Ga naar inhoud

robertvl

Members
  • Aantal items

    486
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    11

robertvl won de laatste dag op 2 november

robertvl had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

117 Toppertje

Over robertvl

  • Verjaardag 04/20/1980
  • Leeftijd 38

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Heiloo
  • Hobbies
    Auto's, Lezen (Star Trek, Star Wars etc...), Dansen (Zouk, Salsa, Bachatta)
  • Leeftijd 38

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo allemaal. Ik ben Robert en kom uit Heiloo. Ik werk voor TATA Steel in IJmuiden. Ik heb een Jaguar XJ (X350) 4.2 V8 Executive uit 2003. Een droom is werkelijkheid geworden en als ik een nog grotere glimlach krijg tijdens het rijden, dan valt waarschijnlijk de bovenkant van mijn hoofd er af ;).
  • Leeftijd 38

Recente bezoekers van dit profiel

1,037 profielweergaven
  1. Hopen dat je jack weer gauw boven jan is Mark
  2. robertvl

    Welke brandstof voor 3.2 V8 95 of 98

    Beetje handigheid in Excel en dit soort data floept er vrij makkelijk uit. Het maakt voor mij duidelijk dat er niet zoveel verschil is tussen reguliere Euro95 en Super98 of hogere RON brandstoffen. In Duitsland tank ik altijd Aral Ultimate 102 of Vpower Racing 100, omdat deze brandstoffen daar net zo duur zijn als Euro95 in Nederland. In Nederland tank ik over het algemeen Super98. Het is voor het gevoel beter voor de auto en met gemiddeld 1 keer tanken in de maand kan ik dat 10-tje extra per tankbeurt wel leiden
  3. Ik ga zo naar de sinterklaas intocht met mijn twee meiden. Veel plezier iedereen op de open dag
  4. robertvl

    Welke brandstof voor 3.2 V8 95 of 98

    Janneman, Allereerst gefeliciteerd met je JAG en heel veel rijplezier gewenst. In dit topic wordt al veel over brandstoffen gesproken en komen Euro95, Premium Euro95, E-10, Super98 en Competition102 voor inclusief ervaringen van mensen. Ik zelf heb een X350 en tank voornamelijk Shell Vpower98 of BP Ultimate98. Volgens het boekje is regulier Euro95 afdoende en dat zal het voor de X308 ook gewoon zijn. Bij mijn X350 die een 4.2 V8 heeft merk ik geen verschil in vermogen of reactievermogen van de motor tussen Euro95 of Super 98 of RON100 - 102 benzines. Er zijn leden die zweren bij 98 benzine voor hun 300 / 308 en ook meer km's halen uit hun tank dan op Euro95. Ik hou zelf alles bij van mijn X350, dus hierbij wat cijfers: Euro95 : 10.10 ± 0.76 km/L (1264 L) Premium Euro95 : 10.45 ± 0.65 km/L (2563 L) E-10 : 10.66 ± 0.57 km/L (1523 L) Vpower RON97 : 10.40 ± 0.66 km/L (1900 L) Vpower RON98 : 9.46 ± 0.52 km/L (605 L) BP Ultimate98 : 10.12 ± 0.71 (1068 L) Vpower Racing RON100 : 10.74 ± 0.33 km/L (253 L) Aral Ultimate102 : 11.24 ± 0.60 km/L (286 L) Firezone Competition102 : 10.24 ± 0.61 km/L (168 L)
  5. robertvl

    Ian Callum op de Paris Motor Show

    Wel een kanttekening bij dit interview. Een paar jaar geleden stond er een groot artikel in Autovisie gerelateerd aan de nog te introduceren XE. Er werd toen ook gevraagd naar de toekomstige vormtaal van Jaguar en wat dat voor de nieuwe XJ zou betekenen. Daarin stelde Ian Callum dat de X351 opvolger evolutionair zou zijn. Ze hadden met de X250 een compleet nieuwe ontwerptaal gekozen. Om alles weer overboord te gooien bij de nieuwe XJ zou niet goed zijn voor de klanten die nu beginnen te wennen aan de nieuwe ontwerpen. Als ik dit artikel lees, zegt Ian Callum het tegenovergestelde. Daarnaast is het onzin om te zeggen dat Williams Lyons zo vernieuwend was op vormgeving gebied bij iedere nieuwe generatie. De XJ series I t/m III (XJ4) had toch echt een duidelijke knipoog naar de Mark X / 420G. De mark VIII was een licht aangepaste Mark VII en de Mark IX was in eerste instantie een Mark VIII met een IX badge. De XJ40 was qua vormtaal een duidelijke revolutie t.o.v. de series I t/m III. De XJS was ook een totale trendbreuk t.o.v. de E-type. De X300 / 308 en 350 / 358 waren duidelijke evolutionaire modellen met een flinke knipoog naar de series I t/m III. Daarin kan ik Ian gelijk geven.
  6. robertvl

