Jump to content

jaapvanthoff

Members
  • Posts

    1,566
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    53

jaapvanthoff last won the day on June 5

jaapvanthoff had the most liked content!

Reputation

747 Toppertje

About jaapvanthoff

  • Birthday 10/25/1956

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.entec-holland.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Poortugaal (net ten W van R'dam)
  • Hobbies
    Humm, lastige vraag.
    Ik heb een renovatie dijkwoning......
    Ik heb een Triumph Trophy motor en een kaart van de Alpen en Noorwegen :-)
    Een Saab 900 Cabrio Classic. En nog een Saabje.
    O ja, en een eigen bedrijf.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Geboren in Rotterdam Zuid.
    Voor de mede lokalen: tegenover het oude Zuiderziekenhuis.
    Lang in Rotterdam gewoond.
    Naar de technische school gegaan, geëmigreerd naar de Hoeksewaard en ook weer weggestuurd. (letterlijk!)
    Nu woon ik vanaf 2005 in Poortugaal.
    In 2008 het ingenieurs-en handelsbureau waar ik werkte overgenomen.
    Industriële geurfilters en apparatuur voor (afvalwater) waterzuiveringen is mijn ding.
    Mijn werk is mijn hobby, maar dat conflicteert weer met mijn andere hobby; “rondje” Noorwegen, rondje Schotland op het gemotoriseerd evenwichtsvoertuig.

    Ik had voor dagelijks vervoer een Daimler super V8 1998 LWB. opgevolgd door een Serie III V12, 1986, een X-TYPE 3 liter.
    Actueel: een grijze S 3 liter van ''t meissie.
    Een STR, MY 2007, zwart.
    En de daily is een XJR 2014

Recent Profile Visitors

2,423 profile views
  1. Hoekse en Kabeljouse twisten??! Spug op de grond. Alsof Friezen van die lieverjes waren: Denk aan de zoen van Groningen in 1422! Randstedelingenkelvoud.
  2. Je hebt een schitterde plek om te werken. Friesland zeker?
  3. Dat is een dingetje @haddock, ik reageer op fora door middel van mn laptop. Dat ding ligt altijd op mn schoot, wiebelig te zijn. En dan gaat het wel eens mis. Vooral de "E" heeft een harde aanslag nodig. Mist wl eens in een woordj. Heel vreemd maar ook de hand-oog coördinatie is wel eens vaag; letters worden weleens omgedraaid. Zo nu en hier ook, komen mijn Spaanse taal vaardigheden ongevraagd weer boven. Spaans, gevolgd in een soort klooster in Barcelona, bij de "nonnen" zeg maar. Ik kijk nu heel anders tegen nonnen-leralessen aan dan mijn eerdere reguliere school opleidingen. Terug on topick. Ja met het spelen van afstand ringen op de pouly kun je de airco afstellen. Dat schijn een bekende oplossing te zijn.
  4. Hoe simpel en luxe gelijkertijd. Ik heb van R. te H. begrepen dat schakelende relais niet altijd doorverbinden. Dit si echt een zoekplaatje.
  5. Ophouden Haddock!!! Ik heb nog een koplamp reflector met glas voor je liggen voor een Royal Enfield. Zolang je die niet van me koopt heb je geen zeggenschap met Smilies. Een gereduceerde prijs en me toch gewoon afwijzen omdat de schuur vol is. Ik vergeef het je nooit. En niemand die ons begrijpt.... Voor de jongere lezertjes: Een Royal Enfield is een motorfietsje, welke ... enz Gelukkig hebben we nog de foto's nog.
  6. Wat het ook is, ik wil hem ook hebben.
  7. Ik heb het niet, ben wel benieuwd....
  8. Haddock heeft Urk gevonden. Zie je wel, het is helemaal niet moeilijk voor oudere mannen. Euhhh, navigatie natuurlijk.
  9. Voorstel: Probeer de resonatie op te roepen. Noteer toerental en in welke versnelling dat je rijdt. Dan, manueel met het zelfde rpm in een andere versnelling. No joy, dan is het snelheid afhankelijk, dus lucht turbulentie. Ik stel voor, op de brug, iemand in de auto die het zelfde resonantie toerental kan oproepen en luisteren. Geen resultaat? = lucht turbulentie als oorzaak, of door het gevraagde vermogen bij 70 kmpu kantelt je blok. Dus wisselende rpms op de brug; petjes gedrag voor het verkeerslicht. Bij een V8 is het max toerental 3.000 rpm zonder belasting, dus stuk maken kun je niets. Maar hoezo rijdt je 70? Woon je aan een woonerf, of ben je een wannabee Volvo, iets met Vvvvv.
  10. In vervolg op Kapitein Haak: Zet de auto op een brug en ga met een klein kamertje tegen alles lopen tikken. Wat ook kan, mogelijk is een motor steun wat losjes en kantelt de motor wat, zodat een (uitlaat) steun ergens tegen aan komt. Wat voor een type heb je?
  11. Klapperende warmte schildjes bij je catalysator / dempers? Of wapperende luchtstromingsplaten onder je motor.
  12. @Marcov: Je moet je auto aan je zelf verkopen. Dat mag, of je van jezelf koopt, of van een handelaar maakt niet uit, de btw aftrek is toch al verdampt. Een eenvoudige rekening voor in de boekhouding volstaat. Binnen enige redelijkheid kun je zelf de verkoopprijs bepalen. Dus een lage verkoopprijs geeft een lage bijtelling. Hoge verkoopprijs geeft hogere verlaging van je VPB, en meer netto geld. De prijs heeft op het vermogen van de vennootschap geen invloed, wel op je liquiditeit. - Maar je hoeft niet direct af te rekenen, natuurlijk. Je kunt schuiven wat je wilt. Je grootste lol ga je meemaken als je bij de pomp staat. Een oude kar volgooien op kosten van "iemand anders" en bij het verwerken van de btw.
  13. Ik zou eens zoeken naar een andere boekhouder... Als je een eenmanszaak, of BV hebt, dan kun je een auto zakelijk rijden. Je hebt een KvK nummer en ook een btw nummer. Dus je bent ondernemer. Wat je doet maakt niet uit. Geen auto? Je hebt toch ook een zakelijke telefoon, PC etc? Zou je een auto van 15 jaar of ouder hebben, dan is je bijtelling 35% van de dagwaarde. Je kunt met vergelijkbare auto's op marktplaats je waarde "verdedigen" Geen km beperking als bij een verklaring geen eigen gebruik (max 500 km) De btw van brandstof, onderhoud etc krijg je terug. De kosten trek je van de winst af. Je snapt um al; hiermee verlaag je je/de VPB. Win-win. Klein puntje van aandacht, je moet wel winst maken om iets af te kunnen trekken...
  14. En "mechanisch" met de sleutel ontgrendelen, aansluitend direct de sleutel in het contact slot steken, om de auto vrij te geven?
×
×
  • Create New...