Ga naar inhoud

Iksjeezesel

Club Donateur
  • Aantal items

    2,010
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    46

Iksjeezesel won de laatste dag op 22 april

Iksjeezesel had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

264 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Leuke autoos (eerst old maar nu ook youngtimertjes) klussen, reizen.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Rob , Bouwjaar 1971, en ik kocht in mei 2014 een XJ6 S2 4.2 lwb.
    De auto die ik kocht stond sinds 1998 stil.
    Je zou voorzichtig kunnen stellen dat er een en ander aan moest gebeuren.
    Eerste doel=rijdend. Tweede doel=gekeurd. Derde doel=weer netjes maken.
    Intussen is de XJ rijdnd en gekeurd, en naar een volgende eigenaar.
    Nov 2016 kocht ik mijn tweede Jaguar, deze keer een XKR bouwjaar 2000.
    Update Nov 2017: Toch weer een series XJ erbij gekocht nu een Series 1 van 1971 (zelfde bouwjaar als ikzelf ;-))
    Is een supergoede basis om een mooie klassieker te worden ;-).
    Ik woon in prov Zeeland. (Omgeving Goes)

Recente bezoekers van dit profiel

1,178 profielweergaven
  1. Voortgang Topic | Jaguar XJ6 4.2 3 Series 1980

    Okee, Je ziet het vanzelf, want de bussen die lang los zijn geweest hebben een weggevreten 45 graden verzinking aan de binnenkant van het bovenste oppervlak. Mis je veel materiaal daar, dan zit dat missende materiaal ergens in je motor (filter/of zit er een magneet?)
  2. Voortgang Topic | Jaguar XJ6 4.2 3 Series 1980

    Good busy! Heb jij daadwerkelijk gezien dat dit bij jouw motor los zit? Want in dat geval ligt je carter vermoedelijk vol met spanen... De nokkenas verspaant die bussen als ze omhoog komen namelijk. Das niet goed. Succes!
  3. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Lucas verdeler ja inderdaad. Zat kei vast, dus was niks nie algemene ontstekingstijdstip verstellen nie. Ik heb dat ding er met een hamer moeten uit rammen:-). Nu weer soepeltjes. Ook grondplaat draaide zwaar, maar kwam met wat WD-spuitsel weer losser. Toen een paar druppels olie erop v.w.b. de langere termijn smering:-) V.w.b. binnenkabel, zag er niks aan, dus gesmeerd, maar zonder effect. Er zit een haakse overbrenging achterop de meter, die heb ik ook met WD40 (ten bate van storing zoeken) ingespoten, maar zonder enig effect. Zit overigens ook nog eenkei irritante piep in de auto bij in/uit veren van de wielophanging achter... Kan ook uitlaat ophanging zijn misschien.. iiiieeeeppp iiiieeeeppp,....bij iedere bobbel in de weg word er gek van zo,n beetje... Grrrr
  4. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Dank, Het werkt weer. Wel nog effe precies goed zetten, staat wat te vroeg nog geloof ik...en draait 100 toertjes teveel stationair daardoor (de bak "bonkt" daardoor een beetje bij het in D of R zetten). De oude vacuum-vervroeger zat ook vastgerot in de ontsteking (je kon aan dat afstel wieltje draaien wat je wilde maar het schoof niets opzij) Ook de nieuwe KVS temperatuur sensor gemonteerd (zonder aftappen:-)...!) zodat er weer een extra metertje in het dash tot leven is gekomen. En had toch een nieuw oliedrukzender besteld want die gefixte viel zo nu en dan onterecht naar 0 (en dat wil je niet want is niet zorgeloos rijden....) Nu 60PSI stationair met koude motor, en 40PSI met warme motor stationair (wijzer mooi in het midden zal wel okee zijn). Natuurlijk is ook de nieuwe zender niet het nauwkeurigste ding ter aarde, maar deze waarden lijken mij wel goed. Bij alleen contact aan is het wijzertje wel nog een paar mm onder 0. Nu ooit de snelheidsmeter/kabel nog want dat is geen succes tot op heden. En het klokje:-), dan werkt echt alles weer.
  5. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    We zullen zien of het helpt. (het gaat niet om flow maar het maximaal bereikte vacuum denk ik) Een lekke vacuum vervroeger lijkt me niet okee i.i.g.. Bij abrupt gasgeven deed ie niet raar, maar wel direct daarna. (dat alles vanaf stilstand en stationair) Ik zal ook effe naar de centrifugaal gewichtjes kijken.
  6. Aanschaf vragen: Jaguar XJ-6 4.2 III AUT 1980

