Jump to content

Jag42

Members
  • Posts

    929
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Jag42 last won the day on October 25 2021

Jag42 had the most liked content!

Reputation

222 Toppertje

About Jag42

  • Birthday 04/01/1955

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Regio Utrecht

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Beste Jaguar fans,

    Gewoon een autoliefhebber pur sang die na wat forse teleurstellingen qua Jaguars en roest nu is aangekomen bij een Jaguar welke alle zaken welke ik mooi vind afvinkt. De vormgeving, het geluid en het niet meer zo enthousiast corroderen zoals alle voorgangers die ik heb gehad. XJ, 2x XK en een XJR (6 cyl).

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik ken het verschil tussen de XK & XKR einddemper maar toch even een vraagje. Het lijkt of er bij mijn XK einddemper toch aan weerszijden een soort van valve zit. (Zie foto). Kun je hier iets mee doen / uit verwijderen waardoor het geluid wat veranderd?
  2. Iemand enig idee wat deze sticker aangeeft? Zit in mijn deurpost.
  3. Dat vertelde mijn garage eergisteren ook. Gelukkig dus inderdaad, zoals Raymond ook zegt, rond de 15.000 tenzij je heel veel korte ritjes rijdt dan zou een hogere frequentie beter zijn. Omdat hij toch voor de APK moest heb ik toch maar de olie & filter laten vervangen. Hij moet binnenkort weer ‘aan de bak’ naar Italië en gevoelsmatig vind ik het dan een fijn idee dat er verse olie in zit. Meteen een wat zwetende carterpanpakking vervangen en men ontdekte ook nog een schroef in de achterband. Die zat er, zo te zien al lang in, dus daarmee hoge snelheden gereden op de Autobahn………griezelig idee.
  4. Inderdaad, dat was ik niet gewend. Zit nu al op 11.000 km dus hoogste tijd.
  5. Haha, geslaagd Thanks
  6. Bedankt Hans, neem aan dat dit inhoudt dat er eens in de 15.000 km olie gewisseld moet worden maar ook in dit overzicht wordt niet gesproken over olie & oliefilter wisselen. (Of lees ik ergens overheen?)
  7. Kan in het onderhouds/instructie boekje niet vinden wanneer er olie ververst dient te worden. Is het verstandig om dit iedere 10.000km te doen? wat schrijft Jaguar voor?
  8. EUREKA!! @Gijzzy Een combinatie van stevig de laatste cm van het duckbilletje manipuleren met de (kon er met moeite net bij) en een week met airco vol aan weer eens rommelen met de middelvinger en ja hoor, die werd nat. (Jaja dit klinkt bijna als grensoverschrijdend gedrag). Vervolgens de tip van Gijzzy toegepast en snel met de lamp onder de auto gekeken. Het gutste eruit met een flinke plas onder de auto tot gevolg hebbend. TOP zo’n gouden tip hier op dit forum want ik heb hier waarschijnlijk een boel geld mee uitgespaard. Voorlopig herhaal ik deze procedure maar even na een rit waardoor ik hoop dat eventueel nog aanwezig vuil wegspoelt. Navigatie weer ok airco weer ok. Heel fijn. En allen weer bedankt voor het meeleven- denken.
  9. Jag42

    Katalysatoren weg

    Ja verschrikkelijk. Blijf toch wel heel tevreden over mijn ‘standaard’ demper.
  10. Jag42

    Katalysatoren weg

    ‘Partij herrie erbij’ klinkt niet bepaald aantrekkelijk. Misschien maar eens een filmpje hier uploaden zodat wij kunnen horen of wij dit mooi vinden. Betreft het hier een XK of XKR?
  11. Kon net met het topje van mijn middelvinger, jawel, het duckbilletje aanraken. kon er zelfs een centimeter in. Zoals al eerder getipt heb ik de blower op volle kracht op alleen de roosters gezet met alle wieltjes in de stand dicht. Had gehoopt met wat gemorrel aan het duckbilletje ik ineens een luchtstroom zou voelen maar niets helaas. Hij zit ook dermate hoog dat ik met een mesje ook niet zoveel kan uitrichten vrees ik. Heb een Stanleymesje op een gebogen stuk metaal bevestigd echter je bent volkomen blind maar wat aan het doen. Misschien dat ik een boroscoop moet kopen zodat ik iets meer zicht krijg op wat ik doe. Het topje van mijn vinger was wel pikzwart dus dat hij door vuil dicht is gaan zitten lijkt aannemelijk. Ben ik de enige met dit probleem in NL die probeert te voorkomen om door de garage het complete dashboard te laten verwijderen? Vraag mij ook af in hoeverre je het motorblok met bak kunt laten zakken zonder alles te moeten demonteren. Voor mijn gevoel kun je met 5 cm extra ruimte tussen bak en bulkhead een stuk makkelijker het duckbilletje open snijden.
  12. Tja, wie zal ‘t zeggen. Het was inderdaad erg vochtig maar dat had ik, door een nacht een waaikachel op standje heet volgens mij wel laten verdwijnen. En in Italië was het ook 10 dagen zeer aangenaam warm. Anyway ik ben ontzettend blij dat het weer werkt en kan mij dus nu concentreren op de verstopte airco drain.
  13. Terug van vakantie, fijn dat ik de oude TomTom nog had probeerde ik, je weet maar nooit, nog een keer de navigatie op te starten. Jullie raden noo.. ach ik denk dat jullie het wel raden……alles werkt zoals het hoort. Tijdens de vakantie e.e.a. wel x keer geprobeerd, want je wilt niets liever dat dit soort zaken gewoon werken, echter zonder resultaat. Schoonmaak DVD besteld en is onderweg maar ik durf nu haast de huidige DVD niet eruit te halen omdat hiermee alle ellende begon. Voorlopig maar even genieten van het feit dat alles weer werkt. (behalve de airco natuurlijk) Bedankt voor alle adviezen maar ik wilde jullie deze verrassende wending niet weerhouden.
  14. Alle functies van het scherm doen het dus ik denk dat het echt aan de DVD unit in de kofferruimte ligt. Ik begin met de de tip die ik hier ontving door de laserkop te reinigen. Qua tuutje, deze kun je inderdaad niet zien maar met smalle handen en dunne armen schijn je er wel ‘op de tast’ bij te kunnen komen.
  15. Jazeker maar dat ga ik thuis pas proberen. Wil niet dat nu tijdens vakantie andere systemen door overtollig condenswater de geest geven zoals de aanjager motor. Deze stond ook flink vol met water. Heb net voor de vakantie het complete systeem gedroogd dus denk dat er ook in de duckbill geen water meer staat want anders zou je na dit truukje direct een plas(je) water onder de auto zien. Ga zo de auto laden en probeer het toch eventjes. Stel je toch voor dat dit werkt. Zou geweldig zijn. Eenmaal thuis maar eens een belrondje aircobedrijven doen om erachter te komen of men hier een simpeler oplossing voor heeft. Mocht het dashboard er uiteindelijk toch uitmoeten laat ik dit toch door mijn specialist doen. Als er dan ‘onderweg’ iets breken of anderszins vervangen moet worden staat hij daar goed. Bedankt weer voor het meedenken.
×
×
  • Create New...