Jump to content

hagen111

Members
  • Posts

    35
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

hagen111 last won the day on March 29 2014

hagen111 had the most liked content!

Reputation

5 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    XK8 bj 2000
  1. Kijk even naar de diagnose service hier op het forum. Er wordt een computer opgestuurd die je kan inpluggen en waar je dan direct een eerste diagnose mee kan doen en de storingscodes kan uitlezen die hij nu geeft en waardoor hij in de noodloop gaat.
  2. Even een opsomming van mijn ervaring met Myrtle... 1. Was al gewaarschuwd, dus dacht eerst maar eens even bellen met deze club op vrijdagmiddag...aangezien ik de vrijdag er na (dus 7 dagen later!) in Bristol moest zijn. Uiterst vriendelijk en 'nothing was a problem' gevraagd of de kleur OATMEAL op voorraad was - ja dat was het, no problem. Kan het binnen een week in Bristol zijn? Ja our policy is that we ship overnight, and we can ship it out on Monday. All good dus.... Nog even gevraagd of er wel eens een hemel terugkomt omdat hij toch gaat hangen...no sir, only if they have bent the board so far that it cracked...otherwise no problems. Ook montage was een eitje...sommige klanten hadden de hemel er binnen 5 minuten inzitten. Een XK8, no problem, gaat gewoon via de passagiers deur...wel even stoel verwijderen. Nou allemaal prima dus. 2. Toen bestellen...en hey, geen OATMEAL op de website als optie, enkel bruin of grijs - en hey, waarom is de hemel op Ebay 120 pond ipv 150 pond op de website. Dus op zaterdag maar even een mailtje gestuurd wat de voorkeur heeft en hoe ik het beste kon bestellen....doe maar op Ebay was de reply, want het makkelijkst. 3. Vervolgens 2 exemplaren besteld via eBay en direct betaald met PayPal, waarbij ik 2x verzenden a 25 pond moest afrekenen. Nog even een mailtje gestuurd of ze niet 2 hemels in 1 box konden sturen, waarop terugkwam: " I am afraid with the XK8 boards we cannot box them together as they have a pronounced, curvature/depth that would not allow two to fit in the same box" Hoe groot was de verbazing toen de 2x hemel later die week toch samen in 1 doos aankwamen...en dan voel je je voor 25 pond er tussen genomen. Uiteraard weer even gevraagd hoe het zat en kreeg via email terug: "You wanted the boards there for Thursday, so we had to express them (something we do not offer on e-bay for the e-bay reduced price) so your shipping cost is what you were charged, that is what the couriers charged us for an overnight service with the boards boxed the way they were" Hold on...toen ik ze belde was overnight shipping standaard! Nu in 1x niet meer.... Hold on, ik heb ze ca 6 dagen van te voren besteld...nu is het mijn fout dat ik ze op donderdag wilde hebben (nadat ik diverse emails gestuurd had en de hemels op maandag niet, op dinsdag niet, maar pas op woensdag werden verstuurd...!??? Terwijl ik gebeld had van te voren of ze op voorraad waren. Wat die ebay terms betreft...daar staat: "We dispatch using a next day Courier with insurance and full tracking facilities." Toen had ik het idee dat ik hier behoorlijk voor de gek werd gehouden!!! 4. Toch maar even gevraagd, waarom de informatie die ze verstrekken met de minuut verandert en inconsistent is....toen kreeg ik dit terug: "You bought the items from e-bay with E-BAY TERMS & CONDITIONS, so the telephone conversation is totally irrelevant. If you want to buy the items from me direct please do so from the website www.jaguarheadlinings.com or over the telephone and I will quote the website prices and the website terms and conditions. Lets not confuse the two which are completely different. Also when you called you were not shipping the items in the U.K. If you had wanted to do business with me on a regular basis I am afraid we have got off to a bad start and one that I do not feel we will recover from so I will have to decline. Again, by all means return the boards in the same condition you received them for a refund, if not I will consider this matter closed." Mijn conclusie - deze lui zijn niet recht door zee. En nadat je 50 pond aan verzendkosten hebt betaald, verwachten ze dat je nog een keer 100 pond verzendkosten betaald om het terug te sturen, en anders vinden ze dat de 'matter is closed'. Inmiddels heb ik meer van dit soort verhalen gelezen... https://www.jaguarforum.co.uk/f30/who-supplies-best-replacement-xk8-headliner-65378-2.html
