Jump to content

HG_E-type

Members
  • Content Count

    139
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Leende
  • Hobbies
    Engelse auto's

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo

Recent Profile Visitors

1109 profile views
  1. De vraag was bedoelt voor de XK motoren in m'n E-type (1970) en S-type (1968). Daarom had ik hem op het serie 1/2/3 forum geplaatst. Deze hebben tenslotte ook een XK motor. Maar evengoed bedankt voor de reacties. Harrie
  2. Hallo, Zal vast wel vaker ter sprake zijn gekomen in het verleden. Maar wat is de beste (merk) benzine voor onze XK-motoren? Heb een paar keer super E5 getankt maar ik vind het niet lekker lopen. Is Shell V-power de beste keus? Harrie
  3. Hallo Wouter, Eindelijk even tijd gemaakt voor een paar foto's van de selector as. Het is echt 1 geheel (ring en as). Zou heel graag willen weten hoe deze te verwijderen zonder dat de bak eruit moet. Harrie
  4. Hallo Jaap, Zou je de PDF manuals ook naar mij door kunnen sturen? hgunnink@kpnplanet.nl Alvast bedankt. Harrie
  5. HG_E-type

    XK8 info

    Dank allen voor de response. Ik kijk eerst maar eens rustig verder. Harrie
  6. HG_E-type

    XK8 info

    Hallo, Ik ben op zoek naar een XK8 (die van de eerste serie vind ik het mooist). Nu staat er 1 te koop bij: seldenrijk https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jaguar/m1495949193-jaguar-xk8-4-0-v8-coupe-bj-1998-automaat.html Het is een schot in het duister maar ik probeer het toch maar. Heeft iemand enige info over deze auto? Optisch ziet hij er goed uit. Maar heeft in Ned al 4 eigenaren gehad. Ook heeft die een tik in de motor (die later weg was). En last but not least: er lag een plasje olie o.i.d. onder auto. Ze vragen niet de hoofdprijs maar het hele verhaal geeft wel iets om over na te denken ... Ben benieuwd. Alvast bedankt Harrie
  7. Ja dat dacht ik ook. Maar dat is niet het geval. Na het verwijderen van de moer zit er een metalen ring om de as. Zo te zien is dat 1 geheel. Harrie
  8. Hallo Peter Jan, Ik had de standaard pinnen al besteld. Op het o.a. S-type forum las ik later dat de poly variant veel beter is. Maar ik dacht na het plaatsen van de op maat gemaakte conische pasbussen kan ik ze later altijd nog vervangen door de upgraded versie. De speling is nu weg en sturen gaat veel strakker. Het is een fijne auto om in te rijden. Nu verder met het interieur en het terugplaatsen van de chroomlijsten van het achterraam (daar heb ik al wat horror verhalen over gelezen). Groeten, Harrie
  9. Hallo, Probleem is opgelost. Details kun je lezen onder: http://www.jagstyperegister.com/forum_new/viewtopic.php?f=20&t=849 Harrie
  10. Hallo, Merk dat er wat speling in het stuur zit van mijn S-type 1968. Na eerste onderzoek zie ik wat speling in de verbinding van "drop arm" naar "steering rod". Als ik het stuur lichtjes heen en weer beweeg zie ik wat speling in deze verbinding. Neem aan dat het rubber is. Wat is de naam van dit rubber? En is dit nog te krijgen? Bij SNG kan ik niet vinden. Bijgaand een foto van wat ik bedoel. Harrie
  11. Hallo Peter Jan, Ai dat verwacht je toch niet bij zo'n Hightorq Startmotor (garantie?) Maar toch mooi dat je hebt kunnen rijden. M'n E-type heeft ook een automaat die aan te slepen is. Zie https://www.jaguarforum.nl/forum/topic/11022-aanduwen-met-automaat/ Op de bak staat iets van "W.G. DIV. AS4-BG" Mijn startmotor (van de E-type) pakt soms niet bij koude start. Ook niet nadat ik hem eruit gehaald had en alles schoon gemaakt. Groeten, Harrie ps. De S-type is weer rijdbaar en gaat binnenkort voor de keuring.
  12. Hallo, Wil graag mijn olie keerring (zie plaatje blauwe cirkel 6) van het selectorasje vervangen (Borg&Warner). Volgens mij moet de selectoras (zie plaatje rode cirkel 12) verwijderd worden om de keerring te vervangen. Iemand enig idee hoe de selectoras te verwijderen terwijl de automaat bak in de auto zit? Kun je deze as eruit draaien via het luikje? Harrie
  13. Uiteindelijk gelukt na idd een nacht laten weken in de WD40 en daarna goed warm stoken met een propaan brander. Dus opgelost.
  14. Hallo, Ik wil mijn remslang achter van mijn S-type vernieuwen. Maar de moer om de remleiding zit vast aan de remleiding zelf (zie foto rode cirkel). De aansluiting naar de IRS is gefixeerd op een T-stuk (zie foto blauwe cirkel). Nu heb ik dus 2 ge-fixeerde punten. Ik kan de oude slang doorknippen en wel losdraaien. Maar hoe krijg ik dan de nieuwe gemonteerd? Iemand een idee om de moer rond de remleiding weer los te krijgen zonder de leiding te beschadigen. Harrie
  15. Bedankt voor de link. Zal een offerte vragen. In Eindhoven zit ERF (Eindhovense Radiateuren Fabriek) die vraag ik ook. Hou je op de hoogte. Groeten, Harrie
×
×
  • Create New...