Ga naar inhoud

arie-jag

Members
  • Aantal items

    1,856
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    65

arie-jag won de laatste dag op 18 januari

arie-jag had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

376 Toppertje

Over arie-jag

  • Verjaardag 09/08/1974
  • Leeftijd 44

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Warmond
  • Hobbies
    Klassieke auto's, toeren/rallys/cirquit, natuur en trips met de auto naar de UK.
  • Leeftijd 44

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Beste Jaguar/Daimler enthousiasten, mijn naam is Arie de Best, woon in Warmond, en ben werkzaam in eigen bedrijf.
    Ben sinds 18 maart 2014 eigenaar van een Jaguar XJ6 serie 2 LWB uit 1978 in de kleur Moroccan Bronze met Cinnamon interieur.
    Het is een orgineel nederlandse Jaguar in hele goede en orginele staat maar heeft op diverse punten wel wat aandacht nodig.
    Rijd al jaren een MG Midget en geniet nu van de verschillen van beide Britse auto's.
  • Leeftijd 44

Recente bezoekers van dit profiel

1,261 profielweergaven
  1. arie-jag

    Daimler double six in top conditie brengen

    Bijzondere uitvoering in een hele mooie kleur en ... ik ken de de wagen een beetje. In 2015 op de Jaguar club onderdelendag de auto met eigenaar ontmoet op parkeerterrein. Was van zijn vader geweest enz. Geen idee of dat ook degen is waar jij 'm van hebt gekocht? In ieder geval gefeliciteerd!!!
  2. arie-jag

    Hoger stationair lopen xj6 4.2 serie 2

    Je hebt gelijk Rob maar de koffie hier is gratis dus hoe laat ben je hier morgen?
  3. arie-jag

    Hoger stationair lopen xj6 4.2 serie 2

    Zucht, nog meer mogelijke oorzaken. Remmen doet ie nog steeds heel goed. Heeft 1,5 jaar na installeren en afstellen ontsteking altijd prima gereden dus verwacht niet dat die iets verlopen is maar je weet natuurlijk nooit. Dat meten in de uitlaat moeten we maar doen, maar gezien de witte auto die gisteren morgen vroeg dicht achter de Jag-uitlaten stond denk ik wel dat ie eerder rijker staat dan arm.
  4. arie-jag

    Hoger stationair lopen xj6 4.2 serie 2

    Hans & René: was ook een idee dat van de vacuumlek maar vind het lastig dit te vinden. Dat van de remmenreiniger is dan dat dit het lek ingezogen word en verbrand word waardoor het toerental omhoog schiet? Olie in carburatuer is motorolie mineraal 20W50 Rob, tot op heden heeft mijn AED zich altijd prima gedragen maar vanwege de algemene reputatie van de AED is dit voor mij altijd een verdachte zodra iets niet gaat zo het hoort. Ik snap alleen zelf niet genoeg om het beestje uiteen te halen en een mogelijk oorzaak in te ontdekken. Ontsteking is electronisch dus kan/mag eigenlijk niet verlopen... Iets bepaald dat de toeren omhoog gaan: AED gasklep sluit niet voldoende Vacuumlek We zijn weer een stapje dichterbij...
  5. Al tijdje last van: Jag start prima, loopt stationair prima en warmt op. Wanneer de motor warm is is intussen het toerental ook opgelopen. Eerst niet zo op gelet maar kreeg last van nadieselen bij uitzetten. Tot ik zag/hoorde dat wanneer ik de auto in P(ark) zet het toerental omhoog gaat, Nu is dat altijd wel ietsje geweest en was ook nooit een probleem en hoort volgens mij ook. Echter loopt deze nu soms wel tot 1700 toeren op, schakelen met de automaat in ander stand geeft dan ook een behoorlijke dreun. Intussen valt mij ook op dat bij het in D of R hebben en rem ingedrukt houden de toeren ook wat omhoog zijn wanneer warm tot zo'n 900 toeren maar hier heeft het rijden geen last van (behalve hogere brandstofverbruik) Zelfs al gehad, onderweg naar demodag in Zeeland dat de auto op de snelweg cruisecontrol leek te hebben daar de motor op toeren bleeft bij het loslaten van het gaspedaal. Remmen bij de afrit lukte prima maar bij het loslaten van de remmen schieten de toeren weer omhoog en wil de wagen er weer snel vandoor. Zeer irritant dus. Tip gekregen naar olie in carburateurs te kijken maar olie is in beide op peil en vlottertjes geven weerstand... Wat kan er zoal aan de hand zijn? iemand dit ook al gehad en opgelost? Binnenkort naar de specialist maar zou graag daarvoor dit al getackeld hebben, zeker als het iets simpels is/ kan zijn.
  6. arie-jag

