Jump to content

Bachusrooy

Members
  • Content Count

    76
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Goed

About Bachusrooy

  • Birthday 02/13/1964

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Noord-Limburg
  • Hobbies
    Bourgondisch leven, genieten. Techniek en natuur. Kletsen over van alles en nog wat. Alternatieve energie, klussen en sleutelen. Lezen, geschiedenis en actualiteit. Gezin, reizen met caravan. Genieten van muziek, bijv met spotify etc etc

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Beste Forumleden en beheerders, ik ben Peter en ik sta op het punt een x type te kopen en wil me vast zo veel mogelijk oriënteren. Eerder heb ik wel begerig naar Jaguar's gekeken maar ging er steeds van uit dat dit voor mij onbetaalbaar zou zijn. Dit heb ik dus verkeerd gezien. Andere bijzondere auto's die ik zelf gereden en onderhouden heb zijn 2cv6,MB 190 2.0Den MB 250TD (waarbij T voor station staat). Zodra ik de voor mij nieuwe Jaguar verworven heb zal ik deze hier ook voorstellen.

Recent Profile Visitors

511 profile views
  1. Tijdens een flinke bui, bon de auto flink te beslaan, nauwelijks nog mee te rijden. Ventilatie vol in de defrost stand en achterruit verwarming aan. Als we stopten, liep er een straal water van achter het dashboardkastje op de vloer. Was geen koelvloeistof, maar water. Ruitenwissers eraf, paravaan eraf. Interieur filter met behuizing eraf. Blijkt dat de pakking tussen behuizing er carrosserie helemaal kort was geworden. Alles schoongekrabt en met MEK ontvet/ gereinigd. Daarna zelf klevende foam aangebracht en het zaakje weer gemonteerd met nieuw filter. Er zat veel blad en smurrie, was goed d
  2. Dankjewel Hansvh, Duidelijk verhaal. Had gehoopt dat ik geen koelslangen hoef los te maken. Want het systeem goed gevuld krijgen is niet eenvoudig. Als ik de moed heb verzameld, ga ik maar eens aan de slag! Groetjes, Bachus
  3. Ik zou het ding niet gebruiken, heb dat zelf bij mijn xtype wel gedaan met als gevolg computer stuk voor 400 euro er een 2ehandse in laten zetten. Volgens Exco zou dat ding wel degelijk in staat zijn de computer te vernielen. Had vooraf geen probleem, maar wilde graag eea uitlezen, dacht dat dit leuk was. Vanaf dat moment storing en noodloop. Gelukkig is dit al weer een jaar of 5 geleden. Maar nogmaals, ik zou het ding niet aansluiten. Groetjes, Bachus
  4. Beste forumisten, Mijn koelfan maakt bij het nadraaien een vervelend reutelend geluid. Hoe krijg ik de plaat waarop de twee koelfan's gemonteerd zitten eruit? Ik heb zelf gezocht maar niet kunnen vinden. Alvast bedankt en groetjes, Bachus
  5. Dus de tip voor ons allemaal, Rijdt niet door diepe plassen of de Waal, voor je het weet schiet je een bok, en zit er water op je block, bougieschachten zijn niet gemaakt om water in te bewaren, bobines maken sluiting en je mag het zelf weer met veel werk klaren. Xtype is geen amfibievoertuig!
  6. Hartelijk dank voor jullie tomeloze inzet. Bougies niet zo lang geleden vervangen. Heb deze dame nu 7 jaar, voor de 4e keer in deze tijd inlaatspruitstuk eraf, kan het binnen een dag . Was paar weken geleden met noodweer bij ons in Limburg door een flinke plas water gereden. Bleek nu dat de achterste 3 bougieschachten vol water stonden. Bijbehorende bobines begonnen te roesten. Nu alles droog gemaakt met perslucht en nieuwe Bob's geplaatst. Dame doet het weer prima, maar wat een werk.. Meteen even veel vacuum slangetjes vervangen en binnenonderzijde re voordorpel gelast.
  7. Heren bedankt voor de moeite van het regaeren en voor de belangrijke info! Ik kan vooruit. had gehoopt dat het de voorste rij zou zijn. nu wordt de klus wat groter want het spruitstuk mag er af. Mooi werkje voor een regenachtige vrije dag... Groetjes, Bachus.
  8. Lieve forumdeskundigen, ik ben al een paar uur aan het googlen maar kan het niet vinden. Mijn motiostoringslampje brand, de dame lopt onregelmatig stationair en komt niet verddr dan 3000 toeren. Bij Jaguargarage uit laten lezen, 2 zaken aan de hand: bobine 1,3 en 5 slaan door. en er lijkt een vacuum probleem te zijn. Dat laatste snor ik wel op.Maar nu is mijn vraag, zitten bobine 1, 3 en 5 in de voorste of acherste rij, van het dwars geplaatste v6 blok? Alvast hartelijk dank voor de info, Groetjes, Bachus.
  9. Beste Eric, Ik rijd nu ongeveer 100000km probleemloos op gas in mijn x-type 2.0v6. Daar zit wel een klepsmeerpompje in met eeen tankje Flashlube. De kleppen van deze motor worden zo beschermd omdat de motor van nature niet voor lpg gebouwd is. Rijdt prima, heb ik in laten bouwe bij Mandigers Ekkerrijt/Son bij Eindhoven. Deskundige inbouw en goede service. Groetjes, Bachus
  10. Je zegt wel dat het niet in bochten voorkomt maar toch wil ik weten: Als je een bocht naar links of een bocht naar rechts maakt is er dan verschil? Als je lichtjes aan de handrem trekt, verandert het piepen dan? Succes!
  11. Als je de auto voor dagelijks gebruik wilt inzetten dan moet er niet te veel aanzitten wat of niet werkt(navigatie) of kapot kan, denk aan automaat en tussenbak bij 4wd. De 2,1 genoemd 2 .0 is op zich een fijn blok, loopt mooi maar niet al te veel pk's (156). Heeft alleen voorwiel aandrijving. Kan een caravan van 1100kg (incl lading) prima trekken naar zuid frankrijk. Geef m een goede grote beurt, inlaat spruitstuk eraf en achterste bobines preventief vervangen en originele Jaguar bougies monteren (gaan 80.000 km mee). Onderhoudt hem goed en als je de handgeschakelde versie hebt, kan de automa
  12. Doorgaans rijdt mijn dame fijn, het is een x-type 2.0 v6 op g3 lpg. Motor kan inhouden bij gas geven, ook rond de 3000 toeren kan hij bokken als het dan lukt om toerental te verhogen is het weg. Het motorstoringslampje licht dan op. En blijft een dag aan maar het kan ook zijn dat dit lampje vanzelf weer uit blijft. Vaak doet de dame het prima en neem je niets waar van bovenstaande fouten. Het lijkt wel alsof de auto soms wat minder kracht heeft. Alsof er wat paarden slapen... Stationair soms wat burbelende geluiden uit uitlaat, maar dat doet die om de minuut. Obd reader
  13. Wordt de velg ook heet na een flinke rit? Mogelij heb je dan een stroeve handremkabel. Maar de mogelijkheid van Herman 71 kan natuurlijk ook. Verder zou ik toch ff checken hoever de blokken gesleten zijn en of er verschil is tussen links en rechts. En als laatste is dat vervangen wel goed gedaan? Op de remblokken zit een nokje en dat moet precies passen in een uitsparing in de remzuiger, als je die niet op elkaar afstemd komt het blokje scheef te zitten. Succes!
×
×
  • Create New...