Jump to content

Noud

Forum Donateur
  • Content Count

    132
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Noud last won the day on April 18

Noud had the most liked content!

Community Reputation

61 Toppertje

1 Follower

About Noud

  • Birthday April 22

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Haarlem

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Sinds 2014 in bezit van een XJ6 Coupe uit 1977. Ik voer zo veel mogelijk onderhoud zelf uit of samen met mijn zoon die ook de smaak te pakken heeft.

    Kleine update, november 2016. Vandaag een X308, om precies te zijn Daimler V8 aangeschaft. Deze komt in de plaats van een Mercedes 500 SE die ik van de hand gedaan heb. Dus vanaf nu kan ik kiezen tussen stijlvol rijden in de XJC of gerieflijk en vlot in de Daimler.

    April 2017: nog een update. De verzameling is uitbebreid met een XJ6 2.8 uit 1968. Dit wordt een projectje, veel werk nodig.

    December 2019: XF Sportbrake aangeschaft voor dagelijks gebruik. De Daimler gaat er helaas uit.

Recent Profile Visitors

1146 profile views
  1. Klinkt goed! Kan je misschien een paar fotootjes plaatsen? Ben wel benieuwd....
  2. Een wiellager van mijn XF Sportbrake begon lawaai te maken (links achter). Even wat onderzoek gedaan en in tegenstelling tot de lagers van de voorwielen kan je niet zomaar een complete lager/naaf unit kopen maar moet je in principe een losse lager kopen en dan vervolgens de naaf uit elkaar persen. Volgens de handleiding heb je hiervoor een pers en een assortiment speciaal gereedschap nodig. Aangezien ik daar geen zin in had heb ik een gebruikte complete naaf gekocht in Engeland. Hier had de verkoper een nieuwe lager in gedaan. Hoe moeilijk is het vervolgens om de complete naaf te vervange
  3. Het heeft eventjes geduurd maar we hebben vandaag dan toch een mijlpaal bereikt. Het laswerk is klaar! Gisteren even tijdelijk de ophanging er weer onder geschroefd zodat de auto weer op zijn wielen staat en gerold kan worden naar een ander plekje. Misschien niet verrassend maar ik ben behoorlijk over budget en tijd heengegaan met deze fase. Even een pas op de plek voordat we verder gaan. Volgende stap: auto klaarmaken om te spuiten, dus schuren, plamuren, strak maken en in de primer. Geen beloftes qua tijd, maar het is fijn dat we nu een harde auto hebben zonder roest en dat we weer kunn
  4. Het is gewoon plaatstaal met daarin gaten gestanst.
  5. Voor de extra stevigheid lassen we een diagonaal stuk in de dorpel, met tussenschotjes ter ondersteuning van A- en B-stijlen.
  6. De afgelopen twee weken hebben we voornamelijk besteed aan het ophalen en strippen van een donor auto (S3). Deze is ondertussen ontdaan van alles wat we denken te kunnen gebruiken, en dan met name de motor, bak, IRS zoals eerder vermeld. Dat was toch nogal een behoorlijke hoeveelheid werk. We hebben ook alle kabelbomen eruit gehaald. Het restant is naar de sloop gegaan. Noud & Steven
  7. Nee dan moet ik je teleurstellen - lassen doe ik niet zelf. Wij beperken ons tot strippen, schoonmaken, schuren en plamuren, vinden en monteren van onderdelen etc. Lassen en spuiten laat ik dus doen. Het gaat er niet alleen om dat ik de kennis en ervaring niet heb. Het uitbesteden is een een manier om sneller meters te kunnen maken. Ik heb er lang tegenaan gehikt om aan de restauratie te beginnen. Nu het eenmaal zover is wil ik in één ruk de carrosserie voor elkaar krijgen. De auto staat bij een doe-het-zelf garage en die kost ook geld als er niet aan de auto gewerkt wordt. Mijn zoon en ik zij
