Jump to content

Frankvan1967

Members
  • Content Count

    118
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Goed

About Frankvan1967

  • Birthday 08/17/1967
  • Age 52

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Zoersel (België)
  • Age 52

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo, ik ben van kindsbeen af al stevig onder de indruk van de Jaguar cars en overweeg ernstig de aanschaf van een jonge oldtimer. deelnemen aan dit forum is voor mij een belangrijke bron van informatie, om uiteindelijk de juiste keuze te kunnen maken, om van een mooie hobby te kunnen genieten, met respect en liefde voor mooie staaltjes van techniek.
  • Age 52

Recent Profile Visitors

422 profile views
  1. ik heb dit ook gehad. ik was al begonnen met het verwijderen van de achterbumper en heb dan eerst de taks leeg gemaakt. bleek dat de dichting van de drainagestop verduurd was. toen de drainagestoppen er uit waren heb ik beide tanks goed ontlucht om van de gelegenheid gebruik te maken om de binnenkant met een camera sonde te inspecteren. Vervolgens de rubber dichtingsringen vervangen en sindsdien geen lekken meer. Hopelijk is het bij jou net zo'n simpel probleem.
  2. zo, uiteindelijk de moed bijeen geschraapt en met een in stof ingewikkelde schroevendraaier beginnen wrikken aan het rooster bij de ruitenwissers. Deze bleek te zijn vastgekleefd maar kwam toch los, hoewel het stuk gaas wat verwrongen is. Enfin, met het rooster uit de weg kon ik prima bij de moertjes waarmee de klep vastgezet is.
  3. Hoi, wegens een lekkend exemplaar ga ik de heater control valve vervangen. De control valve is bevestigd tegen het schutbord zoals op deze foto te zien is. Om te vermijden dat ik al het koelwater moet aflaten, heb ik met klemmen de aan- en afvoer darmen afgeknepen. nu blijkt die valve bevestigd te zijn met boutjes waar achteraan een moer op zit. mijn vraag is hoe je bij die moertjes achter het schutbord geraakt. Vermoedelijk (hoop ik) kan je via het lucht inlaat rooster bij de ruitenwissers erbij. Maar ook hiervan weet ik niet hoe je dat rooster zonder schade te berokkenen, kan verwijderen. Het lijkt of dit is vastgekleefd. foto van de nieuwe klep Alle tips zijn van harte welkom, waarvoor mijn dankt vooraf. Ik maak zoveel mogelijk foto's zodat iemand anders er ook misschien wat aan heeft.
  4. Hallo, In mijn XJ6 S3 van 1986 zit een originele Pioneer die destijds een populair model was.
  5. voor mijn XJ6 S3 heb ik bij Barratt gekocht, volledig RVS en netjes aan huis geleverd http://www.sngbarratt.com/CatalogueAssemblies.aspx?m=28&c=12629&s=3265
  6. zelf heb ik de keuze gemaakt om een XJ6 4.2 S3 in uitmuntende conditie aan te schaffen. de redenering was dat de S3 technisch beter is dan de oudere reeksen. doel is deze wagen in topconditie te houden en vooral..... genieten. Als mooi weer wagen maakt dat verbruik echt niks uit. als je liever 12 pompjes hebt dan 6 dan moet je dat vooral doen. Geniet er vooral van.
  7. Toen men bij mijn wagen de waterpomp verving moest idd de motorkap er af. De radiator is dan ook los geweest voor zover ik weet.
  8. Bedankt allemaal voor de nuttige tips. Het is op basis van de afmetingen en de ervaring met de 61AH batterij die er in zat, een 63AH VARTA Silver Dynamic batterij geworden. De voorgestelde 74AH uitvoering is 278mm lang en dat past helemaal niet tussen de 2 draadstangen waar de bevestigingsbeugel mee vastgezet moet worden. Vermoedelijk was er in 1986 een accu van 265mm lang met voldoende vermogen beschikbaar en heeft men daar een beugel voor gemaakt. De stekker aansluiting voor de CTEK druppellader ga ik ineens voorzien en de zonnepaneeltjes ga ik nader bekijken. Voor een zonnepaneeltje zal een oplossing bedacht moeten worden daar de wagen in een garage staat