Ga naar inhoud

robertvl

Members
  • Aantal items

    530
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    12

robertvl won de laatste dag op 19 maart

robertvl had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

139 Toppertje

Over robertvl

  • Verjaardag 04/20/1980
  • Leeftijd 38

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Heiloo
  • Hobbies
    Auto's, Lezen (Star Trek, Star Wars etc...), Dansen (Zouk, Salsa, Bachatta)
  • Leeftijd 38

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo allemaal. Ik ben Robert en kom uit Heiloo. Ik werk voor TATA Steel in IJmuiden. Ik heb een Jaguar XJ (X350) 4.2 V8 Executive uit 2003. Een droom is werkelijkheid geworden en als ik een nog grotere glimlach krijg tijdens het rijden, dan valt waarschijnlijk de bovenkant van mijn hoofd er af ;).
  • Leeftijd 38

Recente bezoekers van dit profiel

1,185 profielweergaven
  1. robertvl

    Jag , duur in het rijden (grote bullshit)

    De eerste drie jaar was ik gemiddeld 1500 euro per jaar kwijt aan onderhoud en dat is op zich normaal voor een X350 met 4.2 V8. Het zijn vooral de afgelopen twee jaar die heel kostbaar zijn geweest waardoor ik na 5 jaar rijden (20.000 km / jaar) op 3000 euro per jaar aan onderhoud uitkom. Dus goedkoop in onderhoud is de auto niet, maar wat verwacht je van een limousine met een dikke V8 die nu 16 is. En de concurrenten (7-serie, pheaton, S-klasse, A8, LS460 etc...) zijn niet goedkoper in onderhoud. Je krijgt voor dat geld wel veel terug in de vorm van rijgenot en algehele beleving. Iedere keer als ik uitstap kijk ik even om bij het afsluiten en denk ik: "wat is ie toch mooi".
  2. robertvl

    Zeelandtour

    Ik zit achter jou. Dus als jij nou de linker uitlaat pakt, snuif ik de rechter
  3. robertvl

    auto van het jaar 2019

    Whahahahahaha. Dit maakte mijn ochtend LMAO
  4. robertvl

    Zeelandtour

    Was vorig jaar al zo'n sliert met meer dan 20 auto's
  5. robertvl

    LPG G3 op een 4.2V8

    Met een goed getuned turbo blok of compressor blok kan je met LPG meer vermogen eruit halen dan op RON98. De lagere verbrandingswaarde kan je door de hogere klopvastheid prima compenseren. Verbruikstechnisch kom je 10-20% hoger uit.
  6. robertvl

    LPG G3 op een 4.2V8

    De motoren niet en dat zeg ik ook niet. Maar de verhouding Jaguar tot Volvo is zeer zeker niet Mercedes vs Lada. Dat is wel een erge belediging aan het Volvo front
  7. robertvl

    LPG G3 op een 4.2V8

    Lieve Mark Die v70 in je naam is een referentie naar Volvo?? Ik vergelijk Volvo en Jaguar helemaal niet met elkaar. Is gewoon puur illustratief dat LPG een prima brandstof is om op te rijden als je er vroeg mee begint. Maar het vergelijken van de merken is trouwens niet hetzelfde als Lada met Mercedes vergelijken. Zowel Volvo als Jaguar zaten vroeger bij Ford in de PAG (Premier Automotive Group). Dat kan je nog het beste zien aan de X358; die heeft namelijk de buitenspiegels van de Mark II Volvo S80. Daarnaast vist Volvo in dezelfde vijver waar Jaguar, Mercedes, BMW, Cadillac, Lexus, Infiniti, Acura en Audi in zwemmen.
  8. robertvl

    LPG G3 op een 4.2V8

    Een vriend van mij heeft een Volvo S70 op LPG. De auto is getuned (350 pk) en volledig geoptimaliseerd en het verbruik op LPG ligt ongeveer 20% hoger dan als er benzine gebruikt zou worden. De Volvo heeft nu ruim 4 ton op de teller en rijdt als een zonnetje. Voor mijn 4.2 V8 (X350) zou het kunnen, maar ik begin er niet aan. Ik rij 8000 - 10000 km per jaar met mijn XJ en er staat inmiddels 270000 km op de teller. Als ik nog een beetje ruimte in de kofferbak wil houden (ja een XJ is een grote limousine maar 470 L is nogal krap bemeten), zal ik mijn reservewiel dus moeten excuseren. Ik hou het lekker op het dure dinosap voor mijn karretje.
  9. robertvl

