Jump to content

HG_E-type

Members
  • Content Count

    171
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

11 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Leende
  • Hobbies
    Engelse auto's

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo

Recent Profile Visitors

1312 profile views
  1. Hallo Henk, Nee dat is een compleet andere pomp. Zit namelijk in het verlengde van de dynamo op dezelfde as gemonteerd. Dat scheelt weer een drijfriem. Groeten, Harrie
  2. Hallo, Even weer een update. Heb een 2e poging gedaan. Pomp gedemonteerd en via schuren en polijsten alle interne oneffenheden verwijderd. Nu loopt de pomp zonder extra pakkingen wel zonder weerstand rond. De beschadigingen waren denk ik de oorzaak van het blokkeren. Na montage in E-type heb ik wel het idee dat het sturen iets lichter gaat en de pomp meer druk opbouwt. Maar het is volgens mij nog niet helemaal goed. Want bij stilstand gaat het bij lopende motor nog steeds vrij zwaar. Bij de S-type merk ik veel meer verschil bij lopende motor
  3. Even een update: Kreeg als tip van een mede forum lid om geen papieren pakking te gebruiken maar aluminium. Hij had een Cola-blikje hiervoor gebruikt. Nu dat leek mij ook wel wat om te proberen. Zo'n blikje is lekker dun (~0.1 mm). Moest 2 pakkingen maken aan weerszijden van 'A' (zie foto) om de rotor vrij te laten draaien na montage. De pomp in de bankschroef gezet en vol laten lopen en even met de boormachine laten draaien. De pompfunctie werkt. Het spoot er uit. Maar na montage in de E-type merk ik eigenlijk geen verschil. Het sturen gaat nog stee
  4. Hallo Peter Jan, Ik heb geen pakking gezien bij het uit elkaar halen hiervan. Toen ik de auto kocht draaide de pomp wel totdat hij spontaan blokkeerde. Maar de pomp heeft van begin af aan nooit gefunctioneerd. Bedankt voor de info. Ik ga eens een eigen pakking of shim proberen en eens kijken of dat werkt. Heb trouwens geen idee hoe de pomp-functie zou moeten werken met de stalen rolletjes en de excentrische mantel. Groeten, Harrie
  5. Hallo Kees, Dit is niet dezelfde pomp. Die van mij heeft een apart reservoir (vanwege de beperkte ruimte). Maar toch bedankt. Harrie
  6. Nu even een update en vraag. Ik heb de pomp uit elkaar gehaald en een revisie setje bij Limora kunnen krijgen. (die bevat niet meer als een keerring + rubber ringen) Het is m.i. wel een apart iets zo'n Hoborn Eaton pomp. Zie foto's. Zoals ik al eerder zei de pomp was volledig geblokkeerd. Dus bij het uit elkaar halen was benieuwd waar dit aan lag. Tot mijn verbazing zag ik nergens een blokkade. Maar nu ik het weer in elkaar wil zetten bemerk ik dat de as meteen blokkeert bij het aandraaien van de schroeven. Het is net alsof ik iets van een "shim" mis. Aan f
  7. Hallo, Weet iemand waar de afwatering van airco zit bij een XK8 4.0 van 1999? Vorige week bij het erg warme weer had ik na een lange rit een enorme plas water onder de auto ter hoogte van de bestuurders stoel. Ben eigenlijk benieuwd waar de afwatering zit en ook of het 1 plaats is of meerdere. Alvast bedankt, Harrie
  8. Hallo Peter Jan, Over duur gesproken: Bij SNG valt het nog mee. Nieuwe pomp idd speciale bestelling: 275 Euro (excl btw) Bij Limora is die uit vooraad? leverbaar, maar schrik niet: 878 Euro Een hobby mag wat kosten, maar er zijn grenzen. Denk dat ik hem toch maar zelf ga proberen te demonteren. Al ziet het er wel massief uit. Groeten, Harrie
  9. Hallo, Heeft iemand toevallig een stuurbekrachtigingspomp voor een E-type van 1970 liggen? Die van mij is volledig geblokkeerd. Bijgaand wat foto's. Alvast bedankt. Harrie
  10. Om de stuurkogels te verwijderen heb je een kogeltrekker (extractor) nodig. Want ze kunnen goed vast zitten.
  11. Hallo, Weet iemand of het afdek/indicator-plaatje van de versnellingspook ook los te verkrijgen is? Op een ander forum zag ik dat er in het verleden een aluminium exemplaar te verkrijgen was. Alvast bedankt.
  12. Hallo, Even een update. Na de aanschaf van een iCarsoft LR V1.0 zag ik dat het linker voorwiel geen snelheid aangaf bij het rijden. Soms bij het de bocht nemen wel. Dus het is de kabel waar waarschijnlijk een breuk in zit. Zo'n kabel is in principe los te krijgen maar vrij duur (rond de 130 Euro). Na wat zoeken op internet kwam ik uit bij: werkenbijlicht.nl Die heeft superseal connectors waar al een kabel van 1 meter aanzit en kost nog geen 8 Euro. https://www.werkenbijlicht.nl/kabel-0.5-meter-amp-superseal Dus als iemand anders ook z'n ABS kabe
  13. Hi, Ik lees dat bij alle ELM327 OBD2 scanners geschikt zijn voor europese auto's benzine vanaf 2001. Mijn XK8 is van 1999. Komt het zo precies? Hebben benzine auto's van voor 2001 een soms een andere standaard? Harrie
  14. Bedankt voor de link. Iemand enige ervaring met de ELM327 (OBD2 bluetooth interface)? Of is dit weggegooid geld?
×
×
  • Create New...