Ga naar inhoud

Jag-xj12

Members
  • Aantal items

    99
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

1 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Amsterdam
  • Hobbies
    Reparatie, in-/verkoop van klassieke horloges
    Wedstrijdzeilen
    Engelse auto's

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Beste allen,
    Ik heb gestudeerd in Rotterdam aan de Erasmus en tevens 8 jr in Rotterdam gewoond. Daarna een jaar in Den Haag en nu in Amsterdam. Na verschillende banen bij grote corporates heb ik nu al enkele jaren een IT bedrijf.
    Ik heb al een hoop auto's gehad waar ik het meeste zelf aan heb gedaan. (oa 5 Saab's) Mijn MG B GT uit 1971 spant de kroon, deze heb ik bijna volledig zelf gereviseerd en opgeknapt. Inmiddels is deze auto sinds een jaar naar een nieuwe eigenaar en heb ik een LandRover 110 uit 1983 voor in het weekend. Ook daar doe ik alles zelf aan. Door de week rij ik een auto die alleen met een computer te repareren is ;)

    Nu heb ik van een goede vriend van de familie een Jaguar Sovereign 5.3 HE uit 1985 gekregen. 110dkm op de teller. En ook de eerste eigenaar is een goede bekende! De Jag staat nu 15 jaar stil....
    En inmiddels mede dankzij het forum weer rijd als een zonnetje!!!!!

Recente bezoekers van dit profiel

197 profielweergaven
  1. Zoektocht X300

    Beste mede-forummers, Al sinds eind 2012 heb ik een prachtige XJ12 serie III waarvan het herstel na 16 jaar stilstand door vele hier op de voet is gevolgd. Prachtige auto, maar niet voor iedere dag. Nu ben ik opzoek naar een aanvulling op mijn daily ride (RRC) in de vorm van een Jaguar X300 met de prachtige 6 in lijn. Mocht iemand iets weten of goede aankooptips hebben, hoor ik het graag!
  2. Nieuw kentekenplaat met 2-tje????

    @TET70 Bij mijn Jaguar exact hetzelfde verhaal na ruim 15 jaar stilstand (tot begin 2013). Je krijgt een 1 vanwege het te laat verplicht aanschaffen van de nieuwe platen. Ik heb toen met de RDW gebeld en die zeiden wel de hand over het hard te willen strijken en de 1 te schrappen... ware het niet dat blijkbaar ooit nieuwe papieren zijn aangevraagd in de tijd dat er nog geen duplicaat codes werden toegepast. Maar dit werd dus wél geregistreerd. Daarom werd het een 2. En of ik nou een 1 of 2 heb, maakt dan ook weinig meer uit en dus heb ik het zo gelaten. De man bij de RDW zei: je kunt hem er ook afpoetsen;) (ook bij de luxe platen is de 2 altijd gestanst)
  3. Hij rijdt!

    Gefeliciteerd Toro!! Ziet er top uit.
  4. Wiellagers afstellen.

    Algemene regel is vast aandraaien en dan 1/8ste los, mocht je geen momentsleutel hebben;)
  5. Prijzen serie 3, in 6 lijn en V12.

    Helemaal eens!! Daarbij ik haal met mijn V12 HE ook 1 op 7 op de snelweg in de trajectcontrole.... gemiddelde ligt natuurlijk wat ongunstiger
  6. Handrem Series III: remblokken vernieuwen

    Zelfde probleem net gehad.. Je kunt de kabel ietsje aanspannen door de boel los te halen bij de horizontale 'hefboom' onder de auto ter hoogte van de bestuudersstoel. Let wel, een heel klein beetje. In principe is hij zelfstellend zoals Rob al beschrijft. Bij mij mocht het allemaal niet baten. Dus de hele as eronderuit! (alweer, want was vorig jaar even vergeten bij de revisie van de achterremmen en dus heeft deze klus me niets gekost... gelukkig)
  7. Een nat interieur

    Tnx voor de tip. Hoe maak je ze het beste schoon? Vanuit de wielkasten doorprikken?
  8. Beste medeforummers, Omdat mijn Jaguar net als vele anderen al een tijdje aan zijn, gedeeltelijk verplichte, winterslaap is begonnen de volgende vraag. Ik wil hem dit jaar op pootjes zetten omdat ie wat langer staat dan afgelopen jaren. Zeker 5 maanden. Nu kan ik die natuurlijk onder de krikpunten plaatsen, maar dit doe ik liever niet. Kan ik ze (achter) het beste onder de assen zetten, ergens ter hoogte van de schokdempers? Voor in het midden onder de auto? Of? Suggesties/advies zeer welkom!
  9. Indoor autohoezen

    Ik heb ook een tijdje gezocht en uiteindelijk hier mijn binnenhoes besteld: http://www.kfz-schutzdecken.de/ Je kunt hier merk specifiek bestellen en zit echt als gegoten!!
  10. Mijn S-type kapot gereden...

    Ik heb je zien staan!!! Wat een geluk gehad man, had veel erger kunnen aflopen dit! En idd balen van je mooie S-type.
  11. toerental dipje bij stationair

    Injectors zijn gereinigd toen ik de motor voor een groot deel uit elkaar had.
  12. toerental dipje bij stationair

    Dank voor de reacties tot nu toe. Ik heb inderdaad een serie 3 uit 1985 met dus een V12 HE motor.. (Zie ook onderschrift)
  13. toerental dipje bij stationair

    Dank voor je antwoord. Die speling zal ik controleren, al is daar volgens mij niets mis.
  14. toerental dipje bij stationair

    Ik heb nog een probleempje wat ik al een tijdje niet kan oplossen... misschien kan iemand helpen! Als de motor stationair loopt en ik tik het gaspedaal aan... dan zakt het toerental even in. Echt een dip in de toeren. Het lijkt alsof er een soort kleine 'dode slag' in het pedaal zit van 5mm tot 1cm, voordat je echt aan de kabel trekt. Tenminste, zo voelt het aan. In dat 'dode slag' stukje gebeurt het. Enig idee wat dit kan zijn?
  15. SIII - Voorruit / achterruit monteren

    Een oud onderwerp, maar voor mij over een paar weken volledig actueel Ik heb toch besloten de roest onder mijn voor en achterruit te laten aanpakken en nog wat kleine plekjes boven de ruit. Nu heb ik alle rubbers besteld en omdat ik dit topic nog niet had gevonden bij twee bedrijven (jaguar specialisten) de vraag gesteld of er een kit wordt gebruikt. Allen zeggen van niet. Ik ben dus even in de war nu! Wel of geen kit? Of origineel niet, maar bij vervangen wel? (gaat om een jaguar serie III 1985)
×