Jump to content

Iksjeezesel

Club Donateur
  • Posts

    4,126
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    111

Iksjeezesel last won the day on June 23

Iksjeezesel had the most liked content!

Reputation

1,592 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Leuke autoos (eerst old maar nu ook youngtimertjes) klussen, reizen.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Rob , Bouwjaar 1971, en ik kocht in mei 2014 een XJ6 S2 4.2 lwb.
    De auto die ik kocht stond sinds 1998 stil.
    Je zou voorzichtig kunnen stellen dat er een en ander aan moest gebeuren.
    Eerste doel=rijdend. Tweede doel=gekeurd. Derde doel=weer netjes maken.
    Intussen is de XJ rijdend en gekeurd, en naar een volgende eigenaar.
    Nov 2016 kocht ik mijn tweede Jaguar, deze keer een XKR bouwjaar 2000.
    Update Nov 2017: Toch weer een series XJ erbij gekocht nu een Series 1 van 1971 (zelfde bouwjaar als ikzelf ;-))
    Is een supergoede basis om een mooie klassieker te worden ;-).
    Ik woon in prov Zeeland. (Omgeving Goes)
    2019: XKR is intussen weg.
    2020: en toch weer een XKR (Ben verslavingsgevoelig:-))

Recent Profile Visitors

4,567 profile views
  1. Tijd voor egt nieuws dan: https://www.autonieuws.be/uitlaat/6260-opgelet-heel-wallonie-wordt-lage-emissiezone-vanaf-2023
  2. Lucht regelklep? Kun je dan wel gewoon op de auto blijven vertrouwen? Of ga je er niet mee op vakantie?
  3. Interactie komt van twee kanten? Jammer dat ik er niet naar toe kon. Dezwijgert
  4. Hoi Marco,. Als de tikken na het starten dezelfde tikken zijn als bij het uitzetten dan is het zeker niet de multiriem spanner. Want die tikt alleen als de motor draait. Verder is het lastig te zeggen op afstand natuurlijk. Heb je al met de motorkap open geluisterd zodat je iets specifieker kunt zijn? Het "natikken' van een hete motor is best normaal. Het tikken na starten kan vanalles zijn, maar als het onregelmatig is misschien het meest logische de spanner van de riem of een verkeerde loop van de riem (poelie krom of lager versleten). Succes
  5. Ik wilde naar de Kroon Oil website verwijzen maar zie dat die naast 15w50 ook 10W30 adviseert . Dat lijkt me niet goed. Volgens mijn info (her en der) is Minerale 20W50 het beste voor de XK i6 motor. "Half synthetische" olie zou misschien ook kunnen maar mijn Series1 lekt al genoeg en wil geen gok nemen met de keringen.. 15W40 zal geen ramp veroorzaken denk ik, misschien wat hoger olieverbruik en lagere oliedruk bij warme motor en stationair?
  6. Klopt! En omdat de Jag graag dichtbij huis blijft. Vooral een kwestie van gebrek aan vertrouwen in het ouwe ding . Het carter is vermoedelijk leeg na 500km.
  7. Heimwee naar zo'n fijne rit (dichtbij huis;-)).
  8. Over opties gesproken... Een india's motorfietsje welteverstaan . 1 originele koplamp kost 450 rupie. =5,50€ https://m.indiamart.com/proddetail/royal-enfield-headlight-assembly-22573567633.html
  9. Leuk om even bij te lezen ! Uit het onderblok wat je bij mij ophaalde als donatie aan je geweldige project, waren de drijfstangen en krukas nog bruikbaar? dehetvanhartehopende
  10. maar voor die 200 euro heb je wel weer een stukkie heritage in handen.. Zo van,..in 2018 na Christus was hier een afslag.
  11. Zou ook condens kunnen zijn in het optische gedeelte van je DVDinges? Dit omdat toeval niet bestaat, en je water in je interieur hebt/had.. Lang geleden bij een Citroen BX TRS 1e serie met veul electronica het effect van natte matten gezien, alle printplaten nat doordat de auto in de zon had gestaan, en savonds afkoelde. Spontaan draaiende snelheidsmeters, opengaande ramen etc etc..
  12. Nou, dat valt mee hoor.. Het is als acceptabel gezien hier om zo de europese trackdays af te reizen. Dat zou dus niet de bottleneck zijn.. Het is meer de €€€€ en nog weer een trailertje en autootje erbij. Genoeg is genoeg op dit moment .
  13. Top! Voor mij voorlopig voorbij dit avontuur. De XKR is nu uit de apk en belasting. Effe geen puf. Ik zou het liefst een autoambulance kopen met een Radical erop voor het circuit, dus zonder kenteken, en mag achter de campert.
  14. Had je dit van Gijzzy al gelezen Chef? Mogelijke tijdelijke oplossing: ventilatie op gezicht zetten en dan de roostertjes allemaal handmatig dicht zetten, hierdoor komt er een overdruk in de kachel unit die (als je gelukt hebt) het tuutje weer open blaast. Maar op de langere termijn toch beter om te vervangen.
×
×
  • Create New...