Jump to content

XJeej

Members
  • Content Count

    1981
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    29

XJeej last won the day on June 25 2018

XJeej had the most liked content!

Community Reputation

158 Toppertje

About XJeej

  • Birthday 01/24/1994
  • Age 25

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Bellingwolde
  • Hobbies
    Oldtimers en technische zaken interesseren mij
  • Age 25

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Marco, 23, ik heb twee XJ series 1's die ik aan het oplappen ben.
  • Age 25

Recent Profile Visitors

1105 profile views
  1. Roest: Haal de valanchepanelen los waar de brandstoftanks achter zitten, de onderste rand (die evenwijdig loopt bodem v/d tank) is gevoelig. Ook in de ruimte van het reservewiel. Waar de kofferbakbodem de valanche ontmoet. En in de achterste wielkast, recht boven het aluminium fusee onder de rand waar 2 panelen zijn gepuntlast, en vermoedelijk er boven. En wanneer je het bijrijdersportier opent, aan de spatbordzijde in het ''kozijn'' v/d deur. Bodem onder de achterbank Achterste gordel-bout-gaten in/op de wielkast. En de balk waar de radiateur op staat + de afdekplaatjes aan de uiteinde van de balk die je voor in de voorste wielkast kunt zien. Dat zijn de roestpunten waar ik mee te maken heb (gehad) (Italiaanse auto) kun je dit voorkomen bespaar je jezelf veel werk.
  2. Originaliteit valt nog mee hoor, je hebt het luchtfilterhuis behouden.
  3. Is dat origineel een XJ12?
  4. Waar heb je de remslang weg? Ik heb 3 stuks nodig maar kom steeds uit op €60 (wat ik te veel vind)
  5. Ik heb nog een RVS(igge) voorpijp liggen. Is te koop mocht je er belang bij hebben.
  6. Vgm zijn XJ series/XJS wielen uitwisselbaar. Ik heb bolt-on spaakvelgen gehad op mijn XJ s1 die nu op een XJS zitten. Honinggraat van een XJS zie ik ook vaak op een XJ en wil ik zelf ook graag.
  7. Is de schade herstellen dan geen optie? De foto is niet duidelijk maar ziet er niet slecht uit. De Jag zal minder schade hebben dan de nieuwe Renault neem ik dan aan. In een nieuwe auto zul je waarschijnlijk ook weer gaan investeren.
  8. XJeej

    V12 head removal tool

    Ik heb tot nu toe alleen koppen gedemonteerd van schademotoren voor tafelmakers. Allemaal 1980> en vermoedelijk op hun tweede set koppakkingen. De seal hoefde alleen verbroken te worden, maar dat was mij op andere manieren niet gelukt. Bijv. motor ophangen aan de cilinderkop. Een echt vast gerotte kop verwacht ik niet tegen te komen, maar kan het mis hebben. Deze heb ik voor mezelf
  9. XJeej

    V12 head removal tool

    Inmiddels heb ik er zelf ook een gemaakt. Werkt prima!
  10. De boutgaten zijn er wel. Voor de achterbank zitten de onderste boutgaten in de wielkast. Deze plek is gevoelig voor roest. Bij een van mijn auto's is er een plaatje gelast. Heb zelf nog een set liggen van een series 3 met bouten. Mocht je daar interesse in hebben mag je een pm sturen.
  11. Door een aluminium-lasbedrijf laten opvullen en dan laten vlakken? Er is een website vol met motorrevisies op Jaguar motoren waar ook hier en daar wat wordt opgevuld in de cilinderkop, kan 'm zo niet vinden. Mijn gescheurde inlaatspruitstuk heb ik voor €20 laten lassen.
×
×
  • Create New...