Jump to content

paperboy62

Members
  • Content Count

    795
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

paperboy62 last won the day on January 2

paperboy62 had the most liked content!

Community Reputation

192 Toppertje

1 Follower

About paperboy62

  • Birthday 12/13/1959
  • Age 60

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Zaanstreek
  • Age 60

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wim ik woon in de zaanstreek. Ik rijd al sinds mijn jeugd al auto,s boven de 2 liter het liefs V6 of groter. Zoals de eerste een Toyota Crown Super Saloon, Chevrolet Baretta, Chrysler Stratus Cabrio, Chevrolet Lumina, Mazda Xedos 9 C, X-type 2,5 V6 en nu een Jaquar XJ 4.0 V8 Sovereing
  • Age 60

Recent Profile Visitors

1822 profile views
  1. Dat het originele maat duur is was ik al achter, daarom vond ik het raar dat bram61 maxxis banden onder zijn auto heeft want die gaan niet verder als ik dacht s en dat is 180 km. Maar kan je het alternatief delen.
  2. Heren, Omdat mijn auto in december APK gekeurd is en bij G&G de voorkeuring is geweest zei Raymond al dat de banden op het randje waren. Bij de keuring in Middelburg vonden ze de banden ook APK waardig genoeg maar wel naar nieuwe kijken. Echter mijn X308 kan 250 . Ik rijd het niet maar hoe zit het met de banden wat dit bereft. Welke moet ik dan nemen ???
  3. Kan je de specifieke foutcodes geven ze beginnen meestal met een P gevolgd door cijfers
  4. Je kan bij Werkman in Kolham is bij Groningen informeren deze is jaguar specialist gerelateerd aan dit forum.
  5. Dat zal moeilijk worden aangezien een X308 in goede conditie rond die prijs of hoger ligt. en dan zijn het nog 3,2 of 4.0 de XJR ligt in goede conditie hoger. Tuurlijk zijn ze goedkoper te krijgen maar dan mankeert er meer aan.
  6. Je zou naar stouten Amsterdam kunnen gaan. dit is de Jaguar specialist in deze regio. Maar ik als Noord-Hollander geef de voorkeur aan G & G te Heinkenszand ben er net weer geweest 18 december
  7. In de Autoweek die net even las zag ik dit dus het kan Bron: Autoweek 18 april 2019 om 19:09 Jaguar XJ8 4.2 Executive (2003) 275.800 km 18 april 2019 Twee maanden geleden deze achtcilinder aangeschaft. Ik moet voor de review al sterren geven. Sommige met een korrel zout derhalve! De XJ heeft al een respectabel aantal kilometers, maar dat merk je aan de motor niet. Wat loopt dat 4.2 liter blok prachtig. Bij de aankoopprijs rekening gehouden met wat (deels achterstallig) onderhoud. En ach, het blijft natuurlijk een gok. Weet niet hoe er mee omgegaan is. Comfort geef ik vier sterren vanwege de ongelofelijke stilte in de auto. De luchtvering doet het prima maar kan niet tippen aan de hydropneumatiek van een Citroën. Het zij gezegd! Er is in eerste instantie het nodige aan onderhoud gepleegd. Lastige klus is het vervangen van bussen in de achterwiel