Jump to content

paperboy62

Club Donateur
  • Posts

    937
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

paperboy62 last won the day on July 23 2021

paperboy62 had the most liked content!

Reputation

305 Toppertje

1 Follower

About paperboy62

  • Birthday 12/13/1959

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Zaanstreek

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wim ik woon in de zaanstreek. Ik rijd al sinds mijn jeugd al auto,s boven de 2 liter het liefs V6 of groter. Zoals de eerste een Toyota Crown Super Saloon, Chevrolet Baretta, Chrysler Stratus Cabrio, Chevrolet Lumina, Mazda Xedos 9 C, X-type 2,5 V6 en nu een Jaquar XJ 4.0 V8 Sovereign

Recent Profile Visitors

3,457 profile views
  1. Dit zal wel betekenen dat we ook gaan betalen voor de vlaaien volgend jaar
  2. Ook wij zijn weer terug in Noord-Holland,Ik wil Het Team G&G bedanken voor weer een hele gezellige en leerzame dag. En natuurlijk Leon voor de vlaaien dat is eigenlijk de echte reden dat ik 500 Km op een dag rij . Jeffry wil ik heel erg bedanken dat hij zijn laatste klus aan mijn Jaguar heeft gedaan. Ik wens hem hierbij veel plezier in de windenergie branche voor al ons Nederlanders . Tevens heb ik stiekem vandaag al achter de rug van Raymond aan Petra gevraagd of zij het vertroetelen van mijn X308 van Jeff kan overnemen. Hierbij ga ik de foto's van de motorflush plaatsen . Oude olie uit de motor. Aansluiten op het flush apparaat deze flus wordt in 2 stappen uit gevoerd. 1ste Flush tijd ongeveer 40 minuten Met Kroon flushing oil pro En zo kwam het eerste filter uit een X308 van 1999 met 280.000 km op de teller 2de Spoeling weer ongeveer 40 minuten Met Kroon neutrailizer oil pro Hier het eerste en het tweede filter na de 2de spoeling Hier laat jeff de peilstok zien nadat de motor weer volledig gevuld is met normale Kroon motorolie. En kijk hoe schoon het is. Half december ga ik teug naar G&G voor onderhoud ik zal vragen of ze de peilstok nogmaals kunnen laten zien. Tevens wil ik de man die mijn achterdeur weer heeft uitgedeukt hartelijk bedanken. Ik heb de afspraak met hem gemaakt om de voordeur te laten doen in december als ik voor onderhoud weer in Heinkenszand ben.
  3. Voor kees door een ernstige ziekte in de fam. van mijn gast kom ik nu alleen met mijn zoon
  4. Ik kom met 3 personen het 4 de persoon kan niet mee.
  5. Ik doe uiteraard ook mee voor Jeffry ik dacht dat er een bus zou staan waar een bijdrage in gegooid kon worden tevens voor Kees ik neem waarschijnlijk nog 2 personen mee 1 zeker en een moest het vandaag nog aan zijn vrouw vragen .
  6. Kom er net vandaan en ik vond hem tegenvallen dit jaar. verschillende leden van beide clubs gesproken. dat was dan weer gezellig en een bakje koffie bij de JDCH hoefde je tenminste niet in de ellelange rijen voor de catering van de expo. maar na 2 uur had ik het weer gezien.
  7. Een oldtimer? Had je gedacht. FOTO JUSTIN LEIGHTON/JAGUAR Ze ogen als onvervalste klassiekers, maar zijn spiksplinternieuw: de Jaguar Continuation-modellen. Hoe sturen zulke kostbare tijdmachines? JACO BIJLSMA De testomstandigheden rechtvaardigen alarmfase 1. Want met een prijskaartje van zes nullen tussen de oren en het stuur beklemmend op de bovenbenen zoek ik, wanneer de eerste bocht opdoemt, veel vroeger dan nodig naar het rempedaal in de krappe voetenbak. Het C-type lacht als een Le Mans-kampioen om de snelheid waarmee ik de rechterbocht induik op Fen End, het Britse testcircuit van Jaguar. Elke remactie met de C-type is eigenlijk historisch, want de Dunlop schijfremmen waren in 1953, toen de C zijn tweede Le Mans-overwinning veroverde, uniek. Deze remmen zijn exact nagemaakt van dezelfde materialen als toen. Ze voelen daarom als nieuw: hard trappen en een sterke vertraging maken laat remmen mogelijk. De dosering is geweldig omdat het pedaalgevoel heel zuiver is. Je kunt prima tegen het blokkeren aan remmen. Met name die remmen bezorgden de C-type zijn tweede overwinning in 1953, terwijl de eerste dat in 1951 met minder snelle tegenstanders nog met trommelremmen had moeten doen. Aan de bak De C-type mag dan als bouwjaar 2022 hebben, hij rijdt als een nieuwe auto uit 1953. Dat betekent dat je als rijder echt aan de bak moet, net als toen. Letterlijk, want zo’n niet gesynchroniseerde versnellingsbak kraakt als je niet dubbel ontkoppelt en gas geeft. Die dans uit het verleden moet je wel weer even onder de knie krijgen. De beloning klinkt goed, want als je na zo’n schakelactie weer op het gas kunt, schroef je het volume van de 220 pk sterke, 3,4-liter zes-in-lijn op en kun je genieten van het concert van deze bigband. Zo’n Jaguar Continuation-model is autorijden zonder filter. Hij