Jump to content

Bert ter Meer

Members
  • Posts

    192
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Bert ter Meer last won the day on March 19

Bert ter Meer had the most liked content!

Reputation

147 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Goede dag allemaal,
    Zal me even voorstellen, mijn naam is Bert en ben de gelukkige eigenaar van een xjr 350 bj 2004, zins kort heb ik een xj serie 1 bj 1970 aangeschaft een project zullen we maar zeggen.
    Heb in het verleden als zoiets onder handen gehad ,heb toen van een xj serie2 een serie1 voorkant gemonteerd xj 40 motor er ingelepeld en een serie3 interieur geplaatst.
    Voor wie van origineel houden is dit een drama, maar het was een prachtige auto geworden.
    Ben nu van plan om het allemaal origineel te houden.
    Zal ter zijnde tijd wat foto's plaatsen.
    Gr Bert

Recent Profile Visitors

1,242 profile views
  1. Hoi Arie, heb Mijn stuurhuis naar Hans de Haas in Oirschot gebracht heeft veel ervaring met Jaguar stuurhuizen,kreeg tip van lid Jaguar forum
  2. Heb besloten het stuurhuis er weer onderuit te halen toch wat lekkage laat hem professioneel reviseren . Zag bij de inspectie dat er voor bij de fuseekogels de rubberhoesjes gescheurd waren , heb bij barrat een front suspensions set gekocht pak meteen de rubbers aan en natuurlijk de fuseekogels vernieuwen . Heb 1 kant los kan alles mooi schoonmaken en opnieuw spuiten waar nodig
  3. Time Left: 1 month and 20 days

    • FOR SALE
    • Gebruikt

    Setje nette pepperpot velgen met banden waar nog net profiel op zit ongeveer 7-7.5 mm

    350.00 EUR

  4. Heb nog setje originele pepperpot velgen over profiel 7,5 mm Zal ze ook op jf marktplaats zetten
  5. Altijd heugelijke moment, op eigen kracht weer de garage verlaten 😅 IMG_0882.MOV
  6. Heb nagenoeg de zelfde hoogte tussen band en wielkast voor en achter
  7. Om de achteras beetje veilig omhoog te krijgen onder de auto heb ik op de garagekrik een framepje gelast van koker werkt perfect gaat mooi stabiel omhoog,alles aangesloten en weer op zijn pootjes gezet , precies de hoogte wie ik wou creëren
  8. Heb de kooi van roest en vet ontdaan en in de hammerite gezet , dif losgehaald en gecontroleerd zag er keurig uit nieuwe olie erin ,alle vetnippels nagelopen en voorzien van nieuw vet . Kijken of we de achteras er van het wekend er weer onder krijgen , ben erg benieuwd stand wielen
  9. Ga in eerste instantie niks aan de voorkant doen , als ik de achteras er weer onder heb ga ik kijken hoe de situatie is , er komt ook nog een gastank in en dat in combinatie met lichtere motor in het vooronder word het een afgezakt geheel, daarom heb ik gekozen voor achter wat hoger te komen, volgens mijn berekening moet ik achter ongeveer 50mm omhoog komen , ben benieuwd of dat ook in de praktijk het geval is
  10. Dit was toentertijd de XK met BMW velgen ook een wat klassieke velg
  11. De velgen die ik ga monteren zijn gebruikt en er is veel meer aanbod in 18 inch BMW velgen dan 18 inch voor een Jaguar vandaar deze keuze
  12. De nieuwe velgen die ik monteer zijn van BMW daar is de steek 5x120 van,van de Jaguar is de steek 5x120,6 Heb 15mm spoorverbreders gepakt van een BMW daar het naaf gat uitgedraaid naar de maat 73.8mm dat is maat waar het wiel op centreert bij de Jaguar zodat de spoorverbreders mooi gecentreerd zitten . Nu kan ik de (nieuwe) BMW goed monteren en zo blijf alles mooi gecentreerd Heb dit foefje al een keer eerder gedaan met mijn XK cabrio wie ik toentertijd had en geen problemen met onbalans gehad
  13. Als de schokbrekers er onderweg heb kun je de naaf handmatig omhoog en omlaag bewegen wat ik heb kunnen constateren is dat de wielhoek gelijk blijft
×
×
  • Create New...