Jump to content

sonsan

Moderators +
  • Content Count

    3733
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    50

sonsan last won the day on August 22

sonsan had the most liked content!

Community Reputation

450 Toppertje

2 Followers

About sonsan

  • Rank
    JF-TEAM
  • Birthday 09/06/1960
  • Age 59

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Wijchen
  • Hobbies
    Motorrijden, fotografie en mijn X-TYPE poetsen tot showroom staat......
  • Age 59

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Frans, getrouwd en één dochter, werk in de regio van Nijmegen. Sinds kort, na 15 jaar BMW te hebben gereden, een X-TYPE 3.0V6 aangeschaft. Mijn wens was een dikke motor, veel luxe en uitstraling. Dan kom je al snel bij Jaguar uit. Eerst voor een S-TYPE gekeken maar toch gekozen voor de X-TYPE i.v.m. de wat sportievere looks (tja, kom van BMW af...)
  • Age 59

Recent Profile Visitors

1929 profile views
  1. Ik heb mijn "wijsheid" ook uit de X-TYPE brochures gehaald, van 2001 t/m 2009. Daar kwam ik de genoemde fineren in tegen. En inderdaad de Birdseye kan je herkennen aan de "oogjes". Ik kan die op de foto zo niet zo goed zien dus ben meer op de kleur afgegaan. Wellicht dat een close up foto van het fineer meer duidelijkheid bied. Deze afbeelding komt uit de folder van 2004:
  2. Volgens mij zijn de eerste X-TYPE modellen geleverd in Birdseye Maple en de latere versies met als extra in het luxury pakket het Burl Walnut, Palissander en het Broze Stained Sapele. Gezien de kleur zou ik zeggen dat het de birdseye maple is, burl walnut is donkerder. Als tweede zou het de Sapele kunnen zijn.
  3. Ik laat bij het vervangen van de bougies de achterste bobines verplaatsen naar de voorste. De achterste worden het warmst en gaan (blijkbaar) eerder stuk.
  4. Als je de zoekfunctie gebruikt over versnellingsbak kom je diverse problemen maar ook oplossingen tegen. Zoals de j-gate en/of kabel die ook deze problemen kunnen veroorzaken. Nog even niet van het ergste uitgaan dus.... Raadpleeg een van de specialisten voor de juiste diagnose.
  5. Veel plezier morgen! Graag veel foto's maken zodat ik achteraf kan genieten! (Mijn baas, je weet wel, die met die pet, verlangt dat ik morgen om 07.30 uur aanwezig ben....)
  6. Ik woon zeer dicht bij Nijmegen/Groesbeek en heb een aantal mooie (gpx) routes panklaar liggen. Dus mocht je wat hulp gebruiken schroom niet om het te vragen!
  7. G&G AUTOSERVICE Noordland 10 4451 RP Heinkenszand, Zeeland
  8. Ik weet niet hoe het met de accu is maar dit soort vreemde kwaaltjes komen soms voor bij een slechte accu. (weet ik uit ervaring...)
  9. Er zijn forumleden die dit ook gratis hebben ontvangen van een dealer. Blijkbaar zit er verschil in, de ene ziet dit als service terwijl de andere een vergoeding vraagt.
  10. Volgens mij kan de dealer de code verstrekken aan de hand van het VIN-nummer.
  11. Volgens Shell is de V-Power ook zonder ethanol. Ik heb een tijd geleden die vraag gesteld, toen de RON van V-Power van 97 naar 98 ging. Dit was hun antwoord: "Shell V-Power is namelijk in de Benelux en Duitsland vrij van bio-ethanol en heeft ook nog als voordeel dat het een octaan van 98 heeft. Alle standaard brandstoffen in de Europese unie moeten minimaal 5.75% bio-ethanol bevatten. Wanneer een brandstof leverancier een premium brandstof heeft is het aan de lokale overheid of dit gemengd dient te worden met bio-ethanol. Voor de Benelux en Duitsland is er besloten dit niet te doen."
  12. Volgens mij is de handrem zelfstellend, net zoals bij de X. Zoals het plaatje aangeeft, meerdere malen achter elkaar de handrem bedienen zou de oplossing moeten bieden.
  13. Uit ervaring weet ik dat de computer van de specialist "dieper" in de software kan kijken dan de gemiddelde OBD. Wellicht dat daar wel een storingsmelding uit komt.
  14. Laat de S eerst eens uitlezen voordat je alles los gaat halen. Een kleine moeite voor de specialist (zie banners), en het bespaart jou een hoop werk....
×
×
  • Create New...