Ga naar inhoud

jaapvanthoff

Club Donateur
  • Aantal items

    365
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    8

jaapvanthoff won de laatste dag op 8 april

jaapvanthoff had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

77 Toppertje

Over jaapvanthoff

  • Verjaardag 10/25/1956
  • Leeftijd 61

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.entec-holland.nl
  • Leeftijd 61

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Poortugaal (net ten W van R'dam)
  • Hobbies
    Humm, lastige vraag.
    Ik heb een renovatie dijkwoning......
    Ik heb een Triumph Trophy motor en een kaart van de Alpen en Noorwegen :-)
    Een Saab 900 Cabrio Classic.
    En nog een Saabje, en nog een.
    o ja, en een eigen bedrijf.
  • Leeftijd 61

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Geboren in Rotterdam Zuid.
    Voor de mede lokalen: tegenover het oude Zuiderziekenhuis.
    Lang in Rotterdam gewoond.
    Naar de technische school gegaan, geëmigreerd naar de Hoeksewaard en ook weer weggestuurd. (letterlijk!)
    Nu woon ik alweer bijna 10 jaren in Poortugaal.
    In 2008 het ingenieurs-en handelsbureau waar ik werkte overgenomen.
    Industriële geurfilters en apparatuur voor (afvalwater) water zuiveringen is mijn ding.
    Mijn werk is mijn hobby, maar dat conflicteert weer met mijn andere hobby; “rondje” Noorwegen, Scotland op het gemotoriseerd evenwichtsvoertuig.

    Ik heb voor dagelijks vervoer hadik drie jaren lang een Daimler super V8 1998 LWB.
    Omdat ik het mooi vind, omdat Dami onder de 15 jaren bijtellingsregeling valt en omdat het geen 13 in een dozijn auto is.

    Nu, medio 2017 is de V8 ingeruild voor een Serie 3 bouwjaar 1986.
  • Leeftijd 61

Recente bezoekers van dit profiel

436 profielweergaven
  1. “R”everse not happy....

    Johan, geen idee hoeveel km je auto gelopen heeft en hoe het onderhoud uitgevoerd is in het verleden. Overweeg eens een olie wissel van de automaten bak. Een wissel alleen is financieel wel te overkomen. Is de automaat olie type afkeur, dan kun je een flush overwegen.
  2. Bolle spiegels

    Dacht dat het over koplampen ging! A dirty mind is a joy for ever..
  3. Dit stukje: https://stengerjaguar.nl/nl/jaguar-reparatie/brandgevaar-bij-jaguar.html?product_rewrite=12-brandgevaar-bij-jaguar
  4. Bij mij heeft het goed aandraaien van alle 184-duizend slangklemmen geholpen. Vooral die bij het reservewiel! Er staat ergens een eng stukje op het forum over Jags die in de brand gaan door poreuse slangen. Een van mijn to-do dingen is dat alle slangen en slang klemmen vervangen worden, niet alleen in de kofferbak maar ook in de machine kamer.
  5. Vermogensverlies XJ6 Series 2 1978

    Na een tiental kilometers…. Ik denk dat je de auto rustig warmgedraaid hebt. Weinig vermogen vraagt niet veel brandstof (alles is relatief, ook bij een Jag) Trap je volgas en de zaak weigert, maar niet bij rustig toeren, dan zouden mijn verdachten zijn: · Deels verstop brandstof filter, doorstroom capaciteit probleem. · Brandstofpomp met inwendige lekkage. · Verstopt ontluchtingskanaal in de tank dop. Bij volgas terug schakelen is volgens mij een elektrisch commando. Dus de bak is minder verdacht.
  6. Jaguar v12 he startprobleem

    Verdelerkap eraf, dan zie je de rotor met daaronder een doorzichtig kunststof deksel met een tweetal gaten erin. Met een pipet oid door die gaten heen voorzichtig helemaal onderin de verdeler een of twee drupjes olie laten vallen en klaar is kees. Dat maakt een forum nu zo waarde vol.... Ik heb het niet gevonden in de to-do list in de werkplaats handboeken bij regelmatig onderhoud. @Hans, ik neem aan dat onderin in de verdeler het motorblok "begint" met andere worden als ik met een bus WD40 flink te keer ga, dan kan het niet fout? Het was een winterklus, verdeler kap er af en bougies controleren/vervangen. De winter was lang en koud in de stalling. Te koud. Nu een extra motivatie om het aan te pakken.
  7. Jaguar v12 he startprobleem

    @Tim, is het mogelijk een foto van het defecte onderdeel te maken? Preventief vernieuwen klink zinvol. En wat bij jou defect gaat kan ook bij mij?
  8. XK8 model auto te koop

    Verloopt over: 1 maand en 18 uren

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Twee Jaguar 1:18 schaal modellen XK8. Lengte 280 mm. Twee 1:18 schaal modellen XK8. Lengte 280 mm. De blauwe heeft een krasje in het voor raam. Verder beide onbeschadigd. Goede Good Year ZR 45 banden. Vier verende wielen, voorwielen kunnen sturen. Achterklep en motorkap kunnen open, net als de beide portieren. Elk bod is goed. Ruilen voor een model Serie drie is beter.

