Jump to content

Djurre1980

Members
  • Content Count

    1094
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    25

Djurre1980 last won the day on January 12

Djurre1980 had the most liked content!

Community Reputation

181 Toppertje

About Djurre1980

  • Birthday 03/12/1980
  • Age 41

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Friesland
  • Hobbies
    Mijn Daimlers: Series 3, XJ40 & X300

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Ik ben een autoliefhebber en in het bezit van drie Daimlers: Series 3, XJ40 & X300.
    Voor dagelijks vervoer heb ik een in nieuwstaat zijnde MG ZT uit 2004.

Recent Profile Visitors

1071 profile views
  1. Goedenavond vrienden, Mijn blower in de XJ40 Gold ging altijd na een paar km rijden aan als hij in stand low, mid of high stond. tenzij ik 'm na het starten meteen op high zette, dan kon ik 'm meteen naar mid of low instellen. Vandaag merkte ik echter dat de blower helemaal niet meer werkt. Als ik 'm op low, mid of high zet hoor ik de flaps wel bewegen dus de knop werkt. Voor de rest hoor ik dus ook niet meer het geluid van de blower. Waar kan ik het beste beginnen met zoeken? Zekeringen lijken OK. Dank is groot Groet,
  2. Een echt goede kost NU geld inderdaad. Dat was 4-6 jaar terug wel anders. Ik heb een Daimler 4.0 XJ40 gekocht voor €750 euro met apk toen. Reed prima en is mooi. Mijn nu dagelijkse XJ40 was €2750 met nieuwe APK waar een reparatie uitkwam van +- €250 die de oude eigenaar betaalde. Hij gaf ook nog €50 benzinegeld mee Wederom een prima mooie auto waar ik nu soms 1000 km per week mee rij. Kmstanden rond de 225.000 bij aanschaf. Ik ben ervan overtuigd dat dit me nu niet meer zou lukken, dergelijke auto's kopen in die staat voor zo weinig
  3. Mijn MG ZT heeft af fabriek Xenon en die lampen trillen ook iets.
  4. Ik heb ervaring met retrofitlab. Keer projectoren in laten bouwen. Op zich prima werk geleverd. Al ging er een koplamp later wel finaal lek. Maarja, ze moeten in de over om ze open te krijgen en daarna worden ze weer dicht gekit. Als de kit verouderd krijg je lekkage.
  5. Een X300 begint wel zeldzaam te worden, maar een X300 3.2 of 4.0 inderdaad en anders een late (1994) XJ40).
  6. In een Daimler horen origineel lamswollen matten. Nieuw niet meer te krijgen, 2e hands zeer zeldzaam en er wordt vaak goud geld voor gevraagd. Ik heb ooit een setje via een contactpersoon in de UK gevonden voor een schappelijke prijs. Ik dacht via het XJ40.com forum. In mn Daimler X300 zaten ze nog en in m'n Daimler S3 ook, puur geluk! Kijk goed rond op ebay.co.uk. Als het niet persee origineel hoeft kan je bij elke mattenleverancier matten laten maken. Bijvoorbeeld: https://www.automatten.nl/automatten/?gclid=EAIaIQobChMIquLY68zY7w
  7. Djurre1980

    Sleutel

    Top dank voor de tip.
  8. Djurre1980

    Sleutel

    Oke toppie, even de betere sleutelmaker zoeken dus Thanks. Ik rij bij slecht weer met de stadslampjes aan. Dat mag officieel niet maar het zijn net dagrijlampjes bij een XJ40. Staat mooi vind ik.
  9. Djurre1980

    Sleutel

    Ik heb bij de XJ40 Gold maar 1 sleutel en afstandsbediening die beide gelukkig werken. Ik heb echter al een keer gehad dat ik de deur dicht gooide met de sleutel in contact terwijl de motor draaide en de deuren op slot waren. Gelukkig zat de deur niet helemaal dicht waardoor ik met een stuk soldeerdraad de deur van binnen open kon haken. Maar is zo'n sleutel gewoon bij de sleutelmaker bij te maken, of moet ik dan naar Jaguar?
  10. Ik klikte op die Marktplaats advertentie, he verdorie... werkt niet. Oh wacht, topic uit 2009 Ik ben benieuwd of die XJS nog steeds in goede staat is na 11 jaar.
  11. Centrale vergrendeling.... die werkt perfect in mijn xj40.. tot het gaat vriezen... dan wil hij niet meer... heel leuk want dan gaat het alarm er dus niet vanaf. Haha. Net zoals m'n startmotor geluid maakt bij kou en bij warm weer niet. Ach ja, de nukken van een dame op leeftijd. .
  12. Ik vind schuifdaken wel erg leuk bij rijden op binnendoor weggetjes. En volgens mij lekt die van mij verder niet. Verder is het wel iets wat ik erg weinig gebruik en dus niet persee hoef te hebben. Maarja veel Jags en zekers Daimler hebben er eentje.
  13. Dank voor de tip Hans, ik ga de site bekijken! Ik heb inmiddels een sample van Rubbermagazijn gekregen en deze past qua profiel perfect. Klemt ook op dezelfde wijze aan het schuifdak als origineel. Maar..... de kieren van het schuifdak zijn niet gelijk. Voor breed, achter smal, en volgens mij de zijkanten daar tussen in haha. Dat maakt het dus bijna onmogelijk om 1 rubber te vinden wat past.... Immers, voor zit hij perfect, maar achter komt hij klem te zitten. Ik heb nu maar een tijdelijk rubber gecreeerd uit verschillende rubbers wat rondom pa
×
×
  • Create New...