Jump to content

Werdy

Members
  • Content Count

    146
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Werdy last won the day on September 24 2019

Werdy had the most liked content!

Community Reputation

23 Goed

About Werdy

  • Birthday 06/17/1972
  • Age 48

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Lommel
  • Hobbies
    Classic Cars & travel to pitoreske plaatsen met de XJS
    Kappie open en rijden maar
  • Age 48

Contact Methods

  • Skype
    shellton2
  • Age 48

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hai U guys Even voorstellen ben een gelukkige eigenaar van een XJS covertible 5.3 v12 geleverd met een sport pack, een van de eerste full convertibles die in 1988 naar de US werd verscheept en als introductie auto werd ingezet. Deze auto word weer nieuw en in de oude glorie hersteld waar nodig en parts die vervangen moeten worden worden door oldstock oem parts vervangen of oem refurbished parts. o.a SNG barrat of Engelse supliers zijn een goede optie, maar geduld is wel een schone zaak hier.

    Wie vragen heeft vuur ze maar af, weet zowat alles over de XJS en heb tonnen info liggen die je zo weer de weg op helpen. Heb zowat alles gedaan van plastic opnieuw verchromen tot het oplossen van alle cat gremlins van lucas en marelli onstekingen

    STUUR ME EEN PM, WANT IK ZIT NIET ALTIJD ONLINE, MAAR PM KRIJG IK IN MIJN MAIL BOX EN BEANTWOORD IK SNEL!!
    OF SKYPE ME (shellton2)JE VRAGEN...

    kijk ook even op mijn nieuwe topic voor de XJS:
    Tech base voor de XJS Convertible & coupe
  • Age 48

