Jump to content

GawaiN

Members
  • Content Count

    85
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Goed
  1. Ik rij zelf nu +-3j in een xkr uit 2007 en het is inderdaad over het algemeen een probleemloze auto die fantastisch leuk rijdt en bovenal erg mooi is. Puntjes die ik zelf ben tegen gekomen en wel prijzig zijn: - De afwatering van de airco zat verstopt, bekend probleem bij de eerste xk’s. Nieuwe versie van dit slangetje kost slechts een paar euro, maar het hele dashboard moet eruit om deze te plaatsen... Zou mooi zijn als dit al vervangen is, zo niet houd rekening met ooit misschien €700,- bij de dealer om dit te vervangen. - Blijkbaar zijn het motoren die iets rijk lopen, in ieder geval de xkr, maar wellicht ook de xk. Daardoor gaat een katalysator met een beetje pech een keer op.. En er zijn er twee die best prijzig zijn... - Mijn dynamo is er een keer mee gestopt, dan sta je helaas stil. Voor de rest geen gekke dingen. Gewoon regulier onderhoud en slijtage delen. Banden en remschijven/blokken.
  2. Als het goed is heeft de X350 xjr al standaard Brembo schijven en remklauwen. Dit was volgens mij standaard op de xjr en de super v8.
  3. Als er een "action" van 50% korting zou zijn komt het in de buurt volgens mij.. Maar ik blijf me afvragen, zoveel pk's, achterwiel aangedreven en slechts 255 bandjes.. Ik denk niet dat het zin heeft.. Maar het blijft stiekem toch interessant. Wat bijvoorbeeld als je het nieuwere 5,0L s/c blok erin stopt.... Is dezelfde motor toch? Zelfde afmetingen en aansluitingen? Ben wel benieuwd wat zo'n grapje kost dan in verhouding tot het chippen..
  4. Ben dit topic een beetje uit het oog verloren.. Maar ik heb het (nog) niet gedaan. Vind het toch wel erg veel geld en vraag me serieus af hoeveel je van het vermogen daarna op de weg krijgt [emoji16] Als het onder de €750,- zou zijn geweest had ik er misschien toch weer over nagedacht. Mocht iemand t wel gedaan hebben of gaan doen, dan ben ik wel heel benieuwd naar de ervaring.
  5. Arden heeft ook al zo'n optie te koop. Dacht dat deze dan gekoppeld wordt aan het sport knopje op de automaat.. Waarna de auto ook iets zakt en de vering nog sportiever ingesteld zou zijn. Ben hier ook wel in geïnteresseerd, maar de prijs van de Arden aanpassing is €1.480,- + €281,20 V.A.T. Beetje te gek...
  6. Ik rij zelf op de Michelin Pilot Super Sports (maat: 255/35r20), top band. Erg veel grip op zowel droog als nat. Heb het idee dat ze wel iets sneller dan gemiddeld slijten, maar rij sportief.. Wel erg benieuwd naar de Falkens.. Heb hier ook wat over gelezen op de uk site, zou wel een vergelijking willen met de Michelin Super Sports. Iemand ervaring met beide?
  7. Die prijzen zijn waarschijnlijk niet voor de originele Brembo schijven/blokken?
  8. Die aanbieder heeft inderdaad precies dezelfde info, ik had zelf bij ziptuning geïnformeerd. Ok mooi om te horen dat het goede motoren zijn, ook geen kans op olie verbruik daarna? Dit krijg ik net te horen dat dat wel eens kan voorkomen bij chippen.
  9. Verbaasde mij ook, zie bij de meeste inderdaad 20 tot 30pk extra staan. Nou denk ik dat ze waarschijnlijk een s/c pully upgrade doen? Beetje raar, alles in het nederlands, nederlands bedrijf maar in de kleine lettertjes "Modification de la Poulie de compresseur. Speed Limit supprimé." Maar raad jij dit nog aan met deze kilometerstand? En als er inderdaad een pully upgrade bij zit heb ik wel eens gelezen dat dan eigenlijk ook de koeling aangepakt moet worden.. Dat gaat allemaal wat te ver dan. Standaard: 400pk 553Nm Na chippen: 472pk 633Nm
