Jump to content

wimb

Members
  • Content Count

    1794
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    48

wimb last won the day on November 3 2019

wimb had the most liked content!

Community Reputation

424 Toppertje

1 Follower

About wimb

  • Birthday 01/14/1966
  • Age 54

Contact Methods

  • MSN
    wimvanbakel@hotmail.com
  • Skype
    wimvanbakel@hotmail.com
  • Age 54

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Huizen
  • Age 54

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wim, wonend in Huizen en werkzaam in Amsterdam als ambtenaar.
  • Age 54

Recent Profile Visitors

1492 profile views
  1. Ik denk dat we hier het begin van het nieuwe JLR zien. Er wordt steeds meer onderkend dat elektrische auto's eenheidsworst zullen worden. En ook dat autobezit in de toekomst minder voor de hand liggend zal zijn dan nu het geval is; denk bijvoorbeeld aan greenwheels. Fabrikanten zoals JLR zijn zich aan het voorbereiden op het leveren van mobiliteitsoplossingen omdat daar te zijner tijd geld mee verdiend kan worden. Wij, bezitters van een auto die daar gelukkig mee zijn, zijn een langzaam uitstervend ras. Of ik daar blij van word is een ander verhaal. 😒
  2. wimb

    Special Tools

    Ongeveer net zo losten wij de krukasbout bij Citroëns: rechterwiel opkrikken, dop op de bout, wringijzer verlengen zodat dat op straat rust, BDP-sensor los en dan starten. Ik weet het, een hoog beungehalte.
  3. En stap twee is de zoekfunctie gebruiken. Waarschijnlijk dat het al eerder is voorgekomen.
  4. De enige die bij mij waren overleden waren diverse lampjes, waaronder dimlicht. Die Japanse elektronica kan kortstondig gelukkig best wat hebben.
  5. Niet weggooien is ook duurzaam. 😅 Tuurlijk.
  6. Ik ben ook benieuwd of daarmee je problemen zijn opgelost. Zelf ben ik geneigd om de gehele dynamo te vervangen omdat de lagers meestal ook hun beste tijd gehad hebben. Vervangen of reviseren hangt natuurlijk wel af van de staat van de dynamo. Achteraf (Ik weet het: achteraf kijk je een koe in haar ....): ik heb nog een oude redelijke dynamo liggen. Die had je ook kunnen lenen om een en ander uit te sluiten.
  7. Er zit inderdaad een 'intelligente' dynamo in. Ik heb ook heel lang rare storingen gehad die langzaamaan erger werden tot het moment dat de auto onrijdbaar werd: (Vanaf de laatste post onderaan pagina 21.) Achteraf gezien had ik het kunnen weten want in het WPH staat een uitgebreide storingsanalyseprocedure voor het laadcircuit. Maar ja, lezen hè.
  8. Ook van mijn kant complimenten voor de dag; het was zoals vanouds weer gezellig. En hoewel ik geen 350/358 heb, was het ook voor mij een leerzame dag. Met de uitleg van Raymond over het lezen van banden denk ik er over om 'bandenfluisteraar' te worden. 😅 Ook de uitgebreide uitleg over het luchtveringsysteem vond ik bijzonder boeiend. En natuurlijk was het gezellig en leuk om met bekenden te spreken. Al met al was het een zeer geslaagde dag.
  9. Dat roken kan ook gewoon condens in het uitlaatsysteem zijn. Het is makkelijk te achterhalen of het koelvloeistof is: even je hand in het uitlaatgas houden. Is het vettig en ruikt het zoet dan is het kvs.
  10. wimb

    Wimb's X308

    Hoi René, ik heb ze aftermarket maar wel van Denso natuurlijk. Het verschil tussen SNG Barratt (of Jaguar Classic Parts) en Winparts is een kleine €90 per stuk. Je kunt ze nog goedkoper vinden maar bij Winparts is mijn ervaring dat zij ook het merk en type leveren dat je bestelt. Sommige webshops sturen een alternatief op zonder overleg. En dat wilde ik per sé niet.
  11. wimb

    Wimb's X308

    En uiteindelijk, na het verzamelen van de nodige moed, de upstream lambdasensoren vervangen. Een nuttige how to staat hier: https://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj8-xjr-x308-27/replacing-upstream-o2-sensors-55786/ en daar heb ik niets aan toe te voegen. Het vervangen aan de bestuurderskant is 'a pain in the ***'. Hier heb ik ook geen foto's van gemaakt. Wel een prent van een oude en een nieuwe sensor: Waarom heb ik ze vervangen? Ze zitten er al minstens 150.000 km in en ik heb geen zin om door te rijden tot er storingen optreden. Preventief dus. Which reminds me: een tijdlang had ik last van wat vage storingen. Dus heb ik een tijdje geleden de contactvlakken van de hoofdkabelbomen schoongemaakt. Een leuk klusje om te doen; vooral de hoofdzekeringen in de kofferbak. Ik verwacht dat de nieuwe lambdasensoren in combinatie met nieuwe iridium bougies tot een aanzienlijk lager verbruik zullen leiden. 's Avonds voor het eerst in weken weer een keertje met de Jag op stap geweest: Het blijft een heerlijke auto om in te cruisen. Met een beetje geluk, lukt het om de auto daags voor de Technische Meeting te wassen zodat Keesh in een schoon waggie kan worden opgehaald. En anders heppie peg gehat.
  12. Auw! Dat zijn pas echt moeilijke keuzes. 😅
  13. Sterkte Leon. @Kees: ik kom er langs en als je wilt kan ik zelfs de juiste afslag nemen om IN roosendaal te komen.
  14. Reserverribbetjes op des Heerendag is best een aantrekkelijk vooruitzicht.😅
  15. Ehh??? In een XK8 zit toch geen XK maar een AJ26/27? Ik denk dat hier sprake is van verwarring; in ieder geval bij mij.
×
×
  • Create New...