Jump to content

Iksjeezesel

Members
  • Content Count

    2758
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    61

Iksjeezesel last won the day on January 13

Iksjeezesel had the most liked content!

Community Reputation

489 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Leuke autoos (eerst old maar nu ook youngtimertjes) klussen, reizen.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Rob , Bouwjaar 1971, en ik kocht in mei 2014 een XJ6 S2 4.2 lwb.
    De auto die ik kocht stond sinds 1998 stil.
    Je zou voorzichtig kunnen stellen dat er een en ander aan moest gebeuren.
    Eerste doel=rijdend. Tweede doel=gekeurd. Derde doel=weer netjes maken.
    Intussen is de XJ rijdend en gekeurd, en naar een volgende eigenaar.
    Nov 2016 kocht ik mijn tweede Jaguar, deze keer een XKR bouwjaar 2000.
    Update Nov 2017: Toch weer een series XJ erbij gekocht nu een Series 1 van 1971 (zelfde bouwjaar als ikzelf ;-))
    Is een supergoede basis om een mooie klassieker te worden ;-).
    Ik woon in prov Zeeland. (Omgeving Goes)
    2019: XKR is intussen weg.
    2020: en toch weer een XKR (Ben verslavingsgevoelig:-))

Recent Profile Visitors

2756 profile views
  1. Zat er ook remverschil in de handrem dan? Dan verdenk ik de rembank
  2. Goed bezig hoor Marco. Begrijp ik het goed dat je nog niet echt een oorzaak van het remverschil gevonden hebt? Of kwam dat door lucht in het remsysteem?
  3. Vandaag op advies van ons aller specialist een complete achteras op de kop getikt. Zojuist helemaal uit Noord Holland door de beste man (de verkoper) thuisgebracht. Hij was voor de sneeuw al weer in N-Holland.. Gelukkig klopte de staat van de onderdelen met wat was beloofd, met een lekvrij en spelingsvrij Differentieel, spelingsvrije aandrijfassen, goede wielhubs met perfecte wiellagers en zelfs de schokbrekers nog als nieuw (zelfs de onderste lagerbussen daarvan) Was best een gok dit, maar goed gegokt... Net de IRS gedeeltelijk gedemonteerd om bovenstaande vast te stell
  4. Maar naast alle dromen over een handgeschakelde XKR zonder can-bus toestanden..... voorlopig..... De story of my (AJ-V8 bezitter) life?:
  5. Ik denk dat ie ut nu doet..... Databus okee nu, acceleratie ook normaal. Nog werk zat aan gelukkig . VID-20210112-WA0000.mp4
  6. dit staat er:
  7. Ik herinner mij het moment van "bezorgen" van mijn S1 nog goed . Spannend en erg leuk! Al kwam de mijne gewoon uit midden NL was het toch een erg leuke ervaring! Enjoy!
  8. Ik heb nog wel een Icarsoft liggen. Ook nooit aan de praat gekregen op de XK, terwijl Torque het gewoon doet..OBD stekker probleem zou kunnen want Icarsoft pakt spanning van andere pin geloof ik dan de elm327. Stekker zal ik ook eens openmaken. Slechte bobines geven niet altijd een code overigens. Was het maar waar. Er bestaat een handheld tool wáarmee de bobines met een soort antenne vergeleken kunnen worden terwijl de motor draait. Als er een specialist in de beurt is met zo,n tool zou dat snel duidelijkheid kunnen geven...(info opgevangen op forum) Maar zelfs met standaard
  9. Vervelend dat je die handicap hebt (understatement), maar fantastisch dat je er een mouw aan past! De XK cabrio is fantastisch en in deze situatie de mooiste oplossing. Veel track-plezier ermee! Enne foto's kijken vinden ze hier heel leuk;-)..
  10. Oef, niet helemaal onverwacht bij een X308 (en wat andere type van hetzelfde merk;-)) Maar dit is wel heftig hoor naar mijn mening dan toch.. Een stukkie dorpel of een stukkie voetenbak of een wielrandje ala, maar hier zou ik wel moeite mee krijgen met mijn beperkte skills. Heel veel succes en sterkte+doorzettingsvermogen bij deze reparatie i.i.g!
  11. top, en je brandstof pompen slaan netjes af dus als de druk opgebouwd is? Succes i.i.g. P.s. heeft de wagen buiten gestaan? In dat geval mogelijk regenwater in de brandstoftanks...verstopt afvoersysteem bij de tank deksels?...(ook alweer een persoonlijke ervaring)
  12. Voor mij is vlotterafstelling ook zo,n dingetje wat rare effecten kan geven..Ik weet even niet precies hoe het zat maar volgens mij moet je de brandstof in de sproeier zien staan als je de vacuum zuiger van de SU carb optilt. Staat het level te laag krijgt ie niet genoeg brandstof o.i.d. Heb je de vlotters veel moeten stellen volgens je gebruikte instructie? Misschien een afsluitertje van de vlotter vast? Maar 2 tegelijk vast is niet zo aannemelijk..
  13. Werner, waarschijnlijk ten overvloede,.. maar weet je heel zeker dat de bougiekabels juist aangesloten zijn? Ik maakte daar zelf ooit een vergissing mee omdat ik niet beter wist dat cilinder 1 altijd distributiezijde van de motor is... En bij de XK motor is Cilinder 1 juist aan de achterzijde.. Succes, en de beste wensen.
×
×
  • Create New...