Ga naar inhoud

Tommie_jag

Members
  • Aantal items

    145
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

8 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Gelderland

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tom Roelofs, Gelederland, engineering sector
    Bezitter van een Jaguar XJ6 S1

Recente bezoekers van dit profiel

277 profielweergaven
  1. Tommie_jag

    Puntjes op de i jaguar s1 '69

    Ondertussen al weer stukken verder. Waarschijnlijk een los contact direct bij de antenne. De radio krijgt een extra aarde wat het probleem waarschijnlijk verhelpt. En volgende week op tour met kameraden met ieders een oude auto en een bakje. Gaat wat worden. Gisteren al een testrit naar het strand gemaakt. Hij hield het keurig vol zonder problemen. (klopt af) Voor de vakantie wil ik eigenlijk alle smeerpunten nalopen. Maar geen idee welk vet ik moet gebruiken, kan dit gewoon met een willekeurig multi purpose vet of moet dit met lithium of speciaal wiel lager vet? Wie kan mij hierin helpen.
  2. Tommie_jag

    Forum Meeting & Puzzelrit 20 Mei 2018

    Ondanks dat ik er helaas maar heel even kon zijn door andere afspraken, mij rich wel vergaat aan sommige auto's. Helaas ook de puzzeltocht niet kunnen volgen. Heb begrepen dat het een mooie toch moet zijn geweest. Is de route eigenlijk nog later in te zien of digitaal beschikbaar? Ik woon vrij dicht in de buurt en heb wel interesse in een mooie route. Zal ervoor zorgen dat ik volgend jaar weer mee doe
  3. Tommie_jag

    Aanschaf vragen: Jaguar XJ-6 4.2 III AUT 1980

    Als de koplampen hetzelfde zijn gemonteerd als bij de series 1, dan is het inderdaad de chromen ring demonteren, daarna 3 schroeven van de lampfitting losschroeven en dan pak je de lamp er zo uit. Er is iets speling in de bekabeling, dus die kan je daarna ontkoppelen. Verder ziet het er goed uit. Zelf pak ik het ook per punt aan. Zo heb je gelijk voldoening als je het hebt afgerond en niet teveel door elkaar lopen.
  4. Tommie_jag

    Puntjes op de i jaguar s1 '69

    Stap per stap kom ik er wel, clipje kwam er uit met een beetje prutsen met een schroevendraaier. Volgende stap is de moer van de metalen plaat los te krijgen. Ingevet met wd40, niet los te krijgen. Gelukkig geven we niet op. Morgen maar even kijken of de wd40 zijn werk heeft gedaan. Gelijk ook de verwarming even nakijken, deze wordt niet warm. Niet dat het nu nodig wordt met het goede weer, maar als het er op zit, moet het werken. Panelen liggen eruit, en binnenkort maar even alle slangen nakijken op lekken.
  5. Tommie_jag

    Puntjes op de i jaguar s1 '69

    Is deze er gewoon uit te wippen of zit deze met weerhaakjes vast? Het plastic van het bakje is nogal fragiel.
  6. Tommie_jag

    Puntjes op de i jaguar s1 '69

    Gisteren was het weer fantastisch weer om te toeren, dus hier ook dankbaar gebruik van gemaakt. Uiteraard zaterdag de auto al even goed gewassen. Zondag avond nog even druk geweest met de radio antenne, maar kom er nog niet helemaal uit. De locatie van de radio antenne en motor zelf heb ik intussen wel achterhaald. Deze zit in de wielkast. Je komt er bij door het spat schildje in de wielkast te verwijderen. Maar voordat ik hier aan begin, wil ik eerst de schakelaar controleren. Hiervoor moet de armsteun en de metalen plaat rond de schakelpook weg, maar dat lukt nog niet. In het boek staat dat je het palletje, waarmee de armsteun vastzit, moet verwijderen. Weet toevallig iemand hoe dit gaat, zonder deze te verwijderen. Gelukkig kan ik gewoon rijden en dus ook genieten van de auto en het weer.
  7. Tommie_jag

