Jump to content

Pizzaman

Members
  • Content Count

    6598
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    89

Pizzaman last won the day on May 15

Pizzaman had the most liked content!

Community Reputation

703 Toppertje

About Pizzaman

  • Birthday 01/12/1971
  • Age 48

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Grootegast
  • Hobbies
    Met auto's klooien, gitaar spelen en algemeen gek doen.
  • Age 48

Wie ben ik

  • Voorstellen
    45 jaar, eigen bedrijf en heb diverse auto's. De S-type is mijn eerste Jag, maar ik heb ook twee Mini's (de echte... zonder BMW delen...). Veder heb ik nog een Range Rover V8 (1981) en dan wat ander spul: Een Ford Capri, een Fiat X1/9 en een Fiat 500.

    Kortom ik ben een autogek, en jawel, dan rij je dus niet met een <Mondeo of een Vectra of zoiets... je rijdt een JAGUAR.

    Mijn S-type is van 2000, het is een 3.0 Execeutive, alles zit er op behalve een automaat. Dat was ook de bedoeling. Hij heeft slechts 80.000 km gelopen (inderdaad... gekocht van een ouwe directeur van 83).
  • Age 48

Recent Profile Visitors

1667 profile views
  1. Pizzaman

    Leaper op XJS

    Ik heb twee van die monsters, ze maken nooit krassen. Bij oude auto's met die lak die je in 10 lagen moest doen en dan polijsten, die wel. Die verf is zo zacht daar kan een kat in krassen, maar de moderne lak is keihard. Voordeel: als mijn kat op de auto zit, komen er geen schijtduiven en kakmeeuwen in de buurt.
  2. Pizzaman

    Leaper op XJS

    Zo eentje heb ik nu. Maar ik vind dat ze het bij Arden wel mooi doen. Zou ik zo'n setje kunnen kopen dan vind ik dat wel een optie. in het kader van: maar eigenlijk hoort er dan OOK een chroomstreep over de kap. Tja en eigenlijk vind ik het meestal niet mooi op een X350 maar dan nog, dit ziet er wel mooi klassiek uit en toch strak:
  3. Pizzaman

    Leaper op XJS

    Volgens mij zat er in de USA altijd een leaper op een Jag, behalve als het een XJR betrof.
  4. Misschien ook van een XJ40 af te scheuren? Of het werkt, ja, alles is werkend te maken - maar wat kost het. Da's trouwens wel leuk dat wist ik niet eens. ABS op een series III.
  5. Andere motor/bak er in... maar dan de doorsmeerpunten nog. Valt te regelen... (ik neem aan: automatische airco). Achteruitrijcamera via nummerplaat (en... heb ik ook niet op de S-type). Ik heb mijn Fiat 500 al ruim 36 jaar... roest bijna niet! Die bestaan niet. Ook moderne auto's moeten er een keer aan geloven. Betekent gewoon restauratie met modern spul, en elke 20 jaar een spuitbeurt... Hmm... inderdaad moeilijk. Echt waar, (bijna) alles kan... maar de vraag is: wil je het ook betalen.
  6. Met mijn Mini's reed ik ook altijd 'dagelijks'. Soms zelfs HEEL VEEL. DWZ vanaf Rotjeknor naar de Veluwe, de volgende dag naar Haarlem, en naar Groningen et cetera. Hetzelfde met m'n Ford Capri. Maaarrrrr... die dingen hebben een aantal zwakke punten. Da's bekend, en zijn te fixen. Ze zijn ook DEFINITIEF te fixen, al is het dan niet meer 100% origineel. De vraag is wil je dat. Zo had ik in de Capri (de eerste) een automaat 2.0 iS blok van een Sierra, op LPG. In de tweede Capri ging een 2.9i blok + MT75 bak. Technisch geen enkel probleem. De Mini's die trok ik helemaal uit elkaar (1 dag werk), het elektrisch systeem is volkomen zooi. Roesten kunnen ze ook... echter eenmaal gefixt blijft het echter gefixt want op zich zijn ze niet slecht bedacht. STUPIDITEIT uit het verleden... kan je verhelpen (ijzeren stekkertjes aan koperdraad... LOL --> groene prut... corrosie ingebouwd). En de roest van een Jag vind ik HARD meevallen ten opzichte van een Mini (heb bij Marco gezien). Bij een Mini heb je echter wel zo door de jaren heen series... zal bij de Jag ook zo zijn? Een British Leyland Mini... neeeeeeee Sommige 'speciale uitvoeringen'... aaarrghhhh In België gebouwde exemplaren (1100 Special...) Maar een E of HLE uit 1982/1983... willen nauwelijks roesten. Heb de indruk dat je beter een Series 1/2 kan hebben dan series 3? Ik zeg, ga d'r voor, koop de beste die je kan vinden (met gaar blok), trek 'm uit elkaar, galvaniseer er op los, en koop aandelen waxoil - en reviseer een XJ40 blok. Bouw er vervolgens de dikste gastank in die je kan vinden... laat de kop reviseren met stelliet zittingen... hatsjeee.
  7. Als je het vanwege de lol doet en dan wil je er echt wat van maken, overweeg eens een goede body te kopen (of MAAK 'm goed...), douw er een XJ-40 blok in.... dan heb je wat. Is ie dan belastingvrij rij 'm op LPG. Wat je bespaart aan brandstof kan je aan onderhoud spenderen. (met verbruik íets zuiniger dan een tank' gaat dat ook flink hard, dat besparen). NB wat ik heb gezien van series 1,2,3 valt de roest hard mee ten opzichte van bv een Mini of een Fiat 500. EN daar is het goed mee te doen, heb ik jaaaaren gedaan. Kost een bak investering (minder dan een nieuwe auto, dat wel!), dan roest zo'n ding NOOIT MEER. Het staal is niet slecht maar vroeger conserveerden ze gewoon knudde. Nouja knudde... de binnenkant van de dorpels (en deuren) was gewoon KAAL STAAL... Verder zijn er dingen als afwatering etc die verbetering behoeven. Mocht je echt gek willen, pluk 'm kaal, en dump 'm in een galvanisatie-bad. ALLES KAN... alleen kost het wat... maar je hoeft NOOIT MEER een nieuwe... Ik heb een Fiat 500 die heb ik al 36 jaar. Sinds de restauratie nooit meer problemen. Pas nu zijn er wat plekjes - die gaan gedaan worden en dan kan ie later naar zoon...
  8. Nee da's meer voor de lange afstand. Moet je geen XJL hebben maar een XJLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL.
  9. Geeft een fantastisch geluid, hoeft niet met bonk-bonk muziek samen te gaan. Maar bv Pink Floyd of zo da's dan echt een ervaring. (overigens is 200W ook echt wel genoeg...)
  10. Pizzaman

