Jump to content

Mkickert

Members
  • Content Count

    86
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Mkickert last won the day on July 14

Mkickert had the most liked content!

Community Reputation

31 Beter

About Mkickert

  • Birthday 01/05/1987
  • Age 32

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam
  • Age 32

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Verse Rotterdamse eigenaar van een XJ6 4.2 uit 1971
  • Age 32

Recent Profile Visitors

531 profile views
  1. Ik bedoelde de S3 met AJ6 eerlijk gezegd. Ik vind een coupé mooi maar de sedan eigenlijk iets mooier.
  2. Ah, dan ben je me net voor gewerkt om die te kopen Dat klinkt alsof je een mooie verzameling hebt alvast!
  3. Ah, ik dacht dat die naar Haddock was gegaan?
  4. Ik heb de tankdop rubbers ook recent vervangen bij mijn S1, nu alweer droogtescheuren er in. Ik word heel verdrietig van het rubber wat tegenwoordig verkrijgbaar is.
  5. Bedankt! Bespeur ik in je profielfoto een Serie 3 met AJ6 ombouw trouwens
  6. Als je een Jaguar als hobby hebt hoeft je je nooit te vervelen. Dus hoewel het een tijdje stil geweest is heb ik absoluut niet stilgezeten. Het laswerk gaat door! De gehele rechter kofferbakrand was doorgeroest, heb deze in twee stukken vervangen. Hier zie het tweede deel uitgeslepen, het metaal eronder was wonderwel nog goed. Uit Zincor plaat een stukje gevouwen en klaar gemaakt om de puntlassen na te maken Alles zit er weer in Klein gaatje achterin de wielkastrand bleek een stuk groter te zijn. Gaten uit de binnenrand geslepen en weer nieuw metaal ingelast Vervangende wielrand er in. Dit was er eentje van SNG en paste op alle manieren belabberd, zeker geen aanrader. Missende stukje is later ook gevuld uiteraard. Aan die voorkant van de wielkastrand rechtsachter zaten wat kleine roestbelletjes. Met de schroevendraaier duwde ik daarna een zeer grote klont plamuur er uit, wat na het werk van de staalborstel een gat van respectabele grootte opleverde. Zucht. Slijpen totdat het metaal weer goed is. Binnenin de dorpel was alles wonderwel nog goed, was er goed op tijd bij dus! Uit 1,2 mm Zincor een vervangend stukje buigen. En er weer in lassen Binnenwielkast rand namaken en er in lassen, en aan de hand van de (intacte) linkerzijde het complexe stuk achter de deur opnieuw maken uit plaat. Uiteindelijk dit gemaakt uit twee stukjes staalplaat En het zit er met de rest van de wielkastrand weer in. Dit is het grootste deel van het laswerk! De volgende stap wordt alles voorlopig tegen roest beschermen. Het staat nu alleen in de zinkspray, ik wil de stukken uit de buitenkant zwart lakken, aan de binnenkant wordt het een combinatie van Owatrol, lak, en holleruimtewas. Daarna kunnen de ruiten er voorlopig weer in en is de auto mobiel tot ik een goede spuiter heb gevonden.
  7. Ziet er goed uit! Ben heel benieuwd hoe de ombouw gegaan is.
  8. Er zit inderdaad veel werk in alle lassen nagaan of er niet kleine gaatjes in zitten, de afwerking bepaalt hoe lang het goed blijft!
  9. https://www.sngbarratt.com/nl/#!/Nederlands/parts/96f4f9b1-8848-4b18-af18-56068764574a Deze heb ik toen gehaald geloof ik. Hij moet op een serie 1 toch?
  10. Een nieuwe dag, een nieuwe lasklus! Jullie weten inmiddels wel hoe het gaat: van veel gaatjes Naar groot gat. Dichtgelast met donorstukje: En voorlopig in de zinkprimer. Ik moet er wel nog hier en daar wat afwerken, maar dat wordt een andere dag. Op de achtergrond zie je het pasgelaste stukje aan de C-stijl nog. Het einde komt in zicht!
  11. Ik heb een paar jaar geleden een revisiestuurhuis van SNG er op gezet. Die zijn goed geprijsd en van binnen een serie 3 stuurhuis. Het enige probleem wat ik er mee had is dat de serie 1 stuurkogels niet meer pasten, maar SNG heeft toen gratis serie 3 kogels geleverd. Stuurt strak en geen problemen mee gehad sinds. Ik heb toen ook gelijk de ophangingsrubbers van het stuurhuis vervangen voor stijvere.
  12. Vandaag weer even een paar uurtjes gemaakt. Er zaten een paar lelijke gaten bij de C-stijl rechts. Je kunt zien dat het van binnenuit is weggeroest. Er zat ook (af fabriek geloof ik) bijna 7 mm lood op. Al met al een complex stukje waar meerdere stukken plaatwerk bij elkaar komen. Nieuw stukje uitgeslepen, kaalgemaakt, in de zinkspray aan beide kanten, en er in gelast. En met zinkspray tijdelijk beschermd tegen aanroesten. Hier zie je hoeveel het profiel later weer opgevuld moet worden, aardig stuk! Ik vraag me af ik vullen dit ivm werken en scheuren ook met lood moet doen (om het stuk heen om de body zit namelijk nog aardig wat) of dat een goede metaalplamuur ook kan. Snel gaat het niet, maar we komen er wel!
  13. Vandaag weer wat verder gekomen met het laswerk! Van veel kleine gaatjes: Ruim uitgeslepen naar een groot gat: Heb roestomzetter in de holte gedaan, en gelijk het buisje voor de zonnedakafwatering goed gelegd, daarna alles in de doorlasbare zinkprimer. Uit het plaatdeel wat ik had heb ik het vervangstukje geslepen, op maat gemaakt en de binnenkant beschermd tegen roest: Er in lassen: Lassen grof bijgeslepen en voorlopig in de zinkprimer gezet: En dat was het voor vandaag. Een andere keer kan ik een en ander netjes afwerken, en vet in de holle ruimtes spuiten. Daarna worden de andere plekken aangepakt.
  14. Hij staat bij Timon in Vinkeveen (adverteert veel op Marktplaats), maar het zou me erg verbazen als hij er nog staat, heb de delen al een paar maanden geleden gehaald. Hij prepareert XJ's voor de cross en eentje zonder dak (had de vorige eigenaar er af geslepen) heeft hij denk ik niet veel aan. Zonde want het leek een aardig harde auto. Timon is overigens een heel sympathieke verkoper met hart voor Jaguars!
  15. Bedankt voor de reacties! @XJeej ik heb gelukkig al de benodigde delen (raam randen voor en achter en tankdeksels) uit een vroege serie 2 XJ12 kunnen slijpen, ik ben daarin voorzien dus. Bedankt voor het aanbod! De XJ12 (met carburateurs) had trouwens het dak er al afgeslepen dus ik heb geen bedreigde diersoort vermoord @django lassen wordt vervelend inderdaad maar wel de beste oplossing; op de lange termijn zal vertinnen ook niet eeuwig houden rond roestgaten vrees ik. Gelijk goed doen dus!
×
×
  • Create New...