Ga naar inhoud

Iksjeezesel

Club Donateur
  • Aantal items

    1,584
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    37

Iksjeezesel won de laatste dag op 16 oktober

Iksjeezesel had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

177 Toppertje

Over Iksjeezesel

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Leuke autoos (eerst old maar nu ook youngtimertjes) klussen, reizen.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Rob , Bouwjaar 1971, en ik kocht in mei 2014 een XJ6 S2 4.2 lwb.
    De auto die ik kocht stond sinds 1998 stil.
    Je zou voorzichtig kunnen stellen dat er een en ander aan moest gebeuren.
    Eerste doel=rijdend. Tweede doel=gekeurd. Derde doel=weer netjes maken.
    Intussen is de XJ rijdnd en gekeurd, en naar een volgende eigenaar.
    Nov 2016 kocht ik mijn tweede Jaguar, deze keer een XKR bouwjaar 2000.
    Ik woon in prov Zeeland. (Omgeving Goes)

Recente bezoekers van dit profiel

571 profielweergaven
  1. XKR 4.0 tot leven wekken

    Had vandaag na de start een laadstroom melding:-(...en stuurbekrachtiging leek zwaar te gaan) Direct auto uitgezet, en het obd2 display losgekoppeld. Probleem was verdwenen bij het opnieuw starten. Pas op met Chinese troep is geen loze waarschuwing.
  2. Evt.zwakke punten x150

    Hee Mario, held:-) jij rijd gewoon dagelijks met niet de minste Jag! Alleen maar mooi dat dat kan voor een ietsie meer wegenbelasting en een verbruik van 1 op 11 toch? Een supercharged V8 is gewoon niet zuinig, ook niet een beetje. (punt) V.w.b semi supercar, kan ik bevestigen. 1 naar 100 is 5.7 seconden geloof ik, niet top of the bill,...nu na 17 jaar... Komt ook door wagen gewicht denk ik (1700/1800KG) Maar al die moderne supercardingeses hebben wel veul meer PK's en op papier ook koppel... maar indien zonder turbo of supercharger leggen ze het af tegen de bejaarde XK dame als het gaat om acceleratie vanaf zon, 80km/u tot de ze maar 200km/u:-).. (want de trekkracht bij zo,n Jaguar V8 supercharger is bijna niet te evenaren) Een XK(R) is een GT, en geen sportwagen, maar wel met waanzinnig veel power (althans het gevoel bij 80 naar 200 lijkt meer op 500pktjes dan op 370pktjes) Relaas: een Jag met supercharged V8 kan met niet veel moeite tot een niet semi supercar gemaakt worden (naast de waarde,... die vergelijkbaar is met een Aygo,...of intussen een Yaris:-))
  3. Wimb's X308

    Hee Wim, hebbie um?
  4. XKR 4.0 tot leven wekken

    https://www.conrad.nl/nl/headup-display-basetech-head-up-display-x5-head-up-display-x5-91-mm-x-12-mm-x-53-mm-weergave-koelvloeistof-temperatuur-1438345.html?sc.ref=Search Results Zit een Conrad sticker op het ding, dus ik neem aan dat ze ook aansprakelijk zijn voor schade:-)
  5. Herfst toertocht JDCH

    Net effe gekookeld, Inderdaad helemaal niet verkeerd zo,n Volvo C70! Enjoy!
  6. XKR 4.0 tot leven wekken

    Het HUD ding doet het, zelfs zonder spiegelfolie op de ruit. Gaat vanzelf uit als je de motor uitzet, en schakelt vanzelf weer in zodra je start (niet bij alleen contact aan) Na de start geeft het eerste een paar seconden laadspanning weer, en springt dan op de weergave die je koos voordat je de motor uitzette. So far so good. 1 minpunt: De weergave van koelvloeistof is dan wel realtime (tussen 92 en 97 graden tot nu toe) maar een alarm instellen bij overtemperatuur is geen mogelijkheid (alleen alarm op snelheid en toerental waarde) Kan het ding dus niet onder de stoel leggen als over-temp alarm:-( en das wel jammer. Nu maar een goed plekkie zoeken op het dashboard (daar kom je niet onderuit) Nee, niet in de vuilnisbak:-)
  7. FILMPJES X308, X350, XK8(X 100), X en S-TYPE

