Jump to content

badhuis

Members
  • Content Count

    141
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Tilburg
  • Hobbies
    53 ex-USA Mk VII, donkerblauw
    67 ex-USA 420, Willow Green
    04 ex-DLD X-type 3.0 Executive Estate, matzwart gewrapped

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Naast de 420 en de Mk VII nog een paar Engelse klassiekers. Austin Westminster, Sunbeam Chamois, Jensen Interceptor, TR4, Stag etc.
    Plus een (Subaru Outback H6-3.0) <-- vervangen door een Jaguar X-type 3.0 Estate automaat! voor alles waar oldtimers niet goed in zijn: wintersport, auto's ophalen, bouw- en tuincentrum, aanhangers vol naar de stort, in ijs en sneeuw, altijd buiten staan.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hoe werkt dat dan? Wanneer worden deze automatisch ingeschakeld? Ik dacht dat dat alleen maar kon door middel van de knop op het dashboard? Ik vroeg me al langer af wanneer de spiegelverwarming wordt ingeschakeld, bij regen kan dat handig zijn. Ik las ergens dat deze ingeschakeld wordt als de achterruitverwarming aan staat. Maar ook automatisch bij lage temperaturen dus? 😕
  2. Ik dacht al. Onmogelijk. Misschien op een goede, rustige dag 1 op 10 maar 1 op 18 haalt ie noooooooit 😁
  3. Ga met beide types rijden zou ik zeggen. Ik vond een handgeschakelde 2.5 niet lekker schakelen. Te stroef inderdaad en koppeling ook niet helemaal goed. Paste niet bij de auto vond ik (in mijn TR4 vind ik de hakerige bak heerlijk). De automaat in mijn 3 liter Estate is geweldig. Kan je als het ware met het gaspedaal schakelen, fantastisch. De hand-stand (linkerkant van de J gate) heb ik nog nooit gebruikt, ik zie er het nut niet van in ons vlakke land - dat kan anders zijn in de bergen. Sport-stand van de bak is me te nerveus (schakelt dan te snel twee verzetten terug bij kickdown), auto is snel zat bij de normale stand. Maar ja ik ben niet zo'n racer (al is het fijn / handig dat ie wel lekker snel kan als het moet of je zin hebt).
  4. Heel goed dat Tata dit doet, goed voor het merk om aandacht te besteden aan zijn historie. Dat is al te vaak genegeerd helaas. Voor mij persoonlijk is het allemaal "te". Te mooi, te clean, te netjes.
  5. In de UK zit ook dit actieve forum: https://www.jaguarforum.com/forumdisplay.php?f=26 Lijkt sprekend op de USA versie (1 letter verschil) maar heeft het voordeel dat de meeste forummers UK based zijn en wat meer DIY gericht.
  6. Dorpels. Deze kunnen zo slecht worden omdat er plastic dorpels over de stalen dorpels zitten en je niet 123 wat ziet. Als er nog nooit iets aan gedaan is zou ik als een van de eerste projecten de plastic dorpels verwijderen en heel goed de echte dorpels bekijken. Als je grote mazzel hebt is er niks aan de hand, met mazzel kan je de boel nog behandelen (ontroesten) en met pech ben je toe aan nieuwe dorpels. Bij mijn (de lelijke Estate) auto had ik mazzel, net op tijd eigenlijk.
  7. Mooi topic. Had je nou met een X308 SWB met de 3.2 gereden of de 4.0? Laatst reed ik in een 3.2 en daar mistte ik toch wat vermogen, hoewel ik helemaal niet een snelheidsfreak ben. Moet het verschil nog ervaren in X300 met 3.2 en 4.0. Zijn wat lastiger te vinden in mooie staat.
  8. Of misschien de latere jaren? Raar wel dat die "Sovereign" niet de navigatie heeft en geen half houten stuur (beide wel op mijn Executive). En een Jaguar telefoon in de middenarmsteun? 😄 Ziet er wel fantastisch uit, als nieuw dat interieur.
