Ga naar inhoud

Vic97

Members
  • Aantal items

    163
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    9

Vic97 won de laatste dag op 4 maart

Vic97 had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

57 Toppertje

1 Volger

Over Vic97

  • Verjaardag 07/28/1997
  • Leeftijd 21

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rosmalen
  • Hobbies
    Autorijden, muziek luisteren, reizen
  • Leeftijd 21

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Beste leden, ik ben Victor, 20 jaar, en ik woon bij mijn ouders in Rosmalen. Ik studeer en daarnaast werk ik als verkoper/inkoper bij een autobedrijf. Al zo lang als ik me kan herinneren, ben ik gek op auto's. Na een Mercedes 500SE, XJ6 Vandenplas en een Madeira Red Daimler V8 LWB ben ik nu de trotse eigenaar van een Anthracite Daimler V8 LWB.
  • Leeftijd 21

Recente bezoekers van dit profiel

712 profielweergaven
  1. Vic97

    Automaat X300 4.0

    Beste leden, Na een tijdje afwezig te zijn geweest (Daimler in juli verkocht, een X308 is toch niet mijn ding en ik ging langere tijd op vakantie, daarna 3 weken een vreselijke BMW cabrio gehad) heb ik vandaag mijn nieuwste aanwinst opgehaald, een X300 4.0 uit 1996. Afkomstig van de 2e eigenaar, net 200 duizend kilometer en een hele mooie auto om te zien. Naast twee roestplekjes op de dorpel en een hangende hemel een goede auto, dacht ik. Op weg naar huis merkte ik dat hij onregelmatig stationair loopt, hier is de oorzaak (een vacuumlek) waarschijnlijk al van gevonden. Tijdens het rijden en met name met afremmen voel je de auto wel schakelen, dit vind ik niets geks want dat hebben alle X300's wel een beetje volgens mij. Echter, en dit is waarom ik hier een bericht typ, heb ik net gemerkt dat hij soms zijn R niet pakt. Een paar keer een beetje gas geven, dan klapt hij er wel in. Ook blijft hij soms niet in P staan, hij rolt dan naar achter en je hoort iets tikken. Als ik hem terug in D zet en dan weer in P, pakt hij hem meestal wel. Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? De bak is bij 185.000 kilometer gespoeld volgens het boekje.
  2. Wat was het een mooie dag. Organisatie: bedankt voor de moeite, ik weet zeker dat het het allemaal waard was. Leuk om heel veel onbekende gezichten te zien, en ook een aantal bekende. Ik kijk al uit naar volgend jaar!
  3. Alles is te koop hè... 😛
  4. Vic97

    Mijn "nieuwe" XJ

    Mijn auto geeft ook soms een bonk als ik hem in R zet en dan gas geef. De bak is onlangs vervangen, dus dit kan het niet zijn. Bij mij slaat de auto ook niet af en is het alleen zodra ik ook daadwerkelijk weg rij. Hetzelde probleem? Geen idee, maar als het wel hetzelfde probleem is, zit het in ieder geval niet in de bak.
  5. Vic97

    Mini-meet Steven en Victor

    Wat zijn ze mooi hè!
  6. Vic97

    20180408_145136.jpg

    Prachtig mooie auto, Kees!
  7. Vic97

    Nu dus toch: Victor's X308 Daimler

    Ha! Toevallig. Ik was er om 9 uur, eerder dan de monteurs. Jammer dat we elkaar niet getroffen hebben, maar mijn airco werkt in ieder geval weer. Kwestie van bijvullen, hopelijk blijft ‘ie werken.
  8. Vic97

    Nu dus toch: Victor's X308 Daimler

    Haha, mijn baas zei dat ik de opslag wel nodig zou hebben nu. Waarschijnlijk heeft hij daar gelijk in, want de eerste €100 aan benzine is er al doorheen. Inderdaad jammer. Edwin was niet in staat zich in te leven in de wensen van zijn klant en tevens klaarblijkelijk niet in staat om een juiste diagnose te stellen en de problemen op te lossen. Ik blijf voortaan ver bij hem uit de buurt, want dit is in mijn ogen geen correcte manier van zaken doen. En dat is zeker waar. Een bekend verhaal gaat over Freddy Heineken die een Rolls-Royce huurde om mee voor te komen rijden bij de bank toen hij financiering nodig had om de brouwerijen over te nemen. Nou, wat dat betreft zit in goed! Afgelopen zondag samen met @Mika Kindt mijn gaskabel op spanning gebracht, en dat rijdt stukken beter zo! Wel kwam ik er die dag achter dat mijn airco het niet deed, knap vervelend nu het mooie weer er aan zit te komen. Morgen gelijk langs Coventry in Uden om het te laten checken. Verder is het een geweldige auto en ik ben er reuze blij mee!
  9. Vic97

    Nu dus toch: Victor's X308 Daimler

    Ik heb gisteren wel opslag gekregen toen ik met mijn 'nieuwe' aan kwam op mijn werk. De eerste stappen worden dus al gemaakt! Hopelijk kan ik vandaag met het schitterende weer wat mooie foto's maken!
  10. Vic97

