Jump to content

Rover827Si

Members
  • Content Count

    638
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

Rover827Si last won the day on June 1

Rover827Si had the most liked content!

Community Reputation

160 Toppertje

About Rover827Si

  • Birthday 12/05/1950
  • Age 69

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Sleutelen, fotograferen en vissen
  • Age 69

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo allemaal,
    Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Aad. Ik heb een enorme passie voor auto's. In dit geval het liefst voor de Engelse merken. Ik sleutelde vroeger heel veel aan auto's van diverse merken. Het sleutelen had toen niets te maken met mijn dagelijks werk. Ik woon in het zuidwesten van Nederland en ben inmiddels met pensioen. Vanaf begin 2014 rijd ik een Jaguar X358 Sovereign 4,2 LWB van 2008, kleur Indigo Blue en was toen 5½ jaar oud met 117.000 km. op de teller (zie foto's album). Ook heb ik een Rover 827Si, kleur Nightfire Red. De auto is 26 jaar oud en was slechts 3 jaar toen ik deze kocht. De auto verkeert nog steeds in nieuwstaat. Ik heb begin 2017 ook nog een schitterende Daimler Super V8 van 1998 gekocht met 155.000 km. in de zeer bijzondere kleur Amaranth Pearl (zie ook foto's album). Eén van mijn zoons heeft dezelfde passie voor de Engelse auto's en hij heeft een Jaguar X300 4.0 Sovereign van 1997. Ook een fantastische auto die hij zelf onderhoud.
  • Age 69

Recent Profile Visitors

3318 profile views
  1. Hallo Rob, Ik heb diverse malen de transmissieolie gecontroleerd maar ik voel absoluut geen weerstand. Vreemd. De indicator op de peilstaaf is ook flexibel dus ik zou niet weten wat dan het verschil is. Ook mijn peilstaaf komt uit China. MvG Aad
  2. Rover827Si

