Ga naar inhoud

HG_E-type

Members
  • Aantal items

    97
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

1 Goed

Over HG_E-type

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Eindhoven

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Harrie G uit Eindhoven.
    Heb sinds 1-mei-2014 een E-type 2+2 uit 1970.

Recente bezoekers van dit profiel

241 profielweergaven
  1. revisie stuur bekrachtigings pomp

    Hallo Henk, Nee dat is een klus voor de winter. Ik wil ook namelijk het lekkende stuurhuis aanpakken. Mooi dat er ook een XJS pomp op past. Dat schept wat meer mogelijkheden. Was me overigens wel een hoedje geschrokken toen die vast liep. Op de snelweg rijdend kwam op een zeker moment rook uit het dashboard met een brand geur. Ik direct langs de kant om te kijken wat er mogelijk in de fik stond. Kon niks vinden en de brand geur was over. Thuis gekomen zag dat de vsnaar van de pomp doorgebrand was en gebroken los bungelde. De polie van de pomp zelf zit muurvast dat verklaard het e.e.a. Weer wat te doen ... Groeten, Harrie
  2. revisie stuur bekrachtigings pomp

    Gezien de prijs is revisie misschien ook een optie. Iemand enige ervaring hiermee?
  3. revisie stuur bekrachtigings pomp

    Hallo, Mijn pomp van de stuurbekrachtiging (E-type s2) heeft het begeven. De pomp is nu compleet geblokkeerd. Iemand enige ervaring met de revisie van dit onderdeel? Of is die ook nog nieuw te krijgen? Alvast bedankt. Harrie
  4. alarm beveiliging SCM klasse 1

    Bedankt voor de reacties. Over het nut van een SCM klasse 1 in een E-type had ik al zo mijn twijfels. Een wielklem is effectiever. Maar ja verzekeringen ... De contactpersoon van de verzekering vond het ook niet duidelijk/zinvol en was al door meerdere personen met dezelfde vraag benaderd. Ze laten (binnenkort?) horen wat er echt moet om tegen diefstal verzekerd te zijn. Harrie ps. Dat van die bakstenen is wel een goeie!!!
  5. alarm beveiliging SCM klasse 1

    Hallo, Van de verzekering te horen gekregen dat de voorwaarden veranderd zijn. In mijn E-type moet een SCM klasse 1 alarm zitten. Iemand hier enige ervaring mee en of het ook zelf te doen is? Alvast bedankt, Harrie
  6. Lekkende hoofdremcylinder

    Hallo, Ik zou het toch eerst eens uit elkaar halen en eens kijken hoe de conditie is. Zelf heb ik afgelopen zomer de hoofdremcilinder en rembekrachtiger van een revisie setje voorzien. Het is goed te doen en was in totaal nog geen 100 Euro kwijt en dat was voor de Brexit. Harrie
  7. achterremmen E_type

    yep.
  8. achterremmen E_type

    Wat ik begrepen heb is dit bij de serie 1 wel zo gedaan. Die moet een deksel bevatten. Om redenen die mij niet bekend zijn is dit vanaf serie 2 niet meer gedaan. Kan zijn dat de niet zelfstellende handremklauwen van serie 1 de reden is.
  9. achterremmen E_type

    Hallo Leo, Dat van de rvs cilinders kan ik me iets bij voorstellen. Helaas heb ik bij de revisie (1,5 jaar geleden) de gewone stalen besteld. Het zal dan de combinatie iets te strakke handremklauw plus inwerking van vocht zijn geweest die voor een "plakkende" cilinder zorgde. Inmiddels heb ik een inspectie luik gemaakt. Dit was zowiezo nodig omdat ik anders de handremklauwen niet meer terug gemonteerd kreeg. Tevens heb ik nu ook de mogelijkheid om de remklauwen te verwijderen. Als een van de cilinders in de toekomst weer gaat plakken vervang ik deze door de RVS uitvoering. Inmiddels al weer een paar keer gereden en tot nu toe lijkt alles weer te doen wat het moet doen. Allen bedankt voor de reacties en het meedenken. Harrie
  10. achterremmen E_type

    Even een update: Het heeft even geduurd maar ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden. Na de hoofdremcilinder en rembekrachtiger van een revisie set te hebben voorzien (zat nauwelijks troep in) en de remleidingen doorgeblazen te hebben het weer opnieuw geprobeerd. Nog steeds het zelfde: na zo'n 10 min rijden werd de linker remklauw weer erg warm. Dat was het dus niet. Het uitlijnen van de remklauwen opnieuw gemeten en nog laten controleren door Rolf Ander. Dat was het ook niet. Toen maar de handremklauwen verwijderd en weer een stuk gereden. Nu is het over. Ik denk dat de rechter handremklauw achteraf toch te strak heeft gezeten en deze de warmte veroorzaakt heeft. Het vreemde is dat het wiel niet blokkerend draaide als ik de auto omhoog had gekrikt. Nu alleen nog weer de handremklauwen met kevlar blokken terug plaatsen. Dat zal nog een heel gepruts worden omdat er geen deksel zit aan de bovenkant van een serie 2. Ik denk dat ik er maar een luik voor maak (net als bij de serie 1). Dat alles om te voorkomen dat de achteras er weer onderuit moet. Dat heb ik 1 keer gedaan en daar wou ik het graag bij houden. Ook is het dan mogelijk om de handremafstelling te wijzigen. Harrie
  11. achterremmen E_type

    Hallo Peter Jan, Ik denk dat Pizzaman (ik weet niet hoe je echt heet) toch gelijk heeft. Ik heb het net geprobeerd en het is inderdaad zo: - druk op rempedaal zonder lopende motor: rempedaal voelt hard - start motor en je voelt het rempedaal zachter worden. Ik heb ook de vacuum slang even los gehaald bij lopende motor en hij zuigt m.i. goed. Heb vandaag een paar korte ritjes gemaakt met veel remmen. De remmen zitten niet vast maar de rechter remklauw voelt wel warmer aan als de linker. Ik heb wel laatst de reservoir slangetjes vervangen want die begonnen erg te zweten. Het bleek later dat de vorige eigenaar hier branstof slangetjes voor had gebruikt. Die heb ik nu vervangen door remolie bestendigde. Misschien zit er toch troep in de master/slave cilinders. Maar daar kom ik pas achter als ik de zaak open heb. Harrie
  12. achterremmen E_type

    Hallo, Bedankt voor de reacties en ideeën tot nu toe. Ik zal mij eerst eens richten op de hoofdremcilinder. Is er trouwens een methode of de rembekrachtiger goed functioneerd? Harrie
  13. achterremmen E_type

    Hallo Peter Jan, Ok dit keer zonder '-'. Nee ik heb er niet mee geraced. Alleen een paar keer kort even boven de 100 mijl gereden op de snelweg. Dat zou toch moeten kunnen met een E-type. Het lijkt alsof er remdruk blijft bestaan in het systeem na verloop van tijd. Voorzover ik weet is het alleen achter. Groeten, Harrie
  14. achterremmen E_type

    Hallo Peter-Jan, Revisie setje heb ik 1,5 jaar geleden al gemonteerd met nieuwe zuigers. Ik merkte wel dat ik nu harder op het rempedaal moet duwen als vlak na de revisie. Zou het de rembekrachtiger kunnen zijn? Harrie
  15. achterremmen E_type

    Hallo Rob, Ik heb uiteraard ook de remblokken achter vervangen. Tevens ook het flexibele slangetje. De vloeistof in de remleiding wordt niet geblokkeerd. Harrie
×