    Radio antenne

    Het pekel is gelukkig weer van de weg en de mooie dagen komen er weer aan. Al een paar keer wezen rijden en het voelt weer goed. Helaas heeft de antenne het begeven. Kan aan de schakelaar, een zekering of de motor zelf liggen. Nu vroeg ik mij af, waar de motor zich bevindt? Mijn antenne zit aan de voorkant in het linker voorscherm. Is het zo dat de motor zich dan bij de beschuurdersknie onder de kappen bevindt? Daarnaast de vraag hoe ik metalen midden console (bij de versnellingshendel) verwijder? Moet je hiervoor eerst de deksel van de box te verwijderen?
  8. Tommie_jag

    XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Ai dat is wel een tegenvaller inderdaad. Gelukkig aan spare parts en kennis geen gebrek zo te zien. Op een aantal foto's is te zien is dat je de houten deur sierlijsten weer in uitstekende staat hebt teruggekregen. Mag ik vragen welke stappen je hebt ondergaan. Dan kan ik dat ook eens toepassen. Die van mij zijn ook niet meer in de glanzende staat van vroeger. Voor nu succes met dit mooie project.
  9. Tommie_jag

    Klussen aan mijn xj series 2

    Ziet er weer strak uit inderdaad. Wat heb je gebruikt als vulmiddel voor de hoofdsteun als ik mag vragen?
  10. Tommie_jag

    Nieuwe pakking met extra vloeibare dichting?

    Ik heb nu twee keer mijn koelvloeistof vervangen, helaas niet geheel vrijwillig. Wat ik heb gedaan is de slangen bij het thermostaat huis eraf en vanaf daar de tuinslang erin en hosen. Even de onderdop bij de motor eraf en vanaf daar ook even spuiten en alles is schoon. Ik heb ook gelezen dat je de motor moet laten lopen om de thermostaat open te krijgen en het koelvloeistof bij het verwarmingselement te spoelen, dit heb ik zelf niet gedaan.
  11. Tommie_jag

    Puntjes op de i jaguar s1 '69

    Wat was het ook al weer, drie keer is scheepsrecht? Dit is de derde radiateur, dus ik zit goed.
  12. Tommie_jag

    Puntjes op de i jaguar s1 '69

    Hoppa, alweer is er marktplaats to the rescue. Heel voordelig een series 1 radiateur op de kop kunnen tikken, verschil met series 2 is dat de series 1 dikker is en is voorzien van een kraantje. Gelijk de radiateur op druk laten testen en deze is goed bevonden. Gisteren heerlijk met mooi weer alles aangesloten en met koelvloeistof weer gevuld. Aan het eind van de dag een goed rondje getourd. Alles bleef lekdicht en ook het niveau bleef op peil. Ik ben weer tevreden.
  13. Tommie_jag

    Koelvloeistof

    Heb uiteindelijk alles aangevuld met g12+. G12+ is geschikt om met alle koelvloeistoffen te worden gemengd. Ideaal is anders waarschijnlijk, maar om 15 liter goed koelvloeistof weg te gooien, vond ik zonde. Het blokt loopt in ieder geval weer mooi.
  14. Tommie_jag

    Koelvloeistof

    Ik heb net de radiateur vervangen, en heb eigenlijk te weinig koelvloeistof over van wat ik heb afgetapt. Het betreft groene koelvloeistof, wat ik heb gelezen g11? Nu vraag ik mij af waarmee ik het kan afvullen. Ik heb gelezen dat g12 niet mag, maar g12+ wel. Klopt dit, of kan ik beter aanlengen met water. Of tast dit het koelvermogen aan?
  15. Ziet er weer netjes uit. Bij mij is deze ook niet meer fantastisch. Heb je de nieuwe stof gewoon op de markt gehaald of heb je de oude stof gebruikt?
×