  8. Voortgang van deze week. Het laswerk vordert gestaag. De voorkant is klaar. Bodem aan de linkerkant zit erin. Ik schat dat we nog anderhalve week bezig zijn met laswerk, daarna beginnen we met schuren. Ondertussen ook de voorwielophanging een beetje opgefrist. En kijk eens wat er ook stond (motorkap en spatbord gespoten): Groet, Noud
  9. De motor en voorwielophanging zijn eruit. De lasser is aan het werk en helaas komt hij meer roest tegen dan oorspronkelijk gedacht. We zijn nog wel even bezig denk ik.
  10. Hi Marnix, het is de bedoeling dat ik het plaatwerk en spuiten op korte termijn probeer rond te krijgen. Ik heb nog niet bedacht wat ik verder precies ga doen (interieur). Ook moet ik nog een beslissing nemen over het vervangen van de motor. Maar om terug te komen op je vraag - het zou leuk zijn om het ding voor de zomer weer rijdend te krijgen en dat zou mogelijk moeten zijn. Mocht je eens in de buurt zijn (Haarlem) dan moet je maar een seintje geven dan kan je het zelf aanschouwen. Noud
  11. Afgelopen week druk geweest met het strippen van de auto. Interieur, ramen, binnenwerk portieren, LPG installatie, ruitenwissers, zo'n beetje alles rondom de motor is verwijderd. Vandaag is de lasser begonnen. Die heeft nog aardig wat te doen: - vloeren - dorpels - spatborden achter - diverse gaatjes binnenpanelen Motor, versnellingsbak en voorwielophanging gaan er morgen uit. Wordt vervolgd...
  12. 4.2 of toch de originele 2.8 laten zitten - that’s the question. De huidige motor loopt niet mooi en er zit een lelijke tik in. Kan zijn dat het de distributieketting is. In dat geval is het misschien niet al te moeilijk te verhelpen. Het kan natuurlijk ook in de kop zitten of erger, nog dieper in de motor. Ik ben bang dat het snel veel gaat kosten, en daarom denk ik nu dat het goedkoper en makkelijker is om een ruilmotor erin te zetten. Dan ligt een 4.2 meer voor de hand. Ik kan altijd de 2.8 bewaren mocht ik hem later weer origineel willen maken. Voorlopig eerst con
  13. De verlengde winterslaap is voorbij, we zijn weer begonnen! Plan voor de komende tijd: auto strippen, laswerk laten doen (dorpels, bodem, spatborden en wat we eventueel nog meer tegenkomen), schuren, strak maken en spuiten. Daarna zien we wel weer verder. Ik heb wat plaatwerk verzameld: twee deuren, motorkap en de zeer zeldzame front wings. Waarschijnlijk halen we de motor eruit en gaan de motorruimte ook spuiten. We zijn nog op zoek naar een redelijke 4.2 L motor, dus als er nog forumleden zijn die er nog eentje hebben liggen dan hoor ik het graag. Noud
  14. Mooi klusje voor de zondag...reparatie van de versnellingsbaksteun. Nieuwe rubberblokken aan de zijkanten, nieuwe bushing en nieuwe veer. Die kan weer even verder... Noud & Steven
  15. Goed nieuws, vandaag heb ik de auto gestart én naar huis kunnen rijden. Wat een fantastisch gevoel. Het ging allemaal niet vanzelf natuurlijk. Toch wat koelvloeistof lekkages (luiheid, had ik maar gelijk alle slangen moeten vervangen) en natuurlijk zaten de bougiekabels niet op de juiste volgorde. De laatste week regelmatig met SNG Barratt gebeld voor de laatste pakkingen en andere kleine onderdelen die ik niet in huis had. Maar nu zitten zelf alle stickertjes weer op de juiste plek. Het was een ontzettend leerzaam project en ik ben blij dat het nu klaar is. Ik ga komend weekend de
×
×
  • Create New...