Ga naar inhoud

wimb

Members
  • Aantal items

    1,494
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    40

wimb won de laatste dag op 18 oktober

wimb had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

301 Toppertje

Over wimb

  • Verjaardag 01/14/1966
  • Leeftijd 52

Contact Methods

  • MSN
    wimvanbakel@hotmail.com
  • Skype
    wimvanbakel@hotmail.com
  • Leeftijd 52

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Huizen
  • Leeftijd 52

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Wim, wonend in Huizen en werkzaam in Amsterdam als ambtenaar.
  • Leeftijd 52

Recente bezoekers van dit profiel

997 profielweergaven
  1. wimb

    Wimb's X308

    Vandaag ben ik weer naar G&G geweest. De laatste keer is een klein jaartje geleden, wat eigenlijk heel veel zegt over de Jaguar. De aanleiding was de APK, maar alleen daarvoor ga ik geen 2x 190 km rijden. Er waren ook wat 'dingetjes'. Eentje was de melding over hoge baktemperatuur die lukraak opplopt. Natuurlijk vanochtend niet. Ik heb op school geleerd dat dat komt omdat de wet van Murphy op zichzelf van toepassing is. Verder lijkt het met snelheden boven de 80 km/u of je over een soort van wasbord rijdt. En ondanks disc aligning en een intussen perfecte uitlijning trilt de auto bij remmen. Tot slot hoor ik gebonk links als ik over een klinkerweg rijdt. De oorzaak van het gebonk had Jeffrey al snel gevonden: het rubber waarmee het subframe aan de carroserie vast zit is kapot waardoor er metaal tegen metaal komt. Raymond heeft met een bandenlichter gewrikt en dan zie je duidelijk het subframe naar links en rechts bewegen. De proefrit op de snelweg bevestigde zijn vermoeden: een zweverig gedrag op hoge snelheden en zoekerig in bochten. Omdat die rubbers er niet 'even' in gezet kunnen worden, heb ik hiervoor een aparte afspraak gemaakt. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Wordt vervolgd ....
  2. wimb

    After market radio /a2dp in een xj8 98

    De andere oplossing is inderdaad een bracket zien te vinden en dat wordt nog een hele uitdaging omdat de radio/cassette combinatie 1,5 DIN is. Daar is hier op het forum volgens mij al eens eerder over gediscussieerd.
  3. wimb

    'Jaguar wil volledig elektrisch merk worden'

    Owkee, owkee. Hiero de score: Wim2 ben ikke dus na de tweede en laatste ronde. (En ja, het is verrekte slecht te zien.) En hier nog wat sfeerplaatjes.
  4. wimb

    'Jaguar wil volledig elektrisch merk worden'

    Ik ben om. Gisteren ben ik in Lelijkstad geweest bij de 'Art of Perfirmance Tour' en daar met een I-Pace de cone challenge gedaan. Dus zo snel mogelijk zo goed mogelijk tussen pilonen door rijden en daarbij zo min mogelijk meters maken. Die I-Pace is een geweldig apparaat om mee te rijden. Mijn mening zal misschien iets gekleurd zijn omdat ik de challenge heb gewonnen.
  5. wimb

    Organiseren Jaguar meeting

    Mwoah. Hangt er van af waar je dat doet. Een jaar of drie geleden hebben we de najaarsmeeting van het Citroën forum gehouden op het parkeerterrein bij het Fletcher hotel in Huizen. Geen toestemming gevraagd vooraf en gedurende de meeting geen gezeur gehad. Idem bij de Posbank en de Maarsseveense plassen. Belangrijk is wel dat je een locatie kiest waar de auto's kunnen staan zonder anderen te hinderen. Een (grote) parkeerplaats voldoet daar aan.
  6. wimb

    Roettest autokeuring

    Dat is een bekend verschijnsel bij diesels. Af en toe, b.v. een keer per maand een tijdje met flink hoge toeren rijden helpt roetvorming te verminderen. Bij te veel roetuitstoot kun je ook edn flink stuk blazen op de Duitse Autobahn. Het is sowieso goed voor een motor om regelmatig veel toeren te maken. Dat Nieuwe Rijden is de pest voor de motor.
  7. wimb

    Jaguar verliest twee voorwielen

    Daar verbaasde ik mij ook al over, tot ik gisteravond deze blog las: http://x308.net/rostentfernung-achsaufhaengung-kettenspanner Lees dat stukje over de 'Fahrschemel'.
  8. wimb

    Jaguar verliest twee voorwielen

    .... dan moet 'ie naar de N205 ter hoogte van Vijfhuizen?
  9. Effe kijken. 23 oktober in Heinkenszand voor de APK en wat kleinigheden. 3 november technische meeting van CiFo met , jawel, de birotor van Egbert. En dan 17 november weer Heinkenszand? Laat nu net Ian Gillan 'I don't give a fuckin' damn' zingen. Oftewel, ja ik kom gewoon.
  10. wimb

    Wimb's X308

    Inderdaad, het verschil met muscle grease is ongelooflijk. Het is best een investering als je bedenkt dat ik maar twee keer per jaar echt aan het detailen ben. Maar het verschil in eindresultaat rechtvaardigt de aankoop dubbel en dwars. Dat geldt eigenlijk voor al die potjes en zalfjes. Zo heb ik een ieniemini potje wax van Dodo's Juice. Een potje Oil of Olaz is groter. Maar de inhoud is ruim voldoende om de auto twee keer volledig (!) in de was te zetten. Laten we maar eerlijk zijn, duurkoop is hier goedkoop.
  11. wimb

    Wimb's X308

    Nou, ik noem dat eerder wishfull thinking. De TCT uit de XM lustte ook best wel een slok. Nadat ik de klepseals vervangen had, was het olieverbruik gedaald naar minder dan 1 liter op 10.000 km. Ik denk dat de seals hier ook best hard zijn, maar ik ga bij die V8 er niet 'even' 32 vervangen.
  12. wimb

    Wimb's X308

    Hei hep weer wat te melde. Na anderhalf jaar geen vakantie ben ik de afgelopen week een paar dagen in Hongarije geweest. Dit keer niet in Fadd, maar in het oosten. Ik weet van eerdere ritten dat er dan zowel op de heen- als terugweg een klein litertje aan olie verloren gaat. Daar heb ik me nooit echt druk over gemaakt. Echter, ik heb begin van dit jaar de klepdekselpakkingen vervangen en hierdoor is het verbruik gedaald naar iets minder als een liter voor de gehele reis.
  13. Ik heb een praktische vraag (die natuurlijk ook uit eigenbelang is): wordt er uitgedeukt zonder spuiten op auto's van de aanwezigen? De reden voor mijn vraag is dat een of andere grapjas voor een deukje in mijn motorkap heeft gezorgd. En wel op een ongelooflijke k*tplek: ongeveer in het midden, iets van een centimeter of twee achter de grille.
  14. wimb

    Jaguar op Nr.28!

    Wat is betrouwbaar? Het aantal mankementen wat de dealer verhelpt op aangeven van de fabriek? Of het aantal keren dat de eigenaar van de auto problemen ondervindt? Ik vind dit soort lijstjes heel suggestief. Zo las ik in een ander bericht dat BMW in Engeland in de top 3 staat qua onbetrouwbaarheid. Tussen de regels door lees je dat de dealers hun handen vol hebben aan de elektronica maar dat de consument daar eigenlijk niet zo gek veel van merkt.
  15. Dan verdenk toch echt de dynamo. Ik had ook allemaal gremlins die niet te herleiden waren. Het bleek aan de dynamo te liggen. Nieuwe er in, gremlins foetsie.
×