Jump to content

JimmyB

Members
  • Content Count

    453
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

JimmyB last won the day on July 18 2017

JimmyB had the most liked content!

Community Reputation

25 Beter

Profile Information

  • Geslacht
    Man

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Jaguar classical car fan. Trotse eigenaar van XJ12 SWB 1996 (uiterlijk getuned naar XJR8).

Recent Profile Visitors

684 profile views
  1. Ik wil het 'tabletje' of beter gezegd de US achterbumper van mijn XJ-S 1990 vervangen door een Europese (donor: Europese series 3). Heeft iemand hiermee ervaring? Volgens de schema's moet ik het middelste deel van de bumper (zonder chroomblad) en het bevestigingssysteem aan het koetswerk (twee stangen met toebehoren, één links, één rechts) vervangen door de Europese variant. Alleen vraag ik me af of je ook nog chassisdelen moet vervangen, met name het deel waar die stangen aan vast zitten??
  2. Beetje naast de kwestie maar heb een XJR6 en XJR8 laten ombouwen naar CNG (=aardgas, vaak van Nederlandse oorsprong). Met XJR6 gaat het nog redelijk, met XJR8 complete flop. Reden: interferentie met supercharger.
  3. Laat het me zo zeggen: ik kan ze alle drie door elkaar gebruiken ... Qua betrouwbaarheid: weinig ervaring, tot nu toe geen enkel probleem gehad, maar gebruik ze als enkel hobby driving. De V12 is misschien in die zin nog stiller dan de V8 S/C dat ie minder schakelmomenten heeft (je vertrekt in 2e versnelling (in N-stand althans) en je eindigt in 4e; je hebt dus maar twee momenten dat ie in hoger toerental zit (en de motor effe van zich laat horen). Bij de XJR8 is dat viermaal.) Als je met de V12 echt hoog in toeren gaat (maar dat doe je intuitief niet met zo'n auto) dan maakt wel wat he
  4. Beste forumleden Ondertussen heb ik wat ervaring opgedaan met deze 3 auto's in de 300-308 body en e.e.a. vergeleken. Laat me beginnen met de XJ12. De V12 gecombineerd met de GM80 bak biedt power, souplesse en een groot bereik in de hogere versnellingen. Dit alles in grote stilte. Op een rechte baan of autoweg herrie- en schokloos accelereren, gewoon indrukwekkend. De grote massa draagt misschien ook wat bij tot het comfort, kleine schokken zijn gedempt. Maar die massa die vooraan zit (+200kg van V12), is m.i. meteen zijn nadeel. In bochten gaat ie (gevaarlijk) overhell
  5. JimmyB

    black XJS cat

    Heb het es nagekeken: de uitlaatpijpjes zijn vanaf '95 ovaal, vermoedelijk dezelfde als deze vd X300 (de 94 modellen hadden rechthoekige pijpjes m.i.) De bekleding van de handrem zou blijkbaar alleen bij het productiejaar '96 gebeurd zijn (dus niet alle celebrations)
  6. JimmyB

    black XJS cat

    Geen probleem. Op een cabrio is een V12 m.i. geen must. Zoveel herrie om je heen, geblaas, geraas, verblinding, visuele prikkels, ... dat je nauwelijks iets hebt aan die motor en sowieso een stuk rustiger gaat rijden. Heb een tijdje met een Pluriel gereden (C3 in cabriovorm) met een 1.4 motortje; maakt niet veel uit, gewoon fun met open dak (en je kon er zelfs met vier in) En je semi-wooden stuurwiel: gewoon top, de kers op de 'taart' (=houten interieur) Modeljaar 96 zou nog een paar aparte dingetjes hebben: handremafwerking? uitlaatpijpjes?
  7. JimmyB

    black XJS cat

    Schitterend! Om mee op de Cote d' Azur te cruisen Is het hetzelfde turkoois als bij de XJR6? (aan het logo te zien een 4.0?)
  8. JimmyB

    black XJS cat

    Hierbij nog enkele extra prentjes v.d. zeldzame rose brons (gemaakt in 1995, misschien 1994). Heb er nooit met V12 gezien, steeds met 4.0. Mijn lievelingskleur, maar niet iedereen denkt daar zo over (vandaar zeldzaam ...?) De burgundytop geeft enigszins een exotisch tintje. De hood cover op eerste foto is niet origineel; is overigens moeilijk te vinden ... NB: de 'mooi' uitziende auto op de eerste twee foto's is overigens mechanisch een 'wrak' en qua onderstel een roestbak; zo zie je maar, schijn bedriegt ...
  9. Bij mijn XJS 5.3 prefacelift 1990 trilt het stuur op hobbelige weg; je hebt het gevoel dat een deel van de schok van de wielen op het stuur terecht komt. Bij mijn andere Jags ervaar ik dit niet (ondanks soms hogere km-standen) Dit gebeurde al maar had geen effect: -nieuwe banden, inclusief uitlijnen -nieuwe veren en dempers achteraan -nieuwe dempers vooraan Naar verluidt zitten er ook 'rubbers' in de stuurinrichting, maar daar werd vooralsnog niets aangedaan.
  10. JimmyB

    black XJS cat

    Nooit zin gehad in een zwarte (het onderwerp waarmee dit topic startte)? Misschien makkelijker te vinden dan een marocco en qua look erg gelijkend. Hoewel ik zelf geen fan ben van zwarte auto's (die vandaag de dag overmatig aanwezig zijn in het moderne verkeer), moet ik zeggen dat ik helemaal bijgedraaid ben als het om een zwarte facelift XJS convertible gaat. Heb er intussen enkele gezien (weliswaar pas gelakt), en ik sta versteld hoe mooi die kleur bij deze auto past, zeker in combinatie met het chroom. Misschien speelt de clearcoat hierin een rol (moderne auto's zijn vaak metallic zwa
  11. Nu jullie het zeggen: mijn rechter buitenspiegel staat inderdaad wat los. Als ik hem naar buiten klap zit ie niet helemaal vast in die positie, er zit heel wat speling op, er moet dus ook een spleet zijn. Ik ga het is afplakken en het effect bekijken.
  12. Lijken me valabele verklaringen. Het snerpende schrille geluid situeert zich ook op deze plaatsen.
  13. Heel vreemd dat jullie het nooit gemerkt hebben, want als het optreedt is het zeer prominent. Een (jonge goed horende) buitenstaander zou zeker zeggen, 'wat krijgen we nou?'. 't Is echt geen continu oplopend geluid naarmate de snelheid stijgt; dat is er wel, maar vrij discreet en m.i. normaal voor een auto van die generatie. Het treedt plots op bij een bepaalde snelheid, 't is zeer hevig, gierend. Het verdwijnt dan weer als je sneller of trager rijdt. Hoog, schril van frequentie. 't Is ook nooit op exact dezelfde snelheid, hangt waarschijnlijk van windsterkte en -richting af. Soms doet het zic
  14. Hallo Van de 300/308 wordt gezegd dat ie gevoelig is voor wind. Ik heb dit nooit goed begrepen tot ik onlangs op de autobahn zeer snel reed. Vanaf 140/u krijg je soms hevige geluiden. Het lijken wel resonanties gezien het op een bepaalde snelheid optreedt en bij vertagen of versnellen weer verdwijnt. Hangt ook af van de windsnelheid buiten en de richting vd wind. Op hetzelfde traject doet het zich dus niet constant voor. Het is een luid en snerpend geluid dat zich lateraal situeert. De auto ziet er nochtans gestroomlijnd uit en is laag, het verbaast me toch een beetje. Iemand zelfde er
×
×
  • Create New...