Ga naar inhoud

wimb

Members
  • Aantal items

    1,369
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    27

wimb won de laatste dag op 10 maart

wimb had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

221 Toppertje

Over wimb

  • Verjaardag 01/14/1966
  • Leeftijd 52

Contact Methods

  • MSN
    wimvanbakel@hotmail.com
  • Skype
    wimvanbakel@hotmail.com
  • Leeftijd 52

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Huizen
  • Leeftijd 52

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wim, wonend in Huizen en werkzaam in Amsterdam als ambtenaar.
  • Leeftijd 52

Recente bezoekers van dit profiel

765 profielweergaven
  1. Hmmm... nog geen reacties.... Ik heb me gisteren uitstekend vermaakt. Zelf doen is natuurlijk veel leuker dan alleen maar toekijken. Ik weet nu hoe het hemeltje los moet uit de auto. Ik weet nu ook dat je best veel handjes nodig hebt om het nieuwe doek netjes te plakken. Ik denk niet dat dat het bij mij gaat worden. Zelf krassen verwijderen was grensverleggend. Ik ben nu zover dat ik het bij mijn eigen auto durf te doen. @Eric en Ko: bedankt voor de dag.
  2. “R”everse not happy....

    Ik denk dat je bak toch aan het overlijden is. Die van mij begon ook met wat nukken zoals soms met een klap in een versnelling slaan. En uiteindelijk is 'ie gaan hemelen bij een respectabele 3 ton.
  3. Voortgang Topic | Jaguar XJ6 4.2 3 Series 1980

    Niet in 't Gooi dus goedkoop: https://www.zelfzandstralen.nl
  4. Daarom kom ik vandaag met een boomstofgroene Jaguar. Vorige week nog heb ik auto uitbundig gewassen, maar de auto ziet er nu alweer uit of 'ie in geen 3 maanden is schoongemaakt. Enniewee, nu een ontbijt er in en dan gaan we op weg. Tot straks!
  5. Nieuwe Series III XJ (type XJ4)

    Jaguar Nederland is er ook trots op getuige hun reclamemail die ik vandaag in de digitale brievenbus ontving: https://www.jaguar.nl/news/xj6-iron-maiden.html?utm_medium=email_crm&utm_source=enewsletter&utm_campaign=x351|nl%2fenewsletterapril&utm_content=xj iron maiden&M_BT=163018824
  6. Stel dat Ko nog een bestuurderszetel zoekt voor z'n verfdemonstratie dan ben ik volgaarne bereid de mijne aan te bieden: Overigens blijf ik na afloop niet hangen omdat ik bij mijn kleindochter verwacht word.
  7. Nu dus toch: Victor's X308 Daimler

    Ik weet uit ervaring dat dát niet helpt. Ik vertel al sinds ik 'm heb dat ik een pooierbak heb, maar ik ben nog steeds gewoon ambtenaar met dito salaris. Jaguar rijden is best afzien.
  8. Aankooptips X-type

    Oh? Dus je bent geen bomenknuffelaar?
  9. Wimb's X308

    Volgens het spreekwoord houdt de winner aan, of zoiets. Dus hierbij alsnog het filmpje van de achterklep met de nieuwe gasveren: Die valt voorlopig niet meer in mijn nek met een windvlaag.
  10. Wimb's X308

    Het filmpje dat ik hier geplaatst heb wel ja. Dat toont de klep met de oude veren. Ik heb er ook een met de nieuwe en daar heeft jijbuis problemen mee.
  11. Mijn "nieuwe" XJ

    Ik zou als eerste de keerring vervangen omdat dat de lastigste klus is. Kleppendekselpakking is in werkelijkheid een hele set van kleppendekselpakkingen, pakkingen voor de bougieschachten en de rubbers voor de bouten van de deksels. Niet moeilijk wel veel. Vooral veel boutjes. Dit is echt zo'n klus die je op je gemak in het zonnetje kunt doen. Westbroek is inderdaad een hele fijne beunplek. Niet de goedkoopste maar wel schoon, netjes en behulpzaam. Bovendien houdt de eigenaar van Engelse auto's.
  12. Wimb's X308

    Omdat ik een paar keer de achterklep door een windvlaag in mijn nek heb gehad, heb ik de twee gasveren van de achterklep vervangen. Oud: Nieuw: Nu blijft de klep tenminste omhoog staan als het waait. (Helaas vertikt youtube dat filmpje te uploaden.)
  13. Wimb's X308

