Jump to content

hupert

Members
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

hupert last won the day on August 29 2019

hupert had the most liked content!

Community Reputation

31 Beter

About hupert

  • Birthday 09/16/1967
  • Age 52

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Markelo
  • Age 52

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Na de ellende van het restaureren van een Range Rover Classic, schelden op die Engelse rommel, ben ik nu toe aan het restaureren van een XJ6. Bloed kruipt waar het niet gaan kan
  • Age 52

Recent Profile Visitors

826 profile views
  1. Time Left: 1 month and 20 days

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Diverse onderdelen van een Jaguar XJ40 4.0, gedemonteerd van een lopende auto, airco was drukloos. Motor is gebruik voor ombouw. Visco fan met kap Complete tunnelbak met verwarmings buizen Airco compressor met diverse slangen en filter Interieur verlichting met vergrendeling ontvanger Cruisecontrol ecu met diverse onderdelen Airco koel fan Dashboard in goede staat Verwarmings module

    NO VALUE SPECIFIED

  2. Time Left: 1 month and 20 days

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Diverse onderdelen van een s2, alle onderdelen zijn gedemonteerd van een lopende auto, ivm motorombouw naar aj6. Borg Warner 65 automaat bak, heeft fabrieks revisie gehad, schakelde prima, zonder koppelomvormer. Pertronix elektronische ontsteking incl zgan verdeelkap en bobine. - verkocht Lpg motorset, omvl verdamper, gasverdelers, benzine en gasafsluiters - verkocht Su carburateurs - verkocht Visco fan Startmotor Zgan dynamo Stuurpomp Koelwater reservoir Motorsteunen Versnelling kieshendel Achterdemper en midden demper(de ene links, de ander rechts) van beide slechts 1, kort gebruikt, zeer goede staat. Stuur maar een berichtje wat je zoekt, liefst alles in 1 koop.

    NO VALUE SPECIFIED

  3. Marco, die velgen komen van de donor XJ40.
  4. Valt mee Django, hij is klaar op een paar kleine dingen na. Maar zoals bij wel meer techneuten het geval is, administratie is niet mijn grootste hobby. Bij gelegenheid ga ik dit topic wel bijwerken
  5. Ziet er geweldig uit, maarja, niet origineel, dat is voer voor azijnpissers🤣🤣
  6. Johnny, wat maakt het uit wat een ander vind. Als je origineel wilt blijven moet je dat doen, maar ik vind dat groene monster geweldig. Als ik mijn S2 klaar heb zal ik ook vast heel veel kommentaar krijgen...
  7. Bedankt Peter Jan voor je nuttige antwoord
  8. Weet iemand of een BW 65 uit een S2 in een XK150 past waar nu een DG-250-MJ in zit? Volgens mij past deze bak achter elke XK motor vanaf 1948, maar hoe rijd dat? Bericht door moderator verplaatst naar juiste sub-topic.
  9. Rictric, dit is een compleet nieuwe gezette U- balk van 3 mm, de oude was verrot. Ik heb bewust een iets dikkere genomen omdat de koeler er in moet passen, normaal staat die op de afdekplaat van de originele dwarsbalk. Ik heb de XJ40 koeler er nu in zitten en kan toch de originele bovenplaat van de koeler gebruiken.
  10. Arie, mijn linkertank is in het verleden al weggehaald en onder de tankklep zit de vulopening van de lpg tank. Als de motor op benzine goed loopt wil ik de lpg weer opbouwen.
  11. Zo, alweer een hele tijd geleden dat ik wat foto`s heb laten zien. Ik ben ondertussen wel een heel stuk verder. De motorruimte is gespoten nadat ik de ontelbare gaatjes die in de binnenschermen zitten heb dichtgelast. Waarschijnlijk hebben al die gaatjes wel ergens een functie maar ik heb alles dichtgelast wat ik niet nodig had.(en meer😁) Nu kan het eigenlijke opbouwen eindelijk beginnen. De vooras er weer onder en de stuurinrichting. Daarna kan eindelijk dan de motor erin, met de motorsteunen van een XJS past dat perfect. Het versnellingsbaksteun is het begin van de improvisatie, ik heb de XJ40 steun als basis gebruikt. Vanaf nu is het improviseren, voor elk onderdeel wat gemonteerd moet worden moet een steun worden gemaakt of op zijn minst aangepast worden. Ook is het heel goed opletten waar je bepaalde onderdelen plaatst, omdat er misschien nog wel meer op die plek moet komen. Het koelwater reservoir en het gasklephuis bv zitten behoorlijk dicht op elkaar. De aandrijfas is ingekort en gemonteerd, de versnellingsbak is aangesloten en gearselector geintegreerd in de tunnel. Daarna heb ik de complete kabelboom van de Xj40, met bijna alle modules, ingebouwd. Met zorgvuldig passen en meten kan alles aan de passagierskant ingepast worden. De gaskabel is weer aangesloten, nadat het gaspedaal met de XJ40 kickdown schakelaar weer op de nieuwe bodemplaat zijn gemonteerd. De brandstofleiding heb ik ook van de donor gebruikt tot aan de achteras, daarna ben ik overgegaan op nylon. ik heb een nieuwe series 3 benzinepomp met een benzinefilter achter in de reservewiel bak gemonteerd, daar zit bij de S3 ook de pomp. ik gebruik alleen de rechter tank dus van omschakelkleppen enz heb ik geen last. Ik moet nog wel de retourleiding aanleggen en op de tank monteren. Foto`s van bovenstaande heb ik nog niet, ik zal binnenkort weer foto`s maken.
  12. ik weet niet waarom de foto`s niet zichtbaar zijn, zal wel iets niet goed zijn gegaan, volgende poging
  13. Het laswerk in het motorruim is klaar, nu alles bijwerken, strak maken en spuiten. De XJ40 koeler past perfect in de nieuwe voorste dwarsbalk. Omdat ik de onderkant de originele hoogte wil houden wijkt de form iets af. De standaard koeler staat op de bovenplaat van de balk, deze is open en de koeler is erin verzonken. Deze constructie is iets minder sterk daarom heb ik 3mm dik materiaal gebruikt. De oliekoeler voor de bak moet ook nog een plaats hebben maar daar zoek ik bij het monteren wel een plekje voor. Na het spuiten kan ik eindelijk bezig gaan met waar het om begonnen was, de XJ40 motor inbouwen.
  14. Wilfred, de bak veert in het baksteun. Je moet de auto opkrikken of opklossen en dan de bak zelf ondersteunen met een andere krik. De aandrijfas moet van de bak en vervolgens draai je het steun los en laat je de krik voorzichtig zakken. Let wel op dat er boven onder de motorkap tegen het schutbord niets beschadigd omdat de motor achterover kantelt. Ook moet de bedieningskabel van de bak en de kickdown kabel losgemaakt worden. Het wijst zich eigenlijk allemaal vanzelf.
  15. Originaliteit vind ik inderdaad niet het belangrijkste anders had ik wel de originele motor teruggeplaatst. Ik vroeg me eigenlijk gewoon af welke kleur ik het motorruim moet spuiten omdat ik eerst nog niet van plan ben om de buitenkant te spuiten. Als rood dan toch de originele kleur zou zijn dan is de motorruimte bewust in deze bruine kleur gespoten en dat vind ik wel bijzonder. Wilfred, heeft jouw series 3 dezelfde kleur in de motorruimte als aan de buitenkant?
×
×
  • Create New...