Jump to content

Mkickert

Members
  • Content Count

    102
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Mkickert last won the day on July 14 2019

Mkickert had the most liked content!

Community Reputation

38 Beter

About Mkickert

  • Birthday 01/05/1987
  • Age 33

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam
  • Age 33

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Verse Rotterdamse eigenaar van een XJ6 4.2 uit 1971
  • Age 33

Recent Profile Visitors

651 profile views
  1. De echte test is beide wielen in de lucht, en een van de wielen een zwaai geven. Draait het wiel aan de andere kant dezelfde kant op is het een super, draait hij de andere kant op is het een open diff. Ik heb voor mijn sperdifferentieel trouwens ook Kroon olie gebruikt, topspul.
  2. Let wel dat een sperdifferentieel (Powrlok) andere olie gebruikt dan een normaal open diff. Even checken van tevoren dus
  3. Ja roest is nooit echt minder dan je denkt. Zo heb ik ooit uit een DAF 55 coupé een platgewalst conservenblik verwijderd, wat in de bodemplaat was gekit om een gat zo groot als een stroopwafel te 'repareren' Wat is eigenlijk de meest creatieve 'reparatie' die jullie ooit hebben gevonden in een auto?
  4. En dat optimisme is wat ons oldtimer mensen toch op de been houdt
  5. Heb je wel eens dat je een klein roest bubbeltje ziet, en denkt "ik zet wel even de staalborstel er op" Zucht.
  6. Time Left: 1 month and 25 days

    • Gezocht
    • Gebruikt

    Wie o wie heeft er een nette Serie 1 motorkap voor een XJ6 / XJ12? De mijne is helaas ver heen....

    NO VALUE SPECIFIED

  7. SNG of Hurxkens zijn inderdaad goede leveranciers! Ik heb wel gemerkt dat veel (goedkopere) rubber reproductie onderdelen van wat wisselvallige kwaliteit zijn. Zelf heb ik hierom voor de ophangingsbussen gekozen voor Superpro PU bussen, die zijn goede kwaliteit en hoeven niet snel nog een keer. Ben benieuwd naar je Jaguar!
  8. Gisteren verder gegaan met de Jag roestvrij en klaar om te spuiten maken. Ik heb eerst de verrassend goed bevestigde trekhaak verwijderd: Hij is trouwens te koop voor de geïnteresseerden! Helaas toen ik het kofferdeksel met de staalborstel aanviel verscheen een grote witte plamuurwolk. Een aantal kleine gaatjes en een flauwe deuk. Twijfel heel erg of ik niet een andere moet gebruiken. Wie heeft er nog goed Serie 1 plaatwerk in de aanbieding?
  9. Time Left: 1 month and 15 days

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Gebruikte trekhaak voor een Jaguar XJ in prima staat. Hij komt van mijn Serie1 af, maar ik zie geen reden waarom hij niet op een Serie 2 of Serie 3 past. Komt compleet zoals op de foto's inclusief de verstevingsplaten voor in de kofferbak.

    100.00 EUR

  10. Ik heb recent een andere deur gehaald in goede staat, er zat echter aan het binnenwerk nog een klein stukje roest. Dus uit plaat een stukje gemaakt: En erin gelast (de donkere lijn is de holleruimtewas) Het enige vervelende lijkt dat deze deur van een '73er serie 1 is, die een ander slot heeft (makkelijk over te zetten), maar ik zie ook dat het scharnier net iets anders is. Ik hoop wel heel erg dat ik deze deur gewoon op mijn 71er kan zetten! Weet iemand zeker of dit kan (ik vermoed dat 73er S1 deuren hetzelfde zijn als S2 deuren)?
  11. Goeie vraag! De dorpel kant van het afsluitkapje was rot, maar de rest nog goed (het complexe stuk waar hij met tig puntlasjes aan vier verschillende plaatdelen vastzit, die liet ik dus liever met rust). Ik had een origineel Jaguar dorpelkapje gekocht, en daar het betreffende stuk afgeslepen en dat aan het overgebleven deel van de auto gelast. Profiel is weer perfect. Heb hier geen foto's van helaas. Voor wat betreft de bodem: na een beetje prikken zag mijn rechtervoetenbodem er zo uit: Hier stond na een regenbui altijd water in (door de lekkende voorruitrand). Zucht. Na een beetje slijpen had ik dit nog over: En hier heb ik inmiddels een plaatdeel van SNG ingelast. Is weer als nieuw!
  12. Onder het stuk wat ik in mijn vorige post had gereconstrueerd zat toch meer ellende in de dorpel dan ik hoopte. In totaal heb ik drie stukken moeten inlassen: dorpeleinde; een stukje binnen dorpel; en dit stukje van de foto Gemaakt uit twee losse stukjes (ik kan geen metaal krimpen helaas). De gaten worden met las gedicht. Het eindresultaat is niet onzichtbaar, maar netjes genoeg. Een millimeter vuller volstaat om het als nieuw te laten lijken. Ik zag een barst in de lak bij mijn linkerachterlicht. Toen ik hier de staalborstel opzette veranderde mijn werkplaats in een witte stofwolk waar Escobar jaloers op zou zijn. Goldmiljaar. De auto lijkt ooit een lichte tik van achteren te hebben gekregen die gewoon met plamuur is gevuld. Hier is mettertijd vocht achtergekomen wat het plaatwerk heeft doen wegroesten. Dit stukje is te complex voor mij om uit staalplaat te maken, gelukkig heb ik uit een crossauto een vervangstuk kunnen slijpen: Dit was nog best wat werk om er in te krijgen; het onderliggende plaatwerk moest recht gehamerd worden, alles ontdaan van verf en roest, en daarna er in gelast worden. Ongeveer zoals dit: Zoals je ziet heb ik ook gelijk het antennegat, en de gaten voor de zijreflector die je twee foto's geleden ziet. Dat ging ongeveer zo; plaatje op maat, beetje lassen, door de hitte vervormd plaatwerk weer in model krijgen en klaar is Kees. Op de andere kant na natuurlijk
×
×
  • Create New...