-
Content Count
4019 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
56
sonsan last won the day on December 18 2020
sonsan had the most liked content!
Community Reputation
505 ToppertjeAbout sonsan

-
Rank
JF-TEAM
- Birthday 09/06/1960
- Age 60
Profile Information
-
Geslacht
Man
-
Woonplaats
Wijchen
-
Hobbies
Motorrijden en mijn X-TYPE poetsen tot showroom staat......
Wie ben ik
-
Voorstellen
Mijn naam is Frans, getrouwd en één dochter, werk in de regio van Nijmegen. Sinds kort, na 15 jaar BMW te hebben gereden, een X-TYPE 3.0V6 aangeschaft. Mijn wens was een dikke motor, veel luxe en uitstraling. Dan kom je al snel bij Jaguar uit. Eerst voor een S-TYPE gekeken maar toch gekozen voor de X-TYPE i.v.m. de wat sportievere looks (tja, kom van BMW af...)
Recent Profile Visitors
3269 profile views
-
Mijn eerste Jag: X-Type 3.0V6 Executive
sonsan added images to a gallery album in Albums van onze leden
-
Lijkt me ook wel een leuk idee, een fotowedstrijd! Maar dan wil ik, als ex-fotograaf, wel in de jury zitten.....
-
Na wat Google kwam ik deze info tegen: "A3/B3 heeft de nadruk meer op slijtagebescherming A3/B4 staat nog wat meer anti-slijtageadditieven toe, noodzakelijk om het product geschikt te maken voor direct ingespoten snellopende personenautodiesels " En dit: " A3/B3" omvat de minimumkwaliteiteisen voor benzine en (indirect ingespoten) dieselmotoren. "A3/B4" omvat dezelfde vereisten maar is tevens bedoeld voor direct ingespoten dieselmotoren. "A3/B4" kan dus "A3/B3" volledig vervangen . " Deze tekst geeft aan dat een B4 een ver
-
Ik maak al jaren gebruik van een Optimate. Op mijn werk (waar vele motoren 24/7 geladen worden) maken ze ook gebruik van dit merk. https://optimate1.com/nl/ https://www.acculaders.nl/druppellader/?filter[]=173804
-
Ik kan me voorstellen dat je er een beetje van baalt dat er na aanschaf al het nodige vervangen moet worden. Maar bougies, multiriem, interieur- en luchtfilters zijn gewoon slijtage onderdelen dus dat is niet zo verwonderlijk. Dat moet je ook bij de Benz regelmatig vervangen. Het deurslot is inderdaad een kwaaltje, heb ik met mijn X ook gehad. Gewoon vervangen voor een gebruikt exemplaar. Liggen bij bij de specialisten vaak gewoon op voorraad. Maar na al die reparaties is het zeker genieten van jouw Jag. (Wil je overigens proberen om zoveel mogelijk met Hoofdlette
-
Ik ben ook nieuwsgierig. Wellicht iets voor mijn X.
-
Lijkt me beter. Even goed omschrijven wat de klachten zijn en wat je zelf al geprobeerd hebt.
-
Ik zie 6 reacties..... Welliswaar niet probleem oplossend maar er is wel op gereageerd.
-
Naar het topic waar jij nu op reageert..... Die stond op 1 november 2018 in een ander sub forum.
-
Vandaag weer even contact met Kees gehad. Hier zijn antwoord op mijn vraag hoe het gaat: "Het gaat nog niet goed. veel pijn. Veel vochtproblemen. Slecht bloedwaardes. Soms denk je, het gaat de goede kant en dan de andere dag weer terugval. Het is zwaar maar we gaan het wel redden."
-
Kees (Keesh) vroeg of ik hier een bericht wilde plaatsen. Kees is afgelopen week geopereerd i.v.m. hartklachten. Er zijn drie by-passes gemaakt. Het gaat redelijk met hem, nog wel behoorlijk wat pijn en erg warrig, zoals hij het zelf omschrijft. Kees voelt zich nog niet lekker genoeg om het forum te volgen en te reageren op berichten maar zo gauw hij dat kan zal hij hier zelf de situatie beschrijven.
- 40 replies
-
- 10
-
-
Klopt. Bij mijn motorfiets houden ze er wel rekening mee. Dan komt de stip altijd bij het ventiel te liggen. Onbelans bij een motor merk je ook aanzienlijk meer als bij een auto. Het rijgedrag word er zeer belabberd of zelfs gevaarlijk door. Hier de uitleg over de gekleurde stippen.
-
Inderdaad, is geen goede reclame als dat zo zou zijn....