Jump to content

Iksjeezesel

Club Donateur
  • Posts

    4,507
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    134

Iksjeezesel last won the day on June 3

Iksjeezesel had the most liked content!

Reputation

2,012 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Leuke autoos (eerst old maar nu ook youngtimertjes) klussen, reizen.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Rob , Bouwjaar 1971, en ik kocht in mei 2014 een XJ6 S2 4.2 lwb.
    De auto die ik kocht stond sinds 1998 stil.
    Je zou voorzichtig kunnen stellen dat er een en ander aan moest gebeuren.
    Eerste doel=rijdend. Tweede doel=gekeurd. Derde doel=weer netjes maken.
    Intussen is de XJ rijdend en gekeurd, en naar een volgende eigenaar.
    Nov 2016 kocht ik mijn tweede Jaguar, deze keer een XKR bouwjaar 2000.
    Update Nov 2017: Toch weer een series XJ erbij gekocht nu een Series 1 van 1971 (zelfde bouwjaar als ikzelf ;-))
    Is een supergoede basis om een mooie klassieker te worden ;-).
    Ik woon in prov Zeeland. (Omgeving Goes)
    2019: XKR is intussen weg.
    2020: en toch weer een XKR (Ben verslavingsgevoelig:-))

Recent Profile Visitors

5,501 profile views
  1. 👍. Effe uit mijn hoofd, van de X100.. volgens mij moet je 4 "posities" in het geheugen vullen met 4 "sleutels". Als je maar 1 of 2 sleutels hebt moet je die dus meerdere keren gebruiken in het inleerproces om de 4 geheugen "posities" te vullen. Doe je er maar 1 of 2 dan rond ie het inleerproces niet af en slaat ie het niet goed op. Of zoiets. Succes
  2. Ach waarom niet🤔.. Maar deze hoeft daarvoor niet gemodificeerd te worden vind ik. Ik mocht hem alleen kopen als we ook (samen😉) toertochtjes mee gaan rijden. Wat een straf🤩..
  3. Omdat ik me realiseerde dat je maar 1x leeft😉.... Heb ik inderdaad niet weer zo'n zelfde gekocht🙃.. Maar een litertje meer.
  4. Heb je toevallig pas daarvoor de brandstoftank volgegooid? (Carbon canister solenoid, van evap systeem kan zulke issues geven na het tanken) Of kan er op 1 of andere manier water in de tank zijn gekomen? Dat bezinkt in de leiding bij stilstand, wat zou kunnen verklaren dat hij het steeds even doet. Maar bovenal eerst een vraag: Valt de motor uit doordat de brandstof druk weg valt, of valt de brandstofdruk weg doordat de motor uitvalt?
  5. Of anders de spanner van die riem die wellicht blijft hangen? Ik had het ooit alleen na een flinke regenbui.. Water op de riem in combi met een zwakke spanner was dat.
  6. Ik wens jullie allemaal een gedenkwaardige mooie en zonnige rondrit toe👍
  7. Ik zou eerst zekeringen checken idd. Via google kom je op het US forum. Daar veel info over dit probleem met "X100-XK8/XKR steering column reach and tilt mechanisme". Ik heb het probleem ook ooit gehad maar het loste zichzelf toen op na accu opnieuw aansluiten... Wat de echte oorzaak was weet ik niet.
  8. No problem👍. Je alternatief lijkt me prima. Kan aanwezigheid niet toezeggen🤷‍♂️.
  9. Ik ben niet zo'n heel trouwe bezoeker van JF activiteiten eerlijk gezegd. Ik besteedde de beperkt beschikbare tijd vaak liever aan sleutelen🤔. (keuzes maken😱) Als ik inschrijf is het voor een rondrit of een technische dag. Alles in de buurt van mijn woonplaats. 