Jump to content

BertJaguar

Members
  • Posts

    309
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

BertJaguar last won the day on February 22 2017

BertJaguar had the most liked content!

Reputation

54 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Jaguar liefhebber, vele types gehad. XK150, E-type, MK2, series 1, 2 en 3.

Recent Profile Visitors

1,107 profile views
  1. Als de handelaar betrouwbaar is zal hij zeker instemmen met een onafhankelijke, maar deskundige, aankoop keuring. Dat behoedt jou als leek voor een miskoop. 8 eigenaren is natuurlijk veel, maar zegt niets over de reden van inruil. Bovendien is dit over een periode van 21 jaar.
  2. Volgens mij hebben de schokdempers geen invloed op de hoogte. Dat is alleen te regelen met de veren. De schokdempers dempen slechts. Wel is het goed dat je de schokdempers evenveel verlengd dan de grotere hoogte van de veren.
  3. Ik heb nog eens het een en ander getest. Wat blijkt, de benzinepomp draait helemaal niet bij alleen op contact zetten, dus een aantal keren op contact zetten voor het starten heeft geen enkele zin. De benzinepomp is zodanig geschakeld dat deze alleen draait tijdens het starten, parallel geschakeld met de startmotor. Ook draait de pomp zodra er oliedruk is, dus na een tijdje draaien op de startmotor en bij lopende motor. Dit is natuurlijk een veiligheids aspect, want zodra de motor afslaat en de oliedruk wegvalt houdt de pomp ermee op. Als het benzinesysteem dus niet goed afsluit en de druk in het systeem na een tijdje stilstand verloren gaat moet je eerst doorstarten om de druk weer op te bouwen, daarna zal hij aanslaan.
  4. Rob, bedankt voor de info, geweldig dat dit allemaal in het boek te vinden is.
  5. Dat lijkt mij DE bijbel voor de xj, 500 blz. en dat geschreven door een duitse schrijver over een engelse auto, geweldig. Wellicht ook in het boek, en interessant om te weten, op welke datum en met welk chassisnummer de laatste xj6 serie 3 is geproduceerd en het laatste motornummer bestemd voor de xj6.
  6. Rob, bedankt, dat is een duidelijk antwoord. Twee vragen: 1. Wat is het grote xj boek? 2. Kwam er in mei 1986 een ander type automaatbak? Ik dacht dat de BW66 tot het einde 1986/87 gebleven was.
  7. Oke, dat is duidelijk, een xj6 motor met hoge compressie. Nu nog het bouwjaar. Als de forummers mijn nummer vergelijken met hun motornummer moet daar toch een bouwjaar uit af te leiden zijn. Of misschien zijn er andere bronnen met informatie.
  8. In mijn serie 3 uit 1982 zit een motor met het volgende nummer M8L206059-H. Volgens mij is dit een latere motor. Van welk bouwjaar zou deze zijn. Wat betekent de H achteraan?
  9. Zat al in de planning, na de vakantie.
  10. En even verder denken aan een volgende stap, hoe krijg je de pomp eenvoudig aan het werken, permanent bij op contact staan, anders dan de oplossing met een kabel van het contactslot naar de pomp?
  11. Dus het lag niet aan de ontsteking maar aan de benzine. De thermotime switch bedient de choke-injector en wel maximaal 15 seconden vanaf koud. Wat was het probleem met die switch, schakelde hij niet in, of uit?
  12. Lana, oke, ga ik proberen.
  13. Na een tijdje stilstaan heeft mijn xj6 serie 3 1982, wat moeite met starten. Ik vermoed dat er dan geen benzinedruk is in het systeem. Hoe kan ik de aansturing van de pomp zodanig veranderen dat deze direct bij op contact zetten begint te lopen en druk wordt opgebouwd voordat ik ga starten. Ik zou natuurlijk een extra draad kunnen trekken vanaf het contactslot naar de pomp, maar het kan misschien eenvoudiger om iets om te zetten bij een relais onder de motorkap.
  14. Hans, hartelijk dank, ik heb het gevonden, maar daar lag het toch niet aan. Bij nader speurwerk lag het aan de afstelling van de remschakelaar, dus opgelost!
×
×
  • Create New...