-
Posts
2,471 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
40
XJeej last won the day on May 21
XJeej had the most liked content!
Reputation
517 ToppertjeAbout XJeej
- Birthday 01/24/1994
Profile Information
-
Geslacht
Man
-
Woonplaats
Bellingwolde
-
Hobbies
Oldtimers en technische zaken interesseren mij
Wie ben ik
-
Voorstellen
Marco, 26, 1x S1 XJ6, 1x S2 XJC, 1x S3 XJ6 met XJ40 motor in prov. Groningen
Recent Profile Visitors
4,134 profile views
-
Series 1 XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)
XJeej replied to Iksjeezesel's topic in Foto's, Schema's
Ja, en het is ook super makkelijk verdiend, gewoon 2000 euro (voor zo ver wij weten) voor wat kopieer en plakwerk -
Series 1 XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)
XJeej replied to Iksjeezesel's topic in Foto's, Schema's
Je mag de cirkel gewoon herhalen, nog een tijdje en dan komt er weer een XJ6 🤣👍 -
De pre-HE motoren die ik gehad heb waren meesten in goede staat. De HE motoren vrijwel altijd oververhit geweest. Ik denk dat de verhoogde compressie daar misschien iets mee te maken heeft. Het is dus vrij lastig om een HE motor te vinden die ook daadwerkelijk op 12 cilinders loopt en een goede staat van onderhoud heeft (ook enorm belangrijk). Ergens rond 1989 is de achterste krukaskeerring vervangen door een ''modern'' type, dus geen rottig koordje, daar zou ik voor gaan. Daarna zit je nog met een totaal andere krukas. Het eindstuk is anders. Hier kan ik evt. een foto van maken. Punt is, het geeft mogelijk problemen met het aansluiten op de bak die in de auto zit. Verbruik zal beter zijn maar vermoed niet dat je veel kilometers rijdt met een E-type?
-
Ik zou dan aan een elektrisch probleem denken, maar je kunt het brandstoffilter vervangen als je niet weet hoe oud die is, ook mooi om gedaan te hebben
-
Liep de motor te rijk? Komt vaker voor dat de injectie te rijk is en hierdoor kan de motor bvb erg stotteren. Dit kun je controleren aan de hand van kleur van de bougie
-
Dat lijkt mij wel echt een prestatie, maar niet elke cilinderkop zit even vast. Moeilijk te zeggen of een ander middel een beter resultaat had gegeven. Ik gebruik zelf een head-puller en heb gehoord dat ATF/aceton 50-50 zeer goed helpt maar nog geen gelegenheid gehad om dit te proberen.
-
Als je de plaat intypt op RDW is het bouwjaar nog steeds 1976 🤣
-
Dat is een XJ81, pas geïntroduceerd in 1993..
-
Series 2 Motorombouw serie 2 naar daimler 4.0 van 1991
XJeej replied to Mark van Broekhoven's topic in Foto's, Schema's
Goede info dit. Doordat je de sensor op de aandrijfas plaatst kun je je diff nog wijzigen en snelheid op je dashboard blijft correct. Bij mijn inbouw is de sensor op de cardanas gekomen, dan heb je dat voordeel niet meer. Alleen het LPG mengstuk vind ik jammer, heb geïnformeerd bij je inbouwer maar nooit een reactie gehad. Zou zelf nog graag een keer op LPG overgaan. Verder goed bezig! -
Hier net zo, tot het punt dat het spruitstuk intern lek was. Als je dat kunt voorkomen is dat verstandig
-
Zou overwegen er ook 1 op reserve te nemen gelijk + verdelerkap. Net als die kruksensor. Kan je ooit nog een hoop narigheid besparen.
-
Yup, hier kan ik me ook bij aansluiten. Heb zelf een XJ40 3.6 die een 3.2 blok heeft gekregen en nu een 4.0 AJ16. Het kale blok is telkens overgezet, de originele ECU werkt er goed mee voor zo ver ik dat kan testen, originele inlaat er op. AJ16 heeft wel aanzienlijke verschillen en kan dit zelf niet aanraden. Heb het werkend gekregen, maar het ligt mij niet lekker 🤣 Evt. heb ik een donor 4.0 waar ik waarschijnlijk zelf niks meer mee ga doen, met ECU, kabelboom, en meer.
-
Laag oliepeil misschien?
-
op de kabel die naar de verdelerkap loopt kun je ook een bougie zetten, dan weet je of de bobine vonkt