Jump to content

joost bunnik

Club Donateur
  • Posts

    97
  • Joined

  • Last visited

Reputation

14 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    monster
  • Hobbies
    jaguar

Wie ben ik

  • Voorstellen
    ik ben dus Joost, 51 jaar, ik werk bij een installatie bedrijf, in het westland.
    als hobby heb ik een xjs v12 uit 1985

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Daar ga ik zaterdagmiddag gelijk naar kijken. Bedankt voor je reactie. Gr Joost.
  2. Bedankt voor je reactie Rymond. Zit de potmeter in de ECU ? De foto is de ECU die in de kofferbak van mijn auto zit.
  3. Als het meezit, kunnen zaterdag de nieuwe rubbertjes van de vlinderklep stangen erop. Vrijdag komen ze hier binnen als het goed is... Op de oude rubbertjes zit best veel speling. Dus eraf en nieuwe. Throttle sensor hebben we op 0.32 volt gezet. Ging vrij simpel gelukkig. Dan gaan we kijken of we het CO gehalte naar beneden kunnen krijgen. 1.5 tot max 2 % Als we nog tijd over hebben gaan we de motorkap nog afstellen. Die ligt niet netjes. Maar dat is niet een fff klusje denk ik. @Marcov. Ja dat was best wel een klus eigenlijk. Nu een beetje bijhouden... en ik heb het geluk dat ik van vriend op zaterdag middag een brug mag gebruiken. Dus die kans moet ik dan wel benutten
  4. Foto van de onderzijde van de auto. Beetje schoongemaakt. Ook de ophanging van de automatische versnellingsbak vernieuwd.
  5. Zo, dat is zeker een hele mooie xjs. Gaaf hoor een xjs ! En je ziet ze ook niet zoveel meer. Zelden dat ik er eentje tegen kom.
  6. Bedankt voor de reacties. En de tips. Hans ook bedankt voor de pdf. Ik heb hem opgeslagen altijd handig. Gr Joost.
  7. Bedankt voor jullie reacties. Afgelopen zaterdag middag het een ander na gekeken, geen problemen gevonden met het vacuum systeem. Of dat de motor ergens valse lucht trekt. Het kan inderdaad geen kwaad om de busjes en rubbertjes bij de vlinderkleppen te vervangen. Daar zit wel wat speling op ! Dan zit dat ook maar weer netjes hoe het hoort. Ook zal ik naar de potmeter kijken, en nameten/afstellen op 0.32 volt. En misschien lost dat gelijk het probleem op. Verder ben ik nog een poosje bezig geweest met schoonmaken van de onderzijde / bodem van de auto. Ik weet het... je auto gaat er niet beter van rijden. Maar wat knapt dat er van op zeg. Binnenkort zal ik eens wat foto's ervan plaatsen.
  8. Helaas even niet zoveel tijd voor gehad. Dit ivb drukte met mijn werk. Wel zijn we er achter gekomen dat de vacuum slang naar de ECU in takt is. Als de motor stationair loopt in park, bij 750 toeren is het CO ca 5% Bij iets hoger toerental zakt het CO gehalte vrijwel direct naar beneden ! Waar ik naar ga kijken, is of hij ergens bij de lucht inlaten misschien valse lucht trekt. Gr Joost.
  9. Aanstaande zaterdag, gaan we de vacuum slang naar de ECU controleren / nazien. Dus daar kom ik op terug ! Zou mooi zijn als we het CO dan naar 1.5 tot max 2 kunnen krijgen. De ECU zit inderdaad rechts achter in de kofferbak. Lucas DAC 6336 84527 staat op het type plaatje. Auto loopt gewoon erg mooi stationair bij 750 toeren in park. En 500 toeren in drive. Verder rijd de auto erg soepel met plenty trekkracht. (Proefritje gedaan met garage kenteken plaaten)
  10. Goedemiddag Hans, Bedankt voor je reactie. Wat ik niet erbij verteld had, is dat we de auto na uitvallen van de motor 1.5 jaar geleden, best wel flink hebben aangepakt. Ja ook best wel achterstallig onderhoud gelijk beet gepakt. Pakkingen luchtinlaten vernieuwd. Pakkingen kleppendeksels vernieuwd. Injectors ultrasoon laten reinigen. (Door een bekende meneer uit Zeeland. Netjes en goed afgehandeld ) Kabelboom injectors vernieuwd. Brandstof regelaars vernieuwd. Benzine slangen vernieuwd. Vacuum slangen vernieuwd. Hulpluchtklep vernieuwd. (Was defect) Ontsteking goed op tijd gezet. (Motor loopt ook erg netjes nu) Dan blijft er waarschijnlijk de ECU over nu. Of de vacuum slang die er naar toe loopt. Co is ongeveer 5 % nu, best wel veel.
  11. Wie zou mij kunnen vertellen hoe je het CO kan afstellen van een xjs v12 HE uit 1985. Gr Joost.
  12. Afgelopen middag bij een adres (Nootdorp) geweest welke ik van John37 had gekregen. Daar de juiste bouten kunnen kopen ???? (dus geen helicoil en lekker origineel gehouden) Dus opgelost. Bedankt voor het adres John. Gr Joost.
  13. Bijna vergeten, zaterdag post gehad uit Zeeland, met daarin de ultrasoon gereinigde injectors. Netjes en snel afgehandeld door Raymond. Leuk, die kunnen weer terug gemonteerd worden op de rails, weer een stapje dichterbij naar een mooi lopende v12 hoop ik...
  14. Afgelopen zaterdagmiddag heb ik even wat tijd gehad om bij diverse speciaalzaken langs te te gaan, helaas had niemand de juiste bouten. Wel een adres gehad van een bedrijf in (voor mij niet ver uit de buurt) Zoetermeer, dit bedrijf heeft Engelse bouten en moeren enz. Dus het komt wel goed denk ik. Ik hou het graag origineel, maar een helicoil er in zetten kan anders ook nog natuurlijk, maar liever niet. Wordt vervolgd.
×
×
  • Create New...