Jump to content

Han

Members
  • Posts

    6,152
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    83

Han last won the day on November 21

Han had the most liked content!

Reputation

625 Toppertje

1 Follower

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend

Wie ben ik

  • Voorstellen
    bla

Recent Profile Visitors

2,481 profile views
  1. Ja Jaap, op het motor forum zitten een aantal zeer bijzondere mensen en dan druk ik me netjes uit.
  2. Toen ik pas lid was, heb nummer L0069, was het clubblad de Gazette een heel klein lullig boekje, maar nu is het een prachtige glossy met mooie artikelen en veel goede informatie en alleen daarom zou je al lid kunnen zijn. Verder doe ik ook hoegenaamd niets meer met het lidmaatschap.
  3. Ik ben al heel lang lid van de JDCH, ik denk al een jaar of 45 en vroeger toen mijn freule nog leefde deden we af en toe zo'n rit en daar ontmoette je leuke mensen. Toen ik 25 jaar lid was kreeg ik een speldje, toen ik 40 jaar lid was hoorde ik niets en toen ik daar iets over zei op hun facebookpagina heb ik een interview gehad in de Gazette. Iets eerder werden de 40 jarige leden uitgenodigd voor een lunch in het automuseum in den Haag, maar was ik verhinderd. Ik begrijp dat die club nu voornamelijk bestaat uit oudere leden en ik zie wel eens iets over dat ze behoefte hebben aan jongere mensen in de club, maar dat zie ik nog niet gebeuren. Jongeren hebben andere interesses en hebben een andere wereld.
  4. Facebook is een rampsite. Leuke groepen, dat wel, maar al je data wordt opgeslagen en gebruikt en wie weet wat ze daar allemaal mee uitvreten. Die Mark Zuikerberg is een naar ventje.
  5. Het is algemeen Kees. Ik kwam 10 jaar geleden op een MX5 forum, was daar redelijk druk, nu gebeurt er wekenlang helemaal niks meer. Het Citroen forum gaat nog redelijk, maar veel minder dan toen ik er kwam en soms klik ik op 'recente onderwerpen' en komt er niks. Het enige forum waar ik kom en waar het nog spuugdruk is, is het motor-forum, maar ook daar wordt het minder. Ik denk dat veel is verhuisd naar facebook en gelijksoortige meuk, waar je als je technisch advies vraagt, een enorme stapel reacties krijgt waar je niets aan hebt.
  6. Tja, als je denkt dat je een auto in deze staat kunt kopen voor 2 mille, dan ben je wel een beetje erg naief.
  7. Overigens zag ik zojuist een oproep op facebook over deze S1, met een foto van de auto met dit kenteken. Men vraagt of iemand weet van wie deze auto is omdat er mee zou worden gefraudeerd. Het is in de fb groep oldtimerliefhebbers en de vrager heet Graad Raaijmakers.
  8. Maar waarom heb je hem verkocht? Een mooie en gave series 1 wordt zeldzaam en helaas gaan de prijzen niet gelijk op met die van andere klassiekers als bijvoorbeeld de Citroen DS of zelfs de VW Kever, want die zie ik ook gaan voor bizarre bedragen. Ik heb mijn series 1 sinds 1976, dus al 47 jaar en ik rijd er nauwelijks mee, maar verkopen denk ik niet aan, dat doen ze maar als ik in een urn zit. (tenzij iemand een aanbod doet dat ik niet kan weigeren)
  9. We willen graag helpen, maar moeten iets meer weten. Heb je een verdeler met contactpunten, condensator en bobine? Heb je nog carburateurs of heb je injectie? Het kan van alles wezen, maar je moet controleren of de bougies vonken en of er benzine komt waar het moet zijn.
