Jump to content

Djurre1980

Members
  • Content Count

    866
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

Djurre1980 last won the day on January 22

Djurre1980 had the most liked content!

Community Reputation

110 Toppertje

About Djurre1980

  • Birthday 03/12/1980
  • Age 39

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Gelderland
  • Age 39

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Ik ben een autoliefhebber en in het bezit van een leuke Daimler XJ40 uit 1991.
    Voor dagelijks vervoer heb ik een in nieuwstaat zijnde Lexus GS430 V8 uit 2001.
    Ik ben inmiddels ook in het bezit van een Daimler X300 uit 1995 en ben ik zoekende naar een XJ40 voor dagelijks gebruik.
  • Age 39

Recent Profile Visitors

616 profile views
  1. Heel even dacht ik dat ik dubbel zag https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1419961979-jaguar-xjr6-supercharcher.html Maar uiteindelijk toch meer dan genoeg verschillen
  2. Geen dank. Verder prima advertentie...!!
  3. Vermelden van die onderhoudsfactuur van 14000(?) euro kan je mee of tegenwerken. Mensen kunnen ook opvatten dat het een bodemloze put is.
  4. Kan je niet gewoon je stofzuigzak open maken en 'm eruit vissen? Of was het bij de wasstraat?
  5. Ik heb ook nog de originele lamswollen matten. Het lamswol en dus de bovenkant is perfect, maar de zwarte onderkant komt los van het lamswol zeg maar. Ik denk dat ik ze gewoon een keer naar een lokale kleermaker breng die de onderkant gewoon weer op de bovenkant moet vastnaaien. Ze zijn zeer zeldzaam en niet meer te krijgen, zeker niet voor een normale prijs, dus restaureren voor een zacht prijsje lijkt mij de beste optie. Edit: ik lees net pas dat de Daimler overleden is waarvoor mijn oprechte deelneming.
  6. Dat ziet er weer netjes uit... fijn zo. En dat mensen heel anders kunnen reageren dan verwacht of zoals het zou moeten horen..... ja dat heb ik recent ook meegemaakt.
  7. Wat ik me altijd afvraag bij dat schieten in de lucht: valt er nou nooit een kogel met een noodgang weer naar beneden op iemands hoofd met een dodelijk slachtoffer als gevolg?
  8. Hoe staat het inmiddels met je mooie Jaguar Frank?
  9. Dank je. Nog even de puntjes op de i zetten en dit wordt dan m'n mooi weer auto. Deze gaat zo min mogelijk regen zien.
  10. Ik heb de Daimler inmiddels een paar dagen op naam staan. Tijd voor de eerste bevindingen na aankoop. Ik kocht mijn Daimlers en Jaguars altijd voor bijna sloopprijzen, dat is bij deze iets anders. Ik heb er €4625 voor betaald, nog niet heel veel, maar wel in vergelijking tot mijn andere mooie Daimlers en Jaguar Ik noem dit bedrag zodat andere mensen die ook een Daimler willen kopen een maatstaf hebben voor wat ze uit willen geven. Tijdens de bezichtiging vielen me al 2 zaken op: 1 Geen roest! (niet op de wielkasten, schuifdak, bulkhead, nergens!) 2 In 2007 geïmporteerd, maar waar vandaan? Inmiddels weet ik dat de Daimler zijn leven begonnen is op Tenerife. Een klein eiland wat geen winters of veel neerslag kent en dus GEEN pekel! In dit klimaat blijft een Daimler uit 1996 dus wel roestvrij, maar de vele zonuren heeft wel zijn neerslag op de lak gehad. Die is niet overal even mooi meer, met name op de kofferklep. Sommige delen zijn al eens herspoten, vermoedelijk wegens het loslaten van blanke lak. Enig kleurverschil is hierbij niet voorkomen, maar dit valt alleen op in de volle zon in bepaalde hoeken, niet echt storend wat mij betreft. Ik vind de kwaliteit van de lak niet slecht genoeg voor een spuitbeurt. Het interieur is van erg goede kwaliteit, want daar zie je totaal geen sporen van de vele zon. Alles ziet er keurig netjes uit, en niets is verdroogd of verkleurd, het leer is mooi soepel. Normaliter ben ik geen voorstander van import auto's, maar deze Daimler heeft in land van herkomst de tand des tijds beter doorstaan dan de gemiddelde Nederlandse Daimler, prima. In 2007 is de Daimler naar Nederland geïmporteerd waar hij 7 jaar rond heeft gereden voordat hij in 2014 om wat voor reden dan ook stil is komen te staan. In de periode in Nederland is nog wel een keer het motorblok uit de auto geweest voor een grondige revisie. De reden daarvan is me niet bekend, maar er zit een heel fotorapport bij de Daimler waarop exact te zien is wat ze gedaan hebben. De Daimler heeft dus maar 7 jaar in Nederlandse weersomstandigheden gereden, ook dat verklaard de huidige goede staat. Inmiddels staat er 165000 kilometer op de klok, de NAP loopt uiteraard pas vanaf 2007, en daarop kon ik zien dat hij in de Tenerife periode dik een ton heeft gelopen. Niet veel in 10 jaar tijd, maar het eiland is maar 81 kilometer lang en 45 km breed, echt veel kilometers maak je daar dus ook niet snel. Ik heb 'm nu van de eerste Nederlandse eigenaar (via een