Jump to content

kleinjan

Members
  • Content Count

    63
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

kleinjan last won the day on October 2 2015

kleinjan had the most liked content!

Community Reputation

4 Goed

About kleinjan

  • Birthday 09/05/1958
  • Age 60

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Barneveld
  • Hobbies
    auto's / computer / brommers
  • Age 60

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo, sinds kort eigenaar van een jaguar x-type 2.0D uit 2004 met slechts 132.000 km op de teller.
    Hoop er nog jaren plezier van te mogen hebben.
  • Age 60

Recent Profile Visitors

247 profile views
  1. Even een update: Woensdag de stoute schoenen aan gedaan en een poging gewaagt om de startmotor te verwijderen. Accu verwijderd / luchtfilter verwijderd / bodemplaat verwijderd. Van bovenuit zicht op de bovenste bout van de startmotor, hier zit een beugel omheen die je eerst moet verwijderen het is een 10mm boutje, deze is te verwijderen met een verlengde 10mm dopsleutel. Vervolgens onder de auto gelegen en een poging gedaan om het onderste boutje los te krijgen, hier kun je zelfs met de verlengde 10mm dopsleutel bijna niet bijkomen. Het moertje zit zo vast dat uiteindelijk de dopsleutel er over heen draait. Om verdere schade te voorkomen ben ik uiteindelijk gestopt, het is voor mij niet mogelijk om de startmotor los te krijgen. Ik denk dat ik binnenkort maar eens een afspraak ga maken bij G&G Autoservice voor een diagnose van mijn auto, kan gelijk de apk ook gedaan worden.
  2. Ik ga het zaterdag gewoon proberen hans, heb zelf ook Jtis en de pdf en ik zie wel hoever ik ga komen. Vaak zie je er tegen op omdat het best wel veel werk is maar blijkt het achteraf weer mee te vallen. Laat hier wel een reactie achter als het gedaan is, in ieder geval bedankt zover.
  3. Bedankt Markv70, het is de volgorde welke beschreven staat in Jtis. Het lastige hier aan is dat je niet zomaar bij de startmotor komt maar eerst nogal wat dingen aan de boven zijde moet verwijderen voor je de helft van de bouten van de start motor los kan maken, de andere helft dient van onder af te gebeuren en ook het verwijderen van de start motor dient van onder af te gebeuren. Maar voor je dat kan doen dien je het motorblok op te vangen met een steun omdat je een support beam moet verwijderen voor je bij de start motor kan komen. Dit is dus heel wat werk en ik vroeg mij af of iemand dit al eens zelf gedaan had of dat er een snellere manier was.
  4. hansvh, bedankt voor de reactie en het pdf. Het probleem echter is dat de pdf er van uit gaat dat je vrij bij de start motor bent en vergeet te vertellen wat je eerst allemaal moet verwijderen om er bij te komen want ik kom er zo niet bij, sterker nog je kan hem haast niet eens zien zitten. Markv70, bedankt voor de reactie en het filmpje. De auto in het filmpje is een 2.5 liter 6 cilinder en niet een 2.0D, deze heeft de start motor op een andere plek zitten namelijk aan de voorkant van het blok precies in het midden.
  5. Hallo allemaal, ik heb een jaguar x-type 2.0D uit 2004 met start problemen. Inmiddels ben ik er al achter gekomen dat het de start motor is die vast blijft zitten. Nu wil ik die graag verwijderen en alles eens goed schoonmaken want ik weet zeker dat het vuil het probleem is ( slijpsel van de koppeling bij de bendix of vast zittende plunjer in de solenoide). Maar nu mijn vraag, heeft iemand al eens een start motor vervangen en kan die mij tips geven hoe ik dit het beste zelf kan doen.
