Jump to content

BertJaguar

Members
  • Posts

    284
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

BertJaguar last won the day on February 22 2017

BertJaguar had the most liked content!

Reputation

44 Beter

Profile Information

  • Geslacht
    Man

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Jaguar liefhebber, vele types gehad. XK150, E-type, MK2, series 1, 2 en 3.

Recent Profile Visitors

938 profile views
  1. Zal wel een drijfstanglager zijn.
  2. Als dat spulletje uit de tank komt, ziet deze er van binnen niet goed uit. Dus tank van binnen ontroesten en behandelen met coating.
  3. Als je hem blind koopt moet je er ook naar toe rijden om hem op te halen, dan kun je net zo goed er heen rijden met een trailer. Is hij goed dan ben je blij dat je hem kunt meenemen, is hij niet goed dan ben je ook blij, maar dan omdat je hem hebt laten staan.
  4. Niet doen!, tenzij je op voorhand 1500 wil doneren aan een arme belg.
  5. De oliedrukmeter in een x300 geeft niet echt de oliedruk aan, maar is meer een aan/uit metertje, zoals het oliedruk lampje. Loopt de motor niet dan staat de meter op nul, als de motor loopt staat hij altijd op dezelfde stand, los van de echte oliedruk. Dus zal wel, zoals reeds gezegd, de sensor of de bekabeling zijn.
  6. Bodemloze put, met als eindresultaat, drie keer meer gekost dan hij dan waard is. Loont zich dus alleen als je er veel geld bij krijgt. Tenzij je denkt een hobby mag “wat” kosten.
  7. Voor auto’s die geregeld langere tijd stilstaan is het raadzaam een zo sterk mogelijke accu ( hoog amperage, zowel nominaal als startcapaciteit.) te nemen. Qua grootte het maximum wat in de accubak past.
  8. 1 januari 2021 is genoemd door de rdw omdat vanaf die datum de 50-jaar regeling geldt, voor auto’s die vanaf dan 50 jaar na eerste ingebruikname, volgens kenteken, worden. De rdw geeft hievan vóór de betreffende datum bericht, en gaat dus later in bij echt 50 jaar.
  9. Nee, 50 jaar is 50 jaar, apk of niet. Daarbij geldt de datum waarop de auto 50 jaar wordt na eerste ingebruikname volgens kenteken. Eigenaren krijgen daarvan bericht van de rdw.
  10. Ik denk ook aan te weinig brandstof, te arm mengsel, want stationair loopt hij goed maar onder belasting te weinig kracht. Je schrijft dat de carburateurs niet overlopen, dat kan kloppen, want dan zou het mengsel te rijk zijn en stationair niet goed lopen. Dus kan het zijn dat het vlotterniveau te laag is, best mogelijk als je een nieuwe naald met onderlegschijfje en/of vlotter hebt gemonteerd. Zoek eens op hoe hoog het vlotterniveau moet zijn en stel dit af met een ander onderlegschijfje of het verbuigen van het lipje aan de vlotter. Als je deze gegevens niet hebt of vindt kun je proefondervindelijk het vlotterniveau verhogen met bijv. 5 mm, dan moet je verschil merken. Bovendien moet je eens kijken of je de juiste sproeiernaald hebt gemonteerd en op de juiste wijze.
  11. De ballast resister is er voor gemaakt dat hij 12 volt kan hebben, immers in normale omstandigheden reduceert hij tijdens draaiende motor de 12 volt naar 9 à 10 volt. Als het normaal is wordt hij wel iets warm, maar als hij gaat roken is er iets mis mee, dus vervangen.
  12. BertJaguar

    Storing

    Hoe en waar meet je wisselende spanning? Hoeveel volt heeft de accu in ruste? en hoeveel tijdens het starten?
  13. Even ter aanvulling. Kan ook zijn dat bij lopende motor de stroom naar de ontsteking, via de voorschakelweerstand, rechtstreeks van het contactslot komt. En bij starten bedoeld relais wordt bekrachtigd om 12 volt, zonder voorschakelweerstand, door te geven aan de bobine. Dat zou betekenen dat er iets mis is vanaf het contactslot, via de voorschakelweerstand naar de bobine. Ook hier is meten is weten. De eerder genoemde rechtstreekse aansluiting vanaf de accu om te testen werkt altijd.
×
×
  • Create New...