Jump to content

Mkickert

Members
  • Content Count

    150
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Mkickert last won the day on May 4

Mkickert had the most liked content!

Community Reputation

65 Toppertje

About Mkickert

  • Birthday 01/05/1987

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Verse Rotterdamse eigenaar van een XJ6 4.2 uit 1971

Recent Profile Visitors

903 profile views
  1. Het was misschien even stil, maar er wordt nog steeds gewerkt! In de vorige post zag je hoe ik het gietstuk van het tankdeksel heb aangepast om als LPG vuller te dienen. Vandaag ben ik aan de slag gegaan met de stappenboor om het gat voor de vulslang te maken. Hatsekidee! Tot dusver het makkelijke, want de scherpe lezer ziet dat het kofferdekselscharnier verwijderd is. Die zit namelijk flink in de weg als de kofferbak open is. Die moest aangepast worden, ander had ik of een kofferbak die nauwelijks open ging, of een scharnier wat als vulslanggui
  2. Dat lijkt de oude van Wilfred wel! Mooie wagen
  3. Flinke klus! Volgens mij is er al aardig wat zinkspray doorheen gegaan
  4. Nu mijn Serie 1 project in de laatste fase raakt en mijn beoogde spuiter tot volgend jaar september volgeboekt zit hier de uitvraag: Wie heeft er ervaring met een goede spuiter? Mijn grootste belang is een langdurig strak resultaat (gezien de auto niet altijd binnen zal kunnen staan). Ik begrijp dat het altijd schipperen is tussen prijs, kwaliteit en snelheid, maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen of aanraders!
  5. Flink wat meters gemaakt vandaag! Ik heb eerder de bestuurdersdeur vervangen voor een uit een late serie 1. Deze heeft andere sloten dan mijn vroege serie 1. Hier de (niet vervangen) rechterdeur: Hiervan heb ik op een stukje karton alle gaten uitgemeten en hun positie ten opzichte van de rest van de deur. Stukje karton omdraaien en omzetten naar de linkerdeur. Zoals je ziet zijn alle gaten anders. Met de trappenboor (wat een mooi stuk gereedschap) de gaten uitboren, samen met de hoeken van het grotere gat. Tussen d
  6. Ik ben net langs deze auto geweest, er zijn nog vrijwel geen onderdelen van af gehaald. Voor het ongeluk moet het best een knappe wagen zijn geweest, 2.8 handgeschakeld. Motor ziet er goed uit een loopt blijkbaar ook goed. Heb zelf een bumper en wat meters gescoord.
  7. Ik maar een paar uur vandaag, dus ben met een kleiner klusje aan de slag gegaan. Omdat ik veel moeite had met de motorkap uitlijnen en ik wist dat de voorkant ooit een kleine tik had gehad, besloot ik de motorkap scharnieren te vervangen. Deze zitten immers direct achter de voorbumper en zullen als eerste een klap krijgen. Dit bleek ook te kloppen, er zat een aardige vouw in. De kokers waren keurig recht en roestvrij, ik heb deze uitgeborsteld en in de Owatrol gezet, voordat ik de nieuwe scharnieren er in heb gezet. Na wat geklooi met de radiator
  8. Een goede basis kun je op bouwen. Is allemaal flink rap gegaan nog!
  9. Daar heb je een goed punt. Stalen auto's roesten uiteindelijk altijd; het beste wat je kan doen is de roest zo lang mogelijk uitstellen
  10. Er zat ook flink veel tin in het oude scherm, helaas wel over roest heen. Hoewel tin mooier is dan plamuur blijft het dichtsmeren; de roest houd je er niet mee tegen. Maar werken met tin en lood lijkt me ook leuk om een keer te kunnen! Van wat ik er van gezien heb is het nog best een kunst, plus je moet goed beschermd zijn. Wat dat betreft zijn we met moderne plamuren toch vooruit gekomen de laatste decennia.
  11. Nou het voorscherm is af, wat een werk! Eerst heb ik de onderste rand achter het voorwiel aangepakt, deze was bij het dubbele plaatwerk bol gaan staan en doorgeroest. Slechte stuk er uit dus: En dan vervangen voor een stuk uit een ander scherm, met daarbij veel tijd er tussen om vervorming te voorkomen. En met een beetje zinkspray er over zie je er weinig meer van. De koplamprand is wel een aardige saga geworden. Zoals je ziet was deze rondom flink slecht. Ik heb de rand gereconstrueerd uit mee
  12. Dat is erg netjes geworden! Met lak er overheen zal het onzichtbaar worden!
×
×
  • Create New...