  3. Spelchecker maakt er iets anders van, maar bedoelde natuurlijk 'herlijmen'.
  4. Nog een andere opmerking - en ik was hier van te voren al voor gewaarschuwd - het bestellen bij Myrthle is een drama. Vol beloftes als je ze van te voren belt, ze komen echter helemaal geen afspraak na en vertellen achteraf een heel ander verhaal. Echt onbetrouwbare lui, dus wees gewaarschuwd!
  5. Het gaat vooral over het heerlijken van de stof. Ik heb een kant en klare hemel om de oude te vervangen, echter een duidelijke instructie stappenplan heb ik nog niet kunnen vinden. Iemand dit al eens gedaan, die kan vertellen hoe je met name de 3 quarter panels (bij de achterruit) kan omzeilen?
  6. Zo, ik heb de hemel opgehaald in de UK (was daar toch) en toe aan de volgende stap...dus even gegoogled, maar kan nergens vinden wat precies de stappen zijn om de hemel uit de auto te halen...zonnekleppen e.d. dat is simpel, maar wat doe je met en plastic delen die bij de achterruiten en gordels zitten...dat is een heel groot deel en moet je dat helemaal uitbouwen of kan je de hemel de- en monteren met deze delen nog op hun plaats. Het lijkt overigens dat de 'OATMEAL' identiek is qua kleur aan wat er nu in de auto zit. Ik ga plaatjes schieten van het hele proces, zodat het straks een makkie wordt voor iemand anders. Overigens heb ik 2 hemels meegenomen uit de UK. Dus als er iemand is die zijn hemel wil vervangen, dan ligt er hier in Houten 1 klaar. Prijs is 225 eur - en voor 275 zet ik hem er ook wel even in, nadat ik die van mij eerst gedaan heb.
  7. Toen ik na lange tijd weer eens in de XK8 ging zitten een paar weken geleden, dacht ik, wat staat die stoel hoog, want ik zit met mijn hoofd tegen het dak. Bleek de hemel stof losgelaten te hebben en hing dus los. Nu schijnt dat standaard te zijn, dat ze na verloop van tijd allemaal gaan hangen. Echter vocht/damp schijnt het behoorlijk te versnellen (lijm kan er niet tegen) en nu wilde het geval dat mijn raam bij dichtdoen deur niet omhoog gekomen was, en ik water in de auto had.... Ik ga maandag een nieuwe hemel bij Myrtle bestellen. Aangezien ik volgende week zaterdag in Bristol moet zijn laat ik hem lokaal verzenden en neem ik hem in de BMW Station mee terug. Prijs valt dan reuze mee, nl 120 pond voor de hemel en 25pond voor overnight verzenden. Nu wil tevens het geval dat ze sinds vorige week een nieuwe kleur kunnen leveren nl. OATMEAL....de kleur van mijn interieur. Voorheen had je enkel grijs of beige (niet origineel). Zie de onderste op de foto: Ik zal verslag doen van montage, pasvorm en kleur...wellicht heeft iemand er wat aan. Ervaringen van anderen die een hangende hemel hadden, ben ik ook benieuwd naar. Ten slotte: als nog iemand een Myrtle hemel nodig heeft, laat het me weten, want kan er meerdere meenemen tegen kleine vergoeding. Goedkoper ga je hem niet krijgen. Groet, Hans
  8. Was even op reis naar het buitenland voor werk, maar inmiddels staat de XK8 al weer een tijdje klaar in Heinkenszand. Volgende week ophalen...kan niet wachten. Wat is er zoals aan gebeurt: - ABS pomp bleek toch niet kapot, de storingen kwamen na een testrit niet meer terug - dus deze hoefde niet meer gewisseld te worden. - Automaatbak heeft nu bij 140k km een beurt/flush gekregen - Distributie/spanners zijn gecontroleerd - bleek al gedaan te zijn - vroege modificatie. - Klepdeksel pakkingen vervangen (bougies stonden in de olie) - De koelvloeistoflekkage bleek uiteindelijk vanuit het thermostaat huis te komen. Volledig koeltoren is vervangen door de aluminium variant, inclusief alle slangen. - Hele inlaattraject is los geweest en voorzien van revisie set - slangen, ringen, rubbers, etc. - Injectoren zijn ultrasoon gereinigd en getest - zijn goed. - Lambda sonde boven rechts vervangen - zorgde voor verhoogde CO. - Waterpomp gecontroleerd, bleek al een gemodificeerde op te zitten. - Voorste draagarm rubbers lagen er uit - vervangen - Beurt met nieuwe olie en filters - Nieuw stuur gemonteerd - om het interieur naar topstaat te brengen - Nieuwe APK er op Dus best een hoop, maar nu is alles weer fris en voor een auto die 140k gelopen heeft, kunnen we nu weer lekker door... En met meevallers als de spanner modificatie en waterpomp... Dus vanaf volgende week vooral veel rijden!
