Jump to content

hupert

Members
  • Content Count

    57
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

hupert last won the day on August 29 2019

hupert had the most liked content!

Community Reputation

35 Beter

About hupert

  • Birthday 09/16/1967
  • Age 53

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Markelo

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Na de ellende van het restaureren van een Range Rover Classic, schelden op die Engelse rommel, ben ik nu toe aan het restaureren van een XJ6. Bloed kruipt waar het niet gaan kan

Recent Profile Visitors

1074 profile views
  1. Nadat mijn series 2 project, motorswap naar AJ6 motor, zo goed als klaar was zat ik alweer te denken aan een volgend project. Eigenlijk is een AJ16SC motor nog veel gaver in zo`n series 2, maar dan eigenlijk wel met een handbak. Nog mooier zou een XJC zijn met zo`n motorblok... Ik heb ondertussen mijn werkplaats grondig verbouwd en vergroot zodat ik iets meer ruimte heb voor dergelijke projecten. Eind november liep ik toevallig tegen een complete XJR aan, van 1995, origineel Nederlands, 218000km, stond al jaren stil. Volgens de eigenaar was de motor goed, hij had hem ook voor een project
  2. Ha Wilfred, welkom terug, ik heb je oude draadjes mbt de ombouw naar AJ6 gelezen, veel aan gehad. Ik heb recent een XJR X306 gekocht en ga nu bij mij ook de verbouwing is afgerond hier leuke dingen mee doen. grt Benny
  3. Marco, die velgen komen van de donor XJ40.
  4. Valt mee Django, hij is klaar op een paar kleine dingen na. Maar zoals bij wel meer techneuten het geval is, administratie is niet mijn grootste hobby. Bij gelegenheid ga ik dit topic wel bijwerken
  5. Ziet er geweldig uit, maarja, niet origineel, dat is voer voor azijnpissers
  6. Johnny, wat maakt het uit wat een ander vind. Als je origineel wilt blijven moet je dat doen, maar ik vind dat groene monster geweldig. Als ik mijn S2 klaar heb zal ik ook vast heel veel kommentaar krijgen...
  7. Bedankt Peter Jan voor je nuttige antwoord
  8. Weet iemand of een BW 65 uit een S2 in een XK150 past waar nu een DG-250-MJ in zit? Volgens mij past deze bak achter elke XK motor vanaf 1948, maar hoe rijd dat? Bericht door moderator verplaatst naar juiste sub-topic.
  9. Rictric, dit is een compleet nieuwe gezette U- balk van 3 mm, de oude was verrot. Ik heb bewust een iets dikkere genomen omdat de koeler er in moet passen, normaal staat die op de afdekplaat van de originele dwarsbalk. Ik heb de XJ40 koeler er nu in zitten en kan toch de originele bovenplaat van de koeler gebruiken.
  10. Arie, mijn linkertank is in het verleden al weggehaald en onder de tankklep zit de vulopening van de lpg tank. Als de motor op benzine goed loopt wil ik de lpg weer opbouwen.
  11. Zo, alweer een hele tijd geleden dat ik wat foto`s heb laten zien. Ik ben ondertussen wel een heel stuk verder. De motorruimte is gespoten nadat ik de ontelbare gaatjes die in de binnenschermen zitten heb dichtgelast. Waarschijnlijk hebben al die gaatjes wel ergens een functie maar ik heb alles dichtgelast wat ik niet nodig had.(en meer) Nu kan het eigenlijke opbouwen eindelijk beginnen. De vooras er weer onder en de stuurinrichting. Daarna kan eindelijk dan de motor erin, met de motorsteunen van een XJS past dat perfect. Het versnellin
  12. ik weet niet waarom de foto`s niet zichtbaar zijn, zal wel iets niet goed zijn gegaan, volgende poging
  13. Het laswerk in het motorruim is klaar, nu alles bijwerken, strak maken en spuiten. De XJ40 koeler past perfect in de nieuwe voorste dwarsbalk. Omdat ik de onderkant de originele hoogte wil houden wijkt de form iets af. De standaard koeler staat op de bovenplaat van de balk, deze is open en de koeler is erin verzonken. Deze constructie is iets minder sterk daarom heb ik 3mm dik materiaal gebruikt. De oliekoeler voor de bak moet ook nog een plaats hebben maar daar zoek ik bij het monteren wel een plekje voor. Na het spuiten kan ik eindelijk bezig gaan met waar
  14. Wilfred, de bak veert in het baksteun. Je moet de auto opkrikken of opklossen en dan de bak zelf ondersteunen met een andere krik. De aandrijfas moet van de bak en vervolgens draai je het steun los en laat je de krik voorzichtig zakken. Let wel op dat er boven onder de motorkap tegen het schutbord niets beschadigd omdat de motor achterover kantelt. Ook moet de bedieningskabel van de bak en de kickdown kabel losgemaakt worden. Het wijst zich eigenlijk allemaal vanzelf.
  15. Originaliteit vind ik inderdaad niet het belangrijkste anders had ik wel de originele motor teruggeplaatst. Ik vroeg me eigenlijk gewoon af welke kleur ik het motorruim moet spuiten omdat ik eerst nog niet van plan ben om de buitenkant te spuiten. Als rood dan toch de originele kleur zou zijn dan is de motorruimte bewust in deze bruine kleur gespoten en dat vind ik wel bijzonder. Wilfred, heeft jouw series 3 dezelfde kleur in de motorruimte als aan de buitenkant?
×
×
  • Create New...