Ga naar inhoud

HG_E-type

Members
  • Aantal items

    106
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

2 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Leende
  • Hobbies
    Engelse auto's

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo

Recente bezoekers van dit profiel

706 profielweergaven
  1. HG_E-type

    kachelkraan S-type

    Bedankt Peter Jan voor je response. Dat van altijd al een warm interieur herken ik. Dat is bij de E-type ook het geval. Dan is een geblokkeerde klep/kraan zo slecht nog niet.🤔 Niettemin een extra afsluiter is een goed idee. Groeten, Harrie
  2. HG_E-type

    kachelkraan S-type

    Hallo, Ben bezig met de koelwaterleidingen van mijn S-type 3.4 (1968). Ik heb een paar vragen over de "kachelkraan". De kraan of klep werkt op vacuum. Nu is de kraan/klep geblokkeerd. - Is er een manier om deze te testen/ repareren? Als ik vacuum op de nipple zet gaat hij niet open. Ook niet na veel WD40. - Bij het demonteren van de kraan/klep viel mij op dat de markering van de doorstroom richting op de klep tegengesteld was aan de tekening. Aannemende dat de rode pijl de goede richting is. Was die verkeerd gemonteerd? Alvast bedankt. Harrie
  3. HG_E-type

    Motor start niet als die even gelopen heeft.

    Ha Pizzaman, Dat gaat wel lukken. De werking met de "lifting pins" is me bekend. Al is me dat bij de andere auto's nooit echt goed gelukt om het zo te krijgen dat het toerental even omhoog loopt en daarna weer terugvalt. Ik zal het komend weekend eens kijken. Harrie
  4. HG_E-type

    Motor start niet als die even gelopen heeft.

    Hallo, Even een update: Na het demonteren van de carbs zag ik dat bij de achterste het rubber diagram hard en gescheurd was. Ook zat de sproeierbuis helemaal vast in z'n geleider. Heb alles goed schoon gemaakt + een revisie setje op beide gemonteerd. Het geheel weer met nieuwe pakkingen gemonteerd. Daarna gestart met de AED aan (deze wordt bij mij alleen via de extra schakelaar geactiveerd). Toen de motor enigzins op temperatuur was de AED uitgeschakeld en wat zitten klooien met de stelschroeven (slow running, mixture) en onsteking. Daarna kon ik de motor weer starten maar nu zonder AED. Dus het probleem lijkt opgelost. Onstekingstijdstip is bij mij nog onduidelijk. Motor nr. begint met een 7. Volgens het service manual moet bij 7:1 Compressie de onsteking op T.D.C. staan. Hiermee liep die niet echt lekker. Toen op gevoel wat vervroegd (zo'n 5 graden denk ik). Toen liep die regelmatiger. Voor de rest moet ik nog beter afstellen. Maar ik ben alweer een stapje verder. Harrie
  5. HG_E-type

    Motor start niet als die even gelopen heeft.

    Bedankt voor de reacties. Ik ben er gisteren achter gekomen dat er idd een extra schakelaar zit onder het dashboard. Deze is verbonden met de Groen/zwarte draad (klopt volgens het wiring diagram) en hoor ik de solenoid klikken. Maar helaas als de motor even heeft gelopen wil die daarna niet meer starten ook al staat de AED aan of uit. Ben nu bezig met de carbs eruit te halen. Zag meteen al een verschil in de diepte van sproeiers (voor 3.5 mm, achter 2 mm). Dat zou toch ongeveer gelijk moeten zijn? Harrie
  6. HG_E-type

    Motor start niet als die even gelopen heeft.

    Hallo Rob, Dank voor de suggestie De sensor in de waterrail is bij mij niet aangesloten. Ik kan zou gauw geen losse draad vinden. Zal eens op zoek gaan naar de extra schakelaar. Ook als ik aansluiting van de solonoid lostrek start die ook niet. Denk dat ik eerst de carbs er eens helemaal uithaal om deze eens nader te bekijken. Groeten, Harrie
  7. Hallo, Heb sinds kort een 3.4 S type. Deze heeft een zgn. hulp carb (Auxillary starting Carb). Nu is het rare dat de motor direct start als die koud is. Maar na even gelopen te hebben en ook op temperatuur is en ik de motor uit zet is die daarna niet meer aan de praat te krijgen. Brandstof moet wel krijgen volgens mij. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt. Harrie
  8. HG_E-type

    Haynes workshop manual

    Hallo, Weet iemand of er voor de jaguar 3.4 S ook een Haynes manual bestaat? Ik zie er wel 1 voor de bekende MK2 maar deze heeft geen IRS. Het is mij niet duidelijk of de 3.4 S hier ook onder valt. Alvast bedankt. Harrie
  9. HG_E-type

    revisie stuur bekrachtigings pomp

    Hallo Henk, Nee dat is een klus voor de winter. Ik wil ook namelijk het lekkende stuurhuis aanpakken. Mooi dat er ook een XJS pomp op past. Dat schept wat meer mogelijkheden. Was me overigens wel een hoedje geschrokken toen die vast liep. Op de snelweg rijdend kwam op een zeker moment rook uit het dashboard met een brand geur. Ik direct langs de kant om te kijken wat er mogelijk in de fik stond. Kon niks vinden en de brand geur was over. Thuis gekomen zag dat de vsnaar van de pomp doorgebrand was en gebroken los bungelde. De polie van de pomp zelf zit muurvast dat verklaard het e.e.a. Weer wat te doen ... Groeten, Harrie
  10. HG_E-type

    revisie stuur bekrachtigings pomp

    Gezien de prijs is revisie misschien ook een optie. Iemand enige ervaring hiermee?
  11. HG_E-type

    revisie stuur bekrachtigings pomp

    Hallo, Mijn pomp van de stuurbekrachtiging (E-type s2) heeft het begeven. De pomp is nu compleet geblokkeerd. Iemand enige ervaring met de revisie van dit onderdeel? Of is die ook nog nieuw te krijgen? Alvast bedankt. Harrie
  12. HG_E-type

    alarm beveiliging SCM klasse 1

    Bedankt voor de reacties. Over het nut van een SCM klasse 1 in een E-type had ik al zo mijn twijfels. Een wielklem is effectiever. Maar ja verzekeringen ... De contactpersoon van de verzekering vond het ook niet duidelijk/zinvol en was al door meerdere personen met dezelfde vraag benaderd. Ze laten (binnenkort?) horen wat er echt moet om tegen diefstal verzekerd te zijn. Harrie ps. Dat van die bakstenen is wel een goeie!!!
  13. HG_E-type

    alarm beveiliging SCM klasse 1

    Hallo, Van de verzekering te horen gekregen dat de voorwaarden veranderd zijn. In mijn E-type moet een SCM klasse 1 alarm zitten. Iemand hier enige ervaring mee en of het ook zelf te doen is? Alvast bedankt, Harrie
  14. HG_E-type

    Lekkende hoofdremcylinder

    Hallo, Ik zou het toch eerst eens uit elkaar halen en eens kijken hoe de conditie is. Zelf heb ik afgelopen zomer de hoofdremcilinder en rembekrachtiger van een revisie setje voorzien. Het is goed te doen en was in totaal nog geen 100 Euro kwijt en dat was voor de Brexit. Harrie
  15. HG_E-type

    achterremmen E_type

    yep.
×