Ga naar inhoud

hupert

Members
  • Aantal items

    49
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

hupert won de laatste dag op 18 september

hupert had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

25 Beter

Over hupert

  • Verjaardag 09/16/1967
  • Leeftijd 51

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Markelo
  • Leeftijd 51

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Na de ellende van het restaureren van een Range Rover Classic, schelden op die Engelse rommel, ben ik nu toe aan het restaureren van een XJ6. Bloed kruipt waar het niet gaan kan
  • Leeftijd 51

Recente bezoekers van dit profiel

453 profielweergaven
  1. hupert

    BW 65 automaat in een XK150 van 1959

    Bedankt Peter Jan voor je nuttige antwoord
  2. hupert

    BW 65 automaat in een XK150 van 1959

    Weet iemand of een BW 65 uit een S2 in een XK150 past waar nu een DG-250-MJ in zit? Volgens mij past deze bak achter elke XK motor vanaf 1948, maar hoe rijd dat? Bericht door moderator verplaatst naar juiste sub-topic.
  3. hupert

    Motorswap series 2 met XJ40 blok

    Rictric, dit is een compleet nieuwe gezette U- balk van 3 mm, de oude was verrot. Ik heb bewust een iets dikkere genomen omdat de koeler er in moet passen, normaal staat die op de afdekplaat van de originele dwarsbalk. Ik heb de XJ40 koeler er nu in zitten en kan toch de originele bovenplaat van de koeler gebruiken.
  4. hupert

    Motorswap series 2 met XJ40 blok

    Arie, mijn linkertank is in het verleden al weggehaald en onder de tankklep zit de vulopening van de lpg tank. Als de motor op benzine goed loopt wil ik de lpg weer opbouwen.
  5. hupert

    Motorswap series 2 met XJ40 blok

    Zo, alweer een hele tijd geleden dat ik wat foto`s heb laten zien. Ik ben ondertussen wel een heel stuk verder. De motorruimte is gespoten nadat ik de ontelbare gaatjes die in de binnenschermen zitten heb dichtgelast. Waarschijnlijk hebben al die gaatjes wel ergens een functie maar ik heb alles dichtgelast wat ik niet nodig had.(en meer😁) Nu kan het eigenlijke opbouwen eindelijk beginnen. De vooras er weer onder en de stuurinrichting. Daarna kan eindelijk dan de motor erin, met de motorsteunen van een XJS past dat perfect. Het versnellingsbaksteun is het begin van de improvisatie, ik heb de XJ40 steun als basis gebruikt. Vanaf nu is het improviseren, voor elk onderdeel wat gemonteerd moet worden moet een steun worden gemaakt of op zijn minst aangepast worden. Ook is het heel goed opletten waar je bepaalde onderdelen plaatst, omdat er misschien nog wel meer op die plek moet komen. Het koelwater reservoir en het gasklephuis bv zitten behoorlijk dicht op elkaar. De aandrijfas is ingekort en gemonteerd, de versnellingsbak is aangesloten en gearselector geintegreerd in de tunnel. Daarna heb ik de complete kabelboom van de Xj40, met bijna alle modules, ingebouwd. Met zorgvuldig passen en meten kan alles aan de passagierskant ingepast worden. De gaskabel is weer aangesloten, nadat het gaspedaal met de XJ40 kickdown schakelaar weer op de nieuwe bodemplaat zijn gemonteerd. De brandstofleiding heb ik ook van de donor gebruikt tot aan de achteras, daarna ben ik overgegaan op nylon. ik heb een nieuwe series 3 benzinepomp met een benzinefilter achter in de reservewiel bak gemonteerd, daar zit bij de S3 ook de pomp. ik gebruik alleen de rechter tank dus van omschakelkleppen enz heb ik geen last. Ik moet nog wel de retourleiding aanleggen en op de tank monteren. Foto`s van bovenstaande heb ik nog niet, ik zal binnenkort weer foto`s maken.
  6. hupert

    Motorswap series 2 met XJ40 blok

    ik weet niet waarom de foto`s niet zichtbaar zijn, zal wel iets niet goed zijn gegaan, volgende poging
  7. hupert

