Jump to content

Jeroen Helmich

Members
  • Content Count

    195
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Goed

About Jeroen Helmich

  • Birthday 05/28/1982
  • Age 37

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Vogelwaarde,Zeeland
  • Age 37

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Jeroen uit Vogelwaarde,provincie Zeeland. Kapitein bij Multraship


    rechtsgestuurde Ivory white Jaguar XJ6 4.2 uit 84 :) dagelijks Volvo XC70 Cross Country en een Ford Mondeo Wagon.
  • Age 37

Recent Profile Visitors

604 profile views
  1. Olie idd.. maar dan twijfel ik of t niet meer zwarte rook was. In de momenten dat hij wel goed loopt rookt hij niet. Rook door olie is vaak door permanente schade/slijtage lijkt me. Ik verdenk eerder Mn verdeler,rotor.. ontsteking dus en dat die rook benzine is die niet ontbrand is omdat er geen of n slechte vonk is en ik het gas dan helemaal in trap.. verdelerkap maar ns open halen. groeten Jeroen
  2. Goedemorgen allen, afgelopen zaterdag was t weer zover; de Dijken en krekenrally te Hulst. Een Rally/bolletje pijltje etc die jaarlijks georganiseerd word te Hulst provincie Zeeland. Onze xj6 series 3 4.2 werd weer van stal gehaald voor een lekker dagje hobbelen met 99 andere oldtimers. Altijd een hoogtepunt om aan mee te doen. Vorig jaar nog probleemloos met de Jag naar Frankrijk gecruist en ook dit zal hij wel weer volhouden. todat een paar dagen voor de rally heel af en toe bij gas flink intrappen de motor inhoud, als een 2 takt die verzuipt... booooooop.. Hmm wat condens in de tank misschien? Ff aftapdopje n beetje afgeladen en weer verder.. t zal wel loslopen dacht ik. de ochtend van de rally de Jag glimmend in de zon voor de deur, ff tankbeurtje doen en richting de Grote Markt van Hulst waar ook de start en finish van de rally zijn.... Maar ho ff.. de oude dame had er helemaal geen zin meer in, blauwe rook als een kolenboot en gigantisch inhouden bij flink het gas in te trappen.. booooooop!! Alleen door met de voet maar net heel lichtjes op het gaspedaal te leggen loopt hij nog redelijk en zo kan ik dan tot een snelheid van zon 60 a 70 kop uur komen, trap ik em verder in gaat ie weer inhouden en lijkt het oftie zich verzuipt of juist te weinig benzine krijgt. na met n hoop gevloek toch t tankstation bereikt te hebben daar de brandstof pomp vervangen te hebben,brandstoffilter achterin en weer verder. Toen was t ff opgelost , geen rook en goed draaien maar na 10 minuten begon het gedonder weer opnieuw. En die blauwe rook is ook er opvallend! Rotor,verdelerkap,bougiekabels,bougies en bobine zijn recent vervangen dus dat kan t niet zijn lijkt me. Auto loopt altijd smooth dus wat mij betreft is dit ff n raadsel. Iemand een idee waar ik het best kan zoeken? hartelijk dank bij voorbaat voor jullie meedenken! Bijgevoegd een foto uit de krant van mijn vrouw, oudste zoon en ikzelf samen in enigsinds bijpassende outfit bij de Dijken en Krekenrally afgelopen zaterdag en de Jag thuis in de starthouding 😊 Door moderator verplaatst naar juiste subforum.
  3. bedankt allemaal! Relais van claxonhad ik inmiddels gevonden idd.en vervangen. We gaan opzoek! Fijn weekend allen!
  4. Het relais van Mn claxon hield er btw vorige week ook ineens mee op, relais van groot licht zit daar ook ergens in de motorruimte? Grappig je hier tegen te komen Raymond! Vorig jaar nog bij je op de brug gestaan met de witte,Rechtsgestuurde xj6 😊 groetjes!
