-
Posts
59 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
1
Mark van Broekhoven last won the day on January 3
Mark van Broekhoven had the most liked content!
Reputation
55 ToppertjeAbout Mark van Broekhoven
- Birthday 03/12/1968
Contact Methods
-
Website URL
http://http//:www.vanbroekhoventaxaties.nl
Profile Information
-
Geslacht
Man
-
Woonplaats
Landhorst
Wie ben ik
-
Voorstellen
Hallo,ik ben mark. Gek van auto's met ervaring. Ik ben niet echt merkgebonden maar een lichte voorkeur voor Italiaans, Engels en Amerikaans.
www.vanbroekhoventaxaties.nl
Recent Profile Visitors
944 profile views
-
Nu staat de Jaguar bij het gas inbouwstation en blijkt dat de injector signalen niet goed zijn om de gas injector aan te sturen. De weerstand is te laag. Volgende week gaan ze kijken of er een setje is m dit op te lossen of een installatie met een mengstuk voor de gasklep te plaatsen. Dit laatst heeft niet mijn voorkeur maar als het niet anders kan dan is het zo. Heeft iemand ervaring met dit probleem? Kan iemand mij advies geven? Heeft iemand eventueel een installatie of een mengstuk? Het mengstuk wat ik nu heb krijg ik er niet tussen zonder alles weer te verbouwen. Mark 0629383915
-
Hallo, Ik ben bezig met een 4.0 AJ6 van 1991 in te bouwen in een serie 2. De S2 loopt al op LPG dus is het logisch om de 4.0 ook op LPG te zetten. Nu staat de Jaguar bij het gas inbouwstation en blijkt dat de injector signalen niet goed zijn om de gas injector aan te sturen. De weerstand is te laag. Volgend e week gaan ze kijken of er een setje is m dit op te lossen of een installatie met een mengstuk voor de gasklep te plaatsen. Dit laatst heeft niet mijn voorkeur maar als het niet anders kan dan is het zo. Heeft iemand ervaring met dit probleem? Kan iemand mij advies geven? Heeft iemand eventueel een installatie of een mengstuk? Ik hoor het graag. Mark 0629383915
-
Kleine update. Afgelopen zaterdag voor het eerst ermee gereden. Een rit van 50km naar het gas inbouwstation. Zonder problemen. Poeh wat een voorruitgang is dit. Ik had eerder van een Jaguar specialist een mengstuk en wat spul overgenomen om de Jag even snel te keuren. Ik heb nu besloten om er een nieuw gas injectie systeem in de Jaguar te bouwen. Dat wil ik uiteindelijk toch. Dit gaat van de week gebeuren. Als dit klaar is dan moet ik nog wat afwerken en dan kan de APK er weer op. En daarna nog een keer fatsoenlijk afwerken en de laatste dingen aansluiten. Mocht iemand interesse hebben in het LFP gas mengstuk en elektronica voor een AJ6 dan hoor ik het wel.
-
Ik ben bezig met de kabelboom. Onder de motorkap is het in grote lijnen aangesloten. De verlichting E.D. werkt. Nu nog het dashboard. Ik wil zoveel mogelijk de oude stijl behouden. Omdat ik de kachel van de Daimler gebruik zal de bediening ook een plaatsje moeten krijgen in het dashboard. Ik ga deze inbouwen in een dashboard deel van de serie 3. De stuurkolom schakelaars werken al. En het contactslot ook. Het meest lastige is de verlichting schakelaar en de gevarenlicht schakelaar. Dat word de volgende uitdaging. Ook zitten er een aantal functie in de J gate waar ik nog iets mee moet. Dus gaat deze er toch tijdelijk of voor altijd in.
-
Zo eindelijk loopt de motor. Mooi en rustig en zonder lekkages. Nu is de motor, bak en de kachelunit aangesloten. Had de keuze of deze drie aan de originele kabelboom te verbinden. Maar ik heb ervoor gekozen om de hele kabelboom van de XJ40 te gebruiken. Is met de verlichtingsmodules ook makkelijk aan te sluiten. Nu volgt de kunst van het weglaten en de overbodige draden te verwijderen. Alleen het deel van de elektrische ramen en c.v. ga ik gebruiken van de xj6. Xjee ik gebruik de hele kabelboom van de XJ40 dus de bobine e.d. blijft origineel aangesloten. De bobine/ ontsteking zit in de motorkabelboom verwerkt dus dat kan eigenlijk niet anders. Ook de bobine en module van de xj40 moet je gebruiken. 20230224_145229.mp4
-
Gisteren en vandaag weer even een stap verder gekomen. De uitlaat zit eronder. De brandstofpomp is verplaatst naar de reservewiel bak. Retour in de tank aangesloten. Stuurinrichting is klaar. En onder de kap zit het belangrijkste erin en aangesloten. De vloeistoffen zijn gevuld. Morgen nog even de kabelboom doormeten of er niet ergens iets fout zit en dan starten maar.😁 Lana, ik ga hem eerst zo starten en dan alles verder aansluiten en kijken wat ik weg kan laten. En dan wil ik er zo snel mogelijk gas in hebben. Dat schijnt nogal een probleem te zijn bij deze 4.0. En de gasinbouwers staan niet echt te springen om te helpen.