Recent Profile Visitors

951 profile views
  1. Werdy

    Koplamp USA

    Wie zoekt er 1. Mijn broertje woont in de VS in CA, dus kanze sourcen en verschepen van project to mint
  2. Eureka opgelost! Zal even mijn ervaringen hier delen en de fix/update/ preventie die ik iedereen kan aanraden. Het probleem: T gaat om de 94 xjs V12 6.0 motor, dit geld ook voor de 5,3 met de infamus Marelli onsteking Bank A stopte met vonken als de motor 50 c wordt en kort erna stop die er helemaal mee. Nu na de fix een is het een betrouwbare bomproef motor beter dan toen ie de fabriek verliet met een vette spark A+B bank. Casus: 1 Eerst bougies gecontroleerd en rotor en verdeelkap die was okay daar had ik al marelli tricks / maatregelen opgenomen die waren het niet. 2 Bedrading doorgemeten met multimeter alles was volgens de normen, maar nog geen vonk 3 Alle massa schoongemaakt en extra massakabels gemaakt nog geen vonk 4 Bobine checken op vonk bougie in kabel gedaan die naar de verdeelkap gaat op A Bank geen vonk, op B bank Wel 5 Draden gecheckt van stekker bobine, die waren niet meer de beste alles door geknipt en nieuwe draden die hitte bestendig zijn van powermodule naar bobine met extra isolatie geisoleerd (VRX-080 hittebestendige isolatiekous 8 mm) wegens de hitte die de motor produceerd, zodat ier er weer 30 jaar tegen kan. 6 Powermodule naar Ecu doorgemeten alles volgens spec. huuuh nog geen vonk???!!!! 7 Bank B nu er ook mee gekapt. TDC sensor verdacht. nieuwe gekocht nog geen vonk Huuh???!! 8 TDC Kabel ECU Marelli pin 1 en 2 alles volgens spec. geen signaal Huuuh???!!! geen vonk op A+B EUREKA HEEE de rotzak gevonden noice in de signaal kabels (is net als je een gsm bij een radio houd) nieuwe kabel nodig met low noice Nieuwe Coax kabel met flex kern 5mm van ECU (ZIE TEKENING) getroken en havey geisoleerd met VRX-080 hittebestendige isolatiekous 8 mm binnendiameter wit tot 300°C en vervolgens met headscrink er overheen geisoleerd. klein beetje overkill maar wel zo betrouwbaar. Weer signaal van TDC sensor naar ECU Bank 9 Bank A nog steeds dood 10 B bank lijkt nu net een Piazoo ik hoor m vonken als het contact aangaat 100% kandidaat voor misfires en klappende uitlaat (happy new year bang bang) bij motor 50c warm 11 signaal kabels powerbank A+B lopen over de motor naar de ECU als je ze door meet is alles naar spec, maar na wat rommelen een klein sparkje op de A Bank EUREKA HEEE de rotzak gevonden noice in de signaal kabels (is net als je een gsm bij een radio houd) nieuwe kabel nodig met low noice 11 Signaal kabel powerbank naar ecu door geknipt bij ECU en power module dit is een 2core braided kabel (zie tekening) is een microfoon kabel die door prof. zangers on stages word gebruikt low noice interferance ook weer dik geisoleerd en nu niet over de motor laten lopen maar langs de zijkanten naar de powerbanks en volgens tekening aangesloten. 12 JOEPPIE ZE SPINT WEER ALS VOORHEEN MET EEN DIKKE VETTE VONK OP DE A+B BANK Deze fix of preventieve onderhoud kan ik nu iedereen aanraden omdat de Jaggies met de V12 nu dik boven de 20 zijn EN 80% VAN ALLE PROBLEMEN ONSTEKING EN MISFIRES VOORKOMT ALS OOK HET STOPPEN VAN HET SIGNAAL NAAR DE INJECTORS en om je rijplezier te behouden. want als je spontaan besluit om in deze tijden lekker naar de zon te rijden wil je ook kunnen genieten of blijven genieten als ook veel smiles voor miles krijgen. Wat te doen of eventueel preventief / update Jaguar V12 marelli onsteking fix, probleem? A. Ale bedrading ECU naar power modules vervangen B. Alle bedrading vernieuwen en goed isoleren van power module naar A+B bank bobine C. Marellti rotor fix doen is genoeg over geschreven D. massa maken op powermodules, ECU en bobine en gelijk nieuwe koel pasta op de onderkant powermodule doen die op de koelplaat word geschroefd crossmember radiateur ( de pasta is zelfde al die van een pentium processor pc dus over online te verkrijgen) E nieuwe coax kabels naar sensors TDC voorkant motor en bij de firewall speed sensor op belt house (Injectors) Kosten materialen onder de 100 euro ( voor mij was het 4 avonden zoek werk en om alles netjes solderen en te isoleren / te maken) ( nu weet je het) Heb je vragen vuur ze maar af.. KIJK op Tekening:|)
  3. Eureka opgelost! Zal even mijn ervaringen hier delen en de fix/update/ preventie die ik iedereen kan aanraden. Het probleem: T gaat om de 94 xjs V12 6.0 motor, dit geld ook voor de 5,3 met de infamus Marelli onsteking Bank A stopte met vonken als de motor 50 c wordt en kort erna stop die er helemaal mee. Nu na de fix een is het een betrouwbare bomproef motor beter dan toen ie de fabriek verliet met een vette spark A+B bank. Casus: 1 Eerst bougies gecontroleerd en rotor en verdeelkap die was okay daar had ik al marelli tricks / maatregelen opgenomen die waren het niet. 2 Bedrading doorgemeten met multimeter alles was volgens de normen, maar nog geen vonk 3 Alle massa schoongemaakt en extra massakabels gemaakt nog geen vonk 4 Bobine checken op vonk bougie in kabel gedaan die naar de verdeelkap gaat op A Bank geen vonk, op B bank Wel 5 Draden gecheckt van stekker bobine, die waren niet meer de beste alles door geknipt en nieuwe draden die hitte bestendig zijn van powermodule naar bobine met extra isolatie geisoleerd (VRX-080 hittebestendige isolatiekous 8 mm) wegens de hitte die de motor produceerd, zodat ier er weer 30 jaar tegen kan. 6 Powermodule naar Ecu doorgemeten alles volgens spec. huuuh nog geen vonk???!!!! 7 Bank B nu er ook mee gekapt. TDC sensor verdacht. nieuwe gekocht nog geen vonk Huuh???!! 8 TDC Kabel ECU Marelli pin 1 en 2 alles volgens spec. geen signaal Huuuh???!!! geen vonk op A+B EUREKA HEEE de rotzak gevonden noice in de signaal kabels (is net als je een gsm bij een radio houd) nieuwe kabel nodig met low noice Nieuwe Coax kabel met flex kern 5mm van ECU (ZIE TEKENING) getroken en havey geisoleerd met VRX-080 hittebestendige isolatiekous 8 mm binnendiameter wit tot 300°C en vervolgens met headscrink er overheen geisoleerd. klein beetje overkill maar wel zo betrouwbaar. Weer signaal van TDC sensor naar ECU Bank 9 Bank A nog steeds dood 10 B bank lijkt nu net een Piazoo ik hoor m vonken als het contact aangaat 100% kandidaat voor misfires en klappende uitlaat (happy new year bang bang) bij motor 50c warm 11 signaal kabels powerbank A+B lopen over de motor naar de ECU als je ze door meet is alles naar spec, maar na wat rommelen een klein sparkje op de A Bank EUREKA HEEE de rotzak gevonden noice in de signaal kabels (is net als je een gsm bij een radio houd) nieuwe kabel nodig met low noice 11 Signaal kabel powerbank naar ecu door geknipt bij ECU en power module dit is een 2core braided kabel (zie tekening) is een microfoon kabel die door prof. zangers on stages word gebruikt low noice interferance ook weer dik geisoleerd en nu niet over de motor laten lopen maar langs de zijkanten naar de powerbanks en volgens tekening aangesloten. 12 JOEPPIE ZE SPINT WEER ALS VOORHEEN MET EEN DIKKE VETTE VONK OP DE A+B BANK Deze fix of preventieve onderhoud kan ik nu iedereen aanraden omdat de Jaggies met de V12 nu dik boven de 20 zijn EN 80% VAN ALLE PROBLEMEN ONSTEKING EN MISFIRES VOORKOMT ALS OOK HET STOPPEN VAN HET SIGNAAL NAAR DE INJECTORS en om je rijplezier te behouden. want als je spontaan besluit om in deze tijden lekker naar de zon te rijden wil je ook kunnen genieten of blijven genieten als ook veel smiles voor miles krijgen. Wat te doen of eventueel preventief / update Jaguar V12 marelli onsteking fix, probleem? A. Ale bedrading ECU naar power modules vervangen B. Alle bedrading vernieuwen en goed isoleren van power module naar A+B bank bobine C. Marellti rotor fix doen is genoeg over geschreven D. massa maken op powermodules, ECU en bobine en gelijk nieuwe koel pasta op de onderkant powermodule doen die op de koelplaat word geschroefd crossmember radiateur ( is zelfde al die van een pentium processor pc) C nieuwe coax kabels naar sensors Kosten materialen onder de 100 euro ( voor mij was het 4 avonden zoek werk en om alles te maken) ( nu weet je het) Heb je vragen vuur ze maar af.. KIJK op Tekening:|)
  4. Werdy

