Ga naar inhoud

Mkickert

Members
  • Aantal items

    53
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Mkickert won de laatste dag op 28 februari 2016

Mkickert had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

6 Goed

Over Mkickert

  • Verjaardag 01/05/1987
  • Leeftijd 31

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam
  • Leeftijd 31

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Verse Rotterdamse eigenaar van een XJ6 4.2 uit 1971
  • Leeftijd 31

Recente bezoekers van dit profiel

274 profielweergaven
  1. Mkickert

    Ventilators verw/airco ombouw xj serie 1

    Bedankt voor de handige tip, ik worstel al een poos met de verwarming van mijn series 1.
  2. Mkickert

    Remklauw revisie

    Er zijn wel goedkopere gereviseerde klauwen te vinden: https://www.mijnautoonderdelen.nl/remklauw/jaguar-xj/?typeCode=2913&~localCategoryIds=941 136,85 per stuk, dat scheelt al. Rockauto (uit de VS) heeft ook vaak zeer goede prijzen, duurt wel langer voordat het binnen is. https://www.rockauto.com/en/catalog/jaguar,1983,xj6,4.2l+l6,1178052,brake+&+wheel+hub,caliper,1704 Vanaf 71 euro per klauw (of 45 als je ze je oude terugstuurt, maar dat zal waarschijnlijk qua kosten niet goed uitkomen) Succes in ieder geval!
  3. Mkickert

    1971 XJ6

    De bouten uit de reactiearm krijgen was het makkelijke gedeelte, daarentegen het loskrijgen van de arm van de body was een verschrikkelijke rotklus! Ik heb uiteindelijk de oude draagarm moeten stukslijpen en erg voorzichtig de rubberen bus stukslijpen om hem los te krijgen. Ik was erg blij dat ik nieuwe draagarmen had gekocht waar de bussen al inzaten, zeker omdat die uiteindelijk niet veel duurder waren dan losse bussen. Vwb de ramen: ik ben even door het bedradingsschema gegaan, en heb daar het circuit voor de ramen geisoleerd. Het gekke is dat er volgens het bedradingsschema geen zekering tussen zit, alleen een relais. Ik heb alleen geen idee waar dat relais zich bevindt in de auto, dus dat wordt op zoek gaan!
  4. Mkickert

    1971 XJ6

    Van de week weer geknutseld voor de komende APK. Wat klein laswerk, gangbaar maken van de lichtschakelaar, nieuwe kentekenplaat achter, leuk kleine klusjes die een goed verschil maken. Daar wordt een mens blij van! Dit in schril contrast wat een rotwerk het was om de reactiearmen te vervangen. Soms zit het leven mee. Nog even kijken waarom plotsklaps de elektrische ramen het niet meer doen en dan is het op naar de keuring!
  5. Mkickert

    XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Je maakt wel meters zeg! Dat wordt snel rijden!
  6. Mkickert

    1971 XJ6

    Ben er zeker nog mee bezig, van het weekend wat geknutseld aan de uitlaat en de warmeluchtvoorziening van de carburateurs. Het weer helpt natuurlijk ook niet echt mee. Ben nu eigenlijk in de opmaat om de roest aan te pakken en hem van een nieuwe laklaag te laten voorzien. Hopelijk is alles dan weer waterdicht en kan het er weer een paar jaar tegenaan. Daarbij heb ik er ook een net rood interieur voor opgehaald laatst dus dat zal een mooie transformatie worden!
  7. Mkickert

    series 2 met XK of AJ6 met motormanagement

    Ik meende of het kentekenbewijs van de auto waar deze uitkomt als het een gebruikte motor is, of rekeningwerk als het een nieuwe is. Gaat om verificatie van motornummer. RDW keuring is inderdaad relatief goedkoop en eenvoudig. Er wordt getest op motorbevestiging, veiligheid (lekken etc) en dan kun je het kenteken laten aanpassen.
  8. Mkickert

    1971 XJ6

    Dank je! Gelukkig is mijn broer ook autogek en heeft hij een fantastische sleutelruimte. Met zijn tweeen is knutselen veel leuker!
  9. Mkickert

    1971 XJ6

    Heb een aantal weken geleden de achteras vervangen. De oude as was goed maar er was vrij groot remverschil. Daarom besloten alles goed aan te pakken; 3.31 met LSD eronder ipv de originele open 3.54; Nieuwe schijven, blokken, gevlochten remslang, en gereviseerde klauwen; nieuwe reactiestangen; en natuurlijk nieuwe diffolie. Was een immense onderneming maar alles zit er onder en werkt naar behoren!
  10. Mkickert

    series 2 met XK of AJ6 met motormanagement

    Ik vind het een mooi project en een interessante ombouw, zal het zeker op de voet volgen. Evenals de originele XK is de AJ6 een geavanceerde motor voor zijn tijd met daarbij een schep extra vermogen en betrouwbaarheid. Iedereen die een dergelijke bewerkelijke ombouw aandurft kan ik alleen maar aanmoedigen!
  11. Mkickert

    Versnellingsbak 4.2 versus 2.8

    Ik heb Han een pb gestuurd, bedankt voor de tips!
  12. In Den Haag zitten een aantal specialisten, in Rotterdam zelf heb ik alleen ervaring met Garage Hamer. Herman is een oude rot in het vak maar kundig. Zijn specialisme is Engelse auto's en weet zijn weg rond een Jaguar; zijn echte sterkte ligt bij MG's.
  13. Mkickert

    Versnellingsbak 4.2 versus 2.8

    Korte vraag: wat is het verschil tussen een bak+vliegwiel+koppeling van een 2.8 Serie 1 ten opzichte van dezelfde onderdelen van een 4.2? Ik zie namelijk dat de onderdeelnummers verschillen. Ik heb een 4.2 automaat nu, en denk er over om deze middels een gebruikte set van een 2.8 naar handgeschakeld om te bouwen. Twee extra versnellingen is best fijn immers. Is dit te doen of moet ik op zoek naar 4.2 onderdelen?
  14. Mkickert

    Pinionspeling differentieel

    Dank voor de reactie! Is die 2,9 tot 3,5 Nm met de aandrijfassen gemonteerd? Ik heb nu het diff compleet los namelijk.
  15. Mkickert

    Pinionspeling differentieel

    Ik ben op het moment bezig de pinionseal te vervangen van een extra achteras die ik heb liggen (3.31 as met sper uit een S2 XJ12). Toen ik eenmaal de aandrijfasflens los had merkt ik dat het pinion zelf zowel radiaal als axiaal redelijk wat speling had. Zodra deze weer opgesloten zit tussen het pinion en de seal is deze speling verwaarloosbaar. Is dit normaal of betekent dit dat ik ook lagers moet gaan vervangen? Zie bovenstaand plaatje wat schaamteloos van SNG gejat is, het handelt zich om flens 11098 en seal 3840. Groeten, Marnix
×