Ga naar inhoud

Iksjeezesel

Members
  • Aantal items

    2,100
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    47

Iksjeezesel won de laatste dag op 14 december

Iksjeezesel had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

288 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Leuke autoos (eerst old maar nu ook youngtimertjes) klussen, reizen.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Rob , Bouwjaar 1971, en ik kocht in mei 2014 een XJ6 S2 4.2 lwb.
    De auto die ik kocht stond sinds 1998 stil.
    Je zou voorzichtig kunnen stellen dat er een en ander aan moest gebeuren.
    Eerste doel=rijdend. Tweede doel=gekeurd. Derde doel=weer netjes maken.
    Intussen is de XJ rijdnd en gekeurd, en naar een volgende eigenaar.
    Nov 2016 kocht ik mijn tweede Jaguar, deze keer een XKR bouwjaar 2000.
    Update Nov 2017: Toch weer een series XJ erbij gekocht nu een Series 1 van 1971 (zelfde bouwjaar als ikzelf ;-))
    Is een supergoede basis om een mooie klassieker te worden ;-).
    Ik woon in prov Zeeland. (Omgeving Goes)

Recente bezoekers van dit profiel

1,507 profielweergaven
  1. Iksjeezesel

    XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Ik denk dat ik de XJ6 in 2019 toch maar aan ga bieden bij een goede spuiter... Job to do: Linkerachterscherm bovenop een deukie (Hamer?) Achterklep 7 deukies. (Hamer?) Linker voorscherm deukie (Hamer?) Motorkap, rechterkant, handtekening (Sleutel?) Rechter achterscherm ~~ (is in 20XX vervangen, maar zie tegen het licht in de lak dat dit gedaan is dusss...niet perfect) Linker achterscherm (2 minuscule bobbeltjes, is niks maar ja als je toch opnieuw gaat spuiten...) Njente-nada roest verder, ook niet aan bodem e.d. (Deze auto is in 2008 nog volledig gerestaureerd geweest, incl volledig nieuwe laklaag:-)...) Wa zou da kostu om um nu weer illemal 100% te krijgen..? 1000? 2000? 3000? 4000? ...? Vandalisme schade was overigens zo toen ik hem kocht hoor. (dus geaccepteerd, persoonlijk, niet maatschappelijk) Maar omdat de auto nu al best lang ,keer na keer (na meer dan een maand stilstaan) direct en goed start, voortbeweegt, schakelt, remt en stuurt zonder enige problemen, denk ik dat deze auto lang "in de familie" gaat blijven:-). (als daar ruimte voor is) I still like,...a lot.
  2. Iksjeezesel

    XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Ow, ik had niet meer hier gemeld dat de zwarte streep die op m,n oprit achtergelaten was toch niet van de XJ-stuurbekrachtiging was.... Dat leek toen zo want daar kwam de olie destijds omlaag gelopen..(bij de rubber balg aan de rechter-uitgaande zijde van de stuurbekrachtiging) Toen ik verder ging kijken bleek dat de olie daar van bovenaf op terecht kwam vanuit het....jawel, oude type metalen motorolie-filterhuis. Het zal toch niet? Daarvoor geen problemen gehad, was maanden eerder wel een nieuw filter ingegaan en nieuwe seals on de filterbehuizingen enzo.. Blijkbaar was door het een keer echt warm rijden de boel "gezet" waardoor de auto de eerste 20 seconden na de start VEEL olie op straat gooide daar vandaan. (daarna was ie "droog") Als simpele ziel heb ik toen dus toen eerst maar eens de centrale bout van de filterbehuizing vaster gezet (die was overigens wel al goed geborgd met borgdraad). Ik kon die bout zonder moeite 1 slag vaster zetten. En ja, sindsdien lekvrij:-)
  3. Iksjeezesel

