Ga naar inhoud

jaapvanthoff

Club Donateur
  • Aantal items

    324
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    7

jaapvanthoff won de laatste dag op 16 september

jaapvanthoff had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

65 Toppertje

Over jaapvanthoff

  • Verjaardag 10/25/1956
  • Leeftijd 60

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.entec-holland.nl
  • Leeftijd 60

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Poortugaal (net ten W van R'dam)
  • Hobbies
    Humm, lastige vraag.
    Ik heb een renovatie dijkwoning......
    Ik heb een Triumph Trophy motor en een kaart van de Alpen en Noorwegen :-)
    Een Saab 900 Cabrio Classic.
    En nog een Saabje, en nog een.
    o ja, en een eigen bedrijf.
  • Leeftijd 60

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Geboren in Rotterdam Zuid.
    Voor de mede lokalen: tegenover het oude Zuiderziekenhuis.
    Lang in Rotterdam gewoond.
    Naar de technische school gegaan, geëmigreerd naar de Hoeksewaard en ook weer weggestuurd. (letterlijk!)
    Nu woon ik alweer bijna 10 jaren in Poortugaal.
    In 2008 het ingenieurs-en handelsbureau waar ik werkte overgenomen.
    Industriële geurfilters en apparatuur voor (afvalwater) water zuiveringen is mijn ding.
    Mijn werk is mijn hobby, maar dat conflicteert weer met mijn andere hobby; “rondje” Noorwegen, Scotland op het gemotoriseerd evenwichtsvoertuig.

    Ik heb voor dagelijks vervoer hadik drie jaren lang een Daimler super V8 1998 LWB.
    Omdat ik het mooi vind, omdat Dami onder de 15 jaren bijtellingsregeling valt en omdat het geen 13 in een dozijn auto is.

    Nu, medio 2017 is de V8 ingeruild voor een Serie 3 bouwjaar 1986.
  • Leeftijd 60

Recente bezoekers van dit profiel

258 profielweergaven
  1. kachel amplifier

    Erik, als je een foto hebt van het electronische gedeelte.. Mijn kachel doet het ook niet, dus met behulp van de zoek functie heb ik alle warmte gerelateerde storingen uitgeprint en op een "te lezen en controleren" stapeltje gelegd. Hoorde ik vorige week nog de stappen motortjes hun werk doen bij het verdaaien van de knop, het blijft nu angstig stil.
  2. series 2 met XK of AJ6 met motormanagement

    Kijk, dat trok mijn aandacht. Het plan is om daar volgend jaar samen met mijn zoon naartoe te gaan. Dat is weer eens wat anders dan samen naar de kapper en dan een borrel drinken wat we maandelijks doen. Ik hoor graag tips een aandachtspunten. Snel terug naar het onderwerp. "in goedkoop " geloof il niet. Ik ben er van overtuigd dat er hele betrouwbare S2, maarzeker ook S3's rond hobbelen. Gewoon kant en klaar. Daar zou ik mijn geld op in zetten.
  3. storing

    Rene, goedemorgen. Ik ben verschillende schema's tegen gekomen, voor je begrijpt het al; verschillende bouw jaren. Welk model en bouw jaar heb jij? is de storing plotseling gekomen?
  4. Brandstof van links naar rechts?

    Hallo Bram, hier ex 010…. Ik kan morgen wel een kopie (kopie = scan) maken uit het service manuel met betrekking tot het brandstof systeem. Dan heb je vast de theorie. Wat is je e-mail adres. Maar ik maak me sterk dat er geen mede lezers zullen zijn die weten dat klepje XY blijft hangen en vervangen moet worden. Of zo iets.
  5. Kleintje XK8 te koop, model auto.

    THIS ADVERT HAS EXPIRED!

    • Te Koop
    • Nieuw

    Te koop aangeboden: Twee 1:18 schaal modellen XK8. Lengte 280 mm. De blauwe heeft een krasje in het voor raam. Verder beide onbeschadigd. Goede Good Year ZR 45 banden. Vier verende wielen, voorwielen kunnen sturen. Achterklep en motorkap kunnen open, net als de beide portieren. Elk bod is goed. Ruilen voor een model Serie drie is beter...

    0.01 EUR

  6. Rem vermogen serie 3

    Interpretatie en reactie liggen in elkaars verlengde zoals bedoeld en begrepen. ik kom er op terug; eerst even een plekje bij de garagist versieren.
  7. Rem vermogen serie 3

    ( en de voorwielen wielen blokkeren eerder dan dat het remvermogen tekort schiet, tenminste bij de mijne zonder ABS). Ja, zie je wel dat mijn gevoel over matig remvermogen klopt. Blokkeren, of daar bijna zijn; no way. Ik ga een kort prijzen onderzoekje doen met betrekking tot British Pars en Barat voor blokken voor en achter, plus een brandstoffilter -slangen en luchtfilters. De keuze is het duurdere model; OEM Maar Greenstuff komt mogelijk bij EBC vandaan. http://www.ebcshop.nl/product/25822/remblok-voorzijde-greenstuff?categoryid=236203 En om het ingewikkeld te maken; Barrat heeft groene Kevlar blokken http://www.sngbarratt.com/AlternativeItemDetails.aspx?id=030f5232-bfa6-40f4-ae96-1c3165b71ca2 Britich Parts: https://www.britishparts.co.uk/t/jaguar/jaguar-xj6-xj12-69-87/brakes?page=2
  8. Rem vermogen serie 3

