Jump to content

robertvl

Members
  • Content Count

    569
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

robertvl last won the day on April 29

robertvl had the most liked content!

Community Reputation

164 Toppertje

About robertvl

  • Birthday 04/20/1980
  • Age 39

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Heiloo
  • Hobbies
    Auto's, Lezen (Star Trek, Star Wars etc...), Dansen (Zouk, Salsa, Bachatta)
  • Age 39

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo allemaal. Ik ben Robert en kom uit Heiloo. Ik werk voor TATA Steel in IJmuiden. Ik heb een Jaguar XJ (X350) 4.2 V8 Executive uit 2003. Een droom is werkelijkheid geworden en als ik een nog grotere glimlach krijg tijdens het rijden, dan valt waarschijnlijk de bovenkant van mijn hoofd er af ;).
  • Age 39

Recent Profile Visitors

1424 profile views
  1. Ik verbaas me toch een beetje over deze strategie. De marge in het B segment is nogal dun. Gezien de financiën zou JLR zich daar helemaal niet mee moeten bezigen. Wel ambitieus dat ze de komende XJ volledig elektrisch gaan maken. Samen met de Mercedes EQS is er niemand in het F-segment die een vol elektrische auto op het menu heeft staan. Hoop wel dat de batterijen beter zijn dan het pakket uit de I-Pace. Een F-segment limousine met een actieradius van 200 - 250 km zou nogal sneu zijn.
  2. Leuk data Jaguar ook modellen in het B-segment wil introduceren en dat ze hun C-segment portfolio willen uitbreiden, maar daar is flink wat geld voor nodig. En als je de laatste berichten leest, is dat momenteel best een probleem bij JLR. De XE heeft een facelift gehad, maar er is nog steeds geen estate versie van. Volgend jaar zal de XF wel volgen met een facelift en de F-type krijgt een grondige make-over, maar het zal geen nieuw model zijn. Dan komt er een model boven de F-Pace (J-Pace) en een nieuwe XJ. Ik denk dat t potje voorlopig wel even leeg is, LOL.
  3. Je kan Forté gebruiken. Als je dit in je tank doet, zorg ervoor dat je daarna een lange snelweg rit hebt. Dan is de reiniging het meest effectief. Bij G&G kan je de injectoren ook laten reinigen; staat een heel stuk over op de website van G&G.
  4. Eric, de S-type R was niet te missen qua geluid, LOL. Mooi geluid overigens
  5. Was rond 2300 uur weer thuis. Was een zeer geslaagde dag en Dennis, mijn vader en ik hebben enorm genoten. Leon, bedankt voor de overheerlijke vlaai. En Raymond en Joke, jullie hebben weer een geweldige mooie rit en dag in elkaar gezet. Mijn maatje Dennis heeft een tijd geleden zijn series III S-type 2.7D weggedaan, omdat de kosten simpelweg te hoog werden. Hoewel hij zeer tevreden is met de BMW 530d waarop hij de Jag heeft ingeruild, begon het na zo'n tourrit toch weer te kriebelen. Misschien toch over een tijdje weer eens kijken voor een XF waren zijn woorden
  6. Ik zeg Noord Holland. De omgeving Alkmaar, Oterleek, Schermerhoorn, Beemster is prachtig; vooral in april en mei als de velden volop in bloei staan. Ik heb geen floriade nodig
  7. Mijn stiefvader, Dennis en ik eten mee
  8. Bij mij kreeg ik schommelingen. De temperatuur liep na 10 minuten rijden op naar rood en zakte dan langzaam weer terug. Op de snelweg met genoeg rijwind bleef het stabiel, maar in de stad en op 80 km wegen met stoplichten koelde de motor niet goed meer. De ventilator draaide soms nog 10 minuten door na het uitschakelen van de motor. Daarnaast had ik koelvloeistof op mijn motor liggen. Dus drukopbouw en uiteindelijk bleek de koppakking lek. De thermosstaat bleek bij vervanging ook brosse stukken te hebben die er afvielen toen hij werd losgehaald. De vacuümslang is ook gelijk vervangen, want die was inderdaad ook niet goed meer. Gelijk voor de update versie die niet last heeft van verbrossing door hoge temperaturen onder de kap. Toen dit alles gerepareerd was, liep de auto goed en werd er ook goed gekoeld. De radiateur koelde tot 20 C onder de vereiste waarde. 3 maanden later brak er een stuk van mijn plastic inlaat bij de radiateur af, schoot de koelslang los met veel witte rook tot gevolg. Ik kon gelukkig gelijk aan de kant, waardoor ik geen motorschade heb opgelopen. De auto is toen per autoambulance naar de garage gebracht, waar de radiateur, waterpomp en airco radiateur is vervangen. De airco radiateur was net papier-maché en aangezien de auto toch al open was, heb ik deze ook mee laten nemen. Bij mij viel alles samen, maar goed mijn XJ is 5 jaar ouder dan de jouwe, dus het kan ook daar aan liggen. Als hetzelfde kunststof in de thermosstaat behuizing en radiateur gebruikt wordt , kan het wijs zijn om deze te controleren. Als de een verbrost is na 11 jaar kan dat ook voor de ander gelden.
  9. Ik ken het probleem. Ik had het vorig jaar en het kostte me mijn koppakking bij de 4.2 V8. Een pijnlijk dure reparatie. Enkele maanden later zei de radiateur toedeloe. De kunststof inlaat brak af; 15 jaar oud en door verharding afgebroken. De airco radiateur was ook helemaal door, dus die ook gelijk laten vervangen. Het kan er voorlopig weer dik 10 jaar tegenaan. Mijn tip. Laat je radiateur en de kunststof onderdelen nakijken op lekkage en/of verbrossing. Kan je een hoop ellende schelen.
  10. Ik rij gewoon als een ouwe vent (blocked). Moet wel aan het profiel voldoen
  11. 500 l benzine met 2379 g CO2 per liter = 1189 kg CO2 Verdeeld over zo'n 120 x 30 = 3600 km hebben we een uitstoot van 330 g CO2/km Gut, laat de Groene Khmer (D66, PvdA, GroenLinks etc...) het maar niet lezen
  12. 1 op 7. Ben ik toch blij dat ik een paar standaard deviaties naar rechts zit met 1 op 10, en qua gewicht een tikkie naar links met 1584 kg, LOL
  13. Ik heb bij Shell gewerkt en het woord "Lean" kan ik niet meer horen of zien Maar wijze woorden hierboven. Ik denk dat een samenwerking geen kwaad kan. Hoe meer jaguar we met elkaar kunnen delen hoe leuker.
  14. Maar even OT. Klinkt als een interessant idee. Ik heb geen ervaringen met de JDCH dus we kunnen het proberen. Als het niks wordt, kan je altijd nog elkaar de hand schudden en toedeloe zeggen.
  15. Je vergeet bescheiden erbij te noemen, LOL....
×
×
  • Create New...