Jump to content

jaapvanthoff

Club Donateur
  • Posts

    1,385
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    44

jaapvanthoff last won the day on May 20

jaapvanthoff had the most liked content!

Reputation

501 Toppertje

About jaapvanthoff

  • Birthday 10/25/1956
  • Age 64

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.entec-holland.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Poortugaal (net ten W van R'dam)
  • Hobbies
    Humm, lastige vraag.
    Ik heb een renovatie dijkwoning......
    Ik heb een Triumph Trophy motor en een kaart van de Alpen en Noorwegen :-)
    Een Saab 900 Cabrio Classic. En nog een Saabje.
    O ja, en een eigen bedrijf.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Geboren in Rotterdam Zuid.
    Voor de mede lokalen: tegenover het oude Zuiderziekenhuis.
    Lang in Rotterdam gewoond.
    Naar de technische school gegaan, geëmigreerd naar de Hoeksewaard en ook weer weggestuurd. (letterlijk!)
    Nu woon ik vanaf 2005 in Poortugaal.
    In 2008 het ingenieurs-en handelsbureau waar ik werkte overgenomen.
    Industriële geurfilters en apparatuur voor (afvalwater) waterzuiveringen is mijn ding.
    Mijn werk is mijn hobby, maar dat conflicteert weer met mijn andere hobby; “rondje” Noorwegen, rondje Schotland op het gemotoriseerd evenwichtsvoertuig.

    Ik had voor dagelijks vervoer drie jaren lang een Daimler super V8 1998 LWB. Geweldige lange afstanden auto.
    Nu heb ik een Serie III V12, 1986, om in de weekeinde boodschappen te doen.

    En sinds kort (dec 2018) staat er ook een X-TYPE 3 liter onder de carpoort.
    Aanvulling april 2019: een grijze S 3 liter van ''t meissie.
    Aanvulling augustus 2020: er komt een STR, MY 2007, zwart ter vervanging van de X.

