Ga naar inhoud

robertvl

Members
  • Aantal items

    501
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    11

robertvl won de laatste dag op 2 november 2018

robertvl had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

128 Toppertje

Over robertvl

  • Verjaardag 04/20/1980
  • Leeftijd 38

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Heiloo
  • Hobbies
    Auto's, Lezen (Star Trek, Star Wars etc...), Dansen (Zouk, Salsa, Bachatta)
  • Leeftijd 38

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo allemaal. Ik ben Robert en kom uit Heiloo. Ik werk voor TATA Steel in IJmuiden. Ik heb een Jaguar XJ (X350) 4.2 V8 Executive uit 2003. Een droom is werkelijkheid geworden en als ik een nog grotere glimlach krijg tijdens het rijden, dan valt waarschijnlijk de bovenkant van mijn hoofd er af ;).
  • Leeftijd 38

Recente bezoekers van dit profiel

1,100 profielweergaven
  1. robertvl

    Advies voor een X350, XJR of niet?

    Ik heb zelf een 4.2 V8 en heb eens met de XJR Portfolio van Chris (Raymonds zoon) mogen rijden. Nou, daar werd ik best wel hebberig van, LOL. Maar in principe is de gewone 4.2 V8 ook snel genoeg. De R is wat heftiger, maar nog steeds erg comfortabel. En dat geluid, om man wat mooi!!!
  2. robertvl

    'Jaguar wil volledig elektrisch merk worden'

    Op zijn zachtst gezegd een tendentieus artikel van RTL. Geen enkele elektrische auto haalt de beoogde actie radius en daar komt bij dat of je nou op peut of prik rijdt; je wel een behoorlijke mongool bent als je niet let op de energie inhoud van je opslag medium. Wat de lease rijder die 2 km moest lopen doet is het equivalent van doorrijden met je benzine auto terwijl het rode lampje al een tijdje brandt en dan stom kijken als je tank leeg is. Dan ben je in mijn ogen echt een enorme pannenkoek! En of je nou op peut of prik rijdt, de rechter voet is voornamelijk de bepalende factor m.b.t. je verbruik. En laten we eerlijk zijn; lease rijders staan er bepaalt niet bekend om dat ze rustig rijden. Nederland heeft de hoogste laadpaaldichtheid van heel Europa, dus laden is al lang niet meer een probleem in dit land.
  3. De auto is net op de markt en nu al problemen. Leuk dat Jaguar Mercedes en Audi voor was, maar wat heb je daaraan als je dit soort ellende krijgt.
  4. robertvl

    Daimler double six in top conditie brengen

    Wat een ellende voor je D6. En alleen maar vanwege de onoplettendheid van iemand. Zo ontzettend zonde en zwaar balen inderdaad. Wel een geluk dat je zelf geen letsel hebt; dat is uiteindelijk het belangrijkst hoe cliché het ook klinkt. Het zet dingen wel in perspectief. Ik ben een godsvermogen kwijt geweest dit jaar om de X350 goed te krijgen. Als iemand 'm morgen er achterin knalt, is dat dus voor "jan met de niet zo heel erg lange achternaam geweest". Brrrr, moet er maar niet aan denken.
  5. robertvl

    Ombouw super v8 350 naar xjr 358

    Wow, de X350 is precies de mijne qua kleur en velgen. Weet ik gelijk wat t wordt als ik dit zou doen :). Ik vind de grill op de X358 mooier. De bumpers vind ik minder mooi en de spiegels van de Volvo S80 ben ik ook niet zo wild van. Voor de rest, mooi gedaan.
  6. robertvl

    Sjoerd's XJ X308

    Mooie foto's. Echt heel mooi
  7. Hopen dat je jack weer gauw boven jan is Mark
  8. robertvl

    Welke brandstof voor 3.2 V8 95 of 98

    Beetje handigheid in Excel en dit soort data floept er vrij makkelijk uit. Het maakt voor mij duidelijk dat er niet zoveel verschil is tussen reguliere Euro95 en Super98 of hogere RON brandstoffen. In Duitsland tank ik altijd Aral Ultimate 102 of Vpower Racing 100, omdat deze brandstoffen daar net zo duur zijn als Euro95 in Nederland. In Nederland tank ik over het algemeen Super98. Het is voor het gevoel beter voor de auto en met gemiddeld 1 keer tanken in de maand kan ik dat 10-tje extra per tankbeurt wel leiden
  9. Ik ga zo naar de sinterklaas intocht met mijn twee meiden. Veel plezier iedereen op de open dag
  10. robertvl

