Jump to content

badhuis

Members
  • Posts

    251
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

badhuis last won the day on June 25

badhuis had the most liked content!

Reputation

91 Toppertje

About badhuis

  • Birthday 03/18/1963
  • Age 58

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Tilburg
  • Hobbies
    53 ex-USA Mk VII, donkerblauw
    67 ex-USA 420, Willow Green
    85 ex-USA XJS 3.6 coupe, Sage Green
    04 ex-DLD X-type 3.0 Executive Estate, matzwart gewrapped

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Naast de 420 en de Mk VII nog een paar Engelse klassiekers. Austin Westminster, Sunbeam Chamois, Jensen Interceptor, TR4, Stag etc.
    Plus een (Subaru Outback H6-3.0) <-- vervangen door een Jaguar X-type 3.0 Estate automaat! voor alles waar oldtimers niet goed in zijn: wintersport, auto's ophalen, bouw- en tuincentrum, aanhangers vol naar de stort, in ijs en sneeuw, altijd buiten staan.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Viereneenhalf jaar geleden kocht ik een X 3.0 Estate. Had eerder een Subaru 3.0 H6 Estate en ontdekte dat de X ook 4WD had dus waarom dan niet een X? Engels gaat altijd voor Japans bij mij. Ik wilde de top of the range, die was verdomd lastig te vinden maar uiteindelijk toch gevonden. Haak eronder gezet voor de aanhangers en autoambulances. Mening na die 4,5 jaar: topauto. Paar normale dingetjes gehad vanwege leeftijd maar nog geen dure reparaties nodig. Wel alle luxe die voorradig was in 2004. Snel, soepel, zeer handig. Lust een slok maar als niet woon-werkverkeerauto maakt dat niet zoveel uit. Staat altijd buiten maar kan het hebben met electrisch verwarmde voorruit, spiegels en stoelen. Als het gaat zoals het nu nog steeds gaat hou ik hem minstens nog 4,5 jaar, en nog veel langer ook. Een blijvertje.
  2. Zoooo dat is zeldzaam hier in Nederland. Heel aparte auto's. 20 jaar geleden kon ik de verleiding niet weerstaan en heb een Lakewood gekocht. Dat is de stationversie van de eerste serie Corvair. Fantastisch ding. Helaas begon ik toen ook met de verbouw van mijn huis en garage en heb toen de Lakewood weer verkocht. Toch altijd wel een beetje spijt van gehad.
  3. Mooi toch zo'n 420! Superauto met fraaie klassieke lijn. Mijn exemplaar heb ik al een jaar of 13, denk niet dat ik hem ooit verkoop. Zalig zoevend, dat veercomfort vind je niet meer in moderne auto's. Succes ermee
  4. Fraai hoor. Op de een of andere manier vind ik de USA voorbumper minder storend dan de USA achterbumper. In ieder geval niet genoeg om te vervangen door een Europees exemplaar. Mijn USA - XJS heeft ook zo'n voorbumper, en een Europese achterbumper. Geen idee waarom dat nou weer is.
  5. Mooie kleur auto inderdaad. Doet het goed met het vele chroom. Een zeurpuntje is natuurlijk dat rare moderne kenteken in combinatie met een blauwe plaat. Ik zal vast niet de laatste zijn die daar over begint.
  6. Ziet er super uit! Maar met de spacers geen mogelijkheid meer om de (half) spats te monteren? Dat zou wel heel jammer zijn
  7. Dat dat mag in Dld - nummerplaatverlichting zal niet effectief zijn. Die vulstukken zitten met 2 moertjes per kant vast, 5 minuten werk.
  8. Girl? Maar niks mancave hoor, geen fatsoenlijke plek voor een hangbank en bar. Alles ingenomen door voertuigen. En de muren zijn er natuurlijk om leuke dingen aan op te hangen ????
  9. Interessant! Maar welke auto meenemen, de XJS 3.6 coupe of de Triumph TR4? Twee jaar geleden iets dergelijks gedaan met de engelse Triumph club: Ten Countries Run. In vier dagen naar/door de Alpen rijden, fantastisch. Schrijf me maar bij op de lijst!