    Ik woon in de buurt van Rotterdam. Om alleen naar Stadhouder Den Haag of G&G Heinkenszand te gaan voor een rem olie verversing,.... 't is geen exoot. Of sla ik de plank mijlen mis. Ik denk dat de lokale universele garage het ook goed kan. Ik sta graag open voor goede meningen. Ik ben wel van plan bij Barrat rem blokken aan te schaffen en die mee te nemen naar de lokale tractor reparateur Barrat heeft toch OEM onderdelen, of niet? Barrat maakt het me niet makkelijk. Set van 4 blokken € 18, - met een * Set blokken "PA" € 60, - dat is 42 euro duurder. Reken ik dat per KM om dan is de keus niet moeilijk. Set blokken Kevlar € 68, - voor "fast road or track day use: Kijk, van die laatste blokken zou ik meer willen weten. Ik ga ze bellen voor uitleg. U hoort! Wat is "Britsh Parts" ? zou ik dat moeten kennen?
  9. Rem vermogen serie 3

    Onze bedrijf bus moest voor een beurt. Bij het ophalen gelijk gevraagd of ze mijn water percentage konden meten in mijn remvloeistof. (als ik het zo teug lees, dan klinkt het heel gek..) Dat blijkt boven de 4 % (?%) te liggen. Niet goed dus. Omdat mijn remkracht tegenvalt en omdat ik een trilling in het rempedaal voel wordt bij de aan staande olie wissel gelijk een remblok vervanging doorgevoerd. Is Barrat een goed keus als leverancier? En, heeft iemand ervaring met zachte blokken? Zo ja, hoe bevalt het en waar gekocht? Ik zal vragen of alle bewegende delen op slijtage / speling gecontroleerd worden. Ik begin met voor. Is dat handig of zouden jullie achter ook gelijk meenemen?
  10. PaulusP overleden

    Je hebt slecht nieuws en heel slecht nieuws. Dit topic is er een van de laatste catagorie. Ik ben niet zo een bijeenkomsten bezoeker. Ik ken Paul daardoor niet persoonlijk. ik heb -geheel of-topic- Paulus van een andere kant mee gemaakt: https://www.jaguarforum.nl/forum/topic/9045-labrador-te-dik/
  11. Mijn s-drietje heeft een niet zo een actief leven tot nu toe gehad. MY 1986, 190kkm. Veel rust gehad zeg maar. Rust roest. Afgelopen weekeinde moest Linda, de huisbaas, een boodschapje doen. In het kader “een dag iets niet kapot gemaakt, een dag niet geleefd” werd de grijze dame van stal gehaald… Dat was het master plan. Gewend aan AB’s van moderne auto’s moest nu de deur met een sleuteltje geopend worden. Sleutel er in, omdraaien (achteraf op slot doen) en de deur open proberen te trekken. Dat ging niet. Nee, op slot is op slot. Andere kant op draaien werkte ook niet. Linda is ook niet gek, via de andere kant de deur open gemaakt, met maatje 45… over de stoelen geklauterd, de meest belangrijkste aankoop van de week gedaan (pakje Marlboro) en haar beklag gedaan over de sub-optimale staat van mijn nieuwe auto. Jullie begrijpen, heb je een maand lang nieuw speelgoed, helpt je geliefde je trots naar de galemiezen. En verdomd, het slot was “out of order” Van binnen ook niet meer van het slot te halen, gewoon niet open te krijgen! Contact aan, raampje naar beneden en zo van buiten aan de binnen vergrendeling lopen trekken en duwen. Geen succes, slechts een toename van de verkeerde hormonen in mijn bloed. Na gefriemel, getob, woorden zoals potverdikkie(2) diende de oplossing zich even snel als onverwacht aan. De handgreep aan de buiten zijde was tijdens het op slot zijn naar buiten getrokken. Na het niet spontaan openspringen van de deur was de handgreep niet in zijn rust positie gekomen, en daardoor alle ontgrendelling pogingen om zeep helpend. Door nu de handgreep “teug tegen/in de auto te drukken komt kennelijk een blokkerpal vrij en alles werk zoals het moet. Moraal: Door een gebrek aan smeer middel lopen de bewegende delen zwaar en veroorzaakt deze storing. In alle 80 pagina's over de S-jes heb ik deze storing niet gevonden. En in het kader: "je kan beter om me lachen dan huilen" wilde ik het even delen. Huiswerk: Binnen bekledig demonteren en alles wat beweegt met WD40 gangbaar maken.
  12. Rem vermogen serie 3

    Door werk gerelateerde drukte nog niet veel ondeweg geweest met "de vroeg grijze jonge dame" Na 500 km lijkt de goede werking van injectorreiniger merkbaar. Maar ook het remvermogen lijkt beter te worden. Is toch de lange stilstand de oorzaak van het matig op het gas reageren en veel remdruk nodig hebben om te vertragen? Nooit verwacht dat dit zo zou door werken.
  13. Moer draait mee van draagarm

    ah! massa traagheid van lomp staal.
  14. Moer draait mee van draagarm

    John, wat is een dubbele hamer truc?
  15. x308 xjr 1998 kick down lijkt niet te werken bij lage snelheid

    Mijn 308 super V8 rijdt alleen in de S stand in 1 weg. Niet in de S stand wordt vertrokken in "2"
×