Jump to content

HG_E-type

Members
  • Content Count

    119
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Leende
  • Hobbies
    Engelse auto's

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo

Recent Profile Visitors

869 profile views
  1. Goed idee! Bedankt. Harrie
  2. Hallo Peter Jan, Dat is dus een uitdaging erbij. Eerst maar de kop eraf halen (hoop ik binnenkort mee te beginnen). Ik zal je het resultaat laten weten. Wat mij zorgen baart is dat de temperatuur hoog op blijft lopen met voldoende koelvloeistof en de kachel in bedrijf. Zou het blok geblokkeerd zijn? Waterpomp was al vernieuwd toen ik de wagen kocht. Er is denk ik ooit een andere kop opgezet. Weet niet of de koelwaterkanalen van blok en diverse koppen altijd op elkaar aansluiten. Rene, Bedankt voor de tip. Verwijderen gaat dus wel in een beperkte ruimte. Maar nieuwe terugplaatsen wordt dus moeilijk. Harrie
  3. Hallo, Ik moet de kop(pakking) vervangen van mijn 3.4 S-type. Maar ik zie ook koelvloeistof verlies bij een van de core pluggen in het blok. Wat is de beste methode om deze te vervangen als het blok in de motorruimte zit? Alvast bedankt. Harrie
  4. Bedankt. Maar inmiddels ben ik al voorzien.
  5. Bijgaand een foto van de ruit.
  6. Hallo, Ongelukje gehad bij het vervangen van het raamrubber van de achterruit van m'n S-type 1968. Te veel spanning bij het terugzetten en nu is de ruit gebroken. Dit is een duur lesje. Denk niet dat die nog te repareren is. Een hoek hangt er nl. "vleugellam" bij. Is er ergens een adres waar je evt. gebruikte ruiten kunt kopen? Harrie
  7. Hallo Peter Jan, Bedankt voor je reactie. Mijn vlotter was inderdaad lek en daarom ook vernieuwd. De naald van de AED heb ik nu zo ver mogelijk naar beneden gedraaid. Gisteren zag ik dat de brandstof niet meer hoger kwam als halverwege de lucht inlaat van de AED. Is dit bij jouw ook zo? Groeten, Harrie
  8. Hallo, Stel hier maar dezelfde vraag. Heb een S-type 1968. Deze heeft hd6 carbs met een AED. Na dat de motor enigszins op temperatuur is stroomt er benzine uit de lucht inlaat van de AED. Ik heb de vlotters en de drijvers al vernieuwd. Iemand een idee wat er mis is? Harrie. Door moderator verplaatst naar juiste subforum
  9. Hallo Hans, Bedankt, ik had het antwoord dus al (chapter 12, page N23) Zal in vervolg toch beter lezen voor ik het vraag. Groeten, Harrie
  10. Hallo, Weet iemand ook hoe ik de raamlijsten (cantrails) aan de binnenkant van de S-type (1968) kan verwijderen? Ze bestaan uit hout met fineer. Het lijkt vastgeklikt maar ik heb geen idee hoe ik zonder het te beschadigen kan demonteren. Alvast bedankt, Harrie
  11. Bedankt Peter Jan voor je response. Dat van altijd al een warm interieur herken ik. Dat is bij de E-type ook het geval. Dan is een geblokkeerde klep/kraan zo slecht nog niet.🤔 Niettemin een extra afsluiter is een goed idee. Groeten, Harrie
  12. Hallo, Ben bezig met de koelwaterleidingen van mijn S-type 3.4 (1968). Ik heb een paar vragen over de "kachelkraan". De kraan of klep werkt op vacuum. Nu is de kraan/klep geblokkeerd. - Is er een manier om deze te testen/ repareren? Als ik vacuum op de nipple zet gaat hij niet open. Ook niet na veel WD40. - Bij het demonteren van de kraan/klep viel mij op dat de markering van de doorstroom richting op de klep tegengesteld was aan de tekening. Aannemende dat de rode pijl de goede richting is. Was die verkeerd gemonteerd? Alvast bedankt. Harrie
  13. Ha Pizzaman, Dat gaat wel lukken. De werking met de "lifting pins" is me bekend. Al is me dat bij de andere auto's nooit echt goed gelukt om het zo te krijgen dat het toerental even omhoog loopt en daarna weer terugvalt. Ik zal het komend weekend eens kijken. Harrie
  14. Hallo, Even een update: Na het demonteren van de carbs zag ik dat bij de achterste het rubber diagram hard en gescheurd was. Ook zat de sproeierbuis helemaal vast in z'n geleider. Heb alles goed schoon gemaakt + een revisie setje op beide gemonteerd. Het geheel weer met nieuwe pakkingen gemonteerd. Daarna gestart met de AED aan (deze wordt bij mij alleen via de extra schakelaar geactiveerd). Toen de motor enigzins op temperatuur was de AED uitgeschakeld en wat zitten klooien met de stelschroeven (slow running, mixture) en onsteking. Daarna kon ik de motor weer starten maar nu zonder AED. Dus het probleem lijkt opgelost. Onstekingstijdstip is bij mij nog onduidelijk. Motor nr. begint met een 7. Volgens het service manual moet bij 7:1 Compressie de onsteking op T.D.C. staan. Hiermee liep die niet echt lekker. Toen op gevoel wat vervroegd (zo'n 5 graden denk ik). Toen liep die regelmatiger. Voor de rest moet ik nog beter afstellen. Maar ik ben alweer een stapje verder. Harrie
  15. Bedankt voor de reacties. Ik ben er gisteren achter gekomen dat er idd een extra schakelaar zit onder het dashboard. Deze is verbonden met de Groen/zwarte draad (klopt volgens het wiring diagram) en hoor ik de solenoid klikken. Maar helaas als de motor even heeft gelopen wil die daarna niet meer starten ook al staat de AED aan of uit. Ben nu bezig met de carbs eruit te halen. Zag meteen al een verschil in de diepte van sproeiers (voor 3.5 mm, achter 2 mm). Dat zou toch ongeveer gelijk moeten zijn? Harrie
×
×
  • Create New...