  5. Dank u voor jullie reacties 😊 als het de zekering zou zijn zou het in dat zekeringkastje onder het dashboard moeten zijn toch? Achter dat kleine,vierkante dekseltje. Die had ik al gecheckt. Ik zal nog ns heel goed kijken en anders idd Hendrikus raadplegen! groetjes hoor!!😊
  6. Goedeavond Heren, volgende maand is t weer zover; de 2 jaarlijkse apk van onze Jag. Xj6 4.2 series 3. Nu is sinds kort de schakelaar van het groot licht ermee opgehouden althans het pookje links aan t stuur wat je achteruit trekt geeft geen Response meer. Voelde altijd al n beetje lurp aan maar nu helemaal geen groot licht of ff knipperen meer. Ik heb de boel nog niet opengehaald hoor maar ff ter voorbereiding; iemand die hier ervaring mee heeft? Is dat een of andere universeel te krijgen switch die uitgelubberd is? Moet ik de hele unit vervangen incl dat pookje? En als iemand wat heeft liggen hoor ik t graag πŸ˜‰ bij voorbaat dank voor t meedenken heren!😊 groeten Jeroen Door moderator verplaatst naar juiste subforum
  7. Beste Jaggers, paar jaar terug heb ik eens een beroep gedaan op jullie kennis hoe ik mijn automaatbak van Mn series 3 uit 84 bij moet vullen. Er stond toen een prachtig, beknopte instructie hoe te handelen op het forum maar ik kan em niet meer vinden, kan iemand mij vertellen waar die staat? Bij lange ritten word t toch wel n beetje warm in de auto dus ik ga t nog ns proberen met bijvullen en anders word t flushen en nieuwe olie erin. thanks voor jullie hulp en meedenken !😊 groeten Jeroen Door moderator verplaatst naar juiste subforum
  8. Ja dat stilstaan zal er idd niet goed aan gedaan hebben.. 2 jaar terug wel alles vervangen van ontsteking en nu laatst de benzinefilter en pomp. Toch de boel maar ns open halen van stekkertjes en sensoren etc en allemaal op t gemakje schoonmaken. Mochten de kleppen vastzitten of afdichtingen verdroogd zijn, is daar evt. Nog een goedje voor? Kleppen zijn ook al heel lang niet meer gesteld.. We gaan op onderzoek uit,bedankt voor t meedenken mannen!!
  9. Beste Jaggers, Nadat onze serie 3 dik 2 jaar in de schuur heeft geslapen,is ze weer tot leven gewekt en zit er weer een verse apk op☺️☺️! Maar ik merk (en dat had ik volgens mij al een tijdje) dat als ik wegrijd met warm of koude motor dat ie onderin erg sputtert,pruttelt,vaak wat naar benzine stinkt uit de inlaat en niet lekker op toeren komt en er zelfs regelmatig even een flinke plof uitgooit uit de inlaat(en houd ie tijdens die plof ook ff 1sec in)zo gauw als de motor lekker op toeren is dan is t over en trekt ie lekker door! Motor draait soms ook wat harder stationair. Zou dit evt met de kleppen kunnen maken die misschien ns opnieuw gesteld moeten worden? Zou t anders ff niet weten,heb heel de ontsteking vernieuwd,brandstofpomp,nieuwe stekkers op de injectoren etc.. Hoop dat jullie hier misschien een antwoord op hebben, Bvd hartelijk dank !!
  10. Bedankt allemaal voor het meedenken en de adviezen heren!!
  11. Haha mooie omschrijving Arie!! Thanks! Ff geleden!! Alles goed?
  12. Top Bert dankjewel!! Dat ga ik proberen! Maar zou het qua stevigheid gewoon kunnen?
  13. Hey hallo,Ik weet het maar mijn serie 3 is toch al een rechstgestuurd niet al te gaaf exemplaar waar vooral gewoon mee gereden word. Ik zou gewoon graag willen weten of het kan ivm de stevigheid.. Groetjes
Γ—
Γ—
  • Create New...