-
Posts
7,026 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
110
Pizzaman last won the day on November 25
Pizzaman had the most liked content!
Reputation
1,107 ToppertjeAbout Pizzaman
- Birthday 01/12/1971
Profile Information
-
Geslacht
Man
-
Woonplaats
Grootegast
-
Hobbies
Met auto's klooien, gitaar spelen en algemeen gek doen.
Wie ben ik
-
Voorstellen
45 jaar, eigen bedrijf en heb diverse auto's. De S-type is mijn eerste Jag, maar ik heb ook twee Mini's (de echte... zonder BMW delen...). Veder heb ik nog een Range Rover V8 (1981) en dan wat ander spul: Een Ford Capri, een Fiat X1/9 en een Fiat 500.
Kortom ik ben een autogek, en jawel, dan rij je dus niet met een <Mondeo of een Vectra of zoiets... je rijdt een JAGUAR.
Mijn S-type is van 2000, het is een 3.0 Execeutive, alles zit er op behalve een automaat. Dat was ook de bedoeling. Hij heeft slechts 80.000 km gelopen (inderdaad... gekocht van een ouwe directeur van 83).
-
Jaaaaren geleden was een auto met 25 jaar belastingvrij. Dat maakte de hobby interessant. En ook betaalbaar, zo'n oudje rijden kost meer onderhoud maar dat haalde je dan zo weer terug. Tegenwoordig is er geen bal meer aan. dure benzine, mega-wegenbelasting. Uitstoot-regels ook. Heb je dan een mooie kar dan mag je er nergens meer mee naar toe (of dik betalen voor toelating en zo). De (r)overheid zuigt ons allemaal steeds verder leeg. Zelfs Dracula hield op als het slachtoffer omviel. De overheid oogst dan ook nog de organen om verder te verkopen, denk ik. Wie dan nog een oude(re) Jaguar rijdt heeft OF geluk, OF een bult geld, OF kan het zelf wel. Of een beetje van dat alles. Inmiddels heb ik de S-type ook alweer bijna 10 jaar. En ik vraag me af, wat wordt 'de volgende'. Misschien wel helemaal niks... De Eenbakfietsmetpoesoverwegende
-
XKR XKR 5.0 Coupe. Mijn ervaringen ermee..
Pizzaman replied to Iksjeezesel's topic in Foto's, Schema's
De achterste ook maar geven "bijgeluiden" als je rijdt.... -
Je hebt ook van die setjes dan kan je je eigen remleidingen knutselen. Ik heb die ook wel gebruikt om eigen koelleidingen te knutselen voor een automaatbak van een <F R O T>. De originele waren van staal (weggerot) en ik heb ze gemaakt van cunifer (koper-nikkel-staal legering). Naderhand zag je geen verschil (nouja in die zijn, het waren nu nieuwe zonder lekkages en rot). Je moet wel aan de juiste diameter leidingen zien te komen, en kijken of je felsset dat aan kan. En dan de wartels van de oude hergebruiken als je die niet kan kopen (de leidingen waren bij mij rot, de wartels niet). Bij mij waren het 8mm leidingen aan de bak (zal wel hetzelfde zijn als remleidingen van een vrachtwagen). Kijk bv eens hier NB ik heb ook de remleidingen van mijn Fiasco In Auto Techniek ermee gemaakt en doet het nog steeds perfect na 35 jaar.
-
Mwah, tegen die tijd maken ze het Euro 6 (of alleen de bakfiets) dus lekker laten zitten.
-
Die moet je toch op de parkeerplaats laten staan, dus ik zeg, doen! (kan je meteen je inkopen goed meesjouwen...). BTW ik heb zelf ook een busje. Nou, je weet dan waar je moet zijn! Ze hebben daar soms heel leuke dingen. Toen ik vroeger met Mini's klooide ging ik er ook altijd heen... nu heb ik de schuur vol!
-
Man, da's lef! Alvast veel succes met de hobby! Ik zou dan ZEKER naar die British Car Club Day gaan, daar staan er vaak hele kraampjes vol met (Engels!) gereedschap. Als je de betere merken al weet dan zal je jezelf daar vast wel van het nodige kunnen voorzien. Enjoy!
-
Dat zal Hendrikus wel weten denk ik. Gewoon even bellen.
-
Wel altijd goed blijven kijken. Ik heb ze toen ik die S-type van mij kocht ook wel gezien. Beweerden dat er 'ongeveer een ton of zo' op stond, en heel het stuur was finaal afgesleten et cetera. Uiteindelijk heb ik eentje gevonden met 70K km ~ €5000. Gewoon goed zoeken en kritisch blijven nadenken. BTW heb ook al eens een X350 (XJ6) gevonden die was ook zogenaamd "vers". Interieur was inderdaad mooi zwart leder, met verf van de Action of zo... brrrr.... 🤣 (de verf zat zelfs op de wijzerplaten en de pedalen).
-
Het hangt er helemaal van af wat je wil. Zo eentje als op dat plaatje €20K, voor die centen mag je verwachten dat ie zeer goed tot 'perfect' (nouja... voor zover mogelijk) is. Toch blijft dat ook een oude auto, en zal je er regelmatig onderhoud en/of gebreken aan krijgen. Voor die €5000 die zal inderdaad beter (moeten) zijn, maar ook dat is een 'project'. Misschien iet eentje waar je METEEN al onder moet gaan liggen (die van €3k wel...) maar dan nog. Dus, zoek je iets wat ook 'bruikbaar' is dat je bv de halve zomer 'm gebruikt als 'daily', dan ga je dat niet redden met 5K denk ik. Als hobby-auto KAN het. Maar het is maar net wat je hobby is... is dat het sleutelen, dan zit je goed. Is dat, er mee rijden wanneer het mooi weer is, en zo af en toe eens sleutelen (in de schuur als het toch zeikweer is) dan kan je better even doorsparen of iets anders zoeken. Want met zo'n €3K project MOET je (om te beginnen al) sleutelen en dan als je GELUK hebt dan valt de dag samen dat ie het goed doet EN het mooi weer is. Wat dan WEL kan voor 3-5K: Jaguar S-type Of inderdaad een X-type of een XJ (X308)
-
Voor dergelijk geld (nog geen €3000 geboden) koop je inderdaad 'een project'. Eigenlijk is dat nog best wel goedkoop voor een rijdend (en gekeurd?) project. Voor dergelijk geld een klassieke Jag, dan is het 'tel uw zegeningen'. Zoals, er ontbreken geen interieurdelen of ruiten... en ja de gebreken klinken bekend. Da's niet alleen zo bij een Jaguar maar bij alles van die leeftijd zo ongeveer.