-
Posts
2,491 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
75
wimb last won the day on January 6 2022
wimb had the most liked content!
Reputation
898 ToppertjeAbout wimb
- Birthday 01/14/1966
Contact Methods
-
MSN
wimvanbakel@hotmail.com
-
Skype
wimvanbakel@hotmail.com
Profile Information
-
Geslacht
Man
-
Woonplaats
Huizen
Wie ben ik
-
Voorstellen
Ik ben Wim, wonend in Huizen en werkzaam in Amsterdam als ambtenaar.
Recent Profile Visitors
3,050 profile views
-
Oh? Ik ken er maar één: de Kever. De originele, niet de New Beetle. En da's dan ook meteen mijn grote liefde. Ik denk nog steeds met veel plezier terug aan mijn rode 1300 uit '71: linkerhand aan het stuur; rechter op de handles voor verwarming en luchtverdeling. 😅 Zoals ik al zei; ik ga eerst de 308 in orde maken en dan zie ik wel weer. Voor mezelf heb ik al jaren een favorietenlijstje met oldtimers: Al sinds mijn jeugd staat met stip bovenaan een E-type. Een jongensdroom en ik ben bang dat het altijd een droom zal blijven. Op nummer twee een DS met derde neus. (Ja, ja.) of een oer ID. Maar gezien het gezeik met courante onderdelen is deze op mijn bangalijstje gezakt. Wat ik zo lees op het belendende forum is de voornaamste bezigheid van een DS-bezitter het vervangen van nieuw gemaakte onderdelen voor nieuw gemaakte onderdelen die minder snel falen. Op drie vinden we de GS. Als kind vond ik het een spuuglelijk ding, maar nu vind ik 'm steeds interessanter worden. Gezien de niet bestaande, want Franse onderdelenvoorziening waarschijnlijk geen slimme keuze. En qua techniek ook zo ongeveer op alle mogelijke manieren afwijkend van wat normaal is, dat dit in de praktijk ook geen slimme keuze zal zijn. 🤣 Wat ook knaagt is de nummer vier: een Rover SD1. (Over niet verstandige keuzes gesproken.) Maar de nummer vijf, daar krijg ik steeds meer interesse in: een Lada 1200, liefst een beige.😲 Gewoon lekker basic en tijdens zijn productieleven al antiek.
-
Het een sluit het ander toch niet uit? De Jaaag onder handen nemen zodat de verkoopwaarde toeneemt. En voor wie, zoals Eric, nieuwsgierig is: Ik zit al een tijdje te dubben of ik de Jaguar wil houden. Hierbij heb ik een aantal persoonlijke overwegingen: - Jaguaronderdelen, zeker nieuw, zijn niet altijd te krijgen terwijl ik ze wel nodig heb. - Jaguaronderdelen zijn duur. Dat ben ik me bewust geworden door het VAG-product. Daar heb ik de remschakelaar van vervangen en was nog geen €10,- kwijt voor een nieuwe. Een nieuwe voor de Jag zit boven de €140,- ex. - De Brexit heeft de onderdelenvoorziening geen goed gedaan. - Milieubeperkende maatregelen beginnen nu toch wel serieuze realiteit te worden in Europa. De Jaguar heeft euro 2, de Seat euro 4. Hier komt bij dat ik bij aanschaf van de Jaguar destijds al heb gezegd dat ik er mee blijf rijden zolang het kan qua milieurestricties. - Wat ook een rol speelt, is mijn leeftijd. Voor mij is een groot deel van de autohobby zelf het onderhoud doen. Bijna alles aan de Jaguar is lomp, zwaar en overgedimensioneerd. De Seat daarentegen is op dat punt een speelgoedauto. Na een paar uur beunen aan de Seat heb ik het wel gehad. Waarbij ik overigens wel moet opmerken dat de Brit logischer in elkaar zit dan de Duitser (de waterpomp bijvoorbeeld wordt op zijn plaats gehouden door de twee boutjes van de afdekkap van de distributieriem 😱 ). Hoe dan ook, wat in ieder geval moet gebeuren: - De vrijloop van de aircopomp blijft hangen, waardoor ook bij uitgeschakelde airco de pomp, weliswaar slippend, blijft draaien. - De schokdempers zijn hoognodig aan vervanging toe. - De horizontale stuurverstelling moet weer in ere hersteld worden. En nog wat kleine zaken.