    Stond deze er al op?
  8. XKR 4.0 tot leven wekken

    Past gewoon in de OBD en steekt amper uit. Er zit bij mij geen klepje voor de OBD aansluiting. (daar vlak bij de deur-seal) Basis weergave is de snelheid en toerental beide met alarm. Daarnaast ook tegelijk met blokjes wat andere zaken als temp. Maar voor mij is alleen KVS-temp weergave in cijfers van belang en dat kan schijnbaar ook i.p.v snelheid, maar wel ook dan met toerental en de "blokjes" er altijd bij) (heb het ding nog niet binnen) Eigenlijk heb ik een aversie tegen after-market gadgets in of op auto's (sinds m,n puistjes weg zijn:-)) Maar hier dient het behoud van het geheel dus het mot maar. Dit weekend zal het wel binnen zijn en kan ik de beste manier van positioneren bepalen. Wie weet:-) Best kans dat het ding op den duur (als ik weet wat het echte temperatuur gedrag van de motor is) gewoon uit het zicht opbind onder bij de stuurkolom:-) Als het alarm maar werkt is het doel bereikt! Smits, Lucas allemaal mooi spul. Handmade in England:-)
  9. XKR 4.0 tot leven wekken

    Zoals elders gepost: Ik heb de gok genomen en een OBD2 Head Up Display (HUD) besteld. Waarom: Zoals jullie wellicht al weten: De temperatuur meter in een X100 is een stappenmotor, welke door de auto zijn slimme computer zo aangestuurd is dat de bestuurder een gevoel van hoge wagenkwaliteit krijgt. Deze meter gaat namelijk zeer snel na de koude start naar het midden van de schaal, en die blijft daar staan, zelfs als je de 24 uur van Le Mans rijd met de auto:-). Maar dat is dus niet de werkelijk temperatuur.....helaas. Die werkelijke temperatuur kan (terwijl de meter gewoon netjes in het midden blijft) al ver, heel ver, boven normaal zitten. Dan, wanneer het eigenlijk al te laat is (water is op, want overgekookt via expansievat), als de temperatuur indicatie naar stoom temperaturen schiet, gaat die meter misschien naar het max van de schaal, met dan direct een rode lamp om aan te geven dat je 3500euro motorschade hebt. Dan is de boel dus al stuk in veel gevallen. Leuk geprobeerd, maar werkt averechts op het gevoel van wagen kwaliteit. Als ik (na de motor weer tip top te hebben gemaakt) nu een partijtje gas geef (je weet wel, mag niet, maar indien geen ander verkeer wel erg leuk) vraag ik mij steeds af of de motor: 1) Wel goed warm is. (al is 20Km een goede vuistregel) 2) Wat dat rijgedrag met de motor temperatuur doet. 3) Hoever de werkelijke temp al richting de kritische grens ligt. Ik wilde daarvoor Torque wel proberen met zo,n pingpongpang Bluetooth dongel. Maar dat gehannes met zo,n App is niks voor mij (voor dagelijks gebruik) Ombouw naar Real Gauge Modificatie is me te duur en ik heb een Navi dus niet drie van die metertjes... Net kwam ik een OBD2 Head Up Display tegen. Ja is een risico misschien want werkt ook op OBD2, (ook pingpongpang denk ik) maar wel gewoon met een draad. Toch lijkt dit apparaatje precies te gaan doen wat ik wilde (effe afwachten nog) 1) Je ziet het bijna niet (want ligt plat op je dash net onder de voorruit) 2) Geen hak en breek werkzaamheden 3) Geen gemiep met een smartphone 4) Wel een echte temp weergave uit de OBD2, met een alarm op ingestelde max 5) En is het niks, is ie er in 30 seconden weer uit:-) Zal ervaring t.z.t. delen
  10. X-type: OBD2 scanner voor een diesel

    Heb net een OBD2-HUD besteld met alarm welke gaat piepen als KVS temp te hoog word. Meer had ik niet nodig. Zal deze gok verder in m,n draadje terugkoppelen (want de behoefte aan juiste real time indicatie komt door de "blown headgasket" zonder over temp op de dashboard meter) Ja ik weet het, China waarschijnlijk, en ECU kan er last van krijgen als het stuk gaat...
  11. Evt.zwakke punten x150

