Jump to content

XJR

Members
  • Posts

    157
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

XJR last won the day on June 21 2019

XJR had the most liked content!

Reputation

24 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Castricum
  • Hobbies
    Jaguar XJR 2004.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    .Ik ben psychiatrisch verpleegkundige met een sterke voorkeur voor zinloze auto's. Want die zijn leuker.
    Heb tot nu toe 4 Jaguars bereden:
    een XJ12c uit 1977
    een XJR X300 uit 1996
    een XK8 uit 1997
    een XJR X350 uit 2004. Dit is mijn huidige Jag.

Recent Profile Visitors

1,487 profile views
  1. Na jarenlang Jaguar te hebben gereden, 4 stuks in totaal, heb ik mijn laatste Jag verkocht. Mijn XJR uit 2004. Het werd tijd voor wat anders, en ooit wilde ik een nieuwe wagen kopen en dat heb ik nu gedaan. Helaas geen Jaguar. Die kan ik me echt niet veroorloven. Mijn account hou ik natuurlijk, en soms gluur ik stiekum nog even naar alle tips, tricks, foto's , discussies, enz. Maar ik zal wel veel minder op het forum zijn. Maar wie weet.....ooit? een XKRS van de allerlaatste bouwjaren? En voor degene die nog een goeie set winterbanden en velgen wil: kijk op de verkooppagina van dit forum en doe een leuk bod! Tot ooit!
  2. De koppelomvormer van de automaat moet op een gegeven moment vervangen worden. die geven hoe dan ook een keer de geest. Dit na zo'n 180.000km.
  3. Groeten aan iedereen vanuit Beieren, Karinthie, Slovenië en Noord Italië.. Onze XJR gromt er rustig op los. Autobahn, bergpassen, druk stadsverkeer, hoosbuien, het doet hem niks. De luchtvering strijkt alles heerlijk glad. En het verbruik na zo’n 1700km: 1:10,4. Hij zit inmiddels onder de blubber en het stof maar geregeld staan er mensen omheen te gluren. Het blijft een droom van een wagen.
  4. Over de Leaper: op niet elke Jag staat het mooi. De kap moet behoorlijk horizontaal zijn wil de Leaper de indruk maken dat hij naar voor- omhoog springt. Ik heb er eens een gezien op een XK8: die motorkap loopt nogal af. Gevolg was dar de Leaper meer leek op een erectieprobleem. Dus goed kijken!
  5. Ik ben nog steeds tevreden over de ingreep op mijn XJR door JM Tuning. Lekker diep geluid zonder overlast. En stil op cruisesnelheid.
  6. Ik vind het wel boeiend. Geeft je wagen toch iets extra's als je meer va de historie weet.
  7. Ik heb mijn X350 onderhanden laten nemen bij Kleverlaan in Limmen. Daar is ie helemaal uit elkaar gehaald en prachtig gespoten. Ik ben zeer tevreden.
  8. XJR

    x308 draaicirkel

    De cijfers die opgegeven worden gelden gewoonlijk voor "tussen stoepranden". Dat zal dus ook voor jouw XJR gelden. Ff googelen en je weet het.
  9. Maarrrr.... betekent dat ook dat yellow sneller slijt, Isabella?
  10. @Mark van Broekhoven; het was niet de bedoeling je op je tenen te trappen. Ik begreep dat je bezig was met een XK8 in die zin dat je hem wilde kopen. En vroeg me daarom oprecht af waarom je dan met deze wagen door zou gaan om de door mij genoemde reden. Ik heb nl veel ervaring met een XK8 als een schip van bijleg. Maar ok. Succes met de bak. Je heb verder al heel wat advies gehad.
  11. Waarom wil je doorgaan met deze wagen? Er is zoveel op de markt wat gewoon goed is. Ikzelf zou nooit een occasion kopen waarvan ik weet dat je al begint met gedonder. Zeker niet voor de prijzen waarvoor XK’s momenteel te koop staan.
  12. Vlg mij was er maar een remsysteem: Brembo.
  13. Haha. Het was fun om af en toe in een tunnel even 2 tandjes terug te schakelen en te luisteren.....????
  14. Afgelopen maand zijn we met onze XJR op vakantie geweest. In totaal 4500km gereden zonder ook maar één probleem of foutmelding. Snelwegritten, bergpassen, files en slechte Slowaakse wegen die gladgestreken werden door de luchtvering. De wagen was niet van zijn stuk te krijgen. En uiteindelijk met een gemiddeld verbruik van 1:9,9. Ondanks de vaak stromende regen geen druppel lekkend schuifdak. Zeer veel bagageruimte en een koets die altijd vlak blijft ondanks de ladingen wijn die we mee terug hebben genomen uit het Oostenrijkse Weinviertel. Het enige storende was dat in extreem noodweer op de snelweg zich waarschijnlijk toch een waterfilm tussen je remblokken en schijven vormt. Je remweg is daardoor langer. Anticiperen dus. Ik vraag me af of anderen ook bekend zijn met dit verschijnsel. maar samengevat: dit is de beste Jag die ik ooit heb gehad! De eerste foto is trouwens gemaakt in Stará Lesná in de Hoge Tatra. Er werd ons ontraden om in het donker de hond van onze vrienden uit te laten vanwege de beren die er al weer gesignaleerd waren. Ik was al bij dat die beren zich niet gedroegen als de marters daar: elke ochtend lag er een keurige marterkeutel op mijn schuifdak????. De tweede foto is gemaakt in Pottenstein in de Fränkische Schweiz (Noord Beieren). Een droomstreek voor degene die van echt autorijden houdt. Prachtige omgeving, geweldige wegen met veel uitdagingen als je flink gas wil geven.
  15. Noble, Aston-Martin, het gaat om schaalvergroting om zo de kosten te kunnen drukken. Alfa sluit dan goed aan bij de kleinere modellen en Maserati bij alles wat groot, snel en luxe is in het Jaguar-portfolio.
×
×
  • Create New...