-
Mozeskriebel! Raymonds reactie is van 17 februari en daarna is het oorverdovend stil gebleven. Daar heb ik drie, los van elkaar staande redenen voor. De eerste en belangrijkste is de baby Bentley a.k.a de Seat Ibiza. Dat hok heb ik zo'n drie jaar geleden gekocht voor €400 omdat ik tijdelijk vervoer nodig had. Ik zag wel of hij de APK zou halen en ik had met mezelf de afspraak dat het rijdend houden (noodzakelijk onderhoud) in verhouding moet staan tot de aanschafprijs. Ik heb ruim een jaar met een gare, maar niet slippende koppeling rondgereden toen het druklager vorig jaar in Italië besloot de geest te geven. €300 afgetikt bij de lokale beun voor een nieuwe koppeling. Omdat de auto daardoor reed; lees fijner, besloot ik eind vorig jaar om eerst de Bentley technisch volledig op orde te krijgen en daarna met de Jag bezig te gaan. En het moet me van het hart; beunen aan het VAG-product is stiekem veel leuker dan aan de Jaguar omdat onderdelen overvloedig te krijgen zijn, geen drol kosten en alles klein en licht is. De- en monteren is niet altijd makkelijk, want die Duitsers verzinnen nog absurdere technische constructen dan de Fransen. 🙄 Afijn, vervolgens hebben we in huisje Weltevree Corona gehad. En daarna kreeg ik griep. Ten laatste is mijn schoonzuster overleden, waardoor we hals over kop naar Italië zijn geweest. Het to do lijstje van de baby Bentley is intussen geslonken tot een nieuwe kachelradiateur en draagarmrubbers en het inbouwen van cruise control (originalteil natürlich) en dan ga ik verder met de Brit.
-
Ik heb dat reflow verhaal voorgelegd aan een vriend van mij die detailen als hobby heeft. Eigenlijk is het meer een fanatieke obsessie. 😅 Maar hij is ook een wandelende encyclopedie op het gebied. Kort samengevat is zijn reactie dat reflow zonde van het geld is. Is die vlek eenmaal ingebeten dan blijft dat zo.
-
We'll see. In ieder geval een helder verhaal met feiten.
-
Ik ben ook een aantal keren op zoek geweest bij zowel onze vrienden in Gorinchem als onze vrienden in Coventry maar heb het inderdaad niet kunnen vinden.
-
XK8 Welke OBD adapter - Torque Pro en welke Jaguar Software/Mongoose...?
wimb replied to MarcJagger's topic in Vragen
Ter aanvulling op wat Raymond schrijft: Ik heb heel bewust voor een Icarsoft gekozen juist vanwege het ontbreken van programmeer- en configureermogelijkheden. Uitlezen van storingen, live data en resetten. That's it. Vóór de Jaguar had ik een XM. En natuurlijk een gekraakte versie van Lexia, de dealer software van PSA. En hoewel zowel Lexia als de elektronica van de XM naar huidige maatstaven antiek zijn en vrijwel geen opties kennen, is het me een paar keer gelukt door verkeerde handelingen om de settings van het motormanagement te vernaggelen. Gelukkig is de reset eenvoudig: spanning er af. Door deze ervaring, wil ik per sé niet zelf kunnen configureren. Hierbij speelt ook mee dat de auto zo oud is dat er niets meer valt te updaten/ aanpassen/ programmeren. In ieder geval niet op mijn niveau van hobby-Bob. -
Lees je je managementboekjes niet? Nieuwe CEO -> Aandeelhouders blij -> Nieuwe visie -> Aandeelhouders heel erg blij -> Nieuwe strategie -> Aandeelhouders nog steeds blij -> Groen licht voor de nieuwe ideeën -> Herpositioneren bedrijf -> Aandeelhouders vinden dat logisch, maar: 'Let op de centen!' -> Lopende projecten stoppen want we kunnen niet alle ballen in de lucht houden.