Ga naar inhoud

sweetspeed

Members
  • Aantal items

    468
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

sweetspeed won de laatste dag op 16 december

sweetspeed had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

38 Beter

Over sweetspeed

  • Verjaardag 03/09/1970
  • Leeftijd 47

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Leeftijd 47

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Woont in het mooie Zuid Limburg en heeft een zwak voor Jaguar, Lancia, Saab en Single Malts.
  • Leeftijd 47

Recente bezoekers van dit profiel

368 profielweergaven
  1. XJ40 4.0 op lpg

    Sorry, ik zat nog bij Pizza's Capri.... Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
  2. XJ40 4.0 op lpg

    En voor vrijstelling moet ie wel 40 jaar zijn, voor autos in de overgangsregeling geldt dat niet op lpg. Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
  3. XJ40 4.0 op lpg

    Dat vind ik knap...G3 op een auto zonder lambda Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
  4. Jaguar S-type 4.2 R S/C

    Verloopt over: 1 maand en 26 dagen

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Voor veel mensen een bekende auto, deze R. Nieuw geleverd als demo voor de Jaguar dealer in Groningen en de afgelopen jaren prive eigendom geweest van een van de sponsoren. Als je een goed onderhouden en zeer compleet exemplaar zoekt dan moet je deze auto beslist komen bekijken. Enkele maanden geleden getaxeerd op 12.750,= Het is een vrij vroege STR in de zeldzame kleur Zircon, voorzien van het zogenaamde designo interieur (in perfecte staat) en schuif-/kanteldak. Deze auto is fiscaal interessant voor ondernemers. In het recente verleden is er veel preventief onderhoud uitgevoerd , zo is o.a. de bak gespoeld en is de beruchte koppelomvormer reeds vervangen. Mijn Jaguar heeft in oktober bij km.stand 190.000 nog een beurt gehad. Tevens heb ik een set gloednieuw gespoten velgen (origineel Jaguar STR ZEUS 18"velgen zoals afgebeeld) met nieuwe winterbanden bij de auto, deze zijn begin December gemonteerd. De auto wordt dus aangeboden met twee perfecte velgensets met zomer- en winterbanden. Zonder de winterset geef ik 500,= korting. De auto is in zeer goede staat maar (nog) niet perfect; voor-en achterbumper vertonen wat gebruikerssporen (steenslag/krassen) en van de stoelverstelling werk de achterste kantelfunctie van de zitting niet meer, de voorste wel. Vanwege mijn werk en gezinssamenstelling ben ik op zoek naar een zuinigere - en praktischere auto, liefst luxe stationwagen. Inruil van een Saab 9-5, Volvo V70, MG ZT-T of een hybride auto is bespreekbaar. Eventueel met bijbetaling mijnerzijds. . Geen diesels. Ik kan de auto met factuur leveren (geen BTW want marge auto). Huidige km.stand is 192.500 en de auto is nog dagelijks in gebruik.

    10,750.00 EUR

  5. XJ40 4.0 op lpg

    Je krijgt nevernooit G3 certificaat op een auto van die leeftijd inderdaad. Hooguit G2 maar dat levert geen belastingvoordeel op. neemt niet weg dat het nog steeds interessant kan zijn. Schijnt dat Prins en BRC qua custom programmering de meeste mogeljkheden bieden.
  6. Monteren dakdragers op S-type

    Ski-luik heb ik maar in die kofferbak past hooguit een compact opgevouwen lijk, zeker geen ski-uitrusting voor 4 personen helaas.
  7. Monteren dakdragers op S-type

    En dan mijn ski's op de trekhaak lijmen ?
  8. Monteren dakdragers op S-type

    Thnx Ruud. Dara heb je een punt..Bij mij moet er een volle skibox op, da's snel een kilo of 60-70. En alle viezigheid die er onderweg op/tussen komt. Geen tof idee. Wellicht dat ik dan toch maar op zoek ga naar de uitvoering met de twee montagepunten, die leunen niet op het dak.
  9. Monteren dakdragers op S-type

    Mysterie toch niet helemaal opgelost. In mijn auto zitten boven elke deur twee schroefdraden. Zo ziet het ook uit op de manual van Hans. Maar ik heb inmiddels twee sets dakdragers voor S-type, een set origineel Jag en een Thule set. Montagepunten zien er totaal anders uit met maar één schroefgat ipv twee. Je ziet ze hier: https://www.dakdragerexpert.nl/thule-dakdragers-jaguar-s-type-sedan-1999-2008?gclid=EAIaIQobChMI-fOLmJXr1wIVibgbCh3dwg1zEAQYASABEgLTD_D_BwE Iemand bekend mee ? Als ik naar die montage kijk dan denk ik; dat gaat op zijn minst krassen en in het ergste geval verlies je de boel ?
  10. supercharger verwijderen ?

