Jump to content

Rover827Si

Members
  • Content Count

    720
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

Rover827Si last won the day on August 14

Rover827Si had the most liked content!

Community Reputation

169 Toppertje

About Rover827Si

  • Birthday 12/05/1950
  • Age 69

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Sleutelen, fotograferen en vissen
  • Age 69

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo allemaal,
    Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Aad. Ik heb een enorme passie voor auto's. In dit geval het liefst voor de Engelse merken. Ik sleutelde vroeger heel veel aan auto's van diverse merken. Het sleutelen had toen niets te maken met mijn dagelijks werk. Ik woon in het zuidwesten van Nederland en ben inmiddels met pensioen. Vanaf begin 2014 rijd ik een Jaguar X358 Sovereign 4,2 LWB van 2008, kleur Indigo Blue en was toen 5½ jaar oud met 117.000 km. op de teller (zie foto's album). Ook heb ik een Rover 827Si, kleur Nightfire Red. De auto is 27 jaar oud en was slechts 3 jaar toen ik deze kocht. De auto verkeert nog steeds in nieuwstaat. Ik heb begin 2017 ook nog een schitterende Daimler Super V8 van 1998 gekocht met 155.000 km. in de zeer bijzondere kleur Amaranth Pearl (zie ook foto's album). Eén van mijn zoons heeft dezelfde passie voor de Engelse auto's en hij heeft een Jaguar X300 4.0 Sovereign van 1997. Ook een fantastische auto die hij zelf onderhoud.
  • Age 69

Recent Profile Visitors

3625 profile views
  1. Wij zijn zojuist weer thuisgekomen na een rit die door Joke en Raymond was uitgezet. De uitgezette route was heel mooi en het geheel was weer zeer goed georganiseerd (zoals altijd). Ik weet niet precies hoeveel Jaguars aanwezig waren maar ik denk wel 25 auto’s. Het was een prachtig gezicht om al deze jaguars/Daimlers te zien rijden. De totale route was ongeveer 80 kilometer. De rit ging langs en door prachtige dorpen. De garage was ’s morgens al om 9 uur al geopend. Er werden door Joke en Raymond diverse maatregelen genomen in verband met Corona. Bij aankomst moesten alle deelnemers een formulier invullen over haar of zijn gezondheid en natuurlijk stonden er beschermingsmiddelen op de tafels. Ook moest de 1,5 meter afstand goed in acht worden genomen (en werd zeker nageleefd). Na de koffie (of wat anders) vertrokken wij om half elf richting het Veersemeer. Bij het Veersemeer aangekomen was er een tussenstop waar wij de inwendige mens konden versterken. Deze grote friettent was die dag speciaal alleen voor ons geopend nadat Joke en Raymond hiervoor hadden gezorgd. Nadat Joke de kofferbak van haar auto had geopend hadden wij ook nog de keuze uit diverse limonades. De tweede tussenstop was bij de Westerschelde. Ook nu kwamen wij niet om van de dorst want wederom werd de kofferbak geopend. Aan het einde van de middag reden wij weer naar het beginpunt bij garage G&G in Heinkenszand. Nadat wij voor het laatst weer iets gedronken hadden hebben wij afscheid genomen van Joke (Raymond? Die was weer aan het werk) en de anderen en reden wij weer richting Erremue. Wij willen Joke en Raymond hartelijk bedanken voor deze FANTASTISCH georganiseerde en super gezellige dag. Aad & Robbert.
  2. Klopt inderdaad. Hetzelfde. Ter verduidelijking nog een foto.
  3. Hoi Michel, Je moet inderdaad goede uitleesapparatuur hebben om foutcodes te kunnen uitlezen. Dat wil niet zeggen dat de storingcode welke jouw uitleesapparaat aangeeft niet juist is. Maar stel dat de Knock sensor inderdaad kapot zou zijn, moet de supercharger verwijderd worden. Zie foto's. Precies boven de tweede en derde cilinder zie je net één van de twee Knock sensoren zitten.
  4. Geen enkel probleem lijkt mij.
  5. Een foto van mijn motor. Je ziet (links onder) dat het kleppendeksel vastgehouden wordt door één van deze boutjes en je ziet tevens de harde koelleiding.
  6. Nee deze boutje houden het kleppendeksel bij elkaar. Het is heel moeilijk om vanaf deze foto een diagnose te stellen. Er loopt wel een harde koelleiding langs dit boutje. Je moet eens kijken of je nog meer spoortjes ziet van koelvloeistoflekkage.
  7. Een vreemde plek voor koelstoflekkage.
  8. Wij maken alles los met een breaker bar 750 mm. Zelfs de bout van de krukaspoelie hiermee losgemaakt. Gaat heel gemakkelijk.
  9. Daar heeft Raymond 100% gelijk in. Flushen kan ook niet. Ik heb de oude olie eruit gezogen en nieuwe olie weer toegevoegd. En zoals ik al eerder heb verteld heb ik dit gedaan omdat de supercharger eraf lag (horizontaal geplaatst) en hierdoor werd de oliewissel wat makkelijker. Ik heb destijds de automatische transmissie ook laten flushen bij Raymond en ik merkte ondanks dat de transmissie goed schakelde toch een (zeer positieve) verbetering. MvG Aad
  10. Dat zeggen de fabrikanten ook bij de automatische transmissies van ZF (om maar één voorbeeld te noemen). Dus gewoon verversen en nog beter laten flushen. Dat is ook gebeurd bij mijn automatische transmissie van de Jag. De bak schakelde ongelofelijk soepel maar na het flushen voelde je de schakelmomenten helemaal niet meer en moest je op de toerenteller kijken of de transmissie daadwerkelijk had geschakeld. Aad
  11. Ik zie nu pas dat je nog iets vroeg. Zoals je op de foto's kunt zien tijdens de reparatie van de doorgeblazen koppakking van mijn Daimler lag de supercharger eraf. Wat is er dan gemakkelijker om de olie toch te verversen nog afgezien van de lage kosten. Het enige wat je ziet tijdens de verversing (zie foto's) is dat de olie inktzwart is en het stonk afschuwelijk. In hoeverre deze oude olie nog goede smeereigenschappen bezit weet ik niet maar baat het niet, schade zal het zeker niet. MvG Aad
  12. Dat klopt inderdaad. Moet afgesloten zijn.
  13. Dat denk ik dus niet. Elke 80.000 kilometer opnieuw vullen met speciale olie.
×
×
  • Create New...