Jump to content

Mkickert

Members
  • Content Count

    70
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Mkickert last won the day on February 28 2016

Mkickert had the most liked content!

Community Reputation

16 Goed

About Mkickert

  • Birthday 01/05/1987
  • Age 32

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam
  • Age 32

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Verse Rotterdamse eigenaar van een XJ6 4.2 uit 1971
  • Age 32

Recent Profile Visitors

412 profile views
  1. Time Left: 1 month and 2 days

    • Te Koop
    • Nieuw

    Ivm overcompleet te koop: nieuwe tappet hold down kit voor alle 6 cylinder XK motoren. Deze set voorkomt veelvoorkomende motorschade door het loslopen van de tappet guides. Onmisbaar als je klassieke Jaguar op moderne brandstoffen of LPG rijdt! Simpel te monteren, compleet met boutjes en ringetjes. Past op: XJ6 (serie 1, 2, 3) E-type XK120/140/150 Mk 1/ 2/ S-type 420/420G MK 9/ Mk 10 Het zijn exact deze (volg link): https://www.sngbarratt.com/nl/#!/Nederlands/parts/b9a709d0-5022-44bb-8a04-0333c9adea2f Ik heb er 44 voor betaald, je mag ze meenemen voor 35 euro.

    35.00 EUR

  2. Time Left: 1 month and 2 days

    • Te Koop
    • Nieuw

    Ivm dubbel besteld: nieuwe set remblokken in doos. Alleen vooras. Merk TRW (dus niet de allergoedkoopste troep). Past op: XJ12 Serie 1 XJ6 / XJ12 Serie 2 XJ6 / XJ12 Serie 3 XJ-S, XJS-C, XJS Hebben mij 38 euro gekost, maar je mag ze hebben voor 30 euro.

    30.00 EUR

  3. Hey! Ik heb ze wel liggen maar nog niet gemonteerd. Dat doe ik als ik de onderste draagarmbussen en de bumpstops vervang, in een andere keer kan ik dan de XJS voor- en achterstabilisatorstangen monteren.
  4. Alles zit er op! Nieuwe schijven, klauwen, en remblokken (EBC). Heb gelijk de lagers opnieuw gevet. Vandaag uitgelijnd en het remt zeer goed en rijdt geweldig. Al met al zeker de moeite waard!
  5. Ik heb een complete setup van een serie 3 (XJS) inclusief uprights en remmen gebruikt, hiervan staan de stuurarmen iets anders dan bij een serie 1, waarschijnlijk omdat ze om een iets grotere remklauw heen moeten. Dus met de spoorstangen nog in de originele lengte heeft de Jag te veel toespoor. Kwestie van bijstellen gelukkig.
  6. Kleine tegenslag: na een hybride remleiding te hebben gemaakt (serie 3 aan 1 kant, serie 1 aan de ander) blijkt de rechterklauw toch vast te zitten. In het kader van in 1 keer goed heb ik nu gereviseerde klauwen, nieuwe schijven (hadden een diepe lip er in gesleten) en blokken gekocht. Hopelijk volgende week er op en dan uitlijnen en eindelijk weer lekker rijden!. (door de nieuwe uprights staan de achterkant van de voorwielen nu 4 cm verder uit elkaar dan de voorkant)
  7. Goede observatie, maar het is optisch bedrog door de fotohoek. Heb hem de volledige stuuruitslag laten maken en niks geks met de remslangen. Hier een andere foto die het beter laat zien:
  8. De klauwen zijn van een rijdende auto afgehaald, maar ik heb ze wel al een tijdje op de plank. Ze leken goed gangbaar maar de echte test is op de weg! Eventueel reviseren is ook niet een gigantisch probleem.
  9. Vandaag weer wat dingen aan de Jag gedaan. De pakking van het achterste uitlaatspruitstuk vervangen, wat overigens een lastige klus was. De warmeluchttoevoer van de AED zit achterop het spruitstuk waardoor het zeer lastig is de onderste moertjes los te draaien. Met veel pijn en moeite toch gelukt. Ook wat klein electra werk. Ik zag in de zekeringkast dat de achterlichten een 4000 ampère zekering hadden (oftewel een boutje M6). Aardepunten schoongemaakt en de juiste zekering er in, en alles werkt weer zoals het hoort en een stuk brandveiliger. Hoewel ik recent de remslangen voor had vervangen merkte ik nog steeds remverschil, waarvan ik vermoedde dat het in de remklauwen zat. Ik wilde sowieso ooit upgraden naar geventileerde schijven, dus ik heb dat gelijk gedaan met een setup van een XJS, compleet met uprights. Het zit er allemaal op, hoewel de aansluiting van de remslangen anders is tussen Serie 1 en Serie 3. Als ik die heb overgezet kunnen we weer lekker rijden! Ik vermoed trouwens wel dat de sporing door de ombouw aardig uit het lood zal zijn.
  10. Ziet er goed uit! Had een ontsteking + vervroeger van een serie 1 met vervroeger niet ook gepast? Edit: zie nu dat je een v12 hebt, voor mijn beurt gesproken
  11. Fantastische ombouw Django! Betekent dit trouwens dat je een plug and play 4 liter ombouw over hebt ?
  12. Sorry voor de threadjack Johnny XJ6 maar wow, Django! Heb je meer details over de ombouw, ben razend geinteresseerd! Is het nog een automaat, hoe is motormanagement gedaan etc? De enige andere XJR6 ombouw naar een series 1 is van een (helaas inmiddels overleden) Zweed.... Hier de thread waarin hij de ombouw uitlegt
  13. Die zijn aardig opgebruikt ja! Ik heb exact die klus vorig jaar ook gedaan, erg lastig om bij alle bouten en moeren te komen. Succes alvast!
  14. Vandaag weer een klusje gedaan: de voorste remslangen vervangen. Ik heb de RVS slangen van SNG Barratt gebruikt: https://www.sngbarratt.com/nl/#!/Nederlands/parts/6f7f6c63-1f60-4bb8-b393-bb443ce52c1c Simpel klusje om te vervangen, hoewel ik bij montage zag dat de (voor de rest goede kwaliteit) SNG slangen net 15mm korter zijn dan de originele. Ze staan ietwat onder spanning bij volledige stuuruitslag, wat niet de bedoeling moet zijn. Ik zal maandag even contact opnemen met SNG en kijken wat zij er van kunnen maken.
  15. Vandaag weer wat kleine klusjes aan de Jag gedaan: Ik heb de reboundrubbers vervangen (waren absent), en de bovenste draagarmbussen vervangen voor Superpro PU bussen. Was ook wel nodig, de oude waren echt verrot. Het was een vrij simpel klusje, en nu stuurt hij weer strak en zonder geluiden uit de ophanging.
×
×
  • Create New...