    Zoals altijd Mario, niets voor niets:-) Maar je koopt gewoon een vastgelopen 4L V8 XK of XJ, en lepeld er een 3 litertje in, en klaar ben je. Snel zat en netjes 1 op 12! (Snel zat, zou ik dat ook zijn;-)) By the way, een XKR, of enig ander gelijk gemotoriseerd vehikel verbruikt het minst als je met 160 over de autobahn rijdt (1000Km op 1 dag) Wat zou ik dat graag een keer proberen:-) 1 op 10 na zo,n dag is dan nog reëel want goed warm en in z,n element! Kwestie van op juist toerental draaien v.w.b koppel denk ik.
  12. Evt.zwakke punten x150

    Oeps.. Ja instant gebruik en met zijden voet voor een minuutje kom ik inderdaad ook wel eens op die waarde. Mijn gunstigste gemiddelde woon werk combi verbruik (met wat moeite je in te houden) ligt op 11,5 L / 100KM. Niet super slecht (1 op 8,7) maar als je steeds zo moet rijden, rij ik liever een andere auto. Dus ik rij minder vaak mijn KM's met de XK. (alleen als we twee auto's nodig hebben, of er meer dan 3a4 dagen voorbij zijn zonder de XK... want dan MOET ik erin rijden:-)) De gezinsauto waar we met z,n 5en ruim in passen haalt gemiddeld iedere tank zo,n 1 op 14 (niet zo slecht voor een benzine auto van 1400KG..) Dus als ik in de XK rijdt middel ik het totaal aantal KM's van beide autoos:-), gewoon voor de gemoedrust (Geen geen GL stemmer, maar ben wel gevoelig voor bepaalde argumenten qua milieu enzo) Zo rij ik dus gemiddeld 1 op 12,6:-) (over beide autoos dat wel ) Maatschappelijk zeer verantwoord, want veel doorsnee gezins autoos zijn of dieselfrauduleuze zwarte rook producerende vervuilers, of halen op benzine amper 1 op 10:-)..
  13. X-type: OBD2 scanner voor een diesel

    Als ik jou was zou ik de Dongle proberen. Als jij dan mij was zou je de ervaringen daarmee afwachten:-) Succes! P.s Ik gebruikte een paar weken geleden het apparaat op de foto hieronder, maar das wel een dure optie (kost ongeveer een X-Type:-)) Kun je wel alles mee doen (zelfs gasklephuis opnieuw inleren etc etc)
  14. X-type: OBD2 scanner voor een diesel

    Ik denk het wel te begrijpen maar heb niet de antwoorden. Ik lees mee, want wel benieuwd naar ervaringen (al is er wel ergens een draadje hierover van een paar jaar oud intussen) Zo,n bluetooth dongel van een paar tientjes lijkt me erg verleidelijk maar word erg afgeraden.. Ben op zoek naar een goedkope en goede manier om motorblok temperatuur live te aanschouwen. (Zonder ombouw van het dashboard) Dus of, OBD2, of gewoon een echte PTC met een klein displaytje, wat je kunt verwijderen als je niet veeleisend aan het rijden bent. (want altijd lelijk) Of echt oldscool:-) http://histoparts.com/nl/webshop/meters-tellers/temperatuurmeters/product___1801-DB4002___temperatuurmeter-david-brown.html
  15. Aankoop overwegingen XK8 /XKR

    Hee Aar, lijkt me inderdaad leuk, maar dan wel de Jag op een trailer meenemen, zodat ie zekers te weten ook mee terug gaat.... en ook bij mij eerst een hoop polybusjes erin. Maar die automaat he, dat staat toch wel haaks op circuitbeleving... fantasie de loop latend: een scrap XK8 (die een uitgeleefd interieur heeft, en nou ja, zoeen voor paar rooitjes, jeweetwel), en dan de XKR zuigertjes erin en de Eaton M 112 (heb ik beiden liggen, maar beter een twin screw compressor) en nog want ander spul,...(throttle dinges) met ALLES eruit wat er niet in hoort qua snelheid, ene een (Merc?) 6 handbak erin.. ja dan wil ik wel graag mee naar een jaarlijks circuitfeestje.
×