Jump to content

Djurre1980

Members
  • Posts

    1,283
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    33

Djurre1980 last won the day on November 23

Djurre1980 had the most liked content!

Reputation

365 Toppertje

About Djurre1980

  • Birthday 03/12/1980

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Friesland
  • Hobbies
    Mijn Daimlers: Series 3, XJ40 & X300

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Ik ben een autoliefhebber en in het bezit van drie Daimlers: Series 3, XJ40 & X300.
    Voor dagelijks vervoer heb ik een in nieuwstaat zijnde MG ZT uit 2004.

Recent Profile Visitors

2,157 profile views
  1. Leuk, erg mooie vondst en een lust voor het oog. Ik ben destijds ook beetje verliefd geworden op de 420(g) na het zien van dit filmpje.
  2. Djurre1980

    Netjes

    Verbruik na 112 km.
  3. Djurre1980

    Netjes

    Best netjes voor een 28 jaar oude 4 liter 6 in lijn.
  4. Van de 4 Daimlers en 2 Jaguars die ik heb heeft er maar 1 een leaper. Ik vind het op de modernere Jag ook niet enorm mooi staan als ik eerlijk ben. Vind het meer iets voor de hele oude Jags. Als er al een leaper op zit moet deze 100% op de plek zitten waar hij af fabriek hoort. Soms zie je leapers die aftermarket zijn geinstalleerd waarbij ze veelste ver naar achter of naar voren zijn geplaatst. Dat is echt een no go en is een doorn in het oog. Je kan de leaper verwijderen, de gaatjes behandelen met antiroest en een Jaguar badge over het gat plaatsen, dat is nog wel chique.
  5. Ik heb vanochtend de drie relays onder de motorkap gewisseld met drie blauwe relays uit de XJ40 Gold. Vervolgens vandaag 3 ritten gemaakt van in totaal 121 km op zowel snelweg, binnendoor weggetjes, veel rijden / stoppen etc, en geen vuiltje meer aan de lucht. Geen 1 keer ingehouden of afgeslagen. Om een definitief oordeel te vellen wil ik nog wat meer kilometers maken maar het ziet er goed uit.
  6. Ja goeie! Ik moet dan eigenlijk wel een relais hebben wat goed contact maakt ook want deze zijn alle drie niet best. Overigens, welke relaissen horen hier origineel te zitten, de rechter (02 heating relay) is sowieso niet origineel. De andere twee wel? Ik lees ook dat je ze kan vervangen voor sealed relays, welke zijn dat? Zo'n pen ga ik bestellen! Ik ga nu tijdje in de XJ40 4.0S rijden zodat ik bij de Daimler rustig de problemen aan kan pakken. Ik moet wel mobiel blijven namelijk. Voordeel van meerdere van die wagens hebben staan .
  7. Nee eigenlijk niet. Ik heb er een paar duizend probleemloze kilometers mee gereden hiervoor. KVS sensor heb ik los gehad, zag er goed uit, met Motip contact cleaner schoon gemaakt. Die sensoren tegen het schutbord, zouden die nog deze problemen kunnen geven? Daar zit ook de O2 heating relay en EMS relay. Als ik ze verwijder valt de motor uit. Ik heb al een verhaal gelezen van iemand waarbij de auto uitviel tijdens het rijden en niet wilde starten door een kapot EMS relay. Ik heb die relays vanochtend nog los gehad en de stekkers ingespoten met contact cleaner en daarna waren de problemen ineens een stuk erger. Eerder had ik die stekkers al eens op dezelfde manier proberen schoon te maken. Het is niet geleidende electro cleaner, maar toch. De stekkers waar de relays in zitten zijn erg geoxideerd . Ik zal die luchtmassameter loshalen. Maar wat ik vreemd vind is dat hij in zeer korte tijd van perfect lopen en rijden naar slecht willen blijven lopen is gegaan. Met gas erop loopt hij wel mooi. Waarom ik het van die relays vraag is omdat ik dit vond op ons collega forum: 1993 xj6 starts and runs like a dream until it in the past weeks she has decided to cut out on me . seams to happen only when at running temp never stright from cold just stalls no splutter as if key was turned off changed coil/dizzy cap and ht leads but no change thinking it could be temp related is there a cpu or box of tricks that could be faulty? any sugestions would be greatly recived. ta Drew– Do you know that on your model there are a bunch of 6 or 7 relays on the firewall in the engine bay which originally were the unsealed variety and vulnerable to moisture, vibration and heat? If your car still has those unsealed relays, you should replace them with the equivalent sealed type, especially the EMS main (Black base) and the Oxy Sensor heater (Yellow base) because that one is in series with the fuel pump and could cause those symptoms. If you have one in a White base in that location (some cars do not), that is the Ignition ‘ON’ relay and would certainly cause the engine to stop if it went intermittent.–
