Jump to content

jaapvanthoff

Members
  • Content Count

    550
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

jaapvanthoff last won the day on March 27

jaapvanthoff had the most liked content!

Community Reputation

154 Toppertje

1 Follower

About jaapvanthoff

  • Birthday 10/25/1956
  • Age 62

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.entec-holland.nl
  • Age 62

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Poortugaal (net ten W van R'dam)
  • Hobbies
    Humm, lastige vraag.
    Ik heb een renovatie dijkwoning......
    Ik heb een Triumph Trophy motor en een kaart van de Alpen en Noorwegen :-)
    Een Saab 900 Cabrio Classic.
    En nog een Saabje, en nog een.
    O ja, en een eigen bedrijf.
  • Age 62

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Geboren in Rotterdam Zuid.
    Voor de mede lokalen: tegenover het oude Zuiderziekenhuis.
    Lang in Rotterdam gewoond.
    Naar de technische school gegaan, geëmigreerd naar de Hoeksewaard en ook weer weggestuurd. (letterlijk!)
    Nu woon ik alweer bijna 10 jaren in Poortugaal.
    In 2008 het ingenieurs-en handelsbureau waar ik werkte overgenomen.
    Industriële geurfilters en apparatuur voor (afvalwater) water zuiveringen is mijn ding.
    Mijn werk is mijn hobby, maar dat conflicteert weer met mijn andere hobby; “rondje” Noorwegen, rondje Schotland op het gemotoriseerd evenwichtsvoertuig.

    Ik had voor dagelijks vervoer drie jaren lang een Daimler super V8 1998 LWB. Geweldige lange afstanden auto.
    Nu heb ik een Serie III V12, 1986, om in de weekeinde boodschappen te doen.

    En sinds kort (dec 2018) staat er ook een X-TYPE 3 liter onder de carpoort.
  • Age 62