  10. Top, heb je berichtje gezien. Ik ga er even over nadenken om dit te laten doen. Auto is soms naar mijn mening ook iets "wankel" in bochten op hoge snelheid. Dus als dat alles dan in één keer verholpen zou zijn is dat super:)
  11. Hey Ja zeker snel genoeg, maar het went zo snel en dan komt het verlangen naar nog sneller... Boys will be boys... 370mm ok, thx dat ga ik van de week meteen even na meten. Ook zodra hij dan iets omhoog komt zal ik meteen even meten, gebeurd soms ook gewoon terwijl ik stil sta voor het stoplicht. Nog helemaal geen storing indicatie voorlopig, maar lijkt zo raar hoog dan ineens. Wat koste het jou al met al voor het revisie setje + installatie? Mag ook per pm
  12. Ik heb een paar vraagjes over mijn X350 XJR uit 2003. - Ik zag dat de auto na chiptuning over ongeveer 470pk kan beschikken (standaard 400pk). Nu is mijn kilometerstand al 137.000km, het ene bedrijf zegt hierover geen probleem de volgende zegt niet meer aan beginnen. Ik was benieuwd wat de risico's dan zijn, en waarom wel of waarom niet chippen? - Laatste paar keer viel me op dat de neus van de auto soms ineens een stuk omhoog komt. Bijvoorbeeld tijdens het selecteren van reverse of terug naar drive. Geen storingen, maar is dit het begin van iets wat er aan zit te komen? - En als laatste, woensdag op de snelweg na flink gas geven een lichte branderige lucht in de auto. Motor was al een kwartier warm gereden. En daarna niet meer terug gekomen. Zal het zondag weer even testen zodra ik terug ben, maar wat zou dit kunnen zijn? Verder een probleemloze en betrouwbare auto. Hoop dan ook dat de twee problemen maar klein blijven...
  13. Oef pijnlijk klappertje... Maar nee op de openbare weg zie je mij dit niet doen Als je niet wilt slippen, met de tc aan, dan corrigeert hij hem inderdaad behoorlijk goed gelukkig. Ervaring mee gehad op de snelweg, nog op de zomerbanden... Dat is ook een rede geweest voor de winterbanden..
  14. Op de x350 kunnen in ieder geval de volgende maten: 235/50r18 255/40r19 255/35r20 Waarschijnlijk kan er ook een 17" velg onder als je niet de Brembo remmen hebt, anders is 18" de minimum. 21" ook nog mogelijk, gezien op de x350 Black Bison getunede versie, maar lijkt me voor winterbanden geen optie.
  15. Heel herkenbaar... Heb dit tot nu toe met elke auto gedaan zodra er sneeuw lag. Eerst een xjs uit 79, later de x308 xjr en vorige week twee keer met de x350 xjr. Vorige week dan met de x350 eerst op 255/35r20 michelin zomerbanden, niet te doen... Geen vaart te maken in de sneeuw, niet te remmen en dus nauwelijks mee te driften. Meteen een setje winterwielen aangeschaft 235/50r18 veel meer grip en daardoor veel beter doseerbaar te driften. Heb het zowel met de tc aan geprobeerd, goed dwars te krijgen maar dan gaat het systeem je heel snel tegen werken. Niet prettig als je ergens tussendoor wilt en hij haalt het vermogen eraf. Daarna met de tc uit. Dan is hij heel goed te doseren en is het erg leuk spelen met de auto. Dit alles uiteraard op een afgelegen parkeerplaats...tussen de stoepen door en om de lantaarnpalen heen..
×
×
  • Create New...