    Portfolio

    Ik dacht de schermpjes in de hoofdsteunen, en de stoelen met biesjes. Heel de rataplan standaard aanwezig en niet als 3 liter of 3,5 verkrijgbaar. Maar niet iets wat je niet op de 'gewone' kon bijbestellen.
  11. Zijn er ook inderdaad. Maar deze zijn beter, want hebben bv iets meer koeling en meer vermogen. Wel ff nagaan of je dynamo dat trekt... Accu vergroten/gel-accu erin wil ook wel helpen. Eventueel een flux-condensator.... Anders krijg je zo'n auto waarvan het licht meegaat met de muziek. En die bij stationair voor het stoplicht ermee nokt, dat je dan mag duwen...
  12. Koop zo een en hou je geld zat over...
  13. Ja het is nog steeds een mooie bak, misstaat beslist niet. Echter zou ik een nieuwe moeten kopen... werd het dan de Jag? Zie: Ik verwacht er weinig van, zal wel een Tesla- kopie worden met een sticker. WEL met meer luxe en betere afwerking dan die Tesla, maar dat kunnen anderen ook goed (of beter). Als ik ooit een 'echt moderne' Jag zal kopen, wordt dat niet omdat het een Jaguar is, mar omdat ie beter/mooier/etc is dan de rest. En of dat zo is dat betwijfel ik toch wel een beetje.
  14. Ik vind ze nog steed mooi en luxe en zal ook best fantastisch rijden. Maar 'HET VERSCHIL' met een BMW of een Tesla of zoiets is er wel af. Confectie zou ik niet zeggen maar wel een soort op-maat-gemaakt duur pak van de Makro. Confectie is dan meer een Mondeo of Passat maar zo'n Passat CC vind ik bijna net zo mooi als een XF. Zo'n 'moderne XJ' vind ik dan wel weer mooier dan bv een S-klasse... maar na de X350/358 hoeft het voor mij niet meer. Ach, tegen de tijd dat ik daar aan toe ben is het 2025 plus nog tien jaartjes en dan na het pensioen komt er iets antieks.
  15. Leo Lasapparaat doet wonderen (sowieso... las maar ff wat versteviging in...als je ermee gaat knoeien). Ik had dat ding op de 190km/u... toen vond ik het angstig genoeg... maar wel dikke lol ermee.
×
×
  • Create New...