    De onderste injectorringen zijn vervangen, er bleken er twee gescheurd te zijn. Ik heb nooit benzinelucht geroken maar bij de rooktest zag je duidelijk de rook onder de supercharger vandaan komen. Wellicht dat de nozzle van een injector alleen openstaat op het moment dat de inlaatklep openstaat en er dus een vacuum is ? Auto loopt nu mooi(er) rond in elk geval en de foutmelding heft zich de afgelopen 50km niet meer vertoond dus ik ga er van uit dat het opgelost is.
  11. supercharger verwijderen ?

    Moet ik ff aan de werkplaats voorleggen....kom ik op terug
  12. supercharger verwijderen ?

    Gisteren nog even kijkje wezen nemen. Er bleken twee o-ringen van injectors vd linkerbank vergaan te zijn. De lambda-doet zijn werk dus eigenlijk perfect; langs de o-ringen wordt valse lucht aangezogen, de lamda meet een afwijking en de computer gaat bijregelen tot de maximale waarde bereikt is en er een CE melding wordt gegeven. Er bleek ook nog een slang vh inlaattraject te lekken dus dan heb je bij elkaar al drie plaatsen waar valse lucht binnenkomt. Dat wil wel. Alle o-ringen worden vervangen, net als nog wat andere dingen die men tegenkwam.
  13. supercharger verwijderen ?

    Ik kreeg af en toe de CE melding en melding "beperkte motorprestatie" . In dat geval begon ie soms ook even te stotteren als ik door wilde halen richting 3000-3500 toeren. verder loopt de auto prima. Beetje hoog verbruik maar dat is standard Auto is uitgelezen en gaf dus de melding dat de linker cilinderbank te arm liep. Bij de rooktest zag en hoorde je zelfs dat ergens onder de supercharger rook naar buiten kwam. Volgens de garage een lekkende o-ring van een injector. Wellicht dat er meer aan de hand is maar die rook moet ergens vandaan komen dus de supercharger zal er toch af moeten vrees ik. Dan mag ik met een dag werk nog niet klagen als ik het zo lees.
  14. supercharger verwijderen ?

    Mijn droomauto vergt het uiterste van mijn geduld; het begon met een verborgen gebrek in de vorm van een hardnekkige lekstroom. Gelukkig vond garage nummer drie het probleem. Omdat ze toch bezig waren werd meteen de oorzaak van een te lage brandstofdrukmelding aangepakt ( geoxideerde stekker). Na enkele weken kwam weer de gevreesde CE melding in beeld. Ik was bang dat het toch de hogedrukpomp was die gesneuveld was maar dit bleek een nieuw probleem te zijn; de linkercilinderbank bleek te arm te lopen. Een rooktest wees uit dat een o-ring rond één van de benzine-injectoren vergaan is. Erg leuk want daarvoor moet de supercharger eraf volgens de garage. Ik weet niet of er STR rijders zijn die hier ervaring mee hebben ? Daarbij komt nog dat de onderdelenvoorziening bij Jaguar van de leg raakt zodra mijn VIN nr wordt ingegeven...ze kunnen bijna niks voor mijn auto terugvinden op het VIN nr dus het kan ff gaan duren vrees ik. Al kan een O-ring nooit heel exotisch zijn dus het zal wel goedkomen.
  15. trilling koets x350 alleen bij 80 to 90 km/u

    Erg vervelend, ik herken het van mijn Daimler V8 en van enkele Saab's 9-5. Duizenden euro's aan uit gegeven. Bij Saab is het een bekend probleem, vaak al vanaf nieuw. Slecht onderstel. Er is één uitlijner in NL die dat bij Saabs krijgt opgelost (Stigter Vianen) met speciale hulpstukken. Het stomme is dat sommige auto's er ongevoelig voor lijken; ik heb een Lancia Kappa gehad waarvan de vorige eigenaar zowat elke dag een stoepje raakte. Zelfs met de meest ouwe banden erop geen trilling te bespeuren. Zo heb ik nog enkele auto's gehad die gewoon echt NUL trilling hadden terwijl ik op andere auto's compleet ben leeggelopen om ze (tijdelijk) hooguit acceptabel te krijgen. Inmiddels deel ik de mening dat je je soms beter erbij neer kunt leggen.
×