Jump to content

BertJaguar

Members
  • Content Count

    260
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

BertJaguar last won the day on February 22 2017

BertJaguar had the most liked content!

Community Reputation

33 Beter

Profile Information

  • Geslacht
    Man

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo, ik ben Bert, 67 jaar, gepensioneerd, levenslang autoliefhebber, wonend in Geleen en sinds kort in het bezit van een Jaguar XJ6 4.2 series 1 1972. Rijdt fantastisch.

Recent Profile Visitors

714 profile views
  1. Heel veel werk is het omzetten van de pedalen met name voor rem met alle daarbij behorende zaken zoals hoofdremcilinder, rembekrachtiging, leidingen enz. Ook het dashboard met kabelaansluitingen is veel werk. Niet alleen het stuurhuis maar ook de stuurstang moet worden omgezet en bevestigd onder het dashboard. Het makkelijkst is het om er een lhd donor exemplaar bij te hebben, dan heb je niet alleen alle benodigde onderdelen maar kun je ook zien hoe het gemonteerd moet worden. In totaal kun je rekenen op minstens 100 tot 200 uur.
  2. Probeer eens weg te rijden in de 1e of 2e versnelling. Kan zijn dat de automaat in de 3e vast zit.
  3. Dank je, dat maakt de gegevens compleet.
  4. Ik heb de truc met de wielen gedaan, ze draaien tegengesteld, dus geen power lock. Dus hoeft de olie ook geen ls aanduiding te hebben?
  5. Dat is al een heel stuk duidelijk. Op het plaatje staat achter de tandwielverhouding 4.09 de aanduiding 2P, misschien in dat een indicatie. Wel of niet power lock zal ook van belang zijn of de olie de toevoeging “ls” moet hebben.
  6. Raymon dank je voor het advies. Wel of niet lsd, waaraan herken ik dat? Aan de vorm van het diff huis?, symmetrisch of a-symmetrisch, of een aanduiding op het plaatje?, of zijn ze allemaal lsd?
  7. Er staat o.a. op dat het een 4.09 is, maar niet de aanduiding lsd, dus zal wel zonder zijn.
  8. Ik heb het inmiddels gevonden, er zit een klein plaatje met gegevens tussen de bouten van het achterdeksel aan de rechterkant.
  9. Waar kan ik bij het differentieel van mijn X300 3.2 de aanduidingen lsd en tandwielverhouding vinden. Voorlopig heb ik het niet kunnen vinden, behalve twee blauwe plakkertjes aan de zijkanten van de achterdeksel.
  10. Het peilen van de automaat bak moet gebeuren met lopende, liefst warme, motor. Eerst alle versnellingen doorlopen en dan in de P laten staan, dan peilen.
  11. Als de koppakking lekt komt de damp uit de uitlaat, maar waar komt het water en damp onder de motorkap vandaan?, gesprongen slang?, of radiateur?
  12. Choke blijft er op staan.
  13. Als je de minpool hebt losgemaakt van de accu, dan heb je met de meter er tussen de verbinding/stroomcircuit weer hersteld. Als dan de kentekenverlichting gaat branden zou je zeggen dat deze heeft aan gestaan.
  14. Dank je voor de uitleg. Deze “uitgebreide” gereedschapset kan betekenen dat deze Jaguar nooit gerepareerd hoeft te worden of dat het allemaal zo eenvoudig is dat het hiermee te doen is. Maar wij Jaguar rijders weten wel beter.
×
×
  • Create New...