    Gefeliciteerd! Het is te overwegen weer serie 3 bumpers te monteren! Het lijkt best een nette/originele wagen te kunnen worden weer! Enjoy!
  7. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Toch maar een nieuw oliedrukzender besteld want de oude bleef wispelturig. Na de snelle snelwegrit met dus wat meer toeren leek het wel of de vervroeger het niet meer goed deed. Dus net effe gekeken wat er gebeurd als ik vacuum op het slangetje er naartoe zet. Ik zie de vervroeger wel verstellen, maar met vacuum nog op de slang zie ik hem ook weer direct teruggaan naar de begin positie. Das ni goed denk ik. Ik heb de slang (en koperen leidinkje) ook apart gecheckt, en die zijn zo dicht als wat. Volgens mij moet de vervroeger het vacuum vast kunnen houden toch? Dus ook maar een een nieuwe vervroeger besteld. En ook een nieuw watertemperatuur sensor (want aansluiting was afgebroken). Hoop dat ik straks weer druk en temp kan aflezen, en weer normaal kan rijden zonder inhoudende motor bij het optrekken.
  8. Motorswap series 2 met XJ40 blok

    Vakmanschap!
  9. Aanschaf vragen: Jaguar XJ-6 4.2 III AUT 1980

    lijkt een beetje op dit verhaal? Maar dan anders:-) want deze staat niet als S2 te boek toch?
  10. Jaguar v12 he startprobleem

    Hmm, zo soepel gaat die niet terug....(deookeenprobleemhebbendebijz,nXJdennognietwetendewathetis) Bij mijn 6 cilindertje lijkt ook een probleem met de vervroeging te zijn momenteel...
  11. Jaguar v12 he startprobleem

    Tim, Het is waarschijnlijk een kleinigheidje. Maar in een V12 zitten ontelbaar veel kleinigheidjes vermoed ik. Ik ken deze motor niet helaas. Maar ieder motor draait met voldoende lucht, brandstof en temperatuur (zelfs alle andere dingen branden dan:-)) Soms helpt een frisse (oblivious, in dit geval) blik op de zaak om de boel vlot te trekken... -Lucht heeft ie. (of de ECU ook weet hoeveel lucht ie heeft weet ik niet) -Brandstof? (Brandstofdruk goed...? of filtertje verstopt (water in een papieren filter is niet grappig), of zit er ergens een drukregelaar (met slangetje wat door ouderdom is gescheurd) ik zelfs een vacuum getrokken brandstoftank gehad die ooit roet in het eten gooide) -Temperatuur (ontsteking), (en, op het juiste moment...) Je kunt er niks mee, maar hoop toch dat het je helpt:-) succes!
  12. Banden Serie 2

    Ik begreep dat op de V12 zelfs 225-65-15 zit/kan...
  13. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Ik vond het wel een vertrouwd idee dat ie een paar KM achter me zat inderdaad (Vandaar het gaspedaal wat dieper gedrukt:-))
  14. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Ja ik heb ook altijd overal pijn na een dagje zwaar sleutelwerk! Heerlijk voldaan gevoel geeft dat 's avonds:-)..(en de dagen erna) (heeft misschien ook iets te maken met een dubbele hernia, maar gewoon negeren en doorgaan:-)!)
  15. Alarm gaat af bij Onweer

    Volgens mijn buren deed mijn XKR dat ook wel eens... Was inderdaad bij noodweer met erg hevige windstoten ook. (Auto stond precies voor een convergerende opening tussen onze huizen waardoor de windsnelheid ter plaatse waarschijnlijk nog hoger was) Dat was voor mij de verklaring toen i.i.g. Sindsdien niet meer gehad. Dat was mijn verklaring. Ik wist niet eens dat er (nog) alarm op zat totdat mijn buurman het zei:-)
×