Jump to content

robertvl

Members
  • Content Count

    624
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    15

robertvl last won the day on February 10

robertvl had the most liked content!

Community Reputation

188 Toppertje

About robertvl

  • Birthday 04/20/1980
  • Age 40

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Heiloo
  • Hobbies
    Auto's, Lezen (Star Trek, Star Wars etc...), Dansen (Zouk, Salsa, Bachatta)
  • Age 40

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo allemaal. Ik ben Robert en kom uit Heiloo. Ik werk voor TATA Steel in IJmuiden. Ik heb een Jaguar XJ (X350) 4.2 V8 Executive uit 2003. Een droom is werkelijkheid geworden en als ik een nog grotere glimlach krijg tijdens het rijden, dan valt waarschijnlijk de bovenkant van mijn hoofd er af ;).
  • Age 40

Recent Profile Visitors

1890 profile views
  1. Een broeihaard voor bacteriën..... corona is een virus. Maar goed. Contact onderzoek heeft overigens al uitgewezen dat de kans dat je corona oploopt door het aanraken van oppervlakken uiterst klein tot verwaarloosbaar klein is. Dus dat JLR dit intwikkeld om minder vette vingerafdrukken op t scherm te hebben, prima. Maar vanwege corona is zo'n kul verhaal. Het aanraakscherm van de X350 is overigens vrij simpel en grafisch gezien compleet achterhaald. Maar net als de Nokia 3310, onverwoestbaar en extreem betrouwbaar. En ik ben de enige die er aan zit dus tja....
  2. Ik ga voor je duimen Rene. Zal mijn twee donderstenen als "duim" hulptroepen inroepen
  3. Ik begreep dat het nog onzeker is of Heisenberg erbij zal zijn
  4. beide weekenden zijn prima wat mij betreft
  5. Forum meeting in September, leuk. De rally heb ik geen interesse in. G&G is ook bezig met het plannen van een tourrit. Daar ga ik sowieso naar toe. Dus ligt er een beetje aan wanneer de forum meeting gaat plaatsvinden, of ik erbij kan zijn.
  6. Ze zijn Honda vergeten in dit artikel. Die heeft inmiddels al de 3e generatie waterstof auto klaarstaan. En waar BMW nog in de garage zit te knoeien, hebben Toyota, Honda en Hyundai inmiddels de 2e/3e generatie van hun H2 auto's op de markt. Dat JLR zich hier mee bezig wil houden verbaast me. Op elektrisch vlak zijn de ontwikkelingen razendsnel en de I-Pace was een redelijk goed begin. Zeker nu je de auto met 11 kW kan laden thuis. H2 klinkt leuk, maar de techniek is uiterst complex en gevoelig voor verontreinging. H2 moet op ppb niveau schoon zijn, anders gaan de paladium membranen heel snel stuk. Waterstof produceren dat voor 99.99999% zuiver moet zijn is zelfs met zon en windenergie een arbeidsintensieve aangelegenheid. Daarnaast heeft waterstof een extreem lage dichtheid. Zelfs bij 1000 barg, zit je op 50 kg/m3. Benzine is 750 kg/m3 bij atmosferische druk en kamer temperatuur. Ondanks de 120 MJ/kg die H2 heeft, is de energie inhoud per L bij 1000 barg nog altijd 3 tot 4 keer lager dan dezelfde tank met benzine. Accu's hebben een energieinhoud van 0.5 MJ/kg, maar dit getal is rap aan het stijgen met de komende generatie batterij technologie. Als proces technoloog zie ik meer in de elektrische auto dan in de H2 auto.
  7. Juist, Ik blijf wel op mijn viraal en bacteriëel onverantwoorde lederen zetels zitten in mijn X350, LOL.
  8. Ja het is inderdaad afwachten wat het RIVM gaat doen. Ik denk dat we toch al gauw aan september moeten denken, maar goed we zien wel. Mijn agenda staat open :). Ik hou de gegevens over besmettingen dagelijks bij en pas de voorspelling over het maximum daar op aan. Er zijn alleen wel wat problemen. Het aantal besmettingen is 7 - 10x meer dan dat er gemeten wordt. Mensen die thuis zitten met corona worden niet meegeteld en van de mensen die getest worden; de test is alles behalve accuraat. Er zijn mensen tot 4x getest en die zouden geen corona hebben. Na een scan van de longen, bleken ze dus wel corona te hebben. Ook maakt de test geen goed onderscheid tussen corona en reguliere influenza. Dan zou je denken dat ze het aantal doden goed registreren. Niet dus. Het dag getal is een mengeling van registraties over een aantal dagen. Daarnaast worden mensen die overlijden aan corona en mensen die mogelijk aan corona overleden zijn op een hoop gegooid. Er is geen tijd om sectie uit te voeren en het zeker te weten.
  9. Het wordt tijd dat ik de onwaarschijnlijkheidsaandrijving ga aanzetten
  10. De Dark Tower boeken (8 delen) van Stephen King kunnen je zoet houden. De Simarillion van Tolkien is altijd goed voor wat hoofdpijn en voor wie interesse heeft, ik heb nog 300+ star wars boeken en comics liggen van voor dat Disney besloot het expanded universe te resetten en de rest van star wars te verneu#&^%.
  11. Ja het is spijtig, maar nodig. Een 2e Italië is het laatste wat we willen. Vlak na de 1e wereldoorlog brak de Spaanse griep los en vielen er 150 miljoen doden. De oma van mijn vrouw heeft deze nog meegemaakt en moest in 1924 thuisblijven. Dat was 6 jaar na de uitbraak! Gelukkig zijn we op technisch en medisch gebied flink verder. Dus ik hoop dat de progressie van dit virus gauw genekt wordt. De komende weken Netflixen om de populatie te redden. Makkelijker kan haast niet zou je denken. Toch vonden een aantal mensen die het DEBIEL-20 virus had, dit toch te moeilijk
  12. Raymond, ik mag aannemen dat de tour verzet wordt tot nader orde gezien de nieuwe verscherpte maatregelen die tot 1 juni gelden m.b.t bijeenkomsten.
  13. Wordt een evolutie van de X351. Dat heeft Ian Callum een paar jaar terug al gezegd. De ontwerptaal switch die ze gemaakt hebben met de X250 (Mark I XF) was dermate drastisch dat ze nu verder borduren hierop. De oude klassieke lijnen kunnen we dus vergeten vooral omdat het Jaguar "nieuwe stijl" aanzienlijk beter verkoopt dan de "oude stijl". En hoewel ik het nieuwe Jaguar nog steeds mooi vind, kan het niet in de schaduw staan van mijn X350; laat staan een XJ4 Series I t/m III, XJ40, X300 of X308 Ik mag wel hopen dat er meer dan 400 km uit dat batterij pakket gaat komen. Tesla pulkt er >600 km uit bij een Model S. Dit moeten ze op zijn minst gaan halen bij de nieuwe XJ. Weet iemand de code naam; X352??
  14. Ik ben benieuwd. Hopelijk dat de XJ beter in elkaar zit dan de I-Pace, want 1 fase laadtechniek en een praktische actieradius van 250 km is natuurlijk niet echt "space, pace and grace" te noemen, LMAO
×
×
  • Create New...