Jump to content

Henkiebb

Members
  • Posts

    55
  • Joined

  • Last visited

Reputation

4 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo.

Recent Profile Visitors

810 profile views
  1. Na het reviseren/restaureren van mijn IRS werd ik door een vriend geattendeerd op de “Easy bleed brake conversion kit” van SNG (SBS1506). Thanks Harrie. Dit omdat het bijna onmogelijk is om de achterremmen te ontluchten. Ik schrok erg van de prijs die men durft te vragen🤔 voor zo’n simpel kitje en dacht dat moet goedkoper kunnen😀 Ik had nog de oude remslangen van de voorzijde van mijn E-type liggen en ook de stalen remleidingen daarvan. De stalen leiding heb ik iets verbogen en heb de nippels van de remslangen afgezaagd. 2 ontluchtingsnippels van ¼ inch besteld en na wat draai, boor en tap werk was mijn Easy bleed brake conversion kit klaar. Kosten €7,65.
  2. Ik ga binnenkort mijn IRS onder mijn E-type uithalen omdat ik die volledig wil reviseren. Nu zag ik laatst bij Car SOS bij een bedrijf in Engeland genaamd "Evolution E-type" dat zij een stabilisatieplaat hadden ontwikkeld die het schommelen van de IRS voorkomt waardoor de E-type veel strakker stuurt. Ook vond ik een foto op internet van zo'n stabilisatie systeem. Heeft iemand zo'n systeem onder zijn auto zitten en een idee waar ik deze plaat kan kopen? Alvast bedankt.
  3. Nette oplossing. Welk materiaal heb je gebruikt? Die steunen heb ik nog van de originele houder.
  4. Nog veel geld, maar wel bruikbare foto's om hem zelf te maken. Alu al op voorraad, nu nog tijd vinden????
  5. Harrie, Kun je die van de S-type niet even over zetten naar de E-type? Dan weet je meteen of het aan de pomp of stuurhuis ligt.
  6. ik heb een bougiekabelset bij SNG gekocht, en had die in de originele Spark Plug Lead Conduit gemonteerd, echter zijn de bougiekabels dan te kort. Nu wilde ik zo'n Polished Aluminium Spark Plug Conduit (zie link) gaan gebruiken, maar kan iemand mij vertellen hoe je de kabels dan over de kop monteert? Die hangen dan dus los tussen de bougiedop en die Conduit.... Overigens vind ik €170,- wel heel erg veel geld voor zo'n ding. Die maak ik zelf wel van 2 strippen aluminium ???? https://www.sngbarratt.com/English/#/NL/parts/e98973cc-a314-4498-93e5-8c64150d2cb8
  7. Het brandstoffilter ziet er schoon uit, en de benzinepomp heb ik vorig jaar vernieuwd (oude pomp hielt er mee op). Ook toen ik de deksels van de carburateurs open maakte, zaten die alle 3 vol, dus nee is geen benzine toevoer probleem. Voelt ook aan alsof een of enkele cilinders even geen vonk krijgt. Dus vandaag toch maar een 123ignition gekocht???? Wil ook af zijn van die versleten centrifugaal veertjes (kun je zonder testbank niet afstellen), de contactpuntjes (die altijd inbranden) en de vacuumvervroeger die je af moeten stellen. De 123ignition komt niet van SNG, want die was veul te duur (hebben hun prijzen al aangepast m.b.t. de brexit ????), maar bij 123initionshop die ook nog eens gratis verzend. Ook maar meteen een rode Bosch bobine 0 221 119 030 gekocht. Nu moet nu nog een goed bougiekabelset hebben. Weet iemand waar ik de juiste lengte bougiekabels kan bestellen?
