Jump to content

jaapvanthoff

Members
  • Content Count

    724
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

jaapvanthoff last won the day on October 6

jaapvanthoff had the most liked content!

Community Reputation

210 Toppertje

1 Follower

About jaapvanthoff

  • Birthday 10/25/1956
  • Age 63

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.entec-holland.nl
  • Age 63

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Poortugaal (net ten W van R'dam)
  • Hobbies
    Humm, lastige vraag.
    Ik heb een renovatie dijkwoning......
    Ik heb een Triumph Trophy motor en een kaart van de Alpen en Noorwegen :-)
    Een Saab 900 Cabrio Classic.
    En nog een Saabje, en nog een.
    O ja, en een eigen bedrijf.
  • Age 63

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Geboren in Rotterdam Zuid.
    Voor de mede lokalen: tegenover het oude Zuiderziekenhuis.
    Lang in Rotterdam gewoond.
    Naar de technische school gegaan, geëmigreerd naar de Hoeksewaard en ook weer weggestuurd. (letterlijk!)
    Nu woon ik alweer bijna 10 jaren in Poortugaal.
    In 2008 het ingenieurs-en handelsbureau waar ik werkte overgenomen.
    Industriële geurfilters en apparatuur voor (afvalwater) water zuiveringen is mijn ding.
    Mijn werk is mijn hobby, maar dat conflicteert weer met mijn andere hobby; “rondje” Noorwegen, rondje Schotland op het gemotoriseerd evenwichtsvoertuig.

    Ik had voor dagelijks vervoer drie jaren lang een Daimler super V8 1998 LWB. Geweldige lange afstanden auto.
    Nu heb ik een Serie III V12, 1986, om in de weekeinde boodschappen te doen.

    En sinds kort (dec 2018) staat er ook een X-TYPE 3 liter onder de carpoort.
    Aanvulling april 2019: een grijze S 3 liter van ''t meissie.
  • Age 63

Recent Profile Visitors

1096 profile views
  1. Time Left: 1 month and 22 days

    • Gezocht
    • Gebruikt

    Ik ben op zoek naar een model S. Type S/C R. Vanaf MY 2004. Lichte lederen stoelen. Donkere piping. Donkere houten dash. Aantoonbare historie. Bij voorkeur niet zwart / grijs. Tot ca 200 kkm. Hoe minder dat het van buiten opvalt dat het een S/C is, hoe beter; Afwezigheid van R badges en rode remklauwen is geen bezwaar. (anders graag een schroevendraaier en spuitbus zwart in de achterbak leggen ) jaap@entec-holland.nl P.S. de foto slaat nergens op, er is een bestand nodig om de adver te mogen plaatsen.