  10. Het is handig om een testlampje bij je te hebben, vind je in de bouwmarkt, zo'n testpennetje met een lampje er in en een snoertje er aan met een krokodillenklemmetje. Je kunt daarmee heel makkelijk controleren of je spanning hebt op bijvoorbeeld nr 15 op de bobine als het contact aan staat. De andere aansluiting op de bobine (nr 1) gaat naar de verdeler. Ook heel handig is een stuk draad van een goede meter met aan een kant een schuifstekkertje. Als je dan wilt controleren of je vonk hebt ga je naar de startmotor en daar zitten twee dikke kabels op aangesloten en een dunne met een schuifstekkertje. Die haal je er af en je gaat naar de verdeelkap van je klassieker en haalt de middelste er uit, welke in de bobine zit. Je schuift het schuifstekkertje van je stuk snoer op de kleine aansluiting van de startmotor, je zet je contact aan, houdt de centrale bougiekabel welke van de bobine komt vlakbij de motor, bijvoorbeeld de klepdeksel en houdt het andere eind van de draad welke op je startmotor zit tegen de pluspool van de accu. De startmotor gaat nu draaien en drijft de motor aan en als het goed is gaat de kabel welke in de bobine zit nu vonken. Als dat zo is werkt de ontsteking, maar je bent nog niet klaar. Als je een reserve bougie bij je hebt (ook altijd handig) ga je nu een van de bougiekappen loshalen en je steekt die reserve bougie er in, houdt die tegen massa en houdt je draadje weer tegen de pluspool van de accu en weer gaat de startmotor draaien en die bougie moet gaan vonken. Doet hij dat niet, dan kan het zijn dat de rotor doorslaat naar de massa van het asje waar hij op zit, of de centrale koolborstel in de verdeelkap is weggefikt. Kijk ook even heel kort met de verdeelkap er af tijdens het starten of de contactpunten erg vonken, maar doe dat heel kort. Als die hevig vonken is de condensator overleden en heb je geen vonk of een heel mager vonkje. Waarom heel kort? Omdat de bobine zijn energie niet kwijt kan en er een kans is dat hij inwendig doorslag gaat geven en dan mag je bij zijn als je een reserve bij je hebt.
  11. https://topgear.nl/autonieuws/ev-fremantle-highway-vat-opnieuw-vlam/?fbclid=IwAR31ymMse2aw-ji_B4lfHRK8q59wN5quhz_w_JmJM5IQeAI1WjBUw24zlOs Kijk, het blijft oppassen met die meuk.
  12. Het mag wel duidelijk zijn dat onze weldedelhooggeleerde bestuurders niets begrijpen van de wet van Ohm. Als je ziet wat nu al de problemen zijn met het E net, dan moet je toch snappen dat als we allemaal elektrisch gaan rijden, koken en verwarmen, dan gaat het net dusdanig in de stress dat we dagelijks zonder stroom gaan zitten. Met andere woorden: men had tien jaar geleden al moeten beginnen met de aanpassingen van het E net. De kabels in de stoep liggen er vaak al meer dan 100 jaar, de transformatoren zijn nu al te klein en al die zonnepanelen is leuk maar worden straks regelmatig uitgeschakeld door de beheerder van het E net. Als je nog een echte accu in je auto hebt, pak een stukje zwarte installatiedraad, maak beide eindjes bloot en houd die tegen de polen van je accu en probeer het vijf seconden vast te houden. Je hebt gegarandeerd verbrande vingertjes. Zoiets gaat er gebeuren met het kabeltje in de stoep als je laadpalen blijft neerzetten en gelukkig zitten er 500 Ampere zekeringen in de kleine zekeringenkastjes die je overal ziet staan als je oplet, dus die knallen er uit, maar dan zitten we wel weer zonder prik. Andere kant van het verhaal: mijn broer is 84 jaar en woont in een appartementencomplex. De VVE vond het nodig om van het gas af te gaan, dus alles moet elektrisch en dat heeft mijn broertje 12.000 euro gekost. En ik vind dat complete waanzin. Tegen de tijd dan de gas CV unit wordt verboden koop ik een nieuwe. Wat leven we in een idiote tijd met gestoorde bestuurders die geen flauwe notie hebben van wat er nou werkelijk aan de hand is.
  13. Ik dacht er vannacht over na en ik ben heel serieus: ik zou mijn Jaguar XJ series 1 van 1969 niet ruilen voor een nieuwe Tesla S.
  14. Die elektriciteits waanzin wordt de grootste miskleun van deze eeuw.
  15. Ik heb Leon nooit ontmoet, maar hij was mijn vriend. Veel sterkte gewenst voor iedereen die van hem heeft gehouden.
×
×
  • Create New...