Jump to content

Iksjeezesel

Members
  • Content Count

    2275
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    53

Iksjeezesel last won the day on March 28

Iksjeezesel had the most liked content!

Community Reputation

339 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Leuke autoos (eerst old maar nu ook youngtimertjes) klussen, reizen.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Rob , Bouwjaar 1971, en ik kocht in mei 2014 een XJ6 S2 4.2 lwb.
    De auto die ik kocht stond sinds 1998 stil.
    Je zou voorzichtig kunnen stellen dat er een en ander aan moest gebeuren.
    Eerste doel=rijdend. Tweede doel=gekeurd. Derde doel=weer netjes maken.
    Intussen is de XJ rijdend en gekeurd, en naar een volgende eigenaar.
    Nov 2016 kocht ik mijn tweede Jaguar, deze keer een XKR bouwjaar 2000.
    Update Nov 2017: Toch weer een series XJ erbij gekocht nu een Series 1 van 1971 (zelfde bouwjaar als ikzelf ;-))
    Is een supergoede basis om een mooie klassieker te worden ;-).
    Ik woon in prov Zeeland. (Omgeving Goes)
    2019: XKR is intussen weg.
    2020: en toch weer een XKR (Ben verslavingsgevoelig:-))

Recent Profile Visitors

2130 profile views
  1. Iksjeezesel

    Welk merk olie

    Lourens, Wim heeft ook geen garage die aan het signalement zou voldoen;-). Vandaar " de Franse benaming";-). Maar je hebt gelijk, de acceptatie van het "op straat sleutelen" is tanende. Scheldende buren moet je zien te vermijden, zelfs al blijven ze op 1,5m afstand:-).
  2. goed bezig hoor. maar zoals gezegd, als je bubbels hebt in het KVS reservoir, dan weet je dat het niet je inlaat spruitstuk pakking is..... Komt vast weer goed. Als het gedaan is geniet je zo mogelijk NOG meer van je ultimate British motohcahr..;-).
  3. Iksjeezesel

    Welk merk olie

    Ik begreep dat als het maar vol synthetische olie is (voorkeur Kroon hier) dan is het okee. Ik overweeg 0W40 van Kroon. Maar 5W30 is wel wat goedkoper...
  4. Ik zou zeggen, pb tje naar Bert😉. Maar sinds dien (2014!) heeft Bert al best wel wat nieuwe Jaguar uitdagingen op zijn pad gehad😁.
  5. Ja as ie pruttelt in het reservoir weet je dat je kop lek is. Jammer. Als je tapeinden niet afbreken is het best een mooie klus hoor. Succes!
  6. Iksjeezesel

    Wimb's X308

    Toch raar dat zo,n sensor zo enorm vast zit. Misschien is er destijds een sensor op kamertemperatuur in een knetterhete uitlaat geschroefd en vastgezet? Of zat de schroefdraad koud gelast i.i.d? (Fretting) https://www.fabory.com/en/knowledge_center/technical/stainless_steel/the_seizing_of_stainless_steel_fasteners
  7. Iemand van het forum op deze foto? Nu gaat de vrij rijden dagen even niet door op Zandvoort, maar ooit...;-)
  8. Wielrand wist ik niet...weer wat geleerd:-) Knipperlichtgat kun je gewoon met plaat materiaal dichtlassen (beetje kloppen..) Nieuw gat op de goede plek is ook best eenvoudig.
  9. Als je een goed Series 2 (of ook 3?) scherm kunt vinden kun je het gat voor het knipperlicht aanpassen. Is voor jou een peuleschil:-). Succes.
  10. wilfred, haal je inlaat spruitstuk er af. dan zie je dat koelwater en inlaat lucht door de pakking van het spruitsuk gescheiden worden. Bij mij zat er een hoop corrosie op de afdichtvlakken. Zou zonde zijn als je daar je hele motor voor gaat uitbouw en op kop eraf gaat trekken. Inlaatpakking = 15 euro o.i.d. grtn Rob
  11. Knap hoor, het is wat jij al vermoede!
  12. wees voorzichtig met op druk zetten. als je meter onbetrouwbaar is maak je ermee meer kapot wellicht. Weet niet zeker maar max zit op 1 bar volgens mij. Ik heb (ook Ali vrees ik) een vacuum tool gekocht voor koelsystemen. Met vacuum kun niet veel slopen. En als er geen lek is kun er tevens de Koelvloeistof mee vacuumvullen. (geen airpockets in het systeem)
  13. via bougiegat met zo,n flexibele camera van Ali-E (11euro) zie je wel wat denk ik.
  14. Weird AJ27S ECU behaviour!
×
×
  • Create New...