    NO VALUE SPECIFIED

  2. +1. Ik zie een subgroep op het forum komen. De vereniging der Watjes. VDW. Inschrijven is gratis, lange onderbroeken (long John) worden gratis verstrekt aan de leden. Daarom blijft Dami deze winter in de schuur bij mijn huis en gaat niet naar de loods 11 km verder. Voordeel van de schuur bij mijn huis: niet verwarmd, maar wel dicht bij de huis-CV. Voordeel van de loods, niet verwarmd, maar omdat het een mancave is staat er 28 liter sterke drank...
  3. Mopper, mopper, mopper. De hele week in de aanloop van de ophokplicht rijd ik met 50-tinten grijs woon/werk, Appie en natuurlijk mijn favoriete winkel de Hornbach. Kom ik gisteren bij mijn auto, zie ik een plasje, of beter: de vlek van een verdampt plasje onder de achterzijde van de auto. Starten, Evergreen top 1000 aan zetten, en achteruit de tuin uit. Wat zie ik? de plas is aangevuld met vers materiaal en er loopt een spoor welke me achtervolgd!? Gestopt en in de achterbak gekeken. Daar liep de benzine van de afdekplaat boven het reservewiel naar beneden. Dat is niet het goede moment, als je naar je werk wil en de daily driver staat 11 km verder in de loods. Contact weer aangezet en geconstateerd dat benzine met kracht uit de brandstofpomp geperst werd. Veel benzine. Een soort tuinsproeier. Zo op het relais van de antenne besturing, op de contacten van de elektrische kleppen... Terug onder de carport durfde ik niet. Brand gevaar, een volle tank, houten schuur... Laten staan kan ook niet, omdat dan de weg voor Linda's auto volledig geblokkeerd is. Ik ben voor de enige en snelste optie gegaan, achteruit de tuin uit, gedraaid en half de dijk op gereden, motor uit. Vleugel lam staat mijn S-drietje wat iets in de weg, ook voor de buren waar we het dijkpad mee delen. SNS Barratt gebeld met de vraag of ze een nieuwe pomp in huis hebben, of wel een revisieset. Blij verrast blijkt een nieuwe pomp in een doosje met "Jaguar" er op, op voorraad te zijn en voor € 100, - verruilt de pomp zijn leven in een donker magazijn, voor een donkere achterbak. Een pomp, in een grijs doosje doet dezelfde truuk voor € 35,- IK ben niet eens meer over een revisie setje begonnen. Gevraagd de pomp te reserveren. Op mijn winterlijst staan 16 klusjes en klussen. Ik ben nu een bestellijst aan het opstellen om alles in een keer op te gaan halen. KeesH vult een draadje: ongelukken met Jaguars. Ik kijk daar nooit zo veel, omdat ik dat droevig van wordt. Pas stond er een S3 met een motor brand. Ik had mooi kunnen aanvullen met een kofferbak brand. De "les" voor anderen. Een motor brand kun je proberen te voorkomen door alle rubberen brandstof leidingen in de machinekamer "nieuw" te houden. Zie het onderwerp bij de JDCH. Daar komt nu de investering van een brandstof pomp bij. En zwetende, druppelende o ring was het bij mij niet. Gebarsten en er uitstromen.
  4. Ik vind het heel knap dat iemand (een team) zo een ingewikkeld ding kan verzinnen. Een ding die denkt: he 3.244 rpm, gasklep stand op 10 % belasting boven nominaal: --> ik ga schakelen naar de bovenliggende vertraging.
  5. Volgens mij staat er een Rode XKR op ons forum te koop....
  6. Ketting mod is wel heel belangrijk zeggen de kenners. Volgens mij zijn de onderstellen gelijk aan elkaar. Ook aan de Aston M. DB-8. Ik zit met ongeveer het zelfde. Ik wil mijn X 3 liter inruilen voor een S. Een S V8 of S/C R. Mijn 308 was een super uitvoering. En je gebruikt het volledige motor vermogen nooit, -400 PK of zo- maar de wetenschap dat je het snelste jongetje in de file ben.. (of is het "in de file bent..") De politie Rotterdam heeft Audi's A6, met 272 PK en daar mogen ze niet mee rijden omdat er geen gekwalificeerde chauffeurs zijn. Hebben we toch maar mooi een topmerk uitgezocht.
  7. Als een STR zo makkelijk te foppen is, zou ik hem niet willen hebben.
  8. Zo.... "De Jag is voor de lol... voor m'n lol ga ik niet in R'dam Centrum aanklooien." Nu lijk je op Joep van t Hek. En die lag ook vorige week ineens in het Zuiderziekenhuis in Rotterdam. Ook wel Maasstad genoemd, maar niet minder angstaanjagend. Neem daar een voorbeeld aan. Goed doorgaan zo. denietkunnenkiezenttussenLeeuwardenenGroningen
  9. Ik ga je teleurstellen, de oorzaak is niet gevonden. De ontstekingsvolgorde is volgens mij correct.
  10. vullen, warm laten draaien, laten afkoelen en bijvullen. Story of my life.
  11. Ik denk dat een diesel welke een paar jaar oud is niet de meest verstandige keuze is. Nagel nieuwe diesels zijn schoner dan moderne otto motoren. Als ik een Jaghhh zie rijden met een bordje 2.0D achterop, ik weet het niet... (t is de kif, kan het niet betalen) Met alle milieu aanscherpende maatregelen denk ik dat oudere diesels overal verbannen zullen worden. De eerste dwaas van D66 hebben we gehad in Rotterdam. Zou ik investeren in een auto voor lange tijd, dan is LPG mijn eerste keuze. Niet zozeer vanwege enig prijsvoordeel maar zeker voor de kwaliteit van de gas uitstoot.
  12. De bandenboer die tijdens de technische dag van de JDCH een praatje hield over platte zijde van het staan. gaf de volgende tip: Om te voorkomen, de auto weg zetten met 3 tot 3,5 bar in de banden. Als je er last van hebt, de druk aflaten tot "zachte banden" = tot 1,5 bar en gaan rijden. Door het rijden wordt het rubber warm en zou de platte kant kunnen verdwijnen.
  13. IK heb een S3, daimler, dubbel six. 190.000 km op de teller. In goede/hele goede conditie. Op vrijdagavond gaat de auto-van-de-baas in de loods en wordt omgeruild voor 50-tinten grijs, tot zondagavond/maandagmorgen. Vorige week naar de technische dag van de JDCN geweest. enkele reis 150 km. Boven de 3.000 rpm begint de 12 cilinder te kwispelen van blijdschap. = > 150kph. Natuurlijk heb je geen airbags, ABS, doorslip controle, dag rij lampen (heel belangrijk) Harder dan 150+ hoor je alles wel fluiten van de wind. En ja het comfort is wat minder dan een nieuwe auto. Auto airco, dimmende binnen spiegel, inklappende spiegels, bijtelling. Maar zo lang het niet vriest/gepekeld wordt en de ophokplicht niet van toepassing is, dan gaat Dami gewoon naar buiten; gebruikt waar ze voor verzonnen is: om te gebruiken en te rijden.
  14. @Kees, Ik was er niet bij. Met Raymond hebben we afgesproken: bel maar als de auto klaar is. Jammer. Ik zie een retourtje naar Lidl.nl aankomen om een endoscoop aan te schaffen.
  15. Goededag, Ik ben op zoek naar een S. MY tot 2006. Maar dan een S, met de toevoeging S/C R. Ik heb voor Linda een S uit 2003, 3 liter exclusieve gekocht. Hiervan bleken (met goede APK) de kokerbalken slecht. Raymond (G&G) heeft dat keurig opgelost voor een betaalbare prijs. Dit wil ik liever niet meer meemaken. Ik dacht een geldige APK betekent geen rotte kokerbalken. Nu heb ik in zowel Duitsland als in Zwitserland mooie S met de-toevoegingen-gezien. (wat is het meervoud van "S") Laat maar, we hebben al de zwarte pieten discussie... Km stand < 150.000 km, donkere dash, lichte bekleding, open dak, onderhouden volgens het boekje en schade vrij. Hoe en waar controleer in of de kokerbalken heel zijn? Ik heb begrepen dat de zwakke plekken deels achter kunststof beplating zit. Mijn plan is om op een zaterdag naar Trabantenland te rijden, auto op de brug en controleren. Ik heb wat hulp nodig om te weten waaar ik met een priem moet prikken.
×
×
  • Create New...