  8. Oke de zaken verergeren in rap tempo nu wat het zoeken wellicht makkelijker maakt. Hij blijft nu stationair niet meer lopen maar wel met gas erop. Laat ik gas los valt hij weer uit en krijg ik een check engine Fuel Fail 14 en Fuel Fail 12 melding.
  9. Oke, CPS vervangen maar geen verbetering. Eerder verslechtering maar dat kan toeval zijn. Vanochtend tijdens koude start na paar honderd meter al eerste keer inhouden. Daarna na paar honderd meter viel hij uit en was hij alleen stationair draaiend te krijgen door gas erop te houden. Vervolgens reed hij flink bokkend weg en eenmaal op toeren reed hij goed. Daarna weer op de oprit gezet en toen bleef hij keurig stationair lopen om vervolgens tijdje later continu af te slaan. Enige waar ik ook met m'n tengels aan heb gezeten zijn de relaissen tegen het schutbord. De connectoren zitten behoorlijk vol met groene drab (oxidatie door vocht) dus ik heb geprobeerd met electrospray het iets schoner te krijgen. Als ik de linker en rechter eruit haal tijdens stationair lopen valt hij uit. Kunnen die relaissen nog te maken hebben met het uitvallen van de auto? In ieder geval lijkt het er dus op dat zolang het gas erop blijft er geen problemen zijn maar het fout gaat in de lagere toeren. Helaas weer geen check engine lampje dit keer.
  10. Waren lamswollen matten niet voorbehouden aan alleen Daimlers?
  11. Mooie statige wagen. Waar komt hij vandaan?
  12. Valt wel mee, alleen een CPS besteld en die moet je sowieso als reserve hebben bij een XJ40. Ik heb ook de fuel relay omgewisseld met die van een andere XJ40, just to be sure. Nee, niet meer rook gezien. Het kan meerdere oorzaken hebben, maar omdat ik nog geen VCM code heb begin ik maar met de simpele verdachte dingen. Bij een bijna 30 jaar auto staan alle opties open. Het is nu 3x gebeurd. 1x op de snelweg nadat ik ruim 100 km had gereden hield hij even in (1 seconde) met check engine lampje tot gevolg, maar reed daarna prima verder. 1x gebeurde het nadat ik 110 km had gereden en viel hij bij het wegrijden van het stoplicht ineens uit. Gistermiddag gebeurde het stotteren nadat ik net weg was gereden, maar mogelijk met een motor die nog niet helemaal afgekoeld was. (+- 5 uur stil gestaan nadat hij die ochtend uit was gevallen) En vervolgens weer 110 probleemloze snelweg kilometers gedaan. Bougies, rotor + verdelerkap en bougiekabels zijn allemaal recent vervangen, maar daarna wel paar duizend probleemloze kilometers gedaan. Ik heb geen problemen gehad met starten, ook niet toen hij gisteren uitviel. Daarom twijfel ik wel of het aan de CPS ligt maar het kan nog steeds daaraan liggen begreep ik.
  13. Oh, je hebt een X350 gekocht lees ik nu pas . Dat is een betere keuze dan een S3 inderdaad. Veel plezier ermee en schroom niet om wat foto's te plaatsen.
  14. Als je het leuk vind om een S3 te rijden en het niet uitmaakt dat hij slijt moet je het gewoon doen. Maar als je 'm wilt koesteren en echt liefde voor de wagen voelt ga je het zwaar krijgen 'm goed te houden in de winter. Ik heb om die reden speciaal een winter XJ40 gekocht. De laatste modellen zijn redelijk roestbestendig als je een beetje moeite doet 'm in de winter schoon te maken na de pekelritjes. Ook zijn ze soms nog goedkoop te vinden. Ik heb er eentje gekocht voor €650 in heel goede technische staat. Nu is dat wel heel goedkoop, maar 1500-2500 meer hoeft hij niet te kosten. De S3 is snel weg gerot na een paar winters vrees ik.
  15. Ja ook een goede. Ik weet wel dat die er nieuw uitzag toen ik 'm bekeek onder de auto. Eerst maar even de cps en dan verder kijken.
×
×
  • Create New...