Jump to content

Iksjeezesel

Members
  • Content Count

    2589
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    57

Iksjeezesel last won the day on October 21

Iksjeezesel had the most liked content!

Community Reputation

423 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Leuke autoos (eerst old maar nu ook youngtimertjes) klussen, reizen.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Rob , Bouwjaar 1971, en ik kocht in mei 2014 een XJ6 S2 4.2 lwb.
    De auto die ik kocht stond sinds 1998 stil.
    Je zou voorzichtig kunnen stellen dat er een en ander aan moest gebeuren.
    Eerste doel=rijdend. Tweede doel=gekeurd. Derde doel=weer netjes maken.
    Intussen is de XJ rijdend en gekeurd, en naar een volgende eigenaar.
    Nov 2016 kocht ik mijn tweede Jaguar, deze keer een XKR bouwjaar 2000.
    Update Nov 2017: Toch weer een series XJ erbij gekocht nu een Series 1 van 1971 (zelfde bouwjaar als ikzelf ;-))
    Is een supergoede basis om een mooie klassieker te worden ;-).
    Ik woon in prov Zeeland. (Omgeving Goes)
    2019: XKR is intussen weg.
    2020: en toch weer een XKR (Ben verslavingsgevoelig:-))

Recent Profile Visitors

2570 profile views
  1. Die eerste en tweede vinnuk wel mooi!!
  2. Jij hebt een 4.2 denk ik dus weet niet of dat hetzelfde is als een 4.0 qua wiring.. Maar op mijn 4.0 zit een stekker aan de voorkant van het driverside kleppendeksel (Bank 2) , waar de injectoren van de linker "bank" hun signaal van krijgen in het zeg maar....injectoren circuit... Hoe zit dat bij jou? (storing P0302 P0304, P0306, P0308?)
  3. Ik zou een herkansing overwegen..;-). Weet je wat een ECU kost?
  4. Nou dat kan ik uitleggen hoor. Ik heb een Jaguar branded portemonnee. En zodra je die opendoet roept ie wanhopig "restricted performance".. https://www.ebay.com/p/1582544514
  5. Tijd voor een herkansing/schone lei? Maar als je garage ook veel merkkennis heeft zal het ze we lukken toch?
  6. Dus nu toch een dikke krans erin? Ik weet niet of de dunne bij een injectie hoort maar dat lijkt wel logisch. Het maakt je motor wel wat beter op het gas reageren denk ik?
  7. Ik zou even bellen naar 0113 769 033 (Prov Zeeland) dan weet je snel wat de mogelijkheden zijn. Maarre:-) -->Waren het toevallig alle 4 de cilinders aan de bestuurderskant? (heb je de codes?)
  8. Oordeel van G&G (Raymond) over m,n Project-XKR viel erg mee:-)..(dus het word geen kale trackday racer voorlopig) Na een proefrit kon hij wel al een eerste A4tje volschrijven maar naast een paar grote zaken is niet alles mis met de auto. Verder weer ouderwets bijgekletst, was te lang geleden! Puntje bij paaltje: Het inhouden komt hoogstwaarschijnlijk door de 10% kleinere supercharger pulley, in combi met en de aangepaste inlaat. De motor krijgt dus waarschijnlijk het mengsel niet meer goed (teveel lucht / te weinig brandstof) waardoor de ECU detonatie waarn
  9. Ik heb wat XJ6 series onderdelen te koop gezet op marktplaats:-) om budget te creëren.. (BW12 automaat en 2X HS8 SU carburateurs)
  10. Wilfred, je bent niet normaal (;-)) maar je laat wel zien wat iedereen hier wil, als ze tenminste een klassieke Jag hebben, en een beetje geld.... Ik vind het echt fantastisch wat je doet! Schijt aan allerlei geneuzel over wel geen verstandige investering. (en daardoor zal het dat wel blijken te zijn) Het gaat ook niet over miljarden hier toch? In deze rare tijd is genieten best zeldzaam (dus mag het wat kosten ook) Sjapoo (o.i.d.)
  11. Marco, dat doe je goed volgens mij! Je bent op Marktplaats wel DE place to be intussen:-)... Dus je hebt voldoende projecten! Die XJ coupe body !!!!! voor wijnug!!!
  12. Ja, dat is natuurlijk zo Bertus. En daarbij een liefde voor het merk. Dat is bij mij ook altijd zo natuurlijk. (de "ander" strijkt altijd de winst op van mijn werk:-), zie de topics waarin ik de helft van mijn "reserve tijd" daar verloor) Ik haakte in op de vaststelling dat Wilfred 200 jaar kan doen met zijn investering Bertus:-).. Dan is het overgrote deel van het belang dus voor een "ander" en is het dus in mijn ogen belangeloos (qua investering) verricht (of je moet denken dat het zich ooit uitbetaald;-)). Of Wilfred moet er vanaf vandaag nog 101 jaar van gaan genie
  13. Een beker voor jou Wilfred, al was een ook op zijn plaats Dit vanwege je opgebouwde ervaring met motoren uit/in bouwen, en de zelfspot v.w.b. je kilometrage. Punt bij paal: je investeert (belangeloos) in het behouden van erfgoed!!. petje af
  14. In dubio, Komende week het oordeel van de specialist .. Hoop dat het meevalt. (i.i.g. qua oorzaak gerammel en inhouden van de motor) Kan er altijd nog een leeggeplukt, handgeschakeld trackday monster van maken:-) (Nog niet serieus mee bezig hoor, maar fantaseren is ook leuk ;-)...p.s wel een 6-handbak gevonden al ha ha)
×
×
  • Create New...