Ga naar inhoud

Pizzaman

Forum Donateur
  • Aantal items

    5,987
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    60

Pizzaman won de laatste dag op 23 september

Pizzaman had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

526 Toppertje

Over Pizzaman

  • Verjaardag 01/12/1971
  • Leeftijd 46

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Grootegast
  • Hobbies
    Met auto's klooien, gitaar spelen en algemeen gek doen.
  • Leeftijd 46

Wie ben ik

  • Voorstellen
    45 jaar, eigen bedrijf en heb diverse auto's. De S-type is mijn eerste Jag, maar ik heb ook twee Mini's (de echte... zonder BMW delen...). Veder heb ik nog een Range Rover V8 (1981) en dan wat ander spul: Een Ford Capri, een Fiat X1/9 en een Fiat 500.

    Kortom ik ben een autogek, en jawel, dan rij je dus niet met een <Mondeo of een Vectra of zoiets... je rijdt een JAGUAR.

    Mijn S-type is van 2000, het is een 3.0 Execeutive, alles zit er op behalve een automaat. Dat was ook de bedoeling. Hij heeft slechts 80.000 km gelopen (inderdaad... gekocht van een ouwe directeur van 83).
  • Leeftijd 46

Recente bezoekers van dit profiel

653 profielweergaven
  1. Evt.zwakke punten x150

    Is ook zo, volgens mij is een XKR dus gewoon niet geschikt voor wat ik er mee van plan ben. Zal dan wel een XK worden... of een XJ (...ook geen R). Overigens ben ik wel heel tevreden, dus haast heb ik er niet mee. Voordeel van de S-type is dat ik ook m'n ouw pa en m'n broer kan ophalen voor een dagje Zandvoort. Of de schoonouders ophaal vanaf weet-ik-g het-waar. Of taxi speel voor m'n politieke vriendjes. Dan zoeven we met z'n allen heen-en-weer in alle comfort, dus die XJ heeft zeker wel wat, al is het voor de 'gezinssituatie' niet meer nodig. Zou zelfs een "L" versie kunnen worden... Aan de andere kant, ik ben nu nog geen 50, dus zo'n XK past me wel... De F-type vind ik te 'sporty', als ik wil raggen dan beter een Capri of een Mini.
  2. Wimb's X308

    Ik denk dat Raymond hem misschien wel in België voor je wil oppikken, zo ver is dat niet naar Heinkenszand. Scheelt weer gemekker met onze (r)overheid. Overigens heeft oom agent niks te mekkeren, als jij een afspraak hebt mag je er best 's avonds heen rijden. Kwestie van ff een mailtje uitprinten dan heb je bewijs bij je. Afspraak om 23:00? Jawel, staat er toch!
  3. Evt.zwakke punten x150

    Ik denk dat je wel gelijk hebt, maar ik gebruik mijn Jag ook gewoon praktisch. Dus ik schuif 'm in parkeergarages, parkeervakken, doe er boodschappen mee, ga er klanten mee af. Anders had het maar een koelkast of bankstel moeten worden, die mag onder dak staan en wordt wekelijks door de vrouw gepoetst. Hoewel ik het verbruik wel mee vindt vallen voor wat feitelijk een soort semi-surpercar is, wordt 1 op 8 mij te gortig. Dat is inderdaad meer troetel- en hobbyterrein. Wel een heel mooie hobby!
  4. Evt.zwakke punten x150

    Ha ja in een XK hoort natuurlijk een dik blok. Maar... Simpelweg is me dat verbruik gewoon te gortig. Even zien wat dan een XK 'doet' en anders een XJ X356.
  5. Evt.zwakke punten x150

    Nou, als ik dat zo zie wordt het geen XKR voor mij. Ik rij graag de langere afstanden in een dikke wagen, nu in de S-type. Op delangere afstanden haalt ie 1 op 13, nouja, als ik het rustig aan doe. Meestal zit ik tegen de 1:12.... dat wordt dan een stuk minder met een XKR. Ben benieuwd of de XK ook zoiets doet. Ik vind de 3 liter al snel zat.
  6. series 2 met XK of AJ6 met motormanagement

    Er zit er hier een op het forum die heeft er een 6-pitter Mercedes diesel in gelegd. Met een vette turbo dus trekt ook nog de straatstenen er uit. Als dat kan, kan alles. Ik zou zeggen ruk aan dat tiencilinder compressor blok uit een Cayenne. Moet kunnen maar een AJ-6 lijkt me een stijlvolle modificatie. EN het idee van Xjeej zeer uitvoerbaar. Nouja, dat van die injectie dan. NB - het blok van de XJR (X300) in een coupe zou voor mij het ultieme zijn. Bovendien ben je dan ook snel genoeg om de haters voor te blijven.
  7. Afneembare trekhaak x350

    @butcherman1952 Kijk, dat noem ik nou tenminste een caravan. Niet van dat benauwde gewoon bats, hatsjee, een fikse en gaan met die banaan. Lijkt mij ook wel wat. De station is inderdaad nog 'mooier'. Op een manier zoals een bulldog mooi is, zoiets.
  8. Boenk? Wat nou, boenk?

