Jump to content

eric27

Members
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

eric27 last won the day on January 30 2015

eric27 had the most liked content!

Community Reputation

2 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Eric Timmerman en rij al meer dan 12 jaar Rover 75 Cdt.
    Nu ben eens wat aan het rond kijken voor wat anders en engelse auto,s spreken mij aan vandaar dat hier kom rond neuzen.
  1. Ja dat deze deskundig ingebouwd moet worden weet ik en dat deze ook nog enige ervaringen met dat soort auto's heeft des te beter. Maar hoe zit dat met de cilinderkop is deze geschikt voor gas of branden de kleppen in?? Wat kost een eventuele aanpassing van de cilinderkop om deze geschikt te maken voor LPG? Eric.
  2. Ik ben wat aan het rond kijken en rijdt nu al vijftien jaar diesel en daar voor 16 jaar op LPG. Nu er steeds meer geluiden komen om diesels te verbannen komt LPG misschien toch weer inzicht. Is een Jaguar X Type geschikt om op LPG te rijden of wordt dit ten sterkste afgeraden? Cilinderkop bevat deze klepzittingen en kleppen die hiervoor geschikt zijn? Eric.
  3. Kijk ik vind dit wel een prima Jaguar forum waar mensen je helpen. Dat vind je lang niet bij alle merken.. Ik kijk veel op het engelse forum voor de Rover en daar wordt je ook echt heel goed geholpen en deskundig. Als ik een Jaguar koop dan ga ik daar ook jaren mee rijden. Heb momenteel zo ongeveer een magazijn met onderdelen voor mijn rover thuis liggen en dat wil dan ook voor de jaguar. Als er problemen zijn als het even kan direct thuis oplossen. Eric.
  4. Harro er zijn genoeg Rover 75 uitgevoerd met leer en een houten stuur. Deze zijn ook voor een relatief lage prijs aan te schaffen. Let wel goed op het onderhoud van de auto maar dat is natuurlijk bij elk merk zo. Eric.
  5. Pizzaman een Jaguar S kun je niet vergelijken met een rover 75. De Jaguar S klasse ligt toch wel in een hoger segment. Kosten zijn ook hoger qua bijtelling, verzekering, onderhoud en verbruik. En qua rijden neem ik direct aan dat deze heel veel fijner is. Eric.
  6. Isabella draag armen achter waarom? En zelf redelijk te doen? En de aandrijfassen zijn dat met name de homokineten? Dan de verstuivers met vroeg tijdig onderhoud wat bedoel je daar mee? Om de zoveel kilometer een toevoeging of iets dergelijks? En de koppeling is dat redelijk eenvoudig te vervangen i.vm. het DMV? Eric
  7. Harro ik ben eigenlijk helemaal gek van een Rover 75. En als je een betrouwbare auto wil hebben die lekker rijdt en geen standaard uiterlijk heeft dan is de Rover 75 CDt (diesel dus) een goede keus. Die auto waar ik ruim 800.000 km mee heb gereden was dus mijn derde Rover 75 CDt. Ik rijdt nu in mijn vierde Rover 75 CDt deze heb ik in 2012 van uit Duitsland geïmporteerd. Het onderhoud doe ik voor 90 procent zelf en olie verversen doe ik om de 25.000 km plus natuurlijk het olie filter en luchtfilter. Heb ook een hele tijd met een toevoeging van tweetakt olie bij de diesel gereden. Ja en a
  8. Mijn naam is Eric en ik ben eens aan het kijken naar een Jaguar X type diesel. Momenteel rijd ik in een Rover 75 Cdt en vanaf 2002 rijd ik in zo,n auto. Ik ben een veel rijder en rijdt tussen de 90.000 en 100.000 kilometer per jaar. Met een van de Rovers heb ik ruim 800.000 kilometer gereden zonder aparte onderhoudswerkzaamheden. Graag zou ik een Engelse auto blijven rijden daarom mijn interesse voor de Jaguar X type. Nu de vragen: Kan een X type diesel een hoge kilometerstand aan zonder buitensporig onderhoud? Hebben de diesel modellen een distributie ketting of riem? Wat is het v
×
×
  • Create New...