Jump to content

Iksjeezesel

Club Donateur
  • Posts

    4,254
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    122

Iksjeezesel last won the day on September 23

Iksjeezesel had the most liked content!

Reputation

1,764 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Leuke autoos (eerst old maar nu ook youngtimertjes) klussen, reizen.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Rob , Bouwjaar 1971, en ik kocht in mei 2014 een XJ6 S2 4.2 lwb.
    De auto die ik kocht stond sinds 1998 stil.
    Je zou voorzichtig kunnen stellen dat er een en ander aan moest gebeuren.
    Eerste doel=rijdend. Tweede doel=gekeurd. Derde doel=weer netjes maken.
    Intussen is de XJ rijdend en gekeurd, en naar een volgende eigenaar.
    Nov 2016 kocht ik mijn tweede Jaguar, deze keer een XKR bouwjaar 2000.
    Update Nov 2017: Toch weer een series XJ erbij gekocht nu een Series 1 van 1971 (zelfde bouwjaar als ikzelf ;-))
    Is een supergoede basis om een mooie klassieker te worden ;-).
    Ik woon in prov Zeeland. (Omgeving Goes)
    2019: XKR is intussen weg.
    2020: en toch weer een XKR (Ben verslavingsgevoelig:-))

Recent Profile Visitors

4,913 profile views
  1. Dus je storingen zijn nu wel weg, en komen niet terug?
  2. In UK bij PVE Tuningshed zijn ze bijna zover om een plug& play ECU te kunnen leveren waarbij alle systemen in de auto blijven werken maar je wel een handversnellingsbak kunt installeren . Dat is wel heel aantrekkelijk ..
  3. Ik kan je niet echt goed helpen. Best even Raymond bellen denk ik. Als je zowel links als rechts katalysator efficiency melding hebt... Is er waarschijnlijk iets gemeenschappelijks stuk...(en hopelijk daardoor niet ook je beide katalysator ls) (dan waarschijnlijk dus iets waar er maar 1 van op de motor zit) MAF, Krukassensor etc.
  4. Leon, jij krijgt dat wel voor elkaar hoor, zo'n workshop met 3 processen parralel.(beetje in technische dag stijl?) V.w.b. krassen camoufleren , Ik bedoel krassen die tot in de grondlaag zitten. Ik ontvet het eerst (niet eerst polishen want dan schuin je de randen van de kras af) Dan vullen met lak, ik gebruik een paar lange kwastharen in de lengte van de kras) Na een keer of 5 vullen en drogen goed laten uitharden. Terugschuren met heul fijn waterproof schuurpapier. Als het vlak is blanke lak uut spuutbuske erop Na een uurtje of 2 blanke lak uitpolijsten. Maar dat procesje heb ik zelf verzonnen en goed resultaat is geen garantie. Dus ik zou graag leren hoe het wel moet
  5. Of gewoon een JF meet bij een sponsor die dat okee vind? Waarbij 2 of 3 poets basis onderwerpen uit de (poets) doeken gedaan zal worden? Ons Rovertje en een paar andere JF poets fanaten (als ze da willu) hebben genoeg kennis opgebouwd om de leken onder ons wat bij te brengen. Begin Simpel: 1: Wassu. (2 emmers enzo) 2: Poetsu. (Kleien, polijsten, waxen?) 3: Kras en steenslag camoufleren? Simpel is het niet natuurlijk, en het resultaat keer op keer verbluffend (als een ander het doet vooral ) Maar ik ben geen poetsfanaat dus weet niet of dit past. P.S met item 3 heb ik wisselend succes. En wil ik graag leren.
  6. Effe naar een Jaguar specialist. Ik ken er 1 in Zeeland (verder naar boven in dit draadje) en die krijgt dit wel weer goed. Succes met je medische toestand ook. V.w.b. de Jaguar, je bent niet de eerste die advies in de wind sloeg en met hangende pootjes bij de specialist terecht komt. Het merk trekt eigenwijze mensen aan. Maar vermijdt de stealer. Dat goedbedoelde advies kun je ook in de wind slaan natuurlijk, maar dan zou het wel leuk zijn om je dealerrekeningen daarna hier neer te zetten ter volksvermaak. I.i.g succes
  7. Wanneer is het brandstoffilter voor het laatst gewisseld? deookuitzijnneklullende
  8. Snap ik, succes daarmee ook. Als je een beetje interesse in auto techniek hebt leer je er ook nog een hoop van.
  9. Waarom denkt de monteur dat het de brandstofpomp bij de tank of motor is? Ofwel, hoe heeft hij geconstateerd dat er onvoldoende brandstof is? Storingscodes? OBD2 Meetwaardes?
  10. Progress !! Rood interieur vind ik ook het mooiste. Olielek zal ik bij mijne ook een checken want die lekt ook net teveel (volgens het aanzien van mijn opritje)
  11. Je bent misschien te lief aad. (of te rijk) Zo'n bedrijf belonen door je acceptatie te geven is voor niemand goed, want als zulk on-etisch gedrag meestal werkt zal het "gewoon" worden om mensen een week na de garantieperiode een rekening van 16K voor te leggen, terwijl ze al weken met het probleem bezig waren. Het natuurlijk jouw keuze om het te slikken. Zal je ook wel een reden voor hebben, prima.
  12. Je verhaal doen bij Bovag geschillencommissie? Of de eigenaars van het bedrijf eens rustig en beleefd (serieus niet boos worden) uitleggen wat er aan de hand is, waarbij hij ziet dat zijn personeel een beetje ethiek moet bijbrengen? Aangeven dat je op HET Merk forum je probleem in de groep heb gegooid kan helpen. Ik zou nooit opgeven, maar natuurlijk ook niet te druk over maken. Ook nog nooit gedaan, en nog nooit onrecht geaccepteerd , linksom of rechtsom .
×
×
  • Create New...