Recent Profile Visitors

2,058 profile views
  1. Koop toch een diesel, dat getob met benzine motoren... Fijn dat het opgelost is!
  2. Laagdrempelige diagnose apparatuur maakt meer kapot dan je lief is. Niet aan beginnen volgens specialisten.
  3. In welke plaats woon je Wim? dat stuurt wat makkelijker door naar iemand met een storing uitlees apparaat. Daar gaat het op uit komen.
  4. Hallo Wieger, mooi project! Ik loop met een schuin oog te kijken naar een E-type. ik zie er veel te koop staan, ik zie ze zelden in het wild. Dat maakt het interressant. Nu staat er bij mij een Serie 3 in perfecte staat in de schuur als weekeind auto, die staat te koop en als er plaats is dan wil ik intensief op zoek naar een E. Eventueel zou een RHD ook tot de opties behoren. Wil je me, bv met een PM, inzicht geven in aanschafprijs, te verwachten renovatiekosten, en motivatie om op dit model/deze uitvoering te vallen? @andere ervaringsdeskundigen: ik heb nu een perfect presterende double six. Ik las wat Raymond van G&G Heinekenszand allemaal moest doen om de 12 kabouters op te voeden. = veel. Is een lijn-6 misschien wel de betere keuze? ik zie uit naar jullie commentaar/advies.
  5. Ha, ha. Ik heb ook zo een verhaal. Mijn Saab cabrio heeft een dubbele wand aan de achterzijde. Dus een buiten plaat achter de deur, boven het achterwiel naar achteren en een binnenplaat. Eens was mijn regen afvoer rubber ook vast geplakt. Ik hoorde gewoon het water achterin klotsen. Dus naar de deftige Saab dealer, die het rubber schoon maakte en doorprikte. Ik zag dat er een badkuip water uitstroomde over de hefbrug naar de gepoetste garage vloer... Inmiddels ligt er een bosje saté prikkers in het dashkastje, ik kan er van de zijkant net bij. O, als er geen olie lekkage meer is, staat je blok droog. Das niet goed. Het is een automatisch werkend waarschuwingssysteem. Vraag maar aan de Harley en Triumph rijders hier op het forum, die hebben het ook.
  6. Dit zit bekabeld aan de ingang van de radio, op de plaats van de antenne ingang. het is een keuze mogelijkheid. O antenne, of de isimple verzorgt het ingangs signaal https://isimple.com/products/install-kit-for-hands-free-calling-and-music-streaming-through-your-car-radio + Ik heb iets wat hier op lijkt; een DAB+ radio die bekabeld is met de isimple. https://www.bol.com/nl/nl/p/kenwood-ktc-500dab-dab-adapter/9200000077390348/ hierop is bekabeld mn telefoon of muziek drager middels een 3,5 jack aan te sluiten.
  7. @ Jeroen; mijn eerdere huis Saab 93 had een afvoer die onder de body uitkwam en daar verstopte door langs komend vuil. Met als gevolg een "vol" lopende passagiers kant, door een overlopend opvangbakje. Ik kan je niet verder helpen, anders dan te melden dat je opmerking mogelijk een correcte aanname is.
  8. Ron, ik wil je niet op kosten jagen, maar misschien is de andere tank ook wel slecht aan het worden.
  9. Hallo Oost Europa: Je kunt beter je grote handen thuis houden. Hoe het wel moet: ik trap even af en velen zullen me aanvullen. Dit is de Rotterdamse methode: Neem chocolade mee. Niet van de Russische Lidl, maar van een banketbakker. Puur, > 75% cacao. Neem bloemen mee, Geen! rozen. Das heel erg 1956. Blauwe plantjes, dat is hip. Gekoelde Prosecco. Precies 7,6 graden. Schone glazen, wel oude anders bruist ut niet. Afhankelijk van het moment op de dag: neem een warm dekentje mee. Of een koelvest zoals motorrijders dragen. (foto?) Zeg niet gelijk dat je een Jaaaagh hebt. Komt patserig over. Ik stuur je foto's van mn Saab 95. Gebruik die. En na een week of twee kom je met je nieuwe auto matten voor rijden, langzaam, zoevend, zwevend boven de klinkers. Zeg dat je iemand persoonlijk kent met de naam Raymond uit Zeeland. Foto van je auto met een stempel G&G...
  10. Waarom en "mannetje"? Dat klinkt zo goedkoop. Ik denk dat een gespecialiseerde garage met het juiste gereedschap en specifieke vak kennis veel beter is dan een goed willende sleutelaar. En op het einde van de rit zijn zit soort mannetjes niet goedkoper. Op dit forum zijn professionele garages te vinden tegen correcte prijzen. Soms moet je even zoeken en hebben ze een nickname. my2ct
  11. Mijn airco heeft pas bij een zeer gerenommeerde specialist een service beurt gehad. Zeker weten dat dat goed is. Nee, geen aandelen. Dit onderhoud uit laten voeren, omdat Linda’s S-type veeel koudere lucht blaast. Gisteren had ik een rit van 2,5 uur terug naar huis. Het eerste deel kwam er alleen maar lauwe lucht uit de roosters. En gelukkig ging na een brandstofstop de airco weer aan. Onderweg alle klepstanden van de uitblaas richting geprobeerd en merkbaar verschil. Dat werkt. Nu blijkt dat een defecte kachelklep een (veel) voorkomend probleem van de S-type te zijn. De klep is niet defect, ik kan van LO naar HOT en de temperatuur loopt mee. Dat ik gisteren geen koude lucht kreeg; kan de klep vast komen te zitten door nooit gebruikt worden? Soort inwendige kalk aanslag. Staat standaard op 21 graden afgesteld. Als ik een aantal malen van min naar max regel; zou de klep weer gangbaar worden? Het is nogal een avontuur om de klep te vervangen, je hoeft nog net niet de achterruit los te nemen… Ik zie graag jullie ervaring.
  12. Je radio zit achter het contact slot geschakeld, net als je sigaretten aansteker. Dat is dezelfde stroomkring. Contact aan: radio aan. plus spanning op je sigarenntenplug. Als je je contact voeding veranderd in een zonnecel voeding, dan imiteer je daar mee een accu spanning/voeding. En gaat je radio aan.
  13. Raymond, ik pleit een filmpje of anders bandje trap met koffie bij Karin.
  14. Met zn allen op de koffie bij Karin. Ik heb een Volt meter. En een passende volle accu om te testen. De volgende graag met zinvolle aanvullingen. Karin is nieuw hier he. Beetje ons allen van de goede kant laten zien. Jullie hebben Sjuul ook al laten schrikken.
  15. n Video opgenomen met een mobieltje; kan dat hier gepost worden, of zijn dat te veel emmbees?
×
×
  • Create New...