Jump to content

RensdO

Members
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Goed

About RensdO

  • Birthday 07/30/1989
  • Age 31

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Age 31

Wie ben ik

  • Voorstellen
    X308 en P308
  • Age 31

Recent Profile Visitors

387 profile views
  1. Time Left: 1 month and 17 days

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Te koop aangeboden 17 inch velgen voor de XJ/XK tussen 1994 en 2004. Hebben onder mijn X308 XJR gezeten, maar deze is ingeruild op een Range. Banden zijn uitgedroogd en versleten.

    150.00 EUR

  2. De mijne heb ik gekocht en in onderhoud bij Dave van Auto Prima in Boxtel, dat is een prima afstand vanuit Rosmalen Heeft ook heel veel onderdelen zelf omdat hij er regelmatig eentje demonteert. In Rosmalen zit toch ook een Jaguar specialist, Venstraat oid?
  3. Qua uiterlijk kende ik de verschillen inderdaad, het zwarte op de XJR is meer mijn smaak. Qua CATS wist ik nog niet, fijn! Overigens heeft mijn huidige XJR geen CATS, die heeft gewoon een reguliere ophanging.
  4. Die had ik inderdaad gevonden, maar veel meer dan "ene op sportiviteit en de ander op comfort" komt dat topic ook niet echt. Ik ben op zoek naar wat meer specifieke verschillen
  5. Goedemorgen, Ik heb inmiddels al veel gezocht, maar ik kan er weinig over vinden. Zijn er hier ervaringsdeskundigen die de verschillen tussen de XJR en de Super 8 kunnen benoemen? Nu rijd ik een XJR van 1998 met heel veel plezier, maar door de hoge kilometerstand kijk ik toch links en rechts wat er nog meer te koop staat met een aanzienlijk lagere kilometerstand. Vooral van de Daimler zijn er dan in heel Europa exemplaren te vinden met lagere kilometerstanden. Maar wat zijn nu eigenlijk de verschillen, naast de langere wielbasis? Is er qua vering/demping bijvoorbeeld heel veel verschil?
  6. Er staat inmiddels heel dik 3 ton op de teller, dus dat van die klepseals zou inderdaad zomaar kunnen! Volgende week krijgt ie verder een beurtje, dus dan zal ik ook eens naar die part load breather kijken. Thanks voor de reacties zover
  7. Heb al twee keer wat vreemds gehad bij mijn Jag, en ik weet niet of dit aan het motorblok of aan het lpg-systeem ligt. De eerste keer was na het afdalen van het laatste stukje van de Route Napoleon bij Grenoble, waarbij ik constant op de motor heb geremd tijdens deze op LPG stond. Eenmaal beneden -bij het accelereren naar snelwegtempo- had ik een flinke blauwe walm achter me, die rook naar verbrande olie. Na direct overgeschakeld te hebben op benzine en alle niveau's gecheckt te hebben, leek er niets aan de hand te zijn. Vervolgens de gehele weg terug naar NL nergens last van gehad op LPG. Ik heb verder ook geen merkbaar olieverbruik gehad. Nu een maand of 1,5 en 5.000 km verder had ik het weer, maar dan een helling op in Duitsland met een flinke aanhanger erachter. Deze keer had ik het wat laat in de gaten, waardoor ik ongeveer een liter olie ben verloren. De olie droop er overigens nog steeds onderuit nadat ik een paar km verderop stopte. Ter plekke heb ik olie bijgevuld en ben ik op benzine verder gereden. Niets meer aan de hand geweest sindsdien. Ook heb ik beide keren geen foutmeldingen gehad door vreemde labda-waardes o.i.d. Dus het lijkt wat met LPG te maken te hebben? Heeft een van jullie hier een verklaring voor? Dat van de bergen was mijns inziens te verklaren door het niet inspuiten van brandstof, en het wel nodig hebben van smering. Maar nu het ook met de aanhanger erachter gebeurde, lijkt het me toch iets anders te zijn.
  8. Ik denk achteraf ook niet dat het had gepast! Heb nu een setje Celtics op Marktplaats goedkoop op de kop weten te tikken, en daar nieuwe winterbanden omheen laten leggen. Nét op tijd voor de sneeuw van afgelopen weekend.. Niet zo mooi als de Penta's, maar het misstaat niet!
  9. Ruimte zat volgens mij! ik zag een setje met 225-60-16, dat komt volgens de miata tyre calculator aardig in de buurt bij de 255-40-18 die er nu onder ligt. Alleen 3 cm minder breed natuurlijk, dat zal wel te merken zijn.
  10. Goedemorgen allemaal! Ik moet nog even een voorstel-topic aanmaken, maar dat doe ik zodra ik mooie foto's heb! Sinds begin december rijd ik een XJR, waar ik eigenlijk toch wel graag winterbanden onder wil gaan leggen. Nu liggen er 18 inch Penta's onder waar ik eventueel winterbanden op zou willen leggen, aangezien ik als zomerset graag Asteroids zou willen. Maar nieuwe winterbanden in de maat 255-40-18 zijn vrij prijzig, aangezien er ook verschillende 16 inch setjes tweedehands worden aangeboden. Past zo'n 16 inch setje onder mijn XJR? Wanneer ik naar de diameter van de schijven vóór kijk moet dit lukken, maar zijn er nog andere zaken die ik over het hoofd zie?
×
×
  • Create New...