Ga naar inhoud

Jag42

Members
  • Aantal items

    634
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    7

Jag42 won de laatste dag op 30 september 2018

Jag42 had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

89 Toppertje

1 Volger

Over Jag42

  • Verjaardag 04/01/1955
  • Leeftijd 63

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Regio Utrecht
  • Leeftijd 63

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Beste Jaguar fans,

    Na 41 auto's, waaronder veel Volvo maar ook een aantal Britse auto's had ik mijn zinnen gezet op een XJ. Echter omdat ik ooit een MKII heb gehad (een gruwel) maar met een model waar ik, als ie weer eens de geest had gegeven, een krukje bij kon zetten om te genieten van z'n vormen zag / hoorde ik laatst een een S Type V8 wegrijden. Eigenlijk vind ik dit model ook fraai en als ex Corvette eigenaar (jawel, ook hier kan in stijl van genoten worden) Dacht ik misschien is dit wel 'The best of both Worlds'.
    Oh ja en de naam Jag42 heeft geen diepere betekenis dan dat mijn 42e auto zou gaan worden.

    Met vriendelijke groeten,

    Sjef
  • Leeftijd 63

Recente bezoekers van dit profiel

835 profielweergaven
  1. Jag42

    Uitlaat (geluid) aanpassen

    Afgelopen maandag ook bij Crooke geweest. Achterdempers ontbraken al. Alleen nog de middendemper vervangen door een X-pipe demper. Klinkt een stuk beter al maar mijn vorige, waarbij men een X-pipe (geen demper) had gemonteerd en de dempers voor de achteras had verwijderd gaf een mooier resultaat. Persoonlijk denk ik dat X-pipe, zonder dempers voor de achteras maar met wat meer open (sport) dempers achter het mooiste resultaat zullen geven zonder hinderlijk te zijn op lange afstanden met hogere snelheden. voorlopig laat ik het zo. Met een donker maar nog zeer beschaafd bij het merk passend geluid. Weet niet hoe het de rest vergaat maar ik kan het geluidsfragment niet open krijgen.
  2. Jag42

    Lekke koplampen XK8!

    Iemand ervaring met de T-stuk mod Of anderszins een afdoende oplossing voor de X100? Vind het ook zo bizar dat het einde van de spatbordgoot precies eindigd daar waar het koplamphuis begint. Heb er nu een flap rubber op liggen en deze stevig onder de goot geperst waardoor het water nu over het huis loopt maar toch blijf ik dus, met name de LH lamp aanslag erin krijgen bij nat weer. Ondanks het (tijdelijk afplakken van de glasrand. Zal eens wat foto's maken van deze houtje touwtje oplossing.
  3. Jag42

    Marcov's zwarte X308 Executive

    Volgens mij (en GB fora) is de beste manier de lampen demonteren (geen fijne klus). Uit elkaar halen en met goede kit opnieuw lijmen. Verder heb ik zelf een mod uitgevoerd door het water wat onder de kap over het spatbordgootje rechtstreeks op het lamphuis loost over het lamphuis heen te lijden. Daarnaast wil ik nog het T stuk modje uitvoeren echter moet ik nog bestellen. Zal blij zijn wanneer dit opgelost is. Chroom van de reflectoren is nu nog zeer gaaf en dat wil ik graag zo houden. En uiteraard sta ik open voor andere tips om e.e.a. te verhelpen. Als alleen de mod al afdoende is hoor ik dit graag want dat is een klein klusje.
  4. Jag42

    Marcov's zwarte X308 Executive

    Ik twijfel ook, als fervente Italië ganger, om met de XK8 te gaan. ook net 2 ton achter z'n kiezen en van '97. Vorig jaar toch weer voor de Volvo gekozen omdat daar cabrio rijden ook aantrekkelijk is alleen het was zo heet dat alleen 's ochtends en 's avonds het te doen was. Verder met de kap dicht en airco aan. Dit jaar overweeg ik Schotland met de XK8 te doen. Misschien, als ernstige mankementen jouw grootste zorg zijn, een ANWB abonnement nemen waarbij men de auto ook vanuit het buitenland repatrieerd inclusief vervangend vervoer. KM stand hoeft zeker geen belemmering te zijn. Gedegen onderhoud en aandacht t.a.v. z'n zwakke punten waardoor je echt a/d kant van de weg zou belanden is vele malen belangrijker. Een goede specialist kan 'm ook nog even goed bekijken voor zo'n rit. Mijn kettingspanners waren bijvoorbeeld met 190k nog nooit vervangen. Klonk allemaal nog prima maar ze zagen er niet uit. Bij jouw bouwjaar geen probleem meer. Ik zou, indien je twijfelt aan de staat zeker een setje slangen en multiriem meenemen en (niet onbelangrijk een volwaardig reservewiel. Wat ik binnenkort nog wil doen is het vocht dicht proberen te maken van de koplampen. Dat is op dit moment mijn grootste ergernis. Eenmaal terug van een probleemloze vakantie geeft het vertrouwen in de Jaguar een flinke boost.
  5. Jag42

