Jump to content

jaapvanthoff

Members
  • Posts

    1,622
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    56

jaapvanthoff last won the day on September 17

jaapvanthoff had the most liked content!

Reputation

822 Toppertje

About jaapvanthoff

  • Birthday 10/25/1956

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.entec-holland.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Poortugaal (net ten W van R'dam)
  • Hobbies
    Humm, lastige vraag.
    Ik heb een renovatie dijkwoning......
    Ik heb een Triumph Trophy motor en een kaart van de Alpen en Noorwegen :-)
    Een Saab 900 Cabrio Classic. En nog een Saabje.
    O ja, en een eigen bedrijf.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Geboren in Rotterdam Zuid.
    Voor de mede lokalen: tegenover het oude Zuiderziekenhuis.
    Lang in Rotterdam gewoond.
    Naar de technische school gegaan, geëmigreerd naar de Hoeksewaard en ook weer weggestuurd. (letterlijk!)
    Nu woon ik vanaf 2005 in Poortugaal.
    In 2008 het ingenieurs-en handelsbureau waar ik werkte overgenomen.
    Industriële geurfilters en apparatuur voor (afvalwater) waterzuiveringen is mijn ding.
    Mijn werk is mijn hobby, maar dat conflicteert weer met mijn andere hobby; “rondje” Noorwegen, rondje Schotland op het gemotoriseerd evenwichtsvoertuig.

    Ik had voor dagelijks vervoer een Daimler super V8 1998 LWB. opgevolgd door een Serie III V12, 1986, een X-TYPE 3 liter.
    Actueel: een grijze S 3 liter van ''t meissie.
    Een STR, MY 2007, zwart.
    En de daily is een XJR 2014