  6. Goedendag jaguar liefhebbers, Sinds enige tijd doet zich het volgende voor bij mijn jaguar x-type 2.0D uit 2004. Als ik de auto start en het koppelingspedaal in trap hoor je een soort bonkend geluid uit de motor komen, bij loslaten van het koppelingspedaal is het geluid weer weg. Als je vervolgens, zonder gas te geven, de auto laat rijden wordt het geluid erger tot dat de koppeling geheel losgelaten is dan is het geluid weg. Rijd je op de normale manier weg met een kleine hoeveelheid gas dan hoor je het geluid niet. De koppeling slipt verder niet en werkt gewoon normaal en ook het schakelen gaat verder zonder problemen. Vragen: 1. heeft iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn 2. is er iets wat ik zelf zou kunnen controleren 3. als het iets is met de koppeling is wat zou er dan eventueel vervangen moeten worden 4. waar kan je dat het beste laten doen en wat zouden dan ongeveer de kosten zijn De reden voor het kosten plaatje zijn dat de auto nu 180.000 km heeft gereden en ik laatst een controle van de dag waarde heb laten doen en er toen gezegd werd dat dit ongeveer € 1560,- zou betreffen. Ik heb heel veel plezier van mijn auto en zou hem niet graag kwijt willen echter moet ik wel reëel blijven wat reparatiekosten betreft.
  7. Ben een beetje laat met reageren maar probleem is opgelost, bedankt allemaal.
  8. Heb de slang van de intercooler gecontroleerd en er zit inderdaad een scheur in, heb inmiddels een nieuwe besteld en zodra die binnen is ga ik hem vervangen en ga er vanuit dat het probleem dan opgelost is.
  9. Bedankt hansvh, ik ga zeker controleren of ik scheuren in die slang kan voelen en als dat zo is zal ik gaan proberen of ik hem kan vervangen. Zal hier zeker even laten weten wat het resultaat is, hopelijk zal ik dat eind volgende week kunnen zeggen.
  10. Dank je Arno en isabella, Pas is de koelvloeistof slang naar de oliekoeler vervangen, toen raakte ik veel koelvloeistof kwijt door de lekkage. Als de intercoolerslang gescheurd is lekt er dan ook geen koelvloeistof of heb ik dat helemaal fout. Waar loopt die slang ongeveer is het iets wat van de turbo naar de intercooler loopt, en de intercooler zit die onder in de voorbumper?
  11. Hallo Arno, ik kan zelf de link naar de accu even niet plaatsen, verder is het zo dat de auto altijd vlot rond draait en direct aan slaat waarom verdenk je de accu?
  12. Goedemorgen allemaal op deze warmste dag van het jaar. Ik ben in het bezit van een x-type / 2.0 D / uit 2004, sinds kort heb ik het volgende probleem: Als ik met de auto rijd en ik geef gas dan klinkt er uit de ventilatie roosters in het dashboard een blazend geluid dat reageert op het toerental van de motor. Als de auto stil staat en ik geef dan gas dan hoor je het niet het vind dus alleen plaats als de motor belast is. Ik heb al onder de motorkap gekeken omdat op die plek ook de turbo geplaatst is tegen het schutbord aan. Ik heb de beschermplaat die over de turbo geplaatst is verwijderd en visueel gekeken of ik iets kon ontdekken, ook heb ik met mijn hand gevoeld of er ergens lucht ontsnapt. In beide gevallen heb ik echter niks kunnen ontdekken ook is het zo dat de auto niets in trekkracht inlevert. Ik vind het gewoon een vervelend geluid, net of je een turbo hoort blazen, daar heb ik geen jaguar voor gekocht maar had ik beter af geweest met een Subaru WRX. Mogelijk heeft iemand dit zelf eens aan de hand gehad of zijn er bruikbare tips die ik kan volgen. Denk je iets te weten dan zou ik het graag horen Mvg Aart Kleinjan
  13. Dat met die Parrot MKi lijkt me wel een goede oplossing, heb jij er zelf ervaring mee? Ik heb de gebruikers handleiding gelezen hoe dat je het geheel aan moet sluiten en daar spreken ze over ISO stekkers die je dan gebruiken moet. Nou heb ik zelf de Premium radio uitvoering in mijn x-type zitten, die werkt met een gesloten glasvezel netwerk als ik het goed begrepen heb. Kan je dan de besproken ISO stekers gebruiken of wordt het weer een heel gepruts om het aan te sluiten. Ik hoop dat je me wat raad kan geven Pizzaman.
  14. Bedankt Pizzaman voor het advies. Inmiddels het probleem opgelost, op het moederbord van de cd-player maakte het L&R anologe audio signaal contact met elkaar, opnieuw gesoldeerd en probleem opgelost. Heb in mijn zoektocht nog wel een bestandje gevonden met de verschillende type players ( is bijgevoegd ) voor diegene die er mogelijk iets aan hebben. Ben nog wel steeds aan het zoeken naar een manier om Mp3 af te spelen. Type CD Players.pdf
×
×
  • Create New...