Jump to content

Mkickert

Members
  • Content Count

    158
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Mkickert last won the day on May 4 2020

Mkickert had the most liked content!

Community Reputation

78 Toppertje

About Mkickert

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Verse Rotterdamse eigenaar van een XJ6 4.2 uit 1971

Recent Profile Visitors

1020 profile views
  1. Haha die foto is een Photoshop die ik ooit gemaakt heb! Heel donker grijs is die kleur daar
  2. Hij wordt weer zwart! En inderdaad een plaatwerker en spuiter die ik via een kennis die voor zijn bedrijf jaarlijks een aantal Fiat 500s bij hem laat restaureren heb gevonden. Levert zeer mooi werk op.
  3. Dat is hij inderdaad! Hopelijk wordt hij binnenkort opgehaald, zal een mooie stap zijn
  4. Ik heb hem hier gekocht http://www.lpg-onderdelen.com/default/led-zender-0-90-ohm-livello.html. Standaard gaat hij van 0 tot 90 ohm, je Jaguar meter wilt tussen de 15 en 225 ohm (de standaard L7 zal dus altijd een te volle tank aangeven). Kwestie van een aantal miniweerstandjes opnieuw solderen op het printplaatje en klaar is Kees!
  5. Kogel is door de kerk: het schuifdak gaat er uit. Hoe mooi het ook is, droge voeten houden is mij belangrijker. Om te zorgen dat het dak netjes gevuld kan worden heb ik uit een donor (crossauto) een dakplaat ruim uitgeslepen met de juiste vorm: De donor stond er gelijk zomers bij Dan moest bij mij weer de (dealer gemonteerde) schuifdak cassette er uit geslepen en geschroefd worden. Ik heb nog een kleine beetje van de opstaande rand rondom het oude schuifdak bewaard voorlopig, hierdoor houdt het dak zijn stijfheid. Plaat
  6. Heel gave auto! Heb je ook foto's van de ombouw/motorruimte? Ben ook een dergelijke ombouw van plan
  7. Het was misschien even stil, maar er wordt nog steeds gewerkt! In de vorige post zag je hoe ik het gietstuk van het tankdeksel heb aangepast om als LPG vuller te dienen. Vandaag ben ik aan de slag gegaan met de stappenboor om het gat voor de vulslang te maken. Hatsekidee! Tot dusver het makkelijke, want de scherpe lezer ziet dat het kofferdekselscharnier verwijderd is. Die zit namelijk flink in de weg als de kofferbak open is. Die moest aangepast worden, ander had ik of een kofferbak die nauwelijks open ging, of een scharnier wat als vulslanggui
  8. Dat lijkt de oude van Wilfred wel! Mooie wagen
  9. Flinke klus! Volgens mij is er al aardig wat zinkspray doorheen gegaan
  10. Nu mijn Serie 1 project in de laatste fase raakt en mijn beoogde spuiter tot volgend jaar september volgeboekt zit hier de uitvraag: Wie heeft er ervaring met een goede spuiter? Mijn grootste belang is een langdurig strak resultaat (gezien de auto niet altijd binnen zal kunnen staan). Ik begrijp dat het altijd schipperen is tussen prijs, kwaliteit en snelheid, maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen of aanraders!
  11. Flink wat meters gemaakt vandaag! Ik heb eerder de bestuurdersdeur vervangen voor een uit een late serie 1. Deze heeft andere sloten dan mijn vroege serie 1. Hier de (niet vervangen) rechterdeur: Hiervan heb ik op een stukje karton alle gaten uitgemeten en hun positie ten opzichte van de rest van de deur. Stukje karton omdraaien en omzetten naar de linkerdeur. Zoals je ziet zijn alle gaten anders. Met de trappenboor (wat een mooi stuk gereedschap) de gaten uitboren, samen met de hoeken van het grotere gat. Tussen d
×
×
  • Create New...