  9. Vincent!? Jij nu ook aan de XK8? Die avatar herkende ik meteen Groet, Hans
  10. Er is weer een update. De XK8 staat inmiddels in Heinkenszand en Raymond heeft er naar gekeken voor een eerste diagnose. Ben onder de indruk van de kennis die daar aanwezig is.... ABS pomp is kapot...wat problemen en meldingen veroorzaakte voor tractiecontrole, stabiliteitssysteem, bak die niet fijn schakelt... Daarnaast inderdaad Lambda sonde op bank 1, die storing geeft. Echter kan veroorzaakt worden door een lekkende injector...of misschien een bougie die niet goed meedoet...er stond olie op de bougies in de linkerbank, vanwege een lekkende klepdekselpakking (die bij aankoop vervangen zouden zijn, bij een ander adres!?) Auto wordt nu volledig in orde gemaakt...inclusief de nodige modificaties/preventief onderhoud. Zeer netjes zoals je daar ontvangen wordt, vind je zelden vandaag de dag!
  11. Ok, ik heb even wat speurwerk verricht op het web en de officiele foutcode lijst gevonden van Jaguar voor de AJ27 MY2000 http://www.jaguarforums.com/forum/xk8-xkr-17/xk8-xkr-handbook-sets-manuals-1997-2006-faq-67827/ P1646 staat volgens dit manual voor: ECM HO2S control malfunction – A bank, upstream This particular DTC turns up here fairly regularly. The possible causes are: 1. HO2S heater failure 2. HO2S sensing circuit short circuit to ground or high voltage 3. HO2S sensing circuit open circuit 4. ECM failure En meer uitleg hier: http://www.jaghelp.com/2013/10/p1646-and-p1647-on-your-xj.html
  12. Even voor de duidelijkheid...we zijn vanavond weer even op pad geweest met de XK8...en ik heb nu een aantal keer de 1646pd code gewist uit het geheugen en ben dan opnieuw gaan rijden. Wat de status nu is: 1. Ik heb geen storingen meer in het dash, dus geen beperkte trekkracht of andere meldingen. Alles werkt zoals het zou moeten zijn. 2. Auto start perfect en rijdt ok, echter bij ca. 3000-4000 toeren houdt hij wat in heb ik het gevoel. Ik heb ook het idee dat de motor lang niet al zijn pk's levert op het moment, hij is erg lui! Vanavond hikte hij zelfs een keer flink toen ik wat meer gas gaf. 3. Boven de 80km/u had ik het idee dat er iets 'bonkt' onder de auto...onregelmatig, alsof hij naverbrand in de uitlaat...heb het niet eerder gehoord (ook niet in een andere auto) - echter weet niet of het met het motorprobleem te maken heeft. 4. Elke keer opnieuw uitlezen levert nog maar 1 storing/code die elke keer terugkwam in het scherm: 1646pd. Maar moet ik nu de lambda meter vervangen (links of rechts? wat is bank 1) of een brandstof relais, of beide?
  13. Nu ben ik toch echt even in de war... 1. Ik heb storingscode P1646pd...is dat hetzelfde als P1646...omdat ik de vorige keer beide storingscodes krijg? 2. De tekst die er bij zou horen over het brandstof relais...kreeg ik pas na het opzoeken van Jaguar in de ODB computer...daar zou dus een andere mapping in kunnen staan. Dus hoe hoe moeten we P1646pd nu interpreteren bij mijn 2000 XK8? Is het nu een brandstof relais of een Lambda fout of een O2 sensor/inlaat sensort op bank 1? 3. Is bank 1 links (bestuurderskant) of rechts? 4. Ik begrijp dat een XK8 (dus geen SC) slechts 1 brandstof relais heeft...dus dan kan de code sowieso niet voor een brandstof relais nr2 zijn. 5. Ik breng mijn auto morgen weer even terug bij de APK om te kijken of uitstoot nu goed is en er in ieder geval APK afgemeld kan worden. Ik weet...het zijn een hoop vragen (nog steeds) maar denk dat andere XK eigenaren er ook wat aan kunnen hebben.
  14. Ik ben net terug van een flinke proefrit. Eerst heb ik de foutcodes uit het geheugen gewist. Auto reedt weer als vanouds, geen storingen of hickups gehad. Nog even een sprintje laten maken, geen probleem, behalve dat de tractiecontrole zich even er mee bemoeide Terug thuis opnieuw uitgelezen met de computer - de storing van de knock sensor is verdwenen. Heb enkel nog de volgende storing: 1646pd (weet niet waar de pd toevoeging voor staat - als ik door het menu ga en jaguar selecteer dan geeft hij weer een fuelpump relay No.2) Echter is dit niet een Lambda melding bij de oudere autos van voor 2002, zoals iemand al eerder wist te melden? Voor de mensen die in de toekomst willen weten waar de ODP poort zit op een XK8 uit 2000: Ook lijkt het dat de koelvloeistof lekkage minder is geworden en/of bijna weg is.
×
×
  • Create New...