Ga naar inhoud

sweetspeed

Members
  • Aantal items

    509
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    5

sweetspeed won de laatste dag op 9 april

sweetspeed had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

55 Toppertje

Over sweetspeed

  • Verjaardag 03/09/1970
  • Leeftijd 48

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Leeftijd 48

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Woont in het mooie Zuid Limburg en heeft een zwak voor Jaguar, Lancia, Saab en Single Malts.
  • Leeftijd 48

Recente bezoekers van dit profiel

635 profielweergaven
  1. Carburateurrevisie en (fine)tuning kun je zeker voor terecht bij BCCP Fuelsystems in Gramsbergen. Kunnen alles van A-Z in eigen beheer. Hebben vroeger trouwens geracet met engels spul (Dolomite Sprint) en Jaguars zien ze ook graag komen. http://www.bccp.nl/SUResto.html
  2. sweetspeed

    Kent iemand deze Daimler?

    De koper van mijn eerste STR liet een aankoopkeuring doen bij Jag Parts & Cars in Gorinchem, ik heb nog nooit zo'n uitgebreide keuring gezien. Een checklist van heb ik jou daar, waren er anderhalf tot twee uur mee bezig. Daar kwamen nog flink wat zaken naar voren die door een bekende specialist waar ik klant was, over het hoofd waren gezien. Sommige zaken waren onbeduidend, andere zaken ernstig (schadeverleden en "doorgeluste" gordelspanner). Vanzelfsprekend werken ze in opdracht van de koper en ben je daar als verkopende partij op zo'n moment niet blij mee, maar ze lieten het me allemaal stuk voor stuk zien om mogelijke twijfel weg te nemen. Ik was er erg van onder de indruk. Het was er verder een ontzettend rommeltje; stond stampevol met onderdelen en auto's maar het zijn beslist mensen met kennis van zaken. Wellicht is Gorinchem wel OK voor Seldenrijk ?
  3. sweetspeed

    Mijn "nieuwe" XJ

    Oliepeil vd bak gecheckt ? Open deur maar toch...
  4. Ik heb daar een heel ander beeld over gekregen. Maar dat terzijde. Zal vast goed komen want dat oude spul is niet zo heel ingewikkeld.
  5. sweetspeed

    Melding "CATS systeem defect" bij S-type 4.0 V8

    Bij mij is ie ook een keer twee weken uitgebleven voordat de melding weer terugkwam. Nadat ik de module had vervangen (paar tientjes via eBay) was de melding definitief weg. Ik zou gewoon de module vervangen. 5 minuten werk en ik mijn ogen de usual suspect.
  6. sweetspeed

    Aankooptips X-type

    Als het verschil in wegenbelasting een issue voor je is dan kun je oprecht beter een Golf diesel eh Toyota Prius kopen...of een elektrokarretje. Jaguar rijden is nooit goedkoop. Maar rijplezier moet wat mogen kosten is mijn mening.
  7. sweetspeed

    Aankooptips X-type

    Een zorgvuldig ingevuld onderhoudsboekje en een stapel facturen erbij is altijd goed. En kies voor een goede garage voor je onderhoud. Veel universele garages hebben er te weinig kaas van gegeten . Niet alle dealers zijn goed, wel duurder. Zelfde geldt voor specialisten. Sommigen noemen zichzelf zo maar zijn het niet. Vierwielaandrijving is veilig maar het alternatief is voorwielaandrijving. Dat is per definitie ook niet onveilig. Mijn voorkeur gaat uit naar de 'sport' uitvoeringen..die zijn wat minder kitscherig omdat het chroom is weggelaten.
  8. sweetspeed