    Welke brandstof voor 3.2 V8 95 of 98

    Janneman, Allereerst gefeliciteerd met je JAG en heel veel rijplezier gewenst. In dit topic wordt al veel over brandstoffen gesproken en komen Euro95, Premium Euro95, E-10, Super98 en Competition102 voor inclusief ervaringen van mensen. Ik zelf heb een X350 en tank voornamelijk Shell Vpower98 of BP Ultimate98. Volgens het boekje is regulier Euro95 afdoende en dat zal het voor de X308 ook gewoon zijn. Bij mijn X350 die een 4.2 V8 heeft merk ik geen verschil in vermogen of reactievermogen van de motor tussen Euro95 of Super 98 of RON100 - 102 benzines. Er zijn leden die zweren bij 98 benzine voor hun 300 / 308 en ook meer km's halen uit hun tank dan op Euro95. Ik hou zelf alles bij van mijn X350, dus hierbij wat cijfers: Euro95 : 10.10 ± 0.76 km/L (1264 L) Premium Euro95 : 10.45 ± 0.65 km/L (2563 L) E-10 : 10.66 ± 0.57 km/L (1523 L) Vpower RON97 : 10.40 ± 0.66 km/L (1900 L) Vpower RON98 : 9.46 ± 0.52 km/L (605 L) BP Ultimate98 : 10.12 ± 0.71 (1068 L) Vpower Racing RON100 : 10.74 ± 0.33 km/L (253 L) Aral Ultimate102 : 11.24 ± 0.60 km/L (286 L) Firezone Competition102 : 10.24 ± 0.61 km/L (168 L)
  11. robertvl

    Ian Callum op de Paris Motor Show

    Wel een kanttekening bij dit interview. Een paar jaar geleden stond er een groot artikel in Autovisie gerelateerd aan de nog te introduceren XE. Er werd toen ook gevraagd naar de toekomstige vormtaal van Jaguar en wat dat voor de nieuwe XJ zou betekenen. Daarin stelde Ian Callum dat de X351 opvolger evolutionair zou zijn. Ze hadden met de X250 een compleet nieuwe ontwerptaal gekozen. Om alles weer overboord te gooien bij de nieuwe XJ zou niet goed zijn voor de klanten die nu beginnen te wennen aan de nieuwe ontwerpen. Als ik dit artikel lees, zegt Ian Callum het tegenovergestelde. Daarnaast is het onzin om te zeggen dat Williams Lyons zo vernieuwend was op vormgeving gebied bij iedere nieuwe generatie. De XJ series I t/m III (XJ4) had toch echt een duidelijke knipoog naar de Mark X / 420G. De mark VIII was een licht aangepaste Mark VII en de Mark IX was in eerste instantie een Mark VIII met een IX badge. De XJ40 was qua vormtaal een duidelijke revolutie t.o.v. de series I t/m III. De XJS was ook een totale trendbreuk t.o.v. de E-type. De X300 / 308 en 350 / 358 waren duidelijke evolutionaire modellen met een flinke knipoog naar de series I t/m III. Daarin kan ik Ian gelijk geven.
  12. robertvl

    Ian Callum op de Paris Motor Show

    Leuk artikel en ik ben benieuwd wat JLR de komende jaren gaat doen
  13. robertvl

    'Jaguar wil volledig elektrisch merk worden'

    BMW heeft het destijds gedaan met de E38 (750i) en E65/66 (760i) met V12. De motoren konden zowel op benzine als vloeibaar waterstof rijden. De V12 had op waterstof 260 pk, zo'n 30% minder vermogen dan op benzine. De 4.2 V8 zou dan 200 i.p.v. 298 pk hebben. Ik moet een behoorlijk zware en dure brandstoftank toevoegen en er zit wat werk in het programmeren van de motor software. Daarnaast heeft waterstof een RON-getal van >130 en brand ruim 100 C heter dan benzine bij ontsteking met lucht. Er zal dus ook wat gedaan moeten worden m.b.t. druk en thermische belasting van je motor. Daarbij de kanttekening dat het produceren van vloeibaar waterstof heel erg energie intensief is. Waterstof is onder atmosferische druk vloeibaar bij -253 C. Het heeft dan een dichtheid van 68 kg/m3. Waterstof heeft een chemische energie inhoud van 120 MJ/kg, ofwel 120 x 68 ÷ 1000 = 8.2 MJ/L. Benzine heeft 31 MJ/L aan energie dus ik moet bijna 4x zoveel waterstof als benzine meenemen om dezelfde actieradius te hebben. En er kleven nogal wat nadelen aan de productie en opslag van vloeibaar waterstof LH2. Bij kamertemperatuur en 1000 bar heeft waterstof een dichtheid van 50 kg/m3. Dat is dus 6 MJ/kg en moet ik dus >5 zoveel meenemen. Dus inderdaad een aanhanger met H2 achter mijn XJ, LOL
  14. robertvl

    'Jaguar wil volledig elektrisch merk worden'

    De horror, de horror..... V8 forever!!!!
  15. Dankje Gozer. De hele discussie is nog geen probleem in Alkmaar. Gewoon lekker zwarte pieten zoals het hoort zonder versperringen op de A9, LOL. Jullie veel plezier in Heinkenszand
×