Ga naar inhoud

Mkickert

Members
  • Aantal items

    63
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Mkickert won de laatste dag op 28 februari 2016

Mkickert had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

12 Goed

Over Mkickert

  • Verjaardag 01/05/1987
  • Leeftijd 32

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam
  • Leeftijd 32

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Verse Rotterdamse eigenaar van een XJ6 4.2 uit 1971
  • Leeftijd 32

Recente bezoekers van dit profiel

373 profielweergaven
  1. Mkickert

    1971 XJ6

    Goede observatie, maar het is optisch bedrog door de fotohoek. Heb hem de volledige stuuruitslag laten maken en niks geks met de remslangen. Hier een andere foto die het beter laat zien:
  2. Mkickert

    1971 XJ6

    De klauwen zijn van een rijdende auto afgehaald, maar ik heb ze wel al een tijdje op de plank. Ze leken goed gangbaar maar de echte test is op de weg! Eventueel reviseren is ook niet een gigantisch probleem.
  3. Mkickert

    1971 XJ6

    Vandaag weer wat dingen aan de Jag gedaan. De pakking van het achterste uitlaatspruitstuk vervangen, wat overigens een lastige klus was. De warmeluchttoevoer van de AED zit achterop het spruitstuk waardoor het zeer lastig is de onderste moertjes los te draaien. Met veel pijn en moeite toch gelukt. Ook wat klein electra werk. Ik zag in de zekeringkast dat de achterlichten een 4000 ampère zekering hadden (oftewel een boutje M6). Aardepunten schoongemaakt en de juiste zekering er in, en alles werkt weer zoals het hoort en een stuk brandveiliger. Hoewel ik recent de remslangen voor had vervangen merkte ik nog steeds remverschil, waarvan ik vermoedde dat het in de remklauwen zat. Ik wilde sowieso ooit upgraden naar geventileerde schijven, dus ik heb dat gelijk gedaan met een setup van een XJS, compleet met uprights. Het zit er allemaal op, hoewel de aansluiting van de remslangen anders is tussen Serie 1 en Serie 3. Als ik die heb overgezet kunnen we weer lekker rijden! Ik vermoed trouwens wel dat de sporing door de ombouw aardig uit het lood zal zijn.
  4. Mkickert

    Klussen aan mijn xj series 2

    Ziet er goed uit! Had een ontsteking + vervroeger van een serie 1 met vervroeger niet ook gepast? Edit: zie nu dat je een v12 hebt, voor mijn beurt gesproken
  5. Mkickert

    aftermarket wielen

    Fantastische ombouw Django! Betekent dit trouwens dat je een plug and play 4 liter ombouw over hebt ?
  6. Mkickert

    aftermarket wielen

    Sorry voor de threadjack Johnny XJ6 maar wow, Django! Heb je meer details over de ombouw, ben razend geinteresseerd! Is het nog een automaat, hoe is motormanagement gedaan etc? De enige andere XJR6 ombouw naar een series 1 is van een (helaas inmiddels overleden) Zweed.... Hier de thread waarin hij de ombouw uitlegt
  7. Mkickert

    winterkarweitjes

    Die zijn aardig opgebruikt ja! Ik heb exact die klus vorig jaar ook gedaan, erg lastig om bij alle bouten en moeren te komen. Succes alvast!
  8. Mkickert

    1971 XJ6

    Vandaag weer een klusje gedaan: de voorste remslangen vervangen. Ik heb de RVS slangen van SNG Barratt gebruikt: https://www.sngbarratt.com/nl/#!/Nederlands/parts/6f7f6c63-1f60-4bb8-b393-bb443ce52c1c Simpel klusje om te vervangen, hoewel ik bij montage zag dat de (voor de rest goede kwaliteit) SNG slangen net 15mm korter zijn dan de originele. Ze staan ietwat onder spanning bij volledige stuuruitslag, wat niet de bedoeling moet zijn. Ik zal maandag even contact opnemen met SNG en kijken wat zij er van kunnen maken.
  9. Mkickert

    1971 XJ6

    Vandaag weer wat kleine klusjes aan de Jag gedaan: Ik heb de reboundrubbers vervangen (waren absent), en de bovenste draagarmbussen vervangen voor Superpro PU bussen. Was ook wel nodig, de oude waren echt verrot. Het was een vrij simpel klusje, en nu stuurt hij weer strak en zonder geluiden uit de ophanging.
  10. Mkickert

    winterkarweitjes

    Ziet er weer hard uit!
  11. Mkickert

    Ventilators verw/airco ombouw xj serie 1

    Bedankt voor de handige tip, ik worstel al een poos met de verwarming van mijn series 1.
  12. Mkickert

    Remklauw revisie

    Er zijn wel goedkopere gereviseerde klauwen te vinden: https://www.mijnautoonderdelen.nl/remklauw/jaguar-xj/?typeCode=2913&~localCategoryIds=941 136,85 per stuk, dat scheelt al. Rockauto (uit de VS) heeft ook vaak zeer goede prijzen, duurt wel langer voordat het binnen is. https://www.rockauto.com/en/catalog/jaguar,1983,xj6,4.2l+l6,1178052,brake+&+wheel+hub,caliper,1704 Vanaf 71 euro per klauw (of 45 als je ze je oude terugstuurt, maar dat zal waarschijnlijk qua kosten niet goed uitkomen) Succes in ieder geval!
  13. Mkickert

    1971 XJ6

    De bouten uit de reactiearm krijgen was het makkelijke gedeelte, daarentegen het loskrijgen van de arm van de body was een verschrikkelijke rotklus! Ik heb uiteindelijk de oude draagarm moeten stukslijpen en erg voorzichtig de rubberen bus stukslijpen om hem los te krijgen. Ik was erg blij dat ik nieuwe draagarmen had gekocht waar de bussen al inzaten, zeker omdat die uiteindelijk niet veel duurder waren dan losse bussen. Vwb de ramen: ik ben even door het bedradingsschema gegaan, en heb daar het circuit voor de ramen geisoleerd. Het gekke is dat er volgens het bedradingsschema geen zekering tussen zit, alleen een relais. Ik heb alleen geen idee waar dat relais zich bevindt in de auto, dus dat wordt op zoek gaan!
  14. Mkickert

    1971 XJ6

    Van de week weer geknutseld voor de komende APK. Wat klein laswerk, gangbaar maken van de lichtschakelaar, nieuwe kentekenplaat achter, leuk kleine klusjes die een goed verschil maken. Daar wordt een mens blij van! Dit in schril contrast wat een rotwerk het was om de reactiearmen te vervangen. Soms zit het leven mee. Nog even kijken waarom plotsklaps de elektrische ramen het niet meer doen en dan is het op naar de keuring!
  15. Mkickert

    XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Je maakt wel meters zeg! Dat wordt snel rijden!
×