en voorwiel ophanging. Ze worden aan de auto vervangen omdat anders de luchtvering los moet. De vraag was of die het nog zou doen daarna. Vandaar. Daarnaast een LPG installatie in laten bouwen. Prins VSi 2 met electronische kleppenbeschermer. En dan wel geen G3 maar wel met R115, de opvolger. Allemaal gelu. met de certificaten en de zogenaamde belastingkorting natuurlijk. Die krijg ik nu wel. Feit blijft dat er schoftig veel wegenbelasting betaald moet worden. LPG is milieuvriendelijker, maar voor de overheid doet dat er niet toe. Die zet in op electrisch via de kolenstook, tsja Het fijn afstellen van de Prins installatie zorgt dat de Jag toch even terug is naar de LPG inbouwer. Maar heb er alle vertrouwen in dat het goedkomt. Verder is de 15 jaar ouwe roofkat erg luxe aangekleed. Uiteraard (zwart) leer en wortelnotenhout. Groot aanraakscherm, super Alpine audio systeem dat door een vorige eigenaar nog is opgewaardeerd. Beeldschermen in de hoofdsteunen, zestrapsautomaat, 16 voudig electrisch verstelbare stoelen met geheugen, xenon verlichting voor, led achter en ga maar door. O ja, er zijn gloednieuwe één inch kleinere Jaguar velgen ondergekomen. Die rare mode van enorme wielen gaat alleen maar ten koste van het comfort. Ik vind 18" mooi zat. Vanaf volgende week mag hij kilometers gaan draaien. De LPG tank ligt op de plek van het reservewiel, dus indien je dat weglaat, geen ruimteverlies. Ik kan er ongeveer 68 liter in kwijt. Hij staat ietsje ruimer dan de onzinnige 80%. De fijnafstelling komt wel erg nauw. Of de OBD begint te piepen, of hij rijdt net niet lekker. Ik denk nog één kleine bijstelling nodig te hebben. Verbruik ligt ongeveer op 1:8,3, op LPG dus, dat is goed te doen ;-). Certificering R115 dus minder LPG boete dan bij G2 en een gelijke lpg boete als op G3.
  8. Je kan die whisky toch een keertje laten staan Robert 😉
  9. Het is weer raak, tussen zaterdag 16 november 13:00 en 17 november 11:00 2019 is er een onbekend persoon bij indraaien of uitgaan van de parkeerplaats een witte auto in mijn deur gereden van mijn zwarte XJ. Hier ben ik behoorlijk ziek van. Morgen even Raymond bellen en Mark hoe nu verder en wat de kans is op herstel van mijn katje.
  10. Ook ik ben er ook geweest samen met mijn zoon we hebben erg genoten. Tevens een leuke uitleg over SU benzinepompen door Pel de Haas en later die middag de vragen die we konden stellen over banden voor klassiekers en de uitleg door Cees van den Heuvel. Cees kon het gevat uitleggen zodat het een leuk verhaal werd. Zeker het wachten waard was de rij /vaartocht met de Amphicar 770 en de leuke uitleg van het voertuig door de eigenaar iedereen die mee ging met dit voertuig kwam met een lach van oor tot oor terug. Tevens wil ik via deze weg Henk en zijn team bedanken voor de gastvrijheid in zijn garage en de innerlijke verzorging.
  11. paperboy62

