Jump to content

wimb

Members
  • Content Count

    1620
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    45

wimb last won the day on May 22

wimb had the most liked content!

Community Reputation

359 Toppertje

About wimb

  • Birthday 01/14/1966
  • Age 53

Contact Methods

  • MSN
    wimvanbakel@hotmail.com
  • Skype
    wimvanbakel@hotmail.com
  • Age 53

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Huizen
  • Age 53

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wim, wonend in Huizen en werkzaam in Amsterdam als ambtenaar.
  • Age 53

Recent Profile Visitors

1171 profile views
  1. Ik wens alle tourgangers een hele leuke dag. En maak vooral veel foto's zodat ik weet wat ik gemist heb.
  2. Ik wil niet weten welke lichaamsdelen je er anders voor gebruikt.😅
  3. Dat moet je wel framen. Auto's zijn de afgelopen decennia enorm gegroeid (Obesitas😅). De huidige Polo is zo groot geworden dat er ruimte is voor een modelletje aan de onderkant, de UP!
  4. Blauwe rook wordt veroorzaakt door olie. Je hoeft het dus niet in het brandstofgedeelte te zoeken.
  5. Je bedoelt dat je dan ongeveer zo rijdt:
  6. Nee absoluut niet, gelukkig maar. Het is een rare samenloop van omstandigheden waardoor ik er niet bij kan zijn.
  7. Slecht nieuws: de kans is vrijwel 100% dat ik er zondag niet bij kan zijn.
  8. Ik las het bericht donderdag ook al in The Guardian: https://amp.theguardian.com/business/2019/may/09/tata-denies-it-is-trying-to-sell-jaguar-land-rover-to-frances-psa Ik weet nog niet goed wat ik er van moet vinden. Monsieur Tavares is nogal een manager die geldgedreven is. Op zich niets mis mee dat er op de centjes wordt gelet, maar bij PSA gaat het intussen ten koste van de service richting klanten (zowel dealers als de eindgebruikers). Dat is een hobbel waar DS best moeite mee heeft in het streven een premium merk te worden. Duitse meuk is echt niet veel beter, zoek maar eens over het drama van de THP-motor, een BMW torretje dat PSA veel gebruikt. En echt succesvol is Jaguar ook niet in de Formule E. JLR is al een aantal jaren op zijn eigen eilandje uitbundig aan het experimenteren met allerlei high-tech automotive innovaties. Onderzoeken die serieus veel geld kosten en die anderen ook doen en daar heeft Tata al een tijd lang moeite mee. Aan de andere kant heeft PSA wel de beschikking over en toegang tot heel veel van diezelfde high-tech innovaties; niet in de laatste plaats op materiaalgebied. Wat dat betreft zou het JLR enorm helpen omdat ze veel minder zelf het wiel hoeven uit te vinden. Als het gerucht waar is, dan hangt het er vooral vanaf hoe Tavares & co JLR positioneert binnen het concern. Het zou me niets verbazen als DS de nek wordt omgedraaid ten gunste van JLR want DS spartelt sinds de oprichting een paar jaar geleden zonder al te veel succes. Kortom, krijgt JLR de vrijheid binnen PSA om zijn eigen productfilosofie te blijven doorvoeren dan zie ik een win-win situatie. Maar wordt het een premium merk volgens de Franse doctrine (=gedicteerd door Parijs) dan word ik niet vrolijk van de gedachte. We shall see what the future brings.
  9. wimb

    Samenwerking JDCH

    Dan toch maar ook maar mijn persoonlijke, eerste en ongenuanceerde reactie: Natuurlijk ben ik een groot voorstander van de voorgestelde samenwerking. Het is op zich natuurlijk gek dat er twee verschillende 'clubs' zijn voor hetzelfde automerk. Ik zie ook dat er weinig overlap van activiteiten en aandachtsgebieden is, waardoor de twee partijen elkaar goed kunnen aanvullen. Maar, net zoals bij Michel, heb ik ook een maar. En dat betreft eigenlijk hetzelfde. Al sinds ik een Jaguar heb, overweeg ik met enige regelmaat lid te worden van JDCH. Inderdaad, die 6 tientjes hakken er niet in. Maar er hangt een elitair sfeertje om die club die ik herken uit de tijd dat ik lid was van de XM-club. Nu is het in het Citroënwereldje sowieso al heel erg een 'ons Citroën'-houding (wie dat niet gelooft kan komend weekeinde de sfeer op Citromobile in Vijfhuizen), maar de XM-club (en in nog sterkere mate het C6 genootschap) profileert zich als heel elitair. En het is die uitstraling die me weerhoudt om lid te worden van de JDCH. Natuurlijk, het is een gekleurd beeld dat ik heb. Dus mijn reactie is voor wat het waard is. Aan de andere kant, clubs veranderen. De oudere garde stroomt uit en de jonge generatie komt er bij. Dat zie je ook hier op het forum. Dus ik zou voorzichtig de samenwerking een kans willen geven. En daarbij hoop ik dat mijn beeld van JDCH in positieve zin bijgesteld wordt.
  10. wimb

    Waterpomp

    En ik maar denken dat alleen Amsterdammers elkaar aardig vonden.
  11. wimb

    Waterpomp

    Ja, volledig. Voor die paar tientjes aan materiaal heb je een spanrol met nieuw lager dat er weer een hele tijd tegen kan. En als je toch bezig bent is het nauwelijks extra werk. Zo'n lager heeft echt niet het eeuwige leven.
  12. Hoi Nico, zie dit topic: Neem even contact op met Raymond of Werkman.
  13. Ik wel. Ooit heb ik 4 NGK's gekocht voor mijn XM. Nieuw in doos bij Brezan. Tijdens een meeting al ouwehoerende de bougies verwisseld en daarna liep de motor niet lekker. Uiteindelijk de bougies er uitgehaald en wat bleek? Drie NGKS's en een Bosch. En een van die NGK's was ook anders als de andere twee. 😮
  14. Groot gelijk. Inkorten is meestal een tijdelijke oplossing. Het rubbert veroudert en heeft zijn beste tijd gehad.
×
×
  • Create New...