Jump to content

arie-jag

Members
  • Posts

    2,409
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    96

arie-jag last won the day on January 20

arie-jag had the most liked content!

Reputation

794 Toppertje

About arie-jag

  • Birthday 09/08/1974
  • Age 47

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Warmond
  • Hobbies
    Klassieke auto's, toeren/rallys/cirquit, natuur en trips met de auto naar de UK.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Beste Jaguar/Daimler enthousiasten, mijn naam is Arie de Best, woon in Warmond, en ben werkzaam in eigen bedrijf.
    Ben sinds 18 maart 2014 eigenaar van een Jaguar XJ6 serie 2 LWB uit 1978 in de kleur Moroccan Bronze met Cinnamon interieur.
    Het is een orgineel nederlandse Jaguar in hele goede en orginele staat maar heeft op diverse punten wel wat aandacht nodig.
    Rijd al jaren een MG Midget en geniet nu van de verschillen van beide Britse auto's.

Recent Profile Visitors

3,172 profile views
  1. Die kouwe kak is helaas overal in Friesland, staan overal van die grote zwarte witgevlekt koe beesten die de hele dag ongegeneerd door kakken, het is er een zooitje!
  2. Mooie radio's Leon!! Heb deze link gecopieerd en ook in het "Retro radio's" draadje gezet. De XJ van Martijn heeft in elke deur een speaker dus 4 in totaal en een speakermaat van 10cm
  3. Hier een topic/draadje van retro radios in een XJ serie 2, wellicht heb je er wat aan?
  4. Niet vergeten je remblokjes&schijven effe lekker in te vetten: piepen ze niet en gaan er langer van mee! Rest van de auto dan weer niet maar ja, keuzes..
  5. Ik gebruik alleen nog maar cunnifeer leidingen bij vervangen, stuk stugger te verwerken dan koper maar na 1x afgescheurde koperen leiding hebben mee gemaakt bij afrijden A6 om dagje met de MG te boenen op het RDW-speelterrein... Scary, to say the least
  6. zou toch wel een Haynes werkplaatsboek over de Jaguar series 1/2/3 halen, daar staan dit soort operaties stap voor stap beschreven met plaatjes!
  7. hier de advertentie van de zilveren serie 2 die je als eerste op de beurs zag wanneer je binnenkwam: https://www.autowereld.nl/jaguar/xj/4-2-overdrive-excellent-mooie-xj-handbak-overdrive-climate-en-cruise-control-35589426/details.html
  8. Zou toch ook nog wel wat aan de stoelen doen Wilfred, daar zit je niet fijn op in je nieuwe daily...
  9. Was leuk mannen, de moeite waard in ieder geval. Het was, zoals verwacht, knap rustig waardoor je ideaal vrij kon bewegen langs de tafels en gebruiken in de restaurantgedeeltes. Zoals Wim aangaf ontbrak de JaguarClub helaas en er waren nog wel meer lege plekken. Geen idee of het voor de organisatie nog rendabel is geweest maar zie het als een goede oefening voor de toekomst. Verwacht volgend jaar in deze periode nog niet af te zijn van corona-problematiek dus hier zal nog heel lang mee om gegaan moeten worden. Mooie Zilveren Jaguar XJ6 serie2 als je binnen kwam en een prachtige blauwe serie 1 Etype coupe nog in restauratie. Heb minimaal foto's genomen van evenement maar meer van onderdelen & details waar ik nog wat mee wil doen dus niet erg intressant voor hier Leonneke. Onderdeelprijzen waren schappenlijk, zelf diverse keren blij geworden van de €5,- bakken, je zal het maar net nodig hebben. Zo fijn weer eens iets in je handen te hebben wat niet/nauwlijks of online te krijgen is. Zelfde locatie is ook (nu nog wel...) de MGCC onderdelendag op 9 januari... we gaan het zien of dat doorgaat of niet?
  10. Persoonlijk bericht gekregen: beurs gaat morgen gewoon door in Houten! Wel met QR code en maskertje. Heb er helemaal zin in, zijn er nog meer van hier van plan om te komen?
  11. Ben het eens met Jag S3 4.2, € 750,- is echt niet overdreven gevraagd. 750 - 21%btw= 619,83 Minus revisiekit 140,50 excl btw (incl beetje? materiaal winst) Houden we 479,33 over Daar moet zijn werkplaats(huur/hypotheek) incl stookkosten, apparatuur, verzekeringen, bedrijfsauto en niet te vergeten de werkelijke arbeid. Zit zo op 65,-/uur? Ochtentje werk uit elkaar halen reinigen eventueel repareren/vervangen indien nodig en werkend in elkaar zetten? 5 uur á 65,- = 325,- dit aftrekken van de eerder genoemde 479,33 houd hij over(als het dus niet tegen zit!!!): 154,33 winst waarvan een deel (50,-?) gereserveerd moet worden voor garantie. Houd ie 104,33(excl materiaalwinst revisiekit: 2 tientjes?) aan de revisie van 1 set carburateurs over en dat is nog voor dat de belasting komt dus reken daar nog even snel 50% belasting vanaf dan houd de man 50,- euro over om op zijn prive rekening te zetten en zijn gezin te onderhouden. Hij moet er dus minimaal 2 sets per dag doen om een fatsoenlijke boterham te hebben en dat nog los van het maken van offertes die wel tijd kosten maar niets opleveren tot er een werk doorgaat... Dit is even een grove berekening en een account hier zal mij wel op wat dingen kunnen corrigeren, 750,- is best wel geld om bij elkaar te sparen en dan uit te geven maar het is niet duur voor een goede revisie. Een lege XJ serie 2 tanken met Vpower bij een tankstation op de snelweg kost je €206,- das pas duur.
  12. Hey Robbert, al spijt? staat een leuke serie 1 te koop met beetje opfriswerk, is wel wat voor jou!
×
×
  • Create New...