Jump to content

TWJR

Members
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo leden.
    Mijn naam is Thijs en ik verdiep mezelf momenteel in de aanschaf van een Jaguar Sovereign.

    De bouwjaren waarop ik mij orienteer varieren tussen de 1993 en 1995. Het moet een 6 cilinder zijn, met het liefst een LPG tank ingebouwd vanwege het toch wel hoge brandstof gebruik.
  1. Ik ben er verdomme nog steeds niet uit... Ik moet 8 maanden overbruggen met een X300, daarna moet hij er weer uit en komt er die GS450h. Is het met dat waard.... moeilijk moeilijk. Daarnaast ook veel negatieve reacties in de omgeving. Ben zelfstandig ondernemer en men is bezorgd dat een 'dikke Jag' mijn image schaadt.
  2. Uh oh. Het ziet er toch naar uit dat het geen Jag wordt. Die 450SLC ziet er toch steeds en steeds aantrekkelijker uit.
  3. Haha, leuke gezellige bende op het forum hier. Denk dat ik mijn draai wel kan vinden.
  4. Hahah. Met plezier alle reacties gelezen. Vandaag belden een tweetal klanten onverwacht af, en ik heb dus de middag vrij gehad om eens flink te gaan rondneuzen. Ik heb in een 1998 model gereden, op LPG en dat ding klonk nergens naar en liep ook behoorlijk onrustig. Dat gaat hem dus niet worden. Zeker nu bij berekening blijkt dat het nauwelijks bespaart. Het effect is vooral aan de tank psychologisch inderdaad. Daarnaast, ik heb wel in een Mercedes 450 SLC gereden vandaag. Ook een heerlijke auto. Bij lange na niet zo luxe, en toch ruim €4.500 maar wat een stijlvolle auto is dat ook zeg. Ik loop (voor m'n werk natuurlijk) veel in pak, en dat past wel erg mooi bij elkaar. Morgen ga ik nogmaals bij een Jaguar kijken, een Sovereign uit 95 als ik mij niet vergis. Ben erg benieuwd waar ik uiteindelijk op uitkom. Overigens, goed om te vermelden is dat het budget is wat het is omdat ik niet meer WIL uitgeven. Over anderhalf jaar komt een Lexus GS450h van een kennis vrij, en die ga ik dan overnemen voor ergens rond de €15.000. Tot die tijd moet ik even een lekkere luxe maar betaalbare kilometervreter hebben.
  5. Oh man... ik begon net te twijfelen of het wel verstandig was allemaal maar die LWB klopt perfect. Precies de goede kleurstelling. LWB zodat ook de langgebeende Hollandse kameraden meekunnen Mooie staat zo te zien, en echt een nette prijs. Oh man. Wat te doen wat te doen. Denk dat ik morgen toch ga bellen. LPG heb ik inderdaad laten varen.
  6. De gok is voor mij een beetje.... Koop ik er één met zeer weinig kilometers voor 3.500 euro en hoop ik er over 2 jaar nog wat geld voor terug te krijgen OF koop ik er één voor 1.900 euro en krijg ik hier over 2 jaar bijna niet voor terug, maar heb ik dus eigenlijk voor €1.900 + brandstof, verzekering en MRB gereden. Hier nog wijze woorden over misschien?
  7. Klopt. De kilometerstanden die ik tegenkom variëren nogal. Er zijn er enkele die 150.000 gelopen hebben, maar kom er ook veel tegen met 250.000 of zelfs 300.000. Aan een auto met 300.000 durf ik mijzelf niet te wagen, maar 200.000 moet mijns inziens nog goed te doen zijn toch?
  8. Dat klinkt al erg veelbelovend! Welke kilometerstand heeft de jouwe ongeveer? Het liefst een Sovereign inderdaad vanwege de luxe, maar ik neem je advies in acht en zal een nette XJ6 dan wel Executive zeker niet bij voorbaat afschrijven. Ik neig toch naar de V6 modellen, in plaats van de V8. Dit omdat de motoren gewoonweg minder complex zijn, en dus naar mijn retoriek ook goedkoper in onderhoud en betrouwbaarder. Indien ik dit mis heb, hoor ik dat graag.
  9. Hallo beste medeleden, Daar is weer zo'n topic. Een jongen die van toeten noch blazen weet, en bij de door schande en schade wijsgeworden Jagrijders advies komt vragen. Misschien dat jullie hier geenszins op zitten te wachten, maar ik hoop eigenlijk op een aantal mensen die enthousiast worden van het idee dat er nog een jong iemand is die met zijn eerste auto graag aan een Jag wil beginnen. Iedereen in mijn omgeving, koopt voor een soortgelijk budget een ecodoosje á la Citroen C1 maar dat kan mij niet bekoren. Ik heb geen pretenties of allures, maar ik spring wel graag uit de bres! Goed, laten we eens beginnen met het destilleren van de wensen. Die zijn er namelijk meer dan genoeg, maar wat moet het echt worden? Belangrijke punten: Het grootste pijnpunt; mijn budget. Denk aan maximaal €3.000 tot €3.500. Voor dit bedrag moet er een auto staan welke wel een jaar of langer trouw blijft rijden en starten zonder grote (lees: dure) onderhoudsbeurten. Niet-essentiële onderdelen mogen stuk gaan (stoelverwarming, lampjes, noem het het maar op), maar ik moet ten alle tijden (bedrijfsmatig) mobiel zijn en blijven. Lederen interieur, hebben naar mijn weten alle jags, maar het liefst beige leder dan. Anders mag ook. Automaat, mag niet ontbreken bij een auto met deze allure. LPG tank. Ik rijd 15.000 - 20.000km per jaar, en zou dus graag op LPG rijden. Waarom hoef ik niet uit te leggen denk ik? €€€ Ik heb wat betreft mechanica twee linker handen. Software matig ben ik een ster, maar automobiele hardware is mij niet weggelegd. Wat zijn mijn vragen: Met bovenstaande wensen, is een Jag wel wat voor mij? Zijn dit echt auto's waar je toch wel aan zelf aan moet sleutelen om ze redelijkerwijs rijdend te houden of valt dat mee? Zoals onder Jagfans bekend, hoe later het moment in de serie dat een auto gebouwd is, hoe minder problemen als zeer grove vuistregel. Hiermee kom ik dus uit op het beter kunnen oriënteren op een 1998 dan een 1993? Is het rijden op LPG schadelijk voor oude dames als de auto's waar ik mij op oriënteer? Je ziet erg weinig auto's met LPG-tanks en dat baart mij eigenlijk zorgen. Ik denk zelf dat kilometerstand minder veelzeggend is, dan dat het gepleegde onderhoud dat is. Met andere woorden, liever een auto met 200.000km die goed onderhouden is, dan één met 150.000km die wat beurten gemist heeft. Is mijn budget toereikend om het gewenste te realiseren, of toch maar beter een klein ecodoosje in? Ik blijf dit topic updaten en nauw volgen, ik hoop op leuke reacties. Alvast bedankt, Thijs
×
×
  • Create New...