Ga naar inhoud

Noud

Forum Donateur
  • Aantal items

    88
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Noud won de laatste dag op 25 januari

Noud had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

16 Goed

Over Noud

  • Verjaardag 22 april

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Haarlem

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Sinds 2014 in bezit van een XJ6 Coupe uit 1977. Ik voer zo veel mogelijk onderhoud zelf uit of samen met mijn zoon die ook de smaak te pakken heeft.

    Kleine update, november 2016. Vandaag een X308, om precies te zijn Daimler V8 aangeschaft. Deze komt in de plaats van een Mercedes 500 SE die ik van de hand gedaan heb. Dus vanaf nu kan ik kiezen tussen stijlvol rijden in de XJC of gerieflijk en vlot in de Daimler.

    April 2017: nog een update. De verzameling is uitbebreid met een XJ6 2.8 uit 1968. Dit wordt een projectje, veel werk nodig.

Recente bezoekers van dit profiel

334 profielweergaven
  1. Klussen aan mijn xj series 2

    Het ziet er fantastisch uit. Wat voor primer en lak gebruik je voor de remmen? Noud
  2. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Misschien een beetje bruut, maar zou je niet met een dremel een inkeping kunnen maken, en dan met een beitel en een hamer een paar flinke meppen geven?
  3. X308, Bak gerepareerd

    Omdat onze Daimler geen geduld had om te wachten op de automaat-revisie workshop hebben we afgelopen week zelf de stoute schoenen aangetrokken en de bak gerepareerd. Onlangs ging de automaat kapot en de symptomen wezen op een kapotte A-drum. Ik heb aardig wat tijd besteed aan inlezen: verwijderen van de bak; openmaken van de A-drum; assemblage; lower valve body verwijderen; zuiger vervangen; olie vervangen etc. Onderdelen heb ik besteld bij diverse bronnen (Engeland, US maar ook bij ZF in Nederland). Zelf had ik nog nooit een versnellingsbak verwijderd. Ik heb hulp ingeroepen van Thijs en mijn zoon Steven heeft ook meegeholpen. We hebben de klus uitgevoerd bij een doe-het-zelf garage in Amsterdam en we hadden de beschikking over een brug, luchtgereedschap en een pers. Het verwijderen van de bak was op zich al een hele klus maar ging redelijk voorspoedig. Het verwijderen van de katalysators was lastig en het losmaken van de bovenste bouten van de bell-housing was ook uitdagend. Het losmaken van de lower valve body (sorry ik weet de Nederlandse term niet) valt mee, en het vervangen van de zuiger met een upgraded exemplaar was wel te doen. A-drum openmaken was eenvoudig, al heb je wel een pers nodig om de zuiger er uit te krijgen. Gelukkig bleek de diagnose correct. De zuiger in de lower valve body bleek licht beschadigd, en in de A-drum was de O-ring van de zuiger kapot en de bovenste rand van de drum afgebroken. We zijn er twee dagen mee bezig geweest. Montage verliep zonder tegenvallers en na het vullen met nieuwe olie reed de auto weer prima. We zijn blij en ook wel een beetje trots dat we deze toch wel omvangrijke klus succesvol hebben afgerond. Noud
  4. Certificate gevonden (moest even zoeken)
  5. Arie, die van mij is volgens mij de oudste hier in Nederland. 80-30-GE, chassisnummer 22. Helaas heeft-ie heel veel werk nodig, dus ik ben nog wel even bezig...
  6. Sjef, het januarinummer van Classic Car Magazine besteedt er uitgebreid aandacht aan: (en ik kijk af en toe nog eens in de garage naar mijn project auto van 1 oktober 1968...zou ie op tijd klaar zijn?) Noud
  7. Jaguar in The Grand Tour S02

    Edit: de link in de vorige post was incorrect. Hier is de juiste link.
  8. Jaguar in The Grand Tour S02

    Briljante aflevering "Jaaaaags" XJR / XK8 / 420G / XJ Series 3 / XJS Allemaal even betrouwbaar. Alleen deze week hier te downloaden
  9. Nu dus toch: Victor's X308 Daimler

    Victor, fraaie aankoop. Mooie kleur, veel minder gay dan die Pink Lady. Die vriendin kan nu nooit lang meer duren! Maar serieus...ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft. We zien je graag langskomen zodra je hem hebt. Noud
  10. X308, Coachline klusje

    Onlangs een portier moeten laten vervangen. Weliswaar was de nieuwe deur netjes blauw gespoten maar het schadebedrijf wist niet zo goed wat ze met het streepje aanmoesten. Uiteindelijk samen met zoon Steven zelf maar een lijntje aangebracht. We zijn tevreden met het resultaat!
  11. X308, iemand ervaring met deze waterpomp?

    Nee, daar zal het wel aan gelegen hebben...
  12. X308, iemand ervaring met deze waterpomp?

    Nou hij doet het weer. Eerst zorgvuldig de poelie netjes recht gemonteerd. Daarna schuurde hij nog een heel klein beetje langs een boutje. Vijf minuten rijden en toen was dit ook weer voorbij (zo staat het waarschijnlijk in geen enkele werkplaats handleiding maar ik had geen zin in verder gedoe).
  13. Ik heb vandaag gepoogd om mijn waterpomp te vervangen. Artikel AJ88912# besteld bij SNG Barratt. Helaas loopt de poelie tegen een boutje aan. Dat lijkt mij niet juist. Iemand anders al eens tegen dit probleem aangelopen? Noud
  14. Symptoom: half jaar na airco service geen koude lucht meer. Auto naar een airco bedrijf gebracht. Die hebben het systeem afgeperst met stikstof en geconstateerd dat de condensor en de pressure switch lekken. Nu ben ik aan het overwegen om zelf de onderdelen te vervangen, en vervolgens het systeem te laten controleren op lekken en vullen door de specialist. Ik zal ook een nieuwe droger monteren. Voordat ik aan de klus begin heb ik een aantal vragen: Kan ik ervan uitgaan dat het systeem leeg is zodat ik kan beginnen met demonteren of moet ik het eerst nog eens laten leegmaken? Moet de radiator eruit? Volgens JTIS wel, maar is dit ook werkelijk nodig? Mocht iemand nog nuttige tips hebben dan hoor ik dat graag. Noud
×