Ga naar inhoud

Pizzaman

Forum Donateur
  • Aantal items

    6,105
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    69

Pizzaman won de laatste dag op 19 januari

Pizzaman had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

559 Toppertje

Over Pizzaman

  • Verjaardag 01/12/1971
  • Leeftijd 47

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Grootegast
  • Hobbies
    Met auto's klooien, gitaar spelen en algemeen gek doen.
  • Leeftijd 47

Wie ben ik

  • Voorstellen
    45 jaar, eigen bedrijf en heb diverse auto's. De S-type is mijn eerste Jag, maar ik heb ook twee Mini's (de echte... zonder BMW delen...). Veder heb ik nog een Range Rover V8 (1981) en dan wat ander spul: Een Ford Capri, een Fiat X1/9 en een Fiat 500.

    Kortom ik ben een autogek, en jawel, dan rij je dus niet met een <Mondeo of een Vectra of zoiets... je rijdt een JAGUAR.

    Mijn S-type is van 2000, het is een 3.0 Execeutive, alles zit er op behalve een automaat. Dat was ook de bedoeling. Hij heeft slechts 80.000 km gelopen (inderdaad... gekocht van een ouwe directeur van 83).
  • Leeftijd 47

Recente bezoekers van dit profiel

789 profielweergaven
  1. groene olie lekkage

    Zo'n XJ40 heeft toch een drukbol voor het remsysteem, net als een Citroen? Even in het instructieboekje kijken.
  2. Jaguar XJ 6 series 3 als eerste auto?

    Wij weten ook jouw budget niet. Toen ik studeerde, werkte ik er bij (had ik ook een auto voor nodig met het OV kwam je er niet). Dat betekende wel dat ik een redelijk budget had. Zat tegen de limiet aan dat je nog Stufi kreeg. Een OV-kaart kreeg ik pas ergens in het tweede jaar van de studie en had ik dus tevoren ook niet op gerekend. Daarbij woonde ik ook op een rotte plek qua OV (qua huur dan weer niet). En, simpelweg als mijn vehikel het niet deed, had ik een probleem - want ook geen centen. Mocht je het als puur hobby zien (zoals een ander geld uitgeeft aan de kroeg) kan je best een "series" kopen. Maar dan moet je het ook in dat kader zien. Soms een hoop lol, maar soms ook koppijn... En of het wat oplevert valt te betwijfelen. Soms hoe je er een lekker wijf aan over en soms mag je naar de dokter.
  3. Jaguar XJ 6 series 3 als eerste auto?

    Ik denk dat je straks een Jag koopt, even een aantal weken rijdt, daarna staat ie even een paar weken, vervolgens doet ie het niet en kost het een bak geld en dan is de lol er snel van af en is het snel afgelopen. Let op he, dit soort karretjes kost geld als ze stil staan, als ze rijden ook, en een dikke bult als ze stuk zijn en je het zelf niet kunt maken. Daarom ben ik destijds met een Mini begonnen, kostte weinig, verbruikte weinig, en ik kon 'm zelf fixen (onderdelen ook spotgoedkoop). Uiteindelijk had ik er drie, en gebruikte ze ook gewoon als dagelijks vervoer. Dat was nog goedkoper dan een 'echte' auto. Een 'series' Jag valt echt onder hobby, je moet ook een 'hele goeie' hebben als je er ook daadwerkelijk gebruik van wil maken. En halve goeie, ja leuk, als je 'bij gelegenheid' eens wilt rijden en het verder niet erg is dat ie daar staat (en geld kost). Youngtimer rijden doe ik ook. 90% van de tijd ben ik met een busje onderweg, maar omdat ik daar anders bijtellign voor moet betalen, is het handig als ik een andere auto heb waar ik privé in rij - en zo kom ik dan aan een Jag. Misschien wordt dat een X350 of een XK. Of misschien haal ik het wel in mijn hoofd om dan een 'series' te gaan rijden. WEL een HELE goeie dan. Dat er een paar leden hun Jag zouden lenen aan een wildvreemde... eerder hun schoonmoeder.
  4. Jaguar XJ 6 series 3 als eerste auto?

