Jump to content

Naga

Members
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Naga last won the day on November 6 2016

Naga had the most liked content!

Community Reputation

6 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Op zoek naar mn eerste Jaguar: XJR (X308)
  1. Hey! Normaal krijg ik notificaties in de mail als er posts zijn. Maar nu niet meer dus. Vandaar mijn wat vertraagde reactie. Tja mannen, wie zal het zeggen. Eens dat het wat "ongelukkig" en "plotseling" lijkt. Aan de andere kant: de monteur is een engel van een jongen die ik ook in mijn privekring heb als kennis. Zegt nog niets, maar het zou mij echt enorm verbazen als hij een verhaal verzonnen heeft. Het gaat om de pakkingen aan de (ik meen) rechterkant. Links is nog goed, alleen advies van de motorspecialist was om wel echt beiden te vervangen. Klinkt ook logisch. Dank voor de tips voor mensen die ik de auto klan aanbieden. Ik ga er achteraan.
  2. Thx! Ik heb Hendrikus een mail gestuurd! Werkman? Wie is dat?
  3. @harro: dank voor het medeleven! @Haddock: wie is dat?
  4. Thx Haddock. Ja heel slecht nieuws. Zo kan het lopen dus... En nu moet ik er nog vanaf. Ook een rare situatie. Zo'n object waar je toch altijd met enige affectie naar hebt gekeken, is opeens een soort blok aan je been. Letterlijk waardeloos en je moet er iets mee... Ik kan hem nog naar mijn moeder in Groningen takelen. Maar goed, dan staat ie daar... Kan ik hem wellicht nog b eter naar de sloop brengen... (dat laatste nog nooit gedaan.... voelt ook een beetje als zonde)
  5. Heren! Slecht en verdrietig nieuws... mijn DD6 is overleden... Hij stond bij de garage waar hij nieuwe schokbrekers en veren zou krijgen. helaas moest er even een paar dagen gewacht worden op onderdelen. Dus hij heeft daar een dag of 5 stilstaan. Toen ze hem na 5 dagen weer startte om de brug op te rijden, grote witte wolken uit de uitlaten en een grote plas koelvloeistof onder de auto... Kennelijk lekte er koelvloeistof in de cylinders, cylinder(s) zijn vol gelopen, en toen met starten de pakkingen er uitgedrukt. Kortom: de auto staat nu bij de garage geschorst, te wachten op...ja wat eigenlijk? Reparatie is duur... Zomaar 2500,- (en dan doe je het heel goedkoop, heb je goede connecties en kan je veel zelf). Nieuw blok? Tja... kan. Maar ook niet onder die prijs (eerder duurder). En die investering voor een auto die op een goede dag misschien 4000,- oplevert? Nee, ik denk het niet... Dus hij gaat weg. De vraag is wie hem hebben wil. Ik denk iemand die een project wil, iemand die al een motor heeft liggen of iemand die de onderdelen interessant vindt. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Hoe zouden jullie hiermee omgaan. Mochten jullie iemand weten die dit interessant vindt, let me know. Uit eerbetoon nog even een foto... BewarenBewaren
  6. Ja, roest en tectyleren... staat ook nog op de verlanglijst. Al dat soort acties om de auto in topstaat te krijgen en te houden is voor 2017. En hoeveel van dit soort liefde de DD6 gaat krijgen is sterk afhankelijk van hoe succesvol de eigen zaak het doet in dat jaar . Ik heb goede hoop... De lak heeft een aantal roestplekken bij de wielkassen (en dus ongetwijfeld ook aan de binnenkant). En ook een paar krassen, uitgevreten vogelpoep en een deukje. Die wil ik allemaal gaan repareren/overspuiten. Best dat geheel in eens laten doen. Ander ding: zo'n beetje alles van rubber in de auto is langzaam aan het vergaan. Pakkingen, bussen, slangen, electrabehuizing, ... Zo lekt dus de kleppendeksel rechts, de afsluitdop van de kater onder de auto en de versnellingsbak. Allemaal maar weinig...maar inmiddels ligt er toch een mooie vlek van al die vloeistoffen op de oprit. Kan allemaal vast niet heel veel kwaad, maar zou toch fijn zijn als dat allemaal goed gemaakt wordt. Alles op zn tijd... hoeft niet allemaal in een keer. En de auto rijdt goed en is betrouwbaar. Dus stapje voor stapje...
