Jump to content

jaapvanthoff

Club Donateur
  • Content Count

    1316
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    41

jaapvanthoff last won the day on April 11

jaapvanthoff had the most liked content!

Community Reputation

452 Toppertje

About jaapvanthoff

  • Birthday 10/25/1956
  • Age 64

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.entec-holland.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Poortugaal (net ten W van R'dam)
  • Hobbies
    Humm, lastige vraag.
    Ik heb een renovatie dijkwoning......
    Ik heb een Triumph Trophy motor en een kaart van de Alpen en Noorwegen :-)
    Een Saab 900 Cabrio Classic. En nog een Saabje.
    O ja, en een eigen bedrijf.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Geboren in Rotterdam Zuid.
    Voor de mede lokalen: tegenover het oude Zuiderziekenhuis.
    Lang in Rotterdam gewoond.
    Naar de technische school gegaan, geëmigreerd naar de Hoeksewaard en ook weer weggestuurd. (letterlijk!)
    Nu woon ik vanaf 2005 in Poortugaal.
    In 2008 het ingenieurs-en handelsbureau waar ik werkte overgenomen.
    Industriële geurfilters en apparatuur voor (afvalwater) waterzuiveringen is mijn ding.
    Mijn werk is mijn hobby, maar dat conflicteert weer met mijn andere hobby; “rondje” Noorwegen, rondje Schotland op het gemotoriseerd evenwichtsvoertuig.

    Ik had voor dagelijks vervoer drie jaren lang een Daimler super V8 1998 LWB. Geweldige lange afstanden auto.
    Nu heb ik een Serie III V12, 1986, om in de weekeinde boodschappen te doen.

    En sinds kort (dec 2018) staat er ook een X-TYPE 3 liter onder de carpoort.
    Aanvulling april 2019: een grijze S 3 liter van ''t meissie.
    Aanvulling augustus 2020: er komt een STR, MY 2007, zwart ter vervanging van de X.

Recent Profile Visitors

1779 profile views
  1. Nee, John, BT werkt met alle versies, hoog en laag.
  2. Ik moest koelvloeistof van mijn motor iets bijvullen. Dat vul punt zit nogal verstopt achter de kuip. Daarvoor heb ik een "rode- knoflooksaus" flesje gekocht die de shoarma zaken ook gebruiken. Daar kun je in knijpen. Bij de Hema dikke rietjes in het flesje gestoken tot aan de bodem, zodat je rechtop vloeistof er uit kunt knijpen.
  3. In noord Nederland zit een Jaguar sloperij: https://www.gebruiktejaguaronderdelen.nl/contact/ Die zou het kunnen weten en mogelijk kan je bij hem de delen bestellen om de ombouw passend te maken.
  4. Nou, ik vrees het ergste. Al uren niets van de dappere 35 gehoord. Meestal komen er berichten over het mooie weer, de organisatie, politie-met-begrip. Helemaal niets tot nu toe! Op Discovery heb ik wel eens wat gezien over de Zeeuwse-Bermuda-Driehoek. - zou het dan toch echt waar zijn? Ik heb daarom als bang jongetje in Den Haag leerverf gehaald voor de Serie III. OK 's Gravenhage is ook niet zonder gevaar, daar woont MR, maar de wil om 50-tinten-grijs in top conditie te houden heeft me gemotiveerd.
  5. Ik heb best wel veel betaald voor een twee tal op kleur gemaakte flesjes leer conditioner. 1 voor de Saab, 1 voor de Serie III. Vandaag de stoelen schoon gemaakt, ontvet, laten drogen in de zon. Behandeld met de vloeistof, maar wat een slecht resultaat. Strepen, vlekken, eilanden met verf. 1 laag opgebracht, wachten tweede laag. Uit poetsen. 2de laag opgebracht, wachten uitpoetsen. Resultaat: Niet wat ik wil. Ik zie hier op het forum prachtige banken als resultaat... dus het kan wel?
  6. Ik heb bij de leerlooier in Den Haag flesjes leer-opknap-vloeistof gehaald. De bank waar je op zit heeft 2 schroefjes. Die was er zo uit. Maar de rugleuning, hoe haal ik die los? Ik kan de leuning wat omhoog bewegen, maar niet veel. Die grote handen van mij zijn net drank; ze maken meer kapot dan je lief is. Moet ik onder de hoedenplan naar schroefjes zoeken, of de verticale beschermplaat in de koffer bak losgalen?
  7. Geldt ook voor mij, de upgrade, sinds gisteren een nieuwe bril. Of het echter beter is.. Ik ben het met je eens dat het soms beter kan. Op Linda$$ bussie heeft G&G Green Stuff remblokken geplaatst. Ipv origi Jag. Ik geloof Raymond blind als hij "zonder vragen" iets anders monteert. Wat zit er onder de Volvo 740? (oooo, wat flauw)
  8. Nou Pieter, je kent nu ook alle lolbroeken van het forum. Trek je er maar niets van aan. De ene is uit Amsterdam verjaagd (snap je niet...) de volgende is naar Friesland verbannen. (snap je wel, anders woon daar helemaal niemand tussen die meren waar je heerlijk kunt varen) Ja, STR rijders onder elkaar vallen mede onrust stokers niet af, natuurlijk. Stel dat het lampje slecht is, kun je links en rechts eens wisselen? Lampje even langs een afwas schuursponsje halen. Contacten schoonmaken en stekers een paar keer in en uit elkaar. Heb je smerende contact spray?
  9. @ Rene, Ik ben het met je eens dat rubberen remleidingen flexibeler zijn dan staal omvlochten leidingen. Op super sport motoren kom je niets anders tegen. Heeft enerzijds te maken met het feit dat de remleidingen in het zicht zitten, en ze langer zijn dan in een auto constructie. Dus meer flex. Anderzijds staat het "racy" Voor normaal straat gebruik van auto's heeft het behalve financiële-emotionele-waarde geen technisch voordeel dan "de wetenschap ik heb-het." Dat wil zeggen openbare straat gebruik. Ga je rondjes knallen op de Nurburgring / assen / Zandvoort
  10. Linda's S heeft de standaard jaguar remmerij. Ik wissel de STR af met een vlotte Saab 2.3 turbo. Dus ik heb wat vergelijkingsmateriaal: ik heb erg moeten wennen aan de bijtkracht van mijn STR remmen. Heeft wat weg van de remmen van de BX-CX Citroen. Ik heb een vlotte rijstijl en van illegaal hoog naar vrachtwagen snelheid gaat probleem loos. Ik verwacht dat je remklauwen vast zitten, onwillige remcilinders of iets eenvoudig als verglaasde remblokken. Onze bedrijfsbus had en keer te dunnen remschijven voor en toen heeft een universele garage de remmen vervangen door
  11. Als een XJR net als een STR van die grote banaan vormige remklauwen heeft, dan kun je met het puntje van een teen heel sterk afremmen. Post eens een foto van je remklauw. Je auto is van 2004, zijn er mogelijk goedkope after market schijven en blokken gemonteerd.
  12. Compliment John, leest als een spannend jongensboek. De kleppen die het inlaattraject verkorten/verlengen zouden verdacht kunnen zijn. Maar niet alleen om zo buiten de kaders uit te komen is mijn gedachte richting. Heeft iemand het "H" woord genoemd?
  13. 'n Dutch Inspector Morse. Zelfs de kleur van de auto komen vrijwel overeen. -:)
×
×
  • Create New...