Jump to content

wimb

Members
  • Content Count

    1979
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    59

wimb last won the day on May 21

wimb had the most liked content!

Community Reputation

502 Toppertje

1 Follower

About wimb

  • Birthday 01/14/1966
  • Age 54

Contact Methods

  • MSN
    wimvanbakel@hotmail.com
  • Skype
    wimvanbakel@hotmail.com
  • Age 54

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Huizen
  • Age 54

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wim, wonend in Huizen en werkzaam in Amsterdam als ambtenaar.
  • Age 54

Recent Profile Visitors

1620 profile views
  1. wimb

    Inbraak

    K*@ Raymond! Ik kan er niet tegen dat mensen niet van andermans spullen kunnen afblijven. 😡 Zo'n inbraak voelt als een hele grote inbreuk op je privacy. Effe snel spullen meenemen en jullie zitten met de nasleep. Het gezeur met de verzekering, vervangende apparatuur aanschaffen, etc. Ik hoop voor jullie dat alles snel op orde is. Sterkte!
  2. Ik ben benieuwd of er meer reacties komen want ik heb er zin in. Qua agenda maakt het me niet uit want ik heb toch geen vakantieplannen. Jaren geleden heb ik in dat gebied op de bonnefooi rondgereden. Een heel leuk stuk om te rijden.
  3. Van een Bordeaux heb je maar een keer lol en dan is de fles leeg. Ik stel voor dat je hem ruilt voor mijn baby-Bentley (27NFFR). Met gesloten beurs uiteraard. 😁
  4. Dat klopt. In de baby-Bentley zit er een van het huismerk van de dealer. Volgens de sticker had die 6 jaar geleden al vervangen moeten worden, maar het gaat nog steeds goed. Nu is die auto een schrapersuitvoering met als enige luxe elektrisch bediende ramen voor, dus de elektrische belasting is minimaal. Voorlopig rij ik er mee door en dan zul je zien dat als het echt koud wordt, die accu zijn spreekwoordelijke middelvingertje op steekt.😅
  5. Top! Dan heb ik weer iets om naar uit te kijken (naast het concert van DP in oktober).
  6. Ik zou zeggen, probeer 'm bij de Jag. Het zal ongetwijfeld werken en als je dat voldoende vindt dan is dat toch goed genoeg? Wil je wat 'dieper' kijken (instrumentenpaneel, automaat, airco, etc) dan is een iCarsoft met JLR configuratie een relatief betaalbare keuze.
  7. Ja Jaap, Seeing is believing.
  8. Nog een vraag gewoon uit nieuwsgierigheid: hebben jullie ook de klepseals vervangen? Dat hebben we destijds toen we met de motor van mijn XM bezig waren, wel gedaan. Die dingen kosten vrijwel niets en als de motor toch al open ligt is het relatief weinig werk. Dat was voor mij eigenlijk de enige reden om ze mee te pakken. Tot mijn verbazing bleek dat een enorm gunstige invloed op het olieverbruik te hebben: bij de TCT ging dat van een litertje per paar duizend km naar minder dan een halve liter per 15.000!
  9. Een andere optie, als je bereidt bent tot een diepte-investering is een gelaccu. Verder, wat Mark ook al aangeeft, Varta is toch de betere keuze als je voor een loodaccu gaat.
  10. Een prachtig verslag om te lezen. En geweldig dat je zoon dat gedaan heeft. Eerlijk gezegd hoop ik dat ik nooit aan de beurt zal zijn met een doorgeslagen koppakking. Maar aan de andere kant is het met wat hulp, goed gereedschap, voldoende ruimte, tijd en geduld een klus die goed zelf te doen is. En zelf doen is toch altijd veel bevredigender.
  11. Dat ziet er heel goed uit. 👌
  12. Dat het ABS-lampje even aangaat bij uitlezen heb ik ook bij mijn 308. En soms tijdens het starten de melding ABS storing. Ondanks dat ik er toch vanuit ga dat het komt door de slechte soldeerverbindingen heb ik er mee leren leven. In het verleden heb ik een en ander uit- en opgezocht en volgens mij is het mogelijk om die pennen in situ opnieuw te solderen. Als ik het me goed herinner moet je op de juiste plaatsen twee gaten boren waar je de soldeerbout doorheen kunt steken.
  13. Een E-type look-a-like met wankelmotor. Ik vind het geweldig.
  14. Maar het motormanagement MOET uitgelezen kunnen worden en ook de automaat zou geen probleem mogen zijn. De LR wordt verkocht als opvolger van de i930 met meer opties en zou dus zonder problemen ook de oudere Jaguars moeten kunnen uitlezen. Voor wat het waard is: Ik moet eerst kiezen of ik een LandRover of een Jaguar heb en vervolgens het bouwjaar. Mijn auto is van eind '98 en tussen 1998 en 1999 kent die Icarsoft behoorlijk wat verschillen in uit te lezen modules.
  15. Dat is wel heel vreemd. Ik heb de betovergrootvader, de i930. Die was nieuw uit doos al geconfigureerd voor JLR en pluk en plee. Overigens krijg ik ook die certificaatmelding op de Duitse site, maar niet als ik naar icarsoft.com ga. Misschien daar nog eens proberen?
×
×
  • Create New...