Jump to content

Djurre1980

Members
  • Posts

    1,169
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    29

Djurre1980 last won the day on September 28 2021

Djurre1980 had the most liked content!

Reputation

241 Toppertje

About Djurre1980

  • Birthday 03/12/1980
  • Age 41

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Friesland
  • Hobbies
    Mijn Daimlers: Series 3, XJ40 & X300

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Ik ben een autoliefhebber en in het bezit van drie Daimlers: Series 3, XJ40 & X300.
    Voor dagelijks vervoer heb ik een in nieuwstaat zijnde MG ZT uit 2004.

Recent Profile Visitors

1,526 profile views
  1. Voetenbak van een Daimler sloper die ik een keer zag. Auto zag er verder goed uit.
  2. Je moet het zo zien: water komt binnen en dat kan verschillende oorzaken hebben. Het water wordt geabsorbeerd door dempingsmateriaal onder het matje. Op gegeven moment raakt dat verzadigd en loopt het vocht naar de laagst gelegen plek. Je kan dus niet zien aan de roestplek waar het water binnen komt of waar de roest dan wel zal zitten. Maar nogmaals, de voetenbakken zijn goed te repareren. Achter de voorschermen is het ook goed te doen, allemaal omdat je daar niet met spuitwerk zit. Ik zou de focus vooral leggen op roestplekken op plekken op de body waar je moet gaan lassen en spuiten. Dat zijn de dure jongens. Roest is vervelend maar als de techniek goed is ben je al spekkoper. Een goed rijdende Jag geeft een lach op je gezicht, en de rest kan je geleidelijk aan verbeteren. Vergeet niet dat XJ40's echt al heel zeldzaam zijn geworden. Ze worden niet meer veel aangeboden op Marktplaats of andere plekken.
  3. Ja maar je weet niet of deze ook zover heen is en daar ga je ook niet achter komen voordat je 'm gekocht heb. Tenzij hij toestaat dat je de voorschermen en dus ook voorbumper eraf sloopt voordat je 'm koopt maar dat denk ik niet Ze kunnen heel slecht zijn maar het kan ook meevallen. Heeft niet zoveel zin om vantevoren te panikeren over hoe erg het allemaal wel niet kan zijn. Op basis van wat we nu kunnen zien is het nog steeds een prima basis voor heel weinig geld. Ik zou me proberen te verdiepen in welke startbeveiliging erop zit en of dat eventueel gebypassed kan worden als je gaat kijken.
  4. Roest onder de matjes is makkelijk te lassen en niet duur, dus dat is geen probleem. Natte voetenbakken hebben ze bijna allemaal, daar moet je 'm niet op laten staan. Roest op andere plaatsen is meer "time consuming" en duur, ook omdat het gespoten moet worden. Nog steeds lijkt het me geen verkeerde daily user. Gooi er 1000 tegenaan en je hebt misschien een leuke auto die nog een hele poos mee kan. Stel dat je 'm scherp mee kan nemen, laten we zeggen 900 euro... wie maakt je wat?
  5. Nee hoor ik weet van niks. https://media.tenor.com/images/35aaf1204ca71d51f7c309ca74b00275/tenor.gif
  6. Perfecte dag om wat Aaldering te kijken in de juiste omgeving.
  7. Goede info Pim. Voor wat betreft officieel verkochte Golds zie mijn infosheet op de vorige pagina.
  8. Ik heb 'm even aan een Engelse maat van me laten zien, soort XJ40 goeroe, en hij weet zeker dat het geen Gold is. Een Sovereign Gold schijnt ook de houten picknicktafels uit een Daimler te hebben bijvoorbeeld.
  9. Enige grote vraagtekens zijn nog roest en 2 jaar stilstand waarvan in ieder geval 1 buiten is niet best. En die zwaar afgesleten band kan je je afvragen hoe het met het onderhoud gesteld is. Maar ik vind 'm er aan de buitenkant van wat je ervan kan zien 'm er bovengemiddeld uitzien, dus ik ben ook zeer benieuwd Probeer 'm wel lopend mee te nemen, dat scheelt al zoveel als je 'm hebt horen lopen. Anders kan je echt zo weinig checken. Als hij loopt kan je er ook even in rijden, ben je helemaal spekkoper als dat goed is. Startonderbreker met code kan zo simpel zijn als gewoon afkoppelen, misschien onder motorkap.
  10. Vraag 'm of hij voor het videobellen, zoals Pim ook al aangeeft, even de matjes inclusief rubber eronder weghaalt zodat je kan zien hoe het daar is. Daar willen ze vaak vochtig zijn en dus roesten. Is het daar netjes en bevalt de video zou ik het best aandurven. Leuk zeldzaam model voor weinig en met een prijs waarvoor je best een gok kan wagen.
  11. Het ligt er ook aan wat je ermee wilt. Gewoon voor dagelijks vervoer, lees gebruiksauto mag er best wat roest aan zitten. Dat wordt niet ineens veel erger binnen korte tijd, zeker als je het zo goed als mogelijk behandeld. Wil je 'm voor lange tijd in topconditie houden moet hij eigenlijk ook binnen kunnen staan en geen pekel zien.
  12. Goede tips Pim. Mijn idee is dat de laatste bouwjaren vooral uit het zicht roesten en de eerdere bouwjaren op diverse plekken in het zicht. Het is maar net wat je erger vind .
  13. Dat is het beste inderdaad. Ervaring rijker en leuke trip van maken.
  14. Als hij rijdend was en er paar foto's van de onderkant zouden zijn zou ik 'm blind durven kopen. Maar nu kan er teveel werk aan zitten.
  15. Hij staat wel helemaal in België dat is wel jammer .
×
×
  • Create New...