    Vrijdag zijn we naar Harderwijk gereden en gisteren naar Brummen. Genoeg kilometers dus om te kijken of de auto aan de onderkant droog is: Dat ziet er niet verkeerd uit. Door de lekkende pan is het er glad bij ingeschoten waarom ik vorige week onder de auto ben gekropen. Omdat bij de XM de onderhoudshistorie volledig niet bekend was, én omdat onderdelen in rap tempo moeilijker verkrijgbaar werden, heb ik bij die auto veel preventief vervangen, bij voorkeur door nieuwe onderdelen. Het resultaat was een storingsvrije en betrouwbare oude Citroën. Ik maakte wel eens het serieus bedoelde grapje dat als mijn vriendin zou zeggen dat we nu op dit moment naar Hongarije gaan, mijn enige zorg zou zijn of de banden wel voldoende lucht zouden hebben. Een oude auto met een dergelijke staat van onderhoud rijdt heel erg fijn. Bij de Jag heb ik het eigenlijk vanaf dag een veel meer op z'n beloop gelaten, met het gezeur van de afgelopen maanden tot gevolg. Omdat ik daar geen zin meer in heb, had ik de oude dynamo naar een revisiebedrijfje gebracht. De bedoeling was om de gereviseerde in te bouwen en de dynamo die ik vorig jaar van Raymond had gekregen als reserve op de plank te leggen zodat ik op zeker een goede dynamo zou hebben waar ik niet over hoef na te denken. Helaas bleek de oude 'beyond repair', dus moest het toch een nieuwe worden. Zoiets is wel een duivels dilemma: een gewone Denso voor nog geen 300 pleuries of een originele Jaguar (made by Denso) voor ruim 800 euro. Vorige week de Denso er in gesleuteld. Nu ik weet hoe het moet kost het klusje mij inclusief gereedschap pakken en alles weer opruimen minder dan twee uur. De klus is niet moeilijk en staat helder beschreven in de workshop manual. Op één dingetje na. Het onderste bevestigingspunt van de dynamo wordt geklemd door een messing bus waar de bevestigingsbout doorheen steekt. In de manual wordt over die bus geschreven: Position a suitable length bolt through the bush, fit a tubular spacer or socket spanner, fit a nut and tighten the assembly to move the bush slightly. Remove the nut, bolt and spacer. Ik kan niet zoveel met die tekst en ben de vorige keer nogal aan het klooien geweest omdat ik niet zo snel 'a suitable bolt' voor handen had. Voor nu was ik voorbereid: Een slotbout die ik toevallig heb met een dop 22 die over de bus past en een dop 13 waarmee ik de bus iets weg kan drukken. Flink strak aandraaien en dan is er net voldoende ruimte om de dynamo zonder problemen op zijn plaats te krijgen. Gisteren had ik het gevoel dat de motor mooier liep. Misschien illusie, misschien toch omdat de nieuwe dynamo een mooie strakke spanning afgeeft.
  14. Wimb's X308

    Ben ik eigenwijs? Ja, ik ben eigenwijs. Maandag wat info gezocht over de aanhaalmomenten van de boutjes van de carterpan. En eigenlijk elk draadje dat ik tegenkom heeft het over het vervangen van de pakking. Dus gisteren bij Kroymans een pakking opgehaald. Dat bezoek aan Kroymans is de moeite waard om hier te vertellen. Om 100% zeker te zijn dat ik de goede pakking mee zou kregen had ik de autopapieren meegenomen. De magazijnmeester had aan de hand van het VIN gezien dat 'het een vroege V8 was', dus begon hij een hele uitgebreide uitleg over de kettingspanners; onder meer over het ratelen bij koude motor. En zo kwamen we in gesprek over het wel en wee van de auto, waarbij ik onder andere heb verteld over de Hongaarse restauratie. Dat vond hij zo interessant dat hij mij uitnodigde om een keer met de auto langs te komen. Ja, ik weet dat hij probeert mij als klant te winnen. Ook heb ik een uitgebreide uitleg gekregen over hoe het hemeltje vervangen moet worden en nog wat zaken die voor de incrowd bekend zijn. Over de motor merkte hij op dat met normaal gebruik ze 'beresterk zijn'. De carterpan kwam gisteren pas binnen omdat GLS zondag bedacht dat Hendrikus nog geen pakket had aangeleverd. Afijn, gisteren de 'nieuwe' pan in de Hammerite gezet en vandaag de oude onder de auto uit gehaald. Easypeasy. Oude pakking er uit, nieuwe er in. Ook Easypeasy. Nieuwe pan er onder. Nou, da's dus niet zo easypeasy en wel hierom: In mijn zoektocht naar aanhaalmomenten kwam ik een document van Jim Lombardi tegen over het verwijderen en terug plaatsen van de pakking. En inderdaad, qua volgorde is het vastdraaien van koppakkingbouten makkelijker.
  15. XK Motor swap 4.2 Series 3

    Arie wat snuif en slik je? Volgens mij is Django pas 85; een jonge God dus.
×