Jump to content

Iksjeezesel

Members
  • Content Count

    2383
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    55

Iksjeezesel last won the day on April 23

Iksjeezesel had the most liked content!

Community Reputation

367 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Leuke autoos (eerst old maar nu ook youngtimertjes) klussen, reizen.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Rob , Bouwjaar 1971, en ik kocht in mei 2014 een XJ6 S2 4.2 lwb.
    De auto die ik kocht stond sinds 1998 stil.
    Je zou voorzichtig kunnen stellen dat er een en ander aan moest gebeuren.
    Eerste doel=rijdend. Tweede doel=gekeurd. Derde doel=weer netjes maken.
    Intussen is de XJ rijdend en gekeurd, en naar een volgende eigenaar.
    Nov 2016 kocht ik mijn tweede Jaguar, deze keer een XKR bouwjaar 2000.
    Update Nov 2017: Toch weer een series XJ erbij gekocht nu een Series 1 van 1971 (zelfde bouwjaar als ikzelf ;-))
    Is een supergoede basis om een mooie klassieker te worden ;-).
    Ik woon in prov Zeeland. (Omgeving Goes)
    2019: XKR is intussen weg.
    2020: en toch weer een XKR (Ben verslavingsgevoelig:-))

Recent Profile Visitors

2279 profile views
  1. Wat een verschil voor/na leder behandeling! Zeer bevredigende tijdbesteding lijkt mij;-).
  2. Dat is nou passie! Voor Jaguar en avontuur;-).
  3. Nou...ik durf best te beweren dat je roest alleen tijdelijk tegen kunt houden. Zelfs als je alle reparaties van ijzer met een las apparaat aanbrengt... soms is het een jaar, soms wel 5...of 10? maar mooi is het ook want leuk om te doen,😉
  4. Maarre Aad, jij hebt volgens mij ook de 10% supercharger-speed upgrade😉!
  5. Ik heb de standaard koppakkingen gebruikt (wel van G&G) en de tool eerst geleend maar uiteindelijk zelf gemaakt. Zelfgemaakte tools zijn niet voor serie werk, maar voor mijn hobby gebruik wel okee. mooie klus!
  6. Mooi en grondig hoor! En wat een hoop werk😀!. Ik heb het nu zelf 2 keer gedaan, 1 keer helemaal (beide kanten) en met kettingmod, en 1 keer slechts de rechtse bank (bij een andere AJ27S gelukkig anders niet goed natuurlijk) heb je special tools gekocht? of geleend ergens. grt
  7. Ik weet niet meer precies de bijzonderheden aan jouw X, maar zag wel 4x4 x-type 2.5L estates op Mktpls te koop staan. Als je een extreem lage km stand het kun je wel hoger uitkomen natuurlijk. Zeg zo minder dan 40-60000km. Als je een taxatie wilt moet je dat natuurlijk doen. Mij maakt het bij aankoop niets uit wat een taxateur ervan zegt want ik vergelijk het aanbod met "de rest op internet". Dan liever een aankoopkeuring denk ik. Taxatie zie ik meer als een verzekeringsdingetje.
  8. Mooi hoor. Laat je het leder nog opnieuw (bij) kleuren ook? Het biesje is beetje anders van kleur en het patina daar ook een beetje kalend.. Met een behandeling kan dat weer helemaal in orde komen. Of je moet het bewust zo houden natuurlijk, kan ook. Patina mis je namelijk pas als het weg is...
  9. Knap gedaan, fantastische vormgeving, maar ik zou hem laten staan. Ik begrijp het namaken van auto's gewoon niet zo goed. Is het een grap? If wil je de blits maken alsof je veel geld hebt? kweenie. Misschien alleen bij de Porsche 365 speedster, omdat ie technisch toch al uit dezelfde koken kwam als de Kever. Maar een Japanse E-type? Toch maar niet, voor mij.
  10. Ach, no worries. Het blijft een hobby hee. Het zal na wat crea bea wel lukken ooit. Binnenkort de auto weer maandje op bokken zetten. Cardanas, uitlaat aanpassen, en misschien iets met de bak... De auto rijd nu goed zonder storingscodes of meldingen en dat is al heel wat...maar voor trackday nog niet geschikt😀😂.
  11. Dank jullie, werkt bij mij ook zo inderdaad. jag-xkr-2000. dat gaat goed. maar bij selecteren van ecu en bak in de lijst gaat het fout.. krijg ook de .com site niet open. Het exe file wat ik wel gevonden had installeert wel op windows maar stopt omdat ie het serienummer niet herkent. (verkeerde file? is toch voor v1 en v2...)
  12. Over Icarsoft op mijn XKR van 2000. (kan aan de auto liggen,....of aan mij:-)) Type Icarsoft LR2. Software versie V12.20 (tweedehansje) Totale domper. -Ziet niet het ISO9141 OBD2 protocol als ie scant. -Kan alleen wat raam en deur systemen zien. -Engine en automaatbak ECU kan ik geen verbinding mee maken, gasklephuis ook niet, (misschien mist mijn auto een "readiness" input voor het ding? Contact aan en zelfs motor aan maakt geen verschil) Jammer want het ging mij om uitlezen van de automaat (verdenk kapotte input speed sensor in de bak, want brandstof pompen zijn beide goed) -VIN pakt ie niet ook niet wanneer VIN handmatig is ingevoerd. -Daarnaast Icarsoft.com Icarsoft.eu websites hebben reeds 2 jaar verlopen certificaten (kom er niet op dus, dat geloof je toch niet!) -Het update-bestand wat ik bij een shop gevonden is alleen voor Windows:-. Zelfs al zit het in MACOSX mapje. (In ik heb alleen Mac's en dat is al erg genoeg op zich:-)) Voorlopige conclusie: wat een rommel. Suggesties zijn welkom natuurlijk. Voorlopig maar weer verder met m,n ELM van 3 euro en een paar Apps van ook zo,n bedrag.
  13. of je moet starten met 1 bobine met bougie niet in de motor maar wel aan de stekker.... Maar dan nog weet je niet hoe die het doet op toeren en onder belasting😉
×
×
  • Create New...