Ga naar inhoud

arie-jag

Members
  • Aantal items

    1,715
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    46

arie-jag won de laatste dag op 12 februari

arie-jag had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

313 Toppertje

Over arie-jag

  • Verjaardag 09/08/1974
  • Leeftijd 43

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Warmond
  • Hobbies
    Klassieke auto's, toeren/rallys/cirquit, natuur en trips met de auto naar de UK.
  • Leeftijd 43

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Beste Jaguar/Daimler enthousiasten, mijn naam is Arie de Best, woon in Warmond, en ben werkzaam in eigen bedrijf.
    Ben sinds 18 maart 2014 eigenaar van een Jaguar XJ6 serie 2 LWB uit 1978 in de kleur Moroccan Bronze met Cinnamon interieur.
    Het is een orgineel nederlandse Jaguar in hele goede en orginele staat maar heeft op diverse punten wel wat aandacht nodig.
    Rijd al jaren een MG Midget en geniet nu van de verschillen van beide Britse auto's.
  • Leeftijd 43

Recente bezoekers van dit profiel

810 profielweergaven
  1. Dat is toch niet de pomp? Lijkt meer een swirlpot...
  2. Banden Serie 2

    1 week rusten van 1 weekend schilderen? Wat nu als je de hele week schildert? hoeveel vrij mag je dan om bij te komen? tijd voor nieuwe CAO! Haast je niet voor de bandenmaat, ik heb intussen keuze gemaakt: (tromgeroffel) de Vredestein Sportrac 5 215-65-R15 In de ideale wereld zou ik ze alle vier moeten vervangen maar om nu goede Michelinbanden weg te gooien vind ik ook weer te. Intussen worden de 5 stalen velgen gericht zodat deze zo goed als mogelijk(minder tolerantie dan vanuit fabriek) zijn. Ben ik hierna nog niet van de trilling af gaat de aandrijfas geballanceerd worden... door stap voor stap dingen te vervangen/verbeteren moeten we de trilling op +/- 105km/uur er toch eens uit hebben.
  3. Voortgang Topic | Jaguar XJ6 4.2 3 Series 1980

    Denk het beste plan is een serie 3 tank te vinden en weer installeren zodat je er weer twee hebt, geeft je meer reikwijdte, gewichtverdeling enz. Als alle leidingen er toch nog zijn is het niet zoveel werk en tweedehands tanken worden regelmatig aangeboden op marktplaats. Is de ontbrekende tank wegggehaald om de auto op gas te laten rijden of zo of was deze doorgeroest?? enige verklaring gehad van de vorige eigenaar?
  4. Aanschaf vragen: Jaguar XJ-6 4.2 III AUT 1980

    Gefeliciteerd met je Jaggggg!! Verhaal van de verkoper is nogal broodje aap, geen fabriek ter wereld zou dit zo nieuw afleveren. Maar dat mag de pret niet drukken, gewoon lekker stap voor stap aanpakken wat nodig is en intussen gewoon veel genieten.
  5. Mk2 kilometer teller staat stil

    Verzekerings technisch(bij vastgesteld max limiet) hoeft dit niet onaardig te zijn. Goed, alle gekheid op een stokje: denk dat het intern in het klokje niet goed gaat want als het de kabel was zou de dagteller ook niet functioneren. Weet niet waar je woont maar in Rotterdam(schiebroek) zit Van Putten & Son die klokken herstelt maar zo zal je er nog diverse van hebben in Nederland.
  6. Aanschaf vragen: Jaguar XJ-6 4.2 III AUT 1980

    Wordt aangeboden als project en dat is wel duidelijk. Ik ken de auto/eigenaar niet maar kijk alleen naar de duidelijk opvallende zaken. Is een serie 3 omgebouwd met serie 2 bumpers met omgekeerde bumperrozetten(om serie bumperophanging af te dekken?) De twee voorschermen hebben wel wat aandacht nodig thv knipperlichtdeel. Her en der diverse vervormingen in plaatwerk(drempels): deuken of ? De Km-stand kan maar aannemelijk is dat deze met 100.000 verhoogd moet worden (klokje kan geen 6 cijfers boven de nul hebben). Ziet er van binnen netjes uit. Het is wat jij er zelf van verwacht/mee wil doen. Je kan er alle kanten mee op< gewoon rijden en kijken wat nodig is, terug bouwen naar serie 3 bumpers of de ombouw naar serie 2 bumpers netter maken. Er van uit gaan dat de auto technisch in orde is kan je je voor dat geld wel een gokje wagen, weer even lekker dat Jaguar gevoel hebben.
  7. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Hebben die jongens van Kuzee een appie zodat ze weten wanneer jij de weg opgaat? "Jongens, die gast met die ouwe jags gaat blokkie rijden, erop af!!"
  8. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Wilfred, waar heb jij je uitlaatspruitstukken mee behandeld? zien er goed/netjes uit!
  9. XJS Convertible Celebration