    Betekent dat, dat je een 'hobby auto' zoekt, om bv in het weekend te gaan cruisen (op meidenjacht, weet ik veel), of zoek je een auto die je soms enkele dagen moet gebruiken wanneer het nodig is / zo te pas komt?
  5. Jaguar XJ 6 series 3 als eerste auto?

    TENZIJ je Marco (Xjeej) heet en alles zelf kan, ruimte hebt, tijd genoeg, en zat andere auto's om in te rijden.... ...is het niet zo verstandig om een XJ-6 als eerste auto te kopen. Het zijn geen goedkope auto''s, dat als eerste. JA wel als je ziet wat je kan kopen in kg ijzer per euro. Maar dat is omdat zo'n 'KOOPJE' dusdanig veel defecten heeft dat de aanschafprijs nog 3-4-5 x moet worden bijgelegd. Om dezelfde reden kan je bv een Jaguar S-type (en andere grote auto's) goedkoop aanschaffen. Maar daar kan je dingen ook nog LATEN doen. EN je kan nog eens een 'koopje' hebben. BV iemand die er van af wil omdat ie een nieuwe auto koopt, kleiner gaat rijden... etc. Wanneer je dan 'een goeie' XJ-6 hebt staan (let wel, dan heb je er 20 mille in zitten, op 1 of andere manier), dan NOG is het niet echt een dagelijkse auto. Hij vergt fiks onderhoud (vergeleken bij een moderne). Daarbij zal er elke week wel iets aan te prutsen vallen - kan je dat zelf niet, dan gaat ie snel achteruit. Je zal 'm ook BINNEN moeten stallen. EN gezien ons klimaat, ook binnen sleutelen. Ik heb Mini's gehad (OK, nog steeds... plus de rest...) en daar ben je dan elk weekend mee aan het rommelen. Ik had er drie, plus een Capri, en een Fiat 500, dus reed er altijd wel wat... Maar er was ook altijd wel wat met eentje!
  6. Motorswap series 2 met XJ40 blok

    Ik denk dat je hier ook wel een koper voor je XJ-motor vindt, mocht je er van af willen.
  7. XKR 4.0 tot leven wekken

    370 pk is nou ook weer niet zoveel voor een 4 liter. Het specifiek vermogen ligt nog beneden de 100 pk per liter. ik draaide met een 1300 met ruim130 pk ook ruim twee ton (een Mini, en da's ouwe zooi.... maakt een hoop toeren). Ik zou denken dat je er dus minstens een half miljoen km mee kan draaien, omdat je dat blok ook al deels hebt gereviseerd. Aan netjes en oordeelkundig behandelen zal het niet liggen.
  8. Welke S-type?

    Volgens mij alleen de 2.7 diesel, twin-turbo. Dezelfde motor zat ook in de XJ. Wat dat betreft kan je dus niet missen met de S-type diesel... Als het qua wegenbelasting niet uitmaakt dus doen zou ik zeggen. Ik heb een 3 liter benzine, met handbak - zuiniger heb je ze niet. Gemiddeld gebruikt ie zo ongeveer 1 op 11, bij veel snelweg 1 op 12.
  9. Welke is 'best choice'...De XJ6 of XJ8?

    Ben benieuwd, heb zelf een V6 (in een S-type). Het enige daaraan is dat het luchtfilter in een mooie krul over 1 helft van de V6 heen zit. Dat luchtfilter moet er dus af om de bougies te wisselen. Als je dat niet doet, gaan de bougies stuk, vervolgens de bobines, en de lambda sonde. Maar eenmaal gefixt, loopt perfect en ook relatief zuinig. De 3.5 en 4.2 V8 zijn volgens mij probleemloos. Zal meer zuipen... maar ook meer powerrrrrr. Ik rij ook iets van 15-20.000 per jaar. Kosten? Niks, behalve de beurtjes. Maar die van mij heeft nu net een ton weg.
  10. nieuwe schijven voor xjr (x350)