Recent Profile Visitors

2,556 profile views
  1. Ik zag vorige week de carterpan van Johan van de P bij G&G op het uit lek rooster liggen. Dus een aluminium carterpan met een niet vervangbaar filter. Wat is het materiaal, papier? Wat kost zo een filter+? Wat als je met schoon maak vloeistof gaat tegenspoelen?
  2. 'tuurlijk wel. Anders stel ik mijn stukje ter beschikking. Hoe is de catering verzonnen Kees, nemen we allemaal wat mee?
  3. https://www.youtube.com/watch?v=XuL0SeIvnJg&ab_channel=Jr'sGasolineAlley Hier laten ze het demonteren zien bij een Ford. Op verschillende fora heb ik berichten gelezen van kerels die aan de zware medicijnen zitten om rustig te worden, omdat het demonteren zomaar drie dagen kan duren. En een ontzettende rotklus is. Ik denk dat kan makkelijker - ik ben namelijk lui- Als ik slang 3 kan afknijpen met een infuus klem, of een lucht regel klem wat je ziet bij aquarium slangen, dan ben ik het ventje, toch? Zo heb ik ooit in het buitenland lijmklemmen bij de lokale DHZ gekocht omdat de kachelkraan van de Serie III bleef hangen tijdens onze zomer vakantie. Werkte als een trein. Misschien dat een beetje pur of isolatie materiaal in de conus van # 5 aangebracht het zelfde doet, maar dan moet je wel de "trompet" kunnen vinden. Grappig hoor allemaal, ben ik met de motor onderweg, dan draag ik aangemeten otoplastieken om geruis weg te filteren. Ben ik met de hoerensloep onderweg, dan moet ik geruis weg filteren van de motor. Vroeger was het leven simpel, je had kuilen in de weg en geen verkeersdrempels. Ik ga me melden bij goed resultaat. Is het een sof, dan vergeet ik te reageren.
  4. Misschien kan het makkelijker: https://www.jaguarforums.com/forum/xj-x351-53/2014-xjr-symposer-delete-263163/ Gewoon de "voeding" onderbreken?.... Maar, begrijp ik het nou goed is dit de verbeterde versie van een blik telefoon?
  5. Ik meld me graag aan. Onze HS, dat is kort voor Huis S zijn de lampen aan een opknap beurt toe. Ik wilde ze de komende week laten polijsten. Als voor 12 november een praktijk voorbeeld gezocht dan kan op de HS geoefend worden. Ik stop graag de tegenwaarde in Euro in de fooien pot om limonade en broodjes helpen te bekostigen.
  6. https://www.jaguarforums.com/forum/xj-x351-53/2014-xjr-symposer-delete-263163/ Heeft iemand wel eens van het bovenstaande gehoord? Wat ik er van begrijp is dit een geluid "versterker" zodat het motor gerluid van binnen beter te horen zou zijn? Wat heeft dan al die kilogrammen demping materiaal voor nut. Iemand een idee hoe het er uit te slopen?
  7. Als het niet te veel mag kosten, dan zou ik beginnen met nog een keer het brandstof filter te vervangen. Veel vermogen vraag (versnellen) vraagt om meer brandstof. Dan zou ik de brandstof druk laten controleren. Heb je wel eens geprobeerd om zonder tank dop te rijden, en hoe gaat dat? Als Zeeland te ver is, dan zou inerdaad een Ford gerage mijn tweede keus zijn.
  8. Ik weet niet of ik het mag vertellen, hier in ’t openbaar… Linda’s S-type heeft last van een opkomend MM lampje. Als Saab adept ben ik gelijk in de machinekamer geklommen om alle vacuüm slangen te controleren. Saab regelt zelfs de verwarming en remlichten met vacuüm. Niets gevonden, alle leidingen heel. Luchtfilter er uitgehaald, niet verstopt, zelfs schoon te noemen. Ik heb een ODB meter van Smeets, model op aangeraden van Raymond. Wat denk je: geen storing. Raymond stuurt een kleine ODB storingscomputer naar me toe. Resultaat: lean bank 1+2. (??) Raymond meldt LMM stuk, stuur wel effe een nieuwe. Nu had ik al tegen alle regels in de LMM schoon gemaakt met remmenreiniger. No joy. Bij stationair lopende motor de steker lostrekken geeft een afslaand motortje. Dus de LMM werkt. Nieuwe LMM geplaatst; geen resultaat. Linda kiepte altijd 95 E10 in de tank. Dus met het verhaal hierboven: lege tank, Shell V power, 1 liter Aspen, 2 flesjes injectorreiniger en volgas de A15 op en neer. Dat is: afzakken tot 80, dan met vol vermogen naar zo hard als ik durf, zeg 110/113 KPH…. En dat 30 keer. (Koos Spee leest mee!) Schoon branden die bende! Auto weg zetten, afkoelen en de volgende dag weer testen. Soms lampje uit. En na 100 meter weer aan. En wat gebeurd er nu als het MM lampje brandt: nou de motor gaat in de breng-me thuis-modus. Dat betekend in normaal Nederlands, niet hoger dan 3.000 RPM. In het geval van Linda is dat wel een veilig idee, dus niet repareren is een optie.... Inmiddels heb ik een andere daily. Linda gaat met de STR rijden en de standaard S gaan we heel maken en verkopen. Sss-je naar G&G gebracht: 2 Labda sondes defect. OK kan na 220kkm. Maar nou komt-tie: ook het membraan van de rembekrachtiger is lek! Dus die zwarte doos zuigt continu aan het vacuüm systeem. De LMM loopt buiten zijn waarden (waardes??) en gaat in de stress = MM gaat aan. Les van vandaag: de storing heeft met benzine te maken, beter: benzine lucht verhouding. Soms kan een storing zo simpel zijn, maar het ontdekken en vinden van de oorzaak…. OK, mijn MM lampje story. Uw ex- SAAB/STR adept.
  9. Ja Hans, Als de bumper zich op borst hoogte bevindt, dan kun je hem goed los schuiven. Je kan makkelijk bij de boutjes. Ooo wat mis ik mijn 2CV zo nu en dan... al zat daar ook een heel moeilijk los neembaar haakje aan.
  10. Om daarbij te komen moet echter wel eerst de bumper eraf . En dat is de reden dat als Linda's S gerepareerd is, mijn STR einde van de week naar G&G gaat, omdat ik het niet zie gebeuren dat ik de bumper er schade vrij op en af krijg...
  11. Ummm, als een xenon lamp van binnen wit is, dan is die toch zeker overleden, in combinatie met minder licht geven?.... Als je links met rechts gewisseld hebt, (de lamp) en de lamp brand aan de ene zijde niet en aan de andere zijde wel, plus de lamp van de andere zijde doet het aan de ene zijde niet, dan is de ballast toch defect?
  12. Wissel even links met rechts...
  13. Dus je wilt 10 jaar oude navigatie CDs kopen? Dat gaat toch nergens over. En nieuwere zijn er niet. Dus als je een navigatie CD koopt van 10 jaren+ en je weet dat, dan is dat toch een eerlijke deal of niet? Dus, als men dit inkoopt dan is een kopie geoorloofd? De aangeboden "updates" komen allemaal via-via op de markt. Niet via de originele deler kanalen. Dubieus. Als hoogwaardige navigatie een wens is, koop een TomTom, of een Garmin. Garmin kun je koppelen aan je mobieltje, waarop Google draaid. Mijn mobi communiceerd met de Garmin waardoor je en actueel en een groot schem als kaart voor je hebt. De Garmin zit links onder in de hoek van de voorruit. Vrijwel geen blinde afdekking. De voedingskabels gaan gelijk bij de deurpost naar binnen toe. Voor mij een eindeloze combinatie.
  14. Neem me niet kwalijk. Originele dvd's kosten een paar hondend. En dan verwacht je dat voor twee tientjes een eerlijke kopie het doet?.. Hoezo bestaan er eerlijke kopieeen? Hoef je geen R&D en ontwikkelingskosten te betalen? Alles zonder Jag logo / sticker is illegaal. En daar zou je bij weg moeten blijven? Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je op een sloperij een originele zou kunnen vinden en die aanschaft. Dus een betrouwbare verkoper zou Broekhuis Jaguar kunnen zijn. Alle andere verkopers lachen in hun vuistje. Mijn ervaring is dat de routeplanner van Google het beste is, up to date, inclusief file meldingen.
×
×
  • Create New...