Jump to content

Alfriedel

Members
  • Content Count

    113
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Alfriedel last won the day on July 31 2018

Alfriedel had the most liked content!

Community Reputation

8 Goed

About Alfriedel

  • Birthday 05/08/1946
  • Age 73

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Weesp
  • Hobbies
    Sleutelen aan auto's en motoren en muziek maken.
  • Age 73

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,ik ben Fred Boelen en woon in Weesp en ben met pensioen.Mijn eerste auto was een MK9 uit 1960 en na zo'n vijfentwintig auto's van allerlei merken rij ik nu al jaren Saab 9000 2.3 turbo maar deze auto is nu 18 jr oud en ik wil weer eens iets anders.Dus ben ik aan het kijken naar een Jaguar type X vandaar mijn belangstelling voor het forum.
    Inmiddels heb ik een prachtige X-Type aangeschaft.
    Ook heb ik twee Harley Davidsons, een Ironhead Sportster uit 1973 en een Electra Glide uit 1982.
    Verder speel ik gitaar in een band.
    Ik ben een echte doehetzelfer in mijn garagebox met draaibank, kolomboor,grote compressor, mig lasapparaat en veel ander gereedschap.Ik ben altijd monteur geweest in grafische en verpakkingsmachines.
  • Age 73

Recent Profile Visitors

332 profile views
  1. Jaguar inmiddels verkocht aan..... de vorige eigenaar die hem zes jaar geleden bij een Ford dealer had ingeruild die hem naar een handelaar had doorgesluisd waarvan ik hem toen had gekocht. Kan een slotje op.
  2. Er stond trouwens Ford op het slot en ik heb vroeger een Scorpio gehad en daar gingen ook deursloten van stuk, heb ik bij mijn Saab 9000 nog nooit last van gehad.
  3. Vanmiddag een ander slot gemonteerd en niet te geloven, alle deuren doen het weer zoals het hoort met de afstandbediening. Oude slot heb ik uit elkaar gehaald en kon niets vinden waarom het niet goed werkte maar er zitten hele fragiele kleine microswitches in dus daarvan zal er wel een niet goed meer zijn (of meerdere). Nu weer heerlijk rijden.
  4. Ik heb gisteren een heel verhaal gepost maar het is nu weg, vreemd.
  5. Heb een ander deurslot besteld in Groningen, als ik er niet uitkom kom ik wel naar Heinkenszand voor de livedata sessie.
  6. Na met mijn hand een klap op de deur te hebben gegeven deden alle deuren het weer, zowel met de afstandbediening als met de sleutel. Nu heb ik het slot eruit gehaald en in mijn hand met de draden aangesloten doet ie het goed. Dus maar zoveel mogelijk doorsmeren met contactspray want er zitten ook contacten in en dan maar kijken. Ik heb een eenvoudig uitlees app. maar die geeft geen foutcode aan.
  7. Accu is nog geen twee jaar oud. Nu gaan de meeste deuren niet meer open, alleen nog rechts achter is wel klauteren, links voor ook niet meer met sleutel. Bij een dealer voor een nieuwe auto (geen jaguar) en die geeft er nog €700 voor. Zonde want hij rijdt prima, ziet er mooi uit, haast geen olie verbruik en maar 210.000 km. Wordt vervolgd. Groet, Fred
  8. Hallo mede forumleden, nu de plofjes weg zijn en de auto weer prima rijdt komt het volgende probleem om de hoek kijken. De deuren gaan steeds vaker niet open of dicht met de afstand bediening d.w.z. de bestuurders deur moet dan met de sleutel en de andere deuren doen het wel behalve blijft soms de linker achterdeur ook dicht en gaat dan ook niet met de greep open van buiten. Linker voordeur gaat ook vaak niet open moet dan van binnenuit. Ik heb zoveel mogelijk al de sloten gesmeerd en contacten met contactspray ingespoten. Mijn vrouw heeft het helemaal gehad met de Jaguar, moet er soms mee weg voor haar werk. Wat moet ik daar nu weer aan doen, alle sloten vernieuwen? ( vroeger had ik een Scorpio gingen ook de deursloten van stuk, sleutels hadden dezelfde baard)
  9. JimJag, het ploffen is weg, hij loopt weer als een zonnetje. Wat heb ik gedaan? Als ik een stekker van een bobine afhaalde werd het ploffen veel erger maar Ik dacht als ik de voorste rij bougies nu eens verwissel met de achterste want die voorste drie zaten er al weken in en waren dus goed. Het is makkelijker om de voorste stuk voor stuk te verwisselen met oude bougies om erachter te komen welke er niet goed zou zijn dus heb ik eerst de middelste omgedraaid van voor naar achter omdat je daar nog net bij kunt zonder het hele inlaatspruitstuk te verwijderen en even proberen, nou dat ging gelijk goed geen geplof meer. Even naar Amsterdam gereden voor een boodschap, perfect geen inhouden meer of ander gehik en gestotter. Dus de middelste van de achterste bougies was niet goed, voor heb ik nu een oude in het midden en een beetje bijgesteld zodat hij dezelfde opening heeft als een nieuwe. Ik had ze vorig jaar al gekocht dus terugbrengen gaat niet meer maar ik ga natuurlijk wel een nieuwe kopen. Nu nog afwachten of het goed blijft, ik heb in mijn hele leven nog nooit meegemaakt dat een nieuwe bougie niet goed was. Bedankt voor het meedenken. Groeten, Fred
  10. Ben d'r klaar mee. Hij is te koop vanaf volgende week woensdag.
  11. Vandaag voor ruim € 80 aan nieuwe inlaat pakkingen gemonteerd maar helaas het heeft niet geholpen ik raak er een beetje klaar mee. Hij rijdt best wel goed en snel als je hem tot ruim 6000 t/m doortrekt alleen die hikjes af en toe....
  12. Hallo Jaap, de scanner is een C reader kwam uit China voor € 33,00 inclusief verzendkosten ongeloofelijk. Hij geeft geen foutcode aan alleen p1000 maar dat schijnt zo te horen. Het gekke is als ik de stekker van de maf sensor eraf haal dan loopt ie perfect stationair maar durf ik er niet mee te rijden zodra ik die erop doe begint ie weer te ploffen. Dus ik denk niet dat het mechanisch is maar toch elektronisch of hij zuigt valse lucht maar ik heb bijna een hele bus remmen reiniger erop gespoten maar dat maakte ook niets uit. Zou de maf sensor misschien kapot zijn? Heb het al schoongespoten het draadje glimt nu weer maar maakt ook niets uit.
  13. Ik heb uitgelezen maar er is geen code, ik ga met remmenreiniger kijken naar valse lucht want ik had de pakkingen niet vernieuwd omdat ik de verkeerde had gekregen.
  14. Ik denk niet dat er een bobine stuk is want als ik de maf sensor loskoppel loopt ie perfect stationair. Toen ik de sensor weer aansloot bleef het ploffen of hikken een tijdje weg en reed de auto geweldig, snel naar 7000 t/m enzo maar na een paar kilometer kwam het weer terug. Als ik hem koud start is het ook weg en loopt ie mooi tot ie warm wordt en dan begint het geplof. Zou het de maf sensor zijn die stuk is? Ik heb een filmpje gemaakt. plop,_plop.mp4
  15. Ik heb zelfs twee Volvo Amazones. Een origineel Nederlandse sedan en een combi project uit Californië.
×
×
  • Create New...