    Radiocode kwijt

    uit ervaring weet ik dat voor mijn X-type de code kon opvragen bij RAC Rotterdam omdat in het boekje de dealerstempels nog zaten van aflevering. Let wel auto van 2001 en opgevraagd in 2016. Later heb ik voor de gein de desbetreffende toetsen ingedrukt: ">>" "PTY" "A.MEM" en dit werkte ook (let wel op een X-Type) toen ik mijn XJ ging halen bij Raymond deed de radio het ook niet en vroeg ik Joke of ze de code had maar ze moest even bellen zei ze. Dus ik vroeg haar werkt de toetsencombinatie niet. En ze zei resoluut op de XJ werkt dit beslist niet, je moet de juiste code hebben na een half uurtje wachten werd ze gebeld en kreeg ik de code (die ik nu dus thuis in een boekje heb staan)
  12. Kilometers maken mag nog wel maar niet in de binnen steden dus vergeet die postzegels nou maar .😎
  13. Bron nu.nl 1-11-2019 11.00 Veilinghuis RM Sotheby's zal volgende maand in Abu Dhabi een zeldzame Jaguar C-X75 veilen. Het is een van de vier speciaal voor de James Bond-film Spectre gebouwde exemplaren. De wagen was te zien in de scène met de achtervolging door de straten van Rome. De Jaguar C-X75 is in 2015 gebouwd door Williams Advanced Engineering. De laatste die ermee reed, was voormalig Formule 1-coureur Felipe Massa in 2015. Hij bestuurde de auto tijdens een demonstratie aan de vooravond van de Grand Prix van Mexico, toen hij nog in bij Williams in dienst was. De C-X75 werd in 2010 op de Autosalon van Parijs voor het eerst getoond, toen nog met een bijzondere aandrijflijn bestaande uit dieselgestookte gasturbines die een accupakket van stroom voorzagen. De wereldwijde economische neergang betekende het einde voor de productieplannen met het model. De producenten van de Bond-film Spectre boden een helpende hand, waarna samen met Williams vier exemplaren alsnog zijn gebouwd. Vanwege het veeleisende stuntwerk werd gekozen voor een conventionele V8-benzinemotor voor de aandrijving. Het te veilen exemplaar was de zogeheten podauto, waarbij de stuntcoureur de auto vanaf een constructie op het dak bestuurt zodat de acteur, in dit geval Dave Bautista in de rol van Mr. Hinx, zich kon concentreren op het acteerwerk. Hierdoor is dit exemplaar volgens het veilinghuis tijdens het filmen een beetje ontzien. Na de filmopnames en de demonstratie in Mexico is de Jaguar teruggegaan naar Williams voor compleet motoronderhoud en een nieuwe koppeling. RM Sotheby's rekent op een bedrag van minimaal 718.000 euro.
  14. Ook ik ben net weer terug van een leuke middag. Ik heb gekeken naar wat spullen voor de X308 maar het missende gereedschap kistje vond ik toch wat aan de prijs en de autotelefoon kon ik helemaal niet vinden. Maar toch leuke middag en mooie auto's Ook andere merken waren aanwezig Dus een kleine impressie
  15. Bron Motorsports.com 23-10-2019 21:30 Guenther Steiner zegt dat hij niet verbaasd was door het falen van Jaguar in de Formule 1. Het automerk doekte wegens magere resultaten en een buitensporig budget het eigen team in 2004 op en verkocht alles aan Red Bull. "Voor het bestuur van Ford Motor Company waren we puur een kostenpost en niets anders", herinnert Steiner zich in de podcast Starting Grid. Dat Jaguar met geld strooide alsof het niets was, blijkt wel uit een anekdote van de voormalig managing director van het Formule 1-team. Jaguar wist in het jaar 2000 Eddie Irvine als een van de rijders aan te trekken. De excentrieke Noord-Ier reed destijds voor Ferrari maar zwichtte voor een flinke zak geld. Irvine stond qua hoogte van het salaris zelfs bovenaan de loonlijst van de gehele Ford Group. Het verhaal gaat dat voorzitter William Clay Ford Jr. tijdens een bijeenkomst van het uitvoerend bestuur de lijst onder ogen kreeg en zich hardop afvroeg: "Wie is in godsnaam deze Edmund Irvine?" Steiner bevestigt: "De anekdote is inderdaad waar. Ik was niet bij de bijeenkomst van het bestuur aanwezig, maar heb het gehoord van mensen die er wel waren. Dat hij er niet van wist, zei wel wat over hoe ver het Ford-bestuur van het F1-project af stond." Volgens hem is dat precies waarom het kortstondige avontuur geen succes werd. "Het kostte alleen maar geld, terwijl niemand wist wat er gebeurde of ergens bij betrokken was. Sommige bestuursleden kwamen kijken, maar waren totaal niet bij motorsport betrokken en hadden geen idee. Het was gewoon een schok voor hen toen ze de complexe Formule 1 van dichtbij meemaakten. Je kunt dat hen overigens niet kwalijk nemen, want ze waren daar gewoon niet gekwalificeerd genoeg voor. Net zo min als ik ben voor het runnen van een autobedrijf." Steiner was zelf slechts een jaar verbonden aan Jaguar. Aan het eind van 2001 voegde hij zich op verzoek van toenmalig teambaas Niki Lauda bij de renstal en aan het eind van 2002 vertrok hij alweer, terwijl er een vervanger klaarstond. "Iedereen had de wildste ideeën, volslagen gestoord en ongegrond. Het werkte tegen ons, want we moesten ze telkens uitleggen wat we precies deden en dat ze ernaast zaten", aldus de man die inmiddels een paar jaar teambaas is van Haas. Ford trok na het seizoen in 2004 de stekker eruit en verkocht het team aan Red Bull.
×
×
  • Create New...