Jump to content

Pizzaman

Members
  • Content Count

    6665
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    92

Pizzaman last won the day on September 2

Pizzaman had the most liked content!

Community Reputation

728 Toppertje

About Pizzaman

  • Birthday 01/12/1971
  • Age 48

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Grootegast
  • Hobbies
    Met auto's klooien, gitaar spelen en algemeen gek doen.
  • Age 48

Wie ben ik

  • Voorstellen
    45 jaar, eigen bedrijf en heb diverse auto's. De S-type is mijn eerste Jag, maar ik heb ook twee Mini's (de echte... zonder BMW delen...). Veder heb ik nog een Range Rover V8 (1981) en dan wat ander spul: Een Ford Capri, een Fiat X1/9 en een Fiat 500.

    Kortom ik ben een autogek, en jawel, dan rij je dus niet met een <Mondeo of een Vectra of zoiets... je rijdt een JAGUAR.

    Mijn S-type is van 2000, het is een 3.0 Execeutive, alles zit er op behalve een automaat. Dat was ook de bedoeling. Hij heeft slechts 80.000 km gelopen (inderdaad... gekocht van een ouwe directeur van 83).
  • Age 48

Recent Profile Visitors

1874 profile views
  1. Ik heb er twintig jaar gewoond, m'n schoonmoeder woont er nog steeds. Kijk daar ga je ook niet heen voor je lol. Youp van 't Hek is meer van de Volvo en de IKEA, en links als de neten. Daar ga ik geen voorbeeld aan nemen...
  2. Bij mijn S-type klopt die aanduiding wel redelijk. Gemiddeld 1:10-12, afhankelijk van hoe ik 'm gebruik. Een zespitter benzine met handbak, en regelmatig gaat het gas er op ook hoor. Maar als ik dan zie MRB diesel/benzine en de X350 is een stuk lichter.... ...dan zou ik er idd eentje uit België halen of zo, de stad in wil ik toch nooit. De Jag is voor de lol... voor m'n lol ga ik niet in R'dam Centrum aanklooien.
  3. Ik ben benieuwd naar je ervaringen, zit zelf ook aan een diesel te denken. Qua wegenbelasting scheelt het niet veel met de 3 liter S-type op benzine die ik nu heb. Inmiddels heb ik in een 4.2 gereden (vette power...) en een 3.0 XJ (versnellingsbak gaar, dus nouja...). Volgens mij boeit de motorisering niet allemaal zat powaaaaaa, uiteindelijk zal het prijs vs kwaliteit worden. Wel benieuwd of zo'n diesel nou echt zuinig loopt. EN mooi zijn ze allemaal wel!
  4. Ben ook op zoek maar tjongejonge wat lopen er een hoop fantasten rond. Deze week nog gekeken bij een 3.0, als eerste een hoop gepiep (parkeersensoren defect), heel het interieur glimmend zwart (en had nog geen 120k gelopen, jaja), automaat schakelde niet helemaal lekker, en eigenlijk geen power ondanks 300kg lichter dan de S-type. O ja, handrem en ruitenwissers deden het ook niet. Maar wel 15 mille denken te vangen. Ja doei. Ik verwacht uiteindelijk 10-15.000 kwijt te zijn voor een mooie X350 met ca. 100-150k op de teller. Gelukkig hoef ik (nog lang niet) niet van de S-type af, en als ik dergelijke zooi blijf tegenkomen rij ik 'm nog 10 jaar.
  5. Koop gewoon eentje van 40 jaar oud, dat is een oldtimer, en daar geldt het niet voor.
  6. Beste Jaap, ik heb NOG NOOIT stalen velgen gezien op een S-type. Volgens mij bestaan die gewoon niet dus.