  8. Hallo, Sinds enkele maanden het probleem dat bij accelereren met vol gas de motor elke keer even in houd. Sinds kort doet hij dat al bij het weg rijden. Ik heb zowel de carburateurs (zijn er 3????) als de bougies en de contactpunten schoongemaakt en afgesteld. Helaas zonder het gewenste resultaat???? E-type start meteen, en loopt perfect stationair! Nu wil ik een 123ignition gaan monteren (ben klaar met die mechanische vervroeging, contactpunten en vacuüm afstelling). Iemand ervaring met een 123ignition? Ik wil dan meteen de bobine en de kabels vervangen. Kost een beetje, maar dan heb je ook wat ???? Alvast bedankt voor de info.
  9. Hoi Harrie, Heb je de pomp al uit elkaar gehaald? Revisie is mogelijk, maar als ik je reactie lees (op is vastgelopen), vraag ik mij af of de schade niet te groot is voor een revisie... Is volgens mij een schottenpomp, maar als de rotor is vastgelopen, kun je hem weggooien. Ik zag op ebay dat een pomp van een XJS ook past (POWER STEERING PUMP FITS 76-80 82-95 XJS (Fits: Jaguar XKE)) http://www.ebay.com/itm/POWER-STEERING-PUMP-FITS-76-80-82-95-XJS/401308662567?fits=Make%3AJaguar|Model%3AXKE&hash=item5d6fdc3b27%3Ag%3ANJQAAOSwc49Y8czy
  10. De klok in mijn Jag heeft het begeven Heeft een jaar gedraaid op een 1,2 V oplaadbare AA accu, maar ineens stond hij stil... Ik heb hem uit elkaar gehaald, en als ik 1,2 volt pulserend op de spoel zet, loopt de klok. Betekent volgens mij dat de condensator of transistor kapot is. Dingen eruit gesoldeerd, en naar een elektronica man. Blijken de aanduidingen hem niets te zeggen, dus met legen handen naar huis. Op de transistor staat E5083 T1 of TI Op de condensator 05UF 10V Het kan toch niet zo moeilijk zijn om componenten te vinden die middels 1,5 V een klok aansturen. Iemand een elektronica goeroe die mij verder kan helpen? Alvast bedankt voor jullie reacties.
  11. Django, Wat bedoel je met risico?
  12. Vorige week een mooi ritje in mijn E-type aan het rijden, toen ik hem noodgedwongen langs de kant moest zetten omdat de motor geen power meer leverde. Ik had meteen in de gaten dat het een benzine probleem was, omdat de motor bij meer gas geven wilde afslaan. Toen ik het contact uit en weer aan zette, hoorde ik de benzinepomp flink klikken, en werden de vlotterkamers weer gevuld met benzine. Auto sprong weer meteen aan, en we zijn zonder problemen naar huis kunnen rijden. Er zit een benzinepomp van het merk Auto Pump in, hetgeen een USA aftermarket pomp is. Hiervoor kan ik geen onderdelen krijgen, en weet ook niet of deze wel te reviseren is.... Nu wil ik een SU benzine pomp gaan komen, maar zie dat er 2 uitvoeringen zijn. Eentje met contactpuntjes en eentje elektronisch. Iemand ervaring welke ik zou moeten kiezen?
  13. Mijn '69 (2+2) E-type heeft nu een matching number automatische versnellingsbak, die t.z.t. gereviseerd moet worden (slipt al in zijn 2). Nu zit ik mij af te vragen voor welke optie ik ga! 1. originele bak laten reviseren (volgens Rolf Ander is dit een "bad idea" daar dit type automaat kwalitatief erg slecht zijn) 2. upgrade naar een XJ automatic, zie link (volgens Rolf "the way to go") 3. ombouwen naar 5-versnellingsbak hand geschakeld Heeft iemand zijn E-type omgebouwd? http://www.jagwebworld.com/index.php/2010/06/jaguar-parts-review-automatic-gearbox-conversion-kit/
  14. Mijn carbs hebben ook lifting pins, die je (volgens mij) gebruikt bij het afstrellen van de sproeierhoogte. Mijn choke is inmiddels aangesloten (moet je het hele dashbord demonteren), en werkt (met de langere kabel) perfect.
  15. Ik heb bij SNG een langere choke kabel gekocht. Probleem opgelost! Allen bedankt voor de vele foto's
×
×
  • Create New...