Ga naar inhoud

jaapvanthoff

Club Donateur
  • Aantal items

    350
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    7

jaapvanthoff won de laatste dag op 16 september 2017

jaapvanthoff had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

71 Toppertje

Over jaapvanthoff

  • Verjaardag 10/25/1956
  • Leeftijd 61

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.entec-holland.nl
  • Leeftijd 61

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Poortugaal (net ten W van R'dam)
  • Hobbies
    Humm, lastige vraag.
    Ik heb een renovatie dijkwoning......
    Ik heb een Triumph Trophy motor en een kaart van de Alpen en Noorwegen :-)
    Een Saab 900 Cabrio Classic.
    En nog een Saabje, en nog een.
    o ja, en een eigen bedrijf.
  • Leeftijd 61

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Geboren in Rotterdam Zuid.
    Voor de mede lokalen: tegenover het oude Zuiderziekenhuis.
    Lang in Rotterdam gewoond.
    Naar de technische school gegaan, geëmigreerd naar de Hoeksewaard en ook weer weggestuurd. (letterlijk!)
    Nu woon ik alweer bijna 10 jaren in Poortugaal.
    In 2008 het ingenieurs-en handelsbureau waar ik werkte overgenomen.
    Industriële geurfilters en apparatuur voor (afvalwater) water zuiveringen is mijn ding.
    Mijn werk is mijn hobby, maar dat conflicteert weer met mijn andere hobby; “rondje” Noorwegen, Scotland op het gemotoriseerd evenwichtsvoertuig.

    Ik heb voor dagelijks vervoer hadik drie jaren lang een Daimler super V8 1998 LWB.
    Omdat ik het mooi vind, omdat Dami onder de 15 jaren bijtellingsregeling valt en omdat het geen 13 in een dozijn auto is.

    Nu, medio 2017 is de V8 ingeruild voor een Serie 3 bouwjaar 1986.
  • Leeftijd 61

Recente bezoekers van dit profiel

338 profielweergaven
  1. Jaguar XJ 6 series 3 als eerste auto?

    Als je kijkt voor een 300/308, dan zit je in de verkeerde groep. Op de site moet je een beetje hoger zitten. 300/308 is een redelijk moderne auto, een heel ander kaliber dan een S1 of 2. Een jong timer is leuk als je met de bijtelling van een oud ding een Jag/daimler kan rijden; lage bijtelling en kosten op de BV afschrijven. Ik had verwacht dat er wel een paar leden zouden zijn die hun auto tijdelijk willen afstaan. Jammer hoor.
  2. Jaguar XJ 6 series 3 als eerste auto?

    Johan, Er is nog een gedachte richting te ontwikkelen. https://www.autowereld.nl/jaguar/xj/4-2-aut-nederlandse-auto-26339816/details.html https://www.autowereld.nl/jaguar/xj/4-2-25142116/details.html Koop een auto met een APK voor een jaar. Weet dat je mogelijk 4k€ in een jaar moet afschrijven... Olie en benzine er in en kijken of het bevalt. En dan bedoel ik geen ABS/plofzakken/rumoerig. Rijden en ervaring mee op doen. Bovenstaande voorbeelden heb ik gevonden na een minuut googelen. Dus met enige moeite moet het goedkoper kunnen. - als er maar APK op zit. Je wilt geen S3, dat is jammer. Ik kan je niet helpen. Maar er zijn hier voldoende S1+S2 eigenaren die hun auto wel een weekje aan je willen lenen denk ik?
  3. Jaguar XJ 6 series 3 als eerste auto?

    Bovenstaande is niet te lezen denk ik? knip en plak: Voorstellen Ik ben Johan, momenteel 19jr en van plan een eerste auto te kopen. Dit deels ook als investering en als ervaring. Het viel mij op dat er een aantal Jaguars zijn die goedkoop zijn in aanschaf. Ik zou uit willen vinden of een Jaguar iets voor mij is. In het kort: Wat een onzalig idee/plan. Jong-timers zijn nooit goedkoop om te rijden. Jag’s in het algemeen zijn complex en duur om in te rijden, zeker met manco sleutel ervaring. ‘t Zijn gewoon ordinaire spaar potten. (bodemloos) En 6k€ als investering, ..semester economie gemist?
  4. Bolle spiegels

    Bolle spiegels Op mijn S3 zijn vlakke spiegels gemonteerd. Heeft iemand wel eens bolle spiegels geplaatst? Welk merk, waar gekocht?
  5. contact sleutel in motorcompartiment

    Ik had eerder een waterdicht overgangskastje van 230V stroom toestanden onder mijn auto gemaakt, met daarin mijn reserve sleutel. Dit nadat ik een keer op het autostrand mijn broek (met sleutel) in de achterbak gooide en de auto op slot viel. Gelukkig had ik al wel mijn zwembroek aan. De auto’s daarna werden steevast uitgevoerd met een contactsleutel aan een ty-rap, die ik vastmaakte aan de radiatorslang. Dit is ook zo een veiligheid sleutel, naar mijn idee. Omdat mijn 50 tinten grijs geen AB heeft, en dus geen last heeft van leeg rakende batterijen, zou dit ook voor mij een weer werkende oplossing tegen onderweg kwijtrakende sleutels zijn.
  6. contact sleutel in motorcompartiment

