Jump to content

marcel willemsen

Members
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    IK ben een jaguar liefhebber die na jarenlang met een MK 2 te hebben gereden nu een Jaguar XK150 DHC heeft en daar graag wat wetenswaardigheden over uit wil wisselen
  1. hallo, sorry dat mijn reaktie wat lang heeft geduurd maar ik heb inmiddels kontakt met Zwakman waar ik binnenkort een afspraak mee ga maken zodat hij misschien kan achterhalen wat er anders is. Trouwens de kop kan ook heel goed heel licht groen genoemd worden en er zit inderdaad eerst een plug aan de voorkant en daarna de bougie. Ik heb alles maar weer in elkaar gezet zodat ik er van de week mee naar een JDCH uitje in Trier mee kan. Word vervolgd. Marcel
  2. daar ga ik ook van uit maar weten we het zeker? ik heb inmiddels deze vraag ook bij Tom Zwakman neergelegd dus nog even afwachten maar.
  3. Hallo Peter-Jan en Han , bedankt voor jullie reakties maar ik weet wel hoe het zou moeten zijn maar in dit geval schijn de kop opgevoerd te zijn bij de Firma Zwakman die niet meer kan achterhalen wat er allemaal aan veranderd is. Wel heb ik inmiddels gezien dat buiten de afwijkende klepspelingen en andere stelplaatjes de nokken een grotere ei-vorm hebben dan origineel wat die grotere speling kan verklaren . Trouwens op de licht-blauwe kop staat nummer V5226 8 ingeslagen en op de nokkenassen staan de nummers MC20889-H en MC20889-C. Nu staat de inlaat nokkenas ongeveer 10 graden te vroeg en de uitlaat precies op het dode punt en de 123 electr.ontsteking op 0 graden vervroeging. De grote vraag is nu of dit verband houd met de opvoering of gewoon fout afgesteld is en zonder gevolgen op de juiste stand ingesteld kan worden Marcel
  4. sinds anderhalf jaar ben ik in het bezit van een XK150DHC die ik bij Altena in Gramsbergen heb gekocht met de verzekering dat het een echte rijdersauto is. Na al een onverkwikkende geschiedenis met een verkeerd gemonteerde 5 versnellingsbak doet zich nu weer een vreemd probleem voor. Omdat ik alles wilde kontroleren begon ik bij de kleppen. bleek dat de klepspeling bij de uitlaat 0,25 en bij de uitlaat 0,20 was maar na demontage van de nokkenassen bleken er i.p.v. klepstelplaatjes een soort cupjes over de klepstelen te zitten die ook nog is in hoogte afgedraaid waren, ook waren er verschillende types klepstoterbussen gemonteerd en zaten de nokkenassen niet geheel in de zelfde stand. Bij navraag bleek Altena hier niets van te begrijpen ondanks dat deze auto bij hem in onderhoud zou zijn geweest. Na enig aandringen kreeg ik het verhaal dat de prive monteur van de vorige eigenaar de cylinderkop na revisie van de hele motor, bij een niet nader genoemd bedrijf , deze had laten opvoeren bij de firma Zwakman. Omdat ik verder geen afstelgegevens van Altena kan krijgen vraag ik of er misschien ervaringsdeskundige zijn
×
×
  • Create New...