    Koplamp USA

    Als je twin licht hebt kan Je H4 7 Inch bestellen voor de twinlight +/- 35 euro pst. bij SBG Barrrat Oisterwijk Ik zou eerst proberen om een wel willen persoon te vinden bij de keuring bij mij werd ie met een opmerking goed gekeurd amerikaans lichtbeeld en het was okay voor de oldtimer keuring waren er geen conversies nodig voor Belgie
  5. Beste Lezers, Al veel Gremlins in de voorbije jaren opgelost bij de XJS, maar deze is wel heel bizar en een uitdaging voor de echte di hart / kenner Onstekings probleem XJS 6.0 V12 uit 94 (model 1994) marelli Casus: A-bank bij koude start vonk bij 50c geen vonk meer en geen tacho B-bank werkt en heeft vonk oof bij warme motor sensors werken draden zijn vervangen naar de Ecu power modules werken A+B Bank en zijn uit gewisselt met andere auto 6.0 v12 uit 94 en door gemeten Marelli ECU uitgewisselt werken bij andere test auto, ook als de motor warm is van de test auto Bobines alle 2 nieuw vervangen massa punten schoon gemaakt en extra punten toegevoegd CONtact switch 12v+ werkt overal naar behoren op modules, bobines, en ECU Oja en als de motor boven de 50 c komt is bank A vaak net een piazo je weet wel alj het gasfornuis aan wil steken dan blijft die vonken vervolgens valt A uit als de motor uit is soms ook op Bank B maar die blijft werken als de motor warm is ROTOR en verdeel kap zijn het niet ook niet de bougiest! De TEST word gedaan met 1 bougie in bobine kabel op de A+B bank die normaal naar de verdeelkap gaat en dan een massa makem met een startkabel op de chassis Is er iemand die hier ervaring mee heeft????? TIPS TRICKS???
  6. Werdy