    Wellicht bedoel je dat je Jag wat 'zachter' lijkt te remmen dan andere auto's die je voorheen had. Die van mij doet dat ook, schijnt typisch Jaguar te zijn? Je moet iets harder, en vooral verder doortrappen. Het voordeel daarvan is dat je niet, als je 200 rijdt en je moet een beetje remmen, meteen met je tanden in het stuur zit. Bij andere wagens is mij dat wel eens gebeurd, dat je het pedaal moet 'aaien' of anders staat ie gelijk op z'n neus. Echter met de remwerking van de Jag is niets mis - je kan 'm zowel bij 30 km/uur als bij 230 km/uur vol in de ABS rammen zonder problemen.
  11. Koelvloeistof

    Dan zal Raymond ook wel kunnen zeggen of het de moeite loont de slangen etc te vervangen... Want die weet wat het kost, en hij zal het effect van zo'n pil ook wel eens hebben gezien. Een laagje prut door het gehele koelsysteem... met allemaal losgelaten stukjes rubber/vel/plastic. Ik weet dat als je in een (pre-1999) Mini zo'n pil gooit dan kan je binnen 20.000km de radiateur weggooien (verstopt), een nieuwe thermostaat plaatsen (vastgekleefd) en wat slangen vervangen (dan dus niet meer te redden). Gezien men meestal met zo'n Mini niet veel rijdt, OK, het vervangen van ALLE slangen en een thermostaat kostte destijds 120 gulden en een radiateur 100. En een 'blikkie spul' of pil kostte een tientje... vaak knorde men dan weer twee jaar vrolijk verder. Uhhh... soms ook niet. Bij een 'series' Jag zou ik er zo'n pil in gooien, want heeft ook een ouwe waterpomp (die boeit dat niet). Of een moderne waterpomp het leuk vindt, en hoe dat gaat met allerlei airco-klepjes en kraantjes? Zal in het geval van de X-type nu wat anders liggen qua kosten, want meer slangen en gedoe. Bovendien zal je daar wel wat meer mee rijden dan met een oude Mini dus je zal er minder lang lol van hebben. Dus als je er met het vervangen van de slangen vanaf bent en het kost minder dan 500, dan lijkt me dat beter.
  12. Koelvloeistof

    Dergelijke middelen zijn volgens mij maar een 'tijdelijk lapmiddel'. Na 17 jaar en 300.000km zijn de slangen en fittingen hier-en-daar gewoon aan het zweten. De radiateur zal ook wel eens een druppeltje verliezen. Al met al, om de 2 maanden een liter. Zo'n 'pil' of blikje stopmiddel werkt als volgt: Het zet een laagje af op de gehele binnenkant van je koelsysteem. En daarmee is het dan 'verholpen'. Je hebt er ook, die zouden 'met lucht reageren' en aldus gaten (blijvend, of ook in de toekomst...) afdichten. Als het.... tenminste in 1x goed gaat... en als er geen klontjes los komen die dingen verstoppen... Wat na verloop van tijd altijd dus wel gebeurt, de gevolgen laten zich dan raden. Verstopte radiateur, vastzittende thermostaat et cetera. KAN dus helpen... zeker wel... de vraag is hoe lang je de wagen nog wil houden. Een investering in nieuwe slangen en dergelijke is waarschijnlijk verstandiger (ook stukken duurder, dat wel).
  13. Jonge Jaguar-rijders gezocht!

    Nee: '... aan een lelijke vent uit Rome, maar met een dure Jaguar'. (ANGELINE). Maar dat weten de jonkies hier niet he. ...een jonge vrouw EN een Jaguar.
  14. Jonge Jaguar-rijders gezocht!

    Dat zeggen ze bij mij ook, en ben 46. Wat dan? Laat ze lekker, zolang je vrouw maar niet te oud voor je is.
  15. Jonge Jaguar-rijders gezocht!

    Zuip ze luitjes, en onthoud: neem klassieke auto's, maar jonge meiden...
×