autobedrijf) gekocht. Hoewel bij de Daimler dus wel het restauratierapport van de motorrevisie zit heb ik helaas geen onderhoudshistorie aangetroffen. Wel alle andere boekjes in keurige mapjes zijn aanwezig in de Daimler. Omdat hij al sinds 2014 stil stond heb ik bij het autobedrijf waar ik 'm gekocht heb meteen olie + filter, + luchtfilter en differentieel olie laten vervangen. Toen ik 'm afgelopen donderdag op had gehaald had ik eerst maar eens 60 liter Vpower 98 getankt. Bij koude start loopt de motor niet helemaal lekker, tot na een paar kilometer hij opgewarmd is, dan loopt hij perfect. Het rijgedrag verraste me ondanks de lange stilstand zeer aangenaam. De automaat schakelt mooi zacht, de motor doet het goed, onderstel is strak zonder gebonk of andere kenmerken van slijtage. Sturen gaat haarscherp, en remmen doet hij ook prima. Hij rijdt dus eigenlijk nog bijna als een nieuwe! Ik ben lekker met een grote omweg (220km) met 110 km/h op de cruise control naar huis gereden, en heb er enorm van genoten om weer in een Daimler te rijden. Ook in deze Daimler mochten de vreemde gevonden voorwerpen weer niet ontbreken trouwens. Zo was er nog aanwezig: -Cassettebandjes uit de jaren 80: "The ultimate secret to lifelong success" -Joop Parfum -Nog een paar vage casettebandjes -Een cassettebandje met snoer eraan om een MP3 speler op aan te sluiten -Paraplu met dezelfde kleur als het interieur -Bruin lederen luxe parkeerschijf Ik ga deze Daimler op mooie dagen waarop het in ieder geval droog blijft rijden, dat wil ik afwisselend doen met mijn XJ40 Gold. De andere twee Daimlers wil ik de komende paar jaar weer helemaal rijklaar maken. Ik kan wel wat hulp gebruiken bij het perfectioneren van deze Daimler. 1: waar moet ik het zoeken v.w.b. het minder goed lopen de eerste paar kilometers bij koude motor? 2: bij warme start heeft hij iets meer moeite met aanslaan, beetje gas erbij werkt. En dan nu de foto's (klik op de foto voor een vergroting):
  11. Ik vind zowel de X300 als de X308 prachtig waarbij de X308 nog wat statiger is in de juiste uitvoering. De X300 heeft wat meer hoekige details t.o.v. de X308 wat ik prefereer. Omdat ik altijd Jags en Daimlers koop aan de onderkant van de markt heb ik de X308 wel degelijk links laten liggen wegens het kettingspanner / koeltoren verhaal. Toch zie ik tegenwoordig steeds vaker dat in verkoopteksten staat dat de kettingspannermodificatie reeds is uitgevoerd. Ook wil ik geen Double Six omdat ik denk dat je daar compleet op leegloopt zowel in onderhoud als wegenbelasting / verbruik. De Daimler is voor mij wel het summum.... waarschijnlijk alleen al vanwege de naam "Daimler" en het afwerkingsniveau en status... het is net weer iets exclusiever dan een Jaguar. Veel mensen kennen Daimler ook niet en Jaguar dan weer wel, dat maakt de tongen los. Even wat foto's van mijn jongens:
  12. Die lekbakjes zou ik er dan maar bij bestellen ja Maar nee hoor, ik kan 3 Jags kwijt en een grote oude camper in mijn garage. Het moet een keer goed zijn he
  13. Ik kan 2 Daimlers en de XJ40 Gold in de garage kwijt, 1 Daimler met het meeste werk moet dan buiten slapen. Ik ga nog wel proberen om een soort van overkapping te maken, maar misschien gaat hij over een tijdje ook wel gewoon weg hoor. Ben al blij dat ik 3 stuks binnen netjes kan houden. Ik vind jouw oplossing wel mooi, maar voor Jaguars die altijd wel iets vloeistof lekken vind ik het minder geschikt.
  14. Ik heb mijn Buick Park Avenue, Lexus en waarschijnlijk ook Renault RX4 verkocht in 2 weken tijd. (ik had nog wat vreemde eend in de bijtjes tussen de Daimlers en Jaguar staan) Dus ik vond tijd dat er wel weer iets terug moest komen en liep tegen deze Daimler aan. Hij stond te koop in Lelystad, tussen mijn huis en werk in dus ik was gaan kijken en later proefrijden. Het ding beviel me wel in deze staat, met nieuwe APK gekocht dus ik kan er meteen mee rijden. Mijn Daimlers en Jaguar die ik al heb hebben inmiddels allen wel wat APK werk (de Jaguar weinig, de twee Daimlers iets meer)dus wat doe je dan, je maakt ze niet klaar, je koopt gewoon een Daimler met nieuwe APK! Ja.. logica van de koude grond weer, maar wel leuk om na een aantal jaar weer een Daimler op te halen. Ik heb vele klassiekers gehad de laatste jaren, maar de liefde verdween net zo snel als dat ze gekomen was... behalve voor Daimlers & Jaguars. Of ik er nou alleen naar kan kijken of ook nog in rijden, ik blijf ze fantastisch vinden. De Daimlers en Jag gaan dus NOOIT meer weg als het aan mij ligt. Maar er moet wegens ruimtegebrek *kuch* er wel eentje buiten slapen nu helaas.... Dat zal dus degene met het meeste werk worden, de grijze X300..... weliswaar onder afdak of hoes.. nou ja we zien wel. Zeg nou zelf... van zo'n trio kan je toch geen afstand doen...
×
×
  • Create New...