    IMG_0686a.jpg

    She is in love with the big cat
  7. Geen airco pomp meer demonteren en niet 1 heledag werken om uw v12 te voorzien van nieuwe bougies Onder 1 uur weer lekker de weg op zie hier hoe. Tool om bougies van cilinder 1A 1B los te maken zonder de airco pomp te hoeven verwijderen.docx
  8. Hier een lijdraad heb er extra info bij gedaan voor eigen gebruik misschien heb je er wat aan.. Tip: ik heb het bij een XJS of XJ40 nog niet meegemaakt dat de relais er uitgingen wel dat de raam motoren allemaal vast komen te zitten. dit komt omdat de smering dan in was is veranderd. Vooral de convertibles en cabrio's met de achter ramen hebben hier veel last van ivm vocht als ze ouder worden en ja meesten zijn nu al 20+ en daar door gaan zekeringen springen of uit eindelijk mogelijk relais. de motoren zijn simpel te demonteren en te monteren. alleen kost t effe tijd en geduld maar dat kennen we. Ook veel al wel zitten er daarnaast ook breuken in de kabels van de raam motoren naar de stekkers of corrosie als ook in de stekkers anders dan wel een massa probleem effen alles door meten en alles goed schoonmaken en opnieuw smeren ook de raam geleiders waar de lagers zitten. kan je gelijk het slot mechanisme ook smeren dan is alles weer smooth en kan er jaren tegen Als je verder vragen hebt laat t maar weten via hier:)
  9. Hierbij een file die je zou kunnen gebruiken als lijdraad als je een XJ40 / XJS hebt van ongeveer 19-88-1990 hier staat bijna alle over je stuur inrichting En alleen gebruiken voor eigen gebruik. mocht je er niet uitkomen vraag t maar hier dan Bijlage verwijderd door moderator: plaatsing in strijd met de forumregels.
  10. Heb je dit stuur huis? kijk even naar het onderdeel nummer dan kan ik je de juiste info geven hoe je dat ding uit elkaar kan halen en reviseren stap voor stap en hebben er andere mensen ook wat aan want een revisie kost normaal ongeveer 300 eur en voor 50 eur kan je t best proberen ts niet moeilijk.. revisie setjes zijn bij Barrat oisterwijk te verkrijgen Doc2.docx
  11. Nee mark ben alleen voorzichtig met plaatsen van copyright materiaal. was daar hier in het verleden op gewezen toen ik in mijn enthousiasme info over de XJS ging uploaden op dit medium. Maar waar kunnen mensen de tech base inzien voor hun model misschien wel handig?
  12. In princiepe als alles er netjes uitziet kan je het stuurhuis heel makkelijk zelf reviseren. de revisie setje kosten ongeveer 50 eur maar zorg wel dat je het juiste part nummer hebt. Zie hier voor een XJS en XJ40 maar let op er kunnen modificaties zijn en zorg dat alles brandschoon is
  13. ben al bezig met wijzigingen aan te brengen Mark
  14. Mark dat kan. als LeapingXJR even zijn part nummer kan door geven, want er zitten modificaties in maar algemeen gesproken kan ik wel info over revisie hier neer zetten,. T bied alleen geen garanties Een foto van het stuurhuis zou ook handig zijn
×
×
  • Create New...