    Nu dus toch: Victor's X308 Daimler

    Ik had het er met over met mijn vader. Ik heb zelden een auto van 18 jaar oud met deze kilometers gezien die er zó mooi uit ziet. Dat wil ik ook zo houden, daarom is nu het plan om hem de slechte helft van het jaar te gaan stallen. De eerste 200 kilometer zitten erop, vanmiddag heerlijk getoerd en achter Rob in de XJ12 aan naar Coventry in Uden. Die konden mij ook vertellen dat dit een van de mooiste X308’en was die ze ooit hebben gezien. Ik kreeg een erg goede indruk van het bedrijf en heb afgesproken om over twee weken ongeveer eens langs te komen zodat we gemeenschappelijk de puntjes op de I kunnen zetten. Dat is een klein bonkje van linksvoor en een kapotte deurvanger, meer is me tot dusver niet opgevallen. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een auto als met deze!
  11. Vic97

    Nu dus toch: Victor's X308 Daimler

    Vandaag hard gewerkt, dus geen tijd gehad voor meer foto’s. Wel even wat plaatjes van het interieur gemaakt, misschien ben ik bevooroordeeld maar ik vind het werkelijk perfect.
  12. Vic97

    Nu dus toch: Victor's X308 Daimler

    Na twee keer terug geweest te zijn bij Hartendorp, waren de problemen nog steeds aanwezig. Blijkbaar ontbreekt er van hun kant de benodigde expertise om een probleem op te kunnen lossen en zijn ze niet bereid mee te denken met de wensen van de klant. Ik was inmiddels na de nodige mails mijn hoop om er met hen op een goede manier uit te komen volledig kwijt, en mijn vertrouwen in de auto was inmiddels ook volledig weg. Wat nu dacht ik. Ik had sinds de zomer al contact met Rob van Klassiekerskopen.nl, een jonge vent die veel doet met XJ’s. Hij was op de hoogte van mijn probleem, en tipte mij over een Anthracite V8 LWB uit 2000 met een schitterend Ivory interieur. Van 2000 tot 2017 slechts één Belgische eigenaar gehad en in- en exterieur verkeren in smetteloze staat. Rob had de auto al eens eerder verkocht, maar toen liep de bak stuk en kwam de auto terug. Alles is toen rigoureus aangepakt: gereviseerde bak, nieuwe spanners, nieuwe banden, nieuwe schokbrekers en ga zo maar door. Als ik ooit een betrouwbare X308 wilde hebben, moest ik nu toeslaan. En zo geschiedde. Maandagavond ging ik kijken bij Rob, en ik werd smoorverliefd. Wát een mooie auto, en wat rijdt hij fantastisch. Twee minpuntjes: een geluidje vanuit de voorkant, en de stoelverwarming aan de bestuurderskant werkt niet maar dit heb ik mee kunnen nemen in de onderhandelingen. Na wat geklets een redelijke prijs gemaakt, een beetje verlies genomen op de rode maar ach, ik heb nu hopelijk iets goeds waar ik lang mee kan doen. Drie maal recht is scheepsrecht? Laten we dat maar hopen! Ik ben in ieder geval weer gelukkig en ik hoop op vele mooie, zorgeloze kilometers.
  13. Vic97

    Wimb's X308

    Ben zeer benieuwd hoe het leer gaat uitpakken. Mijn leer mag ook wel een beurtje hebben, dus ik laat het jou eerst even proberen 😜
  14. Vic97

    The Arden British Day 23-09-208

    Ik ben er zeker bij, vorig jaar was het een enorm succes. Waarschijnlijk met mijn Daimler maar mijzelf kennende kan het tegen die tijd zomaar weer eens iets heel anders zijn.
  15. Vic97

    Nu dus toch: Victor's X308 Daimler

    Jep, dat is Joop Durivou. Aardige en eerlijke man die zijn vak goed verstaat, echter is hij tegenwoordig het merendeel van de tijd op Ibiza te vinden. De auto is voor de tweede maal teruggeweest naar Hartendorp, en nu hopelijk voor de laatste keer. Er zijn 8 Iridium bougies geplaatst, een nieuw en gemodificeerd gasklephuis, nieuwe olie en origineel Jaguar filter en een gemodificeerd oliefilterhuis. Hij rijdt en schakelt stukken beter! Gisteren heb ik de auto zelf eens op de brug gezet om te kijken wat er nu nog moet gebeuren. Mijn monteur gaf aan dat er twee wiellagers wat minder zijn, dit staat dus op het lijstje om te vervangen en is waarschijnlijk de oorzaak van de trilling. Ook zijn de kruiskoppelingen ingevet, dat heeft al een groot gedeelte van de trilling weggenomen. Beetje bij beetje wordt het een hele fijne auto, en volgens mijn monteur zit er verder weinig aan om me druk om te maken. Gisteren na het werk ben ik ook nog even aan het wassen en poetsen geslagen. Eerst even een handwasje, daarna met speciale Commandant alle krasjes aangepakt. 90% verbetering, daar doen we het voor. Hij staat nu schitterend te glimmen! Overigens merk ik steeds meer verschil met de X300 die ik had, eigenlijk zijn de twee auto's niet te vergelijken. Een X300 rijdt wat strakker en sportiever, meer als een echte Jag, de X308 rijdt eigenlijk gewoon als een moderne auto en een stuk comfortabeler. Wat vind ik leuker? Nou, eigenlijk geen idee, maar ik sluit toch zeker niet uit dat ik ooit weer een mooie X300 koop.
×