Ga naar inhoud

Pizzaman

Forum Donateur
  • Aantal items

    6,327
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    78

Pizzaman won de laatste dag op 30 maart

Pizzaman had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

615 Toppertje

Over Pizzaman

  • Verjaardag 01/12/1971
  • Leeftijd 47

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Grootegast
  • Hobbies
    Met auto's klooien, gitaar spelen en algemeen gek doen.
  • Leeftijd 47

Wie ben ik

  • Voorstellen
    45 jaar, eigen bedrijf en heb diverse auto's. De S-type is mijn eerste Jag, maar ik heb ook twee Mini's (de echte... zonder BMW delen...). Veder heb ik nog een Range Rover V8 (1981) en dan wat ander spul: Een Ford Capri, een Fiat X1/9 en een Fiat 500.

    Kortom ik ben een autogek, en jawel, dan rij je dus niet met een <Mondeo of een Vectra of zoiets... je rijdt een JAGUAR.

    Mijn S-type is van 2000, het is een 3.0 Execeutive, alles zit er op behalve een automaat. Dat was ook de bedoeling. Hij heeft slechts 80.000 km gelopen (inderdaad... gekocht van een ouwe directeur van 83).
  • Leeftijd 47

Recente bezoekers van dit profiel

1,068 profielweergaven
  1. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Dat lijkt me dan een slijtage-deel oftewel uitermate verdacht. Bij een Mini plopt ie er recht achterin, en kan daar niks slijten. Een snelheidsmeter is een magnetische plaat met een wijzer er op, die door een andere plaat wordt gedraaid tegen veerdruk in, kan eigenlijk niks aan stuk. Ja dat kan van alles zijn, ik heb dat wel eens gehad was het een schokbreker. Die dingen gedemonteerd, gewoon verder karren, en nog APK gekregen ook... Let wel een Mini heeft rubber veerbollen dus schokbrekers zijn er eigenlijk voor de lol.
  2. Autoradio

    Neem een autoradio met 6 uitgangen: - 2 vooraan, links/rechts - 2 achteraan links/rechts - 2 met 'SUB OUT'. Je haalt dan 4 (drieweg) speakers in de originele maat voor in je deuren, en 1 actieve sub voor ergens ondr te proppen (rechrtervoorstoel?) of in je kofferbak. Ze zijn er ook die passen in je reservewiel. Neem een beetje reputabel merk. Je zal versteld staan. Een dergelijke radio heeft ook MP3 en Bluetooth - je favoriete muzioekverzameling kan mee en geen telefoon ellende meer. Qua geluidskwaliteit is MP3 minder dan CD, maar daar ga je niks van merken... je auto is niet zo stil als een zaal. Eventueel kan je er eentje nemen zonder CD, de muziek gaat dan op een stickje of geheugenkaartje. CD is leuk. Maar gevoelig voor hobbels en ze slijten ook, en kunnen niet tegen zonlicht. Op een CD kan je ongeveer 650/800Mb aan MP3 zetten, op een geheugenkaartje vele malen meer. Heb er een in de bus van 32Gb, dat is dan ongeveer 40 van die gebrande CDs... ben je het zat, wissen/veranderen geen probleem. Je hebt geen last meer van slechte radio-ontvangst, mocht je graag radio luisteren is DAB+ aan te raden. Komt vast goed.
  3. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Als het een Lucas-verdeler is klopt dat ook, dat is een wieltje voor de fijn-afstelling. Heeft niks te maken met de vacuumvervroeging, is voor het 'algemene' ontstekingstijdstip. Het draait de hele grondplaat in het huis van de verdeler, inclusief de vacuümbox. Bij een Mini kan je de binnenkabel vanaf de bak zo uit de buitenkabel halen van de snelheidsmeter. De nieuwe steek je er dan gewoon weer in, als de buitenkabel nog goed is. De binnenkabel kan je zo visueel beoordelen. Is ie gaar dan zie je dat wel. Het is een soort dikke pianosnaar, omwikkeld met dunne draadjes. Klosje bovenaan en onderaan. Soms is het alleen dattie blijft hangen omdat ie niet gesmeerd wordt. Schoonmaken met WD40 (paar keer door de buitenkabel heen raggen ook, dan komt daar ook de burrie uit). uiteindelijk smeren met grafiet (of motorolie) en indien alles OK is gewoon terugzetten. Soms kom je er achter dat de klosjes bovenaan en/of onderaan 'rond' zijn gedraaid of gebroken/geknikt. Of dat ie rafelig is. Dan beter een nieuwe kopen. Bij rafels aan de binnekabel kan de buitenkabel ook zijn beschadigd. De buitenkabel kan geknikt zijn of gescheurd. Dan moet je eigenlijk een nieuwe. Bij een Mini is ie ook nog wel eens 'gebakken'... nogal krapjes onder dat klepje. Beunoplossing is de buitenkabel 'repareren' met PVC pijp en plakband...
  4. Jaguar X350 Corrosie

