Jump to content

Iksjeezesel

Members
  • Content Count

    2136
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    50

Iksjeezesel last won the day on August 23

Iksjeezesel had the most liked content!

Community Reputation

303 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Leuke autoos (eerst old maar nu ook youngtimertjes) klussen, reizen.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Rob , Bouwjaar 1971, en ik kocht in mei 2014 een XJ6 S2 4.2 lwb.
    De auto die ik kocht stond sinds 1998 stil.
    Je zou voorzichtig kunnen stellen dat er een en ander aan moest gebeuren.
    Eerste doel=rijdend. Tweede doel=gekeurd. Derde doel=weer netjes maken.
    Intussen is de XJ rijdnd en gekeurd, en naar een volgende eigenaar.
    Nov 2016 kocht ik mijn tweede Jaguar, deze keer een XKR bouwjaar 2000.
    Update Nov 2017: Toch weer een series XJ erbij gekocht nu een Series 1 van 1971 (zelfde bouwjaar als ikzelf ;-))
    Is een supergoede basis om een mooie klassieker te worden ;-).
    Ik woon in prov Zeeland. (Omgeving Goes)
    2019: XKR is intussen weg.

Recent Profile Visitors

1902 profile views
  1. Valt mee toch? Is je accu slecht? Een lege of slechte accu is niet okee. Geeft veel ellende ontregeling en valse storingen etc. Er zijn vast mensen die je echt kunnen helpen hier. Volgens mij gaat de ECU van "closed loop" naar "open loop" na het aanslaan van de motor. Ik geloof dat dit betekent dat in plaats van een vast lambda input, (er is namelijk nog geen waarde als de motor uitstaat) naar de input signaal vanuit de lambda sensors overschakelt. Ik weet niet of dit inderdaad 5 seconden na de start gebeurd bij dit type maar dat zou het verschijnsel kunnen verklaren. Misschien een verwarmingelementje in 1 van de lambda sensors stuk? Eerlijk gezegd weet ik het niet precies, allemaal hearsay:-). (hier op het forum) succes,
  2. Mijn (ex) XKR (4.0-SC) liep ook ooit de eerste seconden slecht. Dat kwam achteraf doordat er een klein beetje koelwater op een zuiger stond nadat je hem liet afkoelen. (koppakking lek....) Bij direct starten na afzetten of na een kwartier of zelfs een uur was er niks aan de hand. Oorzaak van de lekke koppakking bleek dat het dunne slangetje op het koelwater manifold lucht trok bij afkoelen, maar niet naar buiten lekte bij warm koelsysteem. (kwam ik achter na vervangen van de koppakkingen bij het vaccuum vullen van het koelsysteem) Daardoor zoog het koelvloeistofsysteem bij afkoelen van de motor geen vloeistof terug uit het buffervat, en draaide de motor met veel lucht bovenin het blok. Koppakking is er dan zo geweest helaas, en dus telkens een paar cc koelwater op de zuiger.. Bij compressie test kom je er niet goed achter is mijn ervaring. Op den duur krijg je een low level waarschuwing v.w.b de koelvloeistof. Dan weet je het zeker. Als je deze auto voor heel weinig heb gekocht is de kans aanwezig dat men het niet zag zitten de koppakkingen te wisselen (is best een behoorlijk klusje)
  3. No worries, hij raakt ze nooit per ongeluk;-)
  4. Beste, Zoekende naar mogelijk oorzaken vraag ik mij af: Wat bedoel je met "het dash stond bol"? Heeft de auto in het water gelegen?
  5. Met je Valet key krijg je hem niet mechanisch geopend toch? Vandaar dat je nu nog steeds het probleem hebt begrijp ik? Lastig probleem dan. Ik las wel een dat men met een gatzaag achter de nummerplaat tekeer gaat om er bij te komen... Maar ik denk als je de Jaguar servicecomputer aansluit je de betreffende module wel kunt resetten waardoor je weer met de knop op je dash kun openen? Succes
  6. Misschien toch water in de tank? Het laagste punt zit vooraan in de tanks. Bij hard optrekken mengt het zich in het gebied waar benzine opgezogen word. Zo,n benzine leiding ververst de inhoud nogal snel bij dit soort acties😃. Als de auto een dag stilstaat even jampot vol laten lopen uit de drain van de tank (2x) en dan zie het zo. Wellicht merk je het niet echt bij rustige loop als er een cilindertje af en toe niet meedoet. (naast dat er dan een lager toerental zal zijn?) succes
  7. Spoelen is preventief en niet correctief. Soms zelf desastreus bij poging dit correctief te doen. Of je hebt nu een verstopping in de oliekanalen van de bakaansturing of gebroken "rembanden" in je bak zitten (en verbrande frictie platen) Waar een workshoppie in H-zand wl wel niet goed voor is:-). Succes met het zoeken naar een andere bak (of een bakrevisie)
  8. Over water gesproken. Ik laat de XJ wel eens en paar dagen buiten staan. Het viel me op dat telkens als het geregend had de auto niet goed loopt als ie opwarmt, en zelfs plotseling uitvalt tijdens het rijden... Ik had al een sterk vermoeden dat er water in de tanks kwam maar had het nog niet zien gebeuren, tot gisteren. Na een flinke bui deed in de linker tankdop open en liep het water zo uit het "bakje" waar de dop in ligt, in de tank... Er zat gewoon wat rommel in de slangetjes die het water moeten afvoeren (voor en achterkant van het bakje) Nu nog het water uit de tank halen. (ik wil niet dat de tanks weer zo roestig worden als voordat ze vorig jaar met schoonmaak azijn ontroeste) Dus even laten rusten en dan aftakken bij de messing drainplug.
  9. Das mooi Wilfred, Let wel op, want bij een XJ die niet meer lekt is de olie waarschijnlijk op:-). (het blijft oud en Engels karakter)
  10. Hoi Wilfred, Das balen. Heb je de keering destijds wel vervangen? Indien antwoord= ja: iets misgegaan bij installatie of verkeerde olie gebruikt v.w.b. pakking materiaal...of anders een misdadig slechte pakking set? Het originele ontwerp was natuurlijk ook niet perfect helaas. p.s de mijne heeft het ook soms, maar alleen bij langer stilstaan. grt Rob
  11. Uhhhh, over 150 jaar woon ik aan het water (volgens de voorspellingen). Nu is het 4 km..
  12. Had ik maar een trekhaak aan de xj.. (en maar klagen;-))
  13. Mooie dag! Lekkur zwemmu in de Oosterschelde!
  14. Ik was ook weg voor werk helaas. Volgende keer rijd ik graag mee! (of met de "Molentocht Goes" als die op dezelfde dag is) Heb ik nu en jaar om m,n XJ6 S1 toonbaar te maken:-)
×
×
  • Create New...