Jump to content

Mark van Broekhoven

Members
  • Posts

    65
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Mark van Broekhoven last won the day on January 3

Mark van Broekhoven had the most liked content!

Reputation

62 Toppertje

About Mark van Broekhoven

  • Birthday 03/12/1968

Contact Methods

  • Website URL
    http://http//:www.vanbroekhoventaxaties.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Landhorst

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,ik ben mark. Gek van auto's met ervaring. Ik ben niet echt merkgebonden maar een lichte voorkeur voor Italiaans, Engels en Amerikaans.
    www.vanbroekhoventaxaties.nl

Recent Profile Visitors

1,017 profile views
  1. Ik weet niet of ik alle vragen van iedereen al beantwoord heb. Maar ik heb het mengstuk van mijn LPG inbouwstation. Dat is NOY in Heumen. Deze heeft het bij een importeur vandaan hier in Nederland. Dus denk dat ieder inbouwstation er wel aan moeten kunnen komen. Inmiddels heb ik op de achteras de kilometerteller Sensor geplaatst. Ik heb de triggerwheel tussen de aandrijfas geplaatst. De dikte was exact gelijk aan de shims die ertussen zaten. Gelukt dus. En de magneet sensor heb ik met een beugel aan het subframe vastgemaakt en verstelbaar gemaakt. Origineel zit deze sensor op het diff. gemonteerd, maar daar zit bij de serie 2 een remschijf in de weg. Nu heb ik alles werken op het XJ40 dashboard en ga nu alles vertalen/ aansluiten op de XJ6 instrumenten en lampjes.
  2. Dank jullie. Goede tip. Ik zal de koelfan even nakijken. Ik wil onder de kap nog het een en ander veranderen. Ook de inbouw van de bekabeling is niet volgens mijn standaard en kan netter. XJEEJ Het mengstuk heeft het gas inbouwstation geregeld. Komt van een importeur. Als je wilt kan ik de contactgegevens wel sturen. Ik heb nog een mengstuk over met elektronica. Deze komt van werkman. Mocht iemand daar interesse in hebben. Doe een bod.
  3. Inmiddels loopt de Jag op LPG en is weer apk gekeurd. Er is nu een origineel mengstuk geplaatst welke rechtstreeks tegen het gasklephuis geschroefd word. Daar zit ook gelijk een aansluiting voor de stationair omloop bij. Hij start op benzine en gaat daarna over op LPG. De Jaguar loopt goed op gas. Nu kan de laatste afwerking gebeuren. Ook moet ik nog het hele dashboard aan het werken zien te krijgen, wat toch nog een behoorlijke uitdaging is om de functies van de XJ40 te vertalen/ aansluiten op het XJ6 gebeuren. Wordt vervolgd, al zal het nu langzaam gaan.
  4. Dank je voor de info. Ik had de stationair omloop al gezien. Morgen de elektronica bestellen om de in injectors te onderbreken. Ik wil de brandstofpomp ook uit hebben. Het mengstuk is er al met een terugslagklep om de luchtmassa meter te beschermen. Dus moet van de week goed komen. Dan kan ik eindelijk met de afwerking beginnen.
  5. Hoi, Ik heb gisteren besloten om een mengstuk met verdamper te plaatsen. Maandag gaan we even uitzoeken of er een mengstuk leverbaar is wat goed past zodat ik niet alles weer hoef aan te passen. Mijn verdamper was al nieuw en ga ik gebruiken. Alleen wat elektronica aanpassen om het benzine systeem uit te schakelen. Mocht iemand een tip hebben voor een mengstuk hoor ik het graag.
  6. Het is redelijk balen. Het project ligt al sinds begin maart stil. De Jaguar heeft 6 weken bij een inbouwstation gestaan maar zonder resultaat. Het lijkt erop dat het een mengstuk met verdamper gaat worden. Er zijn blijkbaar geen installaties die de lage ohm injectors kunnen aansturen? Mijn injectors zijn lage weerstand 2.9omh. Omdat de Jag al op LPG staat en inmiddels de apk verlopen is kan ik er geen nieuwe apk op krijgen. Andere mogelijkheid is het gas eruit en omkeuren. Maar een auto op lpg is ook wel fijn al rijdt ik er maar 1500km per jaar mee.
  7. Nu staat de Jaguar bij het gas inbouwstation en blijkt dat de injector signalen niet goed zijn om de gas injector aan te sturen. De weerstand is te laag. Volgende week gaan ze kijken of er een setje is m dit op te lossen of een installatie met een mengstuk voor de gasklep te plaatsen. Dit laatst heeft niet mijn voorkeur maar als het niet anders kan dan is het zo. Heeft iemand ervaring met dit probleem? Kan iemand mij advies geven? Heeft iemand eventueel een installatie of een mengstuk? Het mengstuk wat ik nu heb krijg ik er niet tussen zonder alles weer te verbouwen. Mark 0629383915
