Ga naar inhoud

jaapvanthoff

Club Donateur
  • Aantal items

    294
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    6

jaapvanthoff won de laatste dag op 6 juni

jaapvanthoff had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

59 Toppertje

Over jaapvanthoff

  • Verjaardag 10/25/1956

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.entec-holland.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Poortugaal (net ten W van R'dam)
  • Hobbies
    Humm, lastige vraag.
    Ik heb een renovatie dijkwoning......
    Ik heb een Triumph Trophy motor en een kaart van de Alpen en Noorwegen :-)
    Een Saab 900 Cabrio Classic.
    En nog een Saabje, en nog een.
    o ja, en een eigen bedrijf.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Geboren in Rotterdam Zuid.
    Voor de mede lokalen: tegenover het oude Zuiderziekenhuis.
    Lang in Rotterdam gewoond.
    Naar de technische school gegaan, geëmigreerd naar de Hoeksewaard en ook weer weggestuurd. (letterlijk!)
    Nu woon ik alweer bijna 10 jaren in Poortugaal.
    In 2008 het ingenieurs-en handelsbureau waar ik werkte overgenomen.
    Industriële geurfilters en apparatuur voor (afvalwater) water zuiveringen is mijn ding.
    Mijn werk is mijn hobby, maar dat conflicteert weer met mijn andere hobby; “rondje” Noorwegen, Scotland op het gemotoriseerd evenwichtsvoertuig.

    Ik heb voor dagelijks vervoer hadik drie jaren lang een Daimler super V8 1998 LWB.
    Omdat ik het mooi vind, omdat Dami onder de 15 jaren bijtellingsregeling valt en omdat het geen 13 in een dozijn auto is.

    Nu, medio 2017 is de V8 ingeruild voor een Serie 3 bouwjaar 1986.
  1. Rem vermogen serie 3

    Ik woon in de buurt van Rotterdam. Om alleen naar Stadhouder Den Haag of G&G Heinkenszand te gaan voor een rem olie verversing,.... 't is geen exoot. Of sla ik de plank mijlen mis. Ik denk dat de lokale universele garage het ook goed kan. Ik sta graag open voor goede meningen. Ik ben wel van plan bij Barrat rem blokken aan te schaffen en die mee te nemen naar de lokale tractor reparateur Barrat heeft toch OEM onderdelen, of niet? Barrat maakt het me niet makkelijk. Set van 4 blokken € 18, - met een * Set blokken "PA" € 60, - dat is 42 euro duurder. Reken ik dat per KM om dan is de keus niet moeilijk. Set blokken Kevlar € 68, - voor "fast road or track day use: Kijk, van die laatste blokken zou ik meer willen weten. Ik ga ze bellen voor uitleg. U hoort! Wat is "Britsh Parts" ? zou ik dat moeten kennen?
  2. Rem vermogen serie 3

    Onze bedrijf bus moest voor een beurt. Bij het ophalen gelijk gevraagd of ze mijn water percentage konden meten in mijn remvloeistof. (als ik het zo teug lees, dan klinkt het heel gek..) Dat blijkt boven de 4 % (?%) te liggen. Niet goed dus. Omdat mijn remkracht tegenvalt en omdat ik een trilling in het rempedaal voel wordt bij de aan staande olie wissel gelijk een remblok vervanging doorgevoerd. Is Barrat een goed keus als leverancier? En, heeft iemand ervaring met zachte blokken? Zo ja, hoe bevalt het en waar gekocht? Ik zal vragen of alle bewegende delen op slijtage / speling gecontroleerd worden. Ik begin met voor. Is dat handig of zouden jullie achter ook gelijk meenemen?
  3. PaulusP overleden

