Jump to content

HG_E-type

Members
  • Content Count

    132
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Leende
  • Hobbies
    Engelse auto's

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo

Recent Profile Visitors

1010 profile views
  1. Hallo Peter Jan, Ik had de standaard pinnen al besteld. Op het o.a. S-type forum las ik later dat de poly variant veel beter is. Maar ik dacht na het plaatsen van de op maat gemaakte conische pasbussen kan ik ze later altijd nog vervangen door de upgraded versie. De speling is nu weg en sturen gaat veel strakker. Het is een fijne auto om in te rijden. Nu verder met het interieur en het terugplaatsen van de chroomlijsten van het achterraam (daar heb ik al wat horror verhalen over gelezen). Groeten, Harrie
  2. Hallo, Probleem is opgelost. Details kun je lezen onder: http://www.jagstyperegister.com/forum_new/viewtopic.php?f=20&t=849 Harrie
  3. Hallo, Merk dat er wat speling in het stuur zit van mijn S-type 1968. Na eerste onderzoek zie ik wat speling in de verbinding van "drop arm" naar "steering rod". Als ik het stuur lichtjes heen en weer beweeg zie ik wat speling in deze verbinding. Neem aan dat het rubber is. Wat is de naam van dit rubber? En is dit nog te krijgen? Bij SNG kan ik niet vinden. Bijgaand een foto van wat ik bedoel. Harrie
  4. Hallo Peter Jan, Ai dat verwacht je toch niet bij zo'n Hightorq Startmotor (garantie?) Maar toch mooi dat je hebt kunnen rijden. M'n E-type heeft ook een automaat die aan te slepen is. Zie https://www.jaguarforum.nl/forum/topic/11022-aanduwen-met-automaat/ Op de bak staat iets van "W.G. DIV. AS4-BG" Mijn startmotor (van de E-type) pakt soms niet bij koude start. Ook niet nadat ik hem eruit gehaald had en alles schoon gemaakt. Groeten, Harrie ps. De S-type is weer rijdbaar en gaat binnenkort voor de keuring.
  5. Hallo, Wil graag mijn olie keerring (zie plaatje blauwe cirkel 6) van het selectorasje vervangen (Borg&Warner). Volgens mij moet de selectoras (zie plaatje rode cirkel 12) verwijderd worden om de keerring te vervangen. Iemand enig idee hoe de selectoras te verwijderen terwijl de automaat bak in de auto zit? Kun je deze as eruit draaien via het luikje? Harrie
  6. Uiteindelijk gelukt na idd een nacht laten weken in de WD40 en daarna goed warm stoken met een propaan brander. Dus opgelost.
  7. Hallo, Ik wil mijn remslang achter van mijn S-type vernieuwen. Maar de moer om de remleiding zit vast aan de remleiding zelf (zie foto rode cirkel). De aansluiting naar de IRS is gefixeerd op een T-stuk (zie foto blauwe cirkel). Nu heb ik dus 2 ge-fixeerde punten. Ik kan de oude slang doorknippen en wel losdraaien. Maar hoe krijg ik dan de nieuwe gemonteerd? Iemand een idee om de moer rond de remleiding weer los te krijgen zonder de leiding te beschadigen. Harrie
  8. Bedankt voor de link. Zal een offerte vragen. In Eindhoven zit ERF (Eindhovense Radiateuren Fabriek) die vraag ik ook. Hou je op de hoogte. Groeten, Harrie
  9. Hallo Peter Jan, Bedankt voor je snelle reactie. Goed dat je het zegt van het niet gebruiken van de vloeibare pakking bij deze versie van de koppakking. Dan ga ik gevoelsmatig voor foto_1a/1b. V.w.b. de water kanalen in het blok deze heb ik nu aardig schoon. Heb 2 vriespluggen verwijdert en met azijn/ijzerdraad/lange schroevedraaier en compressor/stofzuiger aan de gang gegaan. De waterkanalen aan de uitlaatzijde is (zie ik) een gallerij die alleen horizontaal met elkaar in verbinding staan. Die aan de inlaat zijde lopen door tot beneden en ik zie de cylinder bussen zitten ook de vrije ruimte ertussen. Kan er nu mooi met een lamp middels de openingen van de vriespluggen inschijnen. De kop is nog bij het revisie bedrijf. Achterste 2 kleppen zijn krom en worden vernieuwd/besteld en kop wordt gevlakt. De radiator is idd verstopt en ook lek volgens mij. Heb hem geprobeerd schoon te krijgen (na 2 dagen azijn en doorspoelen met water) maar er komt onder nog steeds mondjesmaat vloeistof uit (bij het lek zelfs van een andere kleur). Breng deze ook maar naar een revisie bedrijf en kijken wat ze daar zeggen. SNG/Limora verkopen ook nieuwe. Maar dat heeft ook weer zijn prijs. Groeten, Harrie
  10. Hallo, Heb vandaag een nieuwe koppakking (upgraded versie) bezorgd gekregen. Volgens het service manual: - taking care that the side marked "Top" is uppermost. Nu zie ik nergens een markering staan. Wat is nu de juiste plaatsing? foto_1a/1b_koppakking of foto_2a/2b_koppakking Alvast bedankt, Harrie
  11. Hallo, Ben bezig met het vervangen van de koppakking van m'n S-type 3.4 '68. Ik zie nu dat het blok geblokkeerd is voor de koelvloeistof. Er zit allerlei junk in De uitstroom van het aftapkraantje is ook geblokkeerd. Heeft iemand ervaring met een middel of methode om dit schoon te krijgen? Ik laat het blok het liefst in de auto zitten. Bijgaand wat foto's hoe het er uitziet voor en na het uitzuigen en lospeuren. Alvast bedankt. Harrie
  12. Proficiat Peter Jan. Ziet er schitterend uit. Na bijna 6 jaar helemaal klaar en tijd voor een nieuw project? Groeten, Harrie
  13. Goed idee! Bedankt. Harrie
  14. Hallo Peter Jan, Dat is dus een uitdaging erbij. Eerst maar de kop eraf halen (hoop ik binnenkort mee te beginnen). Ik zal je het resultaat laten weten. Wat mij zorgen baart is dat de temperatuur hoog op blijft lopen met voldoende koelvloeistof en de kachel in bedrijf. Zou het blok geblokkeerd zijn? Waterpomp was al vernieuwd toen ik de wagen kocht. Er is denk ik ooit een andere kop opgezet. Weet niet of de koelwaterkanalen van blok en diverse koppen altijd op elkaar aansluiten. Rene, Bedankt voor de tip. Verwijderen gaat dus wel in een beperkte ruimte. Maar nieuwe terugplaatsen wordt dus moeilijk. Harrie
  15. Hallo, Ik moet de kop(pakking) vervangen van mijn 3.4 S-type. Maar ik zie ook koelvloeistof verlies bij een van de core pluggen in het blok. Wat is de beste methode om deze te vervangen als het blok in de motorruimte zit? Alvast bedankt. Harrie
×
×
  • Create New...