  7. Zou ik zeker niet verder gaan dan de greenstuff. Die zijn zelfs voor stoeiwerk op het circuit OK. Let op, liefst plaats je nieuwe schijven als je daarvoor gaat. DOT5 remvloeistof aan te bevelen. Wij hebben destijds heel de boel vervangen, van de hoofdremcilinder plus bekrachtiger en de leidingen tot aan (speciale) slangen, andere remklauwen en geperforeerde geventileerde schijven.... maar ja da's een Mini en met 10 inch wieltjes. Met ~ 4x zoveel PK als origineel... NB dat is dus zo'n ding en dat gaat dan 210+ Of je zo ver moet gaan met een Jag, daar zitten mega-pizzaschijven al onder. En schijven op alle 4 de wielen. De experts kunne je vast wel vertellen welke combo voor jou gaat werken.
  8. Als je het een beetje helpt, mijn collega had ook een hernia. Eerst kon ik (ben ruim 5 jaar jonger) beter tillen en sleuren en stratenmaken etc dan hij. Toen kreeg ie dus die hernia, was over van 1 op andere dag met 'm. Krimpen van de pijn, heb ;t zelf niet maar de effecten heb ik gezien. Na de operatie weer 100% in 1 week, tegenwoordig graaft/ploegt/veegt/loopt ie me er zowat uit. Kortom die snoeppot moet achter slot en grendel want dat gaat straks nog harder. Sterkte (want idd zwaar Kl...) en alvast succes!!
  9. Ik heb die gebruikt bij mijn Mini (uit '85) die we hebben opgevoerd. Dat zijn dan wel de classic brakepads. De groene zijn aan te raden voor weggebruik, zijn daadwerkelijk goed. Happen lekker, en piepen niet. Rode kan ook maar zijn meer voor het circuit. Je moet ze eerst "opwarmen" anders remmen ze voor geen meter. Ik denk dat elk goed merk wel OK is trouwens, of ga je er ook mee racen?
  10. Hahaha dat is hier een soort "running gag". Simpel zat, Ford kocht Jaguar in 1996 (of 1998) en bracht een hoop verbetering. Hadden ze dat niet gedaan dan was Jaguar RIP. Ik ben er blij mee want ik ken Lucas Electrics (ik heb Minis...). En ik heb ook Fords, die leerden wel degelijk ook dingen van Jaguar. Het onderstel van de S-type zit ook onder een USA Lincoln... Daar waren ze gewoon stomverbaasd dat Ford zoiets goeds kon produceren qua rijden... Onheilige teksten...
  11. Ze gaan me hier vast voor afschieten.... Oeioeioei ... echter zou je ook 1 van de Jaguar-specialisten hier kunnen benaderen. Of even bij HENDRIKUS informeren naar 2e hands delen.
  12. Goed bezig Marco! Ik zou er idd een dikke plaat op lassen en het "verzamelpunt voor roestbeestjes" opheffen. Origineel is leuk... maar zoals je zelf al constateerde, het is eigenlijk niet zichtbaar.
  13. Pizzaman

    katalysator xf sv8

    het kan ook nog de kabel en/of het stekkertje zijn he. Eerst ff heen-en-weer wiebelen voordat je grote dingen gaat doen... "SOMS" misfire bij gasgeven (dus als de motor schommelt...).
  14. Ha ja een driebak automaat uit een Chevrolet taxi... (eigenlijk bedoelde ik de zeer zeldzame handbak, maar ook dat kan ik fout hebben).
  15. Ja je moet wel "vergelijken" met de goeie. Dus jouw STR tegenover een M5. En mijn 3 litertje met een 530 uit 2000 of zo. Dan weet ik wel wat ik liever heb. Overigens - kijk eens naar een XJ series 3... het blok is Jag, ontwerp ook. De bak is een Borg-Warner of ZF... carburateurs van SU... heel de elektra van the Prince of Darkness... En alle schakelaars etc komen van British Leyland. DWZ dezelfde zitten in een Mini en een Austin Allegro... LOL. Nee doe mij maar Ford dan als "leverancier"...
×
×
  • Create New...