Jump to content

joost bunnik

Members
  • Content Count

    70
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    monster
  • Hobbies
    jaguar

Wie ben ik

  • Voorstellen
    ik ben dus Joost, 46 jaar, ik werk bij een installatie bedrijf, in het westland.
    als hobby heb ik een xjs v12 uit 1985, en sinds kort een jaguar sovereign xj 308 v8 3.2 uit 1999

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik ben er vanmiddag met de xjs geweest, op het parkeerterrein veel leuke en mooie auto's gezien waaronder een mooie groene xj serie 1 Verder was het binnen in de hal gezellig druk met veel kraampjes, helaas geen dingetjes kunnen kopen voor mijn xjs, zoals een binnenwerk voor mijn linker asbak Niet dat er gerookt mag worden in mijn auto ! Maar om hem compleet te krijgen Leuke middag gehad. Gr Joost.
  2. Leuk en redelijk dicht bij, ik heb het in mijn agenda gezet. Gr Joost.
  3. iedereen de allerbeste wensen, en een gelukkig en gezond 2017 Joost.
  4. ik zet de xjs (in de garage) tijdens de winter, ook altijd op as steunen, deze plaats ik ook onder de draagarmen van de ophanging, en dan de banden er af, kan ik gelijk de velgen goed schoon maken, (en de wielkasten) accu er uit, deze zet ik in huis op een druppelaar, gaat prima doe ik al jaren. groet Joost.
  5. hoi Eddy, bij mijn xjs zit de ontluchting schroef boven op de radiateur, (maar ik heb er een met een v12 motor) het is een klein ontluchting nippeltje, bereikbaar via het ronde gaatje in die zwarte stalen plaat boven de radiateur, - er zal veel lucht in je koelsysteem zitten gr Joost.
  6. Willem bedoel je waar ze zitten ? als je de twee dikke koelwater slangen, links en rechts van je radiateur volgt naar het motorblok kom je de thermostaat huizen vanzelf tegen, paar moeren en bouten los draaien en je haalt ze er zo uit groet Joost.
  7. hallo willem, ik had ook als maar van die zelfde problemen , de temp die maar op loopt , fan schakelaar vervangen , bleek defect , 2 nieuwe thermostaten van 82 graden , nieuwe koel slangen , nieuwe koelvloeistof , radiateur er uit gehaald , schoon gespoeld , ontluchting dopje op de radiateur gangbaar gemaakt ,(dat ontlucht pas goed) en echt bij mijn auto xjs v12 he, een wereld van verschil , de temp blijft vrijwel constant , ook bij warm weer , en file rijden gr joost.
  8. zaterdag middag, koelsysteem gevuld, goed ontlucht, eindelijk eens via de ontluchter op de radiateur, en zo waar, heel snel van alle lucht in het koelsysteem af, de temperatuur van de moter blijft mooi constant door de nieuwe thermostaten de hulp ventilator draait ook weer, indien nodig, door de nieuwe fan schakelaar op de waterpomp - zaterdag avond even een lekker stukje gereden , heerlijk om weer eens te genieten van de auto - deze winter ga ik de pakkingen vervangen van de lucht inlaat, leuk klusje weer.
  9. Ik ben dit weekend weer verder gegaan met alles terug bouwen, alleen ben ik nog niet zo ver om het systeem weer af te vullen. Radiateur schoon gemaakt, ( geen overbodige luxe) ontluchting schroef op de radiateur eindelijk weer gangbaar, dat ontlucht natuurlijk een stuk beter. Alle slangen vervangen van het koelsysteem. Fan schakelaar vervangen (oude defect) ventilator draaide wel voor de airco , niet voor het koelsysteem. 2 stuks nieuwe thermostaat links en rechts koelsysteem gemonteerd. Waterpomp terug geplaatst (die had ik er voor de zekerheid afgehaald, ik wou het zeker weten, of deze nog goed was, deze was echter nog perfect gelukkig ). Nog te doen kachel afpersen, ik denk dat hij iets lekt, ik ruik wel eens een lichte zoete geur in de auto, en verder nog wat kleine dingen, opknappen ik ben nou toch bezig. Dus nog een en ander te doen, natuurlijk wel leuk en weer een hoop geleerd. Gr joost.
  10. nou, eigenlijk is dit wel mogelijk, als de pakking aan de binnen kant lekt , ik denk dat dit het gewoon is, want dan staat de die bout gewoon onder druk van je koel systeem, vrijdag zet ik alles weer in elkaar , ik denk dat het gewoon goed komt, wel bedankt voor je reactie, ik zal het posten of het goed gaat, gr joost.
  11. dank je hans, ik ga er zeker naar kijken, ik heb ook wel een zeer mooie handleiding op de pc , maar ik kan er niks over vinden vrijdag heb ik vrij, en wil ik aan de klus beginnen, ik zal een berichtje posten over de afloop, met evt een foto.
  12. hallo allemaal, graag wil ik de waterpomp terug plaatsen, alle spullen geregeld, maar met het los maken van de pomp, viel mij iets op, de langste bout links van de pomp, naast de twee vaste draad einde, daar kwam koelvloeistof uit het gat, nu is mijn vraag, moet hier vloeibare pakking op de bout ? ik vond het zo raar, al die andere bouten hadden dat niet gr Joost.
  13. ik heb een xjs met boekje uit eind 1985 , zal elkaar toch niet zoveel ontlopen zeker , ik kijk vanavond of er een nr instaat groet joost.
  14. hoi gertjan, nou weet ik niet, of een xjs uit 1980 speed control heeft, maar bij mijn xjs h.e. uit 1985 zit daar , op die plek , de vacuum balg van de speed control , waar ook een stekker aan zit deze is dan wel anders , maar toch ! ik hoop dat je er wat aan heb groeten joost.
  15. hans, ik heb het gevonden, dank zij het schema, er hangt een losse zekering in de dikke rode draad achter de licht schakelaar, bij de zekering kast, deze was kapot. nu is alles weer werkend in en op de auto bedankt vrg joost.
×
×
  • Create New...