Jump to content

badhuis

Members
  • Posts

    279
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

badhuis last won the day on June 25 2021

badhuis had the most liked content!

Reputation

116 Toppertje

About badhuis

  • Birthday 03/18/1963

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Tilburg
  • Hobbies
    53 ex-USA Mk VII, donkerblauw
    67 ex-USA 420, Willow Green
    85 ex-USA XJS 3.6 coupe, Sage Green
    04 ex-DLD X-type 3.0 Executive Estate, matzwart gewrapped

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Naast de 420 en de Mk VII nog een paar Engelse klassiekers. Austin Westminster, Sunbeam Chamois, Jensen Interceptor, TR4, Stag etc.
    Plus een (Subaru Outback H6-3.0) <-- vervangen door een Jaguar X-type 3.0 Estate automaat! voor alles waar oldtimers niet goed in zijn: wintersport, auto's ophalen, bouw- en tuincentrum, aanhangers vol naar de stort, in ijs en sneeuw, altijd buiten staan.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Heb je het binnenspatbord tegen de buitenrand aan gelast? Rotwerk
  2. Zuignappen? Gaat goed met de XJS van mijn broer.
  3. Mooie uitspraak ! In een saaie wereld leef je dan, als alles het doet
  4. Fraai! Colortune is een tikje te nieuw dacht ik (80er jaren op zijn vroegst)
  5. Spannend. Ik ben ook in onderhandeling met een XJ40. Als dat wat wordt is het ook ongezien.
  6. En vijf driekwart inch is een veel gebruikte maat. De meeste Engelse auto's met dubbele koplampen hadden deze. Triumph Dolomite, 2000/2500, Stag, Jensen Interceptor, latere Ford Capri om er maar een paar te noemen. Bij Triumph onderdelen leveranciers dus te koop.
  7. Als je zin hebt om naar Tilburg te rijden ben je van harte welkom om mijn 3.0 Estate te bekijken en berijden. Heb hem nu ruim 5 jaar en bevalt uitstekend.
  8. Als je de motor hiervoor niet uit de auto wilt halen, kan ik me voorstellen, kan je de verrotte leiding ook (tijdelijk) vervangen door slang. Dat kan dan wel de originele route volgen. Grote delen van dat systeem bestaan al uit rubber slang. Ik denk dat een andere diameter leiding niet veel uitmaakt. Slagvolume van de hoofdcilinder bepaalt het volume wat gestuurd wordt door de leidingen en wat terecht komt in de slave cilinder(s). Denk dat de remmen wel identiek zijn aan E-type. Je kan bij Barratt bij beide auto's kijken en vergelijken op onderdeelnummers.
  9. Ik had een (door Bywater aangepaste) DAC3531 ECU en kon een DAC3831 vinden. Mijn auto is van 1985 en in feb 86 in de USA geimporteerd. Denk dat ooit de originele ECU is vervangen in 2001 door de door Bywater geleverde ECU. Lees ook het verhaal van Bywater op zijn site over problemen met 3.6 ECUs. http://aj6engineering.co.uk/a-common-problem/ Hier een lijstje met ECU's. 8CU (3.6) DAC3531 (83-84) DAC3831 (85-87) 6CU (V12) DAC1926 - pre-HE Cat DAC1936 - pre-HE non-Cat DAC2596 - HE non-Cat DAC2597 - HE Cat DAC3062 - HE non-Cat DAC3586 - HE Cat 16CU (V12) DAC4118 - Lucas ignition, Cat DAC4119 - Lucas ignition, non-Cat DAC4478 - Lucas ignition, non-Cat DAC4585 - Lucas ignition, Cat DAC4586 - Lucas ignition, non-Cat DAC6335 - Lucas ignition, Cat DAC6336 - Lucas ignition, non-Cat DAC6337 - Marelli ignition, Cat DAC6338 - Marla ignition, non-Cat
  10. De XJS met 3.6 tot 1987 heeft geen krukassensor. Alle XJ met 3.6, ook van voor 1987, hebben een ander injectiesysteem wel met CPS. Ik heb hetzelfde gedonder, gedoe met de ECU. De expert (Roger Bywater) in de UK wil niet / kan niet de ECU reviseren. In mijn auto is de ECU overigens al in 2001 door hem aangepakt getuige een sticker op de ECU. Ik heb een andere ECU gevonden, best zeldzaam voor deze vroege 3.6 XJS, en geprobeerd zonder afdoende resultaat. Ben nu een Microsquirt aan het inbouwen. Deze vervangt de ECU in zijn geheel en is vrij programmeerbaar op de laptop. Een vriend heeft met succes iets dergelijks gebouwd op een V12 Etype waar al een injectieblok in zat (geen carbs). Het mooie is dat alles van de injectie gebruikt kan worden: injectoren, TPS en sensoren lucht en water temp. Mijn (uit USA afkomstig) exemplaar had al een (1 draads) lambda sonde, ik zet daar een 4 draads in.
  11. Nee helaas niet. Een 420 heeft er eentje die geplaatst wordt half boven de fan. Daarom is de halve onderkant van de tank half rond. En de tankdopopening half verzonken.
  12. Heb je nog een header tank te koop?
  13. Voorganger was een zeldzaam fraaie auto, en de opvolger is ook niet slecht (Mk7) maar de Mk5 vind ik zelf een beetje mislukt. Niet geinteresseerd dus
  14. Probeer eens de plaatselijke autobekleder. Ik heb laatst een stuk laten vervangen in de stoel, na bijkleuren is er geen verschil te zien. En niet eens duur.
  15. Als de klem los is zou de hele distributeur makkelijk te draaien moeten zijn. En omhoog te trekken.
×
×
  • Create New...