Jump to content

arie-jag

Members
  • Content Count

    1932
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    68

arie-jag last won the day on August 27

arie-jag had the most liked content!

Community Reputation

402 Toppertje

About arie-jag

  • Birthday 09/08/1974
  • Age 45

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Warmond
  • Hobbies
    Klassieke auto's, toeren/rallys/cirquit, natuur en trips met de auto naar de UK.
  • Age 45

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Beste Jaguar/Daimler enthousiasten, mijn naam is Arie de Best, woon in Warmond, en ben werkzaam in eigen bedrijf.
    Ben sinds 18 maart 2014 eigenaar van een Jaguar XJ6 serie 2 LWB uit 1978 in de kleur Moroccan Bronze met Cinnamon interieur.
    Het is een orgineel nederlandse Jaguar in hele goede en orginele staat maar heeft op diverse punten wel wat aandacht nodig.
    Rijd al jaren een MG Midget en geniet nu van de verschillen van beide Britse auto's.
  • Age 45

Recent Profile Visitors

1596 profile views
  1. Beste Raymond, sterkte en beterschap! Kees, leuk idee, ik ben er voor!
  2. Nou Aad, Je Rover was al gespot op The Rover and ZT owners club forum! Men is nogal onder de indruk van je motorruimte!
  3. Hmm, ziet er goed uit en het verhaal en prijs ook. Met klassiek opties/aftermarket opbouw spulletjes: flatscreen + telefoonhouder, hopelijk niet in dash geparkerd...
  4. Ik heb er twee besteld bij SNG Dikte van rubber oud is 3mm, nieuw rubber 2mm dik... Gaat het rubber lekkerder passen als je de auto een paar keer gewassen hebt?
  5. Aha, weer wat geleerd! Ik heb in mijn oldtimer MG Midget Evans (is intussen ook al her en der ter discussie) In de oldtimer Jaguar H2NO (nederlandse uitvoering van Evans maar dan kleurloos) In de youngtimer MG zit wel weer de G12 maar die is dan ook van 2003 dus dat moet kunnen. Yountimer Opel Omega idemdito.
  6. Waarom is rode koelvloeistof niet wenselijk en blauwe wel? Weet alleen dat je ze niet mag mengen.
  7. Diezelfde gedachte had ik ook dus pik ik de steun vanmiddag op. Maar wel fijn dat je meegedacht hebt, sommige dingen wil je graag de kennis/gedachte van een ander horen voor je de knoop doorhakt. Maar goed, de originele vraag blijft: wat weegt een 78er 4.2ltr XK blok? En eigenlijk ook gelijk de volgende vraag: wat weegt de BW65?
  8. Het gaat om een Omega engine support
  9. Tja, de goten liggen bij de series 1/2/3 direct op de body dus denk dat dat wel kan. Diverse verslagen gezien waar men deze balk zelf fabriceerde dmv houten balken e.d. en ook allemaal in de goot. De stalen balk zal wel meer dan 300kg kunnen hebben maar wil het ook weer niet uitdagen... De bak blijft in principe op de baksteun staan dus dat gewicht 'tilt' niet mee. Las ergens dat de borgwarner 65 zo'n 100pounds zou wegen. Ik begreep dat een engelse pound minder zwaar is dan onze pond...?
  10. Wie o wie weet wat deze motor weegt? Mij gek gezocht in mijn bescheiden Jaguarbibliotheek, google en wereld wijde forums. Niet echt duidelijk antwoorden gevonden. 1x gelezen 275kg incl vliegwiel&uitlaatspruitstukken 1x 605 pounds Haynes boeken e.d. spreken bij motor demontage over een motorlift met voldoende capaciteit te gebruiken want het is een zware motor(+bak)... lekker vaag dus. Ik vraag dit omdat ik een kker de voorwielophanging er onderuit wil halen met de motor en alles op zijn plek. Zag hier een mooie stalen balk voor met speciale gootsteuntjes en haak+ketting om de motor aan vast te maken. Deze balk plaats je in de breedte over de motor en maakt de motor hieraan vast zodat deze mooi vrij blijft hangen. Nu heb ik zo'n balk te koop zien staan maar hier zit max op van 300kg... Graag iemand met het verlossende antwoord?
  11. Lees net dat de Jaguar&Daimler onderdelenbeurs van de JDHC ook daar zal plaatsvinden ipv Druten. Leuk, hoef ik niet als een gek van de ene beurs naar de andere te rijden
  12. Tja, voor de een gaan veranderingen te snel, voor een ander te langzaam... Is gewoon erg lastig een balans te vinden waarin iedereen zich kan vinden in de veranderingen. Ook niet elke verandering is een verbetering, het moet iets toevoegen en niet ten koste gaan van... Moeilijk moeilijk, sterkte en wijsheid aan diegene die dit soort werk mogen doen (ben net van 14 jaar voorzitterschap af dus weet wel beetje hoe "leuk" het soms kan zijn) Maakt dit ook mee in een andere autoclub waar ik lid van ben. Grote campagne om jeugd aan te trekken maar vervolgens de (aktieve)evenementen waar 20-30-40 jarige komen zachtjes terugdringen... Ken diverse bestuursleden die wel willen maar enorme tegenstand hier in vinden terwijl deze club vroeger veel aktiever was in haar sportieve evenementen. Sportieve/aktieve evenementen zijn overigens voor alle leeftijden dus waarom niet continueren of uitbreiden? Ach, er zal altijd wel wat zijn.
×
×
  • Create New...