    Ian Callum op de Paris Motor Show

    Leuk artikel en ik ben benieuwd wat JLR de komende jaren gaat doen
  7. robertvl

    'Jaguar wil volledig elektrisch merk worden'

    BMW heeft het destijds gedaan met de E38 (750i) en E65/66 (760i) met V12. De motoren konden zowel op benzine als vloeibaar waterstof rijden. De V12 had op waterstof 260 pk, zo'n 30% minder vermogen dan op benzine. De 4.2 V8 zou dan 200 i.p.v. 298 pk hebben. Ik moet een behoorlijk zware en dure brandstoftank toevoegen en er zit wat werk in het programmeren van de motor software. Daarnaast heeft waterstof een RON-getal van >130 en brand ruim 100 C heter dan benzine bij ontsteking met lucht. Er zal dus ook wat gedaan moeten worden m.b.t. druk en thermische belasting van je motor. Daarbij de kanttekening dat het produceren van vloeibaar waterstof heel erg energie intensief is. Waterstof is onder atmosferische druk vloeibaar bij -253 C. Het heeft dan een dichtheid van 68 kg/m3. Waterstof heeft een chemische energie inhoud van 120 MJ/kg, ofwel 120 x 68 ÷ 1000 = 8.2 MJ/L. Benzine heeft 31 MJ/L aan energie dus ik moet bijna 4x zoveel waterstof als benzine meenemen om dezelfde actieradius te hebben. En er kleven nogal wat nadelen aan de productie en opslag van vloeibaar waterstof LH2. Bij kamertemperatuur en 1000 bar heeft waterstof een dichtheid van 50 kg/m3. Dat is dus 6 MJ/kg en moet ik dus >5 zoveel meenemen. Dus inderdaad een aanhanger met H2 achter mijn XJ, LOL
  8. robertvl

    'Jaguar wil volledig elektrisch merk worden'

    De horror, de horror..... V8 forever!!!!
  9. Dankje Gozer. De hele discussie is nog geen probleem in Alkmaar. Gewoon lekker zwarte pieten zoals het hoort zonder versperringen op de A9, LOL. Jullie veel plezier in Heinkenszand
  10. robertvl

    'Jaguar wil volledig elektrisch merk worden'

    Grappig artikel, maar eerst zien dan geloven. Wat is de toegevoegde waarde van Jaguar als het alleen nog cross-overs gaat verkopen? Daarnaast verkoopt de Duitse concurrentie met groot succes z'n sedans, station wagons en coupés naast allerlei cross-overs. En momenteel is de grootste producent van elektrische saloons nog altijd Tesla met de Model S en 3. Een elektrische XE, XF en XJ zouden prima in het portfolio passen.
  11. Altijd een van mijn favoriete meetings maar moet dit jaar voor het eerst verstek laten gaan. 17 november hebben we de Sinterklaas intocht in Alkmaar en die was vorig jaar heel erg leuk, dus dat wil ik niet missen met mijn twee kleine meiden. Volgend jaar beter.
  12. robertvl

    Jaguar C-X75 uit Spectre

    dit zou een mooie oefening voor de nieuwe XK zijn
  13. robertvl

    Bak spoelen Y / N?

    Ik heb in november 2014 bij G&G tijdens de technical meeting mijn bak laten spoelen. Er stond toen 199000 km op de teller. Heb sindsdien ruim 65000 km gereden zonder enig probleem met de automatische transmissie. Voor volgend jaar heb ik de spoeling weer op mijn lijst staan. Het advies van Kroon is om iedere 80000 km de bak te laten spoelen en rond maart / april 2019 is het weer tijd.
  14. robertvl

    Jaguar gaat nieuwe, oude radio's bouwen!

    Leuk dat JLR dit nu ook doet naast andere fabrikanten. Is trouwens geen goedkoop grapje om te laten doen. Kost zo'n 1200 euro
  15. robertvl

    Jaguar gaat elektrische E-types bouwen

    Ik vind het eigenlijk wel gaaf en een respectvolle ombouw. Ik vind het ook knap dat de elektrische versie lichter is dan de benzine versie. Dat is toch vaak andersom. En ja smaken verschillen, maar ik vind het dashboard wel erg mooi. In deze fase waar fabrikanten naast benzine (en in mindere mate diesel) ook met waterstof en elektriciteit bezig zijn, kan Jaguar niet achterblijven.
×