Recent Profile Visitors

786 profile views
  1. de "10" in het type nummer verwijst naar de opening. Dus niet allen de warmte graad voor een bepaald model, maar ook de grootte van de vonkbrug ligt vast in het gehele type nummer. Dit omdat je niet (meer ) mag buigen aan de massa electrode. (of elektrode voor de Neerlandici onder ons, electro is met een "C" )
  2. Tsss nie te zien, dat blauwe pitje. Ik weet het. Maar LED exterieur kan wel: in mijn S3 en diXie: LED achteruitrijlampjes en in het heldere glas van mijn richtingaanwijzer (X-type) zit een oranje lampje wat oranje knippert..(duhh) en wit licht als de achteruitrij versnelling is ingeschakeld: 'n zee van licht.
  3. X350 zijn te nieuw voor mij:-) maar als je bij een automaterialen winkel een dikke soepele draad koopt, 4, of 5 mm2 en je zet daar een oogje aan wat onder een boutkop of moer op je motor vast gezet kan worden en aan de andere kan een passende stoot verbinder of kroonsteen. Dan heb je toch je massa punt verlegd zonder te lassen? Lassen is synoniem voor roest en op dun plaat materiaal een uitdaging.
  4. Ik heb ergens iets gelezen over het schoonmaken van een MAF sensor. Of op dit, of op het UK/USA forum. Het schoonmaken van een MAF sensor kan onverwachte storingen geven. En / of het lukt ook niet. Ik ga zoeken of ik het draadje kan vinden. Het ging er over dat schoon spuiten een verloren zaak is.
  5. Alfred, ik heb in een oude post een keer gelezen dat jij een OBD2 scanner hebt. Welke? leuk om te weten. En die geeft geen fout code? Zou het dan iets mechanisch kunnen zijn, bv een klep die blijft hangen of zo? Wat gebeurt er als je de oude bougies er weer indraait? daarmee elimineer je een zwakke nieuwe bougie?
  6. Vrienden, (als een post zo begint…) Ik parkeer een week geleden mijn diXi deels op de dijk. Schuin. Wil ik vandaag diXi onder de carport zetten, doet ie ut niet! Ik start, ik hoor een halve seconde de motor draaien en daarna nooit meer. Alle stekers onder de motorkap los en vast gehad. Alle zekeringen gecontroleerd: goed. De brandstofmeter geeft 2 streepjes aan voor leeg. Dus ik denk: deze blauwe, stoere, 4x4, 3.000 cc, 226 PK auto kan niet scheef staan; benzine tekort. Dus 2 tankjes van 5 liter er in gegooid. Geen resultaat! Contact aan; alle lampjes gaan branden. Na een seconde of zo dooft alles behalve het motor management. Dat gaat bij de Saab uit nadat de motor loopt. Dus daar maak ik me geen zorgen over. Kortom: geen storing in het display. Geen achterstallig onderhoud. Ik las wat op het Jaguar forum UK over een OBDII meter? Dan moet je ook een storingstabel hebben. Is dat een goed idee? Advies? OK, OK, jullie hebben geen glazen bol, maar wat zou jullie eerste actie zijn? G&G bellen denk ik? En Arie-jag, sorry van vanmorgen dat ik onaardig deed. Jij weet toch veel van OBDII meters?
  7. Ik lees het nu pas... Ik ga broeden op een gepaste reactie. Gelukt: Mijn partner Linda staat in de keuken knoflooksoep te maken, eerst de knofloken -20 of zo- poffen in de oven, dan in de bouillon samen met aangebrande prei, nou ja, pietsie zwartig. De keuken afzuiger staat op standje 12, het keuken raam staat open tot voorbij de maximaal aanslag (!!) en de toilet ventilator heb ik even omgepoold, die blaast nu in plaats van zuigen. IK KOM WEL EVEN EEN KOMMETJE BRENGEN. Heb geprobeerd een fotootje te maken, lensje van de Cannon wordt mat.
  8. Goedemiddag allen. Ik ben me heeeeel voorzichtig aan het oriënteren op een S-type. Daarom ben ik op zoek naar een S, een 8 cilinder met als bouw jaar < mei 2004. Maar, een S 4,2 zonder dat je het ziet van buiten. OK de andere grill is een dingetje net als de spoiler achter op. Alle badges zijn geplakt denk ik, dus een truc met een botte beitel en hop? Mijn X heb ik in Duitsland gekocht en zo ben ik ook van plan om de S uit Duitsland / Zwitserland te halen. Ik zie grofweg twee modellen: Jaguar S-Type 4.2 V8 R Jaguar S-Type 4.2 V8 S/C R Wat is het verschil er tussen, ben aan het zoeken geweest maar een eensluidend antwoord niet gevonden. In mijn 308 Super Charged is de ketting modificatie een punt van aandacht. Hoe zit het met dit model? Tips, trucs, does, donots...: welkom. Pssst: Saapie 93 2.0T met Hirsh pakketje kopen? voor wenig. Altijd van een oud vrouwtje geweest Dealertje onderhouden. Koot & Bie de vieze man is er niets bij.
  9. @Evert-Jan, Ik heb een keer in een wilde bui mijn brandstof filter vervangen. Stel voor dat je brandstof pomp wat minder wordt in opvoerdruk en je hebt een vuil filter zoals die van mij, dan kan het mogelijk verklaren wat je omschrijft.
  10. Ik heb het wel eens meer meer gelezen op dit forum: Zonder foto's geloven we het niet....
  11. hoeeee weet je welke het is? Na meten gaat niet.
  12. Ik denk dat een tank of wat kwalitatief goede brandstof, Shell V power, BP premium en een lange snelle rit, weekeindje Berlijn of zo ook een probaat middel is. Je kunt ook je injectoren opsturen naar (bv) G&G voor een reiniging. En ik denk dat ethanol vrije benzine je nieuwe vriend wordt.
  13. Pas maar op want met 17V+ slijt alles veel harder. Ik heb mijn Haynes in de loods liggen waar 50-tinten-grijs staat. Ik kan van de week een kopie van het schema maken. Maar er zal er vast een zijn die dat schema digitaal heeft. Wedden?
  14. Hummm, kinderspeelplaats... Dat is even minder. Voor de rest is alles leuk. Als er voor Linda ook iets van vis is in plaats van vlees, dan is alles OK. En, ons hondje moet mee naar binnen mogen. Een drie jaar oude kleine rottweiler meisje die zich goed kan gedragen in restaurants. Dus ik zou graag voor 2 personen een rustige plek in een hoek willen reserveren, waar Kleine Blaf onder de tafel kan bivakkeren.
  15. Ik monteer een automatische motorfiets ketting smeer apparaat net na mijn spruitstuk. Als smeermiddel pas ik oude frituurolie toe van een vis kraam. Daarbij trek ik 3(!) bougie kabels los. Wedden wie het hardst stinkt? Jetten kan de pot op. net als Klaver, Marijnissen, mahh Van der Staij en Lachebekje natuurlijk. Maar te beginnen met Denk.... denk ik.
×
×
  • Create New...