    Met aluminium corrosie heb ik wel enige ervaring (Range Rover V8, 1980). Ja die spuiters zijn zanikers. Om eentje te vinden die het wil doen, wordt niet makkelijk. Zelf doen? je kan in ieder geval van de roest af. Of het MOOI wordt is vraag 2. Maar GOED, jawel. Eigenlijk is er maar 1 verschil - aluminium daar 'pakt' geen enkele verf goed op. Dus daar zit het probleem. Maar aluminiumOXIDE, dat wil wel, dus wat je moet doen is het KAAL maken en dan laten oxideren. oftewel eerst glimt het, dan wordt het langzaam dof (de oxide) en dan kan je het daarna 'gewoon' verven. Ik heb over de oxidelaag 'washprimer' gebruikt en dan gewoon de lak er op. Dat roest/rot nog steeds niet (15 jaar verder). Uhhh... het is natuurlijk wat anders dan een RaRo dus het zal ook wel wat netter moeten. Maar, zoekt en gij zult vinden. DEZE gasten zullen het zeker wel kunnen. http://www.remetzcar.nl/NL_services-coachbuilding.php Maar lijkt me dat er hier wel mensen zijn die ooit eens schade hebben gehad aan hun X350, en die ook weten waar ze het goed kunnen.
  5. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Dat zou kunnen, bij een Mini hoeft het vacuum lang niet maximaal te zijn voor de maximale 'vertraging' maar wie weet bij een Jag wel. Met die veertjes heb ik al van alles gezien. Van 1 afgeknapte veertjes (er zitten twee gewichtjes aan, als het goed is) tot vastgerotte prut. Of een missend gewichtje... ja dan doet ie het niet meer. Klemzittende gewichtjes kan ook. En dan kom je daarna bij de asjes met zoveel speling/krom dattie in 5 minuten je halve rotorkap opvreet, doorgedraaide tandwieltjes onderin (spie ligt er uit...) hoe het zo komt is mij vaak een raadsel. Kijk ook even naar de stift in het midden van je rotorkap, soms wordt die ook gemold. Als je as speling heeft of een beetje krom is gaat dat heel snel.
  6. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    In principe klopt dat, dat ie 'm vast moet kunnen houden. Maarre... dat motorblok blijft ook wel aan 1 stuk doorzuigen, en jij niet...
  7. Gebruik zelfstarter XKR

    Ik zou zo'n ding HOOGUIT gebruiken bij een auto welke geen enkele elektronica heeft. Overigens, bekend zijnde met de kwaliteit - als je die 'incidenteel' nodig hebt, dan kan je er van op aan dattie het juist dan niet doet. Ik zou zoiets nooit op mijn Jag loslaten (S-type 3 liter, Bj 2000).
  8. Jaguar v12 he startprobleem

