Jump to content

Iksjeezesel

Club Donateur
  • Posts

    3,352
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    73

Iksjeezesel last won the day on July 15

Iksjeezesel had the most liked content!

Reputation

807 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Leuke autoos (eerst old maar nu ook youngtimertjes) klussen, reizen.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Rob , Bouwjaar 1971, en ik kocht in mei 2014 een XJ6 S2 4.2 lwb.
    De auto die ik kocht stond sinds 1998 stil.
    Je zou voorzichtig kunnen stellen dat er een en ander aan moest gebeuren.
    Eerste doel=rijdend. Tweede doel=gekeurd. Derde doel=weer netjes maken.
    Intussen is de XJ rijdend en gekeurd, en naar een volgende eigenaar.
    Nov 2016 kocht ik mijn tweede Jaguar, deze keer een XKR bouwjaar 2000.
    Update Nov 2017: Toch weer een series XJ erbij gekocht nu een Series 1 van 1971 (zelfde bouwjaar als ikzelf ;-))
    Is een supergoede basis om een mooie klassieker te worden ;-).
    Ik woon in prov Zeeland. (Omgeving Goes)
    2019: XKR is intussen weg.
    2020: en toch weer een XKR (Ben verslavingsgevoelig:-))

Recent Profile Visitors

3,338 profile views
  1. Ja als er stukjes porselein op je zuiger zijn gevallen kan dat wel een heel vervelend worden...
  2. Hoi Marco, goed om te lezen dat de bak makkelijk te demonteren is zonder de motor eruit te halen!!
  3. Kun je Lpg ook uitschakelen? misschien blijft de klep openstaan die de benzinetoevoer afsluit na het starten, door het langstilstaan met die fijne moderne E benzine erin... Zonder benzinedruk starten heeft misschien weer nadelige invloed op werking van de ontsteking? succes
  4. Wat Pim zegt... Ik heb ook alleen herstelt
  5. Ik word daar zelf altijd wel een beetje zenuwachtig van ook, maar dat komt omdat ik bij mijn vorige XKR een koppakking probleem had wat op deze manier begon.. Maar zolang je motor bij koude start direct netjes loopt en niet de eerste 10 seconden staat te "stoten" zal het wel een slechte level sensor zijn.. Bij echt koude motor nog even opnieuw je kvs niveau checken is wel aan te raden. Als je overloop tankje achter je rechter voorwiel (wielkast) gaat overlopen moet je ook even verder kijken..
  6. Ben het met Laan eens, de kracht van dit forum zit hem in de gebruikers (zo ook het bestaansrecht overigens) Dus ik denk dat als we nu ons gewoon vrij voelen om hier te organiseren waar WIJ als bezoekers/donateuren behoefte aan hebben dan is dat toch helemaal super!! (V8?). Onderliggende boodschap is misschien wel dat voor dat tientje per jaar (meer mag natuurlijk altijd ook hey) we misschien wel meer invloed, clubgevoel en, waar het om gaat, lol en informele technische educatie kunnen hebben met z,n allen.. Grtjes, De gretige gebruiker....
  7. Maarre, omdat het soms zo vanzelfsprekend lijkt... Dezelfde auto staat al lange tijd op dezelfde plaats (foto)... Met het enige verschil, dat ie nu veeeeel mooier is, misschien omdat ie nu op ieder moment klaar is om ongegeneerd te knallen. denuvanavondnietrijdende
  8. Alweer 70 euries opgestookt sinds gisteren hoor . Ook dat doet een XKR snel! (4 rondjes rond de kerk en het is weg)
  9. Tromgeroffel..... Het was een slechte verbinding in de zekeringenkast linksvoor onder de motorkap.. Alle relais en zekeringen waren gecheckt. Ik had zelfs op alle zekeringen spanning gemeten... Maar TCM kreeg niet constant spanning toch.. Als je de op zekering spanning meet duw je met de pen van de multimeter op de zekering.... En dan maakte de onderbreking in de zekeringenkast gewoon verbinding.. Maar goed, nu gevonden dus weer blij. De diagnose volgorde van onze vrienden in Hzand was: 1: TCM 2: ABS 3: Instrument cluster (misschien) O,ja zekeringenkast ruikt raar, was het devies. Zo zie je maar, als je goed luistert ligt het antwoord voor het oprapen. --} Oorzaak was: TCM onvoldoende spanning door raar ruikende zekeringenkast . Nu alles weer okee (brug over onderbreking gesoldeerd) We kunnu wir rije
  10. Eerder vandaag heb ik dit project opgegeven, zonder WDS mogelijkheid (auto pakt um ni) en na een TCM en (3) ABS units te wisselen was ik er een beetje helemaal klaar mee. Auto geschorst. Soms is dat nodig om de druk eraf te halen:-).. Daarna even gegeten, en weer aan de slag.. Ik denk de oorzaak van het probleem nu eindelijk gevonden te hebben.... Als ik het zeker weet zal ik het delen. ter lering en vermaak. Ut is simpel, maar dat is meestal als je het eenmaal gevonden hebt (ook ik ga winnen)
  11. Mooi hoor Kees! Kan weer jaren mee, misschien wel langer nu de spatlapjes pekel een beetje van de dorpels weg houden.
  12. Testen geeft uitsluitsel. Misschien zijn ze namelijk pas vervangen, zou zonde zijn om ze dan te vervangen toch?
  13. Komt denk ik omdat ik en velen de emoticons van de telefoon gebruiken ipv wat JF editor beschikbaar stelt..
  14. Niet veel ervaring mee maar heb ooit een AJV8 gekocht met schade. De auto waar die motor uit kwam verbruikte veel motoren... Later bleek dat de er hoogstwaarschijnlijk een mixup zat tussen lpg en benzine ecu v.w.b. Lambda meting. De motor draaide blijkbaar veel te arm op benzine en brande de bovenkant/zijkant van de zuiger weg.. Als het goed ingebouwd is kan het wel denk ik..
×
×
  • Create New...