    Zeelandtour

    zondag 19 mei staat genoteerd
  10. robertvl

    Jaguar XE gefacelift

    De X760 is nu nog mooier geworden. Vooral de I-Pace knik in de achterlichten doet 'm goed. Ik hoop dat naast de viercilinders P250 en P300 ook de P400 i6 in de auto komt
  11. robertvl

    Zeelandtour

    Reken mij ook zeker mee. Zaterdag of zondag is beide prima
  12. robertvl

    'Jaguar wil volledig elektrisch merk worden'

    Energie dichtheid nekt de elektrische auto en ook de waterstof auto. Benzine heeft een energiedichtheid van 31 MJ/l of 41 MJ/kg en is gewoon vloeibaar onder normale condities. Bij de I-pace weegt het accupakket geloof ik 400 kg. 90 kWh is 324 MJ ofwel 0.8 MJ/kg. Dan mag de auto 3x maal zo efficiënt zijn als mijn benzine auto; ik kan 50x zoveel energie kwijt in een kilo en tanken duurt 5 minuten i.p.v. 1 - 24 uur. Waterstof moet onder atmosferische condities op -253 C gebracht worden om het vloeibaar te krijgen. En zelfs dan is de dichtheid maar 71 g/l t.o.v. 750 g/l voor benzine. 1 liter vloeibaar waterstof bevat maar 8.5 MJ en het is zeer energie intensief en technisch complex om te produceren. Hoge druk waterstof is dan makkelijker, maar heeft een dichtheid van 30 - 50 g/l dus dat is nog belabberder. En eigenlijk is een waterstof auto absurd. Je stopt tonnen energie in de productie van waterstof, om deze te tanken en in elektriciteit om te zetten. Dan kan je net zo goed gelijk een elektrische auto kopen. Ik als bèta persoon kan dat maar niet in de alfa koppies krijgen. Een stevige cursus thermodynamica voor dummies zou onze politiek kunnen helpen rationelere beslissingen te nemen.
  13. Dat ik mijn XJ 5 jaar geleden kocht, zaten er Pirelli P6000 banden onder. Ik was blij toen ik ze vervangen had voor Vredestijn Giugiaro Ultrac Cento. Was gelijk een stuk stiller. Ik heb er nu Vredestijn Giugiaro Ultrac Satin onder zitten in de maat 235 50 ZR18 Y101. Prima banden die zo'n 70000 km meegaan. Daarnaast een van de stilste en scoort ook goed als het gaat om brandstof verbruik.
  14. Jaguar is nu in het nieuws, maar straks als de EQC en de E-tron volop verkocht zijn, zal hetzelfde naar voren komen. Wat Tesla betreft. Bloemberg heeft onlangs een analyse gedaan van de model S en de model 3. De elektromotor en accutechnologie zijn he beste ter wereld. Geen enkel merk komt hier ook maar enigszins in de buurt. Waar Tesla faalt, is het chassis ontwerp en de manier waarop het gebouwd wordt. Daar hebben ze nog de nodige stappen te maken. Let wel, als ze dit op het niveau van Mercedes of BMW kunnen brengen, dan is de bestaande auto industrie kansloos.
  15. robertvl

    'Jaguar wil volledig elektrisch merk worden'

    Ben ik met je eens pizzaman. Maar als je een dergelijke beschouwing doet voor een elektrische auto, moet je bij een benzine / diesel ook de raffinaderij meenemen die de brandstof produceert en het transport van de brandstof. Ik heb verschillende documentaires gezien waar een Nissan Leaf vergeleken wordt met een diesel auto en dan blijkt de Leaf in een well to wheel analyse het te verliezen. In andere rapportages wint de elektro auto weer. Het laatste woord is er dus nog niet over gesproken. Zelf denk ik dat het blijven rijden in mijn 2e hands XJ beter voor het milieu is dan alles maar scrappen en elektrische auto's kopen. De productie van een nieuwe auto is bepaald niet goed voor het milieu. Maar de vervuiler betaald volgens onze premier, whahahaha. Dus wie subsidieert straks de elektrische auto als we allemaal onze "peut" mobielen in de ban doen..... Juist. En ondertussen mekkeren zaken mannetjes in hun dure driedelig dat hun Jaguar van 100000 euro, die ze voor 150 euro in de maand hebben, niet doet wat ze hoopten. 700 miljoen aan subsidie van de peut verstokende Jan L gekregen en er kan geen bedankje van af hoor
×