waar enkel een raam aan de noord zijde is. Het zonnepaneeltje buiten aan de west kant hangen zou ideaal zijn. Vermoedelijk hebben die dingen wel wat meer licht nodig dan een raam op de noordkant. De info over deze ecologische accubeschermers zal ik zeker kunnen gebruiken, waarvoor dank. Ervaringen zullen hier gedeeld worden. Nu de oude batterij er uit is heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om die hoek in het "vooronder" eens schoon te maken. De beugel om de batterij op z'n plek te houden heb ik helemaal opgeschuurd en in de roestwerende zwarte verf gezet, kwestie om van de nood een deugd te maken.
  9. allen heel erg bedankt voor de reacties. bij VARTA en BOSCH zie ik accu's met het geschikte vermogen (70-74AH) maar die zijn allemaal 278mm breed, de beugel van e Jag is ongeveer 260 breed. die zal dan aangepast moeten worden vrees ik. hier en daar zie ik een melding over een solar druppellader. welke zijn dat dan, en waar hebben jullie die gevonden?
  10. De batterij van mijn XJ6 4.2 series III automaat van 1986 heeft het finaal opgegeven. er zat een 12V 61 AH exemplaar in. Volgens de informatie die ik heb gevonden zou een 74AH exemplaar wenselijk zijn. De afmetingen moeten echter ook kloppen om deze netjes in te bouwen en vast te zetten met de voorziene beugel. Deze is voorzien voor een batterij van 265 mm lang. Verder maak ik de bedenking dat een batterij voor een oldimer die slechts sporadisch gebruikt wordt andere specificaties nodig? of is het regelmatig aansluiten op een druppellader de betere oplossing? Heeft er iemand op het forum tips welk merk dit soort (passende) batterij heeft en of de druppellader oplossing gebruikelijk is? Tot nu heb ik enkel (VARTA) gezien die echter 274mm leng is. Alvast bedankt voor jullie hulp.
  11. hoi, bedankt allemaal voor de eerder geruststellende feedback. ik leer hier vooral uit dat lang stilstaan echt niet OK is. dit gaan we dus binnen de mate van het mogelijke veranderen. nogmaals bedankt en misschien tot op de volgende technische dag in Heinkenszand.
  12. Ook al ben ik niet zo erg actief hier op het forum zou ik jullie mening / advies willen vragen. na een langere periode van stilstaan (ik denk bijna 4 maand) in de garage heb ik afgelopen weekend de wagen nog eens van stal gehaald. eerst oliepeil gecontroleerd, wat OK was, koelvloeistof een beetje bijgevuld en starten maar. De eerste tientallen meters zeker niet te veel toeren gemaakt (we wonen in een zeer rustige straat). nadat ik de hoofdweg was opgedraaid en snelheid wilde maken (50 km/h) begon de motor te sputteren, alsof er een zuiger minder aan de slag was. (een 4.2 6cyl heb ik) toen ik aan de kant ging staan en de motor stationair liet verder draaien zag ik een blauwige rook uit de uitlaat komen. Terug op weg naar huis gaf ik een beetje gas bij en liep de motor ineens weer normaal en weg was de blauwe rook. Daarna heb ik nog een heerlijk ritje van een dikke 30 Km kunnen maken zonder enig probleem en met een soepel lopende motor. het lijkt me dat er werkelijk olie verbrand is geweest. de oliekleur ziet er normaal uit en de onderkant van de olie vuldop is ook niet verkleurd. heeft er iemand een verklaring voor dit verschijnsel? alvast bedankt voor jullie reacties.
  13. Frankvan1967

    DSC 7767

    het was een leerrijke en aangename dag. Bedankt voor de gelegenheid en prima catering.
  14. in mijn S3 zitten er aan de zijkant links en rechts plastieken riemen waarmee je het koffertje kan vastsnoeren. helaas zijn beide gebroken.
  15. hallo, ik heb nog 2 banden te koop. http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/overige-merken/pirelli-p4000-195747291.html ik had ze ineens alle 4 vervangen, deze 2 zijn in zeer goede staat. ze komen van mijn XJ6 4.2 1986
×
×
  • Create New...