Jump to content

jaapvanthoff

Members
  • Content Count

    681
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

jaapvanthoff last won the day on October 6

jaapvanthoff had the most liked content!

Community Reputation

202 Toppertje

1 Follower

About jaapvanthoff

  • Birthday 10/25/1956
  • Age 62

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.entec-holland.nl
  • Age 62

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Poortugaal (net ten W van R'dam)
  • Hobbies
    Humm, lastige vraag.
    Ik heb een renovatie dijkwoning......
    Ik heb een Triumph Trophy motor en een kaart van de Alpen en Noorwegen :-)
    Een Saab 900 Cabrio Classic.
    En nog een Saabje, en nog een.
    O ja, en een eigen bedrijf.
  • Age 62

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Geboren in Rotterdam Zuid.
    Voor de mede lokalen: tegenover het oude Zuiderziekenhuis.
    Lang in Rotterdam gewoond.
    Naar de technische school gegaan, geëmigreerd naar de Hoeksewaard en ook weer weggestuurd. (letterlijk!)
    Nu woon ik alweer bijna 10 jaren in Poortugaal.
    In 2008 het ingenieurs-en handelsbureau waar ik werkte overgenomen.
    Industriële geurfilters en apparatuur voor (afvalwater) water zuiveringen is mijn ding.
    Mijn werk is mijn hobby, maar dat conflicteert weer met mijn andere hobby; “rondje” Noorwegen, rondje Schotland op het gemotoriseerd evenwichtsvoertuig.

    Ik had voor dagelijks vervoer drie jaren lang een Daimler super V8 1998 LWB. Geweldige lange afstanden auto.
    Nu heb ik een Serie III V12, 1986, om in de weekeinde boodschappen te doen.

    En sinds kort (dec 2018) staat er ook een X-TYPE 3 liter onder de carpoort.
    Aanvulling april 2019: een grijze S 3 liter van ''t meissie.
  • Age 62

Recent Profile Visitors

1001 profile views
  1. @John: Neeeee, vanaf 3.000 rpm en oplopend bij vol gas. Maar ik kan je vertellen dat NL niet groot genoeg is om langdurig en volledige vol-gas sprintjes te trekken. Max toerental wordt nooit geëvenaard.
  2. Ja, als ik toch de injectoren er van de winter er uit haal, dan is een compressie meting zo gebeurd. - Goed idee. Iemand ervaring met een goed merk / model?
  3. Time Left: 1 month and 20 days

    • Gezocht
    • Gebruikt

    Gezocht winterbanden set of alleen velgen S type. Zwarte stelen velgen hebben de voorkeur boven alu velgen. 17" 210/50R 17 100 H

    NO VALUE SPECIFIED

  4. Haal eerst de + pool los, daarna de - pool. Monteren in omgekeerde volgorde. Tot dat het tegendeel bewezen is: Haal eerst de min pool los; stel dat je met je steeksleutel de carrosserie raakt, gebeurt er niets. Dan kun je de plus pool losmaken, kom je tegen iets aan dan heb je geen probleem, omdat het systeem spanningsloos is. Om te voorkomen dat je codes en zo kwijt raakt; kun je met je accu lader voldoende spanning op het systeem houden? Of met een lang 230V snoer van een donorauto stroom slurpen? ik heb slechte ervaringen met het loskoppelen en daardoor allerlei instellingen kwijt zijn.
  5. Kan wel zijn dat de deur iets wordt 'verbogen' aan de rechter bovenzijde. Maar dat is ook weer terug te buigen. Jaha, maar wel met het raampje naar beneden!
  6. Ben je lid van de ANWB? Die hebben mij wel eens naar binnen geholpen. Zit onder de motorkap niet een + punt?
  7. Noud, je heb-um toevallig niet ook gepoetst hoop ik? Van harte met je resultaat en respect voor het eind resultaat.
  8. Haddock, Goededag. Straks moet je jezelf voorstellen aan de jonge lezertjes.. Alles goed?
  9. Dit zijn dunne kunststoffen bakken. Plaat hout klem tussen de rijgoten, opstaand randje, vijverfolie en klaar ben je. Een brug is denk ik goedkoper.
  10. Zonde om de auto buiten te laten staan. Ik weet het ze moeten er tegen kunnen, maar het gaat volgens mij toch allemaal vast zitten door het vocht. Ik heb mijn oppervlakte tekort opgelost door de lucht in te gaan. https://www.twinbusch.nl/product_info.php?products_id=9 Komt als bouwpakket en is zelf goed in elkaar te zetten. De brug heeft alleen geen APK accreditatie.
  11. Dapper, maar bovenal: Compliment!
  12. Serie III, 12 kabouters, HL motor, goed onderhouden. 198.000 km Ik doe het nooit, vol gas van nul naar 160+.. Maar vanmiddag. Vorige week alle vacuum slangen ververst. De slang die het vacuum op de kachelklep zou moeten zetten was een soort van "versleten" Dus alles nieuw. Ik heb het idee dat stationair het toerental nu wat lager is, zo rond de 500-600 rpm. Rustiger ook. Dank aan het vacuum systeem zoals het hoort? Normaal gesproken kom ik niet verder dan 3.000 rpm. Woon-werk. Omdat het niet zo nodig hoeft. Maar, na het succes met de vacuum slangen... Dus vanmiddag een paar vol vermogen acceleraties gedaan. En potverdikkie: haperingen. Ik mis soms kortstondig vermogen. Een halve/hele seconde? Brandstof filter is nieuw. Brandstof type premium. Mijn winter klus is het reinigen van de injectoren. (=koffie in Heinkenszand) Alle kabels welke zich met de ontsteking bemoeien: vernieuwen. Ik zou me kunnen voorstellen dat de benzine pomp niet voldoende levert. (?) Of dat de benzine dop niet voldoende "belucht" Met het omschakelen van de stuurboord- naar de bakboordtank kan ik misschien een en ander uitsluiten? Heeft iemand een idee? Een aanwijzing? Het is niet belangrijk, welke gek geeft volgas bij een stoplicht om bij 160+ te moeten afremmen voor het volgend stoplicht. Het moet niet allemaal perfect zijn, maar als het eventjes kan is het wel fijn. Ik zie uit naar jullie adviezen.
  13. Toerenteller en snelheidsmeter zit toch vast alsof het een soort bajonet sluiting is? Tegen de klok in draaien voor een klein stukje?
  14. John, als je e bestelnummers hebt, wil ik ze graag ook hebben. Alle lampjes in de dash wil ik dan ook gelijk gaan vervangen. Zo t is nu een uur verder, alle dakgoten stroomden over... Ik heb drie jaren geleden een complete dash van een serie I gekregen voor mijn verjaardag. Het is de bedoeling die te kunnen laten branden, werkend klokje, helemaal compleet. Die gaat in de hal aan de muur hangen. Dimbare gloei- of LED lampen. En in mijn Serie III is het blauwe grootlicht lampje nu een soort dwaallichtje....
  15. Van APKsss heb ik geen verstand. Ik denk dat een niet schakelende of slecht schakelende auto niet door de APK komt. Mijn = Linda's onderdorpels waren gewoon weg. Bak- en stuurboord. G&G Heinkenszand heeft dat voor me opgeknapt. Voor een prijs die me meeviel. Ik denk dat het spoelen 200-350 € kost?? Maar misschien is het een eenvoudige sensor. Ik zou eerst gaan uitlezen. Ik raad je sterk aan om even in Heinekenszand te gaat buurten. Betaalbaar, technisch goed...
×
×
  • Create New...