Jump to content

wvdl

Club Donateur
  • Content Count

    738
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

wvdl last won the day on March 26

wvdl had the most liked content!

Community Reputation

125 Toppertje

About wvdl

  • Birthday 10/19/1988
  • Age 31

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Gouda
  • Age 31

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Willem, woonachtig in Gouda en de trotse(!) bezitter van een prachtige XK8 (BRG, bj 1997).
  • Age 31

Recent Profile Visitors

1390 profile views
  1. wvdl

    de P stand !!

    Goed opgeladen accu kan een oplossing zijn - niet volledig opgeladen accu's zorgen voor de gekste foutmeldingen in deze auto's. Een andere mogelijkheid is een defecte brake switch. Is t een mogelijkheid om even bij Classic&Ko langs te rijden? (is een forumsponsor, in Vorden, bij Zutphen)
  2. Vergeten toe te voegen - dat was wel voor een XK8, die meer verwant is aan een X308 dan aan een X350.
  3. Heb destijds preventief m'n differentieel vervangen bij G&G door een gereviseerd exemplaar. Is binnen een dag gebeurd, en heeft sindsdien (4 jaar geleden) niet gelekt of iets anders. Kosten weet ik niet meer precies - totale kosten (incl arbeid) waren meer dan een oliewissel, maar minder dan een ruilmotor plaatsen
  4. wvdl

    83mm TB voor XJR/XKR

    Bedankt voor het delen, leuk initiatief! Heb zelf een AJ26 (N/A), maar kan het intiatief waarderen.
  5. Volgens mij is het onderstel van een XKR (X100) altijd een CATS-onderstel (elektronisch geregelde demperstijfheden). Onderhoud aan de motor is bij een R wel vaak prijziger omdat de supercharger nog wel eens in de weg kan zitten. En de banden zijn iets breder en dus ove rhet algemeen duurder. Hoe staat het bij beide auto's met de roest/roestpreventie? X100 XK's staan erom bekend dat ze er aan de buitenkant prachtig uit kunnen zien, maar heel veel roest verstopt hebben zitten... Als de staat van onderhoud bij beiden hetzelfde is en het niet om veel km's per jaar gaat (verbruik is naar verluid wel verschillend), zou ik voor de R gaan. Ik rijd met veel plezier mn XK8tje, maar eerlijk is eerlijk - ik zou erg graag het vermogen van de R willen hebben
  6. Inderdaad een prachtige dag gehad, met een mooie rit (goed opletten en je best doen - zal eerlijk zeggen: ben wel een paar keer verkeerd gereden, maw zeker geen saaie rit ). Het stadsstrand was fantiastisch voor de kleine en de bbq lekker. Leuk om weer vaste en nieuwe gezichten van het forum te zien. Mark, Simone & Jessica: hartelijk dank! Fantastisch georganiseerd!! We hebben genoten!
  7. Je bedoelt: je hebt weer een goed excuus om nog weer lekker wat kilometertjes te maken met de XK?
  8. Dan zou er fabriek af een verbeterde versie van de plastic kettingspanners op moeten zitten. Als de spanners worden vervangen, worden ze vervangen door de metalen versie van de 4.2 (meestal niet door de verbeterde plastic versie). Natuurlijk is het mogelijk dat de originele spanners al een keer vervangen zijn...
  9. Is het een 4.2? Dan zou je namelijk gelijk de goede kettingspanners moeten hebben.
  10. hangt er misschien ook vanaf welk 4.0 blok je hebt - een AJ26 of een AJ27? Een AJ27 heeft CVVT, waar de AJ26 slechts VVT heeft - weet niet of de ECU daar iets mee doet of de info wil hebben... Bij AJ27 hebben beide cats een O2-sensor voor en na, bij de AJ26 slechts O2-sensor voor de cat. Maw best veel verschillen. Maar leuk project als je de tijd en doorzettingsvermogen hebt!
  11. Leuk! Kan ik eindelijk je nieuwe concours-century bewonderen
  12. Hallo Jan-Willem, Het verschil qua X308 en XK8 is vrij klein. Zelfs sommige roestplekken zijn vergelijkbaar (achter front subframe). De motor en bak zijn hetzelfde (als je ten minste de 4.0 hebt, de 3.2 is nooit leverbaar geweest in de XK8). De deursloten gaan bijvoorbeeld bij zowel de XK8 als de XJ stuk (en X-type, en S-type) na verloop van tijd. Kan me voorstellen dat de versnellingsbak het bij een 3.2 X308 minder zwaar te verduren krijgt, en dus minder snel aan een revisie/olieverversing toe is. Weet niet hoe het met de raamlijsten zit bij een X308, maar bij een X100 XK hebben die vrijwel allemaal roestbubbels (aluminium). Voor schade aan de moeilijk vervangbare chromen accenten op de bumper van een X308 hoef je dan weer niet bang te zijn. De adaptieve cruise control gaat dan wel weer heel snel stuk bij een XK8 - een vervanger is moeilijk tot niet te verkrijgen. Maw beide modellen hebben hun eigenaardigheden. Mogelijk dat jouw 3.2 X308 zuiniger is dan een 4.0 in een XK8? Weet niet hoeveel km je rijdt, maar als verbruik minder belangrijk is, is een XKR (X100) misschien een idee? (wou eigenlijk dat ik dat destijds had gedaan, het extra vermnogen is wel heel fijn! )
  13. Ben benieuwd hoe het bij jouw auto uitpakt!
×
×
  • Create New...