Jump to content

wimb

Members
  • Content Count

    1639
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    46

wimb last won the day on July 10

wimb had the most liked content!

Community Reputation

369 Toppertje

About wimb

  • Birthday 01/14/1966
  • Age 53

Contact Methods

  • MSN
    wimvanbakel@hotmail.com
  • Skype
    wimvanbakel@hotmail.com
  • Age 53

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Huizen
  • Age 53

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wim, wonend in Huizen en werkzaam in Amsterdam als ambtenaar.
  • Age 53

Recent Profile Visitors

1218 profile views
  1. wimb

    Samenwerking JDCH

    Inderdaad goed dat er nog steeds overleg is. Dat betekent dat de wil er is en dat is de basis en het allerbelangrijkste. Ik gebruik graag metaforen en ik zie de samenwerking tussen JF en JDCH net als de relatie tussen Penny en Leonard uit The Big Bang Theory. Voor wie de serie niet kent: zij zijn twee totaal verschillende personen qua achtergrond, opleiding, etc. maar voelen zich tot elkaar aangetrokken. Dat gaat in het begin heel stroef vanwege de grote verschillen maar uiteindelijk trouwen ze met elkaar. Okay, een 'huwelijk' tussen het forum en de club gaat te ver. Maar de parallel is wel dat we aan elkaar moeten wennen en dat kost tijd. De zomertoerrit is een mooi moment om 'aan elkaar te snuffelen'. Dit is een proces dat tijd kost en niet geforceerd moet worden.
  2. Het grote probleem van JLR schijnt toch wel het totale gebrek aan aftersales te zijn. Ik zat gisteren ook weer een artikel in Bloomberg te lezen over hoe beroerd klanten worden geholpen als ze terugkomen bij de dealer met defecten en klachten. Bottom line: ze kunnen doodvallen terwijl de productkwaliteit op het niveau van British Leyland zit. Er wordt de laatste tijd best veel hierover gepubliceerd en dat doet de reputatie natuurlijk ook geen goed. Wat servicegerichtheid betreft zou JLR goed passen bij PSA; als de overnamegeruchten toch waar blijken te zijn.
  3. Niet helemaal waar. De KNAC kijkt niet naar de leeftijd van de auto. En ik spreek uit recente ervaring met mijn daily driver die nog geen 15 jaar is.
  4. Ha ja: Imal. Ik kon niet meer op de naam komen, maar Imal vind ik ook het beste werken.
  5. Ik zou geen WD40 maar kruipolie gebruiken. Of koudespray.
  6. Kees, welkom terug. En geweldig dat je het moderatorschap weer op je wilt nemen.
  7. Volgens mij is het inderdaad gewoon LHM. Groene minerale olie die Citroën voor haar hydraulische systemen gebruikte. Heerlijk verslavende lucht overigens. Die olie moet sowieso regelmatig ververst worden. En volgens mij is die olie bij de Troendealer goedkoper dan Kroon.
  8. wimb

    onderdelen XJ

    Dat was ik in eerste instantie ook van plan; daarom had ik ook die draadlampjes gekocht. Het blijkt dat er verschillende voetjes gebruikt zijn, o.a. een versie waarbij het draadje aan een lipje gesoldeerd zit. Dat was voor mij de reden om te stoppen met het vervangen van lampjes in de houdertjes. Maar misschien had ik gewoon niet genoeg geduld/geluk en jij wel. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
  9. Ik snap je volledig en toch verbaas ik mij er over als ik zo'n modernistische XJ zie hij dat ik het een knap design vind. Als je 'm zonder andere auto's ziet is het een 13-in-een-dozijn. Maar tussen andere auto's springt hij er toch uit. Met name de achterkant heeft dan iets katachtigs. Dat zal ook wel komen omdat elke keer als ik er zo eentje zie er een type bestuurder achter het stuur zit die weet hoe je een gaspedaal moet intrappen.😅 Ben trouwens benieuwd naar opa Ians laatste kunstje: dit jaar komt toch de nieuwe XJ op de markt?
  10. wimb

    onderdelen XJ

    Ik heb al dat soort lampjes vervangen door draadlampjes en die op de printjes gesoldeerd. Daar had ik twee redenen voor. Ten eerste zitten er condoompjes over de fabriekslampjes waardoor er meer vermogen nodig is om de gewenste lichtopbrengst te halen. Meer vermogen is meer hitte en daar houdt kunststof niet van. De tweede reden is dat als je alle lampjes gaat vervangen (en waarom niet, ze zijn allemaal even oud) het er heel veel zijn en met een prijs van rond de 3 euro dat een behoorlijke investering is. Enige nadeel is dat ik niet meer het originele amberkleurige licht heb. Maar soit, ik ben niet zo'n originaliteitsfreak.
  11. Dat is eigenlijk zoals het hoort. Teken het maar eens uit in een elektrisch schema, dan zie je dat splitsen in de kofferbak een beunoplossing is. Weliswaar praktisch maar het is geen net ontwerp.
  12. Ik wens alle tourgangers een hele leuke dag. En maak vooral veel foto's zodat ik weet wat ik gemist heb.
  13. Ik wil niet weten welke lichaamsdelen je er anders voor gebruikt.😅
  14. Dat moet je wel framen. Auto's zijn de afgelopen decennia enorm gegroeid (Obesitas😅). De huidige Polo is zo groot geworden dat er ruimte is voor een modelletje aan de onderkant, de UP!
  15. Blauwe rook wordt veroorzaakt door olie. Je hoeft het dus niet in het brandstofgedeelte te zoeken.
×
×
  • Create New...