Jump to content

fransboddeke1

Members
  • Posts

    43
  • Joined

  • Last visited

Reputation

3 Goed

About fransboddeke1

  • Birthday 10/16/1959

Contact Methods

  • AIM
    fransboddeke@live.nl
  • MSN
    fransboddeke@live.nl
  • Website URL
    http://Google Plus Frans Boddeke Chef
  • Skype
    fransboddeke1

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Aubeterre sur Dronne, France
  • Hobbies
    Mijn Vrouw Carmel moet boven aan want anders mag dit mooie speelgoed niet hebben.

    Jaguar XK8, Jaguar S Type,Range Rover P38, FerrariF40, Mercedes CLK AMG,Porsche 911 Turbo.

    1 Goldenretriever Harrie
    1 Fauve de Bretagne

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo Heren ik ben al een tijdje lid van het forum maar mijn ik kan niet meer inloggen op de andere.

    Ik ben Frans Boddeke een Michelinsterren Chef en ik woon in de Zomer in Frankrijk en in de Winter in Zwitserland, ik heb in beide landen een restaurant .
    Ik heb in Frankrijk een volledig ingerichte Garage gehuurd van een oude Garagist er zit een Lift in, en ook een Spuitcabine een droge opslagplaats en een zeer goed alarm waar de Gendarmerie erg blij mee is.

