Jump to content

Pizzaman

Members
  • Content Count

    6649
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    92

Pizzaman last won the day on September 2

Pizzaman had the most liked content!

Community Reputation

723 Toppertje

About Pizzaman

  • Birthday 01/12/1971
  • Age 48

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Grootegast
  • Hobbies
    Met auto's klooien, gitaar spelen en algemeen gek doen.
  • Age 48

Wie ben ik

  • Voorstellen
    45 jaar, eigen bedrijf en heb diverse auto's. De S-type is mijn eerste Jag, maar ik heb ook twee Mini's (de echte... zonder BMW delen...). Veder heb ik nog een Range Rover V8 (1981) en dan wat ander spul: Een Ford Capri, een Fiat X1/9 en een Fiat 500.

    Kortom ik ben een autogek, en jawel, dan rij je dus niet met een <Mondeo of een Vectra of zoiets... je rijdt een JAGUAR.

    Mijn S-type is van 2000, het is een 3.0 Execeutive, alles zit er op behalve een automaat. Dat was ook de bedoeling. Hij heeft slechts 80.000 km gelopen (inderdaad... gekocht van een ouwe directeur van 83).
  • Age 48

Recent Profile Visitors

1752 profile views
  1. Zou ik zeker niet verder gaan dan de greenstuff. Die zijn zelfs voor stoeiwerk op het circuit OK. Let op, liefst plaats je nieuwe schijven als je daarvoor gaat. DOT5 remvloeistof aan te bevelen. Wij hebben destijds heel de boel vervangen, van de hoofdremcilinder plus bekrachtiger en de leidingen tot aan (speciale) slangen, andere remklauwen en geperforeerde geventileerde schijven.... maar ja da's een Mini en met 10 inch wieltjes. Met ~ 4x zoveel PK als origineel... NB dat is dus zo'n ding en dat gaat dan 210+ Of je zo ver moet gaan met een Jag, daar zitten mega-pizzaschijven al onder. En schijven op alle 4 de wielen. De experts kunne je vast wel vertellen welke combo voor jou gaat werken.
  2. Als je het een beetje helpt, mijn collega had ook een hernia. Eerst kon ik (ben ruim 5 jaar jonger) beter tillen en sleuren en stratenmaken etc dan hij. Toen kreeg ie dus die hernia, was over van 1 op andere dag met 'm. Krimpen van de pijn, heb ;t zelf niet maar de effecten heb ik gezien. Na de operatie weer 100% in 1 week, tegenwoordig graaft/ploegt/veegt/loopt ie me er zowat uit. Kortom die snoeppot moet achter slot en grendel want dat gaat straks nog harder. Sterkte (want idd zwaar Kl...) en alvast succes!!
  3. Ik heb die gebruikt bij mijn Mini (uit '85) die we hebben opgevoerd. Dat zijn dan wel de classic brakepads. De groene zijn aan te raden voor weggebruik, zijn daadwerkelijk goed. Happen lekker, en piepen niet. Rode kan ook maar zijn meer voor het circuit. Je moet ze eerst "opwarmen" anders remmen ze voor geen meter. Ik denk dat elk goed merk wel OK is trouwens, of ga je er ook mee racen?
  4. Hahaha dat is hier een soort "running gag". Simpel zat, Ford kocht Jaguar in 1996 (of 1998) en bracht een hoop verbetering. Hadden ze dat niet gedaan dan was Jaguar RIP. Ik ben er blij mee want ik ken Lucas Electrics (ik heb Minis...). En ik heb ook Fords, die leerden wel degelijk ook dingen van Jaguar. Het onderstel van de S-type zit ook onder een USA Lincoln... Daar waren ze gewoon stomverbaasd dat Ford zoiets goeds kon produceren qua rijden... Onheilige teksten...
  5. Ze gaan me hier vast voor afschieten.... Oeioeioei ... echter zou je ook 1 van de Jaguar-specialisten hier kunnen benaderen. Of even bij HENDRIKUS informeren naar 2e hands delen.
  6. Goed bezig Marco! Ik zou er idd een dikke plaat op lassen en het "verzamelpunt voor roestbeestjes" opheffen. Origineel is leuk... maar zoals je zelf al constateerde, het is eigenlijk niet zichtbaar.
  7. Pizzaman