    Je hebt slecht nieuws en heel slecht nieuws. Dit topic is er een van de laatste catagorie. Ik ben niet zo een bijeenkomsten bezoeker. Ik ken Paul daardoor niet persoonlijk. ik heb -geheel of-topic- Paulus van een andere kant mee gemaakt: https://www.jaguarforum.nl/forum/topic/9045-labrador-te-dik/
  4. Mijn s-drietje heeft een niet zo een actief leven tot nu toe gehad. MY 1986, 190kkm. Veel rust gehad zeg maar. Rust roest. Afgelopen weekeinde moest Linda, de huisbaas, een boodschapje doen. In het kader “een dag iets niet kapot gemaakt, een dag niet geleefd” werd de grijze dame van stal gehaald… Dat was het master plan. Gewend aan AB’s van moderne auto’s moest nu de deur met een sleuteltje geopend worden. Sleutel er in, omdraaien (achteraf op slot doen) en de deur open proberen te trekken. Dat ging niet. Nee, op slot is op slot. Andere kant op draaien werkte ook niet. Linda is ook niet gek, via de andere kant de deur open gemaakt, met maatje 45… over de stoelen geklauterd, de meest belangrijkste aankoop van de week gedaan (pakje Marlboro) en haar beklag gedaan over de sub-optimale staat van mijn nieuwe auto. Jullie begrijpen, heb je een maand lang nieuw speelgoed, helpt je geliefde je trots naar de galemiezen. En verdomd, het slot was “out of order” Van binnen ook niet meer van het slot te halen, gewoon niet open te krijgen! Contact aan, raampje naar beneden en zo van buiten aan de binnen vergrendeling lopen trekken en duwen. Geen succes, slechts een toename van de verkeerde hormonen in mijn bloed. Na gefriemel, getob, woorden zoals potverdikkie(2) diende de oplossing zich even snel als onverwacht aan. De handgreep aan de buiten zijde was tijdens het op slot zijn naar buiten getrokken. Na het niet spontaan openspringen van de deur was de handgreep niet in zijn rust positie gekomen, en daardoor alle ontgrendelling pogingen om zeep helpend. Door nu de handgreep “teug tegen/in de auto te drukken komt kennelijk een blokkerpal vrij en alles werk zoals het moet. Moraal: Door een gebrek aan smeer middel lopen de bewegende delen zwaar en veroorzaakt deze storing. In alle 80 pagina's over de S-jes heb ik deze storing niet gevonden. En in het kader: "je kan beter om me lachen dan huilen" wilde ik het even delen. Huiswerk: Binnen bekledig demonteren en alles wat beweegt met WD40 gangbaar maken.
  5. Rem vermogen serie 3

    Door werk gerelateerde drukte nog niet veel ondeweg geweest met "de vroeg grijze jonge dame" Na 500 km lijkt de goede werking van injectorreiniger merkbaar. Maar ook het remvermogen lijkt beter te worden. Is toch de lange stilstand de oorzaak van het matig op het gas reageren en veel remdruk nodig hebben om te vertragen? Nooit verwacht dat dit zo zou door werken.
  6. Moer draait mee van draagarm

    ah! massa traagheid van lomp staal.
  7. Moer draait mee van draagarm

    John, wat is een dubbele hamer truc?
  8. x308 xjr 1998 kick down lijkt niet te werken bij lage snelheid

    Mijn 308 super V8 rijdt alleen in de S stand in 1 weg. Niet in de S stand wordt vertrokken in "2"
  9. Wat voor velgen zijn dit?

    Tet, ik heb ze, je mag ze onder je auto zetten om te kijken hoe het staat. Niet te koop, wel te leen.
  10. nieuwe uitlaatdempers nodig, waar best te kopen?

    Even goed kijken waar je mee bezig bent. Ik zie toch echt een 4 cilinder DS? Vergissing is zo gemaakt - ik waarschuw maar.... Barrat lijkt de beste keuze.
  11. Rem vermogen serie 3

