Jump to content

BertJaguar

Members
  • Content Count

    227
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

BertJaguar last won the day on February 22 2017

BertJaguar had the most liked content!

Community Reputation

30 Beter

Profile Information

  • Geslacht
    Man

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo, ik ben Bert, 67 jaar, gepensioneerd, levenslang autoliefhebber, wonend in Geleen en sinds kort in het bezit van een Jaguar XJ6 4.2 series 1 1972. Rijdt fantastisch.

Recent Profile Visitors

350 profile views
  1. Meet eerst de compressie. Kijk dan of iedere bougie vonkt. Kijk dan of iedere injector spuit. Is dit alles goed en loopt hij niet, dan staat de ontsteking verkeerd.
  2. Als ze nog prima zijn kun je ze hergebruiken. Mochten ze toch gaan lekken kunnen er altijd nog nieuwe op.
  3. Dan kleppendeksel eraf en kijken en meten.
  4. Het kan in principe ieder lager zijn, maar ieder soort lager maakt een ander geluid en zit op een andere plaats. Het opsporen is dus een combinatie van zoeken naar de plaats waar het geluid vandaan komt en het soort geluid zwaar of licht, scherp of bonk enz.
  5. Een 6 cilinder verbruikt 1 op 7, een 12 cilinder 1 op 4!
  6. Kwa stevigheid kan het zonder meer. Het frame van het Twingo dak brengt meer stevigheid terug dan het originele dak.
  7. Meet tevoren even de lengte of het kan, en hou rekening met ruimte voor de zonnekleppen. Het gat zal op ca 20 cm vanaf de voorruit komen. Tussen voorruit en dak komt nog het spoilertje. Het handigste is als je de rand van het dak in de Twingo uitzaagt dan heb je een mal om het gat met alle bochten en gaten af te tekenen.
  8. Misschien is de druk niet te hoog, maar heeft de dop op het overloopreservoir een te lage druk indicatie, of is de dop niet meer goed.
  9. Ja, zo ongeveer bedoel ik. Zou handig zijn als de compressor elektrisch wordt aangedeven in plaats van door de motor, maar dat vraagt natuurlijk veel stroom.
  10. Is er niet een universele unit te koop, bijv. volledig elektrisch, die onder het dashboard kan worden gemonteerd? Zoals bijv. bij bestelautos op het dak, maar dan kleiner en niet op het dak.
  11. Kijk eens of er stroom komt bij het relais op de startmotor als je start. Dan heb je een begin en weet je of het aan de startmotor ligt of aan de bekabeling vanaf het contactslot.
  12. Heb je wel wat aan die airco in een series? Volgens mij niet veel capaciteit.
  13. Advies aan Raymond, vraag eens aan een goede Jaguar specialist in Heinkenszand, die lost het we op!
  14. Master en slave cylinder behoren bij de koppeling. De reminstallatie heeft een hoofdremcylinder en vier wielremcylinders, een per wiel. In dit geval denk je aan een niet goed werkende hoofdremcylinder. Je kunt beginnen met het goed spoelen van het hele systeem. Of reeds bij voorbaat de hoofdremcylinder eruit en goed schoonmaken c.q. reviseren.
×
×
  • Create New...