  7. Korte update: Ik heb twee maanden mijn Daimler te koop gehad. Maximale bod was 3000€. Dat vond ik te weinig. Ik ben (na een kleine wennings periode) enorm fan geworden van deze auto. En voor 3000€ zet ik m bij wijze van spreken nog liever ergens in een box. Het is gewoon een hele kleine markt voor deze V12. Ik ga m nu inzetten als mijn daily driver. Het benzine verbruik neem ik maar op de koop toe. In ieder geval verplaats ik mij in stijl Ik heb dit weekend een begin gemaakt met het in goede staat brengen van de lak. Tussen de buien door: wassen, kleien, polijsten (met de hand), glaze, wax. Wat een verschil!! Ongelofelijk. Vooral het kleien is echt een uitvinding. Hele auto is weer super glad. Ga het geheel vandaag proberen af te krijgen. Het wassen en kleien heb ik in zn geheel gedaan. Polijsten glaze en wax doe ik nu per paneel. Dat maakt het wat beter te managen met het wisselvallige weer. Desnoods maak ik het de komende weekenden af. Komende vrijdag naar de garage om de voortrein geheel aan te pakken. Nieuwe veren en bussen over de hele ophanging. Verder een nieuwe headunit laten plaatsen van de geluidsinstallatie. bluetooth etc. Als dat klaar is, ga ik de winter rijden en in de zomer volgend jaar weer de volgende stappen. Als vervolgstappen weet ik nog niet precies wat ik wil. Ik zit te kijken naar de ECU pakketten van AJ16 tuning. Alleen moet ik dan een partij/tuner in NL vinden met ervaring met de V12 motor. Iemand suggesties? Reparaties die nog moeten: koelsysteem (zelfdenker) moet vervangen en kleppendekselpakking vervangen. Die laatste natuurlijk het beste te doen in combi met evt tuning... Kortom: de Daimler blijft de komende jaren, knoop is doorgehakt. Zin in
  8. AANMELDEN VOOR DEELNAMEN Hai! Wat ontzettend leuk deze dag! Ik zie het nu pas eigenlijk. Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest. Best wel even getwijfeld of ik mijn DD6 wilde blijven rijden of niet. Ik heb vorige week net besloten dat de Daimler nog even blijft. Dus de zaken qua onderhoud die er nog moeten gebeuren ga ik doen (in plaats van de auto te verkopen). Wilde zelf ook wat meer gaan doen, maar voel wel enige angst om zelf midden console etc uit elkaar te halen. Dus de insteek van deze dag die jullie organiseren is voor mij echt perfect! Ik ga mij aanmelden voor het klokjes avontuur! Mijn huiswerk daarvoor heb ik reeds gedaan! Ik zal het formulier invullen. Hopen dat er nog plek is! Amsterdam-Vorden is wel 138 km... Maar denk dat ik dat er wel voor over heb! gr Daj
  9. Haha! Ja mooi hè [emoji56] Ik ken Parrot alleen als handsfree oplossing? Nu bieden ze dus ook voor muziek een oplossing? Ik zat eigenlijk te denken aan een nieuwe headunit van Alpine of aanverwant. En dan doorsparen voor nieuwe boxen en evt sub? iPhonehouder, zodat die kan fungeren als nav en mp3 speler.
