Ga naar inhoud

Tommie_jag

Members
  • Aantal items

    136
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

8 Goed

Over Tommie_jag

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Gelderland

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Tom Roelofs, Gelederland, engineering sector
    Bezitter van een Jaguar XJ6 S1

Recente bezoekers van dit profiel

124 profielweergaven
  1. Nieuwe pakking met extra vloeibare dichting?

    Ik heb nu twee keer mijn koelvloeistof vervangen, helaas niet geheel vrijwillig. Wat ik heb gedaan is de slangen bij het thermostaat huis eraf en vanaf daar de tuinslang erin en hosen. Even de onderdop bij de motor eraf en vanaf daar ook even spuiten en alles is schoon. Ik heb ook gelezen dat je de motor moet laten lopen om de thermostaat open te krijgen en het koelvloeistof bij het verwarmingselement te spoelen, dit heb ik zelf niet gedaan.
  2. Puntjes op de i jaguar s1 '69

    Wat was het ook al weer, drie keer is scheepsrecht? Dit is de derde radiateur, dus ik zit goed.
  3. Puntjes op de i jaguar s1 '69

    Hoppa, alweer is er marktplaats to the rescue. Heel voordelig een series 1 radiateur op de kop kunnen tikken, verschil met series 2 is dat de series 1 dikker is en is voorzien van een kraantje. Gelijk de radiateur op druk laten testen en deze is goed bevonden. Gisteren heerlijk met mooi weer alles aangesloten en met koelvloeistof weer gevuld. Aan het eind van de dag een goed rondje getourd. Alles bleef lekdicht en ook het niveau bleef op peil. Ik ben weer tevreden.
  4. Koelvloeistof

    Heb uiteindelijk alles aangevuld met g12+. G12+ is geschikt om met alle koelvloeistoffen te worden gemengd. Ideaal is anders waarschijnlijk, maar om 15 liter goed koelvloeistof weg te gooien, vond ik zonde. Het blokt loopt in ieder geval weer mooi.
  5. Koelvloeistof

    Ik heb net de radiateur vervangen, en heb eigenlijk te weinig koelvloeistof over van wat ik heb afgetapt. Het betreft groene koelvloeistof, wat ik heb gelezen g11? Nu vraag ik mij af waarmee ik het kan afvullen. Ik heb gelezen dat g12 niet mag, maar g12+ wel. Klopt dit, of kan ik beter aanlengen met water. Of tast dit het koelvermogen aan?
  6. Ziet er weer netjes uit. Bij mij is deze ook niet meer fantastisch. Heb je de nieuwe stof gewoon op de markt gehaald of heb je de oude stof gebruikt?
  7. Puntjes op de i jaguar s1 '69

    Dankje voor de tip, ik zal hier eens naar kijken, al wil ik proberen er weer een originele radiateur in te zetten.
  8. Puntjes op de i jaguar s1 '69

    Na een korte tijd van afwezigheid door werk, weer wat kunnen doen aan de jaguar. Gelukkig is er marktplaats en heb ik een vervangend bakje kunnen vinden voor de kentekenplaat verlichting. Wat lichte roest, maar verder top. Een foto van het gemonteerde licht houden jullie mij nog tegoed. Daarnaast een een nieuwe bestuurders mat aangeschaft. De oude was vergaan en deze is weer perfect. Helaas ook weer minder nieuws. De radiateur lekte, deze dus uit gemonteerd en weg gebracht naar een specialist. Na het afpersen bleken en er ook wat kanaaltjes te lekken en was de enige oplossing een nieuwe core. Aangezien dit 400euro kost, eerst maar eens kijken of ik er een goedkoper via iets anders kan regelen. We gaan zien hoe het loopt, al blijkt de "hobby" wel prijziger dan gedacht..
  9. Tik in de motor?

    Misschien een rare vraag, is het noodzakelijk om de pakkingen te vervangen bij het nakijken van de kleppen? Of kan ik de pakkingen hergebruiken als ze nog prima zijn?
  10. Forum meeting 2017

    Ik kon er helaas niet bij zijn met mijn series 1. Door een aangepaste verjaardag kwam het er niet meer van. Had er graag bij willen zijn, vooral om dat het om de hoek was. Maar de volgende keer zorg ik ervoor dat ik er ben. Helaas. De verschuldigde €10 komt nog jullie kant op.
  11. Koeling en verwarming Serie 1 4.2 liter

    Tot nu toe de slangen aangedraaid en het koelvloeistof bijgevuld. Door werk en andere dingen nog geen tijd gehad om te rijden. En wil eigenlijk nog even een compressie en lektest uit laten voeren, maar das voor als ik tijd heb. Ik zal het hier zeker laten weten
  12. Koeling en verwarming Serie 1 4.2 liter

    Hmm, is er een manier om de koppakking te testen. Las ergens een lektest of compressie meting? Kan dit gewoon bij de lokale garage? PS inderdaad een nette auto, alleen missen er net wat details om de prijs te rechtvaardigen. Zoals Chrome tellers, boekjes en een speaker die er niet hoort. Aan de andere kant, iedereen mag vragen wat hij wil toch? Dat heet nou de vrije markt.
  13. Koeling en verwarming Serie 1 4.2 liter

    Vandaag even lekker getoerd met de jaguar en na terugkomst, lekt er koelvloeistof. Aan de ene kant lekt het iets langs de slang heen, maar aan de andere kant blijkt het reservoir over te lopen. Volgens mij kan dat alleen als de druk te hoog wordt. Als ik het goed heb zit er op de thermostaat een normale dop en op het reservoir een drukventiel. Is er een oorzaak dat de druk te hoog Wordt? Ik rij af en toe lekker met het gas erop, maar over het algemeen normaal. Daarnaast een vraag over de verwarming, hoe werken alle knoppen en wat zijn de verschillende functies. Hoe kan ik de functies goed testen. Ik heb trouwens geen airco.
  14. Puntjes op de i jaguar s1 '69

    Zelf zat ik ook al kneedbaar metaal te denken. Dat is wellicht een goed oplossing. Mooi strak schuren, en met metaal kleurig hammerite erover.
  15. Puntjes op de i jaguar s1 '69

    Eigenlijk wil ik vervangen. Maar de unit is slecht te verkrijgen of gigantisch duur of inclusief bumper. Dus waarschijnlijk komt er een matje met expoxy in de bodem van het bakje. Met daarop twee nieuwe licht fittingen. En wellicht een extra gaatje voor de afwatering.
×