Jump to content

Iksjeezesel

Members
  • Content Count

    2385
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    55

Iksjeezesel last won the day on April 23

Iksjeezesel had the most liked content!

Community Reputation

368 Toppertje

About Iksjeezesel

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Leuke autoos (eerst old maar nu ook youngtimertjes) klussen, reizen.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Rob , Bouwjaar 1971, en ik kocht in mei 2014 een XJ6 S2 4.2 lwb.
    De auto die ik kocht stond sinds 1998 stil.
    Je zou voorzichtig kunnen stellen dat er een en ander aan moest gebeuren.
    Eerste doel=rijdend. Tweede doel=gekeurd. Derde doel=weer netjes maken.
    Intussen is de XJ rijdend en gekeurd, en naar een volgende eigenaar.
    Nov 2016 kocht ik mijn tweede Jaguar, deze keer een XKR bouwjaar 2000.
    Update Nov 2017: Toch weer een series XJ erbij gekocht nu een Series 1 van 1971 (zelfde bouwjaar als ikzelf ;-))
    Is een supergoede basis om een mooie klassieker te worden ;-).
    Ik woon in prov Zeeland. (Omgeving Goes)
    2019: XKR is intussen weg.
    2020: en toch weer een XKR (Ben verslavingsgevoelig:-))

Recent Profile Visitors

2280 profile views
  1. Iksjeezesel

    Inbraak

    Traangas? (Dealleenegeninbraakwillenwerende)
  2. Iksjeezesel

    Inbraak

    Raymond, en ook je super-crew en vooral ook Joke, Via deze weg wil ik je (jullie) laten weten dat wij (mijn gezin, =incl ik...) vreselijk balen van wat jullie is aangedaan. Het "Jullie" in deze is jullie bedrijf natuurlijk maar het G&G bedrijfs ethos kennende voelt deze criminele daad gewoon ook hartstikke persoonlijk!!!. Prov. Zeeland is over het algemeen best wel een een beschermende omgeving. (beetje net als vroeger=vroegah;-), Ik ben er geboren en getogen en woon nu immer "op Z-beveland". Jullie bedrijf heeft intussen best al (heel) grote faam opgebouwd in en vooral ook buiten Zeeland. Ik zie zelfs referenties, naar de kennis aanwezig in jouw bedrijf, ver buiten de Nederlandse grenzen. Dat kun je als als verdienste zien ( je/jullie hebben die "faam" verdient door je wat je hebt laten zien aan de klant = "doelgroep" (is bij jou per definitie een deel van je vrienden, althans zo voelt het in het kort contact;-) Maar blijkbaar zijn er ook mensen op zoek zijn naar "hardware" om dit soort "not main stream" , highly specialized, merk-specifieke, service verlening business te kunnen bedienen van gejatte apparatuur. ( tenminste ik denk dat er vooral apparatuur gejat is, want daarmee ben je misschien wel echt een target geworden achteraf, jemig de pemig een WALHALLAH voor de Jaguar liefhebber!) Ik bedoel niet te zeggen dat je teveel mooie spullen had!!!, want dat zou gewoon geen belemmering moeten zijn! Ik denk wel dat je qua aandacht en belangrijkheid van je bedrijf in de "Jaguar scene" ook buiten NL wel wat meer onder de aandacht staat van minder gelijk gezinden dan wenselijk... (laten we op tourbeurt de wacht gaan lopen:-( ) Nogmaals, mijn/ons medeleven v.w.b. het verwerken van deze graai-partij, en het voorkomen van herhaling ervan.. Grt Rob
  3. Wat een verschil voor/na leder behandeling! Zeer bevredigende tijdbesteding lijkt mij;-).
  4. Dat is nou passie! Voor Jaguar en avontuur;-).
  5. Nou...ik durf best te beweren dat je roest alleen tijdelijk tegen kunt houden. Zelfs als je alle reparaties van ijzer met een las apparaat aanbrengt... soms is het een jaar, soms wel 5...of 10? maar mooi is het ook want leuk om te doen,😉
  6. Maarre Aad, jij hebt volgens mij ook de 10% supercharger-speed upgrade😉!
  7. Ik heb de standaard koppakkingen gebruikt (wel van G&G) en de tool eerst geleend maar uiteindelijk zelf gemaakt. Zelfgemaakte tools zijn niet voor serie werk, maar voor mijn hobby gebruik wel okee. mooie klus!
  8. Mooi en grondig hoor! En wat een hoop werk😀!. Ik heb het nu zelf 2 keer gedaan, 1 keer helemaal (beide kanten) en met kettingmod, en 1 keer slechts de rechtse bank (bij een andere AJ27S gelukkig anders niet goed natuurlijk) heb je special tools gekocht? of geleend ergens. grt
  9. Ik weet niet meer precies de bijzonderheden aan jouw X, maar zag wel 4x4 x-type 2.5L estates op Mktpls te koop staan. Als je een extreem lage km stand het kun je wel hoger uitkomen natuurlijk. Zeg zo minder dan 40-60000km. Als je een taxatie wilt moet je dat natuurlijk doen. Mij maakt het bij aankoop niets uit wat een taxateur ervan zegt want ik vergelijk het aanbod met "de rest op internet". Dan liever een aankoopkeuring denk ik. Taxatie zie ik meer als een verzekeringsdingetje.
  10. Mooi hoor. Laat je het leder nog opnieuw (bij) kleuren ook? Het biesje is beetje anders van kleur en het patina daar ook een beetje kalend.. Met een behandeling kan dat weer helemaal in orde komen. Of je moet het bewust zo houden natuurlijk, kan ook. Patina mis je namelijk pas als het weg is...
  11. Knap gedaan, fantastische vormgeving, maar ik zou hem laten staan. Ik begrijp het namaken van auto's gewoon niet zo goed. Is het een grap? If wil je de blits maken alsof je veel geld hebt? kweenie. Misschien alleen bij de Porsche 365 speedster, omdat ie technisch toch al uit dezelfde koken kwam als de Kever. Maar een Japanse E-type? Toch maar niet, voor mij.
  12. Ach, no worries. Het blijft een hobby hee. Het zal na wat crea bea wel lukken ooit. Binnenkort de auto weer maandje op bokken zetten. Cardanas, uitlaat aanpassen, en misschien iets met de bak... De auto rijd nu goed zonder storingscodes of meldingen en dat is al heel wat...maar voor trackday nog niet geschikt😀😂.
  13. Dank jullie, werkt bij mij ook zo inderdaad. jag-xkr-2000. dat gaat goed. maar bij selecteren van ecu en bak in de lijst gaat het fout.. krijg ook de .com site niet open. Het exe file wat ik wel gevonden had installeert wel op windows maar stopt omdat ie het serienummer niet herkent. (verkeerde file? is toch voor v1 en v2...)
×
×
  • Create New...