Jump to content

Noud

Members
  • Content Count

    117
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Noud last won the day on October 4

Noud had the most liked content!

Community Reputation

38 Beter

1 Follower

About Noud

  • Birthday April 22

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Haarlem

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Sinds 2014 in bezit van een XJ6 Coupe uit 1977. Ik voer zo veel mogelijk onderhoud zelf uit of samen met mijn zoon die ook de smaak te pakken heeft.

    Kleine update, november 2016. Vandaag een X308, om precies te zijn Daimler V8 aangeschaft. Deze komt in de plaats van een Mercedes 500 SE die ik van de hand gedaan heb. Dus vanaf nu kan ik kiezen tussen stijlvol rijden in de XJC of gerieflijk en vlot in de Daimler.

    April 2017: nog een update. De verzameling is uitbebreid met een XJ6 2.8 uit 1968. Dit wordt een projectje, veel werk nodig.

Recent Profile Visitors

745 profile views
  1. Goed nieuws, vandaag heb ik de auto gestart én naar huis kunnen rijden. Wat een fantastisch gevoel. Het ging allemaal niet vanzelf natuurlijk. Toch wat koelvloeistof lekkages (luiheid, had ik maar gelijk alle slangen moeten vervangen) en natuurlijk zaten de bougiekabels niet op de juiste volgorde. De laatste week regelmatig met SNG Barratt gebeld voor de laatste pakkingen en andere kleine onderdelen die ik niet in huis had. Maar nu zitten zelf alle stickertjes weer op de juiste plek. Het was een ontzettend leerzaam project en ik ben blij dat het nu klaar is. Ik ga komend weekend de auto goed testen en de REEE tocht rijden. Wellicht zie ik daar nog forumleden en anders ongetwijfeld bij een ander event. Noud
  2. René, ik het wel overwogen om de uitlaatspruitstukken keramisch te laten coaten maar dat is wel weer een stuk duurder. Deze VHT verf is op grafiet basis en als het goed is blijft dit permanent zitten als het er eenmaal opgebakken zit. We zullen het zien!
  3. oh ja, en zo zag het er eerst uit:
  4. Voordat ik de boel weer in elkaar ga schroeven heb ik nog even de moeite genomen om wat onderdelen op te knappen: De uitlaat stukken heb ik gezandstraald, en vervolgens gespoten met VHT verf. Deze moeten nog afgebakken worden en ik hoop dat het resultaat net zo mooi is als dat het er nu uitziet. Het hitteschild heb ik opnieuw laten verzinken.
  5. Hans, ik heb het overwogen maar bij deze kop zitten de tappet guides nog goed en stevig op zijn plaats en als het al meer dan 40 jaar al zo is dan laat ik het zo.
  6. Vandaag de cilinderkop opgehaald bij het revisiebedrijf. Uiteindelijk is er het volgende gedaan: - Nieuwe kleppen, geleiders, veren - Kleppen gesteld (diverse nieuwe stelplaatjes) - Afgeperst (geen problemen gevonden) - Gevlakt - Afgebroken stud uitgeboord en helicoil geplaatst Komende week dus aan de slag om de boel weer in elkaar te schroeven. Noud
  7. John, Marco, bedankt voor de feedback. Vlakken is waarschijnlijk nodig omdat de resten van de pakking er niet meer af komen zonder een beetje geweld te gebruiken. We zien het nog even aan, ik zal overleggen met het revisiebedrijf. Wat betreft de chassisbalken - ik zal de scharnieren naar voren halen en de boel schoonmaken en verven. Noud
  8. De kop ligt ondertussen uit elkaar. Kleppen, zetels, veren, nokkenaslagers allemaal binnen toleranties. Lijkt erop dat we alleen de geleiders, veren en seals gaan vervangen en de kop laten schoonmaken en vlakken.
  9. Hallo Mark, Dat ziet er goed uit. Mag ik vragen wat voor verf je hebt gebruikt? Ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd maar ik moet zeggen dat mijn verf niet blijft zitten en na een paar weken werd het stuur alweer lelijk... Noud
  10. Kleine update over dit project. Het heeft even stil gelegen wegens vakantie en zo maar ik ben er nu weer mee bezig. We hebben de bovenkant van het blok en de zuigers schoongemaakt en de radiateur en condenser weggehaald om zo de waterpomp te kunnen vervangen. Ondertussen heb ik ook e.e.a. aan nieuwe onderdelen binnen waaronder dus die waterpomp, nieuwe draadeinden voor de kop, inlaat en uitlaat en een setje slangen voor de koeling. Nu is het wachten tot de cilinderkop zelf klaar is en dan kunnen we alles weer in elkaar schroeven. Ik hoop binnen een week of drie weer te rijden. Ondertussen het balkje waar de radiateur op steunt een hoognodige lik verf gegeven...
  11. Olieverbruik. Ik vermoed dat de klepgeleiders vernieuwd moeten worden. Geen zekerheid natuurlijk maar het revisiebedrijf kan uitsluitsel geven. De cilinderbussen zien er netjes uit, al zou je het misschien niet zeggen op de foto's. We moeten de bovenkant van de zuigers nog schoonmaken, het lijkt wel of er olie op is gedruppeld.
  12. Afgelopen week hebben we de cilinderkop van de motor getrokken voor een revisie. Voor zover ik kan nagaan (documentatie compleet vanaf 1997) was de kop niet eerder eraf geweest. Dat hebben we geweten. We waren met z'n tweeën 15 uur bezig met de klus. We konden beschikken over een flinke motortakel. Het was de bedoeling om de draadeinden (studs) te laten zitten en hem daar overheen te trekken. Dat bleek volledig kansloos. Vervolgens de draadeinden eruit gehaald. Drie stuks hadden geen zin, daar hebben we toen moeren op vastgelast. Vervolgens brak er eentje af (verrassing) maar de anderen gingen wel los. Uiteindelijk met gepaste overredingskracht de kop over de laatste stud heen getrokken. Nu maar eens kijken hoe het met de kop gesteld is. Wordt vervolgd. Noud
  13. Dat ziet er indrukwekkend uit! Hoe wist je dat de koppakking lek was? En waarom moesten de koppen gereviseerd worden? Noud
  14. Aad, ik geloof dat keesh er een aantal heeft liggen. Ander kan je terecht bij David Manners in Engeland (JLM12187*CABLE / SDC1) Noud
×
×
  • Create New...