    Tourtje naar Willemstad gemaakt? Prachtige wagen Kees, ik heb altijd al zwak gehad voor de XJS.
  10. Banden Serie 2

    Thanks Hans! Jan Willem: Ik had ze intussen ook gevonden en las eerst snel en dacht Goodridge te lezen... maar zijn dus chinese bandjes... is net wat ik niet wil, overigens zijn ze ook in H leverbaar. Rob: is dat niet te breed bandje 215-70? 10mm aan weerszijde van de band! aanlopen bij draaien voorbanden in wielkast? Stephan: ben benieuwd wat jou bandhoogte is 65/70? mocht je nog in de buurt komen. Sjef: Mijn voorkeur is nu erg Vredestein Sportrac 5 gezien het bandprofiel wat erg op mijn Michelin Latitude Tour lijkt. Wanneer ik goed omreken wordt bij een 215-65 band de doorsnede/diameter 0,74cm (2x 37mm) kleiner dus zou ik afwijking(minimaal?) kunnen hebben in omwentellingen lees kilometerteller. In de 215-65 is er ook nog de Michelin Energysaver: ook niet leverbaar in 205-70 maar grip op natwegdek A, brandstofverbruik B, gewichtsklasse 96 en 70dB De Vredestein Sportrac grip op nat wegdek B, brandstofverbruik C, gewichtsklasse 96 en 71dB Kleine verschilletjes maar iets meer +sjes voor de Michelin en beide gewichtsklasse 96. Keuzes keuzes....
  11. Banden Serie 2

    Oeps, iets te enthousiast met de toevoegknop!! moderator, kunt u de twee laatste verwijderen, ik krijg het niet voor elkaar.
  12. Banden Serie 2

    Jan Willem, welk merk/type band heb jij eronder? 1 band was schuin gesleten bij mij waar Raymond achterkwam vorig jaar zomer. De Michelin Latitude HP Tour is niet meer leverbaar dus moet ik iets anders hebben. Zoeken naar een 205-70-15 band levert niet heel veel keuze. Denk erover om twee nieuwe banden te nemen voor achter en twee van de drie goede Michelins voor te zetten en de derde goede op de reserve velg. De originel Dunlop SP SPort zijn ook nog leverbaar maar 300-400 euro per band vind ik best straf. (zat nog om mijn reservevelg) De vredestijn classic sprint zijn zo 225 euro per stuk, nog steeds te straf qua prijs. Komt bij dat ik niet alle banden vervang en vind ik het er ook nog raar uitzien om twee totaal verschillende type banden (samenstelling en uiterlijk) onder de auto te hebben. Nogmaals, de 205-70-15 levert niet veel aanbod op wat budgetbandjes van 4 tot 6 tientjes na. Wil niet krenterig zijn op banden maar wil degelijke banden voor 100-140 per band Wel de Michelin Latitude Cross gevonden, gelijkwaardige omschrijving/kwaliteit met zelfs een iets beter brandstofverbruik van klasse F(Latitude HP Tour) tot C (Latitue Cross) Ze zijn leverbaar in snelheidsklasse H (210km/u) 100(800kg/band) wat ik wel minstens nodig vind voor een XJ6, ook al rijd je het niet dagelijks je moet moet gewoon degelijke snelheidsbanden hebben, V is nog beter maar die snelheden ga ik denk ik niet halen met de XJ + dat de prijzen ook gelijk wat "sneller" worden. Mijn Jag rijd het nog geen 200 maar "duw" de auto wel steeds iets harder en probeer dit wat langer vast te houden, langere tijd 160km gaat prima op wat loskomen van vuil in de bak na de laatste keer.... maar na nieuwe filter alles weer klaar voor go!! op de banden na dus De latitude HP tour en Cross hebben niet geheel hetzelfde profiel maar tot nu toe mijn beste optie. Oja, Vredestiein Sportrac 5 zien er ook goed uit qua looks/kwaliteit en ook in 96H leverbaar echter niet in 205-70-15, wel in 215/65 R15. Het profiel lijkt ook meer op de Michelin HP dan op de Cross maar met een prijs van +/- 75 per bandje denk je toch weer dat ze misschien kwalitatief minder zijn? Iemand andere ideëen/ervaringen?
  13. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Oei, slordige rekenfout van mij!! Als verdediging en antwoord op je vraag: zit de hele dag in de verfdampen dus dat verklaart wellicht een hoop.
  14. XK Motor swap 4.2 Series 3

    55 + 30 jaar... Django ben je al 88 en je sleutelt nog steeds aan je Jag? respect!!
  15. The Arden British Day 23-09-208

    zo, alvast in de agenda gezet, hoop dit jaar nu weer eens erbij te kunnen zijn. Ben er met eigen Jaguar nog niet geweest.
×