Jump to content

floorfix

Club Donateur
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

floorfix last won the day on July 23

floorfix had the most liked content!

Community Reputation

3 Goed

About floorfix

  • Birthday 04/25/1963
  • Age 57

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Haaksbergen
  • Hobbies
    Sleutelen aan auto's
  • Age 57

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo allemaal,

    Ik ben zelfstandig ondernemer en beetje autogek.
    ik woon in Haaksbergen en werk veel in de omgeving.
    Ik ben een aantal jaren uit beeld geweest.
    Ik was in het bezit van een Daimler X300 uit 1995 waar tijdens laswerkzaamheden in 2014 een brand in is ontstaan.
    Na een drukke periode waarbij er van reparatie niets terecht kwam verhuist in 2016.
    In 2017 de Daimler weggedaan.
    Sinds december 2018 in het bezit van een Jaguar XK8 cabriolet van 1999.
    En dus ook weer actief geworden.
    Ik hoop hier op het forum wat antwoorden te kunnen vinden op nog tegen te komen problemen en wie weet kan ik ook nog eens iemand helpen.
  • Age 57

Recent Profile Visitors

637 profile views
  1. Het is voor beide motoren geschikt, zit geen verschil in montage of vervroeging. Groeten, Harm
  2. floorfix

    Tik in motor

    Tik voorbij na het inspuiten van wat grafietpoeder ! Super
  3. floorfix

    Tik in motor

    Dankjewel voor de tip
  4. floorfix

    Tik in motor

    Okay, dankjewel voor je reactie, ga ik eerst proberen te smeren en dan maar weer kijken. Groeten Harm
  5. floorfix

    Tik in motor

    Nieuwe multiriemspanner en roller gemonteerd. En nog dezelfde tik en het verspringen van de spanner, alle andere poelies draaien vrij en soepel rond (als ze niet onder spanning staan), is er iets anders wat het kan zijn, na 10 tikken is het voorbij, iemand een idee ?
  6. floorfix

    Tik in motor

    Ja, dat is het, 100 %, ga gelijk een nieuwe multiriemspanner bestellen, bedankt voor de hulp. Groeten, Harm
  7. floorfix

    Tik in motor

    Dankjewel voor je snelle reactie. Het vreemde vind ik dat het voelbaar is aan het deksel aan de voorzijde van het motorblok waar de distributieketting en spanners zitten, dus niet aan het kleppendeksel, zal het linker kleppendeksel eens verwijderen, misschien kan ik er wat aan zien
  8. floorfix

    Tik in motor

    Hallo allemaal, Een prachtige dag vandaag, dus de xk8 uit de schuur en toeren. Auto had 2 maanden niet gelopen, sloeg direct aan bij het starten, maar gaf een harde tik, (net of er met een hamer geslagen werd) en dit ongeveer 10 x, dit was zelfs voelbaar aan het blok, net voor het kleppendeksel op de linkercilinderbank. Na die 10 x stopte het geluid abrupt. Motor liep daarna zonder bijgeluid, een uurtje getuft geen enkel geluid, ook niet na langdurig stationair draaien met warme motor bij thuiskomst. Heeft 1 van jullie ook zoiets meegemaakt, vastzittende kettingspanner of iets dergelijks ? Graag hoor ik of iemand enig idee heeft.
  9. Dag John, De 2e serie beugeltjes zijn nu op de goede dikte en hebben dus geen extra plaatje meer nodig ! Goed om te horen dat het gelukt is. Mijn Daimler staat nog steeds op de brug, wachtend op onderdelen van SNG Barratt. Ik ben benieuwd naar andermans ervaringen. groeten, Harm
  10. Je kunt een wringijzer door de kruiskoppeling plaatsen en dan de bouten aandraaien, de as kan dan niet mee draaien door het blokkeren.
  11. De bouten van de aandrijfassen zitten vast, je hoeft alleen de moeren eraf te draaien. En na een dag kruipolie gingen ze bij mij makkelijk los.
  12. Ik heb compleet de hele achtertrein er onderweg gehaald, heb inmiddels de bushes van het subframe vervangen maar ook een nieuwe flens besteld. Waarschijnlijk heeft 1 bout niet goed vast gezeten, daardoor is er ruimte ontstaan en is 1 gat volkomen uitgelubberd. Dus nu gelijk alle keerringen en bushes maar vervangen, en veren/schokbrekers, al met al een aardige klus gaat nog wel een poos duren voor hij weer op de wielen staat.
  13. Hallo Robert, Ik heb net zelf het differentieel er onder weggehaald en om de oliekering te vervangen moet je de borgmoer en de flens eraf halen. De borgmoer gaat wel maar de flens is er enkel met heet stoken en poelietrekkers af te krijgen (in mijn geval), als je de oliekeringen van de uitgaande assen wilt vervangen geldt daarvoor hetzelfde, eerst moet je dan het lager van de uitgaande as verwijderen voordat je de oliekering kunt vervangen.
  14. Dag Sven, als het goed is kan ik ze volgende week zaterdag ophalen, ik zal dan alle gegevens verzamelen en jullie het rekening nummer geven. groeten, harm
×
×
  • Create New...