    Motorswap series 2 met XJ40 blok

    Het laswerk in het motorruim is klaar, nu alles bijwerken, strak maken en spuiten. De XJ40 koeler past perfect in de nieuwe voorste dwarsbalk. Omdat ik de onderkant de originele hoogte wil houden wijkt de form iets af. De standaard koeler staat op de bovenplaat van de balk, deze is open en de koeler is erin verzonken. Deze constructie is iets minder sterk daarom heb ik 3mm dik materiaal gebruikt. De oliekoeler voor de bak moet ook nog een plaats hebben maar daar zoek ik bij het monteren wel een plekje voor. Na het spuiten kan ik eindelijk bezig gaan met waar het om begonnen was, de XJ40 motor inbouwen.
  8. hupert

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    Wilfred, de bak veert in het baksteun. Je moet de auto opkrikken of opklossen en dan de bak zelf ondersteunen met een andere krik. De aandrijfas moet van de bak en vervolgens draai je het steun los en laat je de krik voorzichtig zakken. Let wel op dat er boven onder de motorkap tegen het schutbord niets beschadigd omdat de motor achterover kantelt. Ook moet de bedieningskabel van de bak en de kickdown kabel losgemaakt worden. Het wijst zich eigenlijk allemaal vanzelf.
  9. hupert

    Motorswap series 2 met XJ40 blok

    Originaliteit vind ik inderdaad niet het belangrijkste anders had ik wel de originele motor teruggeplaatst. Ik vroeg me eigenlijk gewoon af welke kleur ik het motorruim moet spuiten omdat ik eerst nog niet van plan ben om de buitenkant te spuiten. Als rood dan toch de originele kleur zou zijn dan is de motorruimte bewust in deze bruine kleur gespoten en dat vind ik wel bijzonder. Wilfred, heeft jouw series 3 dezelfde kleur in de motorruimte als aan de buitenkant?
  10. hupert

    Motorswap series 2 met XJ40 blok

    De vorm komt er alweer in, het chassis aan beide kanten is gerepareerd, ik heb het subframe gepast en dat past perfect. Nu de voorste balk maken, deze wordt iets anders dan de standaard balk. Ik vraag me nu nog steeds af wat de originele kleur van mijn s2 is. Zoals bovenstaande fotos al laten zien is de motorruimte bruin, maar de auto is rood metallic. Er word wel vaker een basiskleur gespoten in de motorruimte en kofferbak maar bruin en rood?? Ik heb vaker gelezen dat er op het binnenscherm een kleurcode moet staan maar bij mij dus niet. Ik heb alleen het plaatje wat op de foto te zien is en daar staan geen kleurcodes op. Op het kenteken staat ook rood maar dat kun je zo aan laten passen. Heeft iemand een idee?
  11. hupert

    Motorswap series 2 met XJ40 blok

    De Jag wordt steeds lichter, maar dat is dan ook wel het enige voordeel. Zoals meestal, hoe verder je kijkt hoe meer je ziet. Ik vond de bevestiging van het subframe rechts toch te slecht om te laten zitten. De chassisdelen zijn vrij makkelijk na te maken. De dwarsbalk moest zowiezo vernieuwd worden en die moet ook iets aangepast worden omdat de XJ40 koeler iets hoger is dan de originele. Het linker deel is klaar en past perfect, als alle delen gemaakt zijn hecht ik alles op zijn plaats en dan moeten de maten gecontroleerd worden voor het aflassen.
  12. hupert

    Motorswap series 2 met XJ40 blok

    Bedankt voor de tips Rob, weet jij waar kan ik de chassisbalk kan vinden? Ik zag bij Limora iets voor 1600 euro, dat gaat me wel wat ver, heb jij een goed adres? Die had ik toevallig al gevraagd maar die had niets, toch bedankt.
  13. hupert

    Motorswap series 2 met XJ40 blok

    Ik heb toch het subframe maar gedemonteerd, eigenlijk moet de hele linkerhoek vernieuwd worden. Weet iemand nog een harde linkervoorhoek van een series 2? De rechterhoek is nog helemaal gaaf op een paar kleine plekjes na.
  14. hupert

    XJC carrosserie

    Ik zag op MP deze complete carrosserie van een XJC, is zonder papieren want daar had ik al naar geinformeerd. Voor iemand die nog delen zoekt kan het interessant zijn https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/carrosserie-en-plaatwerk/m1256127910-jaguar-xjc.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
  15. hupert

    Jaguar XJ6 1978

    Erg leuk project! Voor als je nog geen EMS hebt aangeschaft, kijk eens op de site van Jeroen Bosma, http://www.bs-autotune.nl/. EFIgnition is een betaalbare, door hem zelf ontworpen EMS alleen weet ik niet zeker of je daar ook 12 cilinders mee kunt aansturen. Hij geeft ook hier ook cursussen in, echt leuk als het je interesseerd.
×