Jump to content

Joth

Members
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Helmond

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo! Na bijna 7 jaar in Duitsland gewoond te hebben weer terug in Nederland. Daar o.a. met veel plezier een van de laatste XJ's 'oude stijl' gereden via de zaak en nu hier een S-Type 3L BJ 1999 gekocht als 'overbrugging' maar afgezien van wat kleinigheden bevalt die zo goed dat het misschien wat langer wordt dan gedacht...

    Daarnaast nog een Jensen C-V8 (V8 - 6,25L/350pk) als speeltje voor de weekenden.

Recent Profile Visitors

381 profile views
  1. Hallo, Een loodaccu gaat "sulfateren" als deze lang ontladen op een lage spanning staat. Op een van de loodplaten ontstaat lood-sulfaat, een harde kristallijne afzetting die helaas niet goed geleid. De batterij opladen na een lange periode leeg gestaan te hebben heeft dan nog weinig zin, de spanning lijkt ok maar door het loodsulfaat kan er geen hoge startstroom lopen. Een druppellader werkt het beste maar ook deze altijd pas inzetten nadat de batterij eerst goed geladen is met een voldoende krachtige lader als deze al een lagere spanning heeft dan normaal. De lage stroom van een drup
  2. Hoi Pauluspp, Ik dit beestje al 37 jaar, gekocht als 'gewoon' 2de hands auto in UK. Dit type is alleen als RHD gemaakt maar ik denk er over om hem nu eindelijk eens om te bouwen maar is de S op orde brengen. Zo'n Interceptor was/is ook een leuke auto maar een C-V8 is echt voor de liefhebbers, geen stuurbekrachtiging, geen airco... PK's zijn voor de achterwielen (sper-diff) niet voor de luxe! Okay, genoeg off-topic geleuter. Ik ga eens kijken of ik die achterlagers aan kan komen voor een redelijke prijs. Had overigens de remschijven uit de VS laten komen, scheelt wel maar dat wachten is ook
  3. Hi RedCat, Bedankt voor je snelle reactie. Het flushen is gedaan door een bedrijf met "Kroon methode" die geloof ik ook in Heinkeszand gebruikt wordt. Ik zal eens bellen naar ze en een afspraak maken. Kan niet zo vlot want komende 2 weken nog een aantal dingen te regelen dus ik hoop dat het tot die tijd niet erger wordt. Even off-topic, zie dat je ook 2 Spitfires hebt... Sweet memories! Leuke auto's en zo lekker simpel! Die Healey is een ander ding (beest?) maar staat ook in voor veel rijplezier. Ik ben ook betrokken bij de FIVA (www.fiva.org) voor o.a. de instandhouding van
  4. Hallo! Na bijna 7 jaar in Duitsland gewoond te hebben weer terug in Nederland. Daar o.a. met veel plezier een van de laatste XJ's 'oude stijl' gereden via de zaak en nu hier een S-Type 3L BJ 1999 gekocht als 'overbrugging' maar afgezien van wat kleinigheden bevalt die zo goed dat het misschien wat langer wordt dan gedacht... ------------ Wat die (hopelijk) kleinigheidjes betreft: De achteras of de achterlagers maken wat herrie. Om diezelfde reden heb ik de voorwiellagers al vervangen en maar direct ook de schijven en blokken rondom vervangen, maar helaas niet de achterwiel lage
×
×
  • Create New...