    Water onder achterbank 1998 XJR

    Ik zou de zittingen en rugleuning van de bank er even uithalen. Dan zie je bijna zeker sporen waar het water vandaan kwam ( de heupgordelboutbevestiging (3xwoordwaarde) misschien? (rot) Een wintertje extra gaat het verschil dan niet maken denk ik. Succes!
  4. Iksjeezesel

    Water onder achterbank 1998 XJR

    Hoop niet dat je wielkast daar te krokant is geworden.. Is bij de XJ series 1 en 2 een zwak punt..
  5. Iksjeezesel

    Wimb's X308

    Ik begreep van een ervaringsdeskundige dat de bobines toch wel een moeilijk te begrijpen probleem zijn. Dit omdat blijkbaar afgekeurde bobines het in een andere auto vaak wel weer gewoon goed schijnen te doen. Ik weet het, veel blijkbaar en schijnbaar maar toch... Vandaar vermoeden v.w.b overgangsweerstand in het systeem buiten de bobine. Fijn dat ie het weer doet.
  6. Iksjeezesel

    Wimb's X308

    Ja erg duur. Zo ik ook niet doen. Kan het niet ergens een slechte massa zijn waar een paar volt over komt te staan? Als er te weinig voltjes overblijven in de (belaste) voeding naar de bobines krijg je dit ook denk ik...
  7. Iksjeezesel

    Wimb's X308

    He Wim, jij hebt dit (probleem) toch al eerder gehad? Heb je toen niet alle 8 de bougies en bobines vervangen? (Zo kennen we jou namelijk ;-)) Lastig van dat soort zaken, beetje gedoe is niet erg maar je moet wel op je auto kunnen blijven vertrouwen eigenlijk. Succes!
  8. Iksjeezesel

    Wimb's X308

    Idd, draadjes misschien te warm geweest... Effe checken!
  9. Iksjeezesel

    Wimb's X308

    Air Conditioner Refrigerant Charge Loss??
  10. Das ni goed... Hoop voor je dat het meevalt.
  11. Iksjeezesel

    Jaguar S type 2002 .automaat 6 bak

    Goed dat je er weer bij bent.
  12. Iksjeezesel

    1998 XJR - Diverse lampjes / Roest etc

    Wauw 14 jaar. Een echte liefhebber dus:-). Komt vast goed. Enne, fotootjes van de voortgang vinden ze hier leuk denk ik!
  13. Iksjeezesel

    1998 XJR - Diverse lampjes / Roest etc

    Heel mooie auto hoor. Qua rottigheid waarschijnlijk niks bijzonders denk ik ...(it is Britisch) Maar het is wel vaak 100 keer erger dan je denkt. Je weet wel, ijsberg enzo, en rook en vuur en wataldannietmeer.. Het lijkt tijd voor een grote (ikwilmijnjagbehoudenvoordevolgendegeneraties) beurt. Want dit stop je niet zo heel lang (3 jaar?) met een een plaatje lassen en wat tectiel vrees ik. Als je ruimte en tijd hebt zou ik zeggen: alles eraf, ook van binnen, kaal maken, stralen, lassen, behandelen tegen roest, en dan pas weer in de tjet zetten. Ik had een Jaguar van bj ~2000 en die was wat minder ver met roesten, maar ook daar leek het een versnelt afgespeelde film van een boterham met leverworst de laatste 6 maanden... M,n XJ6 oudtijdertje daarentegen (van net voor het Britische Leyland tijdperk) is na 48 jaar nog steeds in betere staat:-)=is niks rot... (ondanks de reputatie)
  14. Iksjeezesel

    'Jaguar wil volledig elektrisch merk worden'

    Nou mijn V8 bleef niet forever... Ben nu aan het sparen voor een I-pees. Tegen de tijd dat die 20 jaar oud is kan ik hem wel betalen misschien..(Dan rijd iedereen op waterstof denk ik inderdaad)
  15. Iksjeezesel

    ruitensproeier

    Zo zo, "we:-)" zijn goed bezig! (of is het "is"?)
×