🤷‍♂️ De technische dag, net als Arie vooral voor de gezelligheid ook. Niet dat het niet interessant is hoor, ik volg de top uitleg zeker, maar het samen met anderen kijken naar dit soort technische zaken maakt het vooral leuk ook. (beetje sparren, aanvullen of onderling verduidelijking/bevestigen etc.) Verder gewoon ouwehoeren. Ik hoef niet perse in andermans auto te rijden. V.w.b advies bij restauratie of renovatie..Sinds 2014 heb ik op JF al zo verschrikkelijk veel geleerd (en in de praktijk gebracht) Daarnaast volg ik toch vaak mijn eigen vaak alternatieve methoden🤣.. V.w.b animo. Dat gedoe met het milieu zet auto met verbrandingsmotor in een negatief daglicht helaas. Corona heeft ook wat onherstelbaars (op korte termijn) gedaan met behoefte om te socialiseren. (ook bij pubers en bejaarde mensen😭). Wat ideeën uit de losse pols: 1: Misschien is een JF concours te overwegen? (niet voor mij...) 2: Een JF auto-verkoopbeurs? Lijkt me leuk om op 1 middag zowel te verkopen aan een liefhebber, als direct een ander model te kopen van een liefhebber) Onderdelen ruil uit de kofferbak als side dish?.. 3: Vooral voor de sportievere youngtimers en nieuwere Jaguars (er zijn niet veel geschikt geprepareerde klassieke Jaguars in ons midden): Een JF trackday op Zandvoort of Assen. Ik heb geen geschikt voertuig meer. Anders zou ik daar wel een paar honderd€ voor over hebben. Misschien leuk voor de R-etjes incl. F-types enzo. Wil niet als stuurman aan wal overkomen. Ik heb veel respect voor het JF team en alles wat ze doen. Ooit komt de animo weer terug.
  10. Volgens mij wel hoor. Bij de 4.0 op het gemakje in een half uur. Alle 8
  11. Je kunt eerst shabby proberen😱?
  12. Ik had het met een AJ-27S (XKR-4.0) exact zo en daar was het een haperende bobine.. Bij ietsje meer dan normaal gasgeven soms inhouden met wat zich het best laat beschrijven als een "flubberend" geluid. (nieuw woord?🤣. Alsof het gaspedaal "door het ijs zakt"🤷‍♂️🤔. Heel lang geen codes gehad. Op den duur (ik heb de hele auto aan printplaten etc. bekeken) werd het erger en kwam er zo nu en dan een misfire code (P0306 en soms P0304 geloof ik in mijn geval). Onderling wisselen van de 8 bobines gaf niet het gewenste resultaat. Raymond gaf ooit aan dat bij 1 niet goed werkende bobine de ECU de hele "bank" zeg maar tijdelijk uitschakelt. Dat zou het kunnen verklaren dat willekeurig positie wisselen niet altijd vlekkeloos werkt qua storingzoeken, en kan ook verklaren dat 1 shabby bobine zo veel effect kan hebben. Er bleken meerdere shabby bobines in te zitten die geen codes triggerde. Die oude vervangen voor nieuwe super-shabby bobines (😱 forgive me) en alles was opgelost..(8 voor samen 120€) (tot later een breuk in zekeringenkast (tcm) andere problemen veroorzaakte maar das een ander verhaal) Ik zou in een dagelijks vervoermiddel wel degelijke bobines monteren😉. Bij mij ging het vooral om uitproberen 🤷‍♂️.
  13. Rem, sorry vergeten te vermelden. Intussen gevonden denk ik (op de rembekrachtiger). Wat tikken erop en een dotje gas (vacuüm) en hij deed het weer. Maar als je me bevestigd dat dit een bekent euvel is zal ik kijken of het klepje los te verkrijgen is. Want als je het onderweg hebt mot je heul hard trappen om iets van vertraging waar te nemen.
  14. Vandaag een goede dag😉. Dus het Moederdagrondje met de XJ gereden. (70km) De XJ rijdt heerlijk nog steeds. Maar de stank achter (en in) de auto is iets waar ik wat moet gaan doen. Ik denk dat wat armer afstellen niet genoeg is.... Oliedruk is prima. Verder, bij thuiskomt ineens geen bekrachtiging meer.. Volgens mij een terugslagklepje ergens? Als je weet waar ik moet kijken hoor ik het graag 👍.
  15. Je hebt ook wel een beetje geluk gehad.. Zou zo dramatisch zijn na al dat werk (en geld) wat je erin stopte 😱.. Je zou niet de eerste zijn🔥.. Ik had een paar jaar geleden ook een sproeiende benzinedouche bij de Rondrit Zeeland..(waren we wel in de krant gekomen, als het misgegaan was.😉) Ik rook het wel maar dacht aan te rijke afstelling...en zag het bij een stop onderweg. Kon het gelukkig ook snel fixen.
×
×
  • Create New...