    katalysator xf sv8

    het kan ook nog de kabel en/of het stekkertje zijn he. Eerst ff heen-en-weer wiebelen voordat je grote dingen gaat doen... "SOMS" misfire bij gasgeven (dus als de motor schommelt...).
  8. Ha ja een driebak automaat uit een Chevrolet taxi... (eigenlijk bedoelde ik de zeer zeldzame handbak, maar ook dat kan ik fout hebben).
  9. Ja je moet wel "vergelijken" met de goeie. Dus jouw STR tegenover een M5. En mijn 3 litertje met een 530 uit 2000 of zo. Dan weet ik wel wat ik liever heb. Overigens - kijk eens naar een XJ series 3... het blok is Jag, ontwerp ook. De bak is een Borg-Warner of ZF... carburateurs van SU... heel de elektra van the Prince of Darkness... En alle schakelaars etc komen van British Leyland. DWZ dezelfde zitten in een Mini en een Austin Allegro... LOL. Nee doe mij maar Ford dan als "leverancier"...
  10. Nou, dat klopt niet helemaal. Er was nooit een Mondeo met 4x4. Het V6 motorblok zat ook in de Mondeo, maar is wel door Jaguar geheel herverbebouwd. De versnellingsbak is ook anders (ingekocht, niet van Jag zelf) want dr loopt nog een as naar achteren. En dus een tunnel... De achterwielophanging is dan weer van een Mondeo station. Maar die waren beter dan van de sedan. EN de X-type profiteert daar dubbel... grotere kofferbak. Echter jouw 2.0D heeft alleen voorwielaandrijving, de motor is geheel van Ford, en de bak ook. Dus wat dat betreft zou je misschien kunnen kijken. Overigens vind ik er niks mis mee. Koop je een "Forduar", krijg je een Jag ontwerp, met Jag luxe, maar met Ford betrouwbaarheid. DWZ Lucas (the Prince of Darkness) elektronica is vervangen door Bosch, en de fantastische bouwkwaliteit van British Leyland is ook weg. Behoud van het goede... gold overigens ook voor Ford, na de overname van Jaguar snapten die opeens ook beter wat "comfort en design" inhield. Koop je dus tweedehands een soortement samenvoegsel van het beste van 2 merken. Heb zelf een S-type... kan geen BMW tegenop
  11. Ik zou het niet weten... want ik weet het ook niet zeker... maar... wat ik WEL weet... stiekem... is een X-type 2.0 D natuurlijk wel een Ford Mondeo blok met idem bak Dus ik zou het eens aan een Ford-dealer vragen... Zoooo en nu ga ik snel dekking zoeken...
  12. Alfa Romeo Carabo.... Maserati Boomerang... Bertone Statos "Zero" Lambo Bravo Allemaal weinig origineel, wij denken wel dat tegenwoordig alles op elkaar lijkt en zo. Vroeger konden ze er ook wat van hoor, sommige designbureaus daar zopen ze allemaal uit dezelfde fles.
  13. Ik denk dat je minder centen kwijt bent om de 4.2 te laten fixen door een Jag-specialist... dan heel de rataplan om te bouwen incl elektronica. We zeggen niet wie maar begint met een G en zit in H. Hij wil je vast ook wel helpen met tips, misschien kan je het meeste wel zelf. NB - als er eentje heeft zitten kloothommelen is het wel slim om alles iig weer origineel te maken. En een 2002 met een 4.0 blok... tja... wist je dat de 4.0 ook problemen heeft met de kettingspanners? Aangepast door moderator
  14. Nou de zoon heeft dan toch iets bijgeleerd... in de jaren '70 had je dat soort design bij de vleet. Niet dat het niet mooi is, maar nouja.
  15. Pizzaman

    Velgen xf

    https://www.gebruiktejaguaronderdelen.nl/product-categorie/jaguar-xf/wielen-jaguar-xf/ kijk hier eens even.
×
×
  • Create New...