communiceert zeer direct, wat ook betekent dat het 1063 kilo lichte C-type niet om de boodschap heen draait: de grip van zijn hoge, relatief smalle banden is beperkt. Vierwieldrifts zijn heel goed mogelijk, zien we later tijdens een demonstratie van de Jaguar Classic-testrijder. De vier Jaguars van de Continuation-serie staan voor de start blinkend opgelijnd als een squadron dat klaar is voor de scramble om de lucht in te gaan. Op de historische grond van Fen End, een voormalige luchtmachtbasis van waaruit in de Tweede Wereldoorlog jachtvliegtuigen als Spitfires op missie gingen om Groot-Brittannië te verdedigen. Onbetaalbaar Net als bij die historische vliegtuigen verbaas je je erover dat de bolides in zo’n topstaat hebben weten te overleven. Het ongeloof van bewonderaars zal toenemen als ze horen dat dit helemaal geen oldtimers zijn, maar splinternieuwe recreaties, of in Jaguar-taal: Continuations. Dit zijn helden die blijven doorgaan. Onsterfelijkheid is te koop, maar ook onbetaalbaar. De ster is het C-type, de laatste (re)creatie van het Continuation-programma. Die is niet alleen om naar te kijken, maar ook om mee te rijden. Uniek, want niet eerder mochten journalisten in deze nieuwe klassiekers plaatsnemen. Begrijpelijk, want ze zijn extreem exclusief en er hangen prijskaartjes van zes nullen aan. Het C-type moet maar liefst dik 1,7 miljoen euro kosten, exclusief belastingen.
  8. Bron: Bryan Hood Thu, September 15, 2022 at 7:00 PM The state hearse carrying Britain’s longest-serving monarch’s coffin was designed by The Royal Household and Jaguar Land Rover, according to Harper’s Bazaar. The queen had ultimate say over the vehicle—just as she did with all her funeral arrangements—consulting on the planning process and approving the final model before her death last week at the age of 96. The vehicle was on full display on Wednesday as it moved the queen’s coffin from Buckingham Palace to Westminster Hall in London, where it will remain for four days so that mourners to pay their respects. The customized hearse is a Jaguar and is finished in Royal Claret, just like all the state vehicles kept at the palace’s Royal Mews that are used by the royal family on official duties. It also features the queen’s royal cypher and has large windows in the rear to ensure that members of the public are able to see her coffin on its travels. Because she died at her Balmoral Castle estate in Scotland, the Jaguar wasn’t the first vehicle to carry the queen’s coffin and it won’t be the last. It was initially carried by a Mercedes-Benz limousine provided by local funeral director William Purves. Buckingham Palace announced on Thursday that her coffin will be taken from the Palace of Westminster to Westminster Abbey for a state service on Monday conducted by the Dean of Westminster. The coffin will then be taken to St George’s Chapel at Windsor for a more private service attended solely by the royal family, after which the queen will be laid to rest in the King George VI memorial chapel alongside her late husband, Prince Philip.
  9. Kijk Guus kwam ik vandaag wel tegen en hij herkende mijn ook maar ik geen actieve herinnering meer aan hem omdat hij zijn XJ inruilde voor een ik kan het niet uit mijn bek krijgen als fan van Max. Maar hij heeft nu weer een Jaguar gekocht dus we zijn weer vrienden
  10. Jammer dat ik je gemist heb Mark wij waren er ook onze X308 en die stond zelfs in de tijdlijn
  11. Jaap het was de moeite waard om lekker vroeg naar Zandvoort te rijden om met gelijkgestemde even over onze Jaguars te praten en van te genieten. Ik kon het niet nalaten om deze beknopte compilatie te delen
  12. Natuurlijk begrijp ik Sonsan zijn punt en dat respecteer ik ik doe ook altijd mijn gordel om. Maar cage heeft ook een punt nl gister reed ik op rondweg Haarlem om bij de Classic Grand Prix te zijn voor de JDCH. Ik reed met mijn XJ gewoon daar 70 voor me reed een koekblik met wisselende snelheid en bijna in de berm dan weer op de middenstreep. Dus ik zeg tegen mijn vrouw ik ga deze even snel voorbij volgens mij heeft hij flink gedronken om 8:30 s'morgens . Gaf flink gas ga er voorbij kijk in mijn spiegel en wat zie ik. Een vrouw van een jaar of 35 met haar telefoon tegen haar raam geplakt te facetimen wtf geen aandacht voor de weg of wat er om haar heen gebeurde maar gewoon alle aandacht voor de phone. En omdat geen Sonsan in de buurt was anders was ze er vol op gegaan.
  13. Ik was op een Cars and Coffee van de JDCH bij Hans Manshande in Heiloo op 26 maart j.l. daar stond deze X350 met als je goed kijkt gele folie. Deze eigenaar vertelde mij dat hij gewoon door de APK kwam. Het zag er wel strak uit moet ik zeggen.
×
×
  • Create New...