    Klopt - ik bedoelde eigenlijk meer dat de motor dwars voorin zat. Meestal 'staat' de motor dan op rubbers, een lengte-motor 'hangt' er in. In mijn ervaring gaan de rubbers van de motorsteuenen nogal eens stuk bij dwarsgeplaatste motoren. Maar inderdaad ook bij een X is er sprake van een cardan-as. En een achterdifferentieel.
  9. Boenk? Wat nou, boenk?

    Ja ik moet er toch weer eens heen, wat ie ook doet is dattie op 1500 rpm blijft hangen. En dat doet ie dan tot je stilstaat dan zakt ie weer naar de gebruikelijke 800. Oh en kan ie gelijk naar de trekhaak-stroom lijken, soms 'stottert' die. De 'boenk' is niet zozeer storend, maar als je het bij een Benz maar liet gaan knetterde uiteindelijk de diff er onder vandaan. Dus vandaar, anders hoor ik straks een lawaai en ligt m'n cardan op straat je weet maar nooit. Bij een Mini (net als een X een voorwielaandrijver) waren het 99% de motorrubbers. Die vrat ie op.
  10. Boenk? Wat nou, boenk?

    Kortom maar weer eens naar de specialist. Diff of kruiskoppelingen zou ik vreemd vinden, met net een ton op de teller.
  11. Boenk? Wat nou, boenk?

    Nou ik heb ook eens wat, althans, ik meen 'wat' te hebben. Mijn Jag heeft nu 105.000 km weggetikt, sinds ik 'm heb zonder enig mankement. Dat is dus ruim 30.000 probleemloze kilometers in een jaar of 3. Toch meen ik nu wat te merken, namelijk als ik de koppeling een beetje 'ruig' laat opkomen (jawel! ik heb een handbak!) dan hoor/voel ik een licht soort 'boenk'. Ik denk, ergens een rubber of zoiets. Vroeger zat ik op de taxi, hadden we van die Mercedes-geen-vermogen-plankgas-altijd-snelheid-houden bakken. Je weet wel, 2 ton wegen en 60pk (of zo). Dus overschakelen, liefst met de poot op het gas en zonder koppeling... Gevolg: uiteindelijk gingen de ophangrubbers van het diff stuk, en bonkte dat tegen de onderkant van de kofferbak... Minstens elke < 10.000 km weer... Soms wel elke maand vervangen dus. Boenk! Is dat bij een Jag S-type ook zo, of is het wat anders?
  12. Nieuwe uitlaat voor mijn XJR.

    Dat klinkt best wel Amerikaans eigenlijk... doet me aan mijn Range Rover denken.
  13. Afneembare trekhaak x350

    Inderdaad ultieme gangster kar, liefts een foute kleur en enorme wielen. Tja bij ons nog 1 kind thuis, dan kan het he, die coupe. Zeker wel als er ook een handig driedeurs karretje met trekhaak voor de deur staat. Echter de prijs / kwaliteit zal het uiteindelijk bepalen. Toch denk ik dat het een Jag zal worden, die zijn het mooist
  14. Afneembare trekhaak x350

    Nou dat is toch heel behoorlijk, hij is lichter dan een S-type. Maar mag dus 100 kg meer trekken. Niet gek hoor.
  15. Afneembare trekhaak x350

    Wat mag een X350 dan trekken? Bij mij overigens geen probleem (meer), want inmiddels is de vrouw voorzien van een Frot Siësta. Met trekhaak, en die mag onze bagagewagen ook trekken. En een achterbank, zoonlief kan mee. Echter... de kop die de collega's trekken is onbetaalbaar als je een betonmolen achter een Jag hangt. Zo'n 159 is inderdaad ook mooi, maar mijn volgende wordt 90% zeker weer een Jag. Een X350, of een XK (schijnt dat ze daar ook een trekhaak voor hebben hahaha!) Alternatieven bij mij zijn bv een Chrysler 300 of een Alfa GT of Brera, of zoiets.
×