Jump to content

Djurre1980

Members
  • Posts

    1,104
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

Djurre1980 last won the day on August 20

Djurre1980 had the most liked content!

Reputation

188 Toppertje

About Djurre1980

  • Birthday 03/12/1980
  • Age 41

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Friesland
  • Hobbies
    Mijn Daimlers: Series 3, XJ40 & X300

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Ik ben een autoliefhebber en in het bezit van drie Daimlers: Series 3, XJ40 & X300.
    Voor dagelijks vervoer heb ik een in nieuwstaat zijnde MG ZT uit 2004.

Recent Profile Visitors

1,274 profile views
  1. Klopt heren. Dank voor de bevestiging.
  2. Ik kon het niet zien door de zon vanmiddag maar ik heb net nog even gekeken. Hij gaat volgens mij naar de AC compressor. Daar zit geen riem meer om bij mij dus waarschijnlijk is die connector ook losgehaald. Mysterie ontrafeld Thanks. Djurre.
  3. Hoi medestrijders, Aan de voorkant van de motor van mijn 1994ér 3.2 XJ40 zit een groene stekker die niet aangesloten is. Als ik 'm aansluit gebeurt er niks.... Weet iemand waar deze stekker voor dient? Ik heb het Gegoogled maar kwam niet verder. Dank.
  4. Paar maanden terug de Daimler die ik vorig jaar voor €3000 kocht en de Gold eens samen vastgelegd. Even klikken voor een vergroting.
  5. Hoi Pim, Dank, je links waren uiterst informatief en bruikbaar. Ik heb de betreffende stelmotor gevonden. Was inderdaad een paar kleine tikjes met de schroevendraaier erop en hij deed het weer. De verwarming wordt nu weer netjes koel en warm door alle ventilatieopeningen. En uit de roosters uit het midden van het dashboard komt nu ook lucht! Even kijken of het blijft werken nu, maar de stelmotor staat nu in ieder geval niet meer in standje sauna.
  6. Hoi Pim, Je zegt zijkanten. Er zitten dus aan weerskanten van de middenconsole van die servos? Weet je ook welke kant ik in mijn geval moet hebben toevallig? Dank je
  7. Hoi Hans, Snap ik het goed dat die module hier zit, omcirkeld op de foto? https://live.staticflickr.com/65535/51376489037_178fcb7992_b.jpg Mijn blowers werken nu wel, dus geen APK issue meer. Maar door de roosters in het dashboard wordt nog wel steeds alleen warme lucht geblazen ondanks dat ik de temperatuurknop op z'n koudst heb gezet. Door het rooster bij de voeten komt wel koude lucht en warme lucht naargelang ik de knop instel. Nu heb ik begrepen dat er dan een blend flap vast zit en je eerst kan proberen er een tik op te geven. Maar ja waar moet ik op gaan beuken?
  8. Zekeringkasten zijn doorgesoldeerd en blower werkt weer. Wie weet waar ik deze module kan vinden in mijn XJ40 https://blackcherryjaguar.com/products/jaguar-xj40-xj6-climate-control-ecu-air-conditioning-control-module-dbc12229 Thanks
  9. Oké bedankt ik ga het overleggen
  10. Ik heb de zekeringkasten van mijn 1994 XJ40 naar een restaurateur in electronica gestuurd omdat de zekeringkasten nog wel eens problemen kunnen geven. Hij heeft geconstateerd dat de printplaat dubbel is. Deze kunnen gescheiden worden maar dat is erg tijdrovend en dus kostbaar. Hoe hebben jullie dat gedaan? Alleen de soldeerverbindingen hersteld waar je bij kan, of hebben jullie de twee printplaten gescheiden zodat je alle slechte soldeerverbindingen kan doorsolderen? Zie foto's. Dank
  11. Goedenavond vrienden, Mijn blower in de XJ40 Gold ging altijd na een paar km rijden aan als hij in stand low, mid of high stond. tenzij ik 'm na het starten meteen op high zette, dan kon ik 'm meteen naar mid of low instellen. Vandaag merkte ik echter dat de blower helemaal niet meer werkt. Als ik 'm op low, mid of high zet hoor ik de flaps wel bewegen dus de knop werkt. Voor de rest hoor ik dus ook niet meer het geluid van de blower. Waar kan ik het beste beginnen met zoeken? Zekeringen lijken OK. Dank is groot Groet, Djurre.
  12. Een echt goede kost NU geld inderdaad. Dat was 4-6 jaar terug wel anders. Ik heb een Daimler 4.0 XJ40 gekocht voor €750 euro met apk toen. Reed prima en is mooi. Mijn nu dagelijkse XJ40 was €2750 met nieuwe APK waar een reparatie uitkwam van +- €250 die de oude eigenaar betaalde. Hij gaf ook nog €50 benzinegeld mee Wederom een prima mooie auto waar ik nu soms 1000 km per week mee rij. Kmstanden rond de 225.000 bij aanschaf. Ik ben ervan overtuigd dat dit me nu niet meer zou lukken, dergelijke auto's kopen in die staat voor zo weinig geld.
  13. Mijn MG ZT heeft af fabriek Xenon en die lampen trillen ook iets.
  14. Ik heb ervaring met retrofitlab. Keer projectoren in laten bouwen. Op zich prima werk geleverd. Al ging er een koplamp later wel finaal lek. Maarja, ze moeten in de over om ze open te krijgen en daarna worden ze weer dicht gekit. Als de kit verouderd krijg je lekkage.
  15. Een X300 begint wel zeldzaam te worden, maar een X300 3.2 of 4.0 inderdaad en anders een late (1994) XJ40).
×
×
  • Create New...