Jump to content

Iksjeezesel

Members
  • Content Count

    2206
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    51

Iksjeezesel last won the day on January 25

Iksjeezesel had the most liked content!

Community Reputation

316 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Leuke autoos (eerst old maar nu ook youngtimertjes) klussen, reizen.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Rob , Bouwjaar 1971, en ik kocht in mei 2014 een XJ6 S2 4.2 lwb.
    De auto die ik kocht stond sinds 1998 stil.
    Je zou voorzichtig kunnen stellen dat er een en ander aan moest gebeuren.
    Eerste doel=rijdend. Tweede doel=gekeurd. Derde doel=weer netjes maken.
    Intussen is de XJ rijdend en gekeurd, en naar een volgende eigenaar.
    Nov 2016 kocht ik mijn tweede Jaguar, deze keer een XKR bouwjaar 2000.
    Update Nov 2017: Toch weer een series XJ erbij gekocht nu een Series 1 van 1971 (zelfde bouwjaar als ikzelf ;-))
    Is een supergoede basis om een mooie klassieker te worden ;-).
    Ik woon in prov Zeeland. (Omgeving Goes)
    2019: XKR is intussen weg.
    2020: en toch weer een XKR (Ben verslavingsgevoelig:-))

Recent Profile Visitors

2045 profile views
  1. Nu de auto weer spanning ziet van de dynamo is niet alleen de Laadstroom storing weg, maar ook de "Trac niet beschikbaar" melding. Niet eerder in m,n lijstje storingen gemeld is "stab syst storing" (komt samen met Trac storing). Die is ook weg nu:-) Van CATS systeem heb ik de module losgekoppeld (melding dus ook weg) want voor het gebruik wat ik voor ogen heb is comfort niet belangrijk. Later zal ik wel eens meten of ik CATS kan repareren maar nu geen prio. ABS lampje brand nog wel. Maar ik heb nog niet gereden (staat op bokken) Moet je rijden om ABS lamp uit te krijgen? Anders de voedingspinnen van de ABS module maar eens opzoeken en opnieuw solderen (Is een algemeen bekend probleem schijnbaar) ook nog even de harten uit de 20" karrenwiel Detroit velgen geschroefd want erg gecorrodeerd. Nu op zoek naar een straler in de buurt.
  2. Wauw Stephan! Ik was bang dat je het een beetje opgegeven had... Mooi werk hoor! Knap dat je dat allemaal kan zonder lasopleiding. Het is een hoop werk, maar als het geen haast heeft is het wel leuk om te doen (vind ik) Ik heb overigens ook geen lasopleiding maar mijn laswerk haalt het niet bij jouw werk;-). Is de XJR technisch verder in orde?
  3. haha, ik zit ook op die route hoor. Het bedrijf waar ik werk heeft een fabriek in CN, en daar komen de goede producten uit. De meeste OEM leveranciers voor automotive en aerospace zitten daar. (Waardoor Corona nu de halve wereld platgelegd heeft)
  4. Goed bezig hoor. Ik verdenk mijn Lambasondes ook van onbetrouwbaarheid... Nog geen idee wat dat prijstechnisch zou betekenen (4 maal sonde).
  5. Kijk en huiver.. (AJV8 pulley removal, zonder moe te worden:-)) Met een simpele "DIN lasflens" als special tool. (13 euro) Voor wie durft;-) Pure horror. VID-20200220-WA0002.mp4
  6. Nog eens goed gekeken. Ziet er zeer goed uit!
  7. is bij een S de voortrein ook met V mounts aan het chassis gemonteerd? (zoals bij de X100 e.d.) dan zou er daar van 1 stuk kunnen zijn. Je ziet het pas als je er naar zoekt.. Het gaf bij mijn vorige XKR enorm veel tramlining op lage snelheid vooral. edit: ja dus. De S heeft ze ook. succes
  8. Ik weet niet of die ABS sensor stuk is hoor (zou kunnen) maar een zo erg vervuilde sensor heb ik niet eerder gezien! :-). De combi van vetklodder en remstof (met metaalpoeder) van de remschijven kan de sensor ook verstoren las ik ergens. Als m,n dynamo onderdeel binnen is kan ik de motor weer eens starten om te kijken of het schoonmaken van de ABS sensoren heeft geholpen. Ik hoop dat de storingen verholpen zijn als de spanningsregelaar weer werkt en de "auto" weer ziet dat er spanning is, EN de sensoren zijn schoongemaakt. Ik hoop NIET dat de ABS / traction ctl modules een te hoog voltage hebben gezien voordat de regelaar de geest gaf... Ik had (en heb?) dus: -Laadstroom storing. -ABS storing. -Trac niet beschikbaar -Cats storing Mijn auto heeft de adaptieve cruise control. Het rare is dat die geen storingsmelding geeft. Stap voor stap. Vandaag de bodemplaat uit de voeten bak geslepen (de bekende plek..) Ook leuk:-). Stap voor stap.
  9. kan nu even niet testen (dynamo is eruit) maar denk dat abs storing hierdoor komt....
  10. Ach wie weet;-) kunnen we het daar nog over hebben mocht dit niet lukken..? De dynamo met de ogenschijnlijk slechte regelaar lijkt verder in goede staat. Enne, repareren is duurzaam hee;-).
  11. Het is al een behoorlijke tijd geleden at ik dat allemaal uit elkaar gehaald heb. Ik denk dat het belangrijk is te weten of de shims op tussen het dif en de schijf zaten of ook buiten of de schijf. (tussen de aandrijfas) De aandrijfas is tevens je "upper wishbone" dus je beinvloed met shims ook hoever je band aan de bovenkant naar binnen staat. Maar volgens mij zijn de shims er inderdaad ook voor om om je schijf netje middenin de remklauw te krijgen. Succes!
  12. De gele draad waar spanning op moet komen als de motor draait blijft spanningsloos. Maar de draad is niet onderbroken (gemeten) De andere dunne draad op de dynamo (Exiter) krijg accuspanning met contact aan dus okee. Dynamo eraf gehaald en opengemaakt. Bij mij werken de diodes wel (voor zover je dat met een multimeter kunt bepalen) maar de spanningsregelaar daarentegen lijkt geen enkele verbinding te geven... Ik neem de gok door een nieuwe te bestellen, i.p.v. een nieuwe dynamo.
  13. Gelukkig vind ik de oude ontzettend veel mooier (want die kan ik sneller betalen wellicht:-))
  14. Dank je Wim! Er is inderdaad zoveel te lezen dat je niet weet waar je moet beginnen, vaak gaat het over een bijna maar niet helemaal identiek probleem. Maar met jouw jullie - hulp gaat het me zeker lukken. Ik moet wel oppassen dat ik niet overal tegelijk mee aan slag ga. (Motor lijkt bijna okee nu, behalve als ie koud is, maar wacht nog op nieuwe multiriemen om piepen op te lossen) Dan naar de bodemplaten repareren:-), en de (Brembo) remmen nalopen etc. grtn
×
×
  • Create New...