    na lange tijd: jaguar series 3 4.2

    Gefeliciteerd met je "nieuwe" aanschaf, lijkt mij nette auto zoals jij deze omschrijft. Mooie combi buitenkleur/interieur/pepperpots! Dashboard kan wel een vernisje gebruiken.
  7. arie-jag

    aftermarket wielen

    Staat goed Django, ik houd daar wel van!
  8. arie-jag

    'Jaguar wil volledig elektrisch merk worden'

    Een lange weg te gaan.... Dat is nu juist het probleem Wim, een lange weg halen ze niet!!!
  9. arie-jag

    Ik ben weer terug....

    Mooi aangebouwd Djurre! Mis alleen nog een sleutelbrug en bar+sofa voor de ideale mancave, komt nog?
  10. arie-jag

    De dader is gevlogen

    Kan ook een bezorg busje of klein vrachtautotje geweest zijn die probeerde te keren ofzo en dan met achterzijde(staal constructie) tegen jouw voorkant zat? Bezorgers gehad die dag? Waarbogfonds heb ik ook 1 x moeten gebruiken voor een megadeuk in mijn toenmalige werkauto, daar was de dader er ook vandoor gegaan.. grrrr Had gelukkig wel getuige die met mij was meegereden, heb toen gelukkig uitgekeerd gekregen.
  11. arie-jag

    Ombouw super v8 350 naar xjr 358

    Mooi geworden Bert, maar had je 2 jaar geleden ofzo al niet dit model? Zit nu een R-grill in maar is het ook een R of een schaapje in wolfskleren?
  12. arie-jag

    Daimler double six in top conditie brengen

    Bij mij, zoals op de foto te zien, idem. Mijn conclusie toen: op de kofferbak na is alles goed dus alleen maar blikschade en dat is te doen. Dezelfde tik op de neus had waarschijnlijk wel einde geweest...
  13. arie-jag

    Daimler double six in top conditie brengen

    Snap je keuze Facet wat je ook besluit. De tik aan mijn Opel:
  14. arie-jag

    Daimler double six in top conditie brengen

    Ik heb in een vergelijkbaar ongeluk met mijn Opel omega gekozen voor herstel. De opel was al 12 jaar oud maar nieuw door de zaak gekocht en onderhouden en had 62.500 km op de teller. Wat doe je wanneer de auto toen markt waarde had van € 2.200,-- en herstel bijna 5,5K kost? Ik koos voor herstel omdat de auto zo "goed" en betrouwbaar is en zulke lage km's had. En wanneer ik iets vervangend had gekocht met het herstelbudget weet je niet wat je koopt qua betrouwbaarheid of een aardig dot extra budget er bovenop had moeten gooien voor een lage km "nieuwe" auto. Geen spijt gehad van die beslissing, de Opel Omega rijd nog steeds als een vorst en is bijzonder betrouwbaar tot nu toe (even afkloppen). Intussen herstelkosten allang weer terugverdient door niet af te schrijven op een nieuwe auto. Een auto hoeft niet afgeschreven te worden op de kreet "economisch herstel niet haalbaar", herstel kan ook een goede optie zijn.
  15. arie-jag

    Daimler double six in top conditie brengen

    Verschrikkelijk, moet er niet aan denken dat 1 van mijn hobby auto's dit overkomt... Leef met je mee Facet! Nu heeft "Laan" alias Mark nog een DD6 staan die een lief baasje nodig heeft?
×