Ga naar inhoud

jaghart

Members
  • Aantal items

    315
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

jaghart won de laatste dag op 5 februari 2016

jaghart had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

33 Beter

Over jaghart

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Rigaz en heb een X308 uit '98 Daimler 4.0 v8, donkerblauw metallic met ivory leer, geen schuifdak. Woon in de buurt van Utrecht.
    Inmiddels al sinds mei 2015 een Jaguar x300 4.0 liter uit eind 1994. Jade green met Parchment interieur.
  1. Ik heb ook al een tijdje een constant "rateltje" rond de 1500 toeren. Niet alleen in her begin na het starten. Het komt duidelijk van de spanner en niet van een schildje ofzo..Dit zou dus duiden op de onderste Kettingspanner. Het verhaal hierboven gaat om de bovenste spanner. Klopt dit? Ik begreep dat de onderste spanner bijna niet te vervangen is...
  2. klinkt weer goed allemaal. Ik heb vorige keer mijn klokje gedaan en die werkt perfect! Ik zou heel graag het hemeltje willen doen. Ik begrijp dat in november de "demo" wordt gedaan , en dan in 2018 zelf? Wanneer je elkaar per auto helpt is het volgens mij goed te doen. Is het een idee om het in november al aan te pakken, dan hebben we het net gezien en doen we het direct erna zelf met 2 man per auto.
  3. Eindelijk Arden AJ5

    Prachtig!.... zijn er ook interieur fotos?...(van de xj40 natuurlijk..)
  4. Forum meeting 2017

    INFO AANMELDEN DEELNEMERS wordt een beetje een rommeltje, maar ik vind het wel leuk om te zien wie en wat er allemaal komt.....
  5. Een korte of een lange?

    Meningen meningen... maar van die achterruit zat ik dan toch echt fout.... Was dat van de hoek van de achterruit bij de verlengde xj40 (Majestic??..) misschien het geval?
  6. Een korte of een lange?

    Swb is absoluut mooier... zoals eerder gezegd zijn de ramen ( en deuren) achter veels te lang bij lwb. Maar wat ik ook storend vind aan de lange versie van de x300/308 is het verhoogde dak en de achterruit die rechterop staat. Er is naar mijn mening echt een stuk tussen gepropt..
  7. Wat betreft het aantal kilometers dat nog te rijden is... Ikzelf had destijds weinig keus, ik was in Zwitserland met het hele gezin en moest toch echt terug. Hortend, stotend en bonkend terug gereden, zelfs de automaat was in de war...Vooral de tunnels zonder vluchtstrook waren leuk... Dit overigens na overleg op een zondagochtend met Raymond.....Anders had ik het niet aangedurfd...
  8. Het mooiste is: naar een specialist, daar eigenlijk 6 nieuwe (juiste!) bobines erin zetten en weer zorgeloos doorrijden. Het is echt heel eenvoudig. ik vond 6 bobines best een heel bedrag dus ik heb eindeloos zitten wisselen en proberen om er uiteindelijk 2 brakke bobines eruit te vissen...Ik rij weer probleemloos rond. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe nog wel een hobbeltje voel in de motorloop, vandaar dat ik wat reserve bobines op zak heb...Het is echt een eenvoudig klusje..
  9. Heb ik ook gehad: 4.0 zes in lijn uit 1995... een of meerdere bobines kapot of bijna kapot, moeilijk te traceren welke, maar ik heb er twee vervangen en alles werk weer perfect...
  10. Koude motor, trage lockup

    Ik bedoelde dat wanneer de lockup later intreedt, de motor wat langer hogere toeren maakt en dus sneller zal opwarmen, ik begreep dat dit leidt tot o.a. een betere verbranding...
  11. hoe kan dit

    Kun je de hele boel op een oud chassis zetten, zoals bij een Range Rover?......
  12. Gasklephuis "van twee-1 goede maken"

    Ter info, Ik heb een x300 4.0 uit 1994, heel andere auto maar toch. Laatst was mijn abs en speed sensor linksachter kapot. Ik dacht hiermee prima voorlopig even verder te kunnen rijden, alleen dan zonder abs... Echter, na zo'n 150km ging de motor toch raar doen, hij sloeg af bij het stoplicht en liep steeds slechter. De automaat ging slecht schakelen en wilde op het eind alleen nog maar in zijn 3e versnelling. Na het vervangen van de sensor was alles weer normaal alle oranje lampjes waren ook weer uit. Ik weet dat het een compleet andere auto is maar wilde het toch even delen...
  13. Koude motor, trage lockup

    De bak schakelt heel netjes. Het vervangen van de solenoids heeft zeker geholpen. Toch schakelt hij in de winter wat later door naar de lockup, maar eerder dan voor de ingreep. Ik heb ook begrepen dat op deze manier alles goed warm wordt, (cat's etc) wat de motor op langere termijn ten goede komt, dit geeft een prettig gevoel. Ik heb wel het idee dat mijn motor in de winter wat langer in zijn 3 blijft hangen dan bij anderen...prima..
  14. Hoe oud accu

    Op de accu kon ik niet vinden hoe oud deze was. De auto startte altijd maar niet overtuigend zoals wanneer hij warm is. Ik heb een nieuwe Varta accu 95ah gekocht. Nu start hij bij de eerste rondgang van startmotor. Ik had verder geen klachten maar het was toch nodig...
×