-
Nee, de tellerbak is even voor de eerste start. Het originele dashboard gaat terug. Ook de originele gearselector ga ik gebruiken. Maar ik wil wel de cruise control werkend hebben. Dus vandaar de remschakelaar. Mijn bak is elektronisch geregeld en de kick down ook. Vandaar dat ik deze schakelaar ook monteer. Geen idee of het zonder de schakelaar werkt, maar hij zat in de Daimler en gaat mee in de XJ.
-
Het is inderdaad Juniper Green. Toen weinig verkocht en nu erg gewild blijkbaar. Moet eerlijk zeggen dat ik ook voor de kleur gevallen ben. Als je aan de rechterzijkant van de kachel van een S2 de bekleding weghaalt, dan zitten er daar een aantal vacuumslangetjes. Als je aan de zwarte zuigt dan bedien je de klep van de grote uitstroom in het dashboard. Even iemand laten kijken of hij beweegt. Als de klep beweegt dan is het de vacuumbediening op de kachel die niet goed werkt. Als hij niet beweegt is de bediening van de uitstroom niet goed. Kun je er vrij lucht doorheen zuigen dan is het membraam gescheurd of gewoon het slangetje los. Ik ken de kachel inmiddels wel goed maar ik vind het leuk om de andere kachel erin te sleutelen.
-
De kabelboom van 92 is inderdaad eenvoudig. In de coupe was de kachel al een ramp en in de 4 deurs heeft hij ook niet lekker gewerkt. Niet koud en niet warm. Ik was een beetje klaar mee. In de Daimler werkte de kachel perfect. Dus nu kan ik alles gebruiken en aansluiten ook wat de airco betreft. Dat is ook de reden dat ik de hele kabelboom heb overgezet. [aan het overzetten]
-
De XJ40 kachel past. De rechter blowermotor past ook met aanpassingen. Maar de linker is toch een ander verhaal. Ik heb alles moeten verwijderen om definitief te kijken of dit past. [pas te maken]. Op het moment van schrijven weet ik het nog niet, maar eigenlijk is er geen weg meer terug. Dus het gaat passen.😨 De kabelboom van de s2 zit mij ook niet echt lekker. Ik kan niet tegen rommel en zie het graag opgeruimd. Het is een hele puzzel om de originele kabelboom aan te passen. Ik ga proberen om de XJ40 kabelboom als uitgangspunt te gebruiken en deze aan te passen aan de rest.
-
Even een update. Ik volg Bert op de hielen. De motor hangt erin. De steunen zijn gemaakt. De versnellingsbak is aangesloten de kabel van de ECU ligt binnen. De cardanas word op dit moment ingekort en gereviseerd. Ook de steunen van het stuurhuis van de XJ40 zijn klaar. Het stuurhuis word gereviseerd op dit moment, het lekte iets. En ik wil nu een lekvrije Jaguar. Volgende klus gaan de koelers worden en de kabelboom. django ik snap wat je bedoeld. Maar ik heb de benzine pomp in de tank zitten. Maar dat is een pomp voor een carburateur en ik denk dat deze niet voldoende druk levert. Dus ik wil deze vervangen voor een injectiepomp in de tank. De retour maak ik dan ook in de tank. Volgens mij zijn er een paar blinde stoppen in de tank omdat deze hetzelfde is van de S3. Deze benzine tank is nu 2 jaar oud. Ik heb de tankplaat nog niet verwijderd, dat komt binnenkort wel.
-
Series 3 XJ serie 3 ombouw xj 40 3.6
Mark van Broekhoven replied to Bert ter Meer's topic in Foto's, Schema's
Wat leuk Bert we gaan gelijk op. Vandaag de rechterkant gehecht. Morgen de linkerkant en de bak steun. En wellicht nog het stuurhuis. Succes.