    Oliedop

    Met een waterpomptang lukt het wel maar uiteraard wel beschermen met bijvoorbeeld een doek. Ik heb hier overigens nooit last van gehad. Wel met de dop van het expansievaatje.
  3. Graag gedaan en succes verder. Ik zal op het Forum dit zeker verder volgen. Mvg Aad
  4. Hallo Rob, Ik ben vanmorgen in de garage geweest om de automatische transmissie te peilen. Ik heb eerst de peilstok gemeten en deze is 85 centimeter lang. Dit is inclusief de zwarte indicator. Om nu precies te meten wat in de peilbuis verdwijnt, heb ik aan de bovenkant een clipje bevestigd. Bij het opmeten hierna kom ik toch op een heel andere meting uit als jouw meting. Zoals je ziet op de foto’s kom ik uit op precies 70 centimeter en geen 55 centimeter. Ik hoop niet dat er iets in de peilbuis zit wat er niet in thuis hoort. Nog een tip: bij het peilen moet je NIET vaak aan de peilstok draaien aangezien je dan de zwarte indicator eruit draait en deze dan achterblijft in de transmissie. Op de 4e foto kan je al zien dat deze al iets eruit is gekomen. Ik zal ook een link meesturen hoe je precies de transmissie moet peilen. MvG Aad download.html
  5. Goedenavond Rob, Ik ga morgen de automatische transmissie bij mijn eigen auto peilen. Wij hebben dezelfde transmissie en peilstaaf. Je hoort ervan. MvG Aad
  6. Hallo Jeroen, Ik kon toen ook het speciale stekkertje apart erbij kopen. Ik heb dat niet gedaan omdat ik besloot om deze aansluiting te gaan solderen. Het is uiteraard meer werk want ik heb hierna ook nog alles geseald. De Hella pomp heeft echter ook geen stekkeraansluiting (pompzijde). Maar voor je gemak is een apart stekkertje erbij kopen beter. Omdat de Bosch pomp 30% meer capaciteit heeft zal de inlaatlucht iets beter gekoeld worden. Je kan natuurlijk een grotere radiateur kopen voor de intercoolers of een andere thermostaat maar het moet wel leuk blijven. Ik heb deze pomp nogmaals vervangen vanwege het feit dat deze al 22 jaar oud was en de thermostaat was enkele jaren geleden al vervangen alsmede de waterpomp. Dus dat was niet nodig. MvG Aad
  7. De eerlijkheid gebiedt mij ook te zeggen dat ik nooit de stoelverwarming gebruik. Ook in de wintermaanden niet. Aad
  8. Goedemorgen Bert, Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Een Jaguar V8 4.0. Ik wens je heel veel rijplezier met veel veilige kilometers. Overigens heeft mijn Daimler uit 1998 wel stoelverwarming. Ook achterin. MvG Aad
  9. Goedemorgen Jeroen, Dank je wel. De reden voor de vervanging van de pomp was de ouderdom. De pomp werkte nog wel maar als je toch bezig bent neem je dit gelijk mee. De Bosch pomp heb ik gekocht in Duitsland en ik heb er € 125,-- voor betaald. Op zich niet duur als je gaat vergelijken met andere elektrische pompen. Een bijkomend voordeel is ook dat deze pomp 30% meer capaciteit levert. MvG Aad
  10. Goedemiddag Wim, Wij hebben niet de klepseals (klepsteelrubbers) vervangen. Mijn zoon vond dit niet nodig. De motor heeft slechts 159.000 kilometer gereden en je ziet bij het gasgeven ook nooit een blauwe walm. Het is inderdaag relatief weinig werk maar je moet dan toch wel 32 klepseals vervangen. Ik hoef ook nooit olie bij te vullen tussen de olieverversingen door maar ik houd toch wel enigszins rekening met wat verbruik gedurende de eerste tijd. MvG Aad
  11. Goedemiddag Michel, Dank je wel. Je moet het ook zien als een leidraad (beknopt uiteraard) voor anderen. MvG Aad
  12. Goedemorgen Wim, Dank je wel voor je reactie. Zonder de hulp van mijn zoon had ik de auto weg moeten brengen. Dat staat als een paal boven water. Je moet in eerste instantie over goed gereedschap beschikken. Niet alleen over het gewone maar ook speciaal gereedschap. En natuurlijk zoals je het zelf al aangeeft geduld en kennis. De ruimte is alleen om te sleutelen zeker voldoende maar niet genoeg om ook nog al deze onderdelen in beide garages achter te laten. Ook in de garage waar de Rover geparkeerd staat was helaas niet voldoende ruimte en dan blijft er maar één ding over en dat is alles op je zolder opslaan. Daar heb ik gelukkig ruimte over. Mijn zoon en ik sleutelden alleen op de zaterdagen (als wij zin hadden). Gelukkig heb ik nog een dagelijkse auto anders had het totaal anders gelegen. Ik kan mij voorstellen dat je niet hoopt dat jij te zijner tijd ook aan de beurt zal zijn met een doorgeblazen koppakking maar zo'n reparatie zal toch minder tijd vergen aangezien jouw auto geen supercharger heeft en dat scheelt toch weer tijd. MvG Aad
  13. Hoi René, Ook jij hebt het goed gezien. De 6% poelie. MvG Aad
  14. Hoi Rob, Klasse dat jij dat hebt gezien ha ha ha. Ik heb inderdaad de bovenste poelie veranderd. Ik heb niet gekozen voor de 10% maar voor de 6%. MvG Aad
  15. Goedemiddag Rob, Ook jij bedankt voor jouw reactie. Het is inderdaad heel veel werk geweest zoals jij dit zelf ook hebt meegemaakt. De kettingmodificatie zag er gelukkig zeer goed uit en hoefde niet vervangen te worden. Ik weet natuurlijk niet welke koppakkingen jij destijds hebt gebruikt maar wij hebben gekozen voor de MLS-koppakking. Toen de X350 op de markt kwam werden deze koppakingen gebruikt (gemodificeerd) en zoals jij ook zult weten zijn de onderblokken van de X308 en X350/X358 exact gelijk. Dus de koppakkingen van mijn X358 past ook exact op mijn Daimler. Ik heb inderdaad special tools gekocht (zie foto's). Zonder deze tools is het mijn inziens niet mogelijk om deze reparatie GOED uit te kunnen voeren. MvG Aad
×
×
  • Create New...