    Voor de rest geniet ik van het leven

Recent Profile Visitors

651 profile views
  1. Wel de oorzaak was de CPS was schuin afgesleten en ik heb deze vervangen , ik denk voor de rest corrosie er zat een Relais niet lekker in de stekker dus ik heb toen besloten alles te gaan behandelen met contactspray ook de Zekeringen . Daarna het alarm onderhanden genomen met 4 x open en dicht en toen hoorde ik de alarmpiep de sleutel in het contact en hij startte gelijk , motor liep effe rot maar pakte toen goed op . Testrit gemaakt en in de bochten met gas geven gelijk goed oppakken en geen haperingen ,acceleratie is ook goed . Ik moest in Oktober 2016 met spoed naar mijn Hotel en Restaurant in Zwitserland en the Jaguar XK 8 stond buiten en die was ik vergeten binnen te zetten meestal blijf ik dan weg voor een paar dagen maar het werd 6 weken en toen ik terug kwam de auto startte direct maar ik denk dat het toch te lijden heeft gehad . Ik ga hem zo even wassen en tanken en droog weg zetten want ik moet weer een paar dagen weg ,, maar blij dat alles weer goed is ,,
  2. OPGELOST Geachte Heren , Het probleem is opgelost , heb ik eerst de accu opnieuw opgeladen ook al is hij nieuw . Daarna alle Relais eruit gehaald een met contact spray behandeld zo ook alle Zekeringen wel alles een voor een, zoveel mogelijk stekkertjes losgehaald en ingespoten ,vooral de grote zwarte stekkers bij de deuren waar de ramen en deuren mee open en dicht gaan die doe ik elke drie maanden ook weer gedaan, toen met de remote 4 x open en dicht gedaan en plotseling hoorde ik de piep van het alarm weer en de auto starte direct . Bedankt Isabella voor het advies , ik heb nog een probleem en dat is de abs ,de auto komt in Mei naar Nederland en dan breng ik hem langs en dan ook de auto nog een keertje met de computer te checken. Met vriendelijke groet, Frans Boddeke
  3. Ja ik denk dat er ergens een draad is gebroken maar waar us ik laat het doormeten en waar gaat de kabel het Chassis en zit hij in de kabelboom en hoelang is de kabel ? Mijn Monteur is erg druk met zijn huis want dat moet klaar en doet klaar zijn andere huis is verkocht en hij pakt alleen eenvoudig werk het is hier nogal koud in Frankrijk dus de verbouwing lag stil. We hebben hier nog een Engelse Monteur die kom maandag kijken en neemt over dus die moet ik goed kunnen instrueren . Heeft er iemand een schema of foto s ?
  4. Hallo Isabella , We zullen de bedrading maandag doormeten , je hoort van me . Alvast bedankt , Frans
  5. Hallo Heren, Ik heb een aantal vragen wat zijn de functies van de Immobiliser want die geeft aan dat alle Relais zijn uitgeschakeld op de Diagnose . 1 De Motor krijgt wel benzine en het is zojuist nog gecheckt en is niet verzopen . 2 De Motor heeft geen vonk op de Bougies en de Bougies zijn nieuw en de Startmotor draait de Motor gewoon rond maar slaat niet aan omdat er geen vonk is. 3 De Crank Position Sensor is verandert en er zit een nieuwe op wel voor dat type Jaguar XK8 1998 en is op Vin nummer gecheckt . 4 Heeft het iets te maken met de Nokkenas Sensors die aan beide kanten boven op de Motor zitten ? Ik heb een Garage gebeld die zei dat het aan de Motor Computer lag waar zit deze want die Franse Gast vroeg om het nummer en waar zit de Immobiliser ? Nu heb ik met een Franse Jaguar Garages niets want de service is ontzettend slecht en ze zijn zeer onverschillig en ik breng er geen Jaguar meer naar toe , ik heb daar in het verleden veel problemen mee gehad , ik heb hier een Engelse Monteur die weet wat hij doet maar die weet het nu ook even niet . Wie weet er raad ? Met vriendelijke groet , Frans Boddeke
  6. Hallo Isabella De Scan tool geeft aan ,,, all relays are turned off ,,, mijn monteur denkt dat het de immobiliser is . De Motor is niet volgens mij verzopen maar ik zal het morgen nog een keer controleren het gebeurde namelijk met wegrijden heuvel op en heuvel af en toen viel hij stil en de motor wilde niet meer starten ,ja de volgende dag maar toen liep de motor beroerd om er daarna helemaal mee te stoppen . Toen de auto stil viel heb ik de auto in neutraal gezet en naar beneden laten rollen zo'n 700 mtr ik woon in een dorp in Frankrijk met veel heuvels en ik kon voor mijn Garage stoppen. Dit heb ik allemaal vervangen : Accu Dynamo Crank Position Sensor Bougies Benzine Filter Benzine Pomp Om de 7500 km nieuwe Olie en Filter , Luchtfilter is van K&N en word om de maand schoongemaakt met K&N Zeep en later de Olie . Hij heeft 6 weken stilgestaan en toen was de Accu leeg en die heb ik gelijk vervangen toen deed het alarm het niet en ik kon de deur alleen met de sleutel open en na een paar dagen was het weer normaal en ik kon met de Remote weer openen en sluiten dus ik denk dat het spul niet met elkaar communiceerd. Ik heb 8 nieuwe bougies op voorraad dus die zal ik gaan monteren. weet je mischien een oplossing ?
  7. Hallo Er zit een hele nieuwe accu in en de altenator is recent ook vervangen deze auto word altijd top onderhouden, ik zoek me eigen rot op moment wat het probleem is de abs sensors zijn al vervangen en ik zal de abs module laten reparenen .
  8. Hallo Heren, Met mijn Jaguar Xk8 is het volgende aan de hand de motor heeft geen vonk en ik heb de Crank Position Sensor vervangen , de auto geeft ook aan een Bulb Failure en Abs Failure voorts geeft de Diagnostic tool aan dat er relais zijn uitgezet maar we hebben benzine druk . Hoe krijg ik de boel weer aan de gang en gereset wat is er mis ? Ik kwam van de Huisarts en de Motor stopte er plotseling mee en heeft daarna nog een paar keer aangeslagen maar de motor liep toen zwaar beroerd en nu loopt hij helemaal niet meer ,deze auto krijgt om de 7500 km nieuwe olie ,filters en bougies . Alvast bedankt . Met vriendelijke groet, Frans Boddeke
  9. Hallo Willem , Ik denk het wel maar ik kan mij herinneren dat je hem ook in neutraal moet zetten en dan starten . We gaan het eind van de middag proberen dus tot horens
  10. Hallo Heren, Ik heb een probleem met mijn Jaguar XK8 , laatst heeft de auto met een lege accu gestaan en ik heb gelijk maar een nieuwe accu gehaald de auto gestart geen probleem alleen het openen ging niet met de remote maar alleen met de sleutel en na een paar dagen werkte alles gewoon weer dus met de remote open een dicht geen probleem. Vorige week reed ik weg bij mijn Huisarts en na een paar honderd meter stopte de auto ermee en de bougies hadden geen vonk dus we hebben de crank position sensor verwisselt en met het goede vin nummer, nu blijkt uit de diagnose dat de immobiliser gereset moet worden want de auto wil niet meer starten op de start motor , vroeger had ik een monteur hier in Frankrijk die bij jaguar had gewerkt en die had mij een foefje geleerd om dit probleem te resetten maar de man is overleden en ik ben dat foefje vergeten . Ik woon op moment weer terug in Frankrijk en de Jaguar Garage is ver weg en heeft een hele slechte service ik heb zelf diagnose apparatuur aangeschaft om uit te lezen . Wie weet dat foefje om de immobiliser te resetten ? Met vriendelijke groet , Frans Boddeke
  11. op internet is er een site,, zoek steek op merk en type ,, super handig ik gebruik deze site altijd. alle merken staan erop dus ook die van jouw
  12. Ja ik had dat met mijn XK8 er zaten pirreli`s onder met revolver velgen de hele zaak vervangen voor het nieuw type XK velgen met adapters ertussen 275 achter 245 en goed laten balanceren goed laten uitlijnen en alle stabilisatie rubbers vervangen en hij rijd weer als een vliegtuig op een landingsbaan . Ik heb nare ervaringen met vredestein banden daar is altijd wat mee , ik heb in mijn jonge jaren een Datsun 240Z gerestaureerd en toen ook vredestein eronder gezet want het geld was op na drie jaar restauratie en die auto gleed alle kanten op en trilde ook als de ziekte,dus maar geld bij mijn ouwe geleend voor betere banden. Vraag aan die banden gozer hoelang die banden op voorraad hebben gelegen na lange opslag zijn ze waarschijnlijk doorgelegen , controleer ook eerst even de bandenspanning of die goed is want dat word nog weleens vergeten, gekke vraag mischien zitten de wielen wel goed vast en zijn ze nagetrokken met een momentsleutel ?
  13. Hallo Heren Mischien raar maar ik had zoiets de Automatische Bak kwam traag opgang en klapte ook in versnelling en dat bleek aan de dynamo en de accu te liggen de Automaat kreeg niet genoeg voltage,ik heb de dynamo vervangen en een nieuwe accu erin en het probleem is weg . Mijn raad kijk hoe oude accu is . Groet Frans
×
×
  • Create New...