Jump to content

badhuis

Members
  • Content Count

    149
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

badhuis last won the day on October 21 2019

badhuis had the most liked content!

Community Reputation

12 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Tilburg
  • Hobbies
    53 ex-USA Mk VII, donkerblauw
    67 ex-USA 420, Willow Green
    04 ex-DLD X-type 3.0 Executive Estate, matzwart gewrapped

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Naast de 420 en de Mk VII nog een paar Engelse klassiekers. Austin Westminster, Sunbeam Chamois, Jensen Interceptor, TR4, Stag etc.
    Plus een (Subaru Outback H6-3.0) <-- vervangen door een Jaguar X-type 3.0 Estate automaat! voor alles waar oldtimers niet goed in zijn: wintersport, auto's ophalen, bouw- en tuincentrum, aanhangers vol naar de stort, in ijs en sneeuw, altijd buiten staan.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Lijkt me een simpel LPG schakelaar issue. De LPG schakelaar zou de plus naar de benzinepomp(en) moeten uitzetten als deze in de LPG stand staat. Wellicht dat het altijd al fout was, dat altijd al spanning stond op de (kapotte) benzinepompen als de auto op LPG liep?
  2. badhuis

    Koplamp USA

    Ben misschien van plan een XJS uit de USA te halen. Na import hier zullen waarschijnlijk de koplampen vervangen moeten worden neem ik aan. Ik dacht dat het glas van de USA exemplaren recht naar voren schijnt en niet afbuigt naar rechts zoals een NL (europees) glas. Waarschijnlijk zal het kampglas ook een E kenmerk moeten hebben? Ofwel, wie weet er het fijne van. Ik heb regelmatig uit de UK auto's gehaald en geïmporteerd. Maar dat waren oudere auto's met een standaard 7" koplamp (of 5.75") die ik gemakkelijk goedkoop kon vervangen door Europese exemplaren. Maar waar vind ik ovalen XJS lampen? Of moet ik overgaan op dubbele koplampen die Barratt bijvoorbeeld verkoopt? Ik zou het leuker vinden ovalen exemplaren te houden. Tips zeer welkom! O ja, het gaat over een exemplaar uit 1992 of 1993. Heeft ovalen lampen maar ik denk/vermoed dat er niet verschil zit tussen de XJS bouwjaren.
  3. badhuis

    Wimb's X308

    Voor mijn X-type 3.0 kocht ik een Denso bij Rock Auto USA. Incl versturen stukken goedkoper dan ik kon vinden hier in NL.
  4. Fijne auto, zo'n TR6. Zelf heb ik al 24 jaar met veel plezier een TR4. Die gaat nooit meer weg: alles wat je wilt in een oude Engelse sportwagen. Maand geleden nog 4 dagen mee naar de Alpen geweest, fantastisch .
  5. Je kan het zelf doen maar is best veel werk, een jaar geleden heb ik het gedaan. Bij de X moet de onderplaat & bumper eraf. Bij mijn auto betekende dat oa. wegslijpen van rotte boutjes. Vervolgens de lampen eruithalen en openmaken met hulp van een föhn. Dan de nieuwe aluminium scharnierpunten erin en lampglas weer vastlijmen. Tegelijk heb ik ook de plastic koplampsproeierkruisjes vervangen door aluminium exemplaren.
  6. Super auto. Even een lang weekendje Engeland. Lekker wandelen op de white cliffs bij de Seven Sisters, Brighton, en het belangrijkste: drie originele MkVII stoelen halen in The New Forest. Kan er allemaal zonder problemen in😀
  7. Schrijf mij maar bij als gegadigde. Heb een tussenoplossing voor de audio (blokje tussen de radio en antenne) waardoor ik wel een snoertje naar een mobiel heb en mp3 kan luisteren. Maar het besturen van die mp3s (overslaan nummers bijvoorbeeld) via de mobiel is niet echt handig. Plus het feit dat de 2012 data voor de navigatie toch wel erg oud begint te worden gezien de nieuwe wegen. Er lijken geen contactgegevens te staan voor Ben Willcox op zijn site?
  8. Hoe werkt dat dan? Wanneer worden deze automatisch ingeschakeld? Ik dacht dat dat alleen maar kon door middel van de knop op het dashboard? Ik vroeg me al langer af wanneer de spiegelverwarming wordt ingeschakeld, bij regen kan dat handig zijn. Ik las ergens dat deze ingeschakeld wordt als de achterruitverwarming aan staat. Maar ook automatisch bij lage temperaturen dus? 😕
  9. Ik dacht al. Onmogelijk. Misschien op een goede, rustige dag 1 op 10 maar 1 op 18 haalt ie noooooooit 😁
  10. Ga met beide types rijden zou ik zeggen. Ik vond een handgeschakelde 2.5 niet lekker schakelen. Te stroef inderdaad en koppeling ook niet helemaal goed. Paste niet bij de auto vond ik (in mijn TR4 vind ik de hakerige bak heerlijk). De automaat in mijn 3 liter Estate is geweldig. Kan je als het ware met het gaspedaal schakelen, fantastisch. De hand-stand (linkerkant van de J gate) heb ik nog nooit gebruikt, ik zie er het nut niet van in ons vlakke land - dat kan anders zijn in de bergen. Sport-stand van de bak is me te nerveus (schakelt dan te snel twee verzetten terug bij kickdown), auto is snel zat bij de normale stand. Maar ja ik ben niet zo'n racer (al is het fijn / handig dat ie wel lekker snel kan als het moet of je zin hebt).
  11. Heel goed dat Tata dit doet, goed voor het merk om aandacht te besteden aan zijn historie. Dat is al te vaak genegeerd helaas. Voor mij persoonlijk is het allemaal "te". Te mooi, te clean, te netjes.
  12. In de UK zit ook dit actieve forum: https://www.jaguarforum.com/forumdisplay.php?f=26 Lijkt sprekend op de USA versie (1 letter verschil) maar heeft het voordeel dat de meeste forummers UK based zijn en wat meer DIY gericht.
  13. Dorpels. Deze kunnen zo slecht worden omdat er plastic dorpels over de stalen dorpels zitten en je niet 123 wat ziet. Als er nog nooit iets aan gedaan is zou ik als een van de eerste projecten de plastic dorpels verwijderen en heel goed de echte dorpels bekijken. Als je grote mazzel hebt is er niks aan de hand, met mazzel kan je de boel nog behandelen (ontroesten) en met pech ben je toe aan nieuwe dorpels. Bij mijn (de lelijke Estate) auto had ik mazzel, net op tijd eigenlijk.
  14. Mooi topic. Had je nou met een X308 SWB met de 3.2 gereden of de 4.0? Laatst reed ik in een 3.2 en daar mistte ik toch wat vermogen, hoewel ik helemaal niet een snelheidsfreak ben. Moet het verschil nog ervaren in X300 met 3.2 en 4.0. Zijn wat lastiger te vinden in mooie staat.
  15. Of misschien de latere jaren? Raar wel dat die "Sovereign" niet de navigatie heeft en geen half houten stuur (beide wel op mijn Executive). En een Jaguar telefoon in de middenarmsteun? 😄 Ziet er wel fantastisch uit, als nieuw dat interieur.
×
×
  • Create New...