    Organiseren Jaguar meeting

    Misschien eerst even een provincie afspreken, dan diegenen noteren die voornemens zijn te komen en naar aanleiding van dat aantal een locatie regelen. Als er een idee geopperd wordt in oktober vorig jaar en nu weer een golfje reacties kun je je afvragen of er genoeg belangstelling is. En 5, 10, 20 of 50 auto’s maakt nogal een verschil voor de te bepalen locatie.
  6. Jag42

    aftermarket wielen

    Holy crap dat ziet er indrukwekkend gaaf uit.
  7. Het liefst zou ik ook mijn 255-45-18 achterbanden vervangen maar die er nu opzitten zijn nog z.g.a.n. 2017 en ruim 7 mm echter het merk boezemt niet veel vertrouwen in (LINGLONG)
  8. All season banden (ik had Michelins) maakten best veel geluid en qua winterse grip vond ik ze niet in verhouding staan met mijn huidige Michelin winterbanden. Qua zomerbanden heb ik voor net vervangen door een Pirelli set. Dat is een enorm verschil met wat eronder zat. Durf het merk niet te noemen hier maar waren geproduceerd in China. Achter zitten 255-45-18 banden. Breder staat meestal wel stoer maar wil zeker niet zeggen dat dit ook comfortabeler is.
  9. Jag42

    XJR300 1:18

    Leuk, zo’n onverwacht gescoord model.
  10. Jag42

    winterkarweitjes

    Ontdekte vandaag wat droogtescheurtjes in mijn voorbanden 245-45-18. Volgens de codering (zie foto) lijken deze banden van 2012. Profiel is nog ruim 5mm maar wil toch maar op zoek gaan naar twee nieuwe voorbanden of twee minder dan 4-5 jaar oude voorbanden met 5mm of meer profiel. Mocht een van jullie nog banden hebben liggen die hieraan voldoen neem ik ze graag over. En voor het geval iemand nog ‘stalling of afragbanden zoekt voor ik ze weggooi.
  11. Jag42

    XJR300 1:18

    Bij mij zal het waarschijnlijk een ‘kip ei’ kwestie worden welke ik het eerst koop 1:18 of 1:1 maar wil dit ook even met jullie delen. Ik had ‘m nog niet eerder gezien; Ziet er zo op het eerste gezicht mooi uit. Misschien ook in LHD te krijgen.
  12. Jag42

    Uitlaat (geluid) aanpassen

    @Mark, Grappig dat ik ook bij mijn vorige uitlaatklus bij Crooke terecht kwam. Heb ze net weer even gekontakt en een afspraak gemaakt. Zij vertelden destijds ook dat de middendemper en beide dempers voor de achteras weggelaten konden worden zonder aso geluid en dat klopte. Alleen nu mijn achterdempers al weg zijn zou alleen een x pipe en dempers voor de achteras te luid worden. Ben benieuwd en verheug mij weer op het resultaat. Mochten de RVS dempers nog te koop zijn hoor ik dat graag. Dan laat ik aan Crooke over of deze gebruikt kunnen worden om een mooi resultaat te krijgen.
  13. Jag42

    Uitlaat (geluid) aanpassen

    Je bedoeld dan iedere pijp 1 sportdemper of met twee y pipes laten samenkomen in 1 demper?
  14. Jag42

    Uitlaat (geluid) aanpassen

    Heeft iemand binnen dit forum al ervaring met het aanpassen van de uitlaat van de XK8? Mijn vorige mistte de grote middendemper en beide dempers voor de achteras. Dus alleen de beide achterste dempers resteerden Dit gaf een mooi donker geluid maar absoluut nog beschaafd. Ook bij snelweg km's. Mijn huidige XK mist beide achterste dempers echter het geluid is praktisch nog net zo stil als met alle dempers in place. Ik durf er niet zomaar een x-pipe onder te zetten of anderszins. Heeft iemand iets dergelijks gedaan en tevreden over het resultaat? Zit ook niet te wachten op een compleet nieuw systeem.
  15. Jag42

    De dader is gevlogen

    G*dsamme wat een low life om iemand met zo’n schade op te zadelen. Dit is wel overigens de reden dat ik mijn auto altijd all risk verzeker.
×