Jump to content

HG_E-type

Members
  • Posts

    181
  • Joined

  • Last visited

Reputation

12 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Leende
  • Hobbies
    Engelse auto's

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo

Recent Profile Visitors

1,479 profile views
  1. Bij mijn weten is het een rechte doorgang. De vriespluggen/doppen zijn bij SNG besteld. Dus neem aan dat ze geschikt zijn hiervoor. En inderdaad vlak slaan lijkt mij ook het beste. Maar ik heb het blok in de auto laten zitten bij het vervangen en had weinig ruimte om te slaan. Groeten, Harrie
  2. Ik heb ze met de bolle kant naar buiten gemonteerd met Loctite 638 (groen) het deukje in het midden is door het bolhamertje. Dat zou toch zo goed moeten zijn. In ieder geval ze lekken niet. Harrie
  3. Hallo Peter Jan, Ik ga hem idd vernieuwen. Ik zag op de foto's dat ik deze vorig jaar niet vervangen had. Waarschijnlijk omdat ik daar weinig ruimte heb en ik ook in het blok kon komen nadat het aftap kraantje verwijderd was. Ik heb toen bij het plaatsen Loctite 538 gebruikt. Dat werkt ook goed. De pluggen die ik vervangen had zitten nog steeds dicht. Groeten, Harrie
  4. Hallo, Vorig jaar heb ik de koppakking vervangen van de S-type (3.4) 1968. Hierbij heb ik ook de vriespluggen verwijderd. Dit om het blok intern goed schoon te kunnen maken. Nu merk ik dat de achterste vriesplug aan de uitlaatzijde een beetje koelwater lekt. Bij het monteren hiervan vorig jaar had ik weinig ruimte voor slagkracht. Heeft iemand een tip om dit toch dicht te krijgen met de huidige vriesplug? Of is de enige remedie huidige plug verwijderen en vernieuwen? Harrie
  5. Bedankt. We gaan weer vrolijk verder. De XK8 blijft een fantastische auto om in te rijden. Groeten, Harrie
  6. Hallo naamgenoot, Ja ik heb het filmpje ook gezien. Inderdaad omslachtig. Gisteren gekeken bij mijn auto nadat ik alles verwijderd had. En wat bleek ... ik heb geen filter, want het is een optie ???? Op een ander engelstalig forum las ik dat iemand anders zoiets ook al overkomen was. En kan mij aansluiten met zijn commentaar: "Na 2 uur onnodig bezig geweest te zijn een betere band heeft gekregen met zijn XK8" Harrie
  7. Hallo, Weet iemand hoe het Airco (pollenfilter) te vervangen bij een XK8 van 1999. Het filter is volgens mij het type wat SNG Barrett heeft (nr. MJD6863AA) Alvast bedankt, Harrie
  8. Zojuist de XK8 APK laten keuren. Opmerking was alleen: speling (radiale) in de wiellagers achter. Maar dit viel binnen de tolerantie. Wat mag deze speling zijn? Is dit nog bij te stellen? Harrie
  9. Zou het voor een luidspreker kunnen zijn?
  10. Hallo, Bij het repareren van mijn kofferbak verlichting (XK8) zie ik aan de bovenzijde van de binnenkant 2 losse connectors hangen. Heeft iemand enig idee waar deze voor dienen en wat er op aangesloten kan worden? Bijgaand een foto Er staat geen spanning op. Harrie
  11. Hallo Henk, Nee dat is een compleet andere pomp. Zit namelijk in het verlengde van de dynamo op dezelfde as gemonteerd. Dat scheelt weer een drijfriem????. Groeten, Harrie
  12. Hallo, Even weer een update. Heb een 2e poging gedaan. Pomp gedemonteerd en via schuren en polijsten alle interne oneffenheden verwijderd. Nu loopt de pomp zonder extra pakkingen wel zonder weerstand rond. De beschadigingen waren denk ik de oorzaak van het blokkeren. Na montage in E-type heb ik wel het idee dat het sturen iets lichter gaat en de pomp meer druk opbouwt. Maar het is volgens mij nog niet helemaal goed. Want bij stilstand gaat het bij lopende motor nog steeds vrij zwaar. Bij de S-type merk ik veel meer verschil bij lopende motor
  13. Even een update: Kreeg als tip van een mede forum lid om geen papieren pakking te gebruiken maar aluminium. Hij had een Cola-blikje hiervoor gebruikt. Nu dat leek mij ook wel wat om te proberen. Zo'n blikje is lekker dun (~0.1 mm). Moest 2 pakkingen maken aan weerszijden van 'A' (zie foto) om de rotor vrij te laten draaien na montage. De pomp in de bankschroef gezet en vol laten lopen en even met de boormachine laten draaien. De pompfunctie werkt. Het spoot er uit. Maar na montage in de E-type merk ik eigenlijk geen verschil. Het sturen gaat nog steeds even zwaar. Heb het hele systeem gevuld en met de wielen van grond een paar keer heen en weer gedraaid. Ook zie ik de vloeistof stromen in het reservoir. Vraag met nu af of de pomp nu wel genoeg druk op bouwt? Of dat er iets anders aan de hand is. Bijgaand wat foto's Harrie
  14. Hallo Peter Jan, Ik heb geen pakking gezien bij het uit elkaar halen hiervan. Toen ik de auto kocht draaide de pomp wel totdat hij spontaan blokkeerde. Maar de pomp heeft van begin af aan nooit gefunctioneerd. Bedankt voor de info. Ik ga eens een eigen pakking of shim proberen en eens kijken of dat werkt. Heb trouwens geen idee hoe de pomp-functie zou moeten werken met de stalen rolletjes en de excentrische mantel. Groeten, Harrie
  15. Hallo Kees, Dit is niet dezelfde pomp. Die van mij heeft een apart reservoir (vanwege de beperkte ruimte). Maar toch bedankt. Harrie
×
×
  • Create New...