Jump to content

wvdl

Club Donateur
  • Content Count

    728
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

wvdl last won the day on May 23

wvdl had the most liked content!

Community Reputation

119 Toppertje

About wvdl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Gouda
  • Age 30

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Willem, woonachtig in Gouda en de trotse(!) bezitter van een prachtige XK8 (BRG, bj 1997).
  • Age 30

Recent Profile Visitors

1045 profile views
  1. wvdl

    Samenwerking JDCH

    Klinkt goed Mark!
  2. Inderdaad een prachtige dag gehad, met een mooie rit (goed opletten en je best doen - zal eerlijk zeggen: ben wel een paar keer verkeerd gereden, maw zeker geen saaie rit ). Het stadsstrand was fantiastisch voor de kleine en de bbq lekker. Leuk om weer vaste en nieuwe gezichten van het forum te zien. Mark, Simone & Jessica: hartelijk dank! Fantastisch georganiseerd!! We hebben genoten!
  3. Je bedoelt: je hebt weer een goed excuus om nog weer lekker wat kilometertjes te maken met de XK?
  4. Dan zou er fabriek af een verbeterde versie van de plastic kettingspanners op moeten zitten. Als de spanners worden vervangen, worden ze vervangen door de metalen versie van de 4.2 (meestal niet door de verbeterde plastic versie). Natuurlijk is het mogelijk dat de originele spanners al een keer vervangen zijn...
  5. Is het een 4.2? Dan zou je namelijk gelijk de goede kettingspanners moeten hebben.
  6. hangt er misschien ook vanaf welk 4.0 blok je hebt - een AJ26 of een AJ27? Een AJ27 heeft CVVT, waar de AJ26 slechts VVT heeft - weet niet of de ECU daar iets mee doet of de info wil hebben... Bij AJ27 hebben beide cats een O2-sensor voor en na, bij de AJ26 slechts O2-sensor voor de cat. Maw best veel verschillen. Maar leuk project als je de tijd en doorzettingsvermogen hebt!
  7. Leuk! Kan ik eindelijk je nieuwe concours-century bewonderen
  8. Hallo Jan-Willem, Het verschil qua X308 en XK8 is vrij klein. Zelfs sommige roestplekken zijn vergelijkbaar (achter front subframe). De motor en bak zijn hetzelfde (als je ten minste de 4.0 hebt, de 3.2 is nooit leverbaar geweest in de XK8). De deursloten gaan bijvoorbeeld bij zowel de XK8 als de XJ stuk (en X-type, en S-type) na verloop van tijd. Kan me voorstellen dat de versnellingsbak het bij een 3.2 X308 minder zwaar te verduren krijgt, en dus minder snel aan een revisie/olieverversing toe is. Weet niet hoe het met de raamlijsten zit bij een X308, maar bij een X100 XK hebben die vrijwel allemaal roestbubbels (aluminium). Voor schade aan de moeilijk vervangbare chromen accenten op de bumper van een X308 hoef je dan weer niet bang te zijn. De adaptieve cruise control gaat dan wel weer heel snel stuk bij een XK8 - een vervanger is moeilijk tot niet te verkrijgen. Maw beide modellen hebben hun eigenaardigheden. Mogelijk dat jouw 3.2 X308 zuiniger is dan een 4.0 in een XK8? Weet niet hoeveel km je rijdt, maar als verbruik minder belangrijk is, is een XKR (X100) misschien een idee? (wou eigenlijk dat ik dat destijds had gedaan, het extra vermnogen is wel heel fijn! )
  9. Ben benieuwd hoe het bij jouw auto uitpakt!
  10. Ik heb die behandeling toen bij G&G gedaan met mn XK8tje, en dat maakte echt goed verschil, als dag en nacht
  11. De laatste keer dat ik checkte had de KNAC wel een wegenwacht-service die zo werkt, maar dan alleen voor auto's vanaf 25 jaar (maar ANWB niet)
  12. Ik heb me ook aangemeld en betaald - heb er nu al zin in!
  13. Hij heeft een mooie reeks nieuwe Jaguars neer gezet, met verfrissende nieuwe lijnen. Is inderdaad afweachten waar Thomson ( opvolger van Callum) mee komt. Die 2 werken kennelijk al 18 jaar samen, dus Callum weet aan wie hij het over draagt.
  14. Voor mij idem - als ik kan helpen, stuur mij dan ook maar een PB
×
×
  • Create New...