Ga naar inhoud

bikkel

Members
  • Aantal items

    59
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

3 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Bonjour,
    Mijn naam is Peter Dijksterhuis en ik woon permanent in Zuid-Frankrijk. Om het hier nog aangenamer te maken ben ik op zoek naar een XJS 4.0L/6cyl. Ik zie op internet verschillende foto's van het motorblok : zwart / zilver met jaguar in het groen / zilver met jaguar in het zwart. Ik wil graag op het forum de vraag stellen of er verschil in kwaliteit is of dat het louter verschil is in Europa/VS/Japan.
    Vr.gr.,
    Peter Dijksterhuis

Recente bezoekers van dit profiel

204 profielweergaven
  1. bikkel

    Reservoir ruitensproeier X330

    Beste forumleden, Misschien vaker voorgekomen: bij het parkeren op ‘n stoeprand gereden en het reservoir ruitensproeier gebarsten. Ik heb het spatscherm gedemonteerd en met 2 componenten kit barst gedicht. Helaas. Het sensorlampje binnen brandt, dus ik wil alles vervangen. Heeft iemand ervaring hiermee? Waar kan ik het bestellen (redelijke prijs)? Is het van bovenaf te vervangen, ik heb geen brug thuis? Veel dank bij voorbaat voor jullie reacties.
  2. bikkel

    onderhoud versnellingsbak X330 '96

    Top, reuze bedankt. De staat hier in Frankrijk, ik zal bij een specialist een informeren.
  3. bikkel

    onderhoud versnellingsbak X330 '96

    Conform de handleiding heb ik de olie van de versnellingsbak gecontroleerd. Niveau is ok. De auto heeft 159.000 km gelopen (1,5 geleden gekocht met 154.000 km). In het boekje staan keurig de stempels van de dealer, maar ik heb geen oude rekeningen. Klopt het dat de bak na iedere 90.000 km gespoeld moet worden? En mijn tweede vraag is wat zou kunnen duiden op de volgende spoelbeurt. De auto schakelt soepel, slipt niet, kickdown werkt. Veel dank bij voorbaat voor jullie reactie.
  4. bikkel

    X330 aantal

    Mijn auto is een Sovereign 4.0 LWB '96. Het aantal geproduceerde auto's van dit type is 4.973. Weet iemand waar ik kan vinden hoeveel hiervan LHD en RHD zijn? Dank bij voorbaat!
  5. bikkel

    Radio code

    Check handleiding. Als je mazzel hebt heeft de dealer met de hand de code erin geschreven. Anders pech want de codes zijn uniek en staan volgens mij nergens vast.
  6. bikkel

    Voorkant of achterkant X300

    Of gewoon dubbelzinnig na 3 glazen wijn
  7. bikkel

    Voorkant of achterkant X300

    Ok, eens.
  8. bikkel

    Voorkant of achterkant X300

    Lekkage, ach 'n druppeltje. Maar speling op de draagconstructie? Gaten die er niet horen? Ik speel graag met de draagconstructie, en ga geen grap maken over een onbekend gat. Wat is dit forum toch een unieke plek voor ons Jaglovers.
  9. bikkel

    Voorkant of achterkant X300

    Misschien heb ik het al die jaren niet begrepen en ben ik daarom een Jaglover. Een roofkat met ultieme vormen, maar ik zit achter het stuur, bepaal de richting en de energie en geniet met volle teugen.
  10. bikkel

    Voorkant of achterkant X300

    Briljant tot nu toe de reacties! Mijn X330 zet ik steeds andersom weg om mezelf te overtuigen. Maar het is verwarrend. Voor- en achterkant, top! Morgen gaat de roofkat op de brug, check draagconstructie, rubbers etc. Straks zeg ik dat de onderkant ook top is. En nee, ik ga de grap niet maken.
  11. bikkel

    Voorkant of achterkant X300

    Vandaag in de tuin mijn X300 weer eens goed bekeken. Achter: brede kont, dubbele uitlaat, plaatjes Jaguar/Sovereign, beige leer van de hoofdsteunen Voorkant: dubbele koplampen, gril, roofkat op de motorkap. Ok, de vergelijking met een vrouw (ex, huidig of droomvrouw) is snel gemaakt. Stick to the subject. Wat heeft jullie voorkeur?
  12. bikkel

    black XJS cat

    Top, super dat er goede info wordt gegeven door kenners, liefhebbers en ervaringsdeskundigen. Voor mij is de XJS, voorkeur 4.0 AJ16, simply the best. Uiterlijk en innerlijk. Slappe tekst. Ik koester mijn XJ '96 4.0 LWB, maar er komt een dag.....
  13. bikkel

    black XJS cat

    Een XJS 4.0 6 cyl. met de AJ16 motor ('95 en '96) is de klassieker van de toekomst. Zeggen sommigen. Maar het is niet alleen de motor en het uiterlijk. Ik heb gelezen dat de constructie onderhuids nogal wat zwakke plekken kent. Balken, draagarmen, dorpels alles schijnt door het ontbreken van een dak simpelweg kwetsbaar te zijn. Klopt dat? Heeft iemand daar ervaring mee. Voor mij is het een droomauto maar door de import uit de VS (check alle auto's in Duitsland) vertrouw ik de handel volstrekt niet. En dan € 25.000 aftikken voor een auto zonder duidelijke historie. Carfax? Vaag verhaal. Toch zie ik mij rijden op 'n dag in een XJS.
  14. bikkel

    lambdasondes, benzine, olie

    Beste Robbert, Veel dank voor je reactie. Een vlakke weg bij wegrijden van huis heb ik hier niet in Frankrijk. Dus ik ga snuffelen aan de uitlaat
  15. bikkel

    lambdasondes, benzine, olie

    Benzine in Nederland misschien wel, maar moi woont in Frankrijk. Ok, ik zal meer gaan rijden met de roofkat. Moeders is niet zo enthousiast. Hoe maak ik een Jaglover van haar?
×