    Laten we vooral niet een topic over brandstof verbruik ontwikkelen. Moet het zuinig dan is een Toyota Yaris in diesel de beste keuze. Maar wat ik nog even kwijt wilde: De eerste 200 km is er 50 liter brandstof doorheen gegaan. (?!) De auto is visueel erg mooi. Maar technisch wat minder goed onderhouden. Alle ramen gaan zwaar, deuren lopen stroef. Cosmetisch perfect, “mijn ding” wat minder. Zo starend in de machine kamer, -je kent het wel, glaasje wijn, zonnetje, van binnen blij en trots-, kwam ik een ontbrekend rubbertje tegen. (inkoppertje) Jaguar heeft in al zijn wijsheid verzonnen een rubberen busje als glijlager toe te passen. Daar waar het armen en benen systeem van de brandstof bediening van een lineaire beweging overgaat in een roterende beweging. Links liep dus achter met brandstof hoeveelheid dan de rechter zijde. De motor pakte minder op en ik bespeurde net boven nullast en onbalans. Inmiddels ben ik dikke vrienden met S.N.G Barrat. Per post twee busjes ontvangen en gemonteerd. Links en rechts zouden nu gelijk moeten lopen. Twee busjes injectie reiniger in de tanks gekieperd. Afgelopen zaterdag op familie bezoek, 200 km snelweg 110-120 km/h. En, ¾ tank leeg. Dus rekening houden met een aflees fout van de vlotter meter is er verbetering. Dat kan aan een onnozel rubbertje liggen, de injectorreiniger of de constante snelheid. We gaan het meemaken. Voorlopig bespaar ik alleen maar met deze auto; Kostte de Super V8 € 900,- aan verzekering, deze € 60,- WA. (tot dat ik de taxatie heb laten uitvoeren) WB van € 1.200,- naar € 120, - per jaar. Zo kun je dus alles in je voordeel uitrekenen. Ban de Yaris! En Al Gore. Leve de Shell, BP, Tango.
  12. Rem vermogen serie 3

    Rembekrachtiger stuk? Heb ik dat, net uit de garantie en nu dit... Ja, niet aan gedacht. Ik ging uit van een model typische "handycap" Nodig toe aan een upgrade. De auto heeft lang stil gestaan, en of niet veel gereden. Dus een lek rem-vacuum kan een oorzaak zijn. De auto remt wel mooi recht uit. Over twee weken heb ik een service manuel: kunnen we gaan speuren.
  13. Rem vermogen serie 3

    Al 178 km ben ik de gelukkige eigenaar van een serie 3, XJ 12, 1986. En ik ben al een (1) tank inhoud verder... Vraag 1 en 2 van de komende 103 vragen: 1) Wat is de gemiddelde afstand op 1 tank (=35 liter?) Deze vraag is niet zo belangrijk want ik ga besparen op de WB, ten opzichte van mijn ex 308, maar toch. 2) Ik vind de gewenste kracht op het rempedaal om te vertragen vrij groot. OK, techniek een tijdje terug. Gewicht van 't otootje: vol geladen Mercedus bussie. Iemand ervaring met andere remblokken? Zachtere blokken vertragen goed na opgewarmd te zijn, maar zijn die ergens te koop?
  14. hevige windgeluiden bij hoge snelheid

    Zit het kapje van de spiegels nog wel op de juiste manier vast?
  15. Chromen ringen om tellers

    Ja! een Gun Metal Gray (schrijf je dat zo?) staat voor de deur. De 308 is weg... ik ga haar misen. Het vermogen, nooit een klap verkeerd. Alles deed het. Van 19 naar 30 jaar oud gegaan. 't Is een heel verhaal geworden. Er is wel een hoop werk voor de deur komen te staan met betrekking tot klein onderhoud. En een net niet 400 PK super V8 kon leurken aan de benzine tank. Hoe gaat dat met de 12 cilinder aflopen? Ben vandaag begonnen (na 85 km na aankoop) met aan bak- en stuurboor elk een flesje injector reiniger in de tank te kieperen. Iets meer dan nul last loopt ze niet lekker. Als of een cilinder niet lekker mee doet. De komende week (weken) de ergernissen oplossen;[ Raampjes die wèl naar beneden gaan maar zonder hand hulp nooit meer naar boven, groot licht doet het niet (en wel APK gekeurd??) geen handrem werking, geen lampje in de koffer bak. Alles gaart zwaar, geef een zet tegen de deur om te sluiten en je komt halverwege.. Muffe lucht na een dag alles dicht gehad te hebben. Maar vlot naar 160+ 3.ooo RPM en we mogen tot 5.900. Dat beloofd wat! Fotos komen.
×