  10. Verkocht..... Het werd een beetje te vol hier in de garage. Toen een bekende bekende na een paar bezoeken helemaal weg te zijn van de auto ben ik voor de bijl gegaan. Hij viel voor de sublieme combinatie van dat fraaie lichtgroen, getint glas, chromen wielen en olijfgroen interieur. Dat de auto dan ook nog airco heeft, elektrische ramen, perfecte hemel, zeer mooi houtwerk, goed chroom en nagenoeg roestvrij is maakt het af. Hij bood een mooie prijs wat de beslissing voor mij makkelijker maakte. Aan de ene kant jammer. Ik had altijd wel eens een XJ voor langere tijd willen proberen / rijden. De paar ritten met een XJ S3 maakte duidelijk dat het een formidabele auto is, snel en vooral super comfortabel. Kom daar maar eens om met die moderne auto's van tegenwoordig. Daar merk je elk potdekseltje en straatsteen als die 3 mm boven de ander uitsteekt. Ze zijn allemaal veel te hard / stug geveerd, "sportief". Nou, doe mij maar niet sportief dan maar wel comfortabel én toch rap. Dat kan dus met een series XJ Jaguar. Dus toen ik deze auto vond was ik blij. Maar toen vond ik een 1953 Sunbeam Alpine, en die staat toch een tikkie hoger op de wensenlijst. Ach, ik heb altijd mijn ouwe trouwe 420 nog. Die heeft stiekem erg veel gemeen met die S1: zelfde kleur, airco, getint glas, chromen (spaak)wielen, 4.2 automaat dus ik mag niet klagen. Toch: objectief gezien is de SWB XJ S1 mooier van lijn, als auto vergeleken met de 420. Het is nagenoeg de perfecte saloon wat mij betreft. Maar die 420 is net weer wat eigenzinniger en (vind ik) leuker. Die zal ik niet snel wegdoen.
  11. Ruim een jaar geleden zijn mijn broer en ik uitgebreid op zoek gegaan naar precies zoiets, een facelift 6 cylinder coupe. In tegenstelling tot convertibles zijn coupés erg dun gezaaid. Ja, als rechtsgestuurd niet uitmaakt zijn er zat te koop in de UK en niet eens zo duur ook. Er zijn er gewoon weinig nieuw geleverd in Europa en ook in de USA maar een fractie van het aantal wat geleverd is als convertible. Uiteindelijk vonden we er twee voor aangename prijzen: een in de UK (linksgestuurd!) en een in de USA. Mijn broer heeft de Amerikaan overgenomen, een in heel goede conditie verkerend bronskleurig metallic. De lichtblauwe is weer verkocht. Zelf wilde ik een belastingvriendelijke, dus een van voor 1988. Die zijn helemaal dun gezaaid. Uiteindelijk een gevonden in de USA hoewel ze daar destijds helemaal niet officieel geïmporteerd werden. De eis dat er een period correct kenteken op zit zal daarom erg lastig zijn. Je zal net een origineel NL auto moeten vinden. Succes!
  12. Superautootjes. Helemaal de VVC. Ik heb laatst met zo'n kanonnetje gereden, fantastisch. Ik kan er niks mee, heb al een paar ouwe Triumphs die perfect zijn om open mee te rijden en meer is niet altijd beter (zei hij met een 1953 Sunbeam Alpine in aantocht).
  13. Zelf ervaring mee? Zo niet, jammer dat zelfs hier op een Engelse autoforum dit soort burgermanspraat voorbij komt. Had gedacht dat wij, Engelse auto incrowd, toch beter moeten weten. Ik ken toevallig twee eigenaren van een MGF (1x MGF en 1x MGTF) die beide de auto al jarenlang hebben en niet noemenswaardig extra onderhoud nodig hadden. Dat je het aandurft om wel een Jaguar te hebben! ????
  14. Mijn schoonzoon heeft twee jaar geleden een bootje gekocht voor erg weinig. Van de erfgenamen van de 1e eigenaar. De had de boot nieuw gekocht in 1973, met bb motor, en er toen in totaal 6 keer mee gevaren. Stond al jaren op de passende aanhanger in de garage. Is een Shetland, een Engels bootje. Stef heeft de stuurkabels vervangen, die gingen te stroef. En de bb motor laten nakijken maar die was nog als nieuw. Leuk ding, maar net wat te klein om met vier mensen achterin te zitten. Dus dit jaar, of volgend jaar vervangen door een iets groter bootje (kajuit is geen vereiste).
  15. waardeloos dit soort auctions. Evenals ook Catawiki. Na afloop weet je gewoon niet of de auto is verkocht.
×
×
  • Create New...