    En je aggregaat staat in de kofferbak…
  7. Het is een beetje stil op het Serie 1, 2 – 3 forum gedeelte. Dat zal wel aan de winter en ophok periode liggen. Tijd voor wat zelfspot. Ik heb mijn S-drietje nog niet zo lang. Moet nog een hoop leren. Auto is in uiterlijke perfecte staat. Maar dat is van buiten; hoe staan de binnen delen er voor? Toen onze bedrijf bus voor de APK ging vertelde de monteur dat zelfs de remolie niet vervangen hoefde te worden, om dat de meter geen vocht aangaf. Daar sloeg ik op aan: meter? Je steekt wat in het reservoir en je weet alles? Om kort te gaan, de monteur stond even later met zijn water-in-olie- metertje in mijn olie potje te roeren. Resultaat: afkeur. Week later afspraak gemaakt om nieuwe remblokjes te monteren, olie te verversen en gelijk ook de cardanolie te verversen. (mens moet toch wat, een hele liter meer of minder, maakt het uit) Ik rijd met die auto dagelijks. Geen olie lekkage…. of problemen. Zet de auto weg voor een week en ze plast olie op de vloer?? Auto gewassen en om condens te voorkomen zo vol mogelijk afgetankt in de opslag gezet, omdat ik een paar dagen weg moest (nee, geen gevangenisstraf of zo.., gewoon werk) Ga ik na een tijdje 50 tinten grijs ophalen, na de remblok- en cardanolie wissel, ligt er niet alleen onder het motorblok olie op de grond, maar nu ook bij het rechter achterwiel! Ik de pest in, nu is ook mijn cardan lek… En het stinkt in de loods ook nog naar benzine; nog een lekje! Afspraak gemaakt om de carterpan pakking te vervangen en hopen dat het die pakking is die de vloer bezoedeld. Er zit een nog veel grotere pakking iets hoger. Groter is meer kans op lek. Wet: behoud van ellende. Even later staat ze twee meter hoog boven de garage vloer. Loop ik onder mijn auto te zoeken waar de olie lekkage vandaan komt bij het achterschip. Is alles droog. OK een beetje vettige cardan en aandrijfas, maar geen olie spoor. Zie ik ineens een rubberen slangetje net naast / boven het achterwiel. Een ontlucht slangetje van de brandstof tank / vuldop. Toen was alles duidelijk. Vlak voor de weg zetten had ik beide tanks helemaal afgevuld. En gereden op de linker tank naar de opslag. Dus de koude brandstof uit de ondergrondse tank is tijdens opslag in mijn tank opgewarmd door de knalpot-demper die er vlak onder zit. De benzine is naar buiten gedrukt, heeft onderweg wat vuil, vet en tectyl opgelost en meegenomen op zijn weg naar de betonnen vloer. Daar aangekomen heeft de brandstof zich vermomd als olie, louter en alleen om mijn een pest humeur te geven. – waarvan acte. Dus, als aanvulling op het instructie boekje: niet tot aan de nok toe gevuld weg zetten. Goed nieuws, vandaag naar motor olie gespeurd; niets. Mijn volgende klusje: verwarming, airco en het piepje in de ventilator maken. Zoals de Belgen zeggen: Ich bin gespannt.
  8. Jaguar v12 serie 3 start niet

    Niks mooi! Moet jou auto niet gewoon binnen staan, achter slot en grendel, vanwege de drie maanden ophok plicht? Nog twee maanden en 3 weken....
  9. cilinderslotjes

    Ik ben geen famiele he! En of aandeel houder. Is dit wat? http://www.keyprof.com/Sleutelprof-Sleutelprof-Luke.php Laat me horen of het werkt, mijn slotjes zijn ook sleutelloos.
  10. Nieuwe pakking met extra vloeibare dichting?

    Heeft een 12V ook een onderdop op het carter?
  11. Heren ervaringdeskundigen: Mijn motortje komt ploseling minder hoog in temperatuur. Toevallig.. moest ik vandaag in de buurt van SNG Barrat zijn. Twee nieuwe thermostaten en pakkingen aangeschaft en nog wat klein spul. De pakkingen zijn een soort harde kartonnen / grafiet pakking. Doen jullie nog extra vloeibare pakking als zekerheid erbij? En zo ja, welke? Ik ga gelijk koelvloeistof geheel verversen. Veel heb ik inmiddels gevonden over het "tegen de richting in spoelen" Aan de onderzijde van de radiator heb ik geen slang zitten? Slechts een leeg loop klepje. Volstaat dan een tuinslang en hozen!? Het grote groene boek over koeling, en "pagina 50" ken ik inmiddels uit mijn hoofd. Is het echt zo simpel te doen allemaal?
  12. Xj12 schakelperikelen

    MeToo, ehhh, ik bedoel: mijn schakelpunten zijn ook afhankelijk van het gevraagde vermogen. Mijn bak schakelt heel snel door omhoog.
  13. kachel amplifier

    Erik, als je een foto hebt van het electronische gedeelte.. Mijn kachel doet het ook niet, dus met behulp van de zoek functie heb ik alle warmte gerelateerde storingen uitgeprint en op een "te lezen en controleren" stapeltje gelegd. Hoorde ik vorige week nog de stappen motortjes hun werk doen bij het verdaaien van de knop, het blijft nu angstig stil.
  14. series 2 met XK of AJ6 met motormanagement

    Kijk, dat trok mijn aandacht. Het plan is om daar volgend jaar samen met mijn zoon naartoe te gaan. Dat is weer eens wat anders dan samen naar de kapper en dan een borrel drinken wat we maandelijks doen. Ik hoor graag tips een aandachtspunten. Snel terug naar het onderwerp. "in goedkoop " geloof il niet. Ik ben er van overtuigd dat er hele betrouwbare S2, maarzeker ook S3's rond hobbelen. Gewoon kant en klaar. Daar zou ik mijn geld op in zetten.
  15. storing

    Rene, goedemorgen. Ik ben verschillende schema's tegen gekomen, voor je begrijpt het al; verschillende bouw jaren. Welk model en bouw jaar heb jij? is de storing plotseling gekomen?
×