    Tientallen keren, maar niet bij een V12 Jag. In principe een simpel karweitje. Bij jou lijkt me dat de veertjes vastzitten/kapot zijn of zoiets. Dat zou moeten gaan van je klik-heen en klak-terug, moet heel soepeltjes gaan. Nu dat zo gaat en je 'm met de hand terug moet zetten, is dat niet goed he. Zit de (vervangen) vacuumbox er goed in? Denk er wel om, zo'n ding is gevoelig. Immers waar je bij een vierpitter 360 graden hebt voor 4 cilinders, moet die 12 pitter er 3x zoveel nauwkeurig regelen. Een paar graden verkeerd heeft dus 3x zoveel invloed. Bij 10 graden te vroeg bakt mijn Mini zo een gat in de zuiger. Of d'r detoneert iets en krijgt ie een vette terugslag. Kost je een verbrande klep... Da's bij jou dus al bij 3,3 graden verkeerd! Kijk dus goed uit, bij twijfel naar de specialist. NB: de constatering dat je distributor niet 100% is wil niet zeggen dat dat de enige oorzaak is.
  9. benzineklep wil niet open

    D'r zal ergens een gaatje zitten waar een kabeltje aan hoort. Misschien heeft iemand hier een tekening van het hele geval?
  10. benzineklep wil niet open

    Dan zat er wellicht gewoon wat bagger tussen.
  11. Een geluid van een lager gaat niet weg, maar wordt alleen harder bij toenemen van de snelheid. Zal dus wel wat anders zijn. Je weet het nooit, totdat je het vindt. Ik heb eens een auto gehad, kwam een 'klink-klonk' geluidje ergens van achter. lager goed, rem liep niet aan, nouja, doorkarren maar. Nooit kunnen vinden, totdat er nieuwe banden op kwamen. Bleek er een halve schroevendraaier in de band te zitten...
  12. Aankooptips X-type

    Je kan ze ook aan de zijkanten monteren...
  13. Jaguar v12 he startprobleem

    Ik heb dat ook wel eens gehad met een Mini, daar rotten de gewichtjes vast, en hert mechaniekje. Bij een Mini heb je vacuum (wat werkt met een slangetje aan het spruitstuk) en centrifugaal regeling. Die centrifugaalregeling werkt met gewichtjes aan veertjes, die naar buiten worden geslingerd. Meer toeren levert zo meer vervroeging op. En hoe meer de motor 'zuigt' aan het slangetje, hoe meer ie 'verlaat'. Wat kan er stuk, nou het membraan van de vacuum kan lek, of de veertjes/gewichtjes gaar of rot. Dan kan de verdeler-as zelf nog krom (echt waar ik heb ze gezien) of de lagerbussen kunnen uitlubberen. Het hele zooitje kan ook teveel speling krijgen. Je bent dus toe aan REVISIE. Wanneer dat dan vast zit ja dan heb je een probleem, dan moet de hele zooi meestal uit elkaar. Goed kijken, zorgen dat je tekeningen hebt, de MOTOR VAST ZETTEN en dan de verdeler er uit halen en op de werkbank. MARKEER OOK HOE IE ER IN ZAT. En zorgen dat de motor niet verdraait... anders hebbie straks een probleem. Foto's helpen ook wel: hoe zat het ook al weer in elkaar? Maar een goede 'exploded view' tekening is eigenlijk onmisbaar. Vervolgens heb je een leuk puzzelklusje voor het weekend. Goed uitkijken dat er geen veertje PANG gaat en geen ringetje kwijtraakt. Maar op zich is het niet heel erg moeilijk. Kwestie van uit elkaar halen, rotzooi schoonmaken, weer in elkaar en dan kijken/voelen/meten of er teveel speling ergens zit of anderszins fouten zijn te constateren (kapot/lam gedraaid schroefdraad kan ook wel eens). Let ook op bv veerringetjes die geheel plat zijn, die doen het dus ook niet meer (de boel trilt los). Zo te zien heb je elektronische ontsteking dus geen gemier met contactpunten, dat scheelt al weer een boel.
  14. Nu dus toch: Victor's X308 Daimler

    Ze geloven je gewoon niet, je moet 'm laten zien. Misschien ben je ook te laat begonnen. Hij is pas 20.
  15. Jaguar v12 he startprobleem

    Is niet gewoon de kabel verrot, als je er dan op drukt kortsluiting?
×