    Differentieel S-Type

    Grappig dat veel Lancia (en Saab) rijders ook een klik met Jaguar hebben. Lancia Kappa is wellicht de beste Lancia ooit. Zeer degelijk gebouwd. Ik ben dit weekend naar een Thesis gaan kijken maar ondanks alle pracht is die echt veel kwetsbaarder dan een Kappa of een Jaguar. Je zult meteen merken dat de zit achter het stuur in een Jaguar S-type fijner is. Je zit echt "in" de auto en het stuur staat veel minder vlak dan in een K. Ik heb een S-type 3.0 gehad, een 4.2 en twee 4.2's met supercharger. Die superchargers zijn het leukst maar je kunt er goed op leeglopen. Ik ben er inmiddels achter dat je heel goed kunt leeglopen op een S-type, beide superchargers vertoonden na aankoop gebreken die me vele duizenden euro's hebben gekost. Een V6 biedt al meer dan genoeg plezier en loopt relatief zuinig. Op de snelweg beslist zuiniger dan de Kappa zelfs. Ik zou dan wel voor modeljaar 2003 of later gaan. Die hebben een mooier dashboard met (vaak) een touchscreen, een betere ophanging en een betrouwbaardere automaat. Maar welke je ook koopt; een volledig ingevuld onderhoudsboekje is goud waard. En dan niet ingevuld door de Kwik-Fit maar gewoon door de dealer. Let goed op rammeltjes in het onderstel; draagarmen slijten en zijn niet goedkoop. Verdere tips zijn volop te vinden op het forum. Succes met de zoektocht PS: cijfertjes 4.2 met supercharger 1 op 6 in de stad en 1 op 10 op de snelweg bij 125/130 4.2 zonder liep 1 op 7 / 1 op 11 3.0 liep 1 op 7,5 / 1 op 11,5 Maar het zal vast per exemplaar verschillen...zaken als uitlijning en staat van onderhoud wegen mee. Maar mijn Mini Cooper S loopt gemiddeld ook 1 op 8 dus dan valt zo'n Jag nog best mee.
  9. sweetspeed

    chassiebalk xf richten?

    Die foutmeldingen kunnen door een te lage accuspanning veroorzaakt worden, maar het is wel zuur dat het ineens zoveel meer werk is geworden dan je had gedacht. Succes ermee.
  10. sweetspeed

    Melding "CATS systeem defect" bij S-type 4.0 V8

    Ik heb de melding ook gehad. De stekkers en zelfs het inwendige van deze modules schijnen vaak erg vochtig te worden. Ik heb de stekker schoongemaakt en ingespoten en de module vervangen (let wel even op het artikelnummer, ze zijn volgens mij compatible met latere bouwjaren dan jouw exemplaar maar niet met vroegere exemplaren). Bij mij was het gewoon plug en play en daarna nooit meer last gehad. Module koop je op EBay UK voor 2-3 tientjes of bij de bekende adressen in NL voor 7-8 tientjes. Maar het zou ook een defecte of vuile sensor op een schokbreker kunnen zijn. Eerst uitlezen heeft daarom de voorkeur. Als je hem uitleest en je krijgt de melding dat er een fout op alle vier de schokbrekers zit dan is het vrijwel zeker de module..de kans dat al je schokbrekers tegelijk defect zijn is vrijwel nihil.
  11. sweetspeed

    X300 eType

    Kijk, dit vind ik nou interessant. Want over een paar jaar zitten we opeens met heel veel leuke auto's die overal geweerd of ontmoedigd gaan worden. Ik heb een oude camper op diesel, daar vraag ik me ook vanaf hoe lang ik er nog lol van kan/mag hebben. Goed bijhouden wat je doet en wat je anders zou doen, wellicht volgend er meer geïnteresseerden. ! Succes
  12. sweetspeed

    Wimb's X308

    Ja, de overoverloopslangetjeventieltjes. Die liggen bij de dealer in het overoververloopslangetjeventieltjeslaatje. #scrable!
  13. sweetspeed

    Wimb's X308

    Deze tweedimensionale discussie dreigt te polariseren. @Prinz; als jij nou eens regelt dat we met ons illustere genootschap bij goeroe Kolvenbach een leuke rondleiding met koffie en gebak krijgen en wij regelen een fles jajum als toetje voor de gastheer, dan zal het mysterie vast opgelost worden. Vooralsnog schaar ik me achter de theorie van Wim...via de bougie kan er volgens mij ook geen water naar binnen?
  14. sweetspeed

    Nu dus toch: Victor's X308 Daimler

    Nou...het #MeToo schandaal kent menig beschuldigde op leeftijd dus ook op de achterbank vd LWB kunnen ladyjuices zitten hoor
  15. sweetspeed

    Nu dus toch: Victor's X308 Daimler

    Trillende remmen kunnen de pret wel een beetje bederven. Snel aanpakken. Ik heb de schijven van mijn Daimler een keer laten finishen of balanceren maar voor dat geld had ik beter gewoon nieuwe kunnen kopen want na een nog geen 1000km trilden ze weer als vanouds. Speling op fusees kunnen de trillingen behoorlijk versterken trouwens. Verder ben je natuurlijk gewoon "the man" met zo'n ding. Ik vraag me altijd af wat er zich in het verleden op de achterbank van Daimlers heeft afgespeeld
×