Jump to content

HG_E-type

Members
  • Content Count

    124
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Leende
  • Hobbies
    Engelse auto's

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo

Recent Profile Visitors

911 profile views
  1. Bedankt voor de link. Zal een offerte vragen. In Eindhoven zit ERF (Eindhovense Radiateuren Fabriek) die vraag ik ook. Hou je op de hoogte. Groeten, Harrie
  2. Hallo Peter Jan, Bedankt voor je snelle reactie. Goed dat je het zegt van het niet gebruiken van de vloeibare pakking bij deze versie van de koppakking. Dan ga ik gevoelsmatig voor foto_1a/1b. V.w.b. de water kanalen in het blok deze heb ik nu aardig schoon. Heb 2 vriespluggen verwijdert en met azijn/ijzerdraad/lange schroevedraaier en compressor/stofzuiger aan de gang gegaan. De waterkanalen aan de uitlaatzijde is (zie ik) een gallerij die alleen horizontaal met elkaar in verbinding staan. Die aan de inlaat zijde lopen door tot beneden en ik zie de cylinder bussen zitten ook de vrije ruimte ertussen. Kan er nu mooi met een lamp middels de openingen van de vriespluggen inschijnen. De kop is nog bij het revisie bedrijf. Achterste 2 kleppen zijn krom en worden vernieuwd/besteld en kop wordt gevlakt. De radiator is idd verstopt en ook lek volgens mij. Heb hem geprobeerd schoon te krijgen (na 2 dagen azijn en doorspoelen met water) maar er komt onder nog steeds mondjesmaat vloeistof uit (bij het lek zelfs van een andere kleur). Breng deze ook maar naar een revisie bedrijf en kijken wat ze daar zeggen. SNG/Limora verkopen ook nieuwe. Maar dat heeft ook weer zijn prijs. Groeten, Harrie
  3. Hallo, Heb vandaag een nieuwe koppakking (upgraded versie) bezorgd gekregen. Volgens het service manual: - taking care that the side marked "Top" is uppermost. Nu zie ik nergens een markering staan. Wat is nu de juiste plaatsing? foto_1a/1b_koppakking of foto_2a/2b_koppakking Alvast bedankt, Harrie
  4. Hallo, Ben bezig met het vervangen van de koppakking van m'n S-type 3.4 '68. Ik zie nu dat het blok geblokkeerd is voor de koelvloeistof. Er zit allerlei junk in De uitstroom van het aftapkraantje is ook geblokkeerd. Heeft iemand ervaring met een middel of methode om dit schoon te krijgen? Ik laat het blok het liefst in de auto zitten. Bijgaand wat foto's hoe het er uitziet voor en na het uitzuigen en lospeuren. Alvast bedankt. Harrie
  5. Proficiat Peter Jan. Ziet er schitterend uit. Na bijna 6 jaar helemaal klaar en tijd voor een nieuw project? Groeten, Harrie
  6. Goed idee! Bedankt. Harrie
  7. Hallo Peter Jan, Dat is dus een uitdaging erbij. Eerst maar de kop eraf halen (hoop ik binnenkort mee te beginnen). Ik zal je het resultaat laten weten. Wat mij zorgen baart is dat de temperatuur hoog op blijft lopen met voldoende koelvloeistof en de kachel in bedrijf. Zou het blok geblokkeerd zijn? Waterpomp was al vernieuwd toen ik de wagen kocht. Er is denk ik ooit een andere kop opgezet. Weet niet of de koelwaterkanalen van blok en diverse koppen altijd op elkaar aansluiten. Rene, Bedankt voor de tip. Verwijderen gaat dus wel in een beperkte ruimte. Maar nieuwe terugplaatsen wordt dus moeilijk. Harrie
  8. Hallo, Ik moet de kop(pakking) vervangen van mijn 3.4 S-type. Maar ik zie ook koelvloeistof verlies bij een van de core pluggen in het blok. Wat is de beste methode om deze te vervangen als het blok in de motorruimte zit? Alvast bedankt. Harrie
  9. Bedankt. Maar inmiddels ben ik al voorzien.
  10. Bijgaand een foto van de ruit.
  11. Hallo, Ongelukje gehad bij het vervangen van het raamrubber van de achterruit van m'n S-type 1968. Te veel spanning bij het terugzetten en nu is de ruit gebroken. Dit is een duur lesje. Denk niet dat die nog te repareren is. Een hoek hangt er nl. "vleugellam" bij. Is er ergens een adres waar je evt. gebruikte ruiten kunt kopen? Harrie
  12. Hallo Peter Jan, Bedankt voor je reactie. Mijn vlotter was inderdaad lek en daarom ook vernieuwd. De naald van de AED heb ik nu zo ver mogelijk naar beneden gedraaid. Gisteren zag ik dat de brandstof niet meer hoger kwam als halverwege de lucht inlaat van de AED. Is dit bij jouw ook zo? Groeten, Harrie
  13. Hallo, Stel hier maar dezelfde vraag. Heb een S-type 1968. Deze heeft hd6 carbs met een AED. Na dat de motor enigszins op temperatuur is stroomt er benzine uit de lucht inlaat van de AED. Ik heb de vlotters en de drijvers al vernieuwd. Iemand een idee wat er mis is? Harrie. Door moderator verplaatst naar juiste subforum
  14. Hallo Hans, Bedankt, ik had het antwoord dus al (chapter 12, page N23) Zal in vervolg toch beter lezen voor ik het vraag. Groeten, Harrie
  15. Hallo, Weet iemand ook hoe ik de raamlijsten (cantrails) aan de binnenkant van de S-type (1968) kan verwijderen? Ze bestaan uit hout met fineer. Het lijkt vastgeklikt maar ik heb geen idee hoe ik zonder het te beschadigen kan demonteren. Alvast bedankt, Harrie
×
×
  • Create New...