Jump to content

badhuis

Members
  • Content Count

    189
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

badhuis last won the day on September 25

badhuis had the most liked content!

Community Reputation

36 Beter

About badhuis

  • Birthday 03/18/1963

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Tilburg
  • Hobbies
    53 ex-USA Mk VII, donkerblauw
    67 ex-USA 420, Willow Green
    95 ex-USA XJS 4.0 Coupé
    04 ex-DLD X-type 3.0 Executive Estate, matzwart gewrapped

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Naast de 420 en de Mk VII nog een paar Engelse klassiekers. Austin Westminster, Sunbeam Chamois, Jensen Interceptor, TR4, Stag etc.
    Plus een (Subaru Outback H6-3.0) <-- vervangen door een Jaguar X-type 3.0 Estate automaat! voor alles waar oldtimers niet goed in zijn: wintersport, auto's ophalen, bouw- en tuincentrum, aanhangers vol naar de stort, in ijs en sneeuw, altijd buiten staan.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. badhuis

    Koplamp USA

    Een laatste fotootje van deze XJS. Volgens de RDW is die trouwens geel van kleur . Mijn broer heeft hem nu, als dagelijks gebruik als vervanging van zijn saaie moderne Mercedes diesel estate (die staat in de verkoop). Auto is in onderhoud bij Werkman dus dat zit wel goed. Vervoer van fiets was wel een dingetje maar daar is nu een fraaie oplossing voor gevonden.
  2. badhuis

    XJS gekocht...

    Bij Amerikaanse import wordt ook nog steeds gewogen Keuring is in orde, nu nog even bij de belastingdienst aangifte BPM doen (=niks) en dan kan de RDW mij een kenteken opsturen. Hopen dat het er nog eentje wordt met een J vooraan, leuk voor een Jaguar
  3. badhuis

    XJS gekocht...

    Die ex-DLD is mijn X-type. Die kocht ik van de nederlandse handelaar die hem nog op kenteken moest zetten - en dat deed drie dagen later. Ik weet niet of er een COC/COV aan te pas kwam.
  4. badhuis

    XJS gekocht...

    Dat geldt voor EU import. Je kon (kan niet meer vanwege nieuwe Corona regels bij de RDW) meteen een APK keuring vragen naast de kentekenkeuring. De andere optie was om die APK keuring elders te laten doen. Ze nemen nog steeds de buitenlandse keuring over - moeten wel die papieren in orde zijn natuurlijk. Anders is het tegenwoordig voor de niet-EU import. Dan wordt standaard een APK keuring gedaan naast de kentekenkeuring. Dat was zo bij de bronskleurige die mijn broer en ik hebben geïmporteerd vanuit de USA (mijn broer rijdt er nu met veel plezier in), en met de groene nu. Jammer w
  5. badhuis

    XJS gekocht...

    Bedankt voor het aanbod. Ga toch proberen de boel origineel te houden. Net van de RDW terug voor invoer- kentekenkeuring. Afkeur! Maar slechts op een verkeerd afgestelde koplamp en een rubber hoesje van een stuurkogel had een scheurtje. Dat valt reuze mee, gelukkig geen gedoe met handrem of erger. Maandagmiddag herkeuring, het moet me lukken die twee dingen dit weekend te repareren
  6. Nu pas weer het hele artikel gelezen. Prachtig zo'n SC. Zijn er al weer updates te melden? Loopt de motor nu zoals het zou moeten, goed CO? Ik mag ook lekker op zoek gaan om de motor in mijn 3.6 goed lopend te krijgen. Loopt wel prima, alleen het oppikken vanaf stationair is niet geweldig.
  7. badhuis

    XJS gekocht...

    Auto lijkt wel last te hebben van het infameuze Lucas 8CU probleem: niet soepel oppakken vanaf stationair. Oorzaak is dat er na tienduizenden miles blijkbaar net wat minder vacuum is om de ECU een goed signaal te geven. De 8CU ECU heeft alleen als input vacuum, temp sensor en throttle sensor. Bij nieuwe, of gereviseerde motoren, is dat probleem niet. Er worden twee oplossingen genoemd: 1. De vacuum input verplaatsen naar op het inlaatspruitstuk. Na verloop van tijd zou het toch weer slechter worden. 2. De ECU laten reviseren en wijzigen met een potmeter zodat er handmatig wat geregeld kan
  8. badhuis

    XJS gekocht...

    Beetje verder gespeurd en het bljkt dat Jaguar er ooit 26 naar de US heeft laten komen ter evaluatie. Daarnaast nog ongeveer 25 private imports van Europese auto's. Ze werden niet geleverd omdat men bang was dat ze teveel gekocht zouden worden in plaats van de V12. Pas bij invoering van de facelift (1991) kwamen er zescilinders (4.0) op de USA markt.
  9. badhuis

    XJS gekocht...

    Foto's altijd leuk toch?
  10. Mooi rijtje hoor! Geeft aardig de XJ6 ontwikkeling weer. Er moet natuurlijk nog een S1 en S2 bij XJ40 Gold. Wat is er speciaal aan dit type? Nooit eerder van gehoord, "Gold". Zit op jouw auto trouwens een nieuwer type wielen? Heeft die XJ40 al airbag(s)? Niet hebben was een paar jaar geleden voor mij reden (dagelijks gebruik, ook door mijn kinderen) om er een te laten staan.
  11. badhuis

    Koplamp USA

    Lampen een beetje gepoetst tot het ergste geel eraf was. Geen probleem bij de RDW!
  12. Hier krijg ik de rillingen van. Ik hoop nooit een auto te hebben waarbij de handrem moet worden "ingeleerd".
  13. ... voor persoonlijk gebruik. In een andere topic had ik het over een 4.0 Coupe maar die gaat waarschijnlijk naar mijn broer toe. Die is meer gecharmeerd van de Facelift types. Zelf "ben" ik meer van de oudere modellen en hield al jarenlang de pre-facelift types in de gaten. Geen V12 want de benzineconsumptie is me te fors. Dus het zou een 3.6 moeten worden, en die zie je niet heel vaak te koop. Vorige week nog twee bekeken in België, en daarvoor twee in NL. Die waren het allemaal net niet helemaal: te duur (Belgische auto's) of met teveel werk (NL auto's). Er zijn her en der nog auto's t
  14. Wat verstaan jullie onder Rally? Uitgezette rondrit van paar honderd kms? Neem aan dat het niet blazen door het stof en zand door de bossen zal zijn
  15. badhuis

    zenderkastje

    Je kan ook mazzel hebben. Van mijn XJS deed de AB het niet. Kastje open, contacten schoon maken, nieuw batterijtje 20200712_153527.mp4
×
×
  • Create New...