    15.00 EUR

  9. Trekhaak XJ 300 familie

    Verloopt over: 1 maand en 18 uren

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Te koop trekhaak voor een XJ 300 308, XJ 40. Inclusief aansluitkastje. De constructie is gestraald en in de zwarte poedercoating gezet. Nieuwe RVS bouten/moeren. Prijs € 150,-

    150.00 EUR

  10. Jag xj6 series 3 1980 radio antenne werkt niet

    Als een regelrechte afstammeling van Piet Paulusma, maar dan uit het Wilde Westen, heb ik gisteren de winter voor dood verklaard. Geen strooi zout meer! Eén van de jongens van het motor Triumph forum kwam hier mee aan: https://rijkswaterstaatstrooit.nl Dus gisteren de kabouterklas onder de motorkap meegenomen naar de ring van Rotterdam. Op het lijstje to-do stond nog: · Thermostaat sensor in koelsysteem vervangen. · Voorruit raam rubber vernieuwen. · Kachel- en aircoregeling na kijken. · Nieuwe accu plaatsen. · Al het leer reinigen en bij-kleuren. Nog niets aan gedaan omdat ik het te koud vond om te klussen. En wat staat er sinds gisteren op het-is-nooit-klaar-lijstje: Antenne (gangbaar) maken. Ik volgde dit draadje al met aandacht, maar ben nu ook deelnemer. Fijn die schema’s! In mijn andere auto heb ik een DAB+ radio geplaatst. Misschien is dit ook wel het moment de klus uit te breiden zodat de oldies zenders te ontvangen zijn.
  11. Jaguar XJ 6 series 3 als eerste auto?

    Als je kijkt voor een 300/308, dan zit je in de verkeerde groep. Op de site moet je een beetje hoger zitten. 300/308 is een redelijk moderne auto, een heel ander kaliber dan een S1 of 2. Een jong timer is leuk als je met de bijtelling van een oud ding een Jag/daimler kan rijden; lage bijtelling en kosten op de BV afschrijven. Ik had verwacht dat er wel een paar leden zouden zijn die hun auto tijdelijk willen afstaan. Jammer hoor.
  12. Jaguar XJ 6 series 3 als eerste auto?

    Johan, Er is nog een gedachte richting te ontwikkelen. https://www.autowereld.nl/jaguar/xj/4-2-aut-nederlandse-auto-26339816/details.html https://www.autowereld.nl/jaguar/xj/4-2-25142116/details.html Koop een auto met een APK voor een jaar. Weet dat je mogelijk 4k€ in een jaar moet afschrijven... Olie en benzine er in en kijken of het bevalt. En dan bedoel ik geen ABS/plofzakken/rumoerig. Rijden en ervaring mee op doen. Bovenstaande voorbeelden heb ik gevonden na een minuut googelen. Dus met enige moeite moet het goedkoper kunnen. - als er maar APK op zit. Je wilt geen S3, dat is jammer. Ik kan je niet helpen. Maar er zijn hier voldoende S1+S2 eigenaren die hun auto wel een weekje aan je willen lenen denk ik?
  13. Jaguar XJ 6 series 3 als eerste auto?

    Bovenstaande is niet te lezen denk ik? knip en plak: Voorstellen Ik ben Johan, momenteel 19jr en van plan een eerste auto te kopen. Dit deels ook als investering en als ervaring. Het viel mij op dat er een aantal Jaguars zijn die goedkoop zijn in aanschaf. Ik zou uit willen vinden of een Jaguar iets voor mij is. In het kort: Wat een onzalig idee/plan. Jong-timers zijn nooit goedkoop om te rijden. Jag’s in het algemeen zijn complex en duur om in te rijden, zeker met manco sleutel ervaring. ‘t Zijn gewoon ordinaire spaar potten. (bodemloos) En 6k€ als investering, ..semester economie gemist?
  14. Bolle spiegels

    Bolle spiegels Op mijn S3 zijn vlakke spiegels gemonteerd. Heeft iemand wel eens bolle spiegels geplaatst? Welk merk, waar gekocht?
  15. contact sleutel in motorcompartiment

    Ik had eerder een waterdicht overgangskastje van 230V stroom toestanden onder mijn auto gemaakt, met daarin mijn reserve sleutel. Dit nadat ik een keer op het autostrand mijn broek (met sleutel) in de achterbak gooide en de auto op slot viel. Gelukkig had ik al wel mijn zwembroek aan. De auto’s daarna werden steevast uitgevoerd met een contactsleutel aan een ty-rap, die ik vastmaakte aan de radiatorslang. Dit is ook zo een veiligheid sleutel, naar mijn idee. Omdat mijn 50 tinten grijs geen AB heeft, en dus geen last heeft van leeg rakende batterijen, zou dit ook voor mij een weer werkende oplossing tegen onderweg kwijtrakende sleutels zijn.
×