Jump to content

Mkickert

Members
  • Posts

    225
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Mkickert last won the day on April 9

Mkickert had the most liked content!

Reputation

193 Toppertje

About Mkickert

  • Birthday 01/05/1987

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Verse Rotterdamse eigenaar van een XJ6 4.2 uit 1971

Recent Profile Visitors

1,568 profile views
  1. Ziet er keurig uit! Heb zelf toendertijd een ruilstuurhuis gekocht van SNG, scheelde niet zoveel met een revisiesetje en is a 6 jaar keurig droog.
  2. Nieuw hardboard, orgineel schuim, stukje bij beetje...
  3. Wat wordt het vroeg donker in het noorden zeg 😁
  4. Sommige plannen duren lang! Ik heb een aantal avonden zitten afplakken en spuiten, waardoor de doppen nu zijn zoals gepland: Ook de middelste dopjes zijn voorzichtig met Maskol gemaskeerd: En daarna rood geverfd, om de interieurkleur terug te laten komen. Dit is het resultaat: Waarvan ik eerlijk gezegd nog twijfel of het nou de look is die ik zoek, de wielen lijken bijna weg te vallen. Hmm. Misschien even laten inzinken, ik heb sowieso nog een set originele doppen. Daarnaast ben ik begonnen met het maken van mijn hemelbekleding. De originele stof was verbrokkeld, beige en goor. Dus dat werd hem niet. Uiteindelijk is de keuze gevallen op een donkerrode alcantara rekbare stof met schuimrug. De B-stijl bekleding liet zien hoe nodig de nieuwe bekleding was; het schuim was compleet verbrokkeld. Bah. Dus eerst is de stalen backing ontroest, in de hammerite gezet, en voorzien van nieuw schuim: Dat is weer in de juiste vorm gesneden, en daarna bekleed met de nieuwe suede-achtige bekleding: Goed verschil, toch? Hetzelfde proces is herhaald voor het afwerkstuk rond de achterruit, die nu zo is: Hier kun je ook zien hoe het alcantara het licht vangt, sjiek.
  5. Klopt! Helaas is de top van de achterbank naar wit verschoten in de zon, die moet nog bijgekleurd worden dus.
  6. Lijkt me weinig verschil maken met wat je nu orgineel hebt inderdaad. Ik heb op mijn S1 een Accuspark electronische set zitten om puntjes en condensator te vervangen, werkt prima. Ultieme optie zou een modern systeem zijn met coilpacks, dus zonder bewegende delen (op een triggerwiel na).
  7. Vroege XJs hebben inderdaad rechte pijpen die bij de verkeerde snelheid de uitlaatgassen de cabine inzogen. De mijne zijn niet origineel Jaguar, ze hebben gerolde tips dus geen kans om mijn schenen te fileren gelukkig!
  8. Het is even stil geweest, ben vooral bezig geweest met lekker rijden in de Jag. Van de winter heeft hij stilgestaan, om de pekel te vermijden, maar nu de zon weer schijnt is de weg weer van mij. Uiteraard na zo'n lange tijd stilstaan gaat alles niet vanzelf. Zo heb ik na wat diagnosewerk het afsluitrelais van de LPG verdamper vervangen. En de auto getrakteerd op nieuwe bougies, rotor en verdelerkap. Hoewel de oude nog best aardig waren heeft dit beurtje een vervelend inhouden wanneer hij koud was als sneeuw voor de zon laten verdwijnen. Kleiner werk was het weer werkend krijgen van de toerenteller (draadbreuk), waardoor ik met gepaste trots mag zeggen dat alle meters op de het dashboard het goed doen - zelfs de klok! Het rubber van de carter ontluchting was gescheurd en zorgde voor interessante dampen in de cabine. De oude was al een keer gerepareerd met isolatietape bleek, de nieuwe van SNG houdt het hopelijk weer 52 jaar uit. Als laatste wat optisch werk. Zo had mijn originele hoedenplank had 2 grote problemen: 1 het hardboard was gebobbeld en verrot. En 2: hij was zwart (zoals ze allemaal zijn). En heb ik nou al die moeite gedaan om mijn interieur rood te maken om een zwarte hoedenplank er in te zetten? Nee dus. Met nieuw hardboard en rood vinyl staat hij er weer strak bij. Zoals je ziet is de de c-stijl bekleding hierna aan de beurt, plus is het vinyl van de achterbank flink verschoten in de zon. Als laatste heb ik uitlaatsierstukken gemonteerd. De rechte, hoewel niet origineel voor mijn auto, zien er een stuk beter uit dan de zwanenhalzen. Plus het glimmende RVS blijft mooi tot in de eeuwigheid hoop ik!
  9. Schokbrekers zijn eigenlijk overal verkrijgbaar, zelfs bij winparts/mijnautoonderdelen.nl. Kwestie van je favoriete merk uitzoeken en gaan!
  10. Exact, had ook Serie 3 stoelen in mijn S1 en dat paste zonder aanpassingen.
  11. Ik heb zelf PU bussen er zitten van Hurxkens, die werken naar volle tevredenheid en geven geen extra trillingen door.
  12. Overigens heb ik ook nieuwe gordels gemonteerd. De oude waren gerafeld (gevaarlijk!), en de verkeerde kleur. Ik heb uit de VS bordeauxrode gordels met chromen gespen gehaald, matcht keurig in mijn idee: Na 6 jaar is het einde in zicht van een flinke berg werk, zeker als je kijkt naar wat het was: En waar we nu zijn: Is het de moeite waard!
  13. Heb de afgelopen dagen goede vooruitgang kunnen maken met het interieur. Grootste klus waren de deurpanelen. De originele waren zoals gezegd compleet verrot. Dus ik heb uit watervast hardboard 4 nieuwe gezaagd. Hier heb ik het originele vinyl inclusief vulling op teruggeniet, klaar or geverfd te worden. Zoals deze. Hier begin ik net met de verf. En hier na 4 lagen leerverf. Om toekomstige waterschade te voorkomen heb ik voor alle 4 de deuren een nieuwe vochtbarriere gemaakt. En daar zijn de nieuwe panelen opgemonteerd. Achter heb ik serie 2 vakken gekozen (en bijgekleurd), omdat hier al speakers inzitten voor toekomstige audio ambities. Hierin heb ik met handig Dremelwerk de serie 1 schakelaars voor de achterste ruiten. Voor hetzelfde, ik heb de serie 2 armsteunen afgebouwd, en speakerroosters gemonteerd voor later. En zo ziet het er gemonteerd uit, erg blij mee. Het is precies wat ik voor ogen had toen ik voor het rode interieur ging.
  14. Voor rotte sponningen biedt 3M uitkomst inderdaad, het roest wel een stuk sneller verder er onder maar altijd beter dan een waterballet lijkt me.
×
×
  • Create New...