  10. De auto is in topvorm, dat was toch wel de eindconclusie van mijn bezoek aan Heinkenszand. Super fijn om te horen natuurlijk. Raymond heeft het volgende aan de auto gedaan: airco geserviced olie en filters ververst luchtfilters vervangen remolie bijgevuld en leidingen geschrobd Uitgelijnd (met een zeer futuristisch apparaat) Velgen gedicht en gebalanceerd en een nieuwe undertray aan de voorkant (miste). Verder blijken er Koni schokdempers onder te zitten aan de achterkant, zijn er veel onderhoudswerkzaamheden aan de auto reeds verricht met allemaal Jaguar originele spullen, en is er geen roest gevonden. De bak en stuurhuis hoeven nog niet geflusht te worden, aangezien het eigenlijk allemaal super loopt. Het kan altijd beter, maar Raymond vond het beter daar nog even mee te wachten. Onnodig onderhoud en geld uitgeven is niet helemaal zijn ding (erg plezierig!) Wat er nog moet: het gebonk in de voortrein komt door de rubbers die daar in de ophanging helemaal versleten zijn. Die rubbertjes kosten zelf niet veel, maar er zit wel een dag werk aan vast om het te vervangen. de veren van de achterbak moeten worden besteld, zodat de klep weer gewoon netjes open blijft staan flushen van bak en stuurhuis.... moet dus nog de steun van de transmissie is stuk en moet vervangen worden. That's it! Best een lekker gevoel om te weten dat je een goede koop hebt gedaan. Nu snel een tweede afspraak maken met Raymond, zodat de auto nog beter gaat rijden. De rubbers vervangen gaat daar enorm aan bijdragen. Nu dat ik weet dat de auto in topstaat verkeerd, ga ik mij langzaam oriënteren op: een nieuwe car entertainment XJR 18" velgen (voor de zomerbanden, dan gaan de bestaande 16" voor de winter) Ik denk er over om bij Raymond de parkeersensoren aan de achterkant te laten installeren. Met die grote bak in Amsterdam is dat wel echt heerlijk er zit een kale plek in de lak op de motorkap, erosie door vogelpoep (zo zonde!). Dat moet wel gespoten worden eigenlijk. Dan ook meteen de parkeersensoren meespuiten Als de lak er goed opzit, dan details, zodat ie er weer als nieuw uitziet Interieur ook reinigen, met name het leer. Wellicht ook op munten laten bijverven Iemand nog tips over een knappe radio/mp3/bluetooth handsfree oplossing?
  11. Nou ik ben er hoor in Heinkenzand...as we speak. Was er vanochtend om 10 uur. Proefritje, op de brug en allemaal bemoedigende geluiden van Raymond. Heel fijn! De auto is in hele goede staat. Heel veel (ook dure) reparaties aan gedaan reeds. En allemaal met origineel Jaguar spullen. Ook zaken op orde die meestal worden vergeten, aldus de meester. Zo fijn om te horen!! Dus Raymond is aan de slag gegaan met de dingen aan onderhoud die wel aandacht behoeven. En ik met mijn nieuwsgierige kop overal bovenop. En als er even niets gebeurt, dan zit ik lekker te werken op het wifi van de garage. Bakje koffie, bammetje en als Raymond weer wat aan de auto aan het doen is, lekker kijken. Helemaal leuk! Tussenstandje, leuk om te geven. Einduitslag volgt!
  12. Om me op praktische wijze in de discussie te mengen: los van of zakelijkheid wel of niet wordt getoetst (ik ging uit van niet, maar weet het gewoon niet zeker), is daar bij mij geen issue. Ik rijd de auto zakelijk. Ik ga niets restaureren. Ofwel de auto is goed en ik rij hem zakelijk (en privé, vandaar de bijtelling). Ofwel de auto heeft zoveel investering nodig dat ik hem van de hand doe, en een andere ga halen. Ik kan mij vergissen, maar ik denk dus dat de hypothetische kwestie bij mij niet speelt.
  13. Jup... Is al gebeurd [emoji6]. Scheelt de helft
×
×
  • Create New...