Jump to content

roharro

Members
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Gepensioneerd. Eigenaar Jaguar S type.
    Lier België

Recent Profile Visitors

409 profile views
  1. Garage heeft nu toegegeven dat de ecu gesneuveld is en dat het dus niet de stappenmotoren zijn. Bedankt voor alle steun en uitleg.
  2. Hoeveel kost een nieuwe ECU?
  3. Dat zou te mooi zijn geweest: alle aansluitingen zijn juist gebeurd. Met nieuwe slangen. Garage stuurt me een bestek voor herstelling: 1800 EUR. Zouden dan een stappermotortje van de luchtcirculatie vervangen. Wanhopig....die diagnose kan m.i. niet kloppen.
  4. Dat kleppenhuis is het ventiel dat werd vervangen en waarna de miserie is begonnen! Kan geen vervuiling zijn want probleem is onmiddellijk begonnen nadat dat ventiel werd vervangen. Tot vlak daarvoor werkte de verwarming én de koeling 100 percent normaal! Onmiddellijk na de vervanging van dat ventiel is de miserie begonnen. Het is een nieuw OEM ventiel met merknaam BOSCH op vermeld.
  5. De spanning die is aanwezig. Het ventiel werd vervangen door Jag garage (omdat het kachel ventiel lekte, de verwarming werkte toen nog wel volledig normaal). Het is sedert het nieuw ventiel werd geplaatst dat de verwarming steeds HOT blijft, op eender welke stand van de temperatuurregelaar. Omdat de garage nu beweert dat ook een paar stappenmotors -die de luchtkleppen regelen- moeten vervangen worden om het probleem op te lossen heb ik bij uitgeschakelde verwarming gecontroleerd of de slangen naar de kachelradiator al of niet warm worden. En die worden snikheet, niet aan te rake
  6. Verdere vaststelling/vraag: Is het normaal dat wanneer de verwarming volledig is uitgeschakeld de slangen die het kachelventiel met de kachelradiator verbinden toch gloeiend heet worden? Ik dacht begrepen te hebben dat bij uitgeschakelde verwarming het kachelventiel dichtgaat waardoor die slangen dan niet meer opwarmen.
  7. Neen bij eender welke temperatuurinstelling. Zelfs in LOW stand. Altijd hete lucht beide kanten auto. Het stopt enkel als ik het controlepaneel uitschakel. Dan komt er onmiddellijk geen lucht noch warmte meer naar binnen. Dit probleem is ontstaan onmiddellijk NA vervangen kachelventiel. Het oude ventiel lekte wel maar het regelde nog.
  8. Die is vervangen omdat ze lekte. Als ik de verwarming uitschakel via controlepaneel op dashbord gaat het kachelventiel dicht. De controle module lijkt normaal te werken, alleszins wat ik op het schermpje zie verschijnen ziet er normaal uit. Zou het een stappenmotor kunnen zijn die niet meer werkt waardoor alle lucht via de kachel passeert? Of gerecycleerd wordt?
  9. Ja de buitentemperatuur wordt nog steeds correct weergegeven. Het is duidelijk dat het ventiel dat de heetwatertoevoer naar de kachel regelt blijft openstaan. Ook op minimumtemperatuur.
  10. Sedert enkele dagen blijft de verwarming van mijn S-type op volle kracht hitte afgeven. Zowel aan bestuurderskant als aan passagierskant. De aanjager/ventilator reageert wel (gaat lager als lagere temp wordt gekozen en omgekeerd) maar de aangevoerde lucht blijft heet. Verwarming kan wel op normale wijze succesvol worden uitgeschakeld. De motortemperatuur is normaal. De klep die de watertoevoer naar de autokachel regelt werd al vervangen. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
  11. Een visuele inspectie op de brug is al meermaals gebeurd. Zonder resultaat. Ook geen lekkages. Remmen ook ok. Ook tijdens de jaarlijks wettelijk verplichte inspectie werd er geen gebrek vastgesteld. Het probleem doet zich dan ook maar af en toe voor, voornamelijk na lange autoritten.
  12. Heel af en toe maakt mijn S-type een schurend geluid bij het nemen van een bocht naar links. Ik vermoed afkomstig van de servo. Komt enkel voor bij langere autoritten. Heeft blijkbaar iets met temperatuur of zo te maken. Mogelijke oorzaak? Door moderator verplaatst naar juiste subtopic.
  13. Geeft de boordcomputer een waarschuwing wanneer de remblokken/remschijven moeten worden vervangen? Bestaat er ergens een lijst met alle meldingen die de boordcomputer kan weergeven? Door moderator verplaatst naar juiste subtopic.
  14. Vraag betreft Jaguar S-type van 2005 met automaat. Vanmorgen kreeg op scherm melding "handrem defect". De handrem bleef aanstaan na uit "P" stand te schakelen. Heb de wagen met veel moeite met handrem aan uit garage gereden (= enkele meters). Een uur later startte ik de wagen nog eens alvorens pechdienst te bellen. Tot mijn verbazing was de foutmelding verdwenen en kwam de handrem los zoals normaal. Sedertdien verschillende keren met de wagen gereden en het probleem doet zich niet meer voor. Wat kan de oorzaak geweest zijn? Mijn vertrouwen in de wagen
  15. Ik zie nu dat ik me verkeerd heb uitgedrukt. Ik verbeter: Het passagiersslot vooraan werkt altijd indien geopend: 1. van buitenuit met afstandbediening (dat slot heeft geen sleutelgat) 2. van binnenin met centrale ontgrendelingsknop op dashbord 3. via ontgrendelen deur chauffeur Het passagiersslot werkt soms niet: 1. bij openen deur van binnenuit door passagier Ik zou denken dat als het slot stuk is het probleem zich bij alle manieren om slot te openen zou voordoen.
×
×
  • Create New...