Jump to content

Iksjeezesel

Club Donateur
  • Posts

    3,838
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    95

Iksjeezesel last won the day on January 23

Iksjeezesel had the most liked content!

Reputation

1,213 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Leuke autoos (eerst old maar nu ook youngtimertjes) klussen, reizen.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Rob , Bouwjaar 1971, en ik kocht in mei 2014 een XJ6 S2 4.2 lwb.
    De auto die ik kocht stond sinds 1998 stil.
    Je zou voorzichtig kunnen stellen dat er een en ander aan moest gebeuren.
    Eerste doel=rijdend. Tweede doel=gekeurd. Derde doel=weer netjes maken.
    Intussen is de XJ rijdend en gekeurd, en naar een volgende eigenaar.
    Nov 2016 kocht ik mijn tweede Jaguar, deze keer een XKR bouwjaar 2000.
    Update Nov 2017: Toch weer een series XJ erbij gekocht nu een Series 1 van 1971 (zelfde bouwjaar als ikzelf ;-))
    Is een supergoede basis om een mooie klassieker te worden ;-).
    Ik woon in prov Zeeland. (Omgeving Goes)
    2019: XKR is intussen weg.
    2020: en toch weer een XKR (Ben verslavingsgevoelig:-))

Recent Profile Visitors

4,058 profile views
  1. Geen idee Leon. Zou best kunnen. Ik begreep ooit dat minder weerstand in de inlaat en uitlaat meer vermogen zou geven maar er is ook zoiets als het nut van tegendruk in de uitlaat. Maar daar heb ik geen verstand van.
  2. Nee van een afgeragde X100 met open uitlaat. Echt niet de doen, zo'n herrie! Maar het kan minder (klepjes dicht) of uit (motor uit)
  3. Ha Sjef, fijn he om nooit volwassen te worden ! Geluid van zo'n uitlaat is moeilijk te horen via je telefoon speakertje ook. Pas met een beetje goede koptelefoon hoor je het een beetje (open uitlaat, schakelbaar) VID_20220123_151445.mp4
  4. Misschien hebben ze ook wel Porsche 911 geluid Eric!?
  5. Zitten erop geloof ik? RVS, van die heel dunne slangetjes. Niet zeker weten dat het geen standaard is.
  6. Wielkuipen zitten er nog onder, maar luikjes daarin wel weg. Mijn X100 heeft geen luchtgeleider naar de schijven. Ik wilde ook extra gaten maken in de voorste dustshields maar heb er toch voor gekozen ze helemaal te verwijderen.. .(bewaar ze wel) Nu maar hopen dat fuseerubbers en abs sensor niet gekookt worden..
  7. Voorremmen.. Zijn er al uit, maar links zitten teveel onderdelen echter dat gat om daarvandaan een 90mm slang naar de rem te krijgen. (Band loopt dan aan) Ach, tis maar een beetje aanprutsen. Ik ga nog een poging wagen.
  8. Droom ik ook nog van, zo'n Fries boerderijtje, op 2 uur rijden van de kouwe kak.
  9. , zo is het! . De pre-Leyland Series 1 ook goed vindende...
  10. Poging extra koeling is niet gelukt.. Is helaas niet genoeg ruimte onder de auto voor dikku koel puup. (100mm)
  11. Nu je het zegt! Mooi ding maar qua alles meer en AR supercar. Ik zou geen nee zeggen tegen zo'n inruil
  12. Kijk, ik had vette remmen, werkt niet! Remmen is angst! (vooral als ze het effe niet doen)
  13. Rene, waar meet je die 12 Volt? Ben het eens dat het verstandig is de dynamo te testen voordat je upgrade. Misschien haalt ie de 45A bij lange na niet en moet ie gewoon vervangen worden?
  14. Carbon Fuel Canister Valve? (purge valve) https://www.jaguarforum.nl/forum/topic/15090-na-tanken-start-de-jag-lastig/?tab=comments#comment-197346
×
×
  • Create New...