  9. Doen! Een 3 liter is net wat leuker dan een 2.5. Bij mijn kennismakingstesten twee jaar geleden merkte ik het verschil wel. Een beetje, maar toch 😁 Qua compleet: bij die Zwitser viel me op dat er geen parkeersensoren voor op zitten. En een elektrisch verwarmde voorruit is heel handig die dagen dat het goed vriest. Het middendash met die twee LCD schermen ken ik niet, geen navigatie? Niet echt een probleem want zo heel blij word je nou ook weer niet van navigatie anno 2012 (laatste update), dan liever je mobiel gebruiken. In NL zijn 3 liter stations bijna niet te vinden. Ik vond de mijne bij een handelaar die hem uit Dld had gehaald. Succes - mocht je vragen hebben of zo laat maar horen.
  10. Een van de dingen die ik haat aan zo'n moderne (nou ja, 14 jaar oud) auto is de hoeveelheid plastic. Die, als je even niet oppast of als je niet weet hoe iets te demonteren, genadeloos afbreken. Ben van plan de hemel van de X-type station aan de achterkant los te halen. Daartoe moet de bekleding van de achterstijl los. Heb ik al eens eerder half gedaan maar was geschrokken van een aantal plastic klemmen die afbreken, ik kon maar net de boel redelijk vastmaken. Afgelopen weekend de voorbumper eraf gehaald, er moesten twee klusjes gedaan worden. De verstelnokken in de lampen waren afgebroken. Je hoefde ze maar aan te raken of ze braken. Weekmaker in het plastic uitgewerkt? Dat betekende de lens van de lampunit lostrekken (is gelijmd) en de verstelnokken vervangen. Die worden nieuw op de Engelse Ebay verkocht voor niet te duur (ik dacht drie tientjes). De andere klus was het vervangen van twee parkeersensoren. Allemaal gelukt. Wat me tegenviel was dat bijna alle stalen klemmen waarmee de bumper en binnenspatschermen vastzitten goed vastgeroest waren. Extra werk om het allemaal uit te slijpen. Gelukkig zijn deze klemmen niet per se nodig, ik kon alles uiteindelijk weer degelijk vastzetten met M6 bouten en moeren. Voor het interieur ligt dat anders, daar wil ik graag een nieuwe set plastic klemmen alvast bestellen. Wie weet waar ik dat kan kopen?
  11. Nog geen auto gevonden X-Lau? Dacht dat ik een dezer dagen een fraaie zwarte 2.5 Estate op MP te koop zag staan voor niet te duur
  12. Geen idee. Mijn auto is de Executive uitvoering (chromen biesjes op de bumper). De eerste eigenaar wilde denk ik ALLE opties want ook ALLES zit erop. Behalve een skiluik maar dat geeft niet, die gaan toch in de skibox bovenop En er zat geen trekhaak op dus die heb ik er zelf maar opgezet.
  13. Gewoon net zo als achter. Geluid van voor heeft een andere toonhoogte. De X staat meestal tussen twee andere auto's geparkeerd op straat. Dan is het super handig om voor én achter sensoren te hebben.
  14. Waarom ga je niet gewoon wat modellen uitproberen met testritten? Deed ik een jaar geleden ook. Kwam er toen al snel achter dat een 2.0 niks is, te langzaam en te kaal. Geen Jaguar gevoel. Toen in een 2.5 met handbak gereden. Fijne auto maar die bak verprutste het voor mij. Te harkerig en zwaar schakelen. Daarna zag ik een 3.0 estate automaat te koop staan en ook daar maar eens een stuk in gereden. Heerlijk! Snel en soepel, dat is wat ik wil in zo'n Jaguar. Dat is hem dan ook geworden. Leuk vind ik stiekem toch ook wel die luxe - parkeersensoren achter én voor, automatische sensoren voor verlichting, ruitenwissers en binnenspiegel, verwarmde stoelen met geheugen enzovoorts. Die 4WD is super met de wintersport, even snel heen en weer naar Oosterijk geen probleem en geen gedonder met sneeuwkettingen en zo. Op winterbanden merk je niks van de sneeuw.
  15. Ik heb een afneembare trekhaak aangesloten met een universele bedrading, en een multi-relais. Werkt goed. Was even zoeken naar de juiste draadjes!
×
×
  • Create New...