Jump to content

XJeej

Members
  • Content Count

    1997
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    30

XJeej last won the day on April 19

XJeej had the most liked content!

Community Reputation

161 Toppertje

About XJeej

  • Birthday 01/24/1994
  • Age 25

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Bellingwolde
  • Hobbies
    Oldtimers en technische zaken interesseren mij
  • Age 25

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Marco, 23, ik heb twee XJ series 1's die ik aan het oplappen ben.
  • Age 25

Recent Profile Visitors

1200 profile views
  1. Ik rijd net niet dagelijks W116 (1974), aan 't begin gaan de zwakke onderdelen stuk en die moet je dan vervangen. Was twee jaar terug gestrand met een lekke koppelingscilinder bijv, contactpunten ontsteking er uit en rijd nu al maanden betrouwbaar, ANWB is wel handig. Hier en daar maak ik wat, motor er uit gehad, wat laswerk, nu de achteras nwe veren en draagarm verrot. Ik weet niet hoe dit vergelijkt met een nieuwe auto qua onderhoud, misschien scheelt het niks. Heb je vrije tijd en mogelijkheid om het zelf te doen is het misschien zelfs goedkoper. Ik zou het iig niet afraden als je er lol aan hebt. 😊
  2. Waar staat die XJ12... issie te koop...?
  3. Voegen glasvezel kabels nog waarde toe aan de ervaring, of is dat niks? Zit nog een hoop in een golf die we hebben gekocht, kwam met dikke speakers, sportvelgen en spoiler. Ga ik die lekker plunderen 😄
  4. Ik heb nog een carrosserie staan in goeie staat (niet mijn bruine) daar wil ik wel stukken van verkopen, mocht je daar interesse in hebben. Het is jammer maar opbouwen is niet economisch.
  5. De sloten kun je ook uit elkaar halen en zelf samenstellen voor je eigen sleutel vgm. Komt wel precies.
  6. Nou mooi bezig. Is er een speciale reden voor een 2.9 en geen 4.0 van de XJ40? De laatste is vgm 13 in een dozijn. Lekker goedkoop. Zie bvb https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/overige-auto-onderdelen/m1404119627-jagaur-xj40-met-automaat-compleet.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
  7. Resultaat is super! Veel plezier gewenst.
  8. Toevallig een foto gevonden nog:
  9. Zo een heb ik toevallig in erg goeie staat. Maar komt uit een XJ12 S3, geen idee of die past.
  10. Roest: Haal de valanchepanelen los waar de brandstoftanks achter zitten, de onderste rand (die evenwijdig loopt bodem v/d tank) is gevoelig. Ook in de ruimte van het reservewiel. Waar de kofferbakbodem de valanche ontmoet. En in de achterste wielkast, recht boven het aluminium fusee onder de rand waar 2 panelen zijn gepuntlast, en vermoedelijk er boven. En wanneer je het bijrijdersportier opent, aan de spatbordzijde in het ''kozijn'' v/d deur. Bodem onder de achterbank Achterste gordel-bout-gaten in/op de wielkast. En de balk waar de radiateur op staat + de afdekplaatjes aan de uiteinde van de balk die je voor in de voorste wielkast kunt zien. Dat zijn de roestpunten waar ik mee te maken heb (gehad) (Italiaanse auto) kun je dit voorkomen bespaar je jezelf veel werk.
  11. Originaliteit valt nog mee hoor, je hebt het luchtfilterhuis behouden.
  12. Is dat origineel een XJ12?
  13. Waar heb je de remslang weg? Ik heb 3 stuks nodig maar kom steeds uit op €60 (wat ik te veel vind)
×
×
  • Create New...