  8. Hallo, Ik ben bezig met een 4.0 AJ6 van 1991 in te bouwen in een serie 2. De S2 loopt al op LPG dus is het logisch om de 4.0 ook op LPG te zetten. Nu staat de Jaguar bij het gas inbouwstation en blijkt dat de injector signalen niet goed zijn om de gas injector aan te sturen. De weerstand is te laag. Volgend e week gaan ze kijken of er een setje is m dit op te lossen of een installatie met een mengstuk voor de gasklep te plaatsen. Dit laatst heeft niet mijn voorkeur maar als het niet anders kan dan is het zo. Heeft iemand ervaring met dit probleem? Kan iemand mij advies geven? Heeft iemand eventueel een installatie of een mengstuk? Ik hoor het graag. Mark 0629383915
  9. Kleine update. Afgelopen zaterdag voor het eerst ermee gereden. Een rit van 50km naar het gas inbouwstation. Zonder problemen. Poeh wat een voorruitgang is dit. Ik had eerder van een Jaguar specialist een mengstuk en wat spul overgenomen om de Jag even snel te keuren. Ik heb nu besloten om er een nieuw gas injectie systeem in de Jaguar te bouwen. Dat wil ik uiteindelijk toch. Dit gaat van de week gebeuren. Als dit klaar is dan moet ik nog wat afwerken en dan kan de APK er weer op. En daarna nog een keer fatsoenlijk afwerken en de laatste dingen aansluiten. Mocht iemand interesse hebben in het LFP gas mengstuk en elektronica voor een AJ6 dan hoor ik het wel.
  10. Ik ben bezig met de kabelboom. Onder de motorkap is het in grote lijnen aangesloten. De verlichting E.D. werkt. Nu nog het dashboard. Ik wil zoveel mogelijk de oude stijl behouden. Omdat ik de kachel van de Daimler gebruik zal de bediening ook een plaatsje moeten krijgen in het dashboard. Ik ga deze inbouwen in een dashboard deel van de serie 3. De stuurkolom schakelaars werken al. En het contactslot ook. Het meest lastige is de verlichting schakelaar en de gevarenlicht schakelaar. Dat word de volgende uitdaging. Ook zitten er een aantal functie in de J gate waar ik nog iets mee moet. Dus gaat deze er toch tijdelijk of voor altijd in.
  11. Zo eindelijk loopt de motor. Mooi en rustig en zonder lekkages. Nu is de motor, bak en de kachelunit aangesloten. Had de keuze of deze drie aan de originele kabelboom te verbinden. Maar ik heb ervoor gekozen om de hele kabelboom van de XJ40 te gebruiken. Is met de verlichtingsmodules ook makkelijk aan te sluiten. Nu volgt de kunst van het weglaten en de overbodige draden te verwijderen. Alleen het deel van de elektrische ramen en c.v. ga ik gebruiken van de xj6. Xjee ik gebruik de hele kabelboom van de XJ40 dus de bobine e.d. blijft origineel aangesloten. De bobine/ ontsteking zit in de motorkabelboom verwerkt dus dat kan eigenlijk niet anders. Ook de bobine en module van de xj40 moet je gebruiken. 20230224_145229.mp4
  12. Gisteren en vandaag weer even een stap verder gekomen. De uitlaat zit eronder. De brandstofpomp is verplaatst naar de reservewiel bak. Retour in de tank aangesloten. Stuurinrichting is klaar. En onder de kap zit het belangrijkste erin en aangesloten. De vloeistoffen zijn gevuld. Morgen nog even de kabelboom doormeten of er niet ergens iets fout zit en dan starten maar.😁 Lana, ik ga hem eerst zo starten en dan alles verder aansluiten en kijken wat ik weg kan laten. En dan wil ik er zo snel mogelijk gas in hebben. Dat schijnt nogal een probleem te zijn bij deze 4.0. En de gasinbouwers staan niet echt te springen om te helpen.
  13. Nee, de tellerbak is even voor de eerste start. Het originele dashboard gaat terug. Ook de originele gearselector ga ik gebruiken. Maar ik wil wel de cruise control werkend hebben. Dus vandaar de remschakelaar. Mijn bak is elektronisch geregeld en de kick down ook. Vandaar dat ik deze schakelaar ook monteer. Geen idee of het zonder de schakelaar werkt, maar hij zat in de Daimler en gaat mee in de XJ.
  14. De kabelboom ligt erin. De kachel met de ventilatormotoren zitten erin en zijn aangesloten. De kickdown schakelaar en de remlicht schakelaar is gemonteerd. Het stuurhuis is gereviseerd en zit eronder.
  15. Het is inderdaad Juniper Green. Toen weinig verkocht en nu erg gewild blijkbaar. Moet eerlijk zeggen dat ik ook voor de kleur gevallen ben. Als je aan de rechterzijkant van de kachel van een S2 de bekleding weghaalt, dan zitten er daar een aantal vacuumslangetjes. Als je aan de zwarte zuigt dan bedien je de klep van de grote uitstroom in het dashboard. Even iemand laten kijken of hij beweegt. Als de klep beweegt dan is het de vacuumbediening op de kachel die niet goed werkt. Als hij niet beweegt is de bediening van de uitstroom niet goed. Kun je er vrij lucht doorheen zuigen dan is het membraam gescheurd of gewoon het slangetje los. Ik ken de kachel inmiddels wel goed maar ik vind het leuk om de andere kachel erin te sleutelen.
×
×
  • Create New...