Jump to content

Iksjeezesel

Members
  • Content Count

    2124
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    50

Iksjeezesel last won the day on August 23

Iksjeezesel had the most liked content!

Community Reputation

302 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Leuke autoos (eerst old maar nu ook youngtimertjes) klussen, reizen.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Rob , Bouwjaar 1971, en ik kocht in mei 2014 een XJ6 S2 4.2 lwb.
    De auto die ik kocht stond sinds 1998 stil.
    Je zou voorzichtig kunnen stellen dat er een en ander aan moest gebeuren.
    Eerste doel=rijdend. Tweede doel=gekeurd. Derde doel=weer netjes maken.
    Intussen is de XJ rijdnd en gekeurd, en naar een volgende eigenaar.
    Nov 2016 kocht ik mijn tweede Jaguar, deze keer een XKR bouwjaar 2000.
    Update Nov 2017: Toch weer een series XJ erbij gekocht nu een Series 1 van 1971 (zelfde bouwjaar als ikzelf ;-))
    Is een supergoede basis om een mooie klassieker te worden ;-).
    Ik woon in prov Zeeland. (Omgeving Goes)
    2019: XKR is intussen weg.

Recent Profile Visitors

1752 profile views
  1. Had ik maar een trekhaak aan de xj.. (en maar klagen;-))
  2. Mooie dag! Lekkur zwemmu in de Oosterschelde!
  3. Ik was ook weg voor werk helaas. Volgende keer rijd ik graag mee! (of met de "Molentocht Goes" als die op dezelfde dag is) Heb ik nu en jaar om m,n XJ6 S1 toonbaar te maken:-)
  4. ah so! dank je, ja dan zeker uitlijnen! Toch kun je het zelf al 95 procent goed zetten hoor (als je genoeg stelruimte hebt..) Succes!
  5. Door de nieuwe uprights? kun je dat toelichten? grtn Rob
  6. MeToo... 4,5 jaar oude Corsa, total loss verklaard want ~5000 schade doordat ie zijwaarts van een Alp rolde. zou men ter plekke verkopen, en zou niet teruggehaald worden. Werd niet gekeken dat het een GSi was van 30 mille...(maar toen ik ze dat vertelde haalde ze hem wel terug ;-)) Bleek eenmaal thuis voor 3000 gefixed te worden.
  7. Ach laat hem nou. Hij weet echt wel waar hij aan begint. (πŸ˜‰)
  8. Ik ook Jaap, Maar Jaguars, buiten de X en de S, zijn al geen betrouwbaarheids wonders. Hoe mooi en leuk ook) Lpg in een modernere Jaguar (1998 en nieuwer) is volgens mij de goden verzoeken. is het niet door het ontwerp dan wel door het gebrek aan Jaguar specifieke kennis bij de LPG boeren.
  9. Uhhhh, dat is niet correct hoor Mario:-) Zitten gewoon plaatjes in...
  10. Gas is een mooie klimaat-gunstigere brandstof denk ik. Ik heb echter wel zelf de gevolgen gezien van een onjuist afgeregelde alu AJ-V8 supercharged (AJ27S motor die ik ooit kocht voor onderdelen) Wat daar mis ging is niet helemaal helder, maar het had iets te maken met lambda meten op gas, en daarmee de benzine parameters terug regelen naar minimum (gas stond te "rijk"). Schijnbaar heeft dat geresulteerd in een arme (de armste?) benzine afstelling. Geen probleem als je op gas blijft rijden, maar als je effe op Benzine overschakelt om de luiheid eruit te blazen....(Luiheid is onzin natuurlijk) Dan kun je met een te arm benzine mengsel je V8 binnen no-time (minuten) met een mooie boog op de schroothoop gooien (gat in zuiger, en zuigerwand opgegeten door de uitgebroken zuigerveer, VEEL overdruk, dus overal olie naar buiten, dikke zwarte rook, einde verhaal...) Eigenlijk in afgelopen 20 jaar met lpg alleen maar pech gehad. (vooral in Franse rotzooi;-)) Vooral doordat de "standaard monteur" er niet veel meer van snapt dan ikzelf:-). Maar dat doet niets af aan het feit dat het een mooie brandstof kan zijn. De stalen cilinder wanden van de latere 4.0 (2002) en de 4.2 zijn wel wat beter bestand tegen kortstondige tekortkoming in smeereigenschappen wellicht. (koude start) (Stalen cilinderwanden versus Nikasil gecoat alu cilinder wanden. Al zijn de Nikasil motoren over het algemeen minder gevoelig voor schade door overhitting (homogene uitzetting van blok incl wanden)) Daarentegen, als ze te warm worden vallen de klepgeleiders er nog steeds uit de koppen, bij alle AJV8's...(net als bij de aloude XK motoren...) Daar helpt een klepsmeersysteem maar beperkt volgens mij (want het komt door alu cilinderkop temp, niet alleen direct door klep temp) Als je af en toe de kraan wil opendraaien (lang en met "pedal to the metal") lijkt mij Gas/LPG/G3 geen optie. Wel als je gewoon in een mooi automobiel wilt rijden zonder illegale hoeveelheid "pace":-). Moraal van dit verhaal: Vind een jaguar specialist met LPG kennis (maar dat was het doel van je post al...) Ben effe de naam kwijt van forum lid met echte AJV8 LPG kennis... Succes
  11. Mooi hoor, Een xjRRRπŸ˜€πŸ˜‰st wel eens een heul klein beetje. Komt goed zie ik!
  12. V.w.b. vacuum lek, wellicht de slangetjes van de AED naar inlaat? waren bij mij te ooit te ruim geworden.(bij m,n verkochte S2) AED kan ook lucht geven, zonder de benzine? (en andersom) Bij zo,n ontsteking kan men ook gewoon de boel vergeten zijn vast te zetten na het op tijd zetten? Is snel vergeten... Lastig te diagnostiseren op afstand hoor.. Remt ie wel nog knetterhard? (of zit daar een vacuumlek,....wat de inlaat voorzien van lucht) idd, meten is weten
  13. Arie, Heb jij een AED of een handchoke ombouw? Ben het effe kwijt;-). Indien AED, dan zou daar een